abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 augustus 2006 @ 11:22:15 #1
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_40898366
Almere
De nieuwste, snelstgroeiende, leukste en veelzijdigste stad van Nederland is dé plek voor wie niet ín maar betaalbaar náást de randstad wil wonen.

180.000 mensen zijn er in ruim 30 jaar komen wonen en de groei houdt maar niet op.

Plaatjes zeggen eigenlijk meer dan woorden en ik vond de volgende foto's die het helemaal zeggen.

The Wave, fotogeniek als altijd

Het kasteel, al jaren in deze staat te bewonderen, een mooie plek om roofvogels te spotten

Ook bekend als 'stadhuis' in een reclame is dit de werkplek naast die van Mickeys

Wie bij Almere denkt aan recht en hoekig komt vaak bedrogen uit

ook saai en eentonig van kleur klopt lang niet altijd
Alle foto's door Geert van Wijk

Het podium op de Grote Markt

Skyline van Almere

Algemene informatie Almere
Almere is een gemeente in de Nederlandse provincie Flevoland, in de polder Zuidelijk Flevoland. De gemeente grenst aan Lelystad en Zeewolde en aan het Goimeer, IJmeer en Markermeer. De stad ligt geheel onder zeeniveau (2 tot 5 meter). Almere is thans de grootste gemeente van Flevoland met 179.523 inwoners (1 juni 2006, bron: CBS), en de achtste gemeente van Nederland. Sinds het voetbalseizoen 2005/2006 wordt er in Almere betaald voetbal gespeeld door FC Omniworld.

Geschiedenis
Van oorsprong waren de IJsselmeerpolders vooral of zelfs uitsluitend bedoeld als landbouwgrond. Na de Tweede Wereldoorlog echter kwam men tot het inzicht dat de snel groeiende bevolking van met name Amsterdam voor een deel elders gehuisvest zou moeten worden. Zo ontwierp men twee steden in de polders Oostelijk en Zuidelijk Flevoland. De stad in Oostelijk Flevoland werd Lelystad, de stad in zuidelijk Flevoland werd op de eerste schetsen nog Zuidweststad genoemd, maar kreeg in de jaren zeventig de naam Almere, naar de vroeg-Middeleeuwse naam van de Zuiderzee (zie Almere (meer)).

De eerste woningen in Almere werden opgeleverd in 1976. De stad werd toen nog direct bestuurd door het Openbaar Lichaam Zuidelijke IJsselmeerpolders (Z.IJ.P.), met een landdrost aan het hoofd. In 1984 werd de gemeente Almere officieel ingesteld.

Oorspronkelijk was Almere opgezet als meerkernige stad. Dit beleid is losgelaten, zodat bijvoorbeeld een wijk als Tussen de Vaarten kon worden gebouwd. Ook ziet men tussen de oudste en de nieuwste woonwijken duidelijk een veranderd woningbouwbeleid terug: in de jaren zeventig was dit gericht op nivellering en functionaliteit, in de jaren negentig werd het de trend meer exclusieve en opvallende woningen te bouwen (bijvoorbeeld in de Regenboogbuurt).

Verkeer en vervoer
Almere ligt aan de A6 en A27. In 1987 is Almere aangesloten op het landelijke spoorwegnet middels de in 1988 volledig voltooide Flevolijn Weesp – Lelystad. De stad heeft vijf stations: Almere Muziekwijk (geopend in 1987), Almere Centrum (geopend in 1987), Almere Parkwijk (geopend in 1996), Almere Buiten (geopend in 1987) en Almere Oostvaarders (geopend in 2004). Een zesde station, Almere Poort, zal waarschijnlijk in 2007 of 2008 geopend worden. De infrastructuur binnen Almere kenmerkt zich door gescheiden infrastructuur voor fiets, auto en bus (volledig vrijliggende fietspaden en busbanennetwerk). De stadsdienst wordt uitgevoerd door Connexxion, met als merknaam Maxx. De stadsdienst heeft 8 buslijnen.

Bekende Nederlanders uit Almere
Ali Bouali (16 oktober 1981) is een Nederlandse rapper van Marokkaanse afkomst, beter bekend als Ali B.
Caroline de Bruijn (31 juli 1962) Nederlandse soap-actrice, getrouwd met Erik de Vogel, al jaren bekend als Janine Elschot Sanders in Goede Tijden Slechte Tijden.
Joost Buitenweg (24 mei 1967), Nederlands acteur, bekend van de series Goede Tijden, Slechte Tijden en SamSam.
Maria van Daalen (8 juli 1950) is dichter en essayist (dagblad Trouw)
Lindo Duvall (8 maart 1973) is een Nederlandse radio-dj.
Michiel van Hulten (18 februari 1969), landelijk voorzitter van de Partij van de Arbeid.
Jeroen van Inkel (7 juli 1961) (geboren als Jeroen Donderwinkel) is een bekende Nederlandse radio-dj.
Arie Koomen (1968) is een Nederlandse cabaretier (Arie & Silvester) en is bekend van het BNN-programma De Lama's.
Jörgen Raymann (13 augustus 1966) is een Nederlands/Surinaams cabaretier/stand-up comedian.
Gregory Sedoc (16 oktober 1981), Nederlandse hordeloper.
Floortje Smit (16 juli 1983), Nederlandse zangeres, eindigde als runner-up in Idols 3.
Berdien Stenberg (30 juli 1957) (geboren als Berdien Steunenberg) is een Nederlandse fluitiste, die in de jaren '80 van de 20e eeuw enkele internationale hits scoorde. Is momenteel lid van de Almeerse gemeenteraad voor het CDA.
Kenneth Steffers (26 november 1987) Nederlandse acteur, bekend als Toni Togo in de serie 'Das ist so Togo' kortefilms van MTV.
Rob Verlinde (30 augustus 1950) is een bekende tuinman TV presentator, en schrijver van diverse tuinboeken.
Erik de Vogel (2 mei 1961) Nederlandse soap-acteur, bekend als Ludo Sanders in Goede Tijden Slechte Tijden bij RTL-4.
Klaas Wilting (15 februari 1943) is een Nederlands ex-politieman, correspondent, mediatrainer, televisiepresentator en politicus.

Bron

Het vorige deel vind je hier

[ Bericht 22% gewijzigd door Mickeys op 17-08-2006 13:34:33 (Update) ]
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_40899795
geen OP-update?
  donderdag 17 augustus 2006 @ 12:25:43 #3
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_40900556
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 12:05 schreef Misanthropist het volgende:
geen OP-update?
Als ik thuis ben zal ik er even tijd voor maken.. zit nu op het werk dus iets lastiger. Misschien dat Dagonet nog iets kan toevoegen
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_40900633
Gistermiddag zag mijn straat er zo uit!

Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
pi_40901007
We hadden het idd over het weer en blank staande tunneltjes:
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 09:07 schreef Dagonet het volgende:
Iemand al ondergestroomde tunneltjes tegengekomen?
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 09:33 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Nope, jij wel?
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 09:06 schreef RiDo78 het volgende:

[..]

Station oostvaarders
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 10:17 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Lachen.. hetgeen jij quote is gepost op de 14e en hetgeen je meldt is van de 16e.. gisteravond dus. Toen ik rond half 6 naar huis reed vond ik het al behoorlijk zwart in de lucht boven Buiten. Ik nog blij dat ik daar niet heen hoefde
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 10:42 schreef Misanthropist het volgende:

[..]

het scheen iig gigantisch gehageld te hebben in buiten. in stad heb ik niets gezien
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 10:55 schreef LaZZ het volgende:
Zat er gisteren midden in, onder het spoor door bij DoeMere stond het helemaal blank, auto's vielen stil en je wielen zaten helemaal onder water!
Don't hurry, be crappy!
  donderdag 17 augustus 2006 @ 12:53:10 #6
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_40901372
Gisteravond was het helemaal helder. .
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 13:23:31 #7
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_40902383
Tussen 4 en 5 in Tussen De Vaarten ook een enorme wolkbreuk. De putten konden het redelijk aan, maar onder viaductjes stond het goed blank.

Ik zat er middenin met mijn fiets
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  donderdag 17 augustus 2006 @ 13:35:58 #8
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_40902748
Update in de OP gedaan. Sommige dingen uit de vorige topic met links deden of niets of waren niet echt bruikbaar
pi_40918773
Leuk die foto van de eilandenbuurt
pi_40944194
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 13:35 schreef Mickeys het volgende:
Update in de OP gedaan. Sommige dingen uit de vorige topic met links deden of niets of waren niet echt bruikbaar
gaaf! 14.gif
pi_40944765
Mooie foto's van Almere, het gaat allang niet meer op dat het een grote zandhoop is wat men vroeger altijd zei over deze stad.
pi_41323185
dit weekend is het almere haven festival!
  maandag 4 september 2006 @ 09:08:00 #13
66422 dutch-mamma
pi_41474270
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 19:35 schreef woniya het volgende:
Mooie foto's van Almere, het gaat allang niet meer op dat het een grote zandhoop is wat men vroeger altijd zei over deze stad.
Klopt.

Moet je bijvoorbeeld eens in Haven kijken! Dat staat er alweer 30 jaar.

Toch merk ik altijd schrikreacties als ik zeg waar ik woon. Almere is koud, winterig en kaal, niks te doen, saai, wonen alleen maar Amsterdammers, wat doet zo'n leuk vrouwtje als jij in zo'n baggerstad...

Dat je er ruimte hebt, natuur (ja, echt!), veel groen, kinderveilige wijken, tja, dat geloven ze niet...

Dat ik ook wel eens e.e.a. mis, zoals leuke tokootjes en alternatieve winkeltjes ipv eenheidsworst, zeg ik dan maar even niet...
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  maandag 4 september 2006 @ 09:18:30 #14
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_41474446
tvp van een lelystedeling
Lang leve mij! *O*
pi_41486956
Nou, hier nog een enthousiaste Almeerder (of Almeerse, in dit geval!) Twee jaar geleden wilde ik er nog niet dood gevonden worden. Niet dat ik Almere kende (ik was er nog nooit geweest) maar net als 95 procent van de Nederlanders had ik mijn (voor)oordeel al klaar. Tot een vriend er plots een huis kocht. Mijn vent & ik besloten er 'zomaar voor de lol' eens doorheen te gaan rijden en patsboem: verkocht! Inmiddels wonen we er anderhalf jaar met heel veel plezier en ik zou er echt niet meer weg willen. En terwijl bijna iedereen toen riep "waar begínnen jullie aan!" is nu bijna iedereen in onze omgeving ook enthousiast over de stad, de ruimte, het groen, de huizen, de centrale ligging... de vriendin die toen het meest kritisch t.o.v. Almere was en het hardst riep "Almere? Niks aan!" komt hier nu zelfs ook wonen. Tja...
Peace man!
pi_41487083
Ik woon trouwens in Literatuurwijk en vind dat 'n heerlijke wijk. Ruim opgezet (maar ja, dat zijn de meeste wijken in Almere wel), 10 minuten lopen en je zit in het bos, half uurtje lopen naar de stad, kwartiertje rijden naar hartje Amsterdam. Ik ken alleen maar leuke mensen in de wijk. De mensen die je op donderdagavond in de stad ziet rondhangen zijn echt niet representatief voor Almere, is mijn ervaring.
Peace man!
  maandag 4 september 2006 @ 20:21:09 #17
66422 dutch-mamma
pi_41491754
Ik riep tot 1996 ook dat ik er niet wilde wonen

Ik heb Literatuurwijk nog gebouwd zien worden
pi_41575596
quote:
Op maandag 4 september 2006 20:21 schreef dutch-mamma het volgende:
Ik riep tot 1996 ook dat ik er niet wilde wonen
En toen liep je tegen je droomhuis aan?
Peace man!
  donderdag 7 september 2006 @ 10:39:03 #19
66422 dutch-mamma
pi_41576874
quote:
Op donderdag 7 september 2006 09:50 schreef FlowerPeace het volgende:

[..]

En toen liep je tegen je droomhuis aan?
Lang verhaal kort: in het Gooi was wonen onbetaalbaar geworden, er was gezinsuitbreiding, 3-kamerappartment was te klein geworden, en nadat "men" lang genoeg aan ons kop had gezeurd dat Almere echt niet zo erg was, zijn we toch maar eens gaan kijken.

En toen bleken er eigenlijk best wel leuke wijkjes en pandjes te zijn
  vrijdag 8 september 2006 @ 12:58:28 #20
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_41614071
Ik weet het.. het lijkt spammen maar het is voor een goed doel!!!!!

********************************************************************************
Parkhuys Almere is een Roparun inloophuis voor mensen met een chronische of ernstige ziekte, zoals kanker.

Vrijwilligers geven tijd en aandacht, een luisterend oor en een steuntje in de rug.

Met lotgenoten deel je ervaringen en voel je je gesteund.

BRADERIE

Op zondag 10 september is er een kleine braderie

Van 11u tot 15 u.

Speelgoed, o.a. Barbies, koetsen; peuterspeelgoed; kleding ;

keuken apparatuur en nog veel meer ter beschikking gesteld door ondernemers.

De opbrengst is volledig voor het Parkhuys

Leuke koopjes en ook nog prachtige prijzen te winnen.

De hoofdprijs is een ballonvaart

Er is ook de mogelijkheid voor een kijkje in het Parkhuys en een rondleiding

Tot zondag ! Steun het Parkhuys !

www.parkhuysalmere.nl
  zaterdag 9 september 2006 @ 12:06:11 #21
96981 DragonFire
Ik wil alleen maar zwemmen
pi_41643982
Misschien is het wat om een lijst van fokkers woonzaam in Almere in de op te plaatsen?
Even voor de duidelijkheid Fok! is geen datingsite!
pi_41679189
Ik ga volgende week waarschijnlijk uit eten in Almere... hebben jullie nog leuke aanraders? (ik wil eens ergens anders heen dan El Chico, na 20 keer ofzo daar gegeten te hebben)
Peace man!
pi_41692486
quote:
Op zondag 10 september 2006 16:55 schreef FlowerPeace het volgende:
Ik ga volgende week waarschijnlijk uit eten in Almere... hebben jullie nog leuke aanraders? (ik wil eens ergens anders heen dan El Chico, na 20 keer ofzo daar gegeten te hebben)
Red Delicious is een aanrader!
  maandag 11 september 2006 @ 00:44:29 #24
66422 dutch-mamma
pi_41695280
quote:
Atlantis, wokken!
pi_41716085
quote:
De Bergerrie op de Grote Markt!! Heel erg lekker en betaalbaar! Wel reserveren want het zit elke avond vol.
pi_41724738
quote:
Op maandag 11 september 2006 00:44 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Atlantis, wokken!
waar zit dat?
  dinsdag 12 september 2006 @ 00:41:55 #27
66422 dutch-mamma
pi_41726307
Aan het Weerwater.
pi_41728285
Bij alledrie nog nooit geweest, dus bedankt voor de tips! Is dat Atlantis ook een beetje gezellig van binnen? 't Maakt op mijn vanaf buiten altijd de indruk van een wegrestaurant ofzo (als ik tenminste het juiste voor me heb, volgens mij wel)
Peace man!
pi_41934680
Almere is best oke, hoop dat ik, wanneer ik klaar ben met mn studie, op tijd ben om te kijken of wonen in Poort betaalbaar is Vlak naast het water en helemaal nieuw, moet lukken hoop ik zo!

Filmwijk-resident trouwens. op de fiets nog geen 2 minuten van

respectievelijk kleine 5 a 6 minuten van
en
vandaan

en een 10-15 minuten de andere kant op voor

Moet zeggen: mooie foto's. Zie bovenstaande m.u.v. de ufo toch bijna dagelijks en zo zijn ze toch wel erg mooi.
I went clubbing. Softest coat ever.
pi_41939888
Chipriani in het Stadshart is ook een aanrader! Vrijdag heerlijk gegeten
  dinsdag 19 september 2006 @ 09:24:39 #31
66422 dutch-mamma
pi_41943547
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 08:10 schreef FlowerPeace het volgende:
Bij alledrie nog nooit geweest, dus bedankt voor de tips! Is dat Atlantis ook een beetje gezellig van binnen? 't Maakt op mijn vanaf buiten altijd de indruk van een wegrestaurant ofzo (als ik tenminste het juiste voor me heb, volgens mij wel)
Ben je niet in de war met het Gouden Huis aan de Veluwedreef? Atlantis zie je volgens mij niet vanaf de weg...

Het is wel gróót daar...! Maar ik heb dat niet als hinderlijk ervaren.
  dinsdag 19 september 2006 @ 09:30:33 #32
38433 snijder
snijderdotcom
pi_41943637
quote:
Op maandag 11 september 2006 19:44 schreef Little_Acorn het volgende:

[..]

De Bergerrie op de Grote Markt!! Heel erg lekker en betaalbaar! Wel reserveren want het zit elke avond vol.
Schei uit! Slecht eten en een slechte service. Ga ik nooit meer heen.
Get a life.....Morgen lig je onder de tram
pi_41976840
tvp
pi_41977082
quote:
Op woensdag 20 september 2006 10:50 schreef Radjesh het volgende:
tvp
bradaaaa
  woensdag 20 september 2006 @ 12:40:04 #35
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_41979927
Inmiddels beginnen de plannen voor Almere Poort ook wat duidelijker te worden. Het lijkt mijn inziens heel veel op een uitstraling als dat van bijv. Amsterdam. Herenhuizen stijl voor zover ik dat heb kunnen nagaan. Maar echt nog concrete dingen kon ik niet op de site vinden.

Wonen in Almere Poort

In totaal worden in Almere Poort binnen vijf woongebieden zo’n 11.000 woningen gebouwd in vijf verschillende sferen:
• Ontspannen stedelijk
• Comfortabel suburbaan
• Bijzonder wonen rond het groen
• Centrumwonen
• Flaneren langs de kust (wordt later gerealiseerd in de kuststrook)
Er zal gebouwd worden in allerlei prijsklassen (koop en huur) en allerlei vormen (woningtypen). Het Europakwartier start dit jaar als eerste met de verkoop en de bouw. Deze zomer is al informatie beschikbaar, onder andere in Poort Dok, het strandinfopaviljoen van Almere Poort.

De wijken:

Europakwartier
Europakwartier 3.200 woningen.
Start verkoop woningen zomer 2006, start bouw 2006.
Woonsfeer: ontspannen stedelijk.

Stads maar toch heel ontspannen wonen in de nieuwe Strandstad van de Randstad? Dat kan in het Europakwartier! Deze zomer al start verkoop van allerlei woningen en appartementen. Er komen circa 3200 woningen grotendeels in grote, gesloten bouwblokken, rond gezamenlijke binnenhoven. Elk bouwblok krijgt zijn eigen karakter met allerlei woningtypen. Ieder binnenhof krijgt een andere functie en inrichting.

Je parkeert hier gewoon voor de deur, in de binnenhof of in je eigen parkeergarage.Langs de centrale Europalaan krijg je winkels, kleine bedrijven, kantoren, horeca en ateliers.Natuurlijk scholen, kinderdagverblijven en volop speelruimte. Verder zorgvoorziening en speciale woon-zorg woningen waar wonen en zorg goed te combineren zijn.

Columbuskwartier
Columbuskwartier 1.000 woningen, start bouw 2007
Woonsfeer: comfortabel suburbaan

Het Columbuskwartier wordt een prettig, gevarieerd woongebied met duurzaamheid als belang thema. In de deelgebieden is ruimte voor gezinshuizen, woon-werkcombinaties zelfbouw en wooniniatieven. De bouw begint in het zuidelijk deel. Deze wijk heeft een speelse opzet waar de jongste inwoners centraal staan. Een verkeersluw lint van speelobjecten is een ware ontdekkingstocht voor kinderen.

Op centrale plekken in de wijk zijn – op een bescheiden schaal - voorzieningen gepland: winkels, een supermarkt, horeca, dienstverlening, zorg. Er komen twee basisscholen in de buurt, een peuterspeelzaal, buitenschoolse opvang, een buurtcentrum en een sportzaal, grenzend aan het Cascadepark en aan het kinderpad, dat door de hele wijk heen loopt.

Homeruskwartier

Homeruskwartier 3.000 woningen, start bouw 2008
Woonsfeer: bijzonder wonen rond het groen

Vijf brede bomenlanen lopen vanuit de verschillende hoeken naar een groot romantisch park in het midden van de wijk. Het park, met een mooie vijver, is het centrum, het hart van het Homeruskwartier. Rond het park slingert zich een weg, waaraan de winkels, scholen en bijzondere gebouwen liggen.

Aan het park en aan de lanen liggen allerlei verschillende, kleine woonbuurtjes, die communities worden genoemd. Elke community heeft, afhankelijk van de wensen en leefstijlen van de bewoners, een eigen sfeer en opzet. Door de krachtige opzet van Homeruskwartier is er dus veel ruimte voor (gezamenlijke) initiatieven voor bijzondere vormen van wonen en leven

Olympiakwartier

Olympiakwartier 1.200 woningen, start woningbouw 2008
Woonsfeer: centrumwonen

Het Olympiakwartier, het gebied dat ligt rond het NS station, wordt het centrumgebied van Almere Poort. Olympiakwartier krijgt een klassiek uitstraling met hogere, stevige woonblokken. Deze worden afgewisseld met leisure voorzieningen zoals het centrum voor top- en breedtesport. Dit centrum wordt begin 2007 in gebruik genomen.

Het vreemde blijft dat men het heeft over 5 wijken maar er zijn er maar 4 terug te vinden. Het is dus nog overduidelijk in ontwikkeling.
pi_41991350
Hmmz waar zou de starter die wel dicht bij het centrum zou willen wonen maar niet perse (liever niet zelfs) er echt in terecht kunnen komen?...
pi_41991558
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 09:24 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Ben je niet in de war met het Gouden Huis aan de Veluwedreef? Atlantis zie je volgens mij niet vanaf de weg...

Het is wel gróót daar...! Maar ik heb dat niet als hinderlijk ervaren.
Ik heb die twee inderdaad door elkaar gehaald, ontdekte ik toen ik van de week een rondje Weerwater fietste
Peace man!
pi_41991719
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 00:57 schreef Misanthropist het volgende:
Chipriani in het Stadshart is ook een aanrader! Vrijdag heerlijk gegeten
O, cool! Daar ga ik zeker weten heel snel 'n keertje eten. Ik wist nog niet eens dat daar horeca zou komen, tot ik er zaterdag langs liep... Hoe zit 't met de prijzen, is 't een beetje betaalbaar?
Peace man!
pi_41991746
De plannen voor Almere Poort doen me sterk aan IJburg denken.
Peace man!
pi_42165531
Topsporthal in Poort nog later klaar

Gepubliceerd op 27 september 2006, 11:49
Laatst bijgewerkt op 27 september 2006, 11:50

ALMERE -
De oplevering van de nieuwe topsporthal in Poort is opnieuw uitgesteld. Eigenlijk hadden Omniworld Volleybal en Basketball hun nieuwe onderkomen per 1 september moeten betrekken. Dit is al uitgesteld tot januari en gisteren maakte het college van burgemeester en wethouders bekend dat het wel eens april kan worden.

Reden van de vertraging zijn problemen met de constructie van de gevel. Beide verenigingen blijven tot en met april gebruik maken van sporthal Waterwijk.

Gaat lekker...
Als je bij me weggaat, mag ik dan met je mee?
pi_42170400
quote:
Op woensdag 20 september 2006 19:36 schreef FlowerPeace het volgende:

[..]

O, cool! Daar ga ik zeker weten heel snel 'n keertje eten. Ik wist nog niet eens dat daar horeca zou komen, tot ik er zaterdag langs liep... Hoe zit 't met de prijzen, is 't een beetje betaalbaar?
Je betaalt minimaal 20 euro voor een hoofdgerecht, maar daar krijg je ook wel vers spul voor. Drankprijzen zijn verder gemiddeld. Prima tent iig om eens luxe uit eten te gaan
pi_42259656
M'n buurman zag vanochtend een koffer drijven en daar zat een lijk in !!

was in t park bij de hoven/gouwen

---------------------------

Lijk in koffer gevonden in Almere-Haven

Uitgegeven: 30 september 2006 15:15

ALMERE - De politie heeft zaterdag een lijk gevonden in Almere-Haven. Het lichaam zat in een koffer die in een slootje dreef in de buurt van de wijk De Uithof. Dat heeft de politie zaterdag gemeld.
Het is niet bekend of het om een man of een vrouw gaat. Het lichaam is, in de koffer, overgebracht naar het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) voor onderzoek.

Een voorbijganger alarmeerde rond 11.30 uur de politie toen hij de koffer zag drijven. Het is onbekend of het lichaam nog uit één stuk bestaat. De politie kon zaterdag verder nog niets zeggen over de zaak.
  zondag 1 oktober 2006 @ 11:08:43 #43
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_42276215
Dat zei mijn moeder ook al. Die zei dat het slachtoffer was overvallen (?), maar dat lijkt me niet waarschijnlijk.

Tevens een tvp'tje
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_42286782
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 11:08 schreef VeX- het volgende:
Dat zei mijn moeder ook al. Die zei dat het slachtoffer was overvallen (?), maar dat lijkt me niet waarschijnlijk.

Tevens een tvp'tje
Als ik iemand overval dan heb ik ook altijd een koffer bij me
pi_42296326
heee o/ hier ook een almerenaar ofzo :p
de werven, in haven een van de oudste wijken van almere dus
  maandag 2 oktober 2006 @ 00:02:55 #46
109577 2609
Paris (L)
pi_42299023
hebben ze daar ook grote appartementen in almere poort misschien ga ik daar wel wonen
pi_42477300
Heb familie in Danswijk wonen

Prima wonen daar OV is ook altijd op tijd maar uitgaan is echt dieptriest daar
Wat een ballenzooi zeg
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_42728430
Uitgaan doe je ook niet in almere, maargoed alles boven de rivieren is een beetje triest om uit te gaan
pi_43013126
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 00:11 schreef teckna het volgende:
Uitgaan doe je ook niet in almere, maargoed alles boven de rivieren is een beetje triest om uit te gaan
Gelul man, Amsterdam ligt ook boven de rivieren.
pi_43037987
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 00:11 schreef teckna het volgende:

Nee lekker 'carnevalle' dan
  † In Memoriam † maandag 25 december 2006 @ 22:39:17 #51
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_44740065
Jaa een hele lame schop

Kerst in Almere Centrum!

Orkestje van 't Leger des Heils

De blauw boom naast de V&D (excuses voor de brakke telefoon kwaliteit )

Oooooh

Ik vond het nieuwe centrum nu trouwens gezellig, maar dat kwam meer door de hoeveelheid mensen en de versiering en drukte. Verder vind ik het totaal nog geen sfeer hebben, maar word ik wel blij want elke keer als ik naar het nieuwe centrum ga is er wel weer een nieuwe winkel open

Ohja en de MEXX en een kinderschoenenwinkel waren trouwens bij All You Need Is Love in de uitzending (Kindertjes uit A'dam Noord die het niet zo rijk hebben kregen een nieuwe outfit) en de nieuwe vishandel (tegenover het nieuwe restaurant Chipriani) was ook in het nieuws
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_44749503
Dan ook nog maar even een update over de bouw van het zakencentrum l'Hermitage:

Er komen drie gebouwen bij het station Almere Centrum: Carlton, Martinez en Majestic. Met de bouw van het grootste gebouw zal in het tweede kwartaal 2007 begonnen worden. Het gebouw is 39.000 m2 groot. Juist dit gebouw, met de naam Carlton, wordt als eerste gerealiseerd, omdat het een landmark zal worden: het gebouw wordt 120 meter hoog. Het gebouw komt te liggen tussen het Alnovum en de busbaan en de bouw zal 2,5 jaar gaan duren. Anderhalf jaar na de start van Carlton kan gestart worden met de realisatie van Majestic (30.000 m2), het 85 meter hoge gebouw aan de Landdrostdreef. Anderhalf jaar na de start van Marjestic zal worden gestart met de bouw van het middelste gebouw, het 75 meter hoge Martinez (24.000 m2).

Enkele ontwerpen voor het visuele idee:

U ziet het Alnovum rechts, de Eurotoren links en station Almere Centrum boven de drie.

Sfeerimpressie:

Bovenaanzicht (onder station, links Carlton, rechts Majestic):

Bovenaanzicht:

Carlton:

Martinez:

Majestic:

In het Mandela-park komen twee ondergrondse parkeergarages voor maximaal 1500 auto’s, die buiten kantoortijden op de koopavonden, de zaterdagen en op koopzondagen gedeeltelijk dienst doet als openbare garage.

Het busstation gaat overigens ook geheel op de schop (vandaar dus het tijdelijke busstation bij het Mandelapark). Enkele impressies:

Ik vind het persoonlijk allemaal erg nice, helemaal te bedenken dat het over een jaar of vijf-zes allemaal af moet zijn. Ik kan ook goed begrijpen dat het voor een enkeling niet leuk is om in de herrie en in de schaduw te moeten wonen, maar je weet dat dit soort dingen kunnen gebeuren in Almere. Ik heb ook een paar jaar in de herrie van het nieuwe Stadshart moeten wonen, maar het resultaat is er dan ook!
  dinsdag 26 december 2006 @ 17:16:30 #53
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_44750873
Ziet er allemaal erg netjes uit!
  † In Memoriam † woensdag 27 december 2006 @ 22:02:21 #54
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_44777674
Boh, dat ziet er eigenlijk best goed uit.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  woensdag 27 december 2006 @ 23:55:43 #55
66422 dutch-mamma
pi_44781769
quote:
Op maandag 25 december 2006 22:39 schreef Skaai het volgende:(...)en de nieuwe vishandel (tegenover het nieuwe restaurant Chipriani) was ook in het nieuws
Vishandel!!!
  † In Memoriam † donderdag 28 december 2006 @ 15:10:45 #56
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_44794505
Vishandel, viswinkel, poteetoe potatoe
Maar het was er zo te zien erg druk met de kerst, kan me ook niet voor het beeld halen dat wij een grote visboer hebben in Almere. Ja alleen op de markt
pi_44798127
quote:
Op donderdag 28 december 2006 15:10 schreef Skaai het volgende:
Vishandel, viswinkel, poteetoe potatoe
Maar het was er zo te zien erg druk met de kerst, kan me ook niet voor het beeld halen dat wij een grote visboer hebben in Almere. Ja alleen op de markt
Die Volendammer vishandel in het inmiddels afgebroken Circus was best een grote visboer hoor! En lekker ook!

Visfrietjes
  † In Memoriam † donderdag 28 december 2006 @ 18:04:07 #58
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_44799824
Ja die visboer had ik al meegerekend, die liep als een tiet. Dat rook je ook
Visfriet ja en kibbeling
  donderdag 28 december 2006 @ 20:30:38 #59
66422 dutch-mamma
pi_44804644
quote:
Op donderdag 28 december 2006 18:04 schreef Skaai het volgende:
Ja die visboer had ik al meegerekend, die liep als een tiet. Dat rook je ook
Visfriet ja en kibbeling
Fruit de mer
Goeie haring

Ik ben helaas de komende dagen te druk, maar... dat wordt volgende week even langsfietsen! Even poolshoogte nemen!
pi_44990901
quote:
Op maandag 25 december 2006 22:39 schreef Skaai het volgende:

Kerst in Almere Centrum!

De blauw boom naast de V&D (excuses voor de brakke telefoon kwaliteit )
[afbeelding]
Cool mijn kerstverlichting staat ook op deze foto

Ik word wel gek van de flitsen van mensen die fotos aan het maken zijn van die blauwe boom!
pi_44997133
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 23:08 schreef chrdek het volgende:

[..]

Cool mijn kerstverlichting staat ook op deze foto

Ik word wel gek van de flitsen van mensen die fotos aan het maken zijn van die blauwe boom!
jij woont in de V&D?
pi_44997200
Mijn vriendin en ik hebben laatst gekeken voor een huisje in Almere en we hadden er wel een paar gevonden waar we onszelf al wel zagen wonen, maar toen zagen we dat er op een paar 100 meter afstand dus een TBS-kliniek gebouwd wordt
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  donderdag 4 januari 2007 @ 09:28:30 #63
66422 dutch-mamma
pi_44997651
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 08:36 schreef Leipo666 het volgende:
Mijn vriendin en ik hebben laatst gekeken voor een huisje in Almere en we hadden er wel een paar gevonden waar we onszelf al wel zagen wonen, maar toen zagen we dat er op een paar 100 meter afstand dus een TBS-kliniek gebouwd wordt
Klopt... is ook een boel om te doen geweest...
pi_44997669
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 09:28 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Klopt... is ook een boel om te doen geweest...
voor ons dus ook de rede om daar geen huis te kopen.....
pi_44999630

[ Bericht 100% gewijzigd door dek23 op 04-01-2007 11:26:44 ]
pi_44999687
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 08:24 schreef Misanthropist het volgende:

[..]

jij woont in de V&D?
nee, maar wel heel dichtbij
pi_44999694
Ik heb laatst nog geholpen de Hema in te richten daar in het nieuwe stadscentrum
pi_44999823
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 11:28 schreef Ayaxola het volgende:
Ik heb laatst nog geholpen de Hema in te richten daar in het nieuwe stadscentrum
die vind ik wel lelijk en vervelend geworden. schijnt een test te zijn voor de nieuwe huisstijl van de hema?
  donderdag 4 januari 2007 @ 16:10:40 #69
66422 dutch-mamma
pi_45008372
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 09:29 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

voor ons dus ook de rede om daar geen huis te kopen.....
Wel elders in Almere?
pi_45029920
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 16:10 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Wel elders in Almere?
waarschijnlijk niet, het zal hoogstwaarschijnlijk toch Hilversum worden
  † In Memoriam † vrijdag 5 januari 2007 @ 08:06:02 #71
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_45030125
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 11:34 schreef chrdek het volgende:

[..]

die vind ik wel lelijk en vervelend geworden. schijnt een test te zijn voor de nieuwe huisstijl van de hema?
Ja idd ik vind het geen leuke Hema geworden. Niet gezelig en zo ruimtelijk en groot, ja okay het is wel wat beter dan dat vorige pand maar het enige waar ik tot nu toe plezier van heb gehad is het uitzicht vanaf het restaurant
pi_45031312
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 08:06 schreef Skaai het volgende:

[..]

Ja idd ik vind het geen leuke Hema geworden. Niet gezelig en zo ruimtelijk en groot, ja okay het is wel wat beter dan dat vorige pand maar het enige waar ik tot nu toe plezier van heb gehad is het uitzicht vanaf het restaurant
dat is op zich wel grappig ja. ik ga recht onder de hema door als ik parkeer met de auto dat is wel lollig
de bioscoop gaat op bepaalde dagen ook beter lopen. gisteren was het druk!
pi_45034918
Ik vind het ook niet alles, maargoed ik kom er nu waarschijnlijk toch niet zo vaak meer
pi_45266948
Waar komt die TBS kliniek precies?

O en eten moet je echt doen bij Red Delicious, whooaa
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_45274752
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 22:25 schreef Marloes het volgende:
Waar komt die TBS kliniek precies?

O en eten moet je echt doen bij Red Delicious, whooaa
ten noorden van de stripheldenwijk, oftewel eigenlijk heet meest noordelijke puntje van almere-buiten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')