Je doet anders aardig je best.quote:Op zondag 20 augustus 2006 13:11 schreef nebelung het volgende:
(ik heet wel geen poemojn, maar ik had 'm paraat)
Mijn dank is grootquote:Op zondag 20 augustus 2006 13:11 schreef nebelung het volgende:
http://www.kellymom.com/bf/bfextended/index.html
(ik heet wel geen poemojn, maar ik had 'm paraat)
Gelukkig is de pijn gister in de loop van de dag helemaal weggetrokken. Als ik het zo lees is het idd een slechte doorbloeding van de tepels (ze worden soms helemaal wit). Ik hou het in de gaten! Ik heb ttrouwens geen harde plekken, mijn borsten zijn goed soepel, en Ive drinkt nog steeds erg goed.quote:Op zondag 20 augustus 2006 09:52 schreef Tamea het volgende:
Cattie, ik heb dat ook bij tijd en wijle. Volgensmij is het niet echt een ziekte of spruw, maar slechte doorbloeding van de tepels (raynaud syndrom). Hier: http://www.borstvoeding.c(...)jnlijke_borsten.html staat meer info (halverwege de pagina).
Ze zijn vrij nieuw hoor, dus misschien waren ze er nog niet in de BV-tijd van Isaquote:Op maandag 21 augustus 2006 15:19 schreef Sjeen het volgende:
Mocht het te erg worden, ik heb de lilypads toevallig bij de Etos hier gezien. Jammer dat ik die nooit ontdekt heb toen ik Isa bv gaf.
Misschien handig om daar de openingspost voor deze reeks van te maken? Van alle linkjes naar vaakgestelde vragen dus.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 23:32 schreef nebelung het volgende:
Ik ga een lijstje maken met alle linkjes van veelgevraagde vragen of zo
Maar PVeetje, kijk eens hier: http://www.borstvoedingsforum.nl/faq.php?mode=bvfaq#5
Precies zo staat het in al mijn boeken, dus hierop vertrouw ik
Buiten wat genoemd is, zijn misselijkheid en braken ook bijwerkingen hiervan. Ook niet echt een pretje denk ik.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 18:57 schreef nanalune het volgende:
heb een vraagje over dePeau d'Arco thee die je kan nemen bij een spruw-besmetting.
Wij blijken beiden besmet te zijn , Daniël en ik ,
Als eerste denk ik dat het geen slecht idee is om van te voren contact op te nemen met een lactatiekundige zodat je bij de eerste tekenen van evt. problemen meteen weet op wie je terug kan vallen. Dat heeft mij ontzettend geholpen.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 12:15 schreef chacama het volgende:
Even een vraag dan voor in de toekomst....hoe kun je spruw, borstontsteking en kloven voorkomen...??
Ik wil bij de tweede graag BV gaan geven. Bij Fleur lukte het niet. Ze wilde niet van de borst drinken. Heb alles geprobeerd van tepelvormers tot tepelhoedjes, maar uiteindelijk heeft ze 2,5 maand gekolfde melk gekregen uit de fles. Daarna liep de productie zover terug dat ik overgestapt ben op KV.
Zoiets? Allemaal betrouwbare info.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 16:24 schreef E.T. het volgende:
Nebelung, een FAQ met linkjes enzo is een goed idee!![]()
in de loop der tijd komen inderdaad heel vaak dezelfde vragen terug
Jaah, dat ken ik. Ik heb Magneet ook wel een wakker gemaakt om te vragen waar hij Merlijn gelaten had, want ik kon hem niet vinden naast me in bed. Ik was nogal slaapdronken, toen ik het hem vroeg.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 00:24 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik werd ook weleens half wakker als ik Kendahl hoorde huilen en schrok dan omdat ik dacht dat hij nog in mijn armen lag. Ik werd dan ook steeds met een wiegende houding wakker en kletsnatte spuiters... terwijl Kendahl dan gewoon in zijn wiegje lag.
Hmmm, dat komt mij bekend voor.... De borst waar niet uit gedronken of gekolfd wordt doet namelijk altijd vrolijk mee. Dat kost me bergen spuugdoekjes per dag, gelukkig hebben we een wasmachine!quote:Op donderdag 24 augustus 2006 10:05 schreef owlet het volgende:
(..)
Vannacht was ik ook even de kluts kwijt toen Ronja een heel natte broek had, maar een droge luier![]()
Bleek dat ik terwijl ze aan de rechterborst lag, met de linkerborst haar helemaal nat had gelekt![]()
![]()
hydrofielluiers are a breastfeeding girl's best friendquote:Op donderdag 24 augustus 2006 10:09 schreef cattie het volgende:
[..]
Hmmm, dat komt mij bekend voor.... De borst waar niet uit gedronken of gekolfd wordt doet namelijk altijd vrolijk mee. Dat kost me bergen spuugdoekjes per dag, gelukkig hebben we een wasmachine!![]()
Ikgebruikte in bed twee oogjesluiers, een onder Emma haar hoofd voor het lekken en een op mijn andere borst. Er hebben echt maanden twee luiers bij ons in bed gelegen.Nu kunnen we het wel zonder lekkenquote:Op donderdag 24 augustus 2006 10:11 schreef owlet het volgende:
[..]
hydrofielluiers are a breastfeeding girl's best friend![]()
Ik denk dat het bij de meeste vrouwen verandert, bij mij nu wel iig. Ik heb hele platte vlakke en kleine tepels, nu is (zeker de linker!) groter geworden en meer naar vorenstaand. Vroeg ik me trouwens af, of er verschil kan zitten in hoe goed de ene borst het doet tov de andere.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 11:20 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Is er ergens een lijstje met stomme dingen die je gehoord hebt? Ik wil later als ik een kindje krijg ook borstvoeding geven, maar ik durf te wedden dat ze me flesvoeding gaan aanraden vanwege mijn tepels(die zijn namelijk alleen zichtbaar als ik het koud heb, ofzo).
U vraagt, wij draaien:quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 11:20 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Is er ergens een lijstje met stomme dingen die je gehoord hebt? Ik wil later als ik een kindje krijg ook borstvoeding geven, maar ik durf te wedden dat ze me flesvoeding gaan aanraden vanwege mijn tepels(die zijn namelijk alleen zichtbaar als ik het koud heb, ofzo).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |