http://www.nrc.nl/binnenland/article420170.ecequote:Als Schultz niet tegemoet komt aan de wens van de Kamerleden, wil een meerderheid van CDA, PvdA en GroenLinks nog deze week de collega’s van vakantie terugroepen voor spoedoverleg.
Pardon? De overheid moet zich er mee bemoeien. Dat is haar taak.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 23:20 schreef Hyperdude het volgende:
Belachelijk dat de overheid zich met een dienstregeling loopt te bemoeien.
Straks gaan ze nog stemmen wat voor weer het volgende week moet worden
Mussolini en Hitler lieten de treinen op tijd rijden. Het lijkt mij dat in NL de NS directie het wel aan zou moeten kunnen. En anders privatiseren of nationaliseren die halfhartige semi-overheid clubjes.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 23:25 schreef SCH het volgende:
[..]
Pardon? De overheid moet zich er mee bemoeien. Dat is haar taak.
En terecht. Bij de Nederlandse Spoorwegen hoort het niet alleen om winst maken te gaan, maar ook om handhaving van een goede bereikbaarheid van het hele land.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 23:32 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Waarmee maar weer 'ns is aangetoond dat de zogenaamde 'privatisering' van de NS een wassen neus is. Zelfs de dienstregeling mogen ze niet zelf bepalen, daar dienen eerst linkse overheidsdienaren hun goedkeuring voor te geven.
quote:Op woensdag 16 augustus 2006 22:59 schreef Ippon het volgende:
Halsema is weer boos. Dit keer op mevrouw Schulz, de voortreffelijke staatssecretaris van Verkeer en Waterstaat.
En daar heeft Schulz gelijk in : de NS is een zelfstandig bedrijf met bekwame bestuurders aan wie je deze zaken zonder irritant overheidsbetuttel gerust kunt overlaten.
Ruim baan voor Schulz en ruim baan voor de NS, is mijn motto.
Je bent dus blijkbaar met me eens dat op de rendabele stukken de overheid in elk geval haar invloed al geheel kan terugtrekken. Dan zijn we in elk geval al halverwege. Nu moeten we nog werken aan het stuk waarbij je mensen wilt verplichten mee te betalen aan een treinverbinding waar ze nooit gebruik van zullen maken.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 23:38 schreef Kozzmic het volgende:
En terecht. Bij de Nederlandse Spoorwegen hoort het niet alleen om winst maken te gaan, maar ook om handhaving van een goede bereikbaarheid van het hele land.
grapjas, jij betaalt ook mee aan wegen waar je nooit gebruik van zal maken.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 23:43 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Je bent dus blijkbaar met me eens dat op de rendabele stukken de overheid in elk geval haar invloed al geheel kan terugtrekken. Dan zijn we in elk geval al halverwege. Nu moeten we nog werken aan het stuk waarbij je mensen wilt verplichten mee te betalen aan een treinverbinding waar ze nooit gebruik van zullen maken.
Daar ben ik het dus ook niet mee eens.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 23:46 schreef PLAE@ het volgende:
grapjas, jij betaalt ook mee aan wegen waar je nooit gebruik van zal maken.
Huh?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 23:19 schreef SCH het volgende:
Oh, een bashtopic?
Doe een stoer Ippon en geef toe dat je fout zit. Maar zoals gewoonlijk kom je ws. niet meer terug in een topic dat je hebt geopend.
Dus je wilt overal tolwegen, begrijp ik?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 23:47 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Daar ben ik het dus ook niet mee eens.
Ik wil dat wegen van privaat geld aangelegd worden. Maar dat is een andere discussie, waar ik nu even geen zin in heb, dat is in andere topics al zovaak besproken. Laten we ons in dit topic beperken tot de NS en haar dienstregeling aub.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 23:53 schreef Wombcat het volgende:
Dus je wilt overal tolwegen, begrijp ik?
Nee. Ik vind dat de overheid een flinke vinger in de pap van al het reilen en zeilen van de NS moet houden.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 23:43 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Je bent dus blijkbaar met me eens dat op de rendabele stukken de overheid in elk geval haar invloed al geheel kan terugtrekken.
Net wilde je dat nog omdat je de garantie wilde hebben dat heel het land per trein bereikbaar zou blijven. Daarmee geef je dus aan dat je erop vertrouwt dat op bepaalde rendabele stukken dat ook zonder overheid wel zou gebeuren. Die flinke vinger in de pap is daar dus alvast niet nodig. Tenzij je inmiddels weer andere redenen verzonnen hebt.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 23:56 schreef Kozzmic het volgende:
Nee. Ik vind dat de overheid een flinke vinger in de pap van al het reilen en zeilen van de NS moet houden.
Elke weg naar een dorp betaald door zijn inwoners. Sorry boer Harmsen, dit jaar moet u 13395 euro betalen om gebruik te maken van de N657268. Extremistische libertariers zijn een gevaar voor de samenleving.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 23:47 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Daar ben ik het dus ook niet mee eens.
nope, want de wereld draait eigenlijk alleen om mannetjes die met de door hun baas gesponsorde benzine in de door hun baas gesponsorde auto rondrijdenquote:Op donderdag 17 augustus 2006 00:38 schreef MrX1982 het volgende:
Dat mensen langer onderweg zijn moet geen punt zijn. Net alsof het erg is als ambtenaren, docenten, werklozen, scholieren en studenten te laat op hun plaats van bestemming aankomen.
Ze zouden opgesloten moeten worden, en hun blasfemische geschriften verbrand.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 00:30 schreef Tup het volgende:
Elke weg naar een dorp betaald door zijn inwoners. Sorry boer Harmsen, dit jaar moet u 13395 euro betalen om gebruik te maken van de N657268. Extremistische libertariers zijn een gevaar voor de samenleving.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |