abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40936457
Verbeteringen nieuwe dienstregeling
Overzichtspagina aanpassingen dienstregeling 2007
Allebei van de welbekende NS site...

Voorbeeldje van een langere reistijd: De IC Alkmaar - Amsterdam gaat voortaan ook op Zaanstad en Castricum stoppen... WAAROM?
pi_40936873
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 14:10 schreef jaha het volgende:

Voorbeeldje van een langere reistijd: De IC Alkmaar - Amsterdam gaat voortaan ook op Zaanstad en Castricum stoppen... WAAROM?
Omdat er ook mensen in Zaanstad en Castricum wonen?
pi_40936896
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 14:24 schreef nikk het volgende:

[..]

Omdat er ook mensen in Zaanstad en Castricum wonen?
Je kent het idee achter een Intercity blijkbaar niet.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_40936972
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 14:25 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Jawel hoor, intercity's stoppen nu toch ook gewoon op meerdere stations?
pi_40937007
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 14:05 schreef SCH het volgende:

[..]
Eerst wordt er hoog van de toren geblazen en puntje bij paaltje verlaten ze de toren als makke lammetjes .
pi_40937059
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 14:28 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Eerst wordt er hoog van de toren geblazen en puntje bij paaltje verlaten ze de toren als makke lammetjes .
Politiek is het handiger om zoiets aan te kaarten dichter bij de verkiezingen. Oppertunisme dus.
pi_40937235
quote:

[..]

Ik meen dat de NS zélf een paar jaar geleden het idee achter intercity's had afgeschaft. Geen wonder dat men het dan niet meer kent. Vroeger heten die verbindingen sneltreinen. Maar daar hoef je ook niet meer mee aan te komen..
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_40937241
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 14:30 schreef nikk het volgende:

[..]

Politiek is het handiger om zoiets aan te kaarten dichter bij de verkiezingen. Oppertunisme dus.
28 augustus is inderdaad dichterbij de verkiezingen dan gister .
Stel je toch eens voor dat deze mentaliteit massaal gebruikt gaat worden in het bedrijfsleven. Mensen jullie moeten jullie targets halen anders vallen er ontslagen en gaan we kapot. Ja kapot. Dag later. Nah wat ik gister zei was wat overdreven we zien het volgend jaar wel .

Dat ellenlange reces van politici is sowieso een enorm lachertje maar dat terzijde.
pi_40939381
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 14:37 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik meen dat de NS zélf een paar jaar geleden het idee achter intercity's had afgeschaft. Geen wonder dat men het dan niet meer kent. Vroeger heten die verbindingen sneltreinen. Maar daar hoef je ook niet meer mee aan te komen..
De sneltrein bestaat gewoon nog?
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 16:32:57 #110
59118 digispeed
gegarandeerd succes
pi_40940411
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 01:33 schreef Takkesteeg het volgende:
Het commentaar vanwege de nieuwe dienstregeling is er niet voor niets.
Als een ieder die nu alleen maar wat loopt te blaten zich eerst eens zouden verdiepen in het betreffende onderwerp zou dat, alweer, een hoop onzinnige reacties schelen...
Probleem met deze nieuwe dienstregeling is, o.a., namelijk dat reistijden op de meeste trajecten langer zullen zijn, overstaptijden verruimd worden zodat in de praktijk geen aansluiting meer wordt gemist, voordelig voor NS omdat dan 'op tijd' gereden kan worden zonder eventuele boetes.
Nadeel alleen voor de klant is dat i.p.v. voorheen een overstap naar een aansluiting om je reis te vervolgen, voorheen drie minuten durend, dit verruimd kan zijn tot zo'n twintig minuten...
Als je één keer per maand een trajectje aflegt met de trein zou je idd denken, "wat zeuren al die mensen toch?"
Maar voor forensen maakt dit natuurlijk wel degelijk uit.
Voor mij persoonlijk komt het erop neer dat mijn contract niet verlengd gaat worden, omdat, met mijn wisselende diensten, ik met deze nieuwe dienstregeling niet meer op tijd op mijn werk kan zijn en ook nog dat ik bij een late dienst al helemaal niet meer thuis kan komen waar dit tot op heden nog wel kan.
En dan heb ik het niet eens gehad over de extra reistijd wat deze nieuwe dienstregeling voor mij in petto zou hebben gehad, 20 minuten heen en ook weer 20 minuten terug, let wel eventuele vertragingen niet meegerekend...
Dit alles anno 2006/ 2007.
Het enige wat NS gedaan heeft is zichzelf indekken, zoals we al gewend waren.
Achteruit in plaats van vooruit.
Helaas zijn zij de enigen niet...
Begrijp me niet verkeerd, is inderdaad erg vervelend allemaal. In dit gebeuren heb je ook een eigen verantwoordelijkheid vind ik. Waarom moet het rijk toch altijd alles oplossen voor iedereen. Het probleem in Nederland is dat wij te verwend zijn/worden. Wat meer eigen verantwoording zou een hoop problemen oplossen.
De wereld is wat iemand eigenlijk wil zien
pi_40985420
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 16:32 schreef digispeed het volgende:

