abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41034459
Toen ik zwanger was van Morris waren ze al op de 9-maandenbeurs te verkrijgen.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 18:57:00 #102
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_41069011
heb een vraagje over dePeau d'Arco thee die je kan nemen bij een spruw-besmetting.
Wij blijken beiden besmet te zijn , Daniël en ik , en naast de normale créme leek me dit een goed middel. Ik heb er tot nu toe alleen nog maar positieve berichten over gelezen, maar ik las elders op internet dat het een giftig kruid zou zijn.. Heeft iemand hier ervaring met dit middel in rhee-vorm?
pi_41070738
Ik heb even de searchfunctie op het borstvoedingSforum gebruikt en daar lopen de meningen ook uiteen. Het zou o.a. de bloedstolling tegen gaan.

Sowieso, ook al ben ik zelf een absoluut voorstander van de alternatieve mogelijkheden als dat een optie is, vind ik spruw iets waarbij ik zelf gewoon naar de anti-schimmelcreme e.d. in verband met de hardnekkigheid en de naarheid.
Of gentiaanviolet, maar ik heb begrepen dat dat ook wat lastig te verkrijgen is zonder recept.
pi_41071367
Ik zou het niet drinken. Ik ga geen risico's lopen met die stolling.

Gewoon beginnen met die reguliere dingen. Als het allemaal nog in het beginstadium is en je volgt consequent de intructies op, dan kan je er in no-time vanaf zijn.
Variety is the spice of life
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 23:25:36 #105
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_41078347
Hoe lang kun je nou de afgekolfde melk bewaren in de koelkast? Want in een folder stond 3 dagen, op internet ergens 2 dagen en ik geloof dat de kraamzorg 5 dagen heeft gezegd....
Wat is het nou??
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_41078619
Ik ga een lijstje maken met alle linkjes van veelgevraagde vragen of zo

Maar PVeetje, kijk eens hier: http://www.borstvoedingsforum.nl/faq.php?mode=bvfaq#5

Precies zo staat het in al mijn boeken, dus hierop vertrouw ik
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 23:40:56 #107
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_41078888
Bedankt Nebelung, ik heb het linkje toegevoegd aan mijn favo's
pi_41084788
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 23:32 schreef nebelung het volgende:
Ik ga een lijstje maken met alle linkjes van veelgevraagde vragen of zo

Maar PVeetje, kijk eens hier: http://www.borstvoedingsforum.nl/faq.php?mode=bvfaq#5

Precies zo staat het in al mijn boeken, dus hierop vertrouw ik
Misschien handig om daar de openingspost voor deze reeks van te maken? Van alle linkjes naar vaakgestelde vragen dus.
pi_41089268
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 18:57 schreef nanalune het volgende:
heb een vraagje over dePeau d'Arco thee die je kan nemen bij een spruw-besmetting.
Wij blijken beiden besmet te zijn , Daniël en ik ,
Buiten wat genoemd is, zijn misselijkheid en braken ook bijwerkingen hiervan. Ook niet echt een pretje denk ik.
Wanneer je alternatief wilt behandelen, denk dan aan zure dingen zoals citroensap, azijn of bosbessensap. Bij je kindje kun je een van deze middeltjes in het mondje gebruiken door het op een wattenstaafje te doen, deze even onder de waterstraal door te halen en dit vervolgens door je kindjes mondje halen. Voor jezelf kun je een zalf op basis van miconazolnitraat gebruiken. Dis is vrij verkrijgbaar. Dun op je tepel smeren en eventueel verwijderen wanneer je kindje gauw weer eens aan de borst wil (niet gebruiken wanneer je tgv de spruw kloven hebt).

Verder is het belangrijk dat zowel jij als je kindje behandeld moeten worden en je moet hier zeker 10 tot 14 dagen ná het verdwijnen van de klachten hiermee doorgaan.
Spenen, flesjes, kolf iedere dag uitkoken, spuugdoekjes, bh's, katoenen zoogcompressen dagelijks op 90 graden wassen.

Deze laatste zaken zijn misschien gesneden koek, maar just in case...
Don't you love her madly?
  woensdag 23 augustus 2006 @ 12:15:38 #110
144006 chacama
Ondernemend!
pi_41089775
Even een vraag dan voor in de toekomst....hoe kun je spruw, borstontsteking en kloven voorkomen...??
Ik wil bij de tweede graag BV gaan geven. Bij Fleur lukte het niet. Ze wilde niet van de borst drinken. Heb alles geprobeerd van tepelvormers tot tepelhoedjes, maar uiteindelijk heeft ze 2,5 maand gekolfde melk gekregen uit de fles. Daarna liep de productie zover terug dat ik overgestapt ben op KV.
pi_41090125
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 12:15 schreef chacama het volgende:
Even een vraag dan voor in de toekomst....hoe kun je spruw, borstontsteking en kloven voorkomen...??
Ik wil bij de tweede graag BV gaan geven. Bij Fleur lukte het niet. Ze wilde niet van de borst drinken. Heb alles geprobeerd van tepelvormers tot tepelhoedjes, maar uiteindelijk heeft ze 2,5 maand gekolfde melk gekregen uit de fles. Daarna liep de productie zover terug dat ik overgestapt ben op KV.
Als eerste denk ik dat het geen slecht idee is om van te voren contact op te nemen met een lactatiekundige zodat je bij de eerste tekenen van evt. problemen meteen weet op wie je terug kan vallen. Dat heeft mij ontzettend geholpen.
Verder niet te veel vertrouwen op je kraamverzorgster maar liever op een lactatiekundige of een vrijwilligster van een van de borstvoedingsverenigingen. (beetje gemeen advies nu ik het teruglees, maar de mijn ervaring is dat de meeste van mijn ex-collega kraamverzorgsters eigenlijk de ballen niet wisten van borstvoeding en al heel snel naar bijvoeden, flesjes, vingervoeden, speentjes, tepehoedjes en andere ongein grepen en daarmee meer fout dan goed deden.)

Spruw is moeilijk helemaal te voorkomen, maar het helpt om in ieder geval hygiënisch te werk te gaan en helemaal op te passen als je zelf gevoelig bent voor schimmelinfecties. Zo min mogelijk suiker eten werkt daar ook positief op. Maar écht voorkomen is bijna niet te doen.

Tepelkloven ontstaan meestal door verkeerd aanleggen. Vandaar ook het advies om van te voren te weten bij wie je terecht kan voor advies en hulp. Soms lijkt het aanleggen zo goed te gaan maar zijn er voor het oog van de kenner toch een of twee puntjes die verbeterd kunnen worden en die juist zorgen voor kloven of een slechter drinkend kind.

Borstontsteking voorkom je door je borsten goed leeg te laten drinken en alert te zijn op harde, pijnlijke en/of rode plekken in de borst. Als je die voelt: meteen weg laten drinken of wegmasseren. En eventueel een kwarkcompres gebruiken (beetje kwark in een hydrofiele luier o.i.d. en dan met een laagje stof er tussen een kwartiertje op de harde plek leggen.

Maar goed, ik ben een enorme fan van het fenomeen lactatiekundige omdat letterlijk drie zinnen voldoende waren om Ronja beter aan te leggen en zo van mijn kloven af te komen.
Eén ander telefoontje zorgde er voor dat we wat andere veranderingen door konden voeren waardoor zij en ik minder last hadden van mijn overproductie.

Twee keer vijf minuten die een hoop zorgen weg genomen hebben
  woensdag 23 augustus 2006 @ 12:29:44 #112
144006 chacama
Ondernemend!
pi_41090221
Dankje Owlet. Ik heb er inderdaad ook al over nagedacht. Ik ga in elk geval naar een bijeenkomst en bij de kraamzorg hebben ze ook lactatiedeskundigen. Ik zal het dan ook zeker niet na laten om aan te geven dat ik graag een kraamzorg/lactatiedeskundige wil hebben om te helpen.....
pi_41090792
Chacama, ik wil nog even aanvullend op Owlet zeggen dat je vooral niet moet wachten methulp inschakelen. Ik heb de eerste maand ontzettend veel last van kloven gehad, zo erg dat ik het uitschreeuwde van de pijn tijdens het voeden. En elke dag zeggen,als het morgen nog zo gaat ga ik bellen, en dan ging het de volgende dag ietsbeter maar twee dagen daarna weer slechter. Ik denk dat als ik meteen hulp had ingeschakeld mij en Emma veel leed bespaard zou zijn gebleven. Daarna overigens geen noemenswaardige problemen gehad op een paar keer bijten van Emma na dan
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_41091667
Ik heb ook nog steeds last van kloven bij een borst. Misschien toch eens contact met een lactatiekundige opnemen.
pi_41094179
Goed plan Randa.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 16:24:47 #116
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_41097694
Nebelung, een FAQ met linkjes enzo is een goed idee!
in de loop der tijd komen inderdaad heel vaak dezelfde vragen terug
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_41100443
Pff, Finn heeft vandaag gewoon 420 ml BV opgedronken op het kinderdagverblijf Als ie dat vaker gaat doen, redt ik het echt niet met kolven. Ik geef elke keer 2 flessen mee met 140-160 ml en dan nog als reserve 100 ml. Dat is vandaag dus allemaal schoon opgegaan, terwijl ie tot nu toe elke keer 4 uur tussen de voedingen liet zitten daar en dan hoogstens de 2 flessen nodig had.
Ik ga de komende dagen maar extra vaak tussendoor kolven/aanleggen in de hoop dat m'n productie dan wat hoger wordt.
Op m'n werk (vanaf maandag moet/mag ik weer) kan ik maar 1 keer kolven (vaker is qua werk ontzettend onhandig en wil ik ookniet omdat ik me dan en over het kolven en over m'n werk druk ga maken), dus ik ga maar 's avonds laat en op m'n vrije dagen extra kolven. Hopen dat ik het dan bij kan benen.
pi_41105989
Ik heb een probleem. Kendahl heeft doorgaans een uur nodig om te drinken. Maar tijdens voedingen valt hij geregeld in slaap. Dan denk ik vaak dat hij klaar is met drinken en leg ik hem weg. Vervolgens sabbelt hij dan weer op zijn vuist en begin te huilen. Ondertussen ben ik zowat leeg en de afgelopen dagen ben ik gedwongen hem de fles te geven tot hij voldaan is. Mijn borsten zullen wel gaan bijproduceren neem ik aan.
Maar wat ik wil weten is of meer moeders dit hebben, dat hun kindje zolang nodig heeft om te eten... Wordt dit ook minder?
Ik voel me namelijk vaak knap vermoeid rond deze tijd van de dag. Plus ik voel me gewoon tekort schieten. Ik heb niet genoeg melk en geen geduld meer. 'k Ben hartstikke moe en moet nog wennen aan het moederschap en het 'huisvrouw' zijn.
Kendahl ligt nu, na weer zo'n slepende voeding, in de wagen in de kamer. Hij maakt zo nu en dan geluidjes en bij elk geluidje ben ik bang dat hij gaat huilen. Ik kan daar op zo'n moment als dit niet meer tegen...
pi_41106305
In het begin had ik ook wel een uur nodig. Maar ze gaan echt uiteindelijk effectiever drinken hoor, heus!

Ik zie wel dat Kendahl nu 6 weken is, dus wat er aan de hand zou kunnen zijn is dat hij regeldagen heeft. Dan willen ze heel veel drinken. Dat zou dus heel goed kunnen kloppen momenteel.

Op regeldagen wordt, door je baby zelf mits hij aan de borst mag wanneer hij wil, jouw produktie geregeld. Aan het eind van die regeldagen is dan de vraag en aanbod weer op elkaar afgestemd. In dat geval is een fles geven niet zo fijn, want dan kan dat niet zo goed geregeld worden.

Regeldagen zijn heel normaal en vinden plaats rond dag 10, met 3 weken, met 6 weken, 3 maanden en verder weet ik het zo even niet. En bij ziek en zeer regelen ze ook vaak.

Dat je rond deze tijd heel vermoeid voelt: dat herken ik erg goed en heb ik nog steeds na 9 maanden. Tekort schiet je niet, hou dat voor ogen! Je geeft Kendahl het beste van jezelf PV! Dat is geweldig!

Regelen is ontzettend vermoeiend, moederschap is vermoeiend en oh meid ik heb het met je te doen. Ik herken het echt goed. De beste tip die ik geven kan is: gewoon in meegaan, des te eerder zijn de regeldagen voorbij. En je zult zien dat je produktie dan helemaal op peil is. En nog een tip is toch om zoveel mogelijk mee te slapen met je kind. Vroeg naar bed, pak die uren!

Sterkte
  Jubileum moderator woensdag 23 augustus 2006 @ 20:54:34 #120
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_41106400
Ach PV het is zo herkenbaar, en ik zie dat Nebulung boven mij ook al een heleboel zinnigs heeft gezegd.
Weet je wat je eigenlijk zou moeten doen, als het mogelijk is? Een dagje bed houden, met zijn tweetjes. Hij kan dan zo vaak aan de borst als hij wil, en jij rust lekker uit. Veel drinken, goed eten en gewoon even rust nemen, dat is volgens mij wat je nodig hebt.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_41106415
pi_41106440
PV, ik leef met je mee. Ook Ronja heeft een regeldag hier en wil eigelijk constant drinken.

Maar wij hebben een beetje eencomunicatieprobleem:
Ronja wil groeien en heeft derhalve een regeldag ingesteld.
Owlet echter heeft al een enorme overproductie en zit niet te wachten op méér aangezien Ronja dit al bij lange na niet op krijgt!
Ik geloof echter dat baby het vaker wint dan moeder, die borst is soms wel erg veel makkelijker dan wiegen en troosten

edit: even verduidelijkt omdat het ineens leek alsof ik pv beschuldigde van een comunicatieprobllem

[ Bericht 10% gewijzigd door owlet op 23-08-2006 21:06:14 ]
pi_41106509
Klopt owlet
pi_41107727
Bedankt, ik voel me zo al iets beter
Morgen kan ik alleen niet rusten: consultatiebureau en huisarts in de planning.
Het zullen idd wel regeldagen zijn, want hij heeft ook meer groeistuipen tijdens de voedingen.

edit: Wat doen jullie als je kindje 's nachts komt en er lang over doet? Meestal zit ik op een gegeven moment echt te knikkebollen van de slaap. Lezen komt niet in aanmerking want de letters drijven voor mijn ogen. Moet ik dan echt naar beneden lopen om een dvd van The Nanny op te zetten?

[ Bericht 34% gewijzigd door Paradijsvogeltje op 23-08-2006 22:20:03 ]
  Licht Ontvlambaar woensdag 23 augustus 2006 @ 22:35:02 #125
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_41110550
Paradijsvogeltje, heb je al eens overwogen om liggend in bed te voeden 's nachts? Dit deed ik eigenlijk altijd. Gewoon op een zij en dan lekker zelf soezen, ik werd meestal wel wakker als Isa losliet en dan ruilden we van kant. Soms ook niet, maar dan was zij ook in slaap gevallen, alleen meldde ze zich wel gauw voor de andere kant
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')