Misschien handig om daar de openingspost voor deze reeks van te maken? Van alle linkjes naar vaakgestelde vragen dus.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 23:32 schreef nebelung het volgende:
Ik ga een lijstje maken met alle linkjes van veelgevraagde vragen of zo
Maar PVeetje, kijk eens hier: http://www.borstvoedingsforum.nl/faq.php?mode=bvfaq#5
Precies zo staat het in al mijn boeken, dus hierop vertrouw ik
Buiten wat genoemd is, zijn misselijkheid en braken ook bijwerkingen hiervan. Ook niet echt een pretje denk ik.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 18:57 schreef nanalune het volgende:
heb een vraagje over dePeau d'Arco thee die je kan nemen bij een spruw-besmetting.
Wij blijken beiden besmet te zijn , Daniël en ik ,
Als eerste denk ik dat het geen slecht idee is om van te voren contact op te nemen met een lactatiekundige zodat je bij de eerste tekenen van evt. problemen meteen weet op wie je terug kan vallen. Dat heeft mij ontzettend geholpen.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 12:15 schreef chacama het volgende:
Even een vraag dan voor in de toekomst....hoe kun je spruw, borstontsteking en kloven voorkomen...??
Ik wil bij de tweede graag BV gaan geven. Bij Fleur lukte het niet. Ze wilde niet van de borst drinken. Heb alles geprobeerd van tepelvormers tot tepelhoedjes, maar uiteindelijk heeft ze 2,5 maand gekolfde melk gekregen uit de fles. Daarna liep de productie zover terug dat ik overgestapt ben op KV.
Zoiets? Allemaal betrouwbare info.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 16:24 schreef E.T. het volgende:
Nebelung, een FAQ met linkjes enzo is een goed idee!![]()
in de loop der tijd komen inderdaad heel vaak dezelfde vragen terug
Jaah, dat ken ik. Ik heb Magneet ook wel een wakker gemaakt om te vragen waar hij Merlijn gelaten had, want ik kon hem niet vinden naast me in bed. Ik was nogal slaapdronken, toen ik het hem vroeg.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 00:24 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik werd ook weleens half wakker als ik Kendahl hoorde huilen en schrok dan omdat ik dacht dat hij nog in mijn armen lag. Ik werd dan ook steeds met een wiegende houding wakker en kletsnatte spuiters... terwijl Kendahl dan gewoon in zijn wiegje lag.
Hmmm, dat komt mij bekend voor.... De borst waar niet uit gedronken of gekolfd wordt doet namelijk altijd vrolijk mee. Dat kost me bergen spuugdoekjes per dag, gelukkig hebben we een wasmachine!quote:Op donderdag 24 augustus 2006 10:05 schreef owlet het volgende:
(..)
Vannacht was ik ook even de kluts kwijt toen Ronja een heel natte broek had, maar een droge luier![]()
Bleek dat ik terwijl ze aan de rechterborst lag, met de linkerborst haar helemaal nat had gelekt![]()
![]()
hydrofielluiers are a breastfeeding girl's best friendquote:Op donderdag 24 augustus 2006 10:09 schreef cattie het volgende:
[..]
Hmmm, dat komt mij bekend voor.... De borst waar niet uit gedronken of gekolfd wordt doet namelijk altijd vrolijk mee. Dat kost me bergen spuugdoekjes per dag, gelukkig hebben we een wasmachine!![]()
Ikgebruikte in bed twee oogjesluiers, een onder Emma haar hoofd voor het lekken en een op mijn andere borst. Er hebben echt maanden twee luiers bij ons in bed gelegen.Nu kunnen we het wel zonder lekkenquote:Op donderdag 24 augustus 2006 10:11 schreef owlet het volgende:
[..]
hydrofielluiers are a breastfeeding girl's best friend![]()
Ik denk dat het bij de meeste vrouwen verandert, bij mij nu wel iig. Ik heb hele platte vlakke en kleine tepels, nu is (zeker de linker!) groter geworden en meer naar vorenstaand. Vroeg ik me trouwens af, of er verschil kan zitten in hoe goed de ene borst het doet tov de andere.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 11:20 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Is er ergens een lijstje met stomme dingen die je gehoord hebt? Ik wil later als ik een kindje krijg ook borstvoeding geven, maar ik durf te wedden dat ze me flesvoeding gaan aanraden vanwege mijn tepels(die zijn namelijk alleen zichtbaar als ik het koud heb, ofzo).
U vraagt, wij draaien:quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 11:20 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Is er ergens een lijstje met stomme dingen die je gehoord hebt? Ik wil later als ik een kindje krijg ook borstvoeding geven, maar ik durf te wedden dat ze me flesvoeding gaan aanraden vanwege mijn tepels(die zijn namelijk alleen zichtbaar als ik het koud heb, ofzo).
Bedankt voor de link.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:01 schreef nebelung het volgende:
[..]
U vraagt, wij draaien:
Fabeltjes en nog meer fabeltjes over borstvoeding
Hou je vast, het zijn er heel veel!
Oeh, wat eng is dat he! Ik heb in het begin regelmatig gedroomd dat ik aan het voeden was. Dan werd ik verschrikt wakker en dacht dan dat ik in slaap was gevallen en dat ze ergens onder de dekens lag. Wat een paniek steeds! Automatisch sloeg ik snel de dekens terug om te kijken of ze daaronder lag en daarna keek ik dan pas in het wiegjequote:Op donderdag 24 augustus 2006 09:43 schreef Randa_v het volgende:
[..]
Jaah, dat ken ik. Ik heb Magneet ook wel een wakker gemaakt om te vragen waar hij Merlijn gelaten had, want ik kon hem niet vinden naast me in bed. Ik was nogal slaapdronken, toen ik het hem vroeg.Want meneer lag gewoon lekker te slapen in zijn wiegje. Jeeh wat is dat alweer lang geleden.
Ik hoop dat dit niet bij mij gaat gebeuren want normaal heeft mijn vriend last van dat soort dingen, zoals bijvoorbeeld denken dat de ratten in bed liggen (toen we een tijdje ratten als huisdier hadden). Dan mag ik dus niet bewegen van hem, anders plet ik ze.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 13:27 schreef nebelung het volgende:
Heel bekend, dat 'kwijt zijn'en de paniek! Heb regelmatig mijn man wakker gemaakt in blinde paniek dat ze weg was!
Hier nog zo eentje... Enquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 13:27 schreef nebelung het volgende:
Heel bekend, dat 'kwijt zijn'en de paniek! Heb regelmatig mijn man wakker gemaakt in blinde paniek dat ze weg was!
Wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben.....ook qua spinnen dan!quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 13:52 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Hier nog zo eentje... Enreageerde dan altijd heel rustig 'die heb je zelf weer terug in haar bedje gelegd... kijk maar' Dat kwam namelijk niet in me op dan, gewoon even in het bedje aan het voeteneinde kijken
Aanvulling, ik ben ook altijd degene die denkt dat we spinnen, vliegen, muggen [insert welk insect dan ook] in bed hebben...
Ja ik heb ook geen haast wat dat betreft (ik wilde eigenlijk 3 maanden bv geven, inmiddels zijn het er bijna 5).quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 13:27 schreef nebelung het volgende:
Je moet ook rustig afbouwen he Pixels, dat is echt het beste. Ze zeggen 1 voeding per week. Met tijd kan alles zich aanpassen. Komt wel goed hoor! Als alles op knappen staat, en het doet zeer, dan kan je best een heel klein beetje de druk eraf kolven hoor. Ik denk niet dat dat meteen je produktie weer aan de gang zet. Succes!