[..]

Begrijp me niet verkeerd, is inderdaad erg vervelend allemaal. In dit gebeuren heb je ook een eigen verantwoordelijkheid vind ik. Waarom moet het rijk toch altijd alles oplossen voor iedereen. Het probleem in Nederland is dat wij te verwend zijn/worden. Wat meer eigen verantwoording zou een hoop problemen oplossen.
Eigen verantwoordelijkheid in dit gegeven?
Mag ik, waar ik mijn belastingcenten .o.a. voor betaal, wensen dat waar het over openbaar vervoer in Nederland gaat, het er niet op achteruitgaat maar vooruit?
Wensen?
Eisen doe ik dit!
Hoezo meer verantwoording nemen met dit gegeven en welke probleem zou opgelost worden in dit geval?
Niet het probleem van de dagelijkse forensen die met toenemende mate steeds meer hinder ondervinden van het bedrijf NS.
Zoals jij het stelt moet een ieder maar zwijgen en nemen zoals het gaat.
Je lijkt 'onze' staatssecretaris wel!
Het gaat hier om een structureel probleem waar NS o.a. de forens mee opzadelt.
NS wil niet meer afgerekend worden op vertragingen e.d. en hebben hierdoor zo'n dienstregeling bij elkaar verzonnen waarbij ze zelf niet stuk meer kunnen.
Dat dit ten koste gaat van de reizigers wordt door NS buiten beschouwing gelaten, het bedrijf zelf moet scoren, hoe dan ook...
Dat NS totaal niet communicatief is, dat wisten we al maar als dan ook nog van overheidswege een incompetente staatssecretaris dit allemaal maar toelaat en klaarblijkelijk andere zaken belangrijker vindt dan dat ze voor ingehuurd is, tja, dan is het niet zo verwonderlijk dat daar vraagtekens bij gesteld worden.
Uit jouw opmerking lees ik dat jij geen OV-forens bent.
Prijs jezelf gelukkig maar ga geen loze inhoud spuien op gebieden waar je niets mee van doen hebt, daar is echt niemand bij gebaat!
pi_40985863
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 00:31 schreef Takkesteeg het volgende:

[..]

Mag ik, waar ik mijn belastingcenten .o.a. voor betaal, wensen dat waar het over openbaar vervoer in Nederland gaat, het er niet op achteruitgaat maar vooruit?
Wensen?
Eisen doe ik dit!
Hoezo meer verantwoording nemen met dit gegeven en welke probleem zou opgelost worden in dit geval?
Niet het probleem van de dagelijkse forensen die met toenemende mate steeds meer hinder ondervinden van het bedrijf NS.
NS wil niet meer afgerekend worden op vertragingen e.d. en hebben hierdoor zo'n dienstregeling bij elkaar verzonnen waarbij ze zelf niet stuk meer kunnen.
Dat dit ten koste gaat van de reizigers wordt door NS buiten beschouwing gelaten, het bedrijf zelf moet scoren, hoe dan ook...
Dat NS totaal niet communicatief is, dat wisten we al maar als dan ook nog van overheidswege een incompetente staatssecretaris dit allemaal maar toelaat en klaarblijkelijk andere zaken belangrijker vindt dan dat ze voor ingehuurd is, tja, dan is het niet zo verwonderlijk dat daar vraagtekens bij gesteld worden.
Prijs jezelf gelukkig maar ga geen loze inhoud spuien op gebieden waar je niets mee van doen hebt, daar is echt niemand bij gebaat!
De NS wordt afgerekend aan de hand van regeltjes, en daar kun je altijd wel een gaatje in vinden.

Wanneer er concurrentie is, wordt men afgerekend op de praktijk. Alsof mensen niet doorhebben dat een latere overstap met minder vertraging niets opschiet...
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_40986246
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 00:46 schreef heiden6 het volgende:

[..]

De NS wordt afgerekend aan de hand van regeltjes, en daar kun je altijd wel een gaatje in vinden.

Wanneer er concurrentie is, wordt men afgerekend op de praktijk. Alsof mensen niet doorhebben dat een latere overstap met minder vertraging niets opschiet...
Dan ben je het toch met mij eens dat logica hier ontbreekt?
  zondag 20 augustus 2006 @ 09:10:21 #114
59118 digispeed
gegarandeerd succes
pi_40990714
quote:

[..]

Wensen?
Eisen doe ik dit!
ik bedoel hiermee te zeggen dat er altijd wel een mouw aan te passen aan uw reisprobleem.
je kunt ook een trein/bus of weet ik veel wat voor vervoermiddel eerder nemen. de overheid en ns kunnen het moeilijk voor iedereen naar hun zin maken. ik gebruik trouwens dagelijks het openbaar vervoer, en ook voor mij is de nieuwe dienstregeling niet optimaal. ik moet straks gewoon een trein eerder nemen. het is niet anders maar ik heb er zelf voor gekozen om niet in de buurt van mijn huidige woonplaats te werken en zal daar ook de evt nadelen van moeten ondervinden.

ik blijf er bij dat mensen teveel verwend zijn/worden en daardoor bij het minste geringste al klagen.
De wereld is wat iemand eigenlijk wil zien
pi_40997074
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 14:10 schreef jaha het volgende:

Dat scheelt drie minuten en dus helemaal geen ramp. Ik snap echt die opwinding niet over het feit dat sommige verbindingen een paar minuten meer gaan kosten.

Veel ernstiger is het dat op een aantal stations zeer slechte aansluitingen komen die dan gaan resulteren in extra wachttijden van 25 minuten of zo. Vooral in Twente (Hengelo!) worden de aansluitingen dramatisch slecht.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_40997322
quote:

[..]

Wat NS Intercity noemt is internationaal gezien gewoon een sneltrein. In Duitsland heet zoiets een Regional Expres. Intercities zijn naar internationale maatstaven treinen met hoge snelheid en hoog comfort (bijv. fatsoenlijke catering, airco, luxe stoelen), waar ook toeslag voor moet worden betaald. Behalve op enkele verbindingen (Maastricht of Groningen) zijn die in Nederland niet zinvol. Kortom het probleem is de naamgeving Intercity, NS had beter voor Expres kunnen kiezen.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_40998027
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 14:10 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Veel ernstiger is het dat op een aantal stations zeer slechte aansluitingen komen die dan gaan resulteren in extra wachttijden van 25 minuten of zo. Vooral in Twente (Hengelo!) worden de aansluitingen dramatisch slecht.
Sowieso worden de aansluitingen tussen NS en Syntus een totale ramp behalve in Zutphen. Vanuit de Achterhoek kun je straks in Arnhem ook 20 (spits) tot 30 (daluren) minuten wachten op aansluiting richting Utrecht. En in Hengelo slaat het echt helemaal alles.
pi_41003613
quote:
NS had beter voor Expres kunnen kiezen.
Expres treinen zijn juist onderhevig aan inflatie. Vroeger was een 'Expresse trein' juist de hoogst mogelijke klasse. Denk aan de roemruchte 'Oriënt Express" en de "Trans Siberië Express"

Tegenwoordig noemt men een veredelde stoptrein al "Regional Expres", Ja zo kan ik het ook. De tram naar IJburg is een "Blijburg Expres"
pi_41017338
quote:
Wensen?
Eisen doe ik dit!
Als het je zo hoog zit zou je moeten eisen dat het openbaar vervoer volledig door de vrije markt wordt geregeld. Die heeft namelijk de neiging aan de wensen van haar klanten te voldoen.
quote:
Het probleem dat het openbaar vervoer in dit land steeds duurder en slechter wordt.
quote:
Goh wat verbazingwekkend he, eerst onmogelijke regels stellen en vervolgens gek opkijken dat men diezelfde regeltjes gaat gebruiken om er onderuit proberen te komen. Tja dat hadden we natuurlijk echt niet van tevoren aan kunnen zien komen.
quote:
Die staatssecretaris zou nog veel en veel minder moeten doen voor het openbaar vervoer. Namelijk helemaal niets.
quote:
Met die inhoud was helemaal niets mis, integendeel, hij is zelfs een quote waard:
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 16:32 schreef digispeed het volgende:

Waarom moet het rijk toch altijd alles oplossen voor iedereen. Het probleem in Nederland is dat wij te verwend zijn/worden. Wat meer eigen verantwoording zou een hoop problemen oplossen.
pi_41017493
Hoppa dat glas van Fem heb ik net helemaal Vol geschonken met Cherry(heb een zonnetje voor der besteld ook), dus dit topic kan dicht dunkt mij.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_41017872
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 00:44 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Als het je zo hoog zit zou je moeten eisen dat het openbaar vervoer volledig door de vrije markt wordt geregeld. Die heeft namelijk de neiging aan de wensen van haar klanten te voldoen.
[..]

Het probleem dat het openbaar vervoer in dit land steeds duurder en slechter wordt.
[..]

Goh wat verbazingwekkend he, eerst onmogelijke regels stellen en vervolgens gek opkijken dat men diezelfde regeltjes gaat gebruiken om er onderuit proberen te komen. Tja dat hadden we natuurlijk echt niet van tevoren aan kunnen zien komen.
[..]

Die staatssecretaris zou nog veel en veel minder moeten doen voor het openbaar vervoer. Namelijk helemaal niets.
[..]

Met die inhoud was helemaal niets mis, integendeel, hij is zelfs een quote waard:
[..]
Dat is goed, als we de boel zelf moeten gaan oplossen mogen dan ook de belastingen omlaag?

Ik ben blij dat ik nog een een auto heb.
And then there were syntax-errors
pi_41018017
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 00:38 schreef MrX1982 het volgende:
te kunnen verhalen. Moeten er weer anderen bloeden voor zijn idee.

Dat mensen langer onderweg zijn moet geen punt zijn. Net alsof het erg is als ambtenaren, docenten, werklozen, scholieren en studenten te laat op hun plaats van bestemming aankomen.
Wat gaat hier een grenzeloze domheid van uit
pi_41018184
Het traject Nijmegen - Heerlen/Maastricht waar je normaal al bijna 2 uur over doet (kijk eens voor de grap hoe 'ver' dat eigenlijk maar is) wordt door de 'concurrentie' nu ook veel langer. Op dat traject is straks een ander vervoersbedrijf actief die de boemeltrein in elk gehucht gaat laten stoppen Leuk voor die paar plattelandsbewoners maar het is bijna handiger om via Den Bosch te gaan reizen als je uit het diepe zuiden gaat komen. Wanneer komen ze er eens achter dat concurrentie op het spoor nooit in dienst zal staan van de reiziger?
pi_41018550
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 01:11 schreef UberPhreak het volgende:
Dat is goed, als we de boel zelf moeten gaan oplossen mogen dan ook de belastingen omlaag?
Uiteraard.
quote:
Ik ben blij dat ik nog een een auto heb.
Wees er maar zuinig op, want die zijn straks ook niet meer te betalen.
pi_41018563
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 01:25 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Het traject Nijmegen - Heerlen/Maastricht waar je normaal al bijna 2 uur over doet (kijk eens voor de grap hoe 'ver' dat eigenlijk maar is) wordt door de 'concurrentie' nu ook veel langer. Op dat traject is straks een ander vervoersbedrijf actief die de boemeltrein in elk gehucht gaat laten stoppen Leuk voor die paar plattelandsbewoners maar het is bijna handiger om via Den Bosch te gaan reizen als je uit het diepe zuiden gaat komen. Wanneer komen ze er eens achter dat concurrentie op het spoor nooit in dienst zal staan van de reiziger?
En jij beschuldigt een ander van grenzeloze domheid?
pi_41018826
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 01:47 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

En jij beschuldigt een ander van grenzeloze domheid?
Waar is pure concurrentie op het spoor dan een succes? Waar reizigers sneller op hun bestemming komen, er een betere service is en de prijs niet omhoog is gegaan na privatisering?
pi_41019246
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 02:05 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Waar is pure concurrentie op het spoor dan een succes? Waar reizigers sneller op hun bestemming komen, er een betere service is en de prijs niet omhoog is gegaan na privatisering?
In Japan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')