abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41196388
Wat een gezeur YPPY, niks van aantrekken he! Ene oor in, de andere uit. Volg Anna maar, die weet het beter dan die kraamhulp en vk. Maar dat doe je wel geloof ik!

Ik heb nog nooit gemerkt dat moedermelk vlekt?

Pixels, ik deed een rekbaar hemdje van de hema en daar een handdoek in (later een hydrofiele luier).
Variety is the spice of life
pi_41196481
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 11:52 schreef chacama het volgende:
@ Tamea. Naar aanleiding van je opmerking over tepelhoedjes. Ik heb nadat ik ermee voedde begrepen dat een baby met tepelhoedje 25% minder voeding binnen krijgt dan met. Dat het door het minder rechtstreekse contact de productie ook verminderd. (bron: kraamverzorgster/lactactiedeskundige).... Tip die ze gaf was dat als het kindje eenmaal goed dronk met tepelhoedje het hoedje langzaam weg te halen door elke keer een randje eraf te knippen. Uiteindelijk drinkt de baby dan puur aan de borst. Ik heb het zelf nooit kunnen uittesten omdat Fleur toen al te weinig binnenkreeg en ik niet voldoende kon kolven...

Had trouwens ook erg ingetrokken tepels, maar nu lijkt het erop dat dit me niet in de weg gaat staan met de tweede...
Die tip kreeg ik ook van mijn kraamhulp. Ik heb het nooit hoeven uitproberen omdat het prompt de dag dat zij wegging voor eerst goed zonder hoedje ging.

Hier trouwens nog midden in de regeldagen en ik heb kloofjes... Daarnaast is Kendahl een beetje slijmerig. Dus hapt hij lucht naar binnen tijdens het drinken, dus moet hij veel boeren, dus is hij nog onrustiger met drinken. En maar tanken, en maar tanken!!!
Niet relaxt mensen, dus ik heb de tepelhoedjes weer tevoorschijn gehaald. Bepanthen is niet eens genoeg. Misschien dat ik Calendulan ga proberen als dat mag met borstvoeding.
En ik heb ook amper een moment rust.... van mij mag het wel weer voorbij zijn...
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_41196612
[quote]Op zaterdag 26 augustus 2006 15:30 schreef nebelung het volgende:

Pixels, ik deed een rekbaar hemdje van de hema en daar een handdoek in (later een hydrofiele luier).
[/quote

Rekbare hemdjes van de hema zij gewelidg Ik heb ze in alle kleuren

Kan ik weleens proberen ja, bedankt voor de tip!
Ach nog heel even die bh met afbouwen en daarna kan die in de kast met dat lelijke ding!
pi_41196631
De kraamhulp had ook positieve kanten, maar ze bracht het vooral zo stom. Ik kan me zo goed voorstellen dat je twijfelt of je het wel vol gaat houden als je zo 'op je kop krijgt'. Nu was ik blij dat ik erg koppig kan zijn en voorbereid was door verhalen hier.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_41196646
Oh zulke fijne hemdjes zijn dat. Ik gebruik ze ook onder bv. een shirt. Als ik dan wil voeden (in (semi)openbaar) dan kan je dat hemdje naar beneden duwen en je andere shirt omhoog, dan zie je geen blote buik.
pi_41196845
Dat voeden in het openbaar heb ik nooit wat gevonden. Heel preuts misschien. Maar is eigenlijk ook nooit echt nodig geweest. Behalve dan op visite maar dan trok ik me terug ergens in een kamertje ofzo.

Ja die hemdjes heb ik ook vaak onder iets aan ja. En toen ik zwanger was kocht ik ze in maat med (normaal heb ik small) en dan kon het mooi over mn buik heen haha!
En de boxers zijn ook fijn!
pi_41196942
PV, wat bij mij heel goed hielp bij kloofjes (want dan ligt het er toch meestal aan dat er bij het aanleggen iets niet helemaal lekker gaat), was om Ronja in de doorgeschoven rugbyhouding aan te leggen.
Dus de rugbyhouding, maar dan voor de andere borst.
Je houdt Kendahl dan "onder je arm", met je hand in zijn nekkie. Niet het hoofdje ondersteunen, dat moet juist een beetje naar achter leunen.
Met je andere hand kan je dan eventueel je tepelhof een beetje vormen om er zeker van te zijn dat hij een grote hap neemt. Wel opletten dan dat je je tepelhof niet horizontaal pakt, maar in de richting van het mondje. Desnoods dus vertikaal of schuin
Op het moment dat hij zijn mond wijd open doet het kind naar de tepel brengen inplaats van andersom.
Doordat zijn hoofdje wat schuin naar achter ligt pakt hij automatisch meer tepelhof, wat jouw tepels weer spaart.

Ik vind dit nog steeds de prettigste houding om Ronja aan te leggen als we zo'n dagje hebben dat het aanleggen minder lekker gaat, daarna schuif ik haar meestal door naar de andere arm.

De lactatiekundige gaf hier ook de tip om te smeren met creme bioforce, dat heeft heel goed geholpen. Een héél dun laagje smeren vijf minuten vóór (ja, echt!) en na de voeding. Kon geen kwaad volgens haar en het verlichtte inderdaad de pijn.
Inplaats vanm bioforce kan je ook een andere creme op basis van lanoline gebruiken zoals Purelan.

Oh, mar dat weet je vast al, je tepels veel aan de lucht laten drogen. Ik was maar wat blij met mijn twee afgeknipte theezeefjes in mijn BH, maar je kan het ook mooier doen en tepelbeschermers aanschaffen
pi_41196982
Wat een adviezen YPPY! Ik kan me heel goed voorstellen dat er toch aardig wat vrouwen zijn die er mee waren gekapt op deze manier
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 20:00:19 #184
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_41203507
Ook hier rekbare hemdjes met een handdoek erin Later handdoek in bed zonder hemdje en zo afgebouwd..

Yppy, niet verwonderlijk dat bv bij een hoop vrouwen niet 'lukt' door zulke adviezen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Jubileum moderator zaterdag 26 augustus 2006 @ 22:56:36 #185
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_41208467
Vlekt moedermelk? Daar heb ik nooit last van gehad, sorry.
Ik heb wel een megagoede tip voor borstvoedings-poepvlekken. Wassen, niet centrifugeren en kletsnat in de zon hangen.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 23:01:26 #186
3011 E.T.
pi_41208618
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 22:56 schreef Lois het volgende:
Vlekt moedermelk? Daar heb ik nooit last van gehad, sorry.
Ik heb wel een megagoede tip voor borstvoedings-poepvlekken. Wassen, niet centrifugeren en kletsnat in de zon hangen.
en dat werkt niet alleen bij poep-vlekken.. ook bijv. tomatensoepvlekken
Alleen jammer dat de zon zo weinig schijnt
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Jubileum moderator zaterdag 26 augustus 2006 @ 23:02:23 #187
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_41208644
Dan wordt het wassen, kletsnat in een envelop stoppen en opsturen naar Phileine
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 23:03:51 #188
3011 E.T.
pi_41208682
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 23:02 schreef Lois het volgende:
Dan wordt het wassen, kletsnat in een envelop stoppen en opsturen naar Phileine
pi_41213169
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 13:27 schreef nebelung het volgende:

Komt wel goed hoor! Als alles op knappen staat, en het doet zeer, dan kan je best een heel klein beetje de druk eraf kolven hoor. Ik denk niet dat dat meteen je produktie weer aan de gang zet.
Nee, bij stuwing kun je beter 1 keer helemaal leeg kolven dan iedere keer een beetje. Dat laatste verhoogt je productie dus juist.
Don't you love her madly?
pi_41217015
Ah ok Helemaal leeg dus een keertje?
pi_41218286
Dat werkte bij mij wel super toen ik door overproductie met enorme stuwing liep.Ik was wat bang dat het de productie juist op zou voeren maar na een keer goed leeg kolven was het over
  zondag 27 augustus 2006 @ 13:11:22 #193
24188 Belana
kloon van belana
pi_41220697
te erg!
stormy waters...
sailin'
  zondag 27 augustus 2006 @ 14:00:59 #194
3011 E.T.
pi_41222003
OMG!! Dat iemand zoiets serieus durft te publiceren
  † In Memoriam † zondag 27 augustus 2006 @ 14:59:15 #195
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_41223678
Gelukkig publiceert de site ook een (zinnig) antwoord:
http://www.beliefnet.com/story/196/story_19647_1.html
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_41231500
Toch ook nog even hier ......

Hoe krijg ik in godesnaam dat wat ik kwijtraak aan gewicht door het geven van borstvoeding en moeder zijn weer bijgegeten. Ik weeg nog maar 54 kilo bij 1,70. Ik kom van een 62,5/58,5 voor de zwangerschap af. Hebben jullie ervaring hiermee?
pi_41231779
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 19:12 schreef Randa_v het volgende:
Toch ook nog even hier ......

Hoe krijg ik in godesnaam dat wat ik kwijtraak aan gewicht door het geven van borstvoeding en moeder zijn weer bijgegeten. Ik weeg nog maar 54 kilo bij 1,70. Ik kom van een 62,5/58,5 voor de zwangerschap af. Hebben jullie ervaring hiermee?
Gelukkig heb ik alweer geruststellende berichten gevonden op internet, maar ik ben toch wel een beetje bang, meer zo van wanneer stopt dat afvallen. Want het is wel zwaar en ontzettend langgeleden dat ik zo weinig woog. Denk dat ik in 1999 het laatst op dat gewicht heb gezeten voor ik ging samenwonen.
pi_41232343
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 19:21 schreef Randa_v het volgende:

[..]

Gelukkig heb ik alweer geruststellende berichten gevonden op internet, maar ik ben toch wel een beetje bang, meer zo van wanneer stopt dat afvallen. Want het is wel zwaar en ontzettend langgeleden dat ik zo weinig woog. Denk dat ik in 1999 het laatst op dat gewicht heb gezeten voor ik ging samenwonen.
Hm, meer dan gezond en regelmatig eten kan ik niet bedenken. Ik hoop dat ik zo af kan vallen door de BV, hier zouden er juist wel aardig wat kilo's af mogen die er door samenwonen en zwangerschap bij gekomen zijn
pi_41232720
Ik ga morgen bellen naar de huisarts en een doorverwijzing vragen voor een dietist. Ik heb ook last van mijn darmen door wel wat stress, maar eigenlijk is die stress voorbij. Hopen dat ik wat tips kan krijgen om een kalorierijkdieet en vezelrijk/mager dieet te combineren. (Ik eet altijd wat magerder als ik last van mijn darmen heb om ze weer rustiger te krijgen.) Want ik weet het niet meer.
  zondag 27 augustus 2006 @ 20:02:20 #200
45621 Suzanna
Mama van...
pi_41233110
De reden dat ik aankwam en niet afviel tijdens borstvoeding geven, was dat ik de hele dag honger, trek en lekkere trek had. En daar ook aan toegaf ... Als je dat niet hebt...ik weet niet hoe je het bijgegeten krijgt. Succes ermee, lastig probleem lijkt me. Misschien wat meer (gezonde) vetten eten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')