Pff, yppy, lijkt me vervelend hoor, zo'n kraamhulp! Fijn dat het nu wel lekker gaat met de bv. En lekker zo lang laten drinken als ze wil toch? Zo heb ik het altijd gedaan tenminste hoor. Hier ook een driftkop in het begin. En wat betreft dat aanleggen; het is ook gewoon een kwestie van even doorhebben. Ik heb in het begin ook wel 10 keer aangelegd voordat ze goed pakte, maar het scheelt je een hoop pijnquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 14:47 schreef YPPY het volgende:
Sjak, in het ziekenhuis zeiden ze bijvoorbeeld dat je na drie minuten over moet gaan op de andere borst. Dat pikt Anna echt niet. Toen ze na twee keer aanleggen niet wilde happen, had ze geen honger volgens de verloskundige. Ze is nu 's nachts veel wakker, omdat ze dorst heeft (ze drinkt dan makkelijk een kwartier). De kraamhulp vond dat onzin en we moesten haar maar een keer een uurtje laten huilen. De kraamhulp vond trouwens nogal snel dat ze geen honger meer had en een kwartier per kant moest echt genoeg voeding zijn, dan moest ze weer naar bed
Dank voor je tipquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 15:44 schreef Sjeen het volgende:
Tipje: 's nachts geen bh aan, maar een hydrofiel luier dubbelgevouwen onder je leggen. De bh werkt stuwend heb ik me laten vertellen...
Die tip kreeg ik ook van mijn kraamhulp. Ik heb het nooit hoeven uitproberen omdat het prompt de dag dat zij wegging voor eerst goed zonder hoedje ging.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 11:52 schreef chacama het volgende:
@ Tamea. Naar aanleiding van je opmerking over tepelhoedjes. Ik heb nadat ik ermee voedde begrepen dat een baby met tepelhoedje 25% minder voeding binnen krijgt dan met. Dat het door het minder rechtstreekse contact de productie ook verminderd. (bron: kraamverzorgster/lactactiedeskundige).... Tip die ze gaf was dat als het kindje eenmaal goed dronk met tepelhoedje het hoedje langzaam weg te halen door elke keer een randje eraf te knippen. Uiteindelijk drinkt de baby dan puur aan de borst. Ik heb het zelf nooit kunnen uittesten omdat Fleur toen al te weinig binnenkreeg en ik niet voldoende kon kolven...
Had trouwens ook erg ingetrokken tepels, maar nu lijkt het erop dat dit me niet in de weg gaat staan met de tweede...
en dat werkt niet alleen bij poep-vlekken.. ook bijv. tomatensoepvlekkenquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 22:56 schreef Lois het volgende:
Vlekt moedermelk? Daar heb ik nooit last van gehad, sorry.
Ik heb wel een megagoede tip voor borstvoedings-poepvlekken. Wassen, niet centrifugeren en kletsnat in de zon hangen.
quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 23:02 schreef Lois het volgende:
Dan wordt het wassen, kletsnat in een envelop stoppen en opsturen naar Phileine![]()
Nee, bij stuwing kun je beter 1 keer helemaal leeg kolven dan iedere keer een beetje. Dat laatste verhoogt je productie dus juist.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 13:27 schreef nebelung het volgende:
Komt wel goed hoor! Als alles op knappen staat, en het doet zeer, dan kan je best een heel klein beetje de druk eraf kolven hoor. Ik denk niet dat dat meteen je produktie weer aan de gang zet.
Gelukkig heb ik alweer geruststellende berichten gevonden op internet, maar ik ben toch wel een beetje bang, meer zo van wanneer stopt dat afvallen. Want het is wel zwaar en ontzettend langgeleden dat ik zo weinig woog. Denk dat ik in 1999 het laatst op dat gewicht heb gezeten voor ik ging samenwonen.quote:Op zondag 27 augustus 2006 19:12 schreef Randa_v het volgende:
Toch ook nog even hier ......
Hoe krijg ik in godesnaam dat wat ik kwijtraak aan gewicht door het geven van borstvoeding en moeder zijn weer bijgegeten. Ik weeg nog maar 54 kilo bij 1,70. Ik kom van een 62,5/58,5 voor de zwangerschap af. Hebben jullie ervaring hiermee?
Hm, meer dan gezond en regelmatig eten kan ik niet bedenken. Ik hoop dat ik zo af kan vallen door de BV, hier zouden er juist wel aardig wat kilo's af mogen die er door samenwonen en zwangerschap bij gekomen zijnquote:Op zondag 27 augustus 2006 19:21 schreef Randa_v het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik alweer geruststellende berichten gevonden op internet, maar ik ben toch wel een beetje bang, meer zo van wanneer stopt dat afvallen. Want het is wel zwaar en ontzettend langgeleden dat ik zo weinig woog. Denk dat ik in 1999 het laatst op dat gewicht heb gezeten voor ik ging samenwonen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |