abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 11:52:40 #151
144006 chacama
Ondernemend!