abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 juni 2006 @ 21:19:37 #1
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_39298950
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 21:08 schreef peaceman het volgende:

[..]

Bij Rijkaard was deze discussie anders niet aan de orde...
[..]
De benoeming van Rijkaard was ook een blunder van jewelste. Met het thuisvoordeel in de rug hadden we in 2000 kampioen horen te worden. Onervarenheid van de coach was er voor een groot gedeelte debet aan dat we het niet werden. Het is gewoon debiel om de belangrijkste voetbalmomenten in handen te geven van trainers die slechts als voetballer groot waren en nog niks hebben laten zien.
quote:
Noem er eens 5 op dan die wel hadden gekund volgens jou.. Ik ben benieuwd wie je allemaal in gedachten hebt...
Jol, Ten Cate, Stevens, Hiddink, Advocaat, van Marwijk zijn namen die me zo even te binnen schieten. En dan kan je nog in het buitenland gaan kijken. Ik zeg niet dat het allemaal ideale kandidaten zijn of dat ze op dat moment beschikbaar waren, maar ze zijn geen een van allen zo onervaren als Marco toen was.
Van Basten is het geworden op zijn naam, niet op zijn prestaties, want hij heeft nog niks gepresteerd. Omdat hij van Basten heet wordt het gepikt door het klootjesvolk. Ik ben benieuwd hoe hard jij zou staan te piepen als we nu René Eijkelkamp trainer zouden maken. Precies dezelfde situatie als van Basten, alleen nog maar gefungeerd in een bijrol bij een nationale topclub. Nou, daar hebben we er nog veeeeeeeeeeeeeeeeel meer van, stel maar aan als bondscoach en geef ze een carte blanche om minstens 4 jaar lang te pielen. Maar goed, jij zal het wel logisch vinden...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 27 juni 2006 @ 21:27:35 #3
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_39299098
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 21:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

De benoeming van Rijkaard was ook een blunder van jewelste. Met het thuisvoordeel in de rug hadden we in 2000 kampioen horen te worden. Onervarenheid van de coach was er voor een groot gedeelte debet aan dat we het niet werden. Het is gewoon debiel om de belangrijkste voetbalmomenten in handen te geven van trainers die slechts als voetballer groot waren en nog niks hebben laten zien.
[..]

Jol, Ten Cate, Stevens, Hiddink, Advocaat, van Marwijk zijn namen die me zo even te binnen schieten. En dan kan je nog in het buitenland gaan kijken. Ik zeg niet dat het allemaal ideale kandidaten zijn of dat ze op dat moment beschikbaar waren, maar ze zijn geen een van allen zo onervaren als Marco toen was.
Van Basten is het geworden op zijn naam, niet op zijn prestaties, want hij heeft nog niks gepresteerd. Omdat hij van Basten heet wordt het gepikt door het klootjesvolk. Ik ben benieuwd hoe hard jij zou staan te piepen als we nu René Eijkelkamp trainer zouden maken. Precies dezelfde situatie als van Basten, alleen nog maar gefungeerd in een bijrol bij een nationale topclub. Nou, daar hebben we er nog veeeeeeeeeeeeeeeeel meer van, stel maar aan als bondscoach en geef ze een carte blanche om minstens 4 jaar lang te pielen. Maar goed, jij zal het wel logisch
Jol wilde niet, Ten Cate niet beschikbaar net als Hiddink en Advocaat. Stevens?
Van Marwijk is wel een interessante optie, maar die is nooit benaderd.

De vergelijking van Eijkelkamp en Van Basten is natuurlijk krom. Eijkelkamp was een modale spits, terwijl Van Basten op wereldniveau gespeeld heeft.
pi_39300030
Je had best een andere titel mogen bedenken hoor.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  dinsdag 27 juni 2006 @ 21:51:07 #5
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_39300142
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 21:48 schreef Suijk het volgende:
Je had best een andere titel mogen bedenken hoor.
Zo was ie tenminste herkenbaar
pi_39301360
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 21:27 schreef peaceman het volgende:

[..]

Stevens heeft bij Schalke en Roda laten zien dat hij een team beter kan maken.
quote:
De vergelijking van Eijkelkamp en Van Basten is natuurlijk krom. Eijkelkamp was een modale spits, terwijl Van Basten op wereldniveau gespeeld heeft.
Zie je? Je begint nu al te piepen !
Hier bevestig je dus mijn gelijk: jij denkt dat een goede voetballer automatisch een goede trainer is. Hiddink is de meest succesvolle trainer die Nederland ooit voortgebracht heeft, was dat een grote voetballer? Maar goed, als je leeft in de veronderstelling dat topvoetballers automatisch toptrainers zijn, ja ,dan is van Basten een prima optie, en Rijkaard was ook geweldig, nadat van Basten klaar is nemen we Gullit, die vervolgens opgevolgd wordt door Ronald Koeman, laten we van Nistelrooij ook maar vast polsen...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_39301522
Nederland heeft onder van Basten gewoon geen beter voetbal laten zien dan onder Advocaat..
Maar van Basten heeft Cruijff mee, dus iedereen slikt het ineens als zoete koek.
"..and in my brain it's going wrong.."
pi_39301699
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 19:42 schreef Steeven het volgende:

[..]

Volgens mij heeft Kessler gezegd dat kwalificatie geen invloed had op het aanblijven van Van Basten. Wat ik echter niet begrijp is dat hij zijn contract wil open gooien en verlengen naar 2010. Als ik Kessler was zou ik heel voorzichtig zijn en er voor zorgen dat er weer attractief gevoetbald wordt (wat volgens hem niet mogelijk was gezien het kaliber tegenstanders dat we hebben gehad, maar dat is gelul).

Advocaat faalde, want die speelde nog slechter voetbal dan dat ze nu doen. Die wedstrijd tegen Zweden en Portugal waren pas fiasco's, over de poulewedstrijden maar even niet te spreken. Ja, hij bereikte de halve finale, joepie. Met zulk voetbal verdien je het om er uit te vliegen, net als op dit WK.

Een team opbouwen kost tijd. Je kunt niet verwachten dat een nieuwe generatie spelers zo 1 2 3 net zo goed gaat spelen als in 1998. Daar ging ook een hele heisa aan vooraf met een fiasco in 1996, waar een groot deel van die selectie uitmaakte.

En ja, ik had ook liever een oude rot, een ervaren klootzak gezien op de plek van Van Basten. Maar als we nu om de 2 jaar gaan wisselen van coach komen we helemaal nergens.
Wat waren die wedstrijden van dit toernooi dan beter? Tegen de Tsjechen speelden we in 2004 ook 1 helft sterk. Nu tegen de Ivoreanen, de rest was toch ook gewoon het aanzien niet waard?
pi_39301793
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 22:19 schreef Staanplaats het volgende:
Nederland heeft onder van Basten gewoon geen beter voetbal laten zien dan onder Advocaat..
Maar van Basten heeft Cruijff mee, dus iedereen slikt het ineens als zoete koek.
Iedereen is wat overdreven hoor. Er is toch aardig wat kritiek (niet te vergelijken met de kritiek op Advocaat destijds, dat klopt).
Maar het voetbal is inderdaad niet beter en v. Basten moet af van het idee dat hij dat in die 10 dagen dat hij de internationals in totaal ziet wel voor elkaar zal krijgen. De spelers die nu mee zijn gegaan missen gewoon kwaliteit. Dan kunnen je intenties wel zijn om dwingend op de helft van de tegenstander te spelen, dan lukt dat gewoon niet, we zijn absoluut geen wereldtop. Ik denk zelfs dat met deze voetballers, v. Basten het maximale eruit heeft gehaald --> redelijk makkelijk kwalificeren en de poule doorkomen. Jammer dat 'ie de betere spelers dan thuis laat, dan was het misschien echt nog iets geworden.
Klik dan als je durft
  dinsdag 27 juni 2006 @ 22:30:54 #10
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_39302072
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 22:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Stevens heeft bij Schalke en Roda laten zien dat hij een team beter kan maken.
[..]
op grond van vorig seizoen zeg ik: beter kan of kon maken?
quote:
Zie je? Je begint nu al te piepen !
Hier bevestig je dus mijn gelijk: jij denkt dat een goede voetballer automatisch een goede trainer is.
Waar zeg ik dat? Jij veronderstelt dat!
quote:
Hiddink is de meest succesvolle trainer die Nederland ooit voortgebracht heeft,
, dat is nog altijd Michels...RIP
quote:
was dat een grote voetballer? Maar goed, als je leeft in de veronderstelling dat topvoetballers automatisch toptrainers zijn, ja ,dan is van Basten een prima optie, en Rijkaard was ook geweldig, nadat van Basten klaar is nemen we Gullit, die vervolgens opgevolgd wordt door Ronald Koeman, laten we van Nistelrooij ook maar vast polsen...
nee, nu lul je echt uit je nek... je gaat twee spitsen, beide geen ervaring als hoofdtrainer vergelijken. ALs ik dan moet kiezen tussen een ex-spits op modaal niveau of een wereldspits.. dan is het logisch dat je in 1e instantie kiest voor de wereldspits, omdat die qua spelerservaring op een hoger niveau gespeeld heeft. DAT is de vergelijking die je voorschotelt!
  dinsdag 27 juni 2006 @ 22:32:37 #11
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_39302156
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 22:25 schreef Suijk het volgende:

[..]

Iedereen is wat overdreven hoor. Er is toch aardig wat kritiek (niet te vergelijken met de kritiek op Advocaat destijds, dat klopt).
Maar het voetbal is inderdaad niet beter en v. Basten moet af van het idee dat hij dat in die 10 dagen dat hij de internationals in totaal ziet wel voor elkaar zal krijgen.
Hoe kom je er bij dat hij die illussie heeft? Ik weet zeker dat hij liever eerst 2 maanden met ze werkt!
pi_39302311
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 22:32 schreef peaceman het volgende:

[..]

Hoe kom je er bij dat hij die illussie heeft? Ik weet zeker dat hij liever eerst 2 maanden met ze werkt!
Natuurlijk wil hij dat, maar dat kan dus niet. Dus heeft hij heel weinig invloed op het beter maken van spelers (individueel). Dan dien je dus niet middelmatige spelers mee te nemen, want die worden in die korte periode niet opeens beter.
Klik dan als je durft
  dinsdag 27 juni 2006 @ 22:37:01 #13
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_39302388
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 22:35 schreef Suijk het volgende:

[..]

Natuurlijk wil hij dat, maar dat kan dus niet. Dus heeft hij heel weinig invloed op het beter maken van spelers (individueel). Dan dien je dus niet middelmatige spelers mee te nemen, want die worden in die korte periode niet opeens beter.
Tja ik weet niet wie je precies bedoelt en wat de alternatieven volgens jou zijn...
pi_39302951
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 22:23 schreef Staanplaats het volgende:

[..]

Wat waren die wedstrijden van dit toernooi dan beter? Tegen de Tsjechen speelden we in 2004 ook 1 helft sterk. Nu tegen de Ivoreanen, de rest was toch ook gewoon het aanzien niet waard?
Ze waren ietsje beter ja en dan doel ik met name op de inzet. De kwaliteit was even laag.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_39303034
quote:
dat is nog altijd Michels...RIP
Hiddink gaat Michels zeker inhalen, persoonlijk vind ik Hiddink al een stapje erboven.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_39303981
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 22:30 schreef peaceman het volgende:

[..]

op grond van vorig seizoen zeg ik: beter kan of kon maken?
[..]

Waar zeg ik dat? Jij veronderstelt dat!
[..]
Dan moet je niet zwammen en gewoon erkennen dat van Basten dus niet geschikt was om bondscoach te worden. Hij heeft én geen ervaring én er is geen enkele andere reden waarom hij geschikt voor de job zou zijn.
quote:
, dat is nog altijd Michels...RIP
[..]
Michels heeft meer "grote"prijzen gewonnen, Hiddink heeft laten zien dat hij overal kan presteren, daarom is hij beter . Michels was groot in zijn tijd, tegenwoordig zou hij het niet meer trekken, maar dat is een heel andere discussie. Feit is dat Hiddink geen grote speler was maar wel een heel grote coach.
quote:
nee, nu lul je echt uit je nek... je gaat twee spitsen, beide geen ervaring als hoofdtrainer vergelijken. ALs ik dan moet kiezen tussen een ex-spits op modaal niveau of een wereldspits.. dan is het logisch dat je in 1e instantie kiest voor de wereldspits, omdat die qua spelerservaring op een hoger niveau gespeeld heeft. DAT is de vergelijking die je voorschotelt!
ERGO: je gaat er dus vanuit dat de betere speler de betere trainer is, wat dus mijn veronderstelling ondersteunt.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 23:10:55 #17
74763 bergkampf
How you doin`? ;)
pi_39304033
Vond dat hij het prima heeft gedaan op het wk en in de kwalificatie ook. Vond alleen de laatste poule wedstrijd tegen Argentinie dat ze niet genoeg voor de winst aan het spelen waren.

Ze hadden namelijk niks te verliezen, ze stonden al 2de in de poule en waren al veilig. Ze konden eigenlijk gewoon gerust aanvallen en spelen voor de overwinning en risico`s nemen dat ze misschien verloren maar dat maakte dan toch niet uit.

Het was vond ik alleen een win situatie, want als ze dan dus eerste waren geeindigd in de poule zouden ze tegen Mexico moeten spelen met een normale scheids, en gewoon fairplay spelers van Mexico.
Ado is the pride of Holland!
pi_39304074
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 22:48 schreef Steeven het volgende:

[..]

Hiddink gaat Michels zeker inhalen, persoonlijk vind ik Hiddink al een stapje erboven.
Qua landskampioenschappen en nationale bekers heeft Hiddink hem zo uit mijn hoofd al ingehaald.
pi_39304226
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:10 schreef bergkampf het volgende:
Vond dat hij het prima heeft gedaan op het wk en in de kwalificatie ook. Vond alleen de laatste poule wedstrijd tegen Argentinie dat ze niet genoeg voor de winst aan het spelen waren.
Je hebt de 2e helft van Nederland-Ivoorkust niet gekeken? We werden aan alle kanten voorbij gerend... Tegen Argentie was het ook 3 x niks. Tegen Portugal ook niet. 3 van de 4 wedstrijden op het WK waren dus kut, hoe kan je dan tevreden zijn?
  dinsdag 27 juni 2006 @ 23:19:59 #20
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_39304383
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dan moet je niet zwammen en gewoon erkennen dat van Basten dus niet geschikt was om bondscoach te worden. Hij heeft én geen ervaring én er is geen enkele andere reden waarom hij geschikt voor de job zou zijn.
[..]
Ik zwam niet. Als je 2 van de 25 wedstrijden verliest ben je geen slechte bondscoach. Natuurlijk was het voetbal soms om te huilen en had hij soms wat geluk. Maar dat kan elke coach hebben en is dus geen argument. Wat mij betreft mag hij de volgende 2 jaar tonen of ie echt een goede coach is.
quote:
Michels heeft meer "grote"prijzen gewonnen, Hiddink heeft laten zien dat hij overal kan presteren, daarom is hij beter . Michels was groot in zijn tijd, tegenwoordig zou hij het niet meer trekken, maar dat is een heel andere discussie. Feit is dat Hiddink geen grote speler was maar wel een heel grote coach.
Michels was ook geen grote speler.... Althans geen wereldtop. EN dat Michels het tegenwoordig niet meer zou trekken is niet meer dan een veronderstelling van je. Je hebt immers geen bewijs.
quote:
ERGO: je gaat er dus vanuit dat de betere speler de betere trainer is, wat dus mijn veronderstelling ondersteunt.
Ieder Menig weldenkend mens zal in de situatie van jouw voorbeeld de keuze maken voor de wereldspits. Dat het achteraf anders loopt dan gedacht en gehoopt.. is weer heel wat anders! Iedereen weet immers dat een grote speler niet per definitie een goede coach is.
Maar ook in dit geval veronderstel je weer wat ik denk.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 23:21:58 #21
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_39304461
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Je hebt de 2e helft van Nederland-Ivoorkust niet gekeken? We werden aan alle kanten voorbij gerend... Tegen Argentie was het ook 3 x niks. Tegen Portugal ook niet. 3 van de 4 wedstrijden op het WK waren dus kut, hoe kan je dan tevreden zijn?
Kan het wellicht ook iets zeggen over de sterkte van de tegenstanders en het gebrek aan kwaliteit/ervaring bij ons? Waarom maakt dat Marco een slechte coach?
pi_39305292
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:19 schreef peaceman het volgende:

[..]

Ik zwam niet. Als je 2 van de 25 wedstrijden verliest ben je geen slechte bondscoach. Natuurlijk was het voetbal soms om te huilen en had hij soms wat geluk. Maar dat kan elke coach hebben en is dus geen argument. Wat mij betreft mag hij de volgende 2 jaar tonen of ie echt een goede coach is.
[..]
Leuk, zo'n carte blanche die je onervaren trainers mee geeft. Laten van ons nationale elftal de nieuwe speeltuin van aankomende trainers maken. Voortaan gaat iedereen die coach betaald voetbal wil worden eerst even een half jaartje het NL elftal doen...
quote:
Michels was ook geen grote speler.... Althans geen wereldtop. EN dat Michels het tegenwoordig niet meer zou trekken is niet meer dan een veronderstelling van je. Je hebt immers geen bewijs.
[..]
quote:
Ieder Menig weldenkend mens zal in de situatie van jouw voorbeeld de keuze maken voor de wereldspits. Dat het achteraf anders loopt dan gedacht en gehoopt.. is weer heel wat anders! Iedereen weet immers dat een grote speler niet per definitie een goede coach is.
Maar ook in dit geval veronderstel je weer wat ik denk.
Menig weldenkend mens zal een inschatting gaan maken van de coach kwaliteiten die de beoogd bondscoach heeft, pas bij gelijke beoordeling van de kandidaten kan je dan zoiets als niveau en spelers ervaring mee gaan tellen. Bij van Basten is het duidelijk dat er gekozen is voor de NAAM en reputatie, ik vraag me af of er ook maar iemand naar zijn coachende kwaliteiten heeft gekeken bij de KNVB. Of durf jij te beweren dat zijn naam en reputatie niet bepalend zijn geweest voor zijn benoeming? Zodra je dat erkent erken je dus ook dat er niet naar zijn coachende capaciteiten is gekeken en dat zijn hele benoeming dus lachwekkend is.
pi_39305433
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:21 schreef peaceman het volgende:

[..]

Kan het wellicht ook iets zeggen over de sterkte van de tegenstanders en het gebrek aan kwaliteit/ervaring bij ons? Waarom maakt dat Marco een slechte coach?
Daar ligt het ook zeker deels aan, maar dat er weinig ervaring in de groep zat kan de bondscoach natuurlijk ook zichzelf wel aanrekenen...

Oh, wacht, hij hoefde niet te presteren dit WK, we worden immers Europees kampioen in 2008, waar maak ik me druk om .
  woensdag 28 juni 2006 @ 07:15:30 #24
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_39310356
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Menig weldenkend mens zal een inschatting gaan maken van de coach kwaliteiten die de beoogd bondscoach heeft, pas bij gelijke beoordeling van de kandidaten kan je dan zoiets als niveau en spelers ervaring mee gaan tellen.
waarmee jij mijn standpunt deelt....
quote:
Bij van Basten is het duidelijk dat er gekozen is voor de NAAM en reputatie, ik vraag me af of er ook maar iemand naar zijn coachende kwaliteiten heeft gekeken bij de KNVB. Of durf jij te beweren dat zijn naam en reputatie niet bepalend zijn geweest voor zijn benoeming? Zodra je dat erkent erken je dus ook dat er niet naar zijn coachende capaciteiten is gekeken en dat zijn hele benoeming dus lachwekkend is.
waarom is de keus voor het 1 onmiddellijk uitsluiting van iets anders? Ik vind dat eerlijk gezegd kortzichtig. Maar dat Van Basten deels op zijn naam gekozen is, dat lijkt me duidelijk...
  woensdag 28 juni 2006 @ 08:13:59 #25
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_39310690
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Leuk, zo'n carte blanche die je onervaren trainers mee geeft. Laten van ons nationale elftal de nieuwe speeltuin van aankomende trainers maken. Voortaan gaat iedereen die coach betaald voetbal wil worden eerst even een half jaartje het NL elftal doen...
Je hebt gelijk. Als je maar echt wilt, kun je alles uit zijn verband halen

In dit verband nog even dit:
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 21:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Hiddink had al lang bewezen dat hij een topcoach was, dan hoor je meer krediet te krijgen. Het krediet wat van Basten krijgt is gebaseerd op lucht .
Waarom kreeg Hiddink wel dat krediet en Van Gaal niet?
pi_39311465
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 07:15 schreef peaceman het volgende:

[..]

waarmee jij mijn standpunt deelt....
[..]

waarom is de keus voor het 1 onmiddellijk uitsluiting van iets anders? Ik vind dat eerlijk gezegd kortzichtig. Maar dat Van Basten deels op zijn naam gekozen is, dat lijkt me duidelijk...
Deels? Waar is hij dan nog meer op gekozen?
pi_39311499
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 08:13 schreef peaceman het volgende:

Waarom kreeg Hiddink wel dat krediet en Van Gaal niet?
Over kromme vergelijkingen gesproken.... Van Gaal kwalificeerde zich niet eens voor het toernooi, dat is gezien de spelers die hij tot zijn beschikking had gewoon ver onder de maat. Dan moet je gewoon vertrekken.
  woensdag 28 juni 2006 @ 09:16:47 #28
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_39311599
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 09:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Over kromme vergelijkingen gesproken.... Van Gaal kwalificeerde zich niet eens voor het toernooi, dat is gezien de spelers die hij tot zijn beschikking had gewoon ver onder de maat. Dan moet je gewoon vertrekken.
Tja je kunt je afvragen of dat aan Van Gaal lag... Maar niettemin was er toen ook sprake van een ervaren coach die volgens jouw redenering meer krediet verdiende. Alleen had hij de publieke opinie tegen...
  woensdag 28 juni 2006 @ 09:17:07 #29
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_39311603
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 09:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Deels? Waar is hij dan nog meer op gekozen?
Cruijff!
pi_39311742
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 09:16 schreef peaceman het volgende:

[..]

Tja je kunt je afvragen of dat aan Van Gaal lag... Maar niettemin was er toen ook sprake van een ervaren coach die volgens jouw redenering meer krediet verdiende. Alleen had hij de publieke opinie tegen...
Als je je met het destijds beschikbare spelersmateriaal niet plaatst voor een toernooi verdien je geen krediet meer...
  woensdag 28 juni 2006 @ 09:25:14 #31
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_39311762
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 09:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Als je je met het destijds beschikbare spelersmateriaal niet plaatst voor een toernooi verdien je geen krediet meer...
Vertel mij eens waarom Van Gaal minder krediet zou moeten hebben dan Hiddink? Die in 1996 ook nog lang niet de coach was die hij nu is.
pi_39311773
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 09:17 schreef peaceman het volgende:

[..]

Cruijff!
Dus hij is gekozen op voorspraak van Cruijff en zijn naam als speler en niet op zijn capaciteiten, en zo iemand zit jij te verdedigen...
pi_39311804
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 09:25 schreef peaceman het volgende:

[..]

Vertel mij eens waarom Van Gaal minder krediet zou moeten hebben dan Hiddink? Die in 1996 ook nog lang niet de coach was die hij nu is.
Oi, lezen! Omdat hij zich niet eens wist te plaatsen met een kwalitatief sterke selectie. Als Hiddink dat niet gelukt was had hij ook op moeten zouten, dan ben je blijkbaar niet in staat om er een goed team van te maken.
  woensdag 28 juni 2006 @ 09:28:34 #34
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_39311816
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 09:25 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dus hij is gekozen op voorspraak van Cruijff en zijn naam als speler en niet op zijn capaciteiten, en zo iemand zit jij te verdedigen...
Niet op zijn capaciteiten als trainer op het hoogste niveau (wat overigens de vraag oproept wat het hoogste niveau is)....

Je ziet maar hoe je het wilt zien, maar ik kijk er in elk geval niet zwart-wit naar!
  woensdag 28 juni 2006 @ 09:31:36 #35
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_39311865
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 09:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Oi, lezen!
Ik lees wel, maar ik vind het geen sterk argument.
quote:
Omdat hij zich niet eens wist te plaatsen met een kwalitatief sterke selectie. Als Hiddink dat niet gelukt was had hij ook op moeten zouten, dan ben je blijkbaar niet in staat om er een goed team van te maken.
Ik vind dat een kortzichtige gedachte. Feit is gewoon dat Hiddink goed bij de pers ligt en Van Gaal niet. Dat heeft Van Gaal natuurlijk deels aan zichzelf te wijten, maar dat doet niet ter zake.
Als Van Gaal net als een Hiddink of Van Basten geadoreerd werd door de pers had ie gewoon mogen blijven zitten.
pi_39311962
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 09:31 schreef peaceman het volgende:

[..]

Ik lees wel, maar ik vind het geen sterk argument.
[..]
Nee, en een onervaren bondscoach aanstellen op voorspraak van Cruijf en zijn naam als speler ipv kwaliteit wel?
quote:
Ik vind dat een kortzichtige gedachte. Feit is gewoon dat Hiddink goed bij de pers ligt en Van Gaal niet. Dat heeft Van Gaal natuurlijk deels aan zichzelf te wijten, maar dat doet niet ter zake.
Als Van Gaal net als een Hiddink of Van Basten geadoreerd werd door de pers had ie gewoon mogen blijven zitten.
Ik meen mij te herinneren dat de spelers ook niet zo heel blij waren met van Gaal. Bovendien wordt van Basten niet geadoreerd in de pers, er is zat kritiek op hem. Misschien moet je zelf even verder kijken dan je neus lang is .
  woensdag 28 juni 2006 @ 09:40:47 #37
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_39312045
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 09:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Nee, en een onervaren bondscoach aanstellen op voorspraak van Cruijf en zijn naam als speler ipv kwaliteit wel?
[..]
Misschien niet, maar alternatieven waren er blijkbaar niet.
quote:
Ik meen mij te herinneren dat de spelers ook niet zo heel blij waren met van Gaal.
Als dat de standaard is, moet Marco zeker blijven zitten, want 95% van de spelers zijn lyrisch!
quote:
Bovendien wordt van Basten niet geadoreerd in de pers, er is zat kritiek op hem.
NU is er zat kritiek ja, maar voor het WK? Nauwelijks.
quote:
Misschien moet je zelf even verder kijken dan je neus lang is .
pi_39313034
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 09:40 schreef peaceman het volgende:

[..]

Misschien niet, maar alternatieven waren er blijkbaar niet.
[..]
Als je niet verder wil kijken dan je neus lang is, is er nooit een alternatief. Het stikt in de wereld van trainers die betere papieren hebben voor de job dan Marco. Ik heb er in het vorige topic al een paar genoemd, blijkbaar ben je erg kort van memorie.
quote:
Als dat de standaard is, moet Marco zeker blijven zitten, want 95% van de spelers zijn lyrisch!
[..]
Ja hoor ...
quote:
NU is er zat kritiek ja, maar voor het WK? Nauwelijks.
[..]
Het is maar om aan te geven dat de pers van Basten niet adoreert zoals jij beweert...
quote:
  woensdag 28 juni 2006 @ 10:33:53 #39
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_39313223
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 10:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Als je niet verder wil kijken dan je neus lang is, is er nooit een alternatief. Het stikt in de wereld van trainers die betere papieren hebben voor de job dan Marco. Ik heb er in het vorige topic al een paar genoemd, blijkbaar ben je erg kort van memorie.
[..]
Je gaat wel erg op de persoon spelen als iemand het niet met je eens is he?! Beetje triest...

Ik weet ook wel wie je genoemd hebt en ik heb daar ook op gereageerd. Zoals jij met je olifantengeheugen ongetwijfeld herinnert. Beetje zielig om dan zo te reageren!
quote:
Ja hoor ...
[..]
Hoeveel niet dan?
quote:
Het is maar om aan te geven dat de pers van Basten niet adoreert zoals jij beweert...
[..]
Vooraf deden ze dat wel....
achteraf, als het mis gaat, is het immers makkelijk roepen.
pi_39313683
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 10:33 schreef peaceman het volgende:

[..]

Je gaat wel erg op de persoon spelen als iemand het niet met je eens is he?! Beetje triest...

Ik weet ook wel wie je genoemd hebt en ik heb daar ook op gereageerd. Zoals jij met je olifantengeheugen ongetwijfeld herinnert. Beetje zielig om dan zo te reageren!
[..]
Nee, ik word er alleen een beetje moe van als je een herhaling van zetten gaat doen. Beweren dat Marco van Basten de enige op deze aardkloot is die destijds in staat was om de rol van bondscoach op zich te nemen is niet minder dan debiel. Vergeef me mijn krachttermen, maar het is niet anders...
quote:
Hoeveel niet dan?
Hoeveel wel dan? Ik hoor niemand roepen dat ze zo blij met van Basten zijn. Ik krijg eerder de indruk dat er een heleboel opgekropte frustratie zit bij een groot gedeelte van de spelersgroep en dat de enige die echt blij zijn met marco de mensen zijn die bij een andere bondscoach waarschijnlijk 10e keus zouden zijn.
  woensdag 28 juni 2006 @ 10:56:45 #41
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_39313873
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 10:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Nee, ik word er alleen een beetje moe van als je een herhaling van zetten gaat doen. Beweren dat Marco van Basten de enige op deze aardkloot is die destijds in staat was om de rol van bondscoach op zich te nemen is niet minder dan debiel. Vergeef me mijn krachttermen, maar het is niet anders...
[..]
WAAR zeg ik dat?
Iets lezen wat er niet staat is pas gek (en nee ik doe niet mee aan je krachttermen!)!
quote:
Hoeveel wel dan? Ik hoor niemand roepen dat ze zo blij met van Basten zijn. Ik krijg eerder de indruk dat er een heleboel opgekropte frustratie zit bij een groot gedeelte van de spelersgroep en dat de enige die echt blij zijn met marco de mensen zijn die bij een andere bondscoach waarschijnlijk 10e keus zouden zijn.
Voor en tijdens het toernooi hebben de spelers alleen maar hun waardering uitgesproken. Misschien dat nu wel andere geluiden komen (Nistelrooij?), maar dat merken we nog. Echter tot dit moment is er geen reden om iets anders aan te nemen.
pi_39314105
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 10:56 schreef peaceman het volgende:

[..]

WAAR zeg ik dat?
Iets lezen wat er niet staat is pas gek (en nee ik doe niet mee aan je krachttermen!)!
Volgens jouw waren er geen alternatieven. Passen we de regels van de logica toe dan staat dat gelijk aan: Marco van Basten was destijds de enige op de hele aardkloot die bondscoach kon worden.

Simpel toch?
  woensdag 28 juni 2006 @ 11:07:05 #43
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_39314171
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 11:04 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Volgens jouw waren er geen alternatieven. Passen we de regels van de logica toe dan staat dat gelijk aan: Marco van Basten was destijds de enige op de hele aardkloot die bondscoach kon worden.

Simpel toch?
En jij verwijt mij slecht lezen?
pi_39314328
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 11:07 schreef peaceman het volgende:

[..]

En jij verwijt mij slecht lezen?
Dan leg jij mij het toch even uit?
  woensdag 28 juni 2006 @ 11:13:07 #45
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_39314356
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 11:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dan leg jij mij het toch even uit?
Nee, want je houdt niet van herhalingen zei je..
pi_39314397
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 11:13 schreef peaceman het volgende:

[..]

Nee, want je houdt niet van herhalingen zei je..
WAAR zeg ik dat?!?
  woensdag 28 juni 2006 @ 11:15:39 #47
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_39314428
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 10:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Nee, ik word er alleen een beetje moe van als je een herhaling van zetten gaat doen.
pi_39314451
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 11:15 schreef peaceman het volgende:

[..]
Je kan dus echt niet lezen.
  woensdag 28 juni 2006 @ 11:17:10 #49
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_39314481
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 11:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Je kan dus echt niet lezen.
een herhaling van zetten is niet hetzelfde als herhalen?
pi_39314602
En nou is het wel mooi geweest met kinderachtig doen. Misschien wil je nog normaal reageren op het feit dat je eerst beweert dat er blijkbaar destijds geen alternatieven voor Marco waren maar dat ik daar niet de conclusie uit mag trekken dat je beweert dat Marco destijds de enige was op deze planeet die geschikt was om bondscoach te worden.
  woensdag 28 juni 2006 @ 11:29:45 #51
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_39314928
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 11:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:
En nou is het wel mooi geweest met kinderachtig doen.
Ach jij was begonnen
quote:
Misschien wil je nog normaal reageren op het feit dat je eerst beweert dat er blijkbaar destijds geen alternatieven voor Marco waren maar dat ik daar niet de conclusie uit mag trekken dat je beweert dat Marco destijds de enige was op deze planeet die geschikt was om bondscoach te worden.
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 21:27 schreef peaceman het volgende:

[..]

Hier staat dus niets over het feit dat Marco als enige geschikt zou zijn...
Als 1 van de weinigen beschikbaar wellicht wel, maar dat is niet bewijsbaar.
pi_39315235
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 11:29 schreef peaceman het volgende:

Hier staat dus niets over het feit dat Marco als enige geschikt zou zijn...
Als 1 van de weinigen beschikbaar wellicht wel, maar dat is niet bewijsbaar.
Dan moet je niet beweren dat er blijkbaar geen alternatieven waren. Als je dat beweert zeg je gewoon dat Marco de enige was die het destijds kon, wat gelijk staat aan zeggen: als Marco het niet gedaan had hadden we geen bondscoach gehad. Dat klinkt heel star, maar dat krijg je als je absolute beweringen gaat doen als "er waren geen alternatieven". Het is ook dikke onzin, als Marco het niet was geworden dan hadden we gewoon een ander gehad, simpel.

Zoals ik al eerder zei: er zijn altijd alternatieven. In het geval van Marco zeker, het stikt op de wereld van de trainers die genoeg kwaliteit en gezag hebben om bondscoach te worden van het NL elftal.
  woensdag 28 juni 2006 @ 11:41:43 #53
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_39315357
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 11:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dan moet je niet beweren dat er blijkbaar geen alternatieven waren. Als je dat beweert zeg je gewoon dat Marco de enige was die het destijds kon, wat gelijk staat aan zeggen: als Marco het niet gedaan had hadden we geen bondscoach gehad. Dat klinkt heel star, maar dat krijg je als je absolute beweringen gaat doen als "er waren geen alternatieven". Het is ook dikke onzin, als Marco het niet was geworden dan hadden we gewoon een ander gehad, simpel.

Zoals ik al eerder zei: er zijn altijd alternatieven. In het geval van Marco zeker, het stikt op de wereld van de trainers die genoeg kwaliteit en gezag hebben om bondscoach te worden van het NL elftal.
Diepe zucht.. ik had natuurlijk moeten begrijpen dat ik elk woord had moeten wegen voor ik het typte.. er had natuurlijk moeten staan:
Misschien waren er geen beschikbare BETERE alternatieven op dat moment..
Zo misschien wel duidelijk?

Overigens ben je erg goed in foute conclusies voor een ander trekken. Politiek iets voor je misschien?
pi_39315595
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 11:41 schreef peaceman het volgende:

[..]

Diepe zucht.. ik had natuurlijk moeten begrijpen dat ik elk woord had moeten wegen voor ik het typte.. er had natuurlijk moeten staan:
Misschien waren er geen beschikbare BETERE alternatieven op dat moment..
Zo misschien wel duidelijk?

Overigens ben je erg goed in foute conclusies voor een ander trekken. Politiek iets voor je misschien?
Als er iets juist wél beschikbaar was, dan was het wel een BETER alternatief. Marco is een witte pagina, totale onzekerheid over zijn coachende kwaliteiten, russische roulette... Er zijn zoveel goede en toptrainers in de wereld, waarom dan kiezen voor een totaal onervaren coach? Oh ja, omdat hij van Basten heet...
  woensdag 28 juni 2006 @ 11:56:16 #55
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_39315874
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 11:48 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Als er iets juist wél beschikbaar was, dan was het wel een BETER alternatief. Marco is een witte pagina, totale onzekerheid over zijn coachende kwaliteiten, russische roulette... Er zijn zoveel goede en toptrainers in de wereld, waarom dan kiezen voor een totaal onervaren coach? Oh ja, omdat hij van Basten heet...
Ja je hoort mij niet zeggen dat het de meest slimme keuze is geweest, maar als we nu nog in het toernooi hadden gezeten, hadden we weer heel anders gesproken. Het is dus lood om oud ijzer.
Maar goed we zullen wel zien het de komende tijd gaat.
pi_39315997
Het blijft gewoon een lachtertje dat iemand die alleen gewerkt heeft als assistent-trainer van Jong Ajax zomaar Bondscoach kan worden. Als je dit WK zag, dan was duidelijk te merken dat goede ervaren coaches een meerwaarde hebben. Modale teams als Mexico en Ghana wisten beter voetbal te spelen dan Oranje. In de laatste twee jaar is er geen stijgende lijn waar te nemen geweest, dus ik vraag me heel erg af of het twee jaar later ineens beter zal zijn.
  woensdag 28 juni 2006 @ 12:02:11 #57
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_39316091
Vooraf werden Ghana en Mexico toch al genoemd?
pi_39316122
Wat mij ook erg verbaast is dat hij er geen ervaren assistent bij heeft gekregen maar van 't Schip mee het diepe in sleurt...
pi_39316211
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 12:02 schreef peaceman het volgende:
Vooraf werden Ghana en Mexico toch al genoemd?
Waarvoor?
  woensdag 28 juni 2006 @ 12:12:22 #60
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_39316420
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 12:05 schreef Nywuob het volgende:

[..]

Waarvoor?
als outsiders..
  woensdag 28 juni 2006 @ 12:13:24 #61
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_39316445
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 12:02 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Wat mij ook erg verbaast is dat hij er geen ervaren assistent bij heeft gekregen maar van 't Schip mee het diepe in sleurt...
1 ding is duidelijk ja, men heeft bij de KNVB erg gegokt...

Misschien dat Foppe nog een kunstje wil doen?
pi_39316521
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 12:12 schreef peaceman het volgende:

[..]

als outsiders..
Ja, maar dat wordt zo'n beetje elke ploeg die niet tot de vaste "grote" landen behoort maar af en toe toch wel eens wat voetbal laat zien. Ik denk niet dat er ook maar iemand is die echt dacht dat deze landen met de wereldtitel gingen lopen of er zelfs maar bij in de buurt zouden komen.
  woensdag 28 juni 2006 @ 12:16:55 #63
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_39316545
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 12:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ja, maar dat wordt zo'n beetje elke ploeg die niet tot de vaste "grote" landen behoort maar af en toe toch wel eens wat voetbal laat zien. Ik denk niet dat er ook maar iemand is die echt dacht dat deze landen met de wereldtitel gingen lopen of er zelfs maar bij in de buurt zouden komen.
Dat geloof ik ook niet, maar dan in elk geval wel kandidaten om de kwartfinale te kunnen halen.
pi_39316901
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 12:12 schreef peaceman het volgende:

[..]

als outsiders..
Dan was Nederland ook een outsider. Feit blijft dat ze qua spelers niet beter zijn dan Oranje. Van Basten heeft duidelijk niet het optimale eruit gehaald, zeker niet als je ook nog kijkt naar wat Hiddink en Beenhakker voor elkaar hebben gekregen.
  woensdag 28 juni 2006 @ 12:45:53 #65
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_39317435
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 12:13 schreef peaceman het volgende:

[..]

1 ding is duidelijk ja, men heeft bij de KNVB erg gegokt...
Ik vraag me af waarom ze zo gegokt hebben.
Ik geloof er niks van dat er op Euro 2008 een beter team staat dan wat er nu staat.
Ik snap ook niet dat men kan spreken over een team bouwen terwijl het gaat om interlandvoetbal.
En wat ik helemaal niet snap is dat iedereen het slikt, Advocaat kwam tot de halve finale en iedereen moest hem stenigen en ophangen.
Het Nederlandse publiek zal ik nooit kunnen snappen wat dat betreft, het lijkt alsof iedereen gehersenspoeld is en dat van Basten een garantie voor de titel betekende.
Zoals Grrrrrrrr al aangaf er zijn/waren betere alternatieven voor van Basten.
Bovendien heeft van Basten nog niet eens geprobeerd om z`n beloften na te komen, en heeft hij gekozen voor de Italiaanse stijl voetbal met een vleugje Nederlands voetbal erbij.
De buitenlandse pers spreekt schande over Nederland.
Nederland was eerst een land waar andere landen gewoon bang voor waren als ze ertegen moesten spelen.
Dat overwicht zijn we nu helemaal kwijt met dank aan van Basten.
  woensdag 28 juni 2006 @ 12:49:32 #66
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_39317547
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 12:45 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Ik vraag me af waarom ze zo gegokt hebben.
Ik geloof er niks van dat er op Euro 2008 een beter team staat dan wat er nu staat.
Ik snap ook niet dat men kan spreken over een team bouwen terwijl het gaat om interlandvoetbal.
En wat ik helemaal niet snap is dat iedereen het slikt, Advocaat kwam tot de halve finale en iedereen moest hem stenigen en ophangen.
Het Nederlandse publiek zal ik nooit kunnen snappen wat dat betreft, het lijkt alsof iedereen gehersenspoeld is en dat van Basten een garantie voor de titel betekende.
Zoals Grrrrrrrr al aangaf er zijn/waren betere alternatieven voor van Basten.
Bovendien heeft van Basten nog niet eens geprobeerd om z`n beloften na te komen, en heeft hij gekozen voor de Italiaanse stijl voetbal met een vleugje Nederlands voetbal erbij.
De buitenlandse pers spreekt schande over Nederland.
Nederland was eerst een land waar andere landen gewoon bang voor waren als ze ertegen moesten spelen.
Dat overwicht zijn we nu helemaal kwijt met dank aan van Basten.
Tja dat laatste vind ik niet zo erg hoor...

Maar goed.. ik ben hier de minderheid... dus zeggen jullie maar wie ons wel de titel brengt.... (en vooral met welke selectie!)
  woensdag 28 juni 2006 @ 12:56:21 #67
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_39317739
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 12:49 schreef peaceman het volgende:

[..]

Tja dat laatste vind ik niet zo erg hoor...
Je vind het niet erg dat het Nederlands elftal in aanzien is gedaald??
quote:
Maar goed.. ik ben hier de minderheid... dus zeggen jullie maar wie ons wel de titel brengt.... (en vooral met welke selectie!)
Ik ga voor Co Adriaanse als coach.
En de selectie was redelijk.
Alleen had ik het middenveld veel anders opgezet.
Seedorf op links en van de Vaart centraal op het middenveld, en van Bommel blijft op rechts.
Gewoon aanvallend voetbal spelen, met een nummer 10.
Dan komen we zowiezo een stuk verder als met Sneijder en van de Vaart met de punt naar achteren.
De verdediging heeft Marco goed op orde net zoals de aanval.
Maar het middenveld was gewoon dramatisch.
  woensdag 28 juni 2006 @ 13:00:09 #68
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_39317838
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 12:56 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Je vind het niet erg dat het Nederlands elftal in aanzien is gedaald??
[..]
Nee. Want die plaats 2 op de fifa-ranglijst is een wassen neus.
quote:
Ik ga voor Co Adriaanse als coach.
Wat heeft die bewezen op topniveau dan? (niet dat ik perse tegen ben, al denk ik dat er betere alternatieven zijn)
quote:
En de selectie was redelijk.
eens
quote:
Alleen had ik het middenveld veel anders opgezet.
Seedorf op links en van de Vaart centraal op het middenveld, en van Bommel blijft op rechts.
Gewoon aanvallend voetbal spelen, met een nummer 10.
Dan komen we zowiezo een stuk verder als met Sneijder en van de Vaart met de punt naar achteren.
Persoonlijk vond ik Van der Vaart dramatisch en Sneijder slechts bij vlagen goed omdat ie verkeerd gebruikt wordt.
quote:
De verdediging heeft Marco goed op orde net zoals de aanval.
Maar het middenveld was gewoon dramatisch.
Eens. Al wordt Mathijssen overschat. Ooijer heeft mij op het WK trouwens wel positief verrast.
  woensdag 28 juni 2006 @ 13:05:34 #69
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_39318023
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 13:00 schreef peaceman het volgende:

[..]

Nee. Want die plaats 2 op de fifa-ranglijst is een wassen neus.
Ik heb het niet over de Fifa-ranking, ik heb het over aanzien in het buitenland.
De buitenlandse kranten spreken schande over het Nederlands elftal, dat vind ik echt wel erg.
quote:
[..]

Wat heeft die bewezen op topniveau dan? (niet dat ik perse tegen ben, al denk ik dat er betere alternatieven zijn)
Hij heeft bewezen echt aanvallend voetbal te willen spelen.
Hij heeft de kwaliteiten om een matig team veel beter te laten voetballen.
Kijk maar naar Willem 2 en AZ, bovendien heeft hij een hele ploeg omgevormd van een counterploeg naar een aanvallende ploeg (Porto).
quote:
Persoonlijk vond ik Van der Vaart dramatisch en Sneijder slechts bij vlagen goed omdat ie verkeerd gebruikt wordt.
Dat Sneijder verkeerd werd gebruikt ben ik met je eens, maar ik vind dat hij het nog niet eens verdiende om een selectie te krijgen.
Ik vind het gewoon een matige speler die niets kan toevoegen aan het Nederlands elftal, bovendien komt hij fysiek te kort.
quote:
Eens. Al wordt Mathijssen overschat. Ooijer heeft mij op het WK trouwens wel positief verrast.
Mathijssen word inderdaad overschat, er is alleen niet veel beter te selecteren.
Dus in de verdediging zal je altijd blijven schuiven.
  woensdag 28 juni 2006 @ 13:10:32 #70
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_39318206
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 13:05 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Ik heb het niet over de Fifa-ranking, ik heb het over aanzien in het buitenland.
De buitenlandse kranten spreken schande over het Nederlands elftal, dat vind ik echt wel erg.
[..]
Ach veel landen die dat doen (Italië, Duitsland en anderen) mogen best eens in hun eigen geschiedenis kijken. Bovendien wordt Nederland alleen gekraakt omdat het een schoppartij werd, deels te wijten aan Ivanov.
quote:
Hij heeft bewezen echt aanvallend voetbal te willen spelen.
Hij heeft de kwaliteiten om een matig team veel beter te laten voetballen.
Kijk maar naar Willem 2 en AZ, bovendien heeft hij een hele ploeg omgevormd van een counterploeg naar een aanvallende ploeg (Porto).
[..]
Misschien, misschien, ik heb mijn twijfels, maar wellicht kan het.
quote:
Dat Sneijder verkeerd werd gebruikt ben ik met je eens, maar ik vind dat hij het nog niet eens verdiende om een selectie te krijgen.
Ik vind het gewoon een matige speler die niets kan toevoegen aan het Nederlands elftal, bovendien komt hij fysiek te kort.
[..]
Dat heb ik dus met spelers als Jaliens en Vennegoor... Niet met Sneijder...
  woensdag 28 juni 2006 @ 13:10:44 #71
98138 Everett
Damnit, I am the paterfamilias
pi_39318219
Ik hoor Marco van Basten net op een persconferentie zeggen dat hij best wel tevreden is over het verloop van het WK. Het Nederlandse elftal is volgens hem gegroeid en dit is de weg die hij wil bewandelen. Hij had liever iets meer aanvallend voetbal gezien, maar kortom...niet ontevreden.

Marco, dit was geen vriendschappelijk toernooi. Dit was het toernooi waar het allemaal om draait. Hier hadden we er moeten staan en hadden we dus klaar moeten zijn met groeien en wegen bewandelen. Hij neemt het volk in de maling en we pikken het nog ook. Het is gewoon een wanprestatie die van ellende aan elkaar hangt. Slechte selectie met een slechte uitvoering en daar ben jij verantwoordelijk voor.

Zo, dat was het wel even voor het moment
Well, as soon as we get ourselves cleaned up and we get a little smellum in our hair, why, we're gonna feel 100% better about ourselves and about life in general.
  woensdag 28 juni 2006 @ 13:14:23 #72
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_39318330
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 13:10 schreef Everett het volgende:
Ik hoor Marco van Basten net op een persconferentie zeggen dat hij best wel tevreden is over het verloop van het WK. Het Nederlandse elftal is volgens hem gegroeid en dit is de weg die hij wil bewandelen. Hij had liever iets meer aanvallend voetbal gezien, maar kortom...niet ontevreden.

Marco, dit was geen vriendschappelijk toernooi. Dit was het toernooi waar het allemaal om draait. Hier hadden we er moeten staan en hadden we dus klaar moeten zijn met groeien en wegen bewandelen. Hij neemt het volk in de maling en we pikken het nog ook. Het is gewoon een wanprestatie die van ellende aan elkaar hangt. Slechte selectie met een slechte uitvoering en daar ben jij verantwoordelijk voor.

Zo, dat was het wel even voor het moment
Toch heb ik de indruk dat men nu zeurt omdat we verloren hebben. Voor de wedstrijd tegen Portugal was de tendens nog dat we gewonnen hadden van 2 sterke landen en dat we tegen argentinie een punt pakten. Toen was er nauwelijks sprake van wanklanken. De waarheid die er toen lag, kan toch niet ineens weg zijn?
  woensdag 28 juni 2006 @ 13:15:28 #73
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_39318371
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 13:10 schreef peaceman het volgende:

Dat heb ik dus met spelers als Jaliens en Vennegoor... Niet met Sneijder...
Jaliens en Vennegoor zijn geen middenvelders.
Het middenveld is de belangrijkste linie op het veld, daar begint de aanval en daar begint de verdediging.
Als dat niet op orde is kun je nooit een goed draaiend elftal neerzetten.
Kijk maar naar PSV 2 jaar terug, Hiddink had een super middenveld staan waardoor ze verschrikkelijk ver konden komen in de Champions Leageu.
Met een paar toppertjes en middelmaat en dan nog zo ver komen, dat hadden ze puur te danken aan dat sterke middenveld.
pi_39318536
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 13:14 schreef peaceman het volgende:

[..]

Toch heb ik de indruk dat men nu zeurt omdat we verloren hebben. Voor de wedstrijd tegen Portugal was de tendens nog dat we gewonnen hadden van 2 sterke landen en dat we tegen argentinie een punt pakten. Toen was er nauwelijks sprake van wanklanken. De waarheid die er toen lag, kan toch niet ineens weg zijn?
Het was allang duidelijk dat het niet goed kon blijven gaan. Maar ik gaf Van Basten de voorkeur van de twijfel, door het resultaat wat Oranje haalde en hopende dat het voetbal beter zou worden. Nu zijn ze oneervol uit het toernooi gestoten en dat is voornamelijk te wijten aan Van Basten. Ik had het minder erg gevonden als we mooi en goed voetballend ten onder waren gegaan, zoals in voorgaande jaren. Nu hebben we als ons aanzien verloren in het buitenland, waar eerst elke voetballiefhebber genoot van het Nederlandse spel.
  woensdag 28 juni 2006 @ 13:30:47 #75
98138 Everett
pi_39319024
quote:

[..]
Niet mee eens, want ook toen (tijdens de eerste ronde) werd er gezegd dat Nederland slechts 30 minuten goed heeft gevoetbald maar dat de resultaten gelukkig wel goed waren. Er waren echt maar heel weinig mensen die echt hadden genoten van het spel van Nederland. Nu is het toernooi afgelopen (voor Nederland) en is het dus tijd om te evalueren. Ik vind dat dit niet kritisch gebeurd en dat Van Basten wegkomt met een slechte prestatie, waar andere bondscoaches aan de schandpaal waren genageld.
Well, as soon as we get ourselves cleaned up and we get a little smellum in our hair, why, we're gonna feel 100% better about ourselves and about life in general.
  woensdag 28 juni 2006 @ 13:32:13 #76
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_39319093
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 13:30 schreef Everett het volgende:

[..]

Niet mee eens, want ook toen (tijdens de eerste ronde) werd er gezegd dat Nederland slechts 30 minuten goed heeft gevoetbald maar dat de resultaten gelukkig wel goed waren. Er waren echt maar heel weinig mensen die echt hadden genoten van het spel van Nederland. Nu is het toernooi afgelopen (voor Nederland) en is het dus tijd om te evalueren. Ik vind dat dit niet kritisch gebeurd en dat Van Basten wegkomt met een slechte prestatie, waar andere bondscoaches aan de schandpaal waren genageld.
Mee eens.
Maar wat ik niet snap is, waarom word van Basten niet aangepakt door de pers en het Nederlands publiek??
pi_39319513
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 12:45 schreef MrSASO het volgende:

Advocaat maakte zichzelf ook compleet belachelijk met de Robben-wissel. Je hebt wissels die ongelukkig uitpakken, je hebt slechte wissels en je hebt rampzalige wissels. Dit was er 1 uit de laatste categorie. Waarschijnlijk het dieptepunt van Dickie's loopbaan. Terwijl het voor de rest best een goede trainer is, niet top, maar gewoon degelijk.
quote:
Je moet je realiseren dat het grootste gedeelte van "het volk" gewoon geen reet verstand van voetbal heeft. Zeker niet de gemiddelde oranje fan, die kijken alleen naar Oranje op de grote toernooien en daartussen in lezen ze aan het eind van het seizoen in de krant wie er kampioen is geworden. Als dat soort mensen de naam "van Basten" hoort vallen gaan er gelijk allerlei belletjes rinkelen die met '88 worden geassocieerd. Zet daar Henk Kessler bij die stellig beweert dat de doelstelling kampioen worden is en Piet met de Pet denkt dat we het al zijn. Niks tegen dat soort fans, maar van voetbal in zijn algemeenheid hebben ze gewoon geen kennis.
quote:
Wat niet zo'n ramp zou zijn als de resultaten dan ook maar Italiaans waren... Maar wij staan weer aan de verkeerde kant van de 1-0 score...
pi_39319520
quote:

[..]

Ik zeg al zolang Van Basten coach is dat ik me erger aan het slechte spel van oranje. En dat ik me erger aan het feit dat Van Basten de hand boven het hoofd houdt van de ideale schoonzoons.
lollig
  woensdag 28 juni 2006 @ 13:42:15 #79
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_39319555
Niet aangepakt? Woon ik in een ander Nederland
pi_39319670
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 13:19 schreef Nywuob het volgende:

[..]

Het was allang duidelijk dat het niet goed kon blijven gaan. Maar ik gaf Van Basten de voorkeur van de twijfel, door het resultaat wat Oranje haalde en hopende dat het voetbal beter zou worden. Nu zijn ze oneervol uit het toernooi gestoten en dat is voornamelijk te wijten aan Van Basten. Ik had het minder erg gevonden als we mooi en goed voetballend ten onder waren gegaan, zoals in voorgaande jaren. Nu hebben we als ons aanzien verloren in het buitenland, waar eerst elke voetballiefhebber genoot van het Nederlandse spel.
Hier sluit ik me volledig bij aan, gingen we vroeger vaak nog glorieus ten onder, nu was het als onmachtige makke schapen. Ik heb altijd mijn reserves bij van Basten gehad, maar hij had idd toch steeds de resultaten mee . Maar juist bij de 1e wedstrijd die écht niet verloren mocht worden ging het al mis, dat is teleurstellend...
  woensdag 28 juni 2006 @ 13:45:21 #81
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_39319687
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 13:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Wat niet zo'n ramp zou zijn als de resultaten dan ook maar Italiaans waren... Maar wij staan weer aan de verkeerde kant van de 1-0 score...
Hmm dat is toevallig tegen Portugal zo. Verder viel dat dacht ik wel mee....2 van de 25 verloren.....
pi_39319882
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 13:42 schreef peaceman het volgende:
Niet aangepakt? Woon ik in een ander Nederland
Het valt allemaal wel mee, Advocaat werd ondanks betere prestaties echt volkomen afgemaakt. En gisteren las ik geloof ik nog dat iets van 75% van de Nederlanders nog vertrouwen in Marco had. Al met al komt hij daar dus heel goed mee weg. De pers houdt zich ook een beetje in omdat ze niet voor lul willen staan als hij in 2008 ineens wél resultaat behaalt heb ik de indruk. Van Basten is natuurlijk een icoon van het Nederlandse voetbal en die moet je niet teveel tegen de schenen trappen als journalist, daar maak je vijanden mee in voetballand. En vijanden wil je als journalist niet teveel hebben, zeker geen machtige of met machtige vrienden (Cruijffie bijvoorbeeld). Mocht hij in 2008 weer niet presteren, dan wordt het een slachtpartij...
pi_39320015
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 13:45 schreef peaceman het volgende:

[..]

Hmm dat is toevallig tegen Portugal zo. Verder viel dat dacht ik wel mee....2 van de 25 verloren.....
Oi, zeg alsjeblieft niet dat het toeval is dat we van Portugal verloren...

Punt is dat als het er écht om gaat, het NL elftal meteen weer naar huis kan... Kwalificatie voor het toernooi is voor grote voetballanden niks anders dan een beetje spelen met de selectie en het team klaar stomen voor het echte werk. Hetzelfde geld voor de groepsronde op het WK zelf, ondanks dat we in een "pool des doods" zaten zijn Servië en Ivoorkust gewoon B-landen, niks meer als opwarmertjes. Het WK begint eigenlijk pas in de 8e finales, en daar hield het dus ook meteen op voor ons...
  woensdag 28 juni 2006 @ 13:55:17 #84
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_39320064
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 13:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Het valt allemaal wel mee, Advocaat werd ondanks betere prestaties echt volkomen afgemaakt. En gisteren las ik geloof ik nog dat iets van 75% van de Nederlanders nog vertrouwen in Marco had. Al met al komt hij daar dus heel goed mee weg. De pers houdt zich ook een beetje in omdat ze niet voor lul willen staan als hij in 2008 ineens wél resultaat behaalt heb ik de indruk. Van Basten is natuurlijk een icoon van het Nederlandse voetbal en die moet je niet teveel tegen de schenen trappen als journalist, daar maak je vijanden mee in voetballand. En vijanden wil je als journalist niet teveel hebben, zeker geen machtige of met machtige vrienden (Cruijffie bijvoorbeeld). Mocht hij in 2008 weer niet presteren, dan wordt het een slachtpartij...
Ik vind dat hypocriet van de pers.
Marco mag best kritiek krijgen. Mits het niet een 1zijdig afkraak verhaal wordt, want daar heeft niemand wat aan.
  woensdag 28 juni 2006 @ 14:03:20 #85
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_39320349
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 13:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Oi, zeg alsjeblieft niet dat het toeval is dat we van Portugal verloren...

Punt is dat als het er écht om gaat, het NL elftal meteen weer naar huis kan... Kwalificatie voor het toernooi is voor grote voetballanden niks anders dan een beetje spelen met de selectie en het team klaar stomen voor het echte werk. Hetzelfde geld voor de groepsronde op het WK zelf, ondanks dat we in een "pool des doods" zaten zijn Servië en Ivoorkust gewoon B-landen, niks meer als opwarmertjes. Het WK begint eigenlijk pas in de 8e finales, en daar hield het dus ook meteen op voor ons...
Tja als je het zo bekijkt, dan heb je gelijk. (overigens ben ik het er niet geheel mee eens, met name het 2e stuk, maar dat zal je vast niet verbazen )
pi_39320406
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 13:55 schreef peaceman het volgende:

[..]

Ik vind dat hypocriet van de pers.
Welcome to the real world. En dan zijn we in Nederland nog lievertjes...
quote:
Marco mag best kritiek krijgen. Mits het niet een 1zijdig afkraak verhaal wordt, want daar heeft niemand wat aan.
"Het volk" heeft er altijd behoefte aan om een zondebok te hebben, dat is in de meeste gevallen de bondscoach.
pi_40742099
quote:
VAN BASTEN LAAT VAN BOMMEL EN VAN NISTELROOY VALLEN

Herstart Oranje

ZEIST, zaterdag
De afrekening heeft plaatsgevonden. Niet verrassend heeft bondscoach Marco van Basten afscheid genomen van spits Ruud van Nistelrooy en Mark van Bommel als Nederlandse internationals. „Niet definitief, maar voorlopig krijgen andere spelers de kans om zich te bewijzen bij Oranje. Spelers waarin wij meer vertrouwen hebben, die wij beter achten.”

Klaas-Jan Huntelaar en Stijn Schaars zijn de spits en middenvelder waarop Van Basten gisteren doelde. Hij openbaarde in Zeist de 18-koppige selectie van het Nederlands elftal, dat volgende week woensdag met de oefenwedstrijd in Dublin tegen Ierland de weg inslaat richting het EK 2006 in Oostenrijk en Zwitserland.

Inhoudelijk wenste Van Basten niet te diep op zijn besluit in te gaan, maar het is een publiek geheim dat de bondscoach het niet ziet zitten in het duo Van Nistelrooy-Van Bommel. Voor zichzelf heeft hij ze voldoende kansen gegeven, voldoende keren aangedragen wat hij van ze verlangt, maar beide spelers vulden het naar het inzicht van de bondscoach nog steeds niet goed in. En eens houdt het krediet op. „Het is geen persoonlijke vete. Externe factoren spelen geen rol. We besluiten op voetbalkwaliteiten. Het geeft geen zin daar specifiek op in te gaan. Zo’n discussie lost niets op. We gaan het met deze selectie doen richting het Europees kampioenschap.”

Bij Van Bastens aanstelling twee jaar geleden werd presteren op het EK in Oostenrijk en Zwitserland gezien als het ultieme doel. Deelname aan het WK 2006 zou zijn meegenomen, maar Oranje moest in 2008 gehuldigd worden als Europees kampioen. Met de lessen van het WK trapt Van Basten op de rem. „We moeten het EK toch iets genuanceerder zien. De nieuwe groep is jong, relatief onervaren en dan is het niet reëel te stellen, dat we iedereen in Europa wel even de les gaan lezen. Bij de vier halvefinalisten op het WK: Italië, Frankrijk, Duitsland en Portugal, verandert weinig en die ploegen zijn al verder dan wij.”

Fysiek vooral op het middenveld. Van Basten beseft inmiddels dat het Nederlands elftal te weinig fysiek herbergt. „We kunnen ze niet tevoorschijn toveren. Een middenvelder als Frank Rijkaard vroeger was, ligt niet voor het oprapen.” De bondscoach gelooft niet dat Van Bommel, Edgar Davids of Clarence Seedorf die rol kunnen invullen. „Het is zo dat de huidige selectie die fysiek ook ontbeert en dus moeten we het ontbrekende fysiek voetballend compenseren. Dat lukt niet altijd, maar je blijft aangewezen op wel of niet aanwezige kwaliteiten.”

Nogmaals benadrukte Van Basten dat hij Wesley Sneijder naar behoren vond presteren op het WK, hoewel de Utrechter fysiek kwetsbaar is. „Tegen mindere tegenstanders kan Sneijder de rol van verdedigende middenvelder blijven spelen; tegen sterkere tegenstanders moet we kijken of het anders moet. Het zal van de wedstrijd afhangen.”

In bedekte termen liet bondscoach Van Basten daarmee een vleugje zelfkritiek los. Want op het WK speelde Oranje alleen maar tegen sterke tegenstanders en handhaafde hij Sneijder vier duels achtereen als defensieve middenvelder. Ook met het niet selecteren van Van Bommel en Van Nistelrooy voor het ’nieuwe’ Oranje bekritiseerde Van Basten zichzelf. Want het duo was vaste keus voor de bondscoach op het WK. Terwijl sindsdien geen serieuze wedstrijd meer is gespeeld,
waarop het duo afgerekend kon worden.

Op de directe vraag of de bondscoach niet Klaas-Jan Huntelaar had moeten meenemen, volgde een ontkenning. „Nee, omdat we weloverwogen tot het besluit kwamen met Van Nistelrooy naar het WK te gaan en niet met Huntelaar.” Met voortschrijdend inzicht echter:

„Achteraf moet je het misschien anders beoordelen. Omdat de ontwikkeling van Huntelaar zich sindsdien gestaag voortzet en we inmiddels weten wat het WK heeft gebracht. Maar het is gelopen zoals het is gelopen.” Waarmee Van Basten indirect aangeeft dat Van Nistelrooy niet heeft gebracht wat hij ervan verwachtte en van hem verlangde. Hetzelfde verhaal gaat op voor Van Bommel. Daarmee is het WK voor de bondscoach duidelijk een ijkpunt geweest over welke weg te volgen richting het EK in de Alpenlanden Oostenrijk en Zwitserland. „Bij de evaluatie van het WK is alles aan de orde gekomen. Zonder dat ik spijt heb van genomen beslissingen.”

Van de WK-selectie haakten verder Maarten Stekelenburg, Jan Kromkamp, Hedwiges Maduro, Khalid Boulahrouz, Giovanni van Bronckhorst, Phillip Cocu en Ryan Babel om moverende redenen af. Babel zit bij Jong Oranje, Cocu is gestopt, de geblesseerde Boulahrouz is evenals Van Bronckhorst geschorst voor de EK-opening op 2 september tegen Luxemburg, Maduro krijgt rust en Kromkamp is gepasseerd. Nieuw in de selectie naast Huntelaar en Schaars zijn Urby Emanuelson en Nigel de Jong.

Het afvallen van Stekelenburg is trouwens opvallend, omdat hij op het WK Henk Timmer was gepasseerd als tweede doelman en hij richting de toekomst de coming man was van Oranje. Van Basten: „Het vertrouwen is nu minder groot. Voor het WK selecteer je drie keepers, maar voor kwalificatie-interlands heb je aan twee doelmannen voldoende. Timmer wordt eerste keeper bij Feyenoord, denk ik, en met zijn leeftijd en ervaring heeft hij in deze situatie onze voorkeur als tweede doelman achter Edwin van der Sar. Daarbij ging het afgelopen twee jaar heel goed tussen Van der Sar en Timmer en dat wilden we graag voortzetten.”

Vooralsnog geen keus voor de toekomst van Van Basten. Over twee jaar gaat Van der Sar het stokje definitief overgeven en zou het toch mooi zijn als Van Basten zelf of zijn opvolger met een twee jaar rijpere goalie richting het WK 2010 in Zuid-Afrika kan gaan.

Maar stelde Van Basten: „Wij volgen onze lijn, stug, nog twee jaar.”
quote:
„Cruyff niet serieus in beeld”

Van onze Telesportredactie

ZEIST, zaterdag
Bij de bekendmaking van de nieuwe selectie van Oranje nam bondscoach Marco van Basten de gelegenheid ten baat om wat zaken recht te zetten. „Johan Cruyff is nooit serieus in beeld geweest om het WK te doen al bondscoach. Ik heb het bij mijn aanstelling gekscherend aan hem gevraagd en ben daar na de kwalificatie op teruggekomen. Gewoon in een onderonsje. Hij zei toen geen zin te hebben en wij deden het prima, vond hij.”

Op de open brief van Edgar Davids wenste Van Basten niet te reageren. „Hij heeft mij geen brief geschreven en niets gezegd.” Wel zei Van Basten dat hij te snel was met de vergelijking Wouters-Davids, die hij maakte na het WK. „Dat was niet fair.”

Spijt heeft de bondscoach dat hij zich vlak na het WK het cijfer 7 gaf. „Ik ben te lang van school om mezelf een cijfer te geven. Had ik niet moeten doen.”
Goede reacties, duidelijk. Geeft ook zelf aan dat ie bij sommige dingen fout zat. Nieuwe start, nieuwe kansen.
pi_40742183
Zijn selectiebeleid vond ik aanvankelijk prettig, voor het WK veranderde dit. Geblesseerde spelers selecteren, raar! Je centrale spits op één wedstrijd afrekenen, raar! Je centrale spits in de beslissende wedstrijd passeren, raar! Tijdens het toernooi aan de "nog vriendelijke" media uitleggen dat je voor Ajax bent, en dat je dus bepaalde spelers anders behandelt, raar! Dick Advocaat werd eerder gelyncht om minder.

Afgezien van het WK, zijn leermoment, komt hij nu met een jonge groep om te oefenen. Iedereen heeft kunnen zien dat het meeviel met de Oranje-defensie. Er komt nog talent aan, dus wat dat betreft daar geen zorgen. Op het middenveld echter, worden tegenwoordig de titels verdiend. Komt Van Basten weer aan met brekebeentjes, passeert zijn beste uitdeler (Van Bommel) en beledigt en passant een geroutineerd alternatief (Davids) Dat voldoende compenseren kan alleen als je voetballend niveau hebt, en die spelers zie ik er niet tussen zitten (bij Ajax) In de aanval heeft hij kennelijk al zijn alternatief voor Huntelaar, mocht die geblesseerd zijn voor de EK. Makaay en Van Nistelrooij zullen passen in elk geval.

Het is een lekkere soapserie, alleen brengt de pers het niet zo. De pers hangt duidelijk nog steeds aan Cruijff, wat erg jammer is. Zo zal Marco tot 2008 blijven zwemmen.
pi_40742222
quote:
Keuzes Van Basten zijn moeilijk te beredeneren
Bondscoach verder met Oranje zonder Van Nistelrooy en Van Bommel
Het Nederlands elftal begint aan het kwalificatietoernooi voor het Europees kampioenschap voetbal van 2008 zonder Mark Van Bommel en Ruud van Nistelrooy. Ze zijn het slachtoffer van een bizar selectiebeleid.

Zeist, 12 aug. Het was al bekend dat Marco van Basten lak heeft aan reputaties. Dat ondervonden eerder Clarence Seedorf, Roy Makaay, Edgar Davids, Patrick Kluivert en Mark van Bommel. Zij werden om uiteenlopende redenen niet geselecteerd voor het Nederlands elftal door de eigenzinnige bondscoach.

Het mag rigoureus worden genoemd dat nu ook Ruud van Nistelrooy kan worden toegevoegd aan dit illustere rijtje namen. De befaamde spits ontbreekt samen met Mark van Bommel op het lijstje van achttien namen dat Van Basten heeft samengesteld voor de oefeninterland tegen Ierland van volgende week woensdag.

De Brabander, onlangs nog met veel trompetgeschal binnengehaald door Real Madrid, is niet goed genoeg meer voor Oranje. Hij brak in de prestigieuze Premier League in het shirt van Manchester United vele records en trof ook afgelopen seizoen nog in 35 wedstrijden 21 keer doel.

Desondanks moet Van Nistelrooy op dertigjarige leeftijd vrezen voor zijn interlandloopbaan. Van Basten draaide er gisteren niet om heen dat hij de kwaliteiten van Dirk Kuijt, Klaas-Jan Huntelaar en Jan Vennegoor of Hesselink hoger aanslaat. Met hen wil hij verder op weg naar het EK 2008, waarvoor in september de kwalificatieduels beginnen tegen Luxemburg en Wit-Rusland.

De bondscoach maakt bizarre keuzes die moeilijk zijn te beredeneren. Hij zoekt internationals die passen bij zijn visie. Hij formeert geen elftal rondom de beste spelers waarover hij kan beschikken. Van Nistelrooy (54 caps, 28 doelpunten) heeft de reputatie die hij in het clubvoetbal opbouwde zelden waargemaakt in het shirt van Oranje. Maar hij was een topspeler in Nederland, de Premier League en de Champions League.

De voetballers die Van Nistelrooy én Van Bommel hebben verdrongen in Oranje zijn in elk geval spelers die internationaal nog niets hebben bewezen. Huntelaar is op bescheiden niveau een fenomeen gebleken. Hij heeft slechts een paar balcontacten nodig om te scoren. Maar hij is geen meevoetballende spits die een gevaarlijke aanval kan opzetten. Zeker niet als hij op de huid wordt gezeten door onverzettelijke verdedigers van het kaliber Marco Materazzi. Huntelaar was niet goed genoeg voor het WK, meende Van Basten nog kortgeleden.

Kuijt heeft evenmin een passeerbeweging en is een spits met beperkte kwaliteiten die hij geweldig goed weet te camoufleren door elke wedstrijd keihard te werken. Een speler met de juiste profinstelling, zonder kapsones. Kuijt heeft voor op Van Nistelrooy dat hij op de rechter- én desnoods op de linkerflank kan opereren. Maar daarmee stelt hij ‘Van the Man’ nog niet in de schaduw.

De plek van Van Bommel (FC Barcelona) wordt wellicht ingenomen door Denny Landzaat (Wigan Athletic) en Nigel de Jong (HSV). Twee spelers met wat meer defensieve kwaliteiten en een grotere speldiscipline. Maar ook hier lijkt Van Basten ervaring en individuele klasse in te leveren voor de opbouw van het team.

Van Bommel stelde teleur in de fataal verlopen achtste finale op het WK tegen Portugal. Van Nistelrooy had het al eerder verbruid bij Van Basten en bleef toen aan de kant. De bondscoach uitte op een persconferentie in Freiburg de nodige kritiek op zijn spel. Dat de spits telkens werd geconfronteerd met vleugelspelers (Arjen Robben en Robin van Persie) die op eigen succes uit waren, vond hij geen excuus. Dat het middenveld niet aansloot zag hij evenmin als een verzachtende omstandigheid voor Van Nistelrooy.

Van Basten deed zijn uitspraken zonder Van Nistelrooy daarover vooraf te informeren. Toen de bondscoach de spits kort daarna in het hotel tegenkwam was Van Nistelrooy al volledig op de hoogte en stak hij cynisch zijn duim op. Van Basten bood later zijn excuses aan en Van Nistelrooy verlangde dat hij ook tegenover de hele groep in het stof zou bijten. Dat zou Van Basten hebben gedaan, maar Van Nistelrooy bleef denken dat hij „de pik” op hem had.

De affaire zou bij Van Basten geen enkele rol hebben gespeeld in de beslissing hem niet meer te selecteren voor Oranje. „Ik heb keuzes gemaakt op voetbalkwaliteiten”, vindt de bondscoach. Maar Van Basten dekte zich gisteren al vast in voor het geval ook zijn tweede eindtoernooi een fiasco wordt. „Want op het EK in 2008 zullen de toplanden van het WK slechts een enkele speler hebben vervangen en nemen wij weer deel met een jong, onervaren elftal.”
Het hele stuk even. Van NRC.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 18:05:12 #90
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_40742255
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 21:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ja, in 2000 hadden we kampioen moeten worden, maar je kunt het toch niet serieus Rijkaard verwijten dat de spelers in 1 wedstrijd 7 penaltys missen? Ze speelden goed toen, maar waren te cocky en dachten het wel even te redden...
Wat dat betreft geef ik Marco groot gelijk dat hij al die zogenaamde sterren lekker thuis laat
quote:
[..]

ZIe jij serieus Advocaat als een potentiele bondscoach? De man die bewezen heeft die baan gewoonweg niet aan te kunnen??
Jol, Ten Cate en Stevens hebben ook nog geen bal laten zien op internationaal topniveau als hoofdcoach... Hiddink is de enige serieuze kandidaat, samen met Beenhakker, maar die 2 kijken wel uit....
quote:
Van Basten is het geworden op zijn naam, niet op zijn prestaties, want hij heeft nog niks gepresteerd. Omdat hij van Basten heet wordt het gepikt door het klootjesvolk. Ik ben benieuwd hoe hard jij zou staan te piepen als we nu René Eijkelkamp trainer zouden maken. Precies dezelfde situatie als van Basten, alleen nog maar gefungeerd in een bijrol bij een nationale topclub. Nou, daar hebben we er nog veeeeeeeeeeeeeeeeel meer van, stel maar aan als bondscoach en geef ze een carte blanche om minstens 4 jaar lang te pielen. Maar goed, jij zal het wel logisch vinden...
Van Basten heeft zich ongeslagen gekwalificeerd voor het WK.. iets wat bv. van Gaal niet lukte...
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_40742349
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 18:05 schreef teamlead het volgende:
...
Van Basten heeft zich ongeslagen gekwalificeerd voor het WK.. iets wat bv. van Gaal niet lukte...
Statistisch heb je gelijk, maar Finland uit was treurig, en in Tsjechië won Nederland niet op eigen kracht. Als Van Basten zijn geluk nou eens op het eindtoernooi inzet, praten we wel verder
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 18:10:16 #92
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_40742404
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 18:08 schreef okee6 het volgende:

[..]

Statistisch heb je gelijk, maar Finland uit was treurig, en in Tsjechië won Nederland niet op eigen kracht. Als Van Basten zijn geluk nou eens op het eindtoernooi inzet, praten we wel verder
oh, er is geen twijfel over mogelijk dat de prestatie op het WK te triest voor woorden was hoor, maar ik vind veel van de kritiek hier erg makkelijk

Toen de KNVB besloot van Basten aan te stellen, gaven ze hem als doelstelling het komende EK mee. Het WK was geen target voor ze. Dat hij dat toch gehaald heeft is dus alleen maar een pluspunt
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
pi_40742478
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 18:08 schreef okee6 het volgende:

[..]

Vergeet de twee gelijke spelen tegen Macedonie niet te noemen. Toen zat ik echt met schaamtegevoel voor de TV en heb ik hem maar afgezet. Het slechtste voetbal wat ik ooit in een kleine twintig jaar Nederlands Elftal gezien heb...
pi_40742535
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 18:10 schreef teamlead het volgende:

[..]

oh, er is geen twijfel over mogelijk dat de prestatie op het WK te triest voor woorden was hoor, maar ik vind veel van de kritiek hier erg makkelijk

Toen de KNVB besloot van Basten aan te stellen, gaven ze hem als doelstelling het komende EK mee. Het WK was geen target voor ze. Dat hij dat toch gehaald heeft is dus alleen maar een pluspunt
Ga toch weg. Met zo een selectie en spelers die hij niet oproept had je op zn minst de halve finale van het wk kunnen halen. Zeker in het jaar dat de grote landen (argentinië, BraziliË) geflipte bondscoaches hadden
Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 18:15:59 #95
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_40742571
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 18:14 schreef kalinho het volgende:

[..]

Ga toch weg. Met zo een selectie en spelers die hij niet oproept had je op zn minst de halve finale van het wk kunnen halen. Zeker in het jaar dat de grote landen (argentinië, BraziliË) geflipte bondscoaches hadden
onzin hoor.. De spelers die niet mee waren naar het wk hadden daar ook niets te zoeken. Davids, Seedorf.. .10 jaar geleden leuk, nu wel klaar.
pi_40742649
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 18:10 schreef teamlead het volgende:

[..]

Zie het commentaar van Radegast, aantrekkelijk voetbal spelen was een subdoel. Daar is niets van terecht gekomen. Van Basten heeft zelfs een Ajax-stempel op de ploeg gedrukt. Dat liet afgelopen jaar voetballend weinig zien. En de beste afmaker van die ploeg nam ie zoals bekend niet mee.

Eén van de grote minpunten is de balans in de ploeg. Van Basten doet met zijn jeugdplan alsof je eens in de vijf à zes jaar moet/kunt pieken. Maar dan kun je als speler dus eigenlijk maar één keer in je carriere voor een landenprijs gaan. Absurd.
pi_40742911
De bron is inmiddels al gegeven door Dubnobasswithmyheadman zie ik, ben benieuwd wat dit teweeg brengt in de media.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 18:29:19 #98
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_40742994
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 18:18 schreef okee6 het volgende:

[..]

Zie het commentaar van Radegast, aantrekkelijk voetbal spelen was een subdoel. Daar is niets van terecht gekomen. Van Basten heeft zelfs een Ajax-stempel op de ploeg gedrukt. Dat liet afgelopen jaar voetballend weinig zien. En de beste afmaker van die ploeg nam ie zoals bekend niet me
De ajaxieden die afgelopen seizoen geselecteerd waren, presteerden bij hun club ondermaats idd. Maar als je die redenatie volgt hand van Nistelrooij er toen ook al niets meer te zoeken.
Ik word een beetje moe van dat gezeur over het ajax-verleden van Marco. Ja, ajax speelt bij voorkeur in een bepaald systeem en Marco is blijkbaar van mening dat dat een goed systeem is. Dat zegt dan toch meer over het systeem dat hij kiest dan over zijn ajax-verleden?
quote:
Eén van de grote minpunten is de balans in de ploeg. Van Basten doet met zijn jeugdplan alsof je eens in de vijf à zes jaar moet/kunt pieken. Maar dan kun je als speler dus eigenlijk maar één keer in je carriere voor een landenprijs gaan. Absurd.
Dat heb ik hem niet horen zeggen hoor... Maar feit blijft dat we nu in een overgangsfase zitten. De " oude garde" met de grote namen zijn gestopt of snappen niet dat ze over de top zijn. De jonkies zijn er nog niet klaar voor. Dan krijg je automatisch een fase zoals nu.
Ik zou ook liever zien dat er wat van de oude garde zou blijven om de jonkies klaar te stomen, maar Davids, v. Nistelrooij etc. zijn te zeer bezig met hun eigen succes om ook nog te kunnen coachen. Dan moet je dus keuzes maken ja
pi_40743173
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 18:26 schreef DeVinger het volgende:
De bron is inmiddels al gegeven door Dubnobasswithmyheadman zie ik, ben benieuwd wat dit teweeg brengt in de media.
Ja, je kan het op verschillende manieren neerzetten natuurlijk. De Telegraaf:
quote:
Bij Van Bastens aanstelling twee jaar geleden werd presteren op het EK in Oostenrijk en Zwitserland gezien als het ultieme doel. Deelname aan het WK 2006 zou zijn meegenomen, maar Oranje moest in 2008 gehuldigd worden als Europees kampioen. Met de lessen van het WK trapt Van Basten op de rem. „We moeten het EK toch iets genuanceerder zien. De nieuwe groep is jong, relatief onervaren en dan is het niet reëel te stellen, dat we iedereen in Europa wel even de les gaan lezen. Bij de vier halvefinalisten op het WK: Italië, Frankrijk, Duitsland en Portugal, verandert weinig en die ploegen zijn al verder dan wij.”
NRC:
quote:
Maar Van Basten dekte zich gisteren al vast in voor het geval ook zijn tweede eindtoernooi een fiasco wordt. „Want op het EK in 2008 zullen de toplanden van het WK slechts een enkele speler hebben vervangen en nemen wij weer deel met een jong, onervaren elftal.”
Het AD rept er niet eens over, net als VI.

Ben benieuwd hoe het gezegd is en hoe dat door de verschillende journalisten is neergeschreven.
pi_40743282
HIJ kiest ervoor om de nieuwe groep jong en onervaren te maken hoor

Dit is wel netjes:
quote:
Verder verklaarde Van Basten te snel (en te bijdehand) te zijn geweest met de vergelijking tussen Wouters en Davids. Dat was niet fair vond hij achteraf. Ook was hij van mening dat het fout was zijn eigen functioneren op het WK in Duitsland te belonen met een zeven.
pi_40743487
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 18:15 schreef teamlead het volgende:

[..]

onzin hoor.. De spelers die niet mee waren naar het wk hadden daar ook niets te zoeken. Davids, Seedorf.. .10 jaar geleden leuk, nu wel klaar.
ja, want Seedorf en Davids zijn nu hun carrière aan het afbouwen bij Stormvogels Telstar en fc Omniworld
Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_40743507
Je doet je avatar eer aan
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 18:47:18 #103
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_40743570
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 18:44 schreef kalinho het volgende:

[..]

ja, want Seedorf en Davids zijn nu hun carrière aan het afbouwen bij Stormvogels Telstar en fc Omniworld

nah.. zo erg is het nog net niet met ze nee

Seedorf heeft de afgelopen 10 jaar ofzo nooit naar behoren gepresteerd in Oranje, dus het lijkt me logisch dat zijn krediet wel op is
Davids heeft ook geen geweldig seizoen gedraaid, en ziet dat zelf niet eens
pi_40743695
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 18:47 schreef teamlead het volgende:

[..]

nah.. zo erg is het nog net niet met ze nee

Seedorf heeft de afgelopen 10 jaar ofzo nooit naar behoren gepresteerd in Oranje, dus het lijkt me logisch dat zijn krediet wel op is
Noem nou ns, op Van der Sar na, een paar spelers die wel een geweldig seizoen hebben gedraaid én ook hebben gepresteerd op het wk?
pi_40743804
Veel succes met je liliputter middenveld
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 18:54:10 #106
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_40743810
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 18:50 schreef kalinho het volgende:

[..]

Noem nou ns, op Van der Sar na, een paar spelers die wel een geweldig seizoen hebben gedraaid én ook hebben gepresteerd op het wk?
dat wordt lastig idd... Maar Cocu, v Persie v Bronckhorst valt weinig te verwijten lijkt me
pi_40743939
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 18:47 schreef teamlead het volgende:

[..]

pi_40744090
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 18:54 schreef teamlead het volgende:

[..]

dat wordt lastig idd... Maar Cocu, v Persie v Bronckhorst valt weinig te verwijten lijkt me
dus is bij deze je argument van: geen goed seizoen...:

Nu je andere argument nog even onderuit halen: Seedorf presteert nooit in Oranje. hmm, zit wat in. Des te gekker is het, dat Kluivert altijd gepresteerd heeft in Oranje, en ineens op een zijspoor werd gezet.
pi_40744485
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 19:02 schreef kalinho het volgende:

[..]

Nu je andere argument nog even onderuit halen: Seedorf presteert nooit in Oranje. hmm, zit wat in. Des te gekker is het, dat Kluivert altijd gepresteerd heeft in Oranje, en ineens op een zijspoor werd gezet.
Maak daar Davids van, Kluivert is al 2 jaar geblesseerd.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 19:22:05 #110
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_40744650
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 18:58 schreef Radegast het volgende:

[..]

[afbeelding]

wil je beweren dat hij in oranje WEL goed speelde dan?
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 19:23:13 #111
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_40744677
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 19:02 schreef kalinho het volgende:

[..]

Ik beweer toch ook niet dat deze spelers geen goed seizoen hadden?
quote:
Kluivert is al jaren uit vorm, deels door blessures. Die verdween onder advocaat al hoor
pi_40744767
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 19:22 schreef teamlead het volgende:

[..]

wil je beweren dat hij in oranje WEL goed speelde dan?
Ja, beste speler van Oranje tijdens het EK in Portugal. Was ooit de beste man op het veld tegen Belgie in Brussel meen ik. 1-3 overwinning. Uit tegen Wales ook goed met een assist op Pierre.
En hij was een belangrijke motivator voor de playoffwedstrijd tegen Schotland.
pi_40744794
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 19:23 schreef teamlead het volgende:

[..]

1. Ik beweer toch ook niet dat deze spelers geen goed seizoen hadden?
[..]

2. Kluivert is al jaren uit vorm, deels door blessures. Die verdween onder advocaat al hoor
uit jouw eerdere reacties:
1. onzin hoor.. De spelers die niet mee waren naar het wk hadden daar ook niets te zoeken. Davids, Seedorf.. .10 jaar geleden leuk, nu wel klaar.

2. Ja, dat heb ik persoonlijk ook nooit begrepen. Topscorer aller tijden, en dan ineens het voetballen verleerd zijn?
pi_40744795
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 19:26 schreef Radegast het volgende:

[..]

Ja, beste speler van Oranje tijdens het EK in Portugal. Was ooit de beste man op het veld tegen Belgie in Brussel meen ik. 1-3 overwinning. Uit tegen Wales ook goed met een assist op Pierre.
En hij was een belangrijke motivator voor de playoffwedstrijd tegen Schotland.
Inderdaad. Het is schandalig dat hij nooit een kans heeft gekregen onder Van Basten, zelfs niet voor een oefenwedstrijdje.
pi_40744911
Laatste wedstrijden van Seedorf in Oranje waren niet goed inderdaad maarja hij speelde wel als rechtsbuiten. Dus beetje slecht argument, Seedorf doet het al jaren internationaal goed bij clubs en is zelfs zeer bepalend voor het huidige AC Milaan maar Marco moet hem niet. Is dat omdat Clarence een te grote baas is?
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 19:38:45 #116
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_40745116
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 19:31 schreef opgebaarde het volgende:
Laatste wedstrijden van Seedorf in Oranje waren niet goed inderdaad maarja hij speelde wel als rechtsbuiten. Dus beetje slecht argument, Seedorf doet het al jaren internationaal goed bij clubs en is zelfs zeer bepalend voor het huidige AC Milaan maar Marco moet hem niet. Is dat omdat Clarence een te grote baas is?
wat een gelul.
De voorgangers van Marco selecteerden hem ook al niet. ZOu het dan misschien aan hemzelf kunnen liggen?>
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 19:40:09 #117
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_40745161
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 19:27 schreef kalinho het volgende:

[..]

uit jouw eerdere reacties:
1. onzin hoor.. De spelers die niet mee waren naar het wk hadden daar ook niets te zoeken. Davids, Seedorf.. .10 jaar geleden leuk, nu wel klaar.
euh.. ja dus? wat zegt dat dan over bijv. Gio? ik volg je echt even niet hoor
quote:
2. Ja, dat heb ik persoonlijk ook nooit begrepen. Topscorer aller tijden, en dan ineens het voetballen verleerd zijn?
neuh, verleerd is hij het vast nog niet.. maar zijn vertrek naar de UK was niet goed voor hem blijkbaar. Blijft jammer...
pi_40745167
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 18:58 schreef Radegast het volgende:

[..]

[afbeelding]
pi_40745171
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 19:38 schreef teamlead het volgende:

[..]

wat een gelul.
De voorgangers van Marco selecteerden hem ook al niet. ZOu het dan misschien aan hemzelf kunnen liggen?>
Hij heeft het EK in Portugal gewoon gespeeld hoor, net als de kwalificatie daarvoor. En hij was een van de beteren.
pi_40745214
quote:

[..]

wat een gelul.
je hebt mijn laatste zin erg goed gelezen!
Clarence heeft meerdere prutwedstrijden op rechtsbuiten gespeeld, daar mag je hem niet op afrekeken naar mijn mening.
Dat hij het bij AC Milaan het erg goed doet is geen gelul maar een bekend feit. Mark van Bommel is een speler die regelmatig verdedigend zwaar faalt doordat hij zijn man weer eens laat lopen wat al vaker ernstige consequenties heeft opgeleverd. Dus daarin zou ik Van Basten kunnen begrijpen omdat het Nederlandse elftal geen spelers heeft die dit kunnen opvangen
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 19:43:29 #121
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_40745256
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 19:40 schreef Nywuob het volgende:

[..]

Hij heeft het EK in Portugal gewoon gespeeld hoor, net als de kwalificatie daarvoor. En hij was een van de beteren.
hij was een van de beteren??? dat meen je toch zeker niet serieus??
pi_40745260
quote:

[..]

wat een gelul.
Hoe bedoel je?
Hij was er toch gewoon bij in Portugal, eindelijk op zijn stekkie en hij speelde echt de sterren van de hemel.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 19:45:26 #123
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_40745306
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 19:42 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

je hebt mijn laatste zin erg goed gelezen!
Clarence heeft meerdere prutwedstrijden op rechtsbuiten gespeeld, daar mag je hem niet op afrekeken naar mijn mening.
Dat hij het bij AC Milaan het erg goed doet is geen gelul maar een bekend feit. Mark van Bommel is een speler die regelmatig verdedigend zwaar faalt doordat hij zijn man weer eens laat lopen wat al vaker ernstige consequenties heeft opgeleverd. Dus daarin zou ik Van Basten kunnen begrijpen omdat het Nederlandse elftal geen spelers heeft die dit kunnen opvangen
Kijk.. Seedorf is geen slechte voetballer, laat dat duidelijk zijn, maar om de een of andere reden is het er in Oranje nooit echt uitgekomen. Hetzelfde geldt trouwens voor een deel ook voor van Nistelrooij.
Dan kun je wel blijven selecteren op basis van een goed seizoen in Milan, maar dat heeft dan weinig zin tenzij je je hele elftal om hem heenbouwt. En dat er geen elftal om hem heen gebouwd wordt lijkt me logisch: over een jaar of 2/3 stopt hij en dan zal er toch ook echt een elftal moeten staan
pi_40745393
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 19:45 schreef teamlead het volgende:

[..]

Kijk.. Seedorf is geen slechte voetballer, laat dat duidelijk zijn, maar om de een of andere reden is het er in Oranje nooit echt uitgekomen. Hetzelfde geldt trouwens voor een deel ook voor van Nistelrooij.
Dan kun je wel blijven selecteren op basis van een goed seizoen in Milan, maar dat heeft dan weinig zin tenzij je je hele elftal om hem heenbouwt. En dat er geen elftal om hem heen gebouwd wordt lijkt me logisch: over een jaar of 2/3 stopt hij en dan zal er toch ook echt een elftal moeten staan
Het is gewoon een misvatting dat Seedorf nooit gepresteerd heeft in Oranje. Hij heeft wel mindere periodes gehad, maar de laaste jaren was hij zeker niet slecht.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 19:50:53 #125
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_40745438
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 19:49 schreef Nywuob het volgende:

[..]

Het is gewoon een misvatting dat Seedorf nooit gepresteerd heeft in Oranje. Hij heeft wel mindere periodes gehad, maar de laaste jaren was hij zeker niet slecht.
nah, daarover verschillen we dan van mening.. maar los daarvan: misschien... heel misschien... is het niet het ego van Marco dat hem buiten de selectie houdt, maar zijn eigen ego... Of zijn we "de kabel" alweer vergeten ?
pi_40745492
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 19:50 schreef teamlead het volgende:

[..]

nah, daarover verschillen we dan van mening.. maar los daarvan: misschien... heel misschien... is het niet het ego van Marco dat hem buiten de selectie houdt, maar zijn eigen ego... Of zijn we "de kabel" alweer vergeten ?
Van Basten weet niet eens hoe het is om te werken met Seedorf, want hij heeft hem nog nooit een kans gegeven. Die kabel is al zo lang geleden, dat was tijdens het EK in Portugal ook al helemaal geen issue meer.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 19:55:24 #127
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_40745564
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 19:52 schreef Nywuob het volgende:

[..]

Van Basten weet niet eens hoe het is om te werken met Seedorf, want hij heeft hem nog nooit een kans gegeven. Die kabel is al zo lang geleden, dat was tijdens het EK in Portugal ook al helemaal geen issue meer.
en jij denkt dat Marco daarom niet weet hoe het is om met Seedorf te werken? Hoeveel contacten denk je dat er tussen Marco en Milan nog bestaan?
Bovendien vind ik de reacties van oa. Seedorf maar ook van Davids van een zodanig niveau dat ik me kan voorstellen dat Marco er niet op zit te wachten om deze figuren in hun selectie te hebben. Het is toch ridicuul dat Seedorf miept over "respect" krijgen van Marco? Los van wat je van Marco als bondscoach vindt: als voetballer is seedorf nog lang niet zijn gelijke
pi_40745635
goeie zaak: van Nistelrooy niet meer bij de selectie
slechte zaak: van Bommel niet meer bij de selectie

EK 2008 winnen we toch niet...ook al staat er dan een Huntelaar (die genoeg doelpunten zal maken)...het is de rest van de selectie...gewoon een drama
pi_40745657
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 19:55 schreef teamlead het volgende:

[..]

en jij denkt dat Marco daarom niet weet hoe het is om met Seedorf te werken? Hoeveel contacten denk je dat er tussen Marco en Milan nog bestaan?
Bovendien vind ik de reacties van oa. Seedorf maar ook van Davids van een zodanig niveau dat ik me kan voorstellen dat Marco er niet op zit te wachten om deze figuren in hun selectie te hebben. Het is toch ridicuul dat Seedorf miept over "respect" krijgen van Marco? Los van wat je van Marco als bondscoach vindt: als voetballer is seedorf nog lang niet zijn gelijke
Van Basten weet inderdaad niet hoe is om te werken met Seedorf, nee. Als hij nog contacten op dat gebied met Milan had gehad, dan had hij hem vast wel opgeroepen. Want in Milan heeft Seedorf een basisplaats, dus ik denk niet dat ze daar vinden dat er met hem niet te werken is.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 19:59:39 #130
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_40745675
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 19:58 schreef Eppie_NL het volgende:
goeie zaak: van Nistelrooy niet meer bij de selectie
slechte zaak: van Bommel niet meer bij de selectie

EK 2008 winnen we toch niet...ook al staat er dan een Huntelaar (die genoeg doelpunten zal maken)...het is de rest van de selectie...gewoon een drama
eensch.. de spitsen zijn niet het probleem. Daar hebben we er zat van en ze zijn allemaal goed
pi_40745699
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 19:55 schreef teamlead het volgende:

[..]

Seedorf en Davids hadden groot gelijk met de reacties die ze gaven op van Basten.
MvB heeft hun gewoon thuisgelaten zonder duidelijke redenen, hetzelfde gebeurt nu ook met van Bommel en RvN.
Het is erg respectloos om zulke grote voetballers te passeren om eredivisie materiaal te selecteren.
Het is nergens voor nodig en je gaat er echt niet beter door voetballen.
Als MvB gewoon de beste spelers had geselecteerd en ook nog eens een fatsoenlijk systeem had gehanteerd dan was de halve finale zeker mogelijk geweest.
pi_40759190
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 20:00 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Seedorf en Davids hadden groot gelijk met de reacties die ze gaven op van Basten.
MvB heeft hun gewoon thuisgelaten zonder duidelijke redenen, hetzelfde gebeurt nu ook met van Bommel en RvN.
Het is erg respectloos om zulke grote voetballers te passeren om eredivisie materiaal te selecteren.
Het is nergens voor nodig en je gaat er echt niet beter door voetballen.
Als MvB gewoon de beste spelers had geselecteerd en ook nog eens een fatsoenlijk systeem had gehanteerd dan was de halve finale zeker mogelijk geweest.
Voetballend vind ik hem ook zeker niet minder dan Van Basten, het is gewoon een uitblinker bij Milan, een club die elk jaar meedoet om de Champions League titel. En hij heeft er al 3! gewonnen, en 1 keer in de finale, en 1 keer in de halve finale pas uitgeschakeld. D'r is gewoon nog nooit een voetballer geweest die het zo goed gedaan heeft uit Nederland.

Op het afgelopen EK was ie trouwens ook een van de betere spelers bij Nederland, in die 2 wedstrijden dat ie speelde. De EK's en Wk's daarvoor heeft ie vaak Rechtsbuiten moeten voetballen, omdat spelers als Jonk de voorkeur kregen op zijn positie. Hij heeft zelfs is rechtsback moeten spelen! Dat doe je met bijvoorbeeld Zidane ook niet. Die presteert ook niet op rechtsback of buiten.
  maandag 14 augustus 2006 @ 08:57:13 #133
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_40788389
De opvolger van: Marco van Basten moet ontslagen worden! #1

Marco van Basten was een geweldige spits, maar als bondscoach is het een lachertje. De beste spelers die Nederland tot haar beschikking heeft, weigert hij te selecteren, aangezien het geen kontenlikkers/meelopers zijn. De stap van Jong Ajax naar Oranje was natuurlijk al een lachertje, maar de KNVB loopt kwijlend achter de almachtige JC aan. De komende twee, vier of zelfs zes jaar zitten wij opgescheept met een bondscoach die de facetten van het trainer/coach-vak niet beheerst, maar wanneer ziet de KNVB dit ook?
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_40788878
We kunnen gewoon verder in het andere Macro van Basten topic hoor; positief of negatief, maakt niet uit

Marco van Basten # 27: Begrip en verwijten
pi_40793019
Hij heeft Theo Janssen bij 't NEderlands-elftal gehaald sjonge wat een prutser. En v. bommel thuislaten
Haleloeja
  maandag 14 augustus 2006 @ 13:20:20 #136
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_40793068
quote:
Van Basten haalt Theo Janssen bij Oranje

Marco van Basten haalt wederom een nieuwe speler bij de selectie van het Nederlands elftal: Theo Janssen. De Arnhemse middenvelder is opgeroepen als vervanger van Wesley Sneijder.

Sneijder meldde zich af voor de oefeninterland tegen Ierland omdat de Ajacied en zijn vrouw dezer dagen een kind verwachten.

Het is niet voor het eerst dat Janssen deel uitmaakt van de Oranje-selectie. In 2001 selecteerde de toenmalige bondscoach Louis van Gaal Janssen al eens, maar hij liet hem destijds niet spelen.

Van Basten en John van 't Schip hadden de 25-jarige Janssen één keer opgenomen in de voorlopige selectie van het Nederlands elftal. Dat deden zij voor het oefenduel met Ecuador in maart, maar Janssen moest afzeggen omdat hij een amandeloperatie had ondergaan.

Van Basten heeft besloten de training die het Nederlands elftal maandagmiddag zou afwerken op het terrein van Rijnsburgse Boys, af te gelasten.
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  maandag 14 augustus 2006 @ 13:25:22 #137
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_40793208
DIKKE THEO!!!!!!!!!!!!!!!!!!

OMG

Go Eire !!!!!
  maandag 14 augustus 2006 @ 13:26:21 #138
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_40793235
Ja, meneer Van Basten heeft het krediet dat ie bij mij best wel had in 1 week totaal weggegooid. Mijn god wat is het eigenlijk een incompetente rukker

Sorry hoor, maar ik kan Van Basten niet meer serieus nemen. Ik blijf Oranje natuurlijk supporteren, maar Marco .... Waarom ???
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
pi_40793255
Eindelijk! Wat een wereldzet! THEO JANSSEN!

Ik zie hem al met de EK-beker in 2008.
Hoi.
  maandag 14 augustus 2006 @ 13:30:36 #140
147174 soccerbrain
blauw zwart groen geel
pi_40793306
de manier waarop hij grote spelers afserveert is gewoon not done...
het is duidelijk dat bassie in de jaren negentig alleen maar op de golfbaan heeft gestaan en het voetbal niet gevolgt heeft....wat een koude kwast is het toch.....ik moet altijd denken aan het EK 92 toen in een duel met v. basten die deen zijn knie in tweeen lag....zijn knieschijf stak ngewoon uit zijn knie....einde carrierre voor die gozer....iedereen -Gullit enzo- geschokt ernaar toe... en meeleven met die gozer.....behalve bassie...die stond achteloos zijn sokken op te stropen....terwijl het notabene in een duel met hem gebeurde.....keiharde koude kikker.....heel eng...

--------------------------------------------------------------------------------
brugge-ado
pi_40793382
Theo gaat jullie allen verrassen .
pi_40793406
Theo Janssen Waar is van Basten mee bezig?
  maandag 14 augustus 2006 @ 13:36:10 #143
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_40793444
quote:
knip
Ga je nou in elk topic hetzelfde huilverhaal afsteken of kom je nog met wat nieuws?
pi_40793454
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 13:27 schreef pekel het volgende:
Eindelijk! Wat een wereldzet! THEO JANSSEN!

Ik zie hem al met de EK-beker in 2008.
De verlosser! Meteen aanvoerder maken deze held.
pi_40793482
Die weet het zelf niet
  maandag 14 augustus 2006 @ 13:39:06 #146
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_40793509
Wat kan San Marco zich allemaal nog veroorloven? Wanneer wordt het voor de KNVB te gek? Of grijpt de KNVB pas in wanneer ze toestemming hebben van JC?
pi_40793513
Waarom zit Schilder er eigenlijk niet bij?
  maandag 14 augustus 2006 @ 13:41:02 #148
94922 Tyler..Durden
Bacchus is my homeboy
pi_40793560
Weet je wat het trieste is van dit alles. Theo Janssen krikt het niveau van deze selectie nog op ook.
Wat loop je naar mijn sig te kijken!?
  maandag 14 augustus 2006 @ 13:41:37 #149
144646 Huizilopochtli
Achtung reisenden...
pi_40793575
Kan ie Beckham niet oproepen
Nos poma natamus
pi_40793636
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 13:39 schreef M0NTANA het volgende:
Wat kan San Marco zich allemaal nog veroorloven? Wanneer wordt het voor de KNVB te gek? Of grijpt de KNVB pas in wanneer ze toestemming hebben van JC?
Je vind het andere topic niet leuk?
  maandag 14 augustus 2006 @ 13:44:53 #151
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_40793645
Eigenlijk best loigisch dat Theo Jansen wordt opgeroepen, hij is namelijk véél beter dan Edgar Davids, Clarence Seedorf en Mark van Bommel, de eventuele alternatieven. Val me eigenlijk tegen van Marco van Basten dat hij Robbert Schilder geen kans geeft, ze moeten hem haast kennen uit Jong Ajax.
  maandag 14 augustus 2006 @ 13:46:05 #152
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_40793670
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 13:44 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Je vind het andere topic niet leuk?
Dit topic gaat over het aanstaande ontslag van San Marco en dat andere is iets algemener, toch?
  maandag 14 augustus 2006 @ 13:56:15 #153
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_40793918
Theo Janssen . Van Basten
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
Feyenoord: RR
pi_40793978
Omg Marco van Basten laat me niet lachen . Theo Jansen Dat ik dat niet heb bedacht. Dan heb je aan Tommie van der Leegte nog een betere.
  maandag 14 augustus 2006 @ 14:04:01 #155
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_40794081
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 13:58 schreef Ludacriss het volgende:
Omg Marco van Basten laat me niet lachen . Theo Jansen Dat ik dat niet heb bedacht. Dan heb je aan Tommie van der Leegte nog een betere.
dit heeft ie ook maar overgenomen van v. Gaal
pi_40794143
Theo Janssen is een zwaar onderschatte speler. Maar Van Basten heeft wel zijn geloofwaardigheid verloren.
  maandag 14 augustus 2006 @ 14:07:48 #157
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_40794150
Dikke Theo .
Hij is nu echt het spoor bijster.
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_40794186
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 13:46 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Dit topic gaat over het aanstaande ontslag van San Marco en dat andere is iets algemener, toch?
De discussie blijft hetzelfde; jij denkt dat er 27 topics alleen maar positief over San Marco wordt gesproken? En het eventuele ontslag na 2008 van Marco van Basten hoort toch ook daarbij?

Het is een beetje hetzelfde als bij het Serie A schandaal - dezelfde berichten met dezelfde personen voeren dezelfde discussie. Beetje warrig en onnodig. Dus gewoon in die reeks verder mijn inziens.
  maandag 14 augustus 2006 @ 14:11:18 #159
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_40794200
De KNVB gaat pas ingrijpen als Nederland zich niet voor het komende EK gaat plaatsen. Johan Cruijff en van Basten doen daarvoor in ieder geval erg hun best. Spelers als Seedorf, Davids, van Bommel, van Nistelrooy en Makaay kunnen er natuurlijk ook helemaal niets van.
pi_40794254
Zou Cruijff dan echt talent zien in Janssen?
Hoi.
pi_40794396
Hij is in ieder geval een goed voorbeeld aan tafel
pi_40794472
Janssen zat niet eens bij de voorselectie....
Hoi.
pi_40794498
Met de selectie van Theo Janssen is tevens aangetoond dat van Basten op voetbalkwaliteiten selecteert. Als hij moeite had met lastige types dan had hij Theo natuurlijk nooit meegenomen.
pi_40794507
Mijn god, nu is het helemaal gebeurd hoor. Van Basten heeft serieus stront in zijn ogen.. Ik zou hem een mongool noemen maar dat zou ik een belediging vinden voor de leden van de jostiband. Als je Richard Witschge van Lucky Ajax op zou laten draven zou ik daar nog meer begrip voor hebben.

Ik hoop serieus dat Ierland Nederland met 6-0 opdroogt ofzo.
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_40794583
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 14:24 schreef andre777 het volgende:
Met de selectie van Theo Janssen is tevens aangetoond dat van Basten op voetbalkwaliteiten selecteert. Als hij moeite had met lastige types dan had hij Theo natuurlijk nooit meegenomen.
Ik mis de sarcastische smilies in deze post.

Dikke Theo...
pi_40794632
Liever Janssen dan Sneijder.
pi_40794699
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 14:30 schreef Ricky_ het volgende:
Liever Janssen dan Sneijder.
Is de haat voor Ajax zo groot dat je zodra er een Ajacied in de vergelijking voorkomt, je ineens het denkniveau van een amoebe hebt?
  maandag 14 augustus 2006 @ 14:33:58 #168
147174 soccerbrain
blauw zwart groen geel
pi_40794713
v.basten had het eerder over filmsterren gedrag....hij wou dus spelers die topsporter waren in hun ziel en er alles aan doen om alles uit hun aanwezige kwaliteiten te halen....nou als er 1 speler is die niet alles uit zijn kwaliteiten haalt is het Theo wel....dat is een flierefluiter die toevallig goed kan voetballen...maar bijlange na niet alles uit zijn karierre haalt.
wat is die fucking bassie inconsequent zeg...het wordt nu echt irritant
brugge-ado
pi_40794791
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 14:33 schreef Jajong het volgende:

[..]

Is de haat voor Ajax zo groot dat je zodra er een Ajacied in de vergelijking voorkomt, je ineens het denkniveau van een amoebe hebt?
Nee. Ik heb namelijk niks tegen gozers als Van der Vaart, Heitinga en Huntelaar. Maar Sneijder kan ik niet uitstaan, en hij is gewoon zwak op het Oranje-middenveld.
pi_40794811
eerst Huntelaar thuislaten en dan Theo Janssen selecteren, o my god.... wat een schijthoofd is het toch op trainersgebied.... speler heb ik respect voor hem, maar al sinds dat hij Huntelaar thuis liet is zijn krediet écht tot de bodem gedaalt
Haleloeja
pi_40794817
Dat kan allemaal prima, maar Theo Janssen zou bij het nationale elftal van Liechtenstein nog op de bank zitten.
pi_40794833
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 14:33 schreef Jajong het volgende:

[..]

ach en dan nog zeggen dat ze niet juichen als een ajaxied scoord toen hofs scoorde voor jong oranje juichde ik even hard als normaal
pi_40794849
marco maakte al de fout tijdens het wk om huntelaar en davids niet mee te nemen( die zei ik ook voor het wk)

nu is huntelaar opeens wel goed genoeg?, waarmee hij dus indirect zijn fout toegeeft.

hij gaat nu liever voor vennegoor of hesselink ipv van nistelrooy, onvergeeflijke fout

ik had marco hoog zitten maar dat wordt snel minder
"Those willing to sacrifice freedom for safety deserve and shall receive neither."
Benjamin Franklin
pi_40794870
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 14:37 schreef Ricky_ het volgende:

[..]

Nee. Ik heb namelijk niks tegen gozers als Van der Vaart, Heitinga en Huntelaar. Maar Sneijder kan ik niet uitstaan, en hij is gewoon zwak op het Oranje-middenveld.
Idd. van der Vaart en Huntelaar horen in oranje. Sneijder heeft tijdens het Wk bewezen niet goed genoeg te zijn. heitinga bewijst dat wekelijks bij Ajax.
seedorf, van Bommel, Davids, nee laten van Theo Janssen nemen.

Ik had van Basten hoog zitten. Na het negeren van huntelaar al wat minder en nu valt hij door de mand. Afkappen die man.
Dit kan je van der sar toch niet aandoen?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_40794936
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 14:41 schreef huupia34 het volgende:
marco maakte al de fout tijdens het wk om huntelaar en davids niet mee te nemen( die zei ik ook voor het wk)

nu is huntelaar opeens wel goed genoeg?, waarmee hij dus indirect zijn fout toegeeft.

hij gaat nu liever voor vennegoor of hesselink ipv van nistelrooy, onvergeeflijke fout

ik had marco hoog zitten maar dat wordt snel minder
Vergeet makaay niet. Zij maken met de ogen dicht nog meer doelpunten dan vennegoor.
''Jan is goed met de rug naar het doel''
Laat hem eerst leren juichen voor als hij scoort. als..
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_40795810
YES YES misschien krijg ik ook nog een kansje bij Marco
  maandag 14 augustus 2006 @ 15:59:03 #177
155663 Crush65
Nu nog nieuwer
pi_40796724
van Basten is wat mij betreft wel van zijn voetstuk gevallen. Zijn selectiebeleid tijdens de qualificatiereeks voor het WK was nog verrassend en verfrissend. Nu begint het er toch vooral op te lijken dat je vooral geen grote mond tegen de bondscoach moet hebben. Ik denk dat hij hier nog spijt van gaat krijgen, want wat gebeurt er als Kuyt geblesseerd raakt en Huntelaar een terugval krijgt en niet meer scoort? Kluivert, Hasselbaink, van Hooijdonk dan maar terugvragen?
Nu doe je het weer!
pi_40797032
Ik vind Van Basten tegenwoordig ook niet meer sympathiek ogen als ik hem op tv zie, eerder achterbaks en minderwaardig
Winnaar Peter Niemeyer-award 2006
Op woensdag 7 maart 2007 01:24 schreef TerroRobbie het volgende:
Ga je ook nog eens nuttigs melden? :{
pi_40797035
Hoezo vraagt hij niet of De Guzman even snel zijn paspoort op gaat halen?
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_40797248
Tot dusverre kon ik zijn beslissingen nog wel begrijpen. Ok dat je van nistelrooij thuislaat dat is wel prima want we hebben huntertje. Van bommel thuislaten is gewoon dom want met die onervaren kleuters die er nu staan zijn we toch echt niet sterk op het middenveld.

En dan ook nog eens specifiek zeggen dat ze voorlopig niet meer geselecteerd worden, waarom in godsnaam? Wat hebben ze misdaan, hebben ze in zijn bidon gepist en heeft hij het opgedronken? Hebben ze de banden van zijn auto lekgestoken? Ik snap er geen fuck van.

Dan ook nog eens Stekelenburg niet selecteren terwijl je aangeeft te verjongen, en nu ook nog eens Theo Janssen ipv Sneijder.

Van Basten is gewoon niet consistent terwijl die zelf wel zegt consistent te zijn, hij komt iedere keer met dezelfde debiele redenen dat het een technische beslissing is maar dat geloof ik gewoon niet. Waarom Janssen wel en Van Bommel niet?
quote:
nou als er 1 speler is die niet alles uit zijn kwaliteiten haalt is het Theo wel....dat is een flierefluiter die toevallig goed kan voetballen
inderdaad die gast wordt vaak genoeg lam gezien in Arnhem na een verloren wedstrijd van vitesse
Even a broken clock is right twice a day.
  maandag 14 augustus 2006 @ 16:29:32 #181
155663 Crush65
Nu nog nieuwer
pi_40797870
Het ergste vind ik nog de statement: "Deze spelers zijn gewoon beter". Ik bedoel: PARDON?"??

Met alle respect hoor, maar spelers als Jaliens, Janssen beter dan Davids, Seedorff, van Bommel, Zenden? Makaay, Kluivert?

Ik zweer het, vertel dit aan een buitenlander, en ze lachen je vierkant uit. Een team verjongen, okee, maar je allerbeste spelers gewoon niet selecteren?
Nu doe je het weer!
pi_40798047
Janssen selecteren snap ik echt niet. Het Nederlanse elftal is echt naar een bedroevend niveau gezakt als zelfs subtoppers uit de Eredivisie worden geselecteerd.

Janssen selecteren voor Seedorf, Davids, V Bommel mag een schande genoemd worden.
Van Basten wil ook kiezen voor de toekomst. Dan heb je aan De Guzman (die volgens mij voor Oranje gaat kiezen) een betere dan Janssen. Bovendien heeft De Guzman afgelopen seizoen meer vorm getoond dan Janssen.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
pi_40798125
Wat doet Zenden in dat rijtje
pi_40798500
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 16:35 schreef Erasmusch het volgende:
Hoezo?
Zenden is een heel goede voetballer, zeker goed genoeg voor het Nederlands elftal.
Het is alleen jammer dat hij bij Liverpool zoveel op de bank zit.
  maandag 14 augustus 2006 @ 16:47:12 #185
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_40798573
quote:
Ik heb 100 keer liever Zenden bij Oranje dan Janssen of Jaliens of Schaars of VOH of Kuyt hoor
pi_40798663
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 16:47 schreef The_BoezelaaR het volgende:

[..]

Ik heb 100 keer liever Zenden bij Oranje dan Janssen of Jaliens of Schaars of VOH of Kuyt hoor
Niet echt vergelijkbare spelers. Jaliens hoort idd ook niet in Oranje, Schaars is misschien nog te vroeg, VOH kan het nu toch ook wel vergeten lijkt me en Dirk moet gewoon bedanken voor dat jodenkliekje.

Oh wacht, Kluivert staat er ook nog tussen
  maandag 14 augustus 2006 @ 17:00:53 #187
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_40799170
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 16:09 schreef koningdavid het volgende:
Hoezo vraagt hij niet of De Guzman even snel zijn paspoort op gaat halen?
hij heeft wat slechte ervaringen met spelers adviseren om een paspoort te halen
pi_40799216
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 16:45 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Hoezo?
Zenden is een heel goede voetballer, zeker goed genoeg voor het Nederlands elftal.
Het is alleen jammer dat hij bij Liverpool zoveel op de bank zit.
Komt bij Liverpool wel in aanmerking voor de basis denk ik, hij zat het afgelopen seizoen op de bank vanwege een blessure.
pi_40799251
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 17:00 schreef teamlead het volgende:

[..]

hij heeft wat slechte ervaringen met spelers adviseren om een paspoort te halen
Maar Kaloutje had het recht er niet op, Guzzie wel.
pi_40799601
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 17:01 schreef Ricky_ het volgende:

[..]

Komt bij Liverpool wel in aanmerking voor de basis denk ik, hij zat het afgelopen seizoen op de bank vanwege een blessure.
Nou, dat was niet de enigste reden, ook toen hij fit was zat hij regelmatig op de bank en mocht hij af en toe zijn minuten meepakken.
pi_40805216
Theo Jansen??? Ik snap hem echt niet meer. Zelf vind ik van Bommel een van de beste middenvelders van nederland.
pi_40806370
quote:
Zenden is een meer dan redelijke speler, vele malen beter dan Landzaat, Sneijder.
Ik weet trouwens niet of je naar de Community Shield finale van gisteren hebt gekeken, Zenden strooide met mooie passes en maakte het Ballack knap lastig.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_40806823
Je zou trouwens een leuke selectie kunnen maken van spelers die Marco van Basten willens en wetens niet heeft selecteerd:

Stekelenburg
Kromkamp - Greene - Luirink - Vlaar
Van Bommel - Davids - Seedorf
Castelen - Van Nistelrooy - Makaay

Bank:

Lodewijks
Opdam
Lucius
De Zeeuw
Zenden
Hofs
Babel

tegenover de huidige selectie

Van Der Sar
Heitinga - Ooijer - Mathijsen - Emanuelson
De Jong - Sneijder - Van Der Vaart
Van Persie - Huntelaar - Robben

Bank:

Timmer
De Cler
Jaliens
Landzaat
Schaars
Kuyt
VoH

--------

Dan moet ik nog meer zien welke elftal beter is.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_40806997
Het schijnt dat hij zijn doelstelling ook al bijgesteld heeft, gezien zijn opmerkingen "dat we ons eerst maar eens moeten kwalificeren".

Is dat je nieuwe doelstelling Marco? Kwalificatie voor het EK? En als dat niet lukt moet het zeker gezien worden als een oefening voor het kwalificeren voor het WK van 2010??
pi_40807120
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 13:26 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Ja, meneer Van Basten heeft het krediet dat ie bij mij best wel had in 1 week totaal weggegooid. Mijn god wat is het eigenlijk een incompetente rukker
Je wil zeggen dat je er na het WK nog wel in geloofde?
pi_40807515
Dat zogenaamde bouwen aan een nieuw team is ook compleet mislukt zeg. Tot nu toe lijkt het meer op afbreken wat Van Basten gedaan heeft. Welke spelers zijn nu echt toevoegingen gebleken die Van Basten erbij heeft gehaald? Ik kan alleen Boulahrouz en Van Persie bedenken.

Van Basten en de KNVB zetten vooraf al hun kaarten op het EK 2008, maar Van Basten krabbelt nu al terug. Gelukkig wil de KNVB zijn contract verlengen, dus kunnen we op het WK in 2010 een Oranje verwachten dat de sterren van de hemel speelt

Straks krijgt Oranje last van het Ajax-syndroom; alleen maar jonge spelers, zonder hierarchie en leiders. Met de spelers die Van Basten thuislaat kun je zo'n beetje een beter elftal maken dan wat Oranje nu heeft.
pi_40807862
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 16:09 schreef Gollemrulez het volgende:
Ik vind Van Basten tegenwoordig ook niet meer sympathiek ogen als ik hem op tv zie, eerder achterbaks en minderwaardig
Begin ik ook last van te krijgen! En die stomme dooddoeners; "wij kiezen op technische kwaliteiten". Aan m'n hoela! Sinds waneer is Janssen beter dan Van Bommel en sinds waneer is VOH beter dan Van Nistelrooy??
Deze vent begint nog irritanter te worden dan Advocaat zeg! Wie had dat gedacht?? Bleegh....met die vriendjes van hem; gezelleig daar bij de technische staf. Het slaat helemaal nergens op!!

Oh ja, en ik ben een Amsterdamse en voor AJAX, maar dat heeft er niks mee te maken: ik heb hier echt schoon genoeg van!
geniet nooit met mate
pi_40807982
En die Kees Jansma, die er naast zit te glunderen op zo'n walgelijke persconferentie..
geniet nooit met mate
pi_40808046
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 21:02 schreef Nywuob het volgende:
Dat zogenaamde bouwen aan een nieuw team is ook compleet mislukt zeg. Tot nu toe lijkt het meer op afbreken wat Van Basten gedaan heeft. Welke spelers zijn nu echt toevoegingen gebleken die Van Basten erbij heeft gehaald? Ik kan alleen Boulahrouz en Van Persie bedenken.

Van Basten en de KNVB zetten vooraf al hun kaarten op het EK 2008, maar Van Basten krabbelt nu al terug. Gelukkig wil de KNVB zijn contract verlengen, dus kunnen we op het WK in 2010 een Oranje verwachten dat de sterren van de hemel speelt

Straks krijgt Oranje last van het Ajax-syndroom; alleen maar jonge spelers, zonder hierarchie en leiders. Met de spelers die Van Basten thuislaat kun je zo'n beetje een beter elftal maken dan wat Oranje nu
heeft.
We hebben al jaren last van het ajax-syndroom...
pi_40808463
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 21:17 schreef gimme.shelter het volgende:
En die Kees Jansma, die er naast zit te glunderen op zo'n walgelijke persconferentie..
Ik moet er altijd wel om lachen, die kerel geilt erop om even in beeld te komen..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_40809814
pi_40809932
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 15:29 schreef smollie het volgende:
YES YES misschien krijg ik ook nog een kansje bij Marco
Ik stond bij ongepubliceerde voorselectie van 100 man
pi_40810462
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 21:14 schreef gimme.shelter het volgende:

[..]

Begin ik ook last van te krijgen! En die stomme dooddoeners; "wij kiezen op technische kwaliteiten". Aan m'n hoela! Sinds waneer is Janssen beter dan Van Bommel en sinds waneer is VOH beter dan Van Nistelrooy??
Neenee, dat zie je verkeerd. Janssen en VOH zijn andere type voetballers waar Nederland veel meer behoefte aan heeft dan die 2 lastige sujetten spelend bij 2 van de grootste clubs uit Europa.
pi_40810996
Ik vind hem al vanaf dag1 klote voetbal neerzetten. Snap nog steeds niet dat ie niet opgetieft is want voetballend is hij geen moer opgeschoten in 2 jaar.
pi_40811780
jullie zullen nog verbaasd staan van fitte theo , eindelijk weer een goede keuze , ik kan me wel slechte herineren.
pi_40812273
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 14:42 schreef One_of_the_few het volgende:

Ik had van Basten hoog zitten. Na het negeren van huntelaar al wat minder en nu valt hij door de mand. Afkappen die man.
Dit kan je van der sar toch niet aandoen?
Eigenlijk is het ook wel vreemd dat van der Sar hier niks over zegt.
De enigste speler waar Marco van Basten echt niet omheen kan, van der Sar is mischien wel de populairste speler van heel het Nederlands elftal en de beste keeper die we hebben.
Het zou van der Sar sieren om zijn mond open te trekken en eens de waarheid te vertellen naar Marco van Basten.
Ik vraag mij eigen af waarom van der Sar dit nooit heeft aangekaart bij de bondscoach.
pi_40812506
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 22:58 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Eigenlijk is het ook wel vreemd dat van der Sar hier niks over zegt.
De enigste speler waar Marco van Basten echt niet omheen kan, van der Sar is mischien wel de populairste speler van heel het Nederlands elftal en de beste keeper die we hebben.
Het zou van der Sar sieren om zijn mond open te trekken en eens de waarheid te vertellen naar Marco van Basten.
Ik vraag mij eigen af waarom van der Sar dit nooit heeft aangekaart bij de bondscoach.
Misschien heft hij dat wel.
van bommel is iemand die snel wat zegt, van nistelrooy heeft al eens weerwoord gegeven, mensen die dat doen vallen in ongenade. Dat schikt veel mensen af.
And that is the news.''
pi_40812614
Die van Basten wordt steeds gekker... Hopelijk zien ze dat in Zeist ook eens snel in, maar ben bang dat ze hem nog lekker door laten sukkelen.
volgende wedstrijden:
pi_40812636
Ik ben er redelijk zeker van dat Schilder eerder wordt uitgenodigd voor oranje dat Afellay of Aissati.
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_40812649
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 23:03 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Misschien heft hij dat wel.
van bommel is iemand die snel wat zegt, van nistelrooy heeft al eens weerwoord gegeven, mensen die dat doen vallen in ongenade. Dat schikt veel mensen af.
Ik denk niet dat hij er wat van heeft gezegd aangezien alles gewoon koek en ei is.
Bovendien geloof ik niet dat van Basten van der Sar in Nederland durft te laten, hij weet dan zelf ook wel dat het dan open huis is achterin.
Van der Sar heeft een macht die hij in mijn ogen te weinig gebruikt, jammer dat hij niet zo mondig is.
pi_40813631
Van zijn "dwingend, dominant aanvallend voetbal" is idd nog geen reet te zien. Tot het afgelopen WK had hij bij mij wel wat krediet opgebouwd omdat de resultaten goed waren. Dat krediet is hij bijna allemaal weer kwijt...

Maar goed, misschien zijn wij allemaal wel gek en hebben we echt zo weinig verstand van zaken en staat er over 2 jaar een elftal dat kampioen gaat worden, als dat zo is geef ik graag toe dat ik ongelijk had .
  maandag 14 augustus 2006 @ 23:30:36 #212
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_40814027
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 22:48 schreef vitessezuid113 het volgende:
jullie zullen nog verbaasd staan van fitte theo , eindelijk weer een goede keuze , ik kan me wel slechte herineren.
Hij is beter dan Sneijder, maar niet dan Van Bommel en Davids. Maar goed, dat maakt bij Van Basten weinig uit...
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
  maandag 14 augustus 2006 @ 23:35:10 #213
64922 Tjahzi
cant touch me
pi_40814242
inderdaad marco had na WK ontslagen moeten worden, met zijn .. dit was maar een oefening voor het wk.

Die wedstrijd tegen portugal heeft hij toch wel bewezen dat hij zwaar overrated is. Meest kansloze wissels ooit in dat duel.
pi_40815977
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 23:30 schreef The_Verve het volgende:

[..]

Hij is beter dan Sneijder, maar niet dan Van Bommel en Davids. Maar goed, dat maakt bij Van Basten weinig uit...
van bommel en Davids zijn idd beter dan Theo Janssen dat zie je ook wel aan de clubs waar ze spelen , en van basten maakt zeker verkeerde keuze's maar door Theo Janssen erbij te halen is ie voor meeste de mensen in Arnhem en omgeving weer een betere bondscoach , maar dan mis ik nog van Nistelrooy wie laat er nou een speler van Real Madrid thuis
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 10:06:50 #215
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_40822325
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 23:05 schreef Dylan Dog het volgende:
Ik ben er redelijk zeker van dat Schilder eerder wordt uitgenodigd voor oranje dat Afellay of Aissati.
Die hoeft maar drie wedstrijden achter elkaar in de basis te staan bij Ajax, alvorens hij wordt geselecteerd door San Marco. Jij bent mijn assistent bij het alternatieve Oranje, toch? Binnenkort maar eens een selectie maken en de KNVB uitdagen voor een oefenpot.

dinsdag 15 augustus 2006 @ 10:33:35 #216
155663 Crush65
Nu nog nieuwer
pi_40822852
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 23:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Maar goed, misschien zijn wij allemaal wel gek en hebben we echt zo weinig verstand van zaken en staat er over 2 jaar een elftal dat kampioen gaat worden, als dat zo is geef ik graag toe dat ik ongelijk had .
Tja, dat dacht ik dus ook. Resultaten tellen nu eenmaal. Maar je kunt toch moeilijk volhouden dat je met zo'n lichtgewicht middenveld de oorlog gaat winnen. Wie moet dit team gaan leiden? Sar? v.d. Vaart? Sneijder? Kuyt?
Nu doe je het weer!
pi_40823070
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 10:33 schreef Crush65 het volgende:

[..]

Tja, dat dacht ik dus ook. Resultaten tellen nu eenmaal. Maar je kunt toch moeilijk volhouden dat je met zo'n lichtgewicht middenveld de oorlog gaat winnen. Wie moet dit team gaan leiden? Sar? v.d. Vaart? Sneijder? Kuyt?
Vd Vaart is misschien nog wel in staat om de ploeg te leiden maar ik maak me ook grote zorgen eerlijk gezegd.
pi_40823867
Stekelenburg

Kromkamp - Luirink - Hofland - Braafheid

V.Bommel - Maduro - Seedorf - Davids

V.Nistelrooy - Makaay

Met dit team van afvallers en afvalligen tegen het Oranje van V.Basten moet er toch wat te halen zijn
'I don't make predictions. I never have done and I never will do.' - Ian Wright
pi_40825255
Maduro is er niet uitgeschopt, ik dacht dat hij gewoon wat rust kreeg.
pi_40825290
Dan kunnen we daar ook Aisatti of Affelay neerzetten. Nog betere spelers ook.
pi_40825735
Frenkie Rijkaard opnieuw voor Bondscoach!
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 12:29:31 #222
144262 thewishmaster
pi_40825756
Je zou zelfs bijna terug verlangen naar Dick Advocaat.
pi_40825850
Ja het is vrij kansloos allemaal . Zelfs Foppe had commentaar en melde dat het op het jeugd EK ook pas ging lopen toen 'het systeem' een beetje los werd gelaten.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_40826138
Ik kan me niet voorstellen dat Van der Sar het eens is met deze gang van zaken. Alleen Ooijer, Van Bronckhorst en Timmer zijn nog van zijn generatie. Verder is iedereen minstens tien jaar jonger dan hij.
pi_40826211
Je vergeet Landzaat de ervaren spil op het middenveld.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 12:50:04 #226
98138 Everett
pi_40826306
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 12:29 schreef thewishmaster het volgende:
Je zou zelfs bijna terug verlangen naar Dick Advocaat.
Dit gaat wel heel ver hoor. Maar goed, er staat ook "bijna".
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 12:50:28 #227
144262 thewishmaster
pi_40826317
Eigenlijk zou van der Sar moeten bedanken uit onvrede met het gevoerde beleid. Moet je eens zien hoe hard van Basten dan op zijn bek gaat met al die matige voetballers uit de Nederlandse competitie.
pi_40826328
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 12:47 schreef du_ke het volgende:
Je vergeet Landzaat de ervaren spil op het middenveld.
Aan de ervaring van Landzaat heb je helemaal niets. Die heeft nog minder evaring op het hoogste niveau dan een Sneijder of Van der Vaart.
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 12:51:47 #229
144262 thewishmaster
pi_40826357
Landzaat heeft alleen ervaring bij subtoppers als Willem II en AZ.
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 12:54:26 #230
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_40826439
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 12:32 schreef du_ke het volgende:
Ja het is vrij kansloos allemaal . Zelfs Foppe had commentaar en melde dat het op het jeugd EK ook pas ging lopen toen 'het systeem' een beetje los werd gelaten.
Foppe had Huntelaar, Van Basten nu ook dus het komt allemaal goed.
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 12:54:56 #231
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_40826455
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 11:18 schreef egoTRON het volgende:
Stekelenburg

Kromkamp - Luirink - Hofland - Braafheid

V.Bommel - Maduro - Seedorf - Davids

V.Nistelrooy - Makaay

Met dit team van afvallers en afvalligen tegen het Oranje van V.Basten moet er toch wat te halen zijn
Dat zou een mooi potje worden idd.
Het is echt erg, als je dit ziet.

Er was toch nogal een splitsing tussen het ajax-kamp en 'de rest' in Oranje? Met Van Nistelrooij en Van Bommel als 'leiders' van 'de rest'? Ik geloof dat Marco van Basten niet gelooft dat hij dit in de hand kan houden, en hij kiest voor het ajax-kamp. Dat is mijn analyse van het hele verhaal.
Ik zie Van Persie Sneijder nog wel eens op z'n bek timmeren tijdens een wedstrijd of training trouwens.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 12:56:51 #232
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_40826515
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 12:54 schreef Doezelhaar het volgende:

[..]

Foppe had Huntelaar, Van Basten nu ook dus het komt allemaal goed.
Wat komt allemaal goed? De kwalificatie? Ja kunst, dit is de zwakste kwalificatiegroep in minstens 20 jaar. Maar straks in Zwitserland en Oostenrijk, gaat het weer hartstikke mis als je daar met een gemiddelde leeftijd van 24 aankomt.
Kijk eens naar het team van de wereldkampioen... of de andere finalist.
pi_40829068
het is maar voor een oefeninterland, van basten mag best wat uitproberen. Jansen als vervanger is opzich logisch als vervanger, nu van bommel en davids uit de gratie zijn geraakt (waar ik het overigens zwaar oneens mee ben).
pi_40833283
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 12:11 schreef Cassii het volgende:
Maduro is er niet uitgeschopt, ik dacht dat hij gewoon wat rust kreeg.
Alsof hij nog niet genoeg rust heeft gehad afgelopen seizoen!
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_40841994
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 12:12 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Dan kunnen we daar ook Aisatti of Affelay neerzetten. Nog betere spelers ook.
Die zijn toch een klasse beter dan Jansen. Mijn god zeg, die man denkt dat hij napoleon is (Marco).
And that is the news.''
pi_40850877
Ik krijg echt medelijden met van de Sar. zijn laatste toernooi zit hij met midedelmatige spelers opgescheept. Hij komt uit de generatie waarvan men dacht een prijs mee te kunnen halen. De laatste spelers die je daarvan hebt zo gebruiken. ''om voetbalkwaliteiten''. De boom in daarmee. Zitten de topclubs van Nederland en europa te slapen dat ze Jansen en Schaars niet zien? Dat seedorf basispeler bij Milan is? Dat van bommel de champions league wint en de landstitel? Waarom geen Hofs dan? van vitesse naar Feyenoord en ook jong Oranje.

Wie neemt hij mee?
Heitinga: Laat wekelijks zien net niet goed genoeg te zijn voor oranje, ajax is eigenlijk iets te hoog.
Jansen: Vitesse, geflopt in belgie, weer vitesse. meer uitleg nodig?
Sneijder: Op het WK laten zien niet goed genoeg te zijn. Niet slim genoeg om zijn Fysieke kwetsbaarheid oo te vangen.
Vennegoor: Die is sterk met zijn rug naar het doel, aldus Marco. Sinds wanneer selecteer je daar een spits op? Die man scoort nog niet de helft van het aantal doelpunten dan van Nistelrooy. Laat staan over zijn doelpunten in Oranje.

Dat je uit de keuze: makaay, van nistelrooy, huntelaar kuyt, vennegoot iemand thuis laat, ok.
Maar dan kiest hij Makaay en van Nistelrooy

Als hij de voetbaltechnische kwaliteiten van die anderen zo goed ziet, misschien moet hij even wat trainers bellen. Dat ze het helemaal verkeerd hebben. Ze moeten Jansen hebben, niet Seedorf, van Bommel of Davids.
And that is the news.''
pi_40850895
Lijkt me nu wel duidelijk dat het een koekebakker is
  woensdag 16 augustus 2006 @ 08:42:13 #238
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_40857501
  woensdag 16 augustus 2006 @ 08:48:09 #239
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_40857573
Kunnen we geen petitie opzetten om naar de KNJB te sturen?

Het voetbal is op deze manier niet voor Het Volk maar voor het ajaksvolk
"If you harbor a terrorist, if you support a terrorist, if you feed a terrorist, you're just as guilty as the terrorists." - US President George W Bush
  woensdag 16 augustus 2006 @ 08:55:06 #240
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_40857649
"...zijn blij dat hij goed heeft meegedacht."

Krijgt Van der Sar nu ook een sticker in zn schriftje?
pi_40857653
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 08:48 schreef DenniZZ het volgende:
Kunnen we geen petitie opzetten om naar de KNJB te sturen?

Het voetbal is op deze manier niet voor Het Volk maar voor het ajaksvolk
En riep hij meer spelers van Feijenoord en PSV erbij op dan nog wordt er geklaagd omdat MvB alleen maar top 4 spelers oproept. Zo doe je natuurlijk nooit iets goed.

Waar ik echter niets van begrijp is waarom hij Theo oproept, neem dan Hofs mee
  woensdag 16 augustus 2006 @ 08:55:47 #242
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_40857655
Als ik Sar was had ik er nu alsnog mee gekapt, wat moet hij nou in die kleuterklas
"If you harbor a terrorist, if you support a terrorist, if you feed a terrorist, you're just as guilty as the terrorists." - US President George W Bush
  woensdag 16 augustus 2006 @ 08:59:12 #243
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_40857699
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 08:55 schreef Kaap het volgende:

[..]

En riep hij meer spelers van Feijenoord en PSV erbij op dan nog wordt er geklaagd omdat MvB alleen maar top 4 spelers oproept. Zo doe je natuurlijk nooit iets goed.

Waar ik echter niets van begrijp is waarom hij Theo oproept, neem dan Hofs mee
Ik vind het eigenlijk vrij logisch dat je spelers meeneemt van de top4, lijkt me dat daar de beste spelers spelen he. Bovendien heb ik nog niemand horen klagen over het feit dat er geen WillemII'ers in oranje zitten

Ik vind dat hij zichzelf en Oranje gewoon belachelijk maakt op deze manier.
pi_40857709
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 08:55 schreef DenniZZ het volgende:
Als ik Sar was had ik er nu alsnog mee gekapt, wat moet hij nou in die kleuterklas
Bewijzen dat hij nog steeds de beste keus is op die plek. Ik denk echter dat EK 2008 wel zijn laatste toernooi zal zijn.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 09:04:16 #245
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_40857772
Je mag hopen dat Oranje op zijn bek gaat in de kwalificatiereeks, maar aangezien we vrij simpel geloot hebben, ben ik bang dat we tijdens het EK over twee jaar op ons bek gaan. Het blijft allemaal belachelijk, San Marco gebruikt een WK om te bouwen aan een team voor het EK en negeert ook meteen maar ook de enige échte toppers die wij hebben, wat wil hij gaan presteren? De generatie van Edwin van der Sar moest het WK van 2002 al missen, hadden net zo goed niet mee kunnen doen aan het WK van 2006 en worden nu allemaal ineens afgeserveerd. Jammer dat de KNVB niet eerder iets doet voordat JC er iets van zegt, want dankzij Marco van Basten is Oranje ineens het lachertje van Europa geworden.
pi_40858227
Goed, laten we stellen dat MvB echt wordt ontslagen of zelf de handdoek in de ring gooit. Wie zouden we dan volgens jullie moeten aanstellen als bondscoach

Cruijf zelf? Die wil niet.
Van Gaal? Rijkaard? Hiddink? Of mischien wel Ten Cate als hij het goed doet komend seizoen.

Ik weet alleen dat ik geen Advocaat meer wil hebben.
pi_40858314
D'r zijn zoveel goeie trainers, Jans, Rutten, Jol, Adriaanse, De Haan etc. Vind wel dat het een trainer met ervaring moet zijn, niet weer een oud-topvoetballer die nog nooit hoofdtrainer is geweest.
pi_40858421
hiddink voor het wk van 2010
"Those willing to sacrifice freedom for safety deserve and shall receive neither."
Benjamin Franklin
  woensdag 16 augustus 2006 @ 09:40:41 #249
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_40858436
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 09:31 schreef Kaap het volgende:
Goed, laten we stellen dat MvB echt wordt ontslagen of zelf de handdoek in de ring gooit. Wie zouden we dan volgens jullie moeten aanstellen als bondscoach

Cruijf zelf? Die wil niet.
Van Gaal? Rijkaard? Hiddink? Of mischien wel Ten Cate als hij het goed doet komend seizoen.

Ik weet alleen dat ik geen Advocaat meer wil hebben.
Foppe de Haan mag het van mij proberen of anders Co Adriaanse, als San Marco maar verdwijnt.

P.S. Gefeliciteerd met je mod-schap, voortaan dus uitkijken met opmerkingen over Feyenoord?
pi_40858528
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 09:40 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Foppe de Haan mag het van mij proberen of anders Co Adriaanse, als San Marco maar verdwijnt.

P.S. Gefeliciteerd met je mod-schap, voortaan dus uitkijken met opmerkingen over Feyenoord?
Foppe lijkt mij ook een hele goede en als Ten Cate het dit seizoen goed doet met Ajax, lijkt ook hij mij een geschikte kandidaat. Van Rijkaard heb ik altijd een beetje het idee van is hij nou echt een goede trainer of scheelt de kwaliteit van zijn slectie niet gewoon heel erg veel.

Co heeft toch aangegeven niet meer naar Nederland te komen
Montana, zie mijn pleidooi in het welkomst topic
  woensdag 16 augustus 2006 @ 10:26:46 #251
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_40859476
Bert van Marwijk!
  woensdag 16 augustus 2006 @ 10:48:04 #252
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_40860066
Vanavond start Johnny Heitinga hoogstwaarschijnlijk in de basis van Oranje, als rechtsback. In clubverband werd hij op deze positie gepasseerd en verdween hij naar de reservebank, waarom dan een basisplaats is Oranje? Hebben we dan echt geen alternatieven op die positie of is San Marco blind?
  woensdag 16 augustus 2006 @ 10:49:07 #253
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_40860100
Heitinga Uit de basis gehouden door Ogadaru (klopt dat?) en die is ook intens slecht
  woensdag 16 augustus 2006 @ 11:39:58 #254
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_40861686
Waarom wordt Greene stelselmatig overgeslagen? Basisspeler van Feyenoord en dan selecteert hij Sjonnie "gebrek aan zelfvertrouwen" Heitinga.

Als je geen neus bent komt je gewoon (bijna) niet meer in aanmerking voor Oranje door die idioot.

ajaks wordt op deze manier ook gewoon geholpen doordat de markwaarde van de spelers toeneemt omdat ze international zijn en ze ook nog eens internationale ervaring opdoen.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 11:41:59 #255
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_40861760
Zie op dit moment bijna nog liever Theo Lucius als rechtsback van Oranje in plaats van Johnny Heitinga.
pi_40861775
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 10:48 schreef M0NTANA het volgende:
Vanavond start Johnny Heitinga hoogstwaarschijnlijk in de basis van Oranje, als rechtsback. In clubverband werd hij op deze positie gepasseerd en verdween hij naar de reservebank, waarom dan een basisplaats is Oranje? Hebben we dan echt geen alternatieven op die positie of is San Marco blind?
Beste speler op die positie voor nu en de verre toekomst is in mijn ogen Serginho Greene, maar voor dat Marco dat doorheeft zal het EK in 2008 al afgelopen zijn denk ik
Christian Gyan Ole Ole
  woensdag 16 augustus 2006 @ 11:44:10 #257
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_40861829
KNVB moet gewoon afstappen van Cruijff en zijn ideologie en dus van Basten ontslaan.

Kan voor het overgrote deel zijn selectiebeleid wel begrijpen.
A.M.A.B
  woensdag 16 augustus 2006 @ 11:45:37 #258
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_40861863
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 11:44 schreef Cart_man het volgende:
KNVB moet gewoon afstappen van Cruijff en zijn ideologie.
Dat roep ik al sinds hij vindt dat je niet op penalties kan trainen.
Cruijff is nog minder toerekeningsvatbaar dan het orakel van Delphi op een slechte dag.
pi_40862866
Ik had inderdaad Greene of eventueel De Jong rechtsback gezet i.p.v. Heitinga.
pi_40863669
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 12:17 schreef koningdavid het volgende:
Greene kan ook nog op het middenveld, wellicht betere keuze dan Dikke Theo.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kaap op 16-08-2006 12:57:34 ]
pi_40863736
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 11:39 schreef DenniZZ het volgende:
Waarom wordt Greene stelselmatig overgeslagen? Basisspeler van Feyenoord en dan selecteert hij Sjonnie "gebrek aan zelfvertrouwen" Heitinga.

Als je geen neus bent komt je gewoon (bijna) niet meer in aanmerking voor Oranje door die idioot.

ajaks wordt op deze manier ook gewoon geholpen doordat de markwaarde van de spelers toeneemt omdat ze international zijn en ze ook nog eens internationale ervaring opdoen.
zegt een kakkerlak????

hij moet gewoon de beste spelers kiezen, of ze nou van feyemoord, de pedofiele sport vereniging of bij de neuzen vandaan komen.

seedorf,kluivert en davids komen ook bij ajax vandaan, dus jouw complotje slaat nergens op.
Benjamin Franklin
pi_40864121
quote:
dwight tiendali zou ook een goede zijn voor over een paar jaar en dan met emanuelson links heb je 2 back verdedigers die aanvallend ook goed zijn
pi_40864165
wat is de opstelling voor vanavond?
"Een droge bek is niet cool" (c) Blowersguide :')
STEM HIER Kutsmilie <------------------------------------------------
STEM HIER Kutsmilie <----
pi_40864233
quote:
Dat snap ik ook niet... Waarom Heitinga? Die koekebakker bakt er niks van. Hiermee word je geen Europees kampioen.
pi_40864355
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 12:57 schreef VinoTinto het volgende:
wat is de opstelling voor vanavond?
Waarschijnlijk:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
                            Van der Sar

Heitinga             Ooijer               Mathijsen          Emanuelson

Van der Vaart
  Landzaat                                                    Schaars

Van Persie                 Huntelaar                         Robben
pi_40864511
Een verdediging zo lek als een mandje
pi_40864608
ik mis cocu
"Een droge bek is niet cool" (c) Blowersguide :')
STEM HIER Kutsmilie <------------------------------------------------
STEM HIER Kutsmilie <----
pi_40864688
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 13:07 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Een verdediging zo lek als een mandje
Mwah.... Ooijer, Mathijsen en Emanuelson heb ik wel vertrouwen in. Alleen De Heit is niet echt in goede doen.

Ik maak me meer zorgen over het middenveld.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 13:12:28 #269
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_40864707
Ik vind Van Basten nu zo langzamerhand wel een beetje ongeloofwaardig worden. Door Van Nistelrooy en Van Bommel ineens totaal te passeren. Dat je ze niet in de basis opneemt kan ik me nog voorstellen, maar ik zou ze toch hebben meegenomen.

Nu heb je alleen maar een ploeg met voetballende spelers maar totaal niet iemand die zijn tanden ergens in kan zetten
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 16 augustus 2006 @ 13:13:12 #270
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_40864735
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 10:06 schreef M0NTANA het volgende:
leuke nickname
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_40864792
Seedorf en Davids dan?

Moet je kijken wat voor een middenveld je kan hebben:

--------------------------------Davids----------------------------------
van Bommel--------------------------------------------------Seedorf
-------------------------------v.d Vaart--------------------------------
pi_40864819
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 13:12 schreef Komakie het volgende:
Nu heb je alleen maar een ploeg met voetballende spelers maar totaal niet iemand die zijn tanden ergens in kan zetten
De Jong heeft dat wel een beetje, maar die staat niet opgesteld.
pi_40864844
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 13:15 schreef koningdavid het volgende:

[..]

de Jong Bij die naam moet ik al huilen.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 13:17:48 #274
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_40864905
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 13:12 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Alleen De Heit is niet echt in goede doen.
Wat betekend dat voor jou? Dat is laatste tijd niet goed speelt? Volgens mij heeft die jongen nog nooit in z'n leven 5 maanden achter elkaar gebalt. Wat een prutser is dat!
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_40864944
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 13:15 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Als De Jong de agressiefste is, zegt dat veel over de rest van die pussies.
pi_40864979
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 13:16 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

de Jong Bij die naam moet ik al huilen.
Huil wat je wilt maar geloof mij, De Jong gaat nog wel wat laten zien.
Bij Ajax was hij de dupe van zijn multifunctionaliteit, hij werd overal opgesteld en on zich nergens op richten. Bij HSV staat hij nu in de basis als verdedigende centrale middenvelder achter Van der Vaart en dat schijnt hij goed te doen.
De Jong is een bijtertje, een type Davids kan Oranje goed gebruiken.
pi_40866234
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 13:02 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Waarschijnlijk:
[ code verwijderd ]
De Cler geblesseerd dan? Lijkt me dat die de voorkeur krijgt boven Emanuelson.
pi_40866295
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 13:57 schreef Naggelwauz het volgende:

[..]

De Cler geblesseerd dan? Lijkt me dat die de voorkeur krijgt boven Emanuelson.
Dat denk ik niet, ik zie Emanuelson zomaar in de basis staan vanavond. Hoe deed die het eigenlijk op het AT en tegen Kopenhagen?
pi_40866378
Dan ziet het er ernstig naar uit dat vB met een B team wil gaan beginnen
pi_40866892
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 14:01 schreef Naggelwauz het volgende:
Dan ziet het er ernstig naar uit dat vB met een B team wil gaan beginnen
Dat is niet zo vreemd, veel A heeft hij niet meer.
pi_40867001
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 14:15 schreef Ricky_ het volgende:

[..]

Dat is niet zo vreemd, veel A heeft hij niet meer.
Dat doet hij zelf
pi_40867096
heerlijk dat negatief gezever hier..
quote:
Column: Steun voor San Marco
Geschreven door Pieter Hanson

Dat Nederland een eigenzinnige bondscoach heeft wisten we al langer, maar de Oranje-selectie van gisteren bevatte enkele grote verrassingen. Mark van Bommel en Ruud van Nistelrooy komen voorlopig niet in aanmerking voor een selectie. Een beslissing die ik zeer goed kan begrijpen.

Ondanks de steeds groter wordende kritiek op Van Basten’s beleid, ben ik het roerend met hem eens. Onze bondscoach is bezig met een visie op de langere termijn en hanteert bovendien een speelsysteem dat het beste bij onze voetbalcultuur past. Naar mijn mening is dit de juiste weg naar een mondiale titel. Een 4-3-3 systeem is de best mogelijke veldbezetting. Een bondscoach moet spelers selecteren die in dat systeem renderen en daarbij niet letten op reputaties of de clubs waarvoor de internationals spelen.

Het niet selecteren van Van Nistelrooy en Van Bommel past in deze visie. We moeten niet gaan doen of deze spelers absolute wereldtop zijn. Het zijn inderdaad goede voetballers, maar ze lijken moeizaam te renderen in een 4-3-3 systeem. Van Nistelrooy speelde een teleurstellend WK en heeft moeite om met de rug naar de goal te spelen. Het blijft toch vooral een echte goaltjesdief. Klaas Jan Huntelaar is meer geschikt en moet per direct eerste spits worden, zeker met het oog op het EK 2008. De tweede keus is Dirk Kuijt, die ik afgelopen dinsdag in de Kuip zag spelen tegen Chelsea. Kuijt is van onschatbare waarde voor Feyenoord. Hij heeft het vermogen om bijna elke bal vast te houden, waardoor spelers kunnen bijsluiten. Omdat de Oranje-selectie ook een breekijzer in de gelederen moet hebben (ik prefereer de betere voetballer Danny Koevermans boven Jan Vennegoor of Hesselink) is het logisch dat Van Nistelrooy buiten de boot valt. Vier centrumspitsen selecteren is zinloos.

Ook Van Bommel speelde een zeer moeizaam WK. Ik vind het niet zinvol om de middenvelder van FC Barcelona te selecteren, puur omdat hij een grotere reputatie zou hebben dan Hedwiges Maduro en Stijn Schaars. Met het oog op de toekomst zijn beide spelers beter. Met name Maduro kan over twee jaar een sleutelrol vervullen op het middenveld. Hij is een enorm talent. Van Bommel lijkt niet geschikt voor een rol als rechtshalf in een 4-3-3 systeem, maar meer als een centrale middenvelder in een 4-4-2 systeem. Aangezien de bondscoach terecht kiest voor de eerste speelwijze opteert hij logischerwijs ook niet voor Van Bommel, die op het WK tegen Portugal wederom een tegenstander uit zijn rug liet weglopen. Maniche profiteerde en schoot Oranje uit het toernooi. Toch heb ik wel enige kritiek op de huidige Oranje-selectie. Ik had John Heitinga en Kew Jaliens niet opgeroepen. In plaats van hen had ik gekozen voor Serginho Greene (vaste rechtsback van Oranje) en Ismail Aissati (laat hem nu debuteren dan kan Marokko hem straks niet meer wegkapen). De momenteel vermoeide Hedwiges Maduro kan in een later stadium Denny Landzaat vervangen.

Overigens vind ik het eveneens onterecht dat de bondscoach wordt afgebrand op de recente prestaties. Hij heeft een puike reeks resultaten neergezet. Na het EK 2004 was er weinig van Oranje over. De verdediging rammelde, het vertrouwen was weg en de selectie redelijk verouderd. In twee jaar tijd heeft Oranje weer toekomst gekregen. We kwalificeerden ons moeiteloos voor het WK in een zeer lastige kwalificatiepoule en presteerden ook op het eindtoernooi naar onze capaciteiten. Wie heel realistisch naar het vertoonde spel kijkt, moet toegeven dat de Argentijnen en Ivorianen gewoonweg beter waren. Toch ging Oranje naar de tweede ronde, waarin werd verloren van het veel slimmere Portugal. Zoals ik eind 2005 al schreef, was een wereldtitel totaal niet realistisch. Nederland is gewoonweg geen wereldtop, we hebben een aardige ploeg die het helaas moet afleggen tegen Italië, Portugal, Spanje, Argentinië, Brazilië en Frankrijk. Momenteel wordt echter op de achtergrond een beleid gevoerd dat ons grote voetbalsuccessen kan brengen. Op het EK 2008 zijn we een titelkandidaat en op het WK 2010 en het EK 2012 volgen twee unieke mogelijkheden om voetbalgeschiedenis te schrijven. We hebben een aantal uitstekende lichtingen. Als men nu al begint te bouwen, volgen straks de resultaten. Het hanteren van een 4-3-3 systeem hoort hier ontegenzeggelijk bij.

Met het oog op deze eindtoernooien is het zeer zinvol om haast te maken met de naturalisatie van Jonathan de Guzman. Tegen Chelsea liet de jonge middenvelder wederom zien een uitzonderlijk talent te zijn. De Guzman heeft loopvermogen en kan daarom zeer belangrijk worden op het middenveld van Oranje. Deze jongen woont al sinds zijn tienerjaren in Nederland, ging hier naar school en spreekt onze taal uitstekend. Bovendien is een keuze voor zijn vaderland Canada meer een gevoelskeuze dan een verstandige beslissing. De Guzman kan in 2010 en 2012 een bepalende speler voor Oranje zijn. Het is sowieso al zonde dat we het in de toekomst moeten doen zonder Salomon Kalou, die in 2008, 2010 en 2012 een sleutelrol had kunnen vervullen. Met Van Persie vanaf het middenveld en Robben en Kalou vanaf de vleugels had Oranje over een zeer gevaarlijke aanval kunnen beschikken. Alle genoemde spelers beschikken over een individuele actie en kunnen hun man passeren, waardoor overtalsituaties ontstaan en gevaar gesticht kan worden. De moraalridders moeten eens ophouden met verhalen over vaderlandse trots om het naturaliseren van topsporters tegen te houden. In deze mondialiserende wereld lukt dat namelijk niet. Oranje kan nu niet beschikken over Kalou terwijl Duitsland op het WK furore maakte met twee Poolse spitsen en België binnenkort de beschikking heeft over Ibrahim Salou en mogelijk ook Nicolas Frutos. Bovendien werd Italie wereldkampioen met de Argentijn Mauro Camoranesi, scoorde Zinha voor Mexico, speelde de Wit-Rus Artem Milevsky met Oekraine en lieten bij Spanje Mariano Pernia en Marcos Senna een goede indruk achter. Geen haan die er naar kraait. Laten wij dan ook profiteren van buitenlandse talenten die ons graag willen vertegenwoordigen op internationaal niveau.

Tot slot wil ik het hier nog opnemen voor Arjen Robben. Laat ik voorop stellen dat ook ik zijn spel soms irritant vind. Een schwalbe op zijn tijd vind ik geen probleem meer, gezien op het WK duidelijk werd dat het schijnbaar loont en Nederlandse spelers veel slimmer moeten worden. Maar extreem slecht uitgevoerde schwalbes bezorgen de speler in kwestie een slechte naam en zorgen voor irritatie onder het publiek. Afgelopen dinsdag bezocht ik zoals eerder gesteld voor de eerste maal de Kuip. Ik was onder de indruk van het prachtige stadion en de sfeer op de tribunes. Wat mij echter minder beviel waren de scheldkanonnades aan het adres van Chelsea-speler Robben. Een klein deel van het publiek wenste hem al zingend een gebroken been toe. Ik roep het Nederlandse voetbalpubliek om op hiermee te stoppen. Voor mij is dit namelijk onbegrijpelijk. Ik vind het bijzonder respectloos richting een Nederlandse international die op krediet moeten kunnen rekenen. In dit land branden we mensen die iets bereiken veel te snel af. Bovendien is het in ons eigen nadeel om Robben negatief te bezingen. Ik denk niet dat de aanvaller de volgende keer dat hij met Oranje in de Kuip speelt met lekker gevoel het veld opstapt. Dit is van invloed op zijn spel en dus in het nadeel van de Nederlandse voetbalsupporter. Robben heeft inderdaad bepaalde maniertjes die hij moet afleren óf geraffineerder en minder vaak uitvoeren. Het is echter de taak van zijn trainers om hem hierop aan te spreken. Hem vanaf de tribunes uitschelden heeft geen enkele zin.

Zou Van de Sar na zijn kritiek wel weer worden opgeroepen de volgende keer?
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
  woensdag 16 augustus 2006 @ 14:23:23 #285
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_40867163
Van de spelers die hij gepasseerd heeft, valt een beter team te maken dan dat van San Marco, zelfs een bondscoach van het niveau van Marco van Basten moet daarmee kunnen presteren. Toch hoop ik nog altijd op een topper als bondscoach, niet zo'n JC-kontenlikker die enkel ervaring heeft opgedaan bij Jong Ajax, voor zover je over ervaring kan spreken dan.
pi_40867178
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 14:18 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Dat doet hij zelf
Dan word Naggelwauz' vermoeden dus bevestigd, Van Basten wilt met een B-team beginnen.
pi_40867213
Ik ben het alleen eens met zijn stukje over Aissatti, die moet je meteen een oefenwedstrijd laten spelen. Ik vind dat echt een geweldige speler, en Ajax moet hem kopen
pi_40867331
Aissati is vandaag 18 geworden trouwens.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 14:32:51 #289
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_40867526
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 14:21 schreef michiel_merk het volgende:
heerlijk dat negatief gezever hier..
[..]

Die column zuigt, alleen al de voorbeelden van landen die met buitenlanders spelen in hun nationale elftal. Verder zal de colmnist vast nog een poster van San Marco boven zijn bed hangen en durft hij geen kritiek te uiten, misschien moet hij de voetballer Marco van Basten eens los zien van de trainer/coach.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 14:38:46 #290
74737 NeoGenic1982
Welcome back Mr. Anderson
pi_40867768
Marco is volgens mij bang dat er spelers zijn die beter worden zijn/als hem, daarom roept hij die spelers niet meer op.
pi_40867836
Ik heb het idee dat we nu met jong Oranje gaan spelen, alle normale oranje spelers zijn eruit gewerkt
  woensdag 16 augustus 2006 @ 14:44:27 #292
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_40867996
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 14:40 schreef DrDentz het volgende:
Ik heb het idee dat we nu met jong Oranje gaan spelen, alle normale oranje spelers zijn eruit gewerkt
Als men dan toch zo graag wilt bouwen aan een elftal voor de toekomst en daarom spelers als Mark van Bommel, Clarence Seedorf, Ruud van Nistelrooij, Roy Makaay en Edgar Davids maar blijft passeren, waarom hou je dan Edwin van der Sar bij de selectie? Niet echt consequent, toch?
pi_40868040
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 14:44 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Als men dan toch zo graag wilt bouwen aan een elftal voor de toekomst en daarom spelers als Mark van Bommel, Clarence Seedorf, Ruud van Nistelrooij, Roy Makaay en Edgar Davids maar blijft passeren, waarom hou je dan Edwin van der Sar bij de selectie? Niet echt consequent, toch?
Hetzelfde geldt voor Landzaat en Timmer, die ook helemaal niets toevoegen.
pi_40868064
quote:

[..]

Of Landzaat.

Vennegoor is ook al 27, die mag er ook wel eens uit.
pi_40868093
"Ik ben niet altijd consequent" he
  woensdag 16 augustus 2006 @ 14:48:29 #296
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_40868156
Jammer dat we in de EK-kwalificatie zijn ingedeeld bij Roemenië, Bulgarije, Slovenië, Belarus, Luxemburg en Albanië, waardoor we ons makkelijk zullen kwalificeren. Had liever wat meer tegenstand gehad, zodat Marco van Basten al voor het EK kan afgaan.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 14:50:12 #297
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_40868225
quote:

[..]

Er is geen keeper in Nederland die beter is. Ook Stekelenburg niet.
A.M.A.B
  woensdag 16 augustus 2006 @ 14:51:21 #298
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_40868260
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 14:50 schreef Cart_man het volgende:

[..]

Er is geen keeper in Nederland die beter is. Ook Stekelenburg niet.
Ja, en? Er zijn toch ook geen middenvelders beter dan Mark van Bommel, Clarence Seedorf en Edgar Davids? En er zijn toch ook geen spitsen beter dan Ruud van Nistelrooij?
pi_40868296
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 10:49 schreef ErikT het volgende:
Heitinga Uit de basis gehouden door Ogadaru (klopt dat?) en die is ook intens slecht
...maar wel dik van PSV winnen
  woensdag 16 augustus 2006 @ 14:52:37 #300
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_40868310
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 14:24 schreef Jajong het volgende:
Ik ben het alleen eens met zijn stukje over Aissatti, die moet je meteen een oefenwedstrijd laten spelen. Ik vind dat echt een geweldige speler, en Ajax moet hem kopen
Dat laatste kun je natuurlijk wel vergeten
For those involved, No explanation is necessary
For those who are not, No explanation is possible
  woensdag 16 augustus 2006 @ 14:52:39 #301
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_40868314
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 14:51 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Ja, en? Er zijn toch ook geen middenvelders beter dan Mark van Bommel, Clarence Seedorf en Edgar Davids? En er zijn toch ook geen spitsen beter dan Ruud van Nistelrooij?
Beter niet maar er is wel meer aanvoer van jong talent op die posities.
A.M.A.B
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')