Het is beter voor de darmen om pas rond 6 maanden te beginnen met bijvoeding, bij borstvoeding maar ook bij kunstvoeding. Rond de 6 maanden zijn de darmen beter ontwikkeld zodat ze de bijvoeding beter aankunnen. Zelf volg ik het boek van Stefan Kleintjes bij het bijvoeden omdat hij veel info geeft over borstvoeding en eetschema's en introductieschema voor het eten. Op de site van borstvoeding.com kun je ook wel informatie vinden over bijvoeden, netals op het bijvoedingforum, linkje vindt je ook op www.borstvoeding.com.quote:Op zondag 13 augustus 2006 13:38 schreef D_D_T het volgende:
O ja, nog iets wat ik me afvroeg.
Op het CB hadden ze het er vorige week over dat zolang ik volledige BV geef ik dan met 6 mnd mag beginnen met hapjes. En als ik over zou stappen op KV dan mocht ik al beginnen met 4 mnd. Op de vraag waarom dit verschil kreeg ik niet echt antwoord. Dit was de regel die ze handteren. Nu ben ik geneigd om dan te zeggen dan begin ik toch ook gewoon met 4 mnd, maar dit is waarschijnlijk niet zo slim vanwege de allergie-aanleg die er in de familie voorkomt.
Dank je!quote:Op zondag 13 augustus 2006 13:31 schreef D_D_T het volgende:
Lovechild welkom alle kennis is welkom.
Maar tegen die tijd redt je het misschien gewoon met kolven in je eigen tijd. Kolven in je pauze(s) kan niemand je natuurlijk verbieden.quote:[b]
Hoe heb jij het trouwens aan gepakt dat anderhalf jaar kolven. Hier mag ik tot de leeftijd van 9 maanden kolven op het werk. Daarna krijg ik er geen tijd meer voor.
Misschien dat ik later nog een keer een tubetje purelan haal, maar op dit moment blijf ik even bij het advies van de lactatiekundige en hou ik het bij Bioforce. Het werkt in ieder geval super!quote:Op zondag 13 augustus 2006 09:03 schreef Lovechild het volgende:
[..]
Ja, maar een van de andere ingrediënten is parfumolie![]()
quote:Op donderdag 10 augustus 2006 19:13 schreef Lovechild het volgende:
Sinds een paar jaar ben ik contactpersoon voor de Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
Groot gelijk!quote:Op zondag 13 augustus 2006 17:34 schreef owlet het volgende:
[..]
Misschien dat ik later nog een keer een tubetje purelan haal, maar op dit moment blijf ik even bij het advies van de lactatiekundige en hou ik het bij Bioforce. Het werkt in ieder geval super!
quote:Op zondag 13 augustus 2006 18:18 schreef just me het volgende:
[..]hier een ex-contactpersoon van de VBN
maar in NL minder groot/bekendquote:Op zondag 13 augustus 2006 09:18 schreef Lovechild het volgende:
Ik dacht altijd dat LLL (hoezo niet groot, ze zijn wereldwijd!)
Enige reden voor mij is dat-ie evt al sneller te gebruiken is dan de Babybjorn (al hield Myrthe al meteen na de geboorte zelf haar hoofd goed rechtop), maar dat is ook afhankelijk van hoe ik me voel de eerste tijd dus ga ik er niet vooraf al eentje aanschaffen denk ik.quote:Ik vond mezelf bij mijn oudste ook geen "draagdoekenmoeder" en ik weet niet meer waarom ik van gedachten veranderde.
Ik hoop eropquote:Je kunt er natuurlijk ook vanuit gaan dat je géén kloven krijgt![]()
Ik ga eerst 5 dagen op golfvakantie en dan zal ik nakijken wanneer ik gestopt ben! Ik woon in Delft en ben nog bestuurslid geweestquote:Op zondag 13 augustus 2006 19:50 schreef Lovechild het volgende:
[..]
Wanneer ben je gestopt? Even kijken of we we elkaar zouden kunnen kennen...
![]()
Ik bedacht me vandaag dat ik je profiel wel eens kon bekijkenquote:Op maandag 14 augustus 2006 07:11 schreef just me het volgende:
[..]
Ik ga eerst 5 dagen op golfvakantie en dan zal ik nakijken wanneer ik gestopt ben! Ik woon in Delft en ben nog bestuurslid geweest
Kan ik me iets bij voorstellenquote:Op maandag 14 augustus 2006 00:03 schreef poemojn het volgende:
Ik hoop eropmaar als ik zie dat ik nu met/door Myrthe tijdens de zwangerschap al last kreeg van loslatend vel vrees ik het ergste
dan kan het alleen maar meevallen.
Ik weet wel dat vaak mensen dan overstappen op soja melk omdat gedacht wordt dat dit beter is, dat is dus niet zo bij een KMA/Keaquote:Op maandag 14 augustus 2006 22:55 schreef poemojn het volgende:
Een dieet wordt tegenwoordig ook niet meer preventief aangeraden omdat dat vrij zwaar is en de bv alleen moeilijk maakt, terwijl het nut niet overtuigend bewezen is. Da n zou je nl ook het laatste trimester vd zwangerschap al op dieet moeten. Ik heb 't bij Myrthe toen bij de allergoloog nagevraagd (met 10 weken zwangerschap) en die zei dus dat dat echt niet hoefde.
je hebt ongetwijfeld gelijk, maar ik heb het overtuigende resultaat gezien iig. Mijn vriendin vond het niet zwaar om op dieet te gaan trouwens. Maar zij is een overtuigd borstvoedster en was extreem gemotiveerd, dat moet ik erbij zeggen. Denk idd wel dat je dat moet zijn.quote:Op maandag 14 augustus 2006 22:55 schreef poemojn het volgende:
Een dieet wordt tegenwoordig ook niet meer preventief aangeraden omdat dat vrij zwaar is en de bv alleen moeilijk maakt, terwijl het nut niet overtuigend bewezen is. Da n zou je nl ook het laatste trimester vd zwangerschap al op dieet moeten. Ik heb 't bij Myrthe toen bij de allergoloog nagevraagd (met 10 weken zwangerschap) en die zei dus dat dat echt niet hoefde.
Ik zou je zo geen antwoord kunnen geven misschien regeldagen? Heb je het idee dat hij het drinken vervelend of zelfs pijnlijk vind? Overigens las ik toevallig net een vergelijkbaar iets in mijn oude babyalbum, mijn moeder was toen net begonnen met de pil waardoor de productie drastisch naar beneden ging.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 16:59 schreef Tamea het volgende:
Wat fijn cattie, dat Ive zo goed groeit.
* Tamea maakt zich maar weer eens zorgen over de bv
Sinds een paar dagen drinkt Finn heel onrustig, vooral aan de rechterkant en ik ben nu bang dat m'n productie aan het teruglopen is. Het gekke is dat als Finn eenmaal genoeg heeft gehad (dat kost soms heel wat keer van borst wisselen nu) dat hij dan ook echt pas weer uren later komt om een voeding, dus dat spreekt m'n gevoel weer tegen. Wel is het zo dat ik ineens rechts ook niet meer dan 20-30 cc gekolft krijg, terwijl rechts eerst altijd beter ging dan links (daar haal ik nu 70-80 cc uit).
Wat zou dit kunnen zijn, teruglopende productie rechts of iets met m'n toeschietreflex?
Ben je ongesteld geworden misschien? (beetje snel, zal wel niet, maar ik vraag het toch maar). Hoe oud is hij nu, is hij aan het regelen? Heeft hij iets onder de leden wellicht waardoor hij regelt? Heb je gecheckt op spruw? ( ook zonder plekjes kan je spruw hebben, maar dat weet je wel).quote:Op woensdag 16 augustus 2006 16:59 schreef Tamea het volgende:
Wat fijn cattie, dat Ive zo goed groeit.
* Tamea maakt zich maar weer eens zorgen over de bv
Sinds een paar dagen drinkt Finn heel onrustig, vooral aan de rechterkant en ik ben nu bang dat m'n productie aan het teruglopen is. Het gekke is dat als Finn eenmaal genoeg heeft gehad (dat kost soms heel wat keer van borst wisselen nu) dat hij dan ook echt pas weer uren later komt om een voeding, dus dat spreekt m'n gevoel weer tegen. Wel is het zo dat ik ineens rechts ook niet meer dan 20-30 cc gekolft krijg, terwijl rechts eerst altijd beter ging dan links (daar haal ik nu 70-80 cc uit).
Wat zou dit kunnen zijn, teruglopende productie rechts of iets met m'n toeschietreflex?
Ongesteld ben ik nog niet geweest. Toch heb ik hier wel aan gedacht omdat Finn ook wat pukkeltjes lijkt te hebben.en ik ook een humeur heb om op te schieten Maar dit is nu al een paar dagen zo (de pukkeltjes en het onrustige drinken) en ik ben dus nog steeds niet ongesteld, dus of dat het is?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 19:32 schreef nebelung het volgende:
[..]
Ben je ongesteld geworden misschien? (beetje snel, zal wel niet, maar ik vraag het toch maar). Hoe oud is hij nu, is hij aan het regelen? Heeft hij iets onder de leden wellicht waardoor hij regelt? Heb je gecheckt op spruw? ( ook zonder plekjes kan je spruw hebben, maar dat weet je wel).
Voor het kolven zou je wellicht een receptje kunnen vragen voor de spray.
Of maak je je zorgen omdat je binnenkort weer werken gaat? (staat er wat bot, bedoel ik niet zo natuurlijk, maar ik vraag het toch maar. Zorgen kunnen ook invloed hebben op je produktie).
Nou ja, allemaal dingen die je wel weet natuurlijk, maar om even te checken.
Ik begrijp je helemaal! Ik heb ook dit soort dagen meegemaakt (en nog). Ik kon daar eerst vreselijk over piekeren, maar uiteindelijk is mijn ervaring dat het meestal van tijdelijke aard is. Nu heb ik een soort van oervertrouwen dat het wel goed komt allemaal. Maar daar heb jij geen ene klap aan natuurlijk!quote:Op woensdag 16 augustus 2006 20:19 schreef Tamea het volgende:
Me zorgen maken doe ik nu dus wel en dat zal ook z'n weerslag wel hebben op m'n produktie en toeschietreflex, maar toch heb ik het idee dat dat het niet alleen is, ik ben immers niet zomaar begonnen met me zorgen te maken.
suzanne heeft zelf 2 kleintjes en is zwanger van de derde, lijkt me niet echt slim plan danquote:Op donderdag 17 augustus 2006 12:24 schreef Grijs het volgende:
Suzanna, is het niet mogelijk om haar wat hulp te bieden met de (overige) kinderen/ huishouding, zodat ze een dagje (of misschien meer) even wat rust heeft?
Ik heb zelf gemerkt dat gebrek aan rust nogal sterk z'n weerslag heeft op de melkproduktie, zodat een kind vaker aan de borst wil (en dat terwijl je er naar je idee juist minder tijd voor hebt!) Een (paar) dag(en) rust kan dan de produktie verbeteren.
quote:Op donderdag 17 augustus 2006 12:30 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
suzanne heeft zelf 2 kleintjes en is zwanger van de derde, lijkt me niet echt slim plan dan![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |