Kan niet. Dan sleept 'ie je voor de rechter wegens belediging van een heel volk.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 17:09 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Wanneer gaat iemand die gasten eens vertellen dat snorren zo onwijs fout en 1983 zijn?
quote:Deelder draagt altijd een gangsterpak, heeft gladgekamd haar, een designer bril en een klein sikje.
quote:Deelder leeft samen met A.M.C. Fok. Het paar heeft een in 1985 geboren dochter, Ari genaamd.
Mutant! we zijn het ééns!quote:Op woensdag 16 augustus 2006 15:05 schreef Mutant01 het volgende:
Tja, nee, een quote van ene heer Goebbels accepteer je wel als waarheid, maar een quote van Hitler niet?
Noemde hij zich Christen: Ja
Gebruikte hij Christelijke symbolen tezamen met Nazi-symbolen: Ja
Had hij veelvuldig contact met Christelijk religieuze leiders: Ja
Steunde hij jonge Christelijke organisaties: Ja
Gebruikte hij Bijbelverhalen tijdens zn speeches: Ja
Is hij Christelijk opgevoed: Ja
Kant. In navolging van Rousseau, die uiteindelijk voor een soort van dictatoriale manier van regelgeving pleitte. Geen ruimte voor oppositie, immers de algemene wil kan niet dwalen.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 20:33 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Eindelijk, mijn boek over Kant is binnen. De volgende paar dagen zijn mijn leven gevult met woorden als "transcendentale deductie" en "categotische imperatief". Ik voel me als een vis in het water.
Rechtsfilosofie.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 20:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Kant. In navolging van Rousseau, die uiteindelijk voor een soort van dictatoriale manier van regelgeving pleitte. Geen ruimte voor oppositie, immers de algemene wil kan niet dwalen.
quote:gevult met woorden
Volgens mij is dit al een tijdje gebruikelijk in de historische literatuur over religies...ik ben het in ieder geval meermalen tegengekomen. Daarbij opgemerkt dat mythen niet per definitie onwaar zijn.quote:en het voortaan ook hebben over christelijke en islamitische mythes?
Afgezien van Wagner en jeugdinteresse in mythologie inderdaad niet, nee.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 20:20 schreef Godslasteraar het volgende:
Hitler had overigens helemaal helemaal niets met Germaanse mythologie.
ONZ is ook niet meer wat het was, eerst krijg je 5 zure reacties om de orenquote:
thanks, ik was nummer 4quote:Op woensdag 16 augustus 2006 21:56 schreef pberends het volgende:
[..]
ONZ is ook niet meer wat het was, eerst krijg je 5 zure reacties om de oren.
Ik had het meer over de reacties die al verwijderd warenquote:
Nee, deze twee zaken staan geheel los van elkaar.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 22:19 schreef MrX1982 het volgende:
Alcohol dip?
quote:Op woensdag 16 augustus 2006 22:23 schreef MrX1982 het volgende:
In dat geval moet je gewoon zoveel drinken dat de geestelijke vader van Wereldmeneertje in elke hoedanigheid kan verschijnen.
ja, dat was wel een apart figuur. God hebbe zijn zielquote:Op woensdag 16 augustus 2006 22:38 schreef Apropos het volgende:
God houdt ook van Reve, Harry. Bovendien houd ik niet van die denkers in de verleden tijd. Daarin sluit ik me aan bij het andere overleden lid van de Grote Drie, en wel het grootste; WFH.
?quote:Ze blijken aan elkaar gewaagd, want even welbespraakt. De filosoof ziet de wereldwijde groei van het geloof als een demografische kwestie, de theoloog als een bewijs van de onuitroeibaarheid ervan.
liever nu dan morgen, Du_kequote:
Zeker liever nu dan morgenavond, dan moet ik weer buiten teveel bier drinkenquote:
met een flink stuk in je kraag kun je er inderdaad beter geen regen bij gebruiken.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 23:24 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zeker liever nu dan morgenavond, dan moet ik weer buiten teveel bier drinken.
