Het is heel normaal om verschillende productie in je beide borsten te hebben. Vrijwel iedere voedende vrouw heeft een "mindere borst".quote:Op woensdag 16 augustus 2006 16:59 schreef Tamea het volgende:
Sinds een paar dagen drinkt Finn heel onrustig, vooral aan de rechterkant en ik ben nu bang dat m'n productie aan het teruglopen is. Het gekke is dat als Finn eenmaal genoeg heeft gehad (dat kost soms heel wat keer van borst wisselen nu) dat hij dan ook echt pas weer uren later komt om een voeding, dus dat spreekt m'n gevoel weer tegen. Wel is het zo dat ik ineens rechts ook niet meer dan 20-30 cc gekolft krijg, terwijl rechts eerst altijd beter ging dan links (daar haal ik nu 70-80 cc uit).
Wat zou dit kunnen zijn, teruglopende productie rechts of iets met m'n toeschietreflex?
Een goed moment om te kolven is een uur na een voeding. Je melk is dan weer voor 80% aangemaakt en zo hoef je je ook geen zorgen te maken voor de volgende "live"-voeding.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 12:55 schreef LadyS het volgende:
Ook zit ik een beetje met het tijdstip van kolven. Tot nu toe kolfde ik rond de voedingstijd en gaf dat fles dan aan Iris, maar nu moet ik zeg maar een extra voeding afkolven. En dat zal dan bijna dagelijks moeten toch? (als ik een voorraadje aan moet leggen dus). Hoe kies ik nou het beste moment? Zelf zat ik te denken aan rond etenstijd. Peter is er dan ook en we zijn meestal wel thuis dan.
Vergeet een stukjequote:Op donderdag 17 augustus 2006 12:55 schreef LadyS het volgende:
Zou een andere kolf schelen? (ik heb nu een avent handkolf, waar ik dus erg tevreden over was tijdens de bv periode van Amber). Het kolven gaat zonder dat siliconenschelpje een stuk beter, maar is meteen ook een stuk pijnlijker. Mijn tepel e.o. worden er zowat schraal van
Je zegt "maar 320 gram", maar dat is helemaal niet verkeerd hoor. Ik heb vluchtig gekeken op je linkje naar de site van Merlijn. HIj is nu een maand of 7/8 als ik het goed heb? Krijgt hij ook al bijvoeding? Ik probeer ondertussen even te speuren na hoeveel gram kinderen van deze leeftijd moeten groeien per maand. Het is zéker geen 100 gram per maand meer...quote:Op donderdag 17 augustus 2006 13:44 schreef Randa_v het volgende:
Vandaag naar het CB geweest, Merlijn is in 6 weken maar 320 gram aangekomen maar groeide op zijn eigen lijntje. Hij weegt nu 6740 gram.
Volgens de WHO grafiek (http://www.who.int/childgrowth/standards/WFA_boys_0_5_percentiles.pdf) nog maar een ons of 3 per maand tussen de 6 en 12 maanden.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 16:50 schreef Lovechild het volgende:
[..]
Je zegt "maar 320 gram", maar dat is helemaal niet verkeerd hoor. Ik heb vluchtig gekeken op je linkje naar de site van Merlijn. HIj is nu een maand of 7/8 als ik het goed heb? Krijgt hij ook al bijvoeding? Ik probeer ondertussen even te speuren na hoeveel gram kinderen van deze leeftijd moeten groeien per maand. Het is zéker geen 100 gram per maand meer...
Op het cb werd gezegd dat ze toch gemiddeld 500 gram in een maand aan moeten komen , denk dat je 100 gram per week bedoeld ?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 16:50 schreef Lovechild het volgende:
[..]
Je zegt "maar 320 gram", maar dat is helemaal niet verkeerd hoor. Ik heb vluchtig gekeken op je linkje naar de site van Merlijn. HIj is nu een maand of 7/8 als ik het goed heb? Krijgt hij ook al bijvoeding? Ik probeer ondertussen even te speuren na hoeveel gram kinderen van deze leeftijd moeten groeien per maand. Het is zéker geen 100 gram per maand meer...
Ik zat vanavond in de auto in de parkeergarage van het winkelcentrum terwijl Lief ging betalen. En ineens dacht ik: "Oeps, ik heb per maand gezegd ipv per week".quote:Op donderdag 17 augustus 2006 17:32 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Op het cb werd gezegd dat ze toch gemiddeld 500 gram in een maand aan moeten komen , denk dat je 100 gram per week bedoeld ?
Een pistonkolf. Ik weet niet eens of die nog verkocht worden. Misschien bij de thuiszorgwinkel.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 22:30 schreef poemojn het volgende:
Ik keek even op de LLL-site bij de folders en zie opeens deze kolf staan: http://www.lll.borstvoeding.nl/brochures/7_handkolf.html
Is dit een andere kolf dan die Prenatal ed verkopen? Ik ben er niet zo goed in thuis maar een gewone handkolf is toch al snel twee keer zo duur?
Ik had dat twee dagen geleden ook, het hielp toen om het sterretje te wisselen. Ookal zag dat er niet anders uit dan het wel-werkende sterretje.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 09:49 schreef Belana het volgende:
ik had dat toen ook met de avent handkolf, 3 jaar terug. hij trok niet echt lekker vaccuum. heel raar.
Je doet anders aardig je best.quote:Op zondag 20 augustus 2006 13:11 schreef nebelung het volgende:
(ik heet wel geen poemojn, maar ik had 'm paraat)
Mijn dank is grootquote:Op zondag 20 augustus 2006 13:11 schreef nebelung het volgende:
http://www.kellymom.com/bf/bfextended/index.html
(ik heet wel geen poemojn, maar ik had 'm paraat)
Gelukkig is de pijn gister in de loop van de dag helemaal weggetrokken. Als ik het zo lees is het idd een slechte doorbloeding van de tepels (ze worden soms helemaal wit). Ik hou het in de gaten! Ik heb ttrouwens geen harde plekken, mijn borsten zijn goed soepel, en Ive drinkt nog steeds erg goed.quote:Op zondag 20 augustus 2006 09:52 schreef Tamea het volgende:
Cattie, ik heb dat ook bij tijd en wijle. Volgensmij is het niet echt een ziekte of spruw, maar slechte doorbloeding van de tepels (raynaud syndrom). Hier: http://www.borstvoeding.c(...)jnlijke_borsten.html staat meer info (halverwege de pagina).
Ze zijn vrij nieuw hoor, dus misschien waren ze er nog niet in de BV-tijd van Isaquote:Op maandag 21 augustus 2006 15:19 schreef Sjeen het volgende:
Mocht het te erg worden, ik heb de lilypads toevallig bij de Etos hier gezien. Jammer dat ik die nooit ontdekt heb toen ik Isa bv gaf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |