abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41111790
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 16:24 schreef E.T. het volgende:
Nebelung, een FAQ met linkjes enzo is een goed idee!
in de loop der tijd komen inderdaad heel vaak dezelfde vragen terug
Zoiets? Allemaal betrouwbare info.

101 redenen om borstvoeding te geven

Handige en betrouwbare sites:
tip! http://www.borstvoeding.com (Borstvoeding.com biedt een keur aan informatie over borstvoeding verzorgd door een team van gerenommeerde borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.)
tip! http://www.borstvoedingsforum.nl ( Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.)
tip! Kellymom.com, breastfeeding and parenting (engelstalige site, met zeer uitgebreide informatie).

Nursingtwo (engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap)

Borstvoedings organisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League

Beide organisaties hebben een telefonische informatiedienst.

Directe links naar veel voorkomende vragen/problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

[ Bericht 5% gewijzigd door nebelung op 23-08-2006 23:50:30 ]
Variety is the spice of life
  woensdag 23 augustus 2006 @ 23:00:23 #127
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_41111837
Pv, geef je kv naast de bv? (wat een afkortingen ) Want is het niet zo dat daar uiteindelijk ook je productie door naar beneden gaat (iig niet aanpast aan de behoefte van kendahl?)
En ik voedde altijd liggend in bed snachts. En ik had de mazzel dat Iris altijd maar 1 kant wilde, zo kon ik makkelijk in slaap vallen

Voeden begint hier weer pijn te doen, dus morgen maar weer de HA bellen over de spruw, want we gaan vrijdag op vakantie, dus moet ik wel spul mee hebben. Ik denk dat ik om Daktarin ga vragen, want die Nystatine Labaz van de vorige keer vind ik maar onpraktisch
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  woensdag 23 augustus 2006 @ 23:03:19 #128
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_41111971
Wow, nebelung, dat ziet er goed uit!! Ik heb er meteen gebruikt van gemaakt door over de spruwbehandeling te lezen
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_41113768
Ik mis www.kellymom.com nog Neeblung en evt ww.nursingtwo.com al zijn die allebei wel Engels.

Succes bij de huisarts LadyS.
pi_41114061
Staan er nu bij!
Variety is the spice of life
pi_41115303
Ik geef het (kv) soms en ik geef het ook mee aan de oppas ( oma en opa ) als ik lang wegblijf. Maar dan kolf ik wel minstens 90 ml.. en dat wordt elke keer meer.
De afgelopen dagen voed ik ook weer liggend, wat ik eigenlijk al een poosje niet meer heb gedaan, sinds die eerste weken. Dat gaat ook wel een beetje, maar ik moet dan oppassen dat ik niet echt in slaap val.
Ik werd ook weleens half wakker als ik Kendahl hoorde huilen en schrok dan omdat ik dacht dat hij nog in mijn armen lag. Ik werd dan ook steeds met een wiegende houding wakker en kletsnatte spuiters ... terwijl Kendahl dan gewoon in zijn wiegje lag.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 08:24:57 #132
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_41119551
nebelung
Ik ga 'm strakjes in de OP plakken, ligt nu een klein meisje te zingen dat ze wakker is geworden en met mama naar beneden wil
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 08:28:07 #133
24188 Belana
kloon van belana
pi_41119585
nebelung, wat goed zeg! wow!

succes PV, gaat je vast lukken hoor weer!
stormy waters...
sailin'
  donderdag 24 augustus 2006 @ 08:51:01 #134
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41119872
Nebelung voor bv-mod!
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_41120737
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 00:24 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik werd ook weleens half wakker als ik Kendahl hoorde huilen en schrok dan omdat ik dacht dat hij nog in mijn armen lag. Ik werd dan ook steeds met een wiegende houding wakker en kletsnatte spuiters ... terwijl Kendahl dan gewoon in zijn wiegje lag.
Jaah, dat ken ik. Ik heb Magneet ook wel een wakker gemaakt om te vragen waar hij Merlijn gelaten had, want ik kon hem niet vinden naast me in bed. Ik was nogal slaapdronken, toen ik het hem vroeg. Want meneer lag gewoon lekker te slapen in zijn wiegje. Jeeh wat is dat alweer lang geleden.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 10:03:23 #136
108648 cattie
lieve moeder
pi_41121126
Ik heb nog steeds regelmatig pijnlijke tepels (maar niet continu). Ik heb dus maar een afspraak met de huisarts gemaakt, morgen middag kan ik er terecht.
pi_41121184
Nebelung, wat goed!!
PV, dat gaat zeker goed komen! Gewoon even doorbijten en veel aanleggen, dan zijn jij en Kendahl er het snelst door heen. Liever vaak kleine beetjes laten drinken tijdens de regeldagen dan weinig en veel.

Vannacht was ik ook even de kluts kwijt toen Ronja een heel natte broek had, maar een droge luier
Bleek dat ik terwijl ze aan de rechterborst lag, met de linkerborst haar helemaal nat had gelekt
  donderdag 24 augustus 2006 @ 10:09:10 #138
108648 cattie
lieve moeder
pi_41121286
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 10:05 schreef owlet het volgende:
(..)

Vannacht was ik ook even de kluts kwijt toen Ronja een heel natte broek had, maar een droge luier
Bleek dat ik terwijl ze aan de rechterborst lag, met de linkerborst haar helemaal nat had gelekt
Hmmm, dat komt mij bekend voor.... De borst waar niet uit gedronken of gekolfd wordt doet namelijk altijd vrolijk mee. Dat kost me bergen spuugdoekjes per dag, gelukkig hebben we een wasmachine!
pi_41121349
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 10:09 schreef cattie het volgende:

[..]

Hmmm, dat komt mij bekend voor.... De borst waar niet uit gedronken of gekolfd wordt doet namelijk altijd vrolijk mee. Dat kost me bergen spuugdoekjes per dag, gelukkig hebben we een wasmachine!
hydrofielluiers are a breastfeeding girl's best friend
pi_41121552
Tip tegen meelekkende-andere-borst: Druk op het momet dat je eentsr (toeschietreflex) krijgt opde tepel (als op eendeurbel)even vasthouden en daarna lekt het niet meer

Kozakken, mocht je hier nog meelezen, is een combinatievan bv en kv geen optie? Dat je Romme naast de fles op vaste tijden ook aanlegt?
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_41121601
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 10:11 schreef owlet het volgende:

[..]

hydrofielluiers are a breastfeeding girl's best friend
Ikgebruikte in bed twee oogjesluiers, een onder Emma haar hoofd voor het lekken en een op mijn andere borst. Er hebben echt maanden twee luiers bij ons in bed gelegen.Nu kunnen we het wel zonder lekken
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 18:09:42 #142
593 sjak
Juffie Bloem
pi_41136014
Wow, wat een werk nebelung, super dat je dat gedaan hebt!
Lekker douchen!
pi_41140236
Nu zal ik me hier ook maar officieel aanmelden. Anna drinkt supergoed. De eerste dagen vond ze het moeilijk om goed te happen, maar nu gaat het al veel vaker goed. Ze is alleen wel een echt driftkikkertje. Zelfs als ze al een half uur heeft gedronken en ze laat los, wordt ze driftig als ze niet meteen weer verder kan drinken. Echt draaien met haar oogjes en schudden met haar hoofd. En vergeten d'r mond dicht te doen. Ja, dan komt er idd geen melk. Gelukkig weet ik inmiddels hoe ik haar weer kan kalmeren.
De stuwing was echt heftig, maar nu bijna over. Het is me wel duidelijk dat zelfs 3 seconden verkeerd aanleggen niet handig is.

Ik ben trouwens wel ontzettend blij dat ik veel voorgelezen heb, in boeken, op internet en hier en daardoor niet alles doe of geloof wat er in het ziekenhuis of door de kraamhulp werd gezegd. Dat kan zo verschrikkelijk slecht zijn voor je zelfvertrouwen. En dan heb ik nog een kraamhulp die volgens eigen zeggen veel meer pro-borstvoeding is dan veel van haar collega's. Echt erg wat je allemaal te horen krijgt aan stomme adviezen. Dit is wel bevorderlijk voor m'n moederinstinct.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 24 augustus 2006 @ 20:54:04 #144
593 sjak
Juffie Bloem
pi_41141443
Dat klinkt goed Yppy. Wat zijn de stomme dingen die je gehoord hebt? Ik heb namelijk niet zoveel gelezen en misschien heb ik die dingen wel voor waar aangenomen. Dat schudden met het hoofd gebeurt hier ook, ik moet daar ook wel erg om lachen hoor als Jetske zo moeilijk loopt te doen. Hoe kalmeer je haar? Bij mij helpt het om haar hoofd even vast te houden, na een tijdje hapt ze dan vanzelf goed en houdt dat vast
Lekker douchen!
  † In Memoriam † vrijdag 25 augustus 2006 @ 10:39:05 #145
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_41156233
goed zo meiden, ik ben hartstikke trots op jullie
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 11:07:04 #146
593 sjak
Juffie Bloem
pi_41157049
En weer is ze 215 gram aangekomen in een week tijd. Ik ben trots
Lekker douchen!
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 11:20:51 #147
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_41157438
Is er ergens een lijstje met stomme dingen die je gehoord hebt? Ik wil later als ik een kindje krijg ook borstvoeding geven, maar ik durf te wedden dat ze me flesvoeding gaan aanraden vanwege mijn tepels(die zijn namelijk alleen zichtbaar als ik het koud heb, ofzo ).
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 11:24:19 #148
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_41157548
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 11:20 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Is er ergens een lijstje met stomme dingen die je gehoord hebt? Ik wil later als ik een kindje krijg ook borstvoeding geven, maar ik durf te wedden dat ze me flesvoeding gaan aanraden vanwege mijn tepels(die zijn namelijk alleen zichtbaar als ik het koud heb, ofzo ).
Ik denk dat het bij de meeste vrouwen verandert, bij mij nu wel iig. Ik heb hele platte vlakke en kleine tepels, nu is (zeker de linker!) groter geworden en meer naar vorenstaand. Vroeg ik me trouwens af, of er verschil kan zitten in hoe goed de ene borst het doet tov de andere.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_41157694
Ik heb ook hele vlakke tepels en hier gaat de bv ook prima, dus dat hoeft geen probleem te zijn. Weliswaar met tepelhoedje, maar ik weet zeker dat het ook zonder kan (hier hadden we nl. nog wat andere probleempjes de eerste dagen, vandaar de tepelhoedjes).
Bovendien worden mijn tepels steeds minder plat, zeker als ik ga voeden.
pi_41157822
Go YPPY, Go Jetske!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')