abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 augustus 2006 @ 22:59:08 #1
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_40885644
Halsema is weer boos. Dit keer op mevrouw Schulz, de voortreffelijke staatssecretaris van Verkeer en Waterstaat.

Schulz wil namelijk de nieuwe dienstregeling van de NS goedkeuren zonder dat zij daar vanuit haar verantwoordelijkheid een oordeel over heeft gegeven.

En daar heeft Schulz gelijk in : de NS is een zelfstandig bedrijf met bekwame bestuurders aan wie je deze zaken zonder irritant overheidsbetuttel gerust kunt overlaten. Gaat de overheid zich daar mee bemoeien, dan zal het resultaat dezelfde dienstregeling zijn, behalve dan dat we weer een hoop gezwam en bureaucratisch geneuzel verder zijn.

Halsema is echter van mening dat dit ongehoord is en ziet er aanleiding in de Kamer hiervoor bijeen te roepen; of dit lukt is de vraag aangezien haar gejank weinig weerklank vindt onder collega-parlementariërs.

Er schuilt iets ongezonds in de verbeten obsessie van deze tante om voor ieder wissewasje een ellenlang debat te willen voeren. Mijn stelling is dan ook dat ze moet ophouden met zeuren.
Ruim baan voor Schulz en ruim baan voor de NS, is mijn motto.

Bevalt dat Halsechagrijn niet, dan neemt ze zelf maar de fiets. Ze heeft vast wel een paars geschilderd exemplaar met anti-atoomsticker op de kettingkast in haar ecologisch verantwoorde schuurtje staan.
pi_40886251
Niet alleen Halsema heeft vragen aan Schultz...
Misschien moet je je eens aan de feiten houden voordat je wat gaat roepen...
quote:
Als Schultz niet tegemoet komt aan de wens van de Kamerleden, wil een meerderheid van CDA, PvdA en GroenLinks nog deze week de collega’s van vakantie terugroepen voor spoedoverleg.
http://www.nrc.nl/binnenland/article420170.ece
pi_40886643
Oh, een bashtopic?

Doe een stoer Ippon en geef toe dat je fout zit. Maar zoals gewoonlijk kom je ws. niet meer terug in een topic dat je hebt geopend.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 23:20:02 #4
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_40886672
Belachelijk dat de overheid zich met een dienstregeling loopt te bemoeien.
Straks gaan ze nog stemmen wat voor weer het volgende week moet worden
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_40886974
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 23:20 schreef Hyperdude het volgende:
Belachelijk dat de overheid zich met een dienstregeling loopt te bemoeien.
Straks gaan ze nog stemmen wat voor weer het volgende week moet worden
Pardon? De overheid moet zich er mee bemoeien. Dat is haar taak.
pi_40886998
1. Het is Duijvendak, niet Halsema.
2. Ook CDA en PvdA willen een debat, samen met GL dus een Kamermeerderheid.
3. Schultz van Haegen dreigt haar goedkeuring te geven, zonder dat de Kamerleden, die op meerdere punten kritiek hebben, zich erover uit kunnen spreken. Balkenende heeft begin juli toegezegd dat er geen onomkeerbare stappen worden gezet tijdens het zomerreces. Reden genoeg voor een spoeddebat dus.
pi_40887282
Waarmee maar weer 'ns is aangetoond dat de zogenaamde 'privatisering' van de NS een wassen neus is. Zelfs de dienstregeling mogen ze niet zelf bepalen, daar dienen eerst linkse overheidsdienaren hun goedkeuring voor te geven.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 23:32:53 #8
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_40887298
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 23:25 schreef SCH het volgende:

[..]

Pardon? De overheid moet zich er mee bemoeien. Dat is haar taak.
Mussolini en Hitler lieten de treinen op tijd rijden. Het lijkt mij dat in NL de NS directie het wel aan zou moeten kunnen. En anders privatiseren of nationaliseren die halfhartige semi-overheid clubjes.

Op deze manier heeft weer iedereen invloed en niemand verantwoordelijkheid.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_40887517
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 23:32 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Waarmee maar weer 'ns is aangetoond dat de zogenaamde 'privatisering' van de NS een wassen neus is. Zelfs de dienstregeling mogen ze niet zelf bepalen, daar dienen eerst linkse overheidsdienaren hun goedkeuring voor te geven.
En terecht. Bij de Nederlandse Spoorwegen hoort het niet alleen om winst maken te gaan, maar ook om handhaving van een goede bereikbaarheid van het hele land.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 23:43:22 #10
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_40887699
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 22:59 schreef Ippon het volgende:
Halsema is weer boos. Dit keer op mevrouw Schulz, de voortreffelijke staatssecretaris van Verkeer en Waterstaat.

En daar heeft Schulz gelijk in : de NS is een zelfstandig bedrijf met bekwame bestuurders aan wie je deze zaken zonder irritant overheidsbetuttel gerust kunt overlaten.

Ruim baan voor Schulz en ruim baan voor de NS, is mijn motto.

Ik ben het voor 1x eens met Halsema.

Schulz wordt al moe als ze aan werken denkt. Wat heeft dat mokkel nou uitgevoerd .
Ze was of op reces of ze zat bezwangerd thuis. En nu heeft ze al besloten om niet meer terug te keren
pi_40887710
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 23:38 schreef Kozzmic het volgende:
En terecht. Bij de Nederlandse Spoorwegen hoort het niet alleen om winst maken te gaan, maar ook om handhaving van een goede bereikbaarheid van het hele land.
Je bent dus blijkbaar met me eens dat op de rendabele stukken de overheid in elk geval haar invloed al geheel kan terugtrekken. Dan zijn we in elk geval al halverwege. Nu moeten we nog werken aan het stuk waarbij je mensen wilt verplichten mee te betalen aan een treinverbinding waar ze nooit gebruik van zullen maken.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 23:46:33 #12
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_40887813
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 23:43 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Je bent dus blijkbaar met me eens dat op de rendabele stukken de overheid in elk geval haar invloed al geheel kan terugtrekken. Dan zijn we in elk geval al halverwege. Nu moeten we nog werken aan het stuk waarbij je mensen wilt verplichten mee te betalen aan een treinverbinding waar ze nooit gebruik van zullen maken.
grapjas, jij betaalt ook mee aan wegen waar je nooit gebruik van zal maken.
pi_40887858
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 23:46 schreef PLAE@ het volgende:
grapjas, jij betaalt ook mee aan wegen waar je nooit gebruik van zal maken.
Daar ben ik het dus ook niet mee eens.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 23:49:11 #14
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_40887927
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 23:19 schreef SCH het volgende:
Oh, een bashtopic?

Doe een stoer Ippon en geef toe dat je fout zit. Maar zoals gewoonlijk kom je ws. niet meer terug in een topic dat je hebt geopend.
Huh?
  woensdag 16 augustus 2006 @ 23:50:14 #15
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_40887963
Vragen aan Schultz? Die ligt toch ergens kinderen te baren?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  Donald Duck held woensdag 16 augustus 2006 @ 23:51:44 #16
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_40888016
wat een gezever altijd in dat zeikende nederland, niet normaal.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_40888081
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 23:47 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Dus je wilt overal tolwegen, begrijp ik?
pi_40888150
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 23:53 schreef Wombcat het volgende:
Dus je wilt overal tolwegen, begrijp ik?
Ik wil dat wegen van privaat geld aangelegd worden. Maar dat is een andere discussie, waar ik nu even geen zin in heb, dat is in andere topics al zovaak besproken. Laten we ons in dit topic beperken tot de NS en haar dienstregeling aub.
pi_40888191
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 23:43 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Je bent dus blijkbaar met me eens dat op de rendabele stukken de overheid in elk geval haar invloed al geheel kan terugtrekken.
Nee. Ik vind dat de overheid een flinke vinger in de pap van al het reilen en zeilen van de NS moet houden.
pi_40888332
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 23:56 schreef Kozzmic het volgende:
Nee. Ik vind dat de overheid een flinke vinger in de pap van al het reilen en zeilen van de NS moet houden.
Net wilde je dat nog omdat je de garantie wilde hebben dat heel het land per trein bereikbaar zou blijven. Daarmee geef je dus aan dat je erop vertrouwt dat op bepaalde rendabele stukken dat ook zonder overheid wel zou gebeuren. Die flinke vinger in de pap is daar dus alvast niet nodig. Tenzij je inmiddels weer andere redenen verzonnen hebt.
pi_40889417
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 23:47 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Elke weg naar een dorp betaald door zijn inwoners. Sorry boer Harmsen, dit jaar moet u 13395 euro betalen om gebruik te maken van de N657268. Extremistische libertariers zijn een gevaar voor de samenleving.
Wasserwunderland
pi_40889675
Oh ik dacht dat de NS een geprivatiseerd bedrijf was. Nja dat is natuurlijk vrij naïef om te geloven.
Dat Duyvendak hiermee komt verbaast me niets. Meneer het-OV-is-heilig-en-al-het-andere-moet-wijken. Dogmaticus eerste klas.

De bodemloze put die het OV heet wordt met de dag bodemlozer. Tragisch. Hoe denkt meneer de kosten voor zijn idee te kunnen verhalen. Moeten er weer anderen bloeden voor zijn idee.

Dat mensen langer onderweg zijn moet geen punt zijn. Net alsof het erg is als ambtenaren, docenten, werklozen, scholieren en studenten te laat op hun plaats van bestemming aankomen.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 00:44:35 #23
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_40889915
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 00:38 schreef MrX1982 het volgende:
Dat mensen langer onderweg zijn moet geen punt zijn. Net alsof het erg is als ambtenaren, docenten, werklozen, scholieren en studenten te laat op hun plaats van bestemming aankomen.
nope, want de wereld draait eigenlijk alleen om mannetjes die met de door hun baas gesponsorde benzine in de door hun baas gesponsorde auto rondrijden
pi_40890079
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 00:30 schreef Tup het volgende:
Elke weg naar een dorp betaald door zijn inwoners. Sorry boer Harmsen, dit jaar moet u 13395 euro betalen om gebruik te maken van de N657268. Extremistische libertariers zijn een gevaar voor de samenleving.
Ze zouden opgesloten moeten worden, en hun blasfemische geschriften verbrand.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 00:51:37 #25
17548 Dr.Death
Your Doctor has arrived..
pi_40890132
TS is Revoo?

Maar moet de kamer daarvoor uit Zuid-Spanje terugkomen
Tis toch niet moeilijk: je stelt vast heoveel treinen er op tijd moeten rijden en hoeveel treinen er gemiddeld in 2e Exloërmond en Schin op Geul moeten stoppen op een dag.
Hoe de NS dat dan doet is hun zaak.
Ik dacht dat de 2e kamer er was voor de hoofdlijnen, maar in mierenneuken zijn ze kennelijk beter.
Iig nog 1 diersoort die aan zijn sex komt
(zie Sex voor Dieren wil seks voor dieren
I'll try being nicer if you'll try being smarter.
stupid people shouldn't breed
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')