Ja, dank je. Ik twijfelde nog aan wie ik het punt zal toekennen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:23 schreef AntonDingeman het volgende:
Leuke vraag.
Ze gaan hier zo de pan in.quote:Zo'n 15 jaar geleden ontdekte men in het Zeeuwse nabij Neeltje Jans- dat mosselen zich vastklmapten aan de onderkant van boten, de onderkant van oestermanden en ook daar volgroeiden. Een nieuw idee was geboren. Door goed te kijken naar de paalmosselen die in Spanje en Italie op palen in het water worden gekweekt, werd een eigen Nederlandse techniek ontwikkeld de hangcultuur. Een cultuur waarbij de mosselen in een ruim 8 meter lange hangsok groeien. Doordat ze hoog water hangen, hebben ze geen last van zand of krabbetjes. Ze groeien daarom snel en zandvrij. Dat levert wat op; namelijk een mossel welke door kenners met afstand als No. 1 wordt gewaardeerd. Fijn van smaak, met een hoger mosselgewicht en ruim 6 weken eerder volgroeid dan mosselen van bodemcultuur.
Alles leuk en aardig, maar heb ik dat wel gezegd?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:31 schreef Tokay het volgende:
[..]
Ja, dank je. Ik twijfelde nog aan wie ik het punt zal toekennen.![]()
Ze worden hangend gekweekt, inderdaad, maar wel in open zee.
Vooruit: AntonDingeman +1
[..]
Ze gaan hier zo de pan in.![]()
Dat antwoord heb ik uberhaupt niet voorbij zien komen volgens mij.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:32 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
Alles leuk en aardig, maar heb ik dat wel gezegd?![]()
Is dit een vraag?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:34 schreef geenaam het volgende:
Als dit topic klaar is moeten er wel 3 topics geteld worden!
Nee, ik zei dat zulke mosselen als champignons groeiden, binnen, in stellages. Dat komt niet echt overeen met wat het in werkelijkheid is.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:35 schreef JufJoop het volgende:
AntonDingeman heeft helemaal geen antwoord gegeven
Nou.. ze groeien...quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:36 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
Nee, ik zei dat zulke mosselen als champignons groeiden, binnen, in stellages. Dat komt niet echt overeen met wat het in werkelijkheid is.
Nou, da's toch net zoiets als in open zee eigenlijk?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:36 schreef AntonDingeman het volgende:
Nee, ik zei dat zulke mosselen als champignons groeiden, binnen, in stellages. Dat komt niet echt overeen met wat het in werkelijkheid is.
Niet écht nee, je had het over een vergelijking met de champignonkweekmethode.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:32 schreef AntonDingeman het volgende:
Alles leuk en aardig, maar heb ik dat wel gezegd?![]()
Hahahha..quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:38 schreef Tokay het volgende:
[..]
Niet écht nee, je had het over een vergelijking met de champignonkweekmethode.
Misschien niet helemaal correct in de puntentoekenning, maar ik reken je antwoord voor het gemak goed. Ook om praktische redenen: ik ga zo eten.
Maar als je het punt uit principiële redenen niet wilt hebben, dan trek ik het alsnog in, no problem.
quote:
sorry...quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:41 schreef Tokay het volgende:
[..]Did I say something wrong?
Ja hallo, dit is allemaal nieuw voor mij hoor, ik doe ook maar wat!![]()
Maakt niet uit!quote:
Zitten wel wat gokjes tussen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:45 schreef AntonDingeman het volgende:
Ik doe het zelf wel:
AntonDingeman -1, dus niet +1
Nieuwe vraag:
Noem van de volgende karakters uit "Alfred J. Kwak" wat voor dieren het zijn:
Ollie OOIEVAAR
Hannibal WOLF
Igor STRUISVOGEL
Lispel KWAL
Henk MOL
Dolf KRAAI
Pikkie VARKEN
Tom Wana EEND
Stoppel SCHILDPAD
Paljas von Pinguïn PINGUIN
Wannes EISBAR
Franz Ferdinand LEEUW
Koen van Kale Poen KALKOEN
Rangpang SLANG
Olifantquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:45 schreef AntonDingeman het volgende:
Ik doe het zelf wel:
AntonDingeman -1, dus niet +1
Nieuwe vraag:
Noem van de volgende karakters uit "Alfred J. Kwak" wat voor dieren het zijn:
Ollie
Hannibal
Igor
Lispel
Henk
Dolf
Pikkie
Tom Wana
Stoppel
Paljas von Pinguïn
Wannes
Franz Ferdinand
Koen van Kale Poen
Rangpang
Nee. De krokodil was een slechterik.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:50 schreef ChrisJX het volgende:
Rangpang is een krokodil!
Close ...quote:En Wannes dan ook maar een eend.
Ook warm ...quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:51 schreef ChrisJX het volgende:
Is Pikkie een merel dan?
Ooit wel eens Alfred gekeken?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:53 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Hannibal KOE
Pikkie PAARD
Stoppel EZEL
Ohja! Die chimpansee toch?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:57 schreef ChrisJX het volgende:
Een aap!
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 18:05 schreef ChrisJX het volgende:
Weten we trouwens wel allemaal welk lied het is?
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 18:05 schreef ChrisJX het volgende:
waarvan zouden we het moeten/kunnen kennen?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 18:05 schreef ChrisJX het volgende:
ohhh, zeg dat danquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 18:09 schreef ChrisJX het volgende:
Skandall im Sperbezirk van Spider Murphy Gang natuurlijk!![]()
Van vroeger, toen je nog in de luiers lagquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 18:09 schreef lienelien het volgende:
waarvan zouden we het moeten/kunnen kennen?
Dolle_hond heeft Rosie vaker gebeldquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 18:05 schreef dolle_hond het volgende:
32168
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 18:19 schreef Daffodil31LE het volgende:
Is er überhaupt nog iemand?
Was het zo gemakkelijk, ja?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 18:27 schreef k_man het volgende:
Van Abbe Museum, eindhoven
Die van Delft?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 18:33 schreef k_man het volgende:
Wat is de hoogste kerktoren van Nederland?
Hou je 'ns ff rustig mafkees.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 18:36 schreef Chen het volgende:
Dus het antwoord is nog niet geraden?
De Dom vind je geen kerk?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 18:37 schreef Neleos het volgende:
[..]
Dacht ik ook aan, maar is dat wel een kerktoren?
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 18:37 schreef Neleos het volgende:
[..]
Dacht ik ook aan, maar is dat wel een kerktoren?
Drie.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 18:41 schreef geenaam het volgende:
Onze lieve vrouwen toren in Amersfoort is nummer 2.
k_man +1quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 18:39 schreef k_man het volgende:
Drie Koningen?
Doe een rustig.. De hele tijd zeuren om een vraag. De vraag komt vanzelf wel.quote:
Ik baal der gewoon van dat ik steeds het antwoord niet weetquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 18:45 schreef geenaam het volgende:
[..]
Doe een rustig.. De hele tijd zeuren om een vraag. De vraag komt vanzelf wel.
Kim Sungquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 18:46 schreef k_man het volgende:
XXXX (15 april 1912 – 8 juli 1994) was een Noord-Koreaans partijleider en dictator.
Hij werd als Kim Song-ju (Hangul: 김일성, Hanja: 金日成) geboren in Pyongi of Mangyongdae. Hij was van 1948 tot aan zijn dood leider van Noord-Korea. Tot op heden erkent de Noord-Koreaanse regering hem als de 'eeuwige' president. Hij werd opgevolgd door zijn zoon Kim Jong Il.
Wat hoort er bij XXXX te staan?
EricusMaximus +1quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 18:47 schreef EricusMaximus het volgende:
Kim Il sung
Een echte aanrader is om er eens heen te gaan.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 18:50 schreef EricusMaximus het volgende:
Een echte aanrader is om van die maffe promotiefilmpjes te kijken over Noord-Korea en het filmpje over de dood van Kim Il-Sung. Massie-hystery ten top, zelfs al zouden tien Diana's sterven, zou het nog niet zo ziek zijn.
Tellen van wat?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 18:59 schreef Chen het volgende:
Vanaf welk topic zijn jullie eigelijk begonnen met tellen?
Vanaf topic 1quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 18:59 schreef Chen het volgende:
Vanaf welk topic zijn jullie eigelijk begonnen met tellen?
ik was etenquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 18:20 schreef Daffodil31LE het volgende:
Hmmzzz... En dolle_hond? Waar blijft de vraag?
Heb je dat serieus gedaan? Fantastischquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 18:52 schreef k_man het volgende:
[..]
Een echte aanrader is om er eens heen te gaan.
Bedoel je dat het an eis bar moet zijn?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 19:01 schreef k_man het volgende:
Er staat een foutje in je ondertitel Neleos.
Yup. In 2001 was dat.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 19:02 schreef EricusMaximus het volgende:
[..]
Heb je dat serieus gedaan? Fantastisch
Wanneer? Ik wil echt nog een keer gaan
Ik dacht dat je MaJo wasquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 19:02 schreef Neleos het volgende:
Bedoel je dat het an eis bar moet zijn?
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 19:02 schreef Neleos het volgende:
[..]
Bedoel je dat het an eis bar moet zijn?
Yay!quote:
Had ik zelf ook al gezien, maar ik vind a eis bar beter klinken, dan klopt het ook beter met het origineel.quote:
Ik zit nog altijd te denken aan Daf's suggestie van een eisbär met O RLY er op, maar denk dat het dan misschien te verwarrend zal wordenquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 19:04 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Once you've seen one eisbär, you've seen them all
Dat is inderdaad de andere die ik zochtquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 19:08 schreef ChrisJX het volgende:
Oh, die is al genoemd.
Johan van Oldebarnevelt?
Ligt helemaal aan je eigen smaak...quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 19:09 schreef lienelien het volgende:
Wie weet of Requim For A Dream een goede/mooie/leuke film is? (nee, geen puntje te winnen)
Yeah, goede film datquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 19:09 schreef lienelien het volgende:
Wie weet of Requim For A Dream een goede/mooie/leuke film is? (nee, geen puntje te winnen)
Ik vind van wel, en hele goede muziek. Jennifer Connelyquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 19:09 schreef lienelien het volgende:
Wie weet of Requim For A Dream een goeie film is? (nee, geen puntje te winnen)
http://argumentofthecentury.ytmnd.com/quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 19:05 schreef Asmodian het volgende:
[..]
Ik zit nog altijd te denken aan Daf's suggestie van een eisbär met O RLY er op, maar denk dat het dan misschien te verwarrend zal worden
Mooie film, je wordt er alleen niet vrolijk vanquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 19:09 schreef lienelien het volgende:
De beste film aller tijden, naar mijn mening iigquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 19:09 schreef lienelien het volgende:
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 19:10 schreef Neleos het volgende:
[..]
Ik vind van wel, en hele goede muziek. Jennifer ConnelyNiet echt een film om gezellig met een hele groep te kijken trouwens, maar wel een aanrader
![]()
Geen 'gezellige, leuke' film iig. Wel een goede film met een goed verhaal vind ik. Staat ergens onderaan m'n top 15 als ik die zou hebben.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 19:09 schreef lienelien het volgende:
Dr.Aart +1quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 19:13 schreef Dr.Aart het volgende:
hielke
sietse
gerben
veldwachter zwart
vader klinkhamer
moeder klinkhamer
kees
http://www.yousendit.comquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 19:11 schreef ChrisJX het volgende:
Hoe doe ik trouwens van die toffe geluidsfragmentjes maken?
veel plezier!quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 19:18 schreef lienelien het volgende:
Dan ga ik even die film kijken, eten tussendoor, en de puinzooi hier opruimen, en dan kom ik daarna gezellig kennisquizzen
nu de P en de E nogquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 19:17 schreef macondo het volgende:
C van combinatie..
Laterquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 19:18 schreef lienelien het volgende:
Dan ga ik even die film kijken, eten tussendoor, en de puinzooi hier opruimen, en dan kom ik daarna gezellig kennisquizzen
Hoe heb je dat gedaan? Via welke organisatie, hoe lang. Wat mocht je zoal zien? En wat mocht je eigenlijk niet zien, maar heb je toch gezien?quote:
Je kijkt op je laptop?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 19:24 schreef lienelien het volgende:
Alleen al een gewéldig menu![]()
Oja, ik kan multitasken, dus ik kom nog af en toe wel ff langs als ik een leuke vraag zie
ow op die fiets. Same here, alleen is het niet zo slim als ik dat doe want dan mis ik de helft van de film volgens mijquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 19:34 schreef lienelien het volgende:
[..]
Nee, mijn tv en laptop staan best bij elkaar in de buurtstudentenkamer, hè
Ai ai Daf...quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 19:43 schreef Daffodil31LE het volgende:
Geen idee. Macondo. Sterker nog: Ik zou niet eens drie Nederlanders kunnen noemen...
Ik ben Jajong niet...
Een mooie vraag voor MaJo dacht ik nog... weet je het niet eens zeker!quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 20:00 schreef MaJo het volgende:
Oh nee, ik denk yesterday!
Help heeft inderdaad het langst in de Top 40 gestaan.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 19:58 schreef Allantois het volgende:
Of help! ?
Haha das wel grappig jaquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 20:01 schreef Asmodian het volgende:
Hee MaJo
Jij weet ook altijd net online te komen voor de Beatles-vragen, he? - getalenteerd![]()
Ik geef toe dat ik deze inderdaad niet wistquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 20:02 schreef macondo het volgende:
[..]
Een mooie vraag voor MaJo dacht ik nog... weet je het niet eens zeker!![]()
Omdat ik pas een enkele keer meespeel en dit mijn eerste punt is, wordt ik meteen beticht van falschspielereiquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 20:02 schreef Grooviee17 het volgende:
[..]
Help heeft inderdaad het langst in de Top 40 gestaan.
Allantois +1
Ik vat dit op als een plotselinge ingeving, neem aan dat het juist is volgens de regels?
Kut, ja. Punten in topic 177 waren:quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 20:02 schreef MaJo het volgende:
[..]
Haha das wel grappig ja
Heb jij het vorige topic nou nog geteld? Er staat nog steeds çounting' namelijkIk weet niet hoeveel ik zo moet tellen
Niemand beticht je van valsspelen hoorquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 20:04 schreef Allantois het volgende:
[..]
Omdat ik pas een enkele keer meespeel en dit mijn eerste punt is, wordt ik meteen beticht van falschspielerei![]()
Nee hoor, je hebt je punt verdientquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 20:04 schreef Allantois het volgende:
[..]
Omdat ik pas een enkele keer meespeel en dit mijn eerste punt is, wordt ik meteen beticht van falschspielerei![]()
Oke topquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 20:05 schreef Daffodil31LE het volgende:
Ik heb geteld en heb de stand tot vorig topic al in notepad staan. Maar aangezien geenaam weg is kan ik 't 'm dus niet in de OP laten editten.
Punten van dit topic zijn ook geteld tot hier, die pleur ik er wel bij straks.
Ik zal dat volgend topic dus wel openen.
Mag, maar is niet echt nodig dus.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 20:05 schreef Asmodian het volgende:
Wel geteld dus, maar compleet vergeten bij te werken. Zal ik dat alsnog even doen, is dat makkelijker?
We betichten je nergens vanquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 20:04 schreef Allantois het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 20:07 schreef MaJo het volgende:
[..]
We betichten je nergens van![]()
Stel maar een Beatles vervolgvraag, dan hoor je er niemand meer over![]()
![]()
![]()
Yay!quote:
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 20:12 schreef Allantois het volgende:
Wilhelmina werd pas offcieel gekroond in 1898 trouwens
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 20:10 schreef Asmodian het volgende:
en van 1890-1898 nam Emma waar als regentes voor Wilhelmina
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 20:11 schreef Asmodian het volgende:
De jure dus wat ik boven zei. De facto heeft Wilhelmina 1898-1948 geregeerd
Ben jij ook Beatles liefhebber? Aangezien je al twee keer er een vraag over hebt gesteld. Goede zaakquote:
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 20:14 schreef Asmodian het volgende:
Gefeliciteerd met je eerste puntje trouwens, Allantois?
Al naar Eisbär geluisterd?
Jup, alhoewel pas sinds kortquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 20:14 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ben jij ook Beatles liefhebber? Aangezien je al twee keer er een vraag over hebt gesteld. Goede zaak![]()
Maakt niet uit toch? Dat betekent dat je de geweldige Beatles ontdekkingstocht nog mee kan makenquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 20:15 schreef Grooviee17 het volgende:
[..]
Jup, alhoewel pas sinds kort.
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 20:16 schreef Asmodian het volgende:
Okee dan Grooviee, speciaal voor jou
Noem 15/27 Beatles nummers die op #1 hebben gestaan in Engeland
Luist nu Eight Days A Week, blijft toch een lekker nummertjequote:Op dinsdag 15 augustus 2006 20:16 schreef MaJo het volgende:
[..]
Maakt niet uit toch? Dat betekent dat je de geweldige Beatles ontdekkingstocht nog mee kan maken![]()
Ik wou eerst 25/27 vragen, maar ben daar te liev voorquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 20:16 schreef ChrisJX het volgende:
15 van de 27???
Dat zijn er 16quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 20:17 schreef MaJo het volgende:
Can't buy me love
Love me Do
All you need is love
Help!
Yesterday
Paperback Writer
Eleanor Rigby
Yellow Submarine
We can work it out
Lady Madonna
Hello Goodbye
The long and winding road