Waarmee? Mijn computer zuigt alleen luchtquote:Op donderdag 17 augustus 2006 00:42 schreef Autodidact het volgende:
Veel plezier, Harry.
Ga je morgen niet naar Biddinghuizen?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 00:55 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Waarmee? Mijn computer zuigt alleen lucht
nee man, morgen is het donderdag. Dan mag het voetvolk denken dat ze het beste plekje hebben gekregen, ook al zijn ze daar zeiknat voor geregend. Vrijdag lijkt me een prima dag. Zaterdag wordt zelfs droog naar het zich laat aanzien.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 00:56 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ga je morgen niet naar Biddinghuizen?
Ik vind het ook krom, al is het maar omdat de context van Europa eind achttiende eeuw totaal anders was dan de context van de tegenwoordige islam in Indonesië. Je kunt er misschien wel een interessante studie over doen en tot een conclusie komen die historisch (context) wel gefundeerd is.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 22:48 schreef Apropos het volgende:
Ik heb veel interviews gehouden voor dit boek, maar ik kon geen jonge mensen vinden. Ik zie een atheïstische generatiekloof. Hedendaagse ouders zijn ongelovig, terwijl hun kinderen zeer geïnteresseerd zijn in religie. Dat is een volstrekt nieuwe ontwikkeling. Een vak als ’religieuze studies’ is in Engeland zeer populair. De studenten praten heel open over hun verlangen naar spiritualiteit. Jonge mensen hebben niet de vijandigheid van hun ouders tegenover de kerk. Ze hebben geen nare herinneringen aan een godsdienstige opvoeding. En de opkomst van de islam speelt natuurlijk ook een rol. Daardoor beseffen jonge mensen dat religie niet zomaar iets is.”
Interessant, zegt hij, is wat er onlangs gebeurde.
„Na de aardbeving in Lissabon in 1755 verloren zeer veel mensen hun geloof. Na de tsunami, eind 2004, was dat niet het geval. Kennelijk stelt religie mensen weer in staat om in het reine te komen met afschuwelijke gebeurtenissen.”
http://www.trouw.nl/dever(...)t+steeds+schriller++
Artikel van een tijdje terug. Wat vindt men van de vergelijking aan het einde? Ik ben daar zeer ontevreden over, al weet ik nog niet waarom.
Oh ja. Vrijdag veel plezier danquote:Op donderdag 17 augustus 2006 00:58 schreef Aoristus het volgende:
[..]
nee man, morgen is het donderdag. Dan mag het voetvolk denken dat ze het beste plekje hebben gekregen, ook al zijn ze daar zeiknat voor geregend. Vrijdag lijkt me een prima dag. Zaterdag wordt zelfs droog naar het zich laat aanzien.
De strijd eindigt onbeslist? (geintje)quote:Op woensdag 16 augustus 2006 22:48 schreef Apropos het volgende:
Ik heb veel interviews gehouden voor dit boek, maar ik kon geen jonge mensen vinden. Ik zie een atheïstische generatiekloof. Hedendaagse ouders zijn ongelovig, terwijl hun kinderen zeer geïnteresseerd zijn in religie. Dat is een volstrekt nieuwe ontwikkeling. Een vak als ’religieuze studies’ is in Engeland zeer populair. De studenten praten heel open over hun verlangen naar spiritualiteit. Jonge mensen hebben niet de vijandigheid van hun ouders tegenover de kerk. Ze hebben geen nare herinneringen aan een godsdienstige opvoeding. En de opkomst van de islam speelt natuurlijk ook een rol. Daardoor beseffen jonge mensen dat religie niet zomaar iets is.”
Interessant, zegt hij, is wat er onlangs gebeurde.
„Na de aardbeving in Lissabon in 1755 verloren zeer veel mensen hun geloof. Na de tsunami, eind 2004, was dat niet het geval. Kennelijk stelt religie mensen weer in staat om in het reine te komen met afschuwelijke gebeurtenissen.”
http://www.trouw.nl/dever(...)t+steeds+schriller++
Artikel van een tijdje terug. Wat vindt men van de vergelijking aan het einde? Ik ben daar zeer ontevreden over, al weet ik nog niet waarom.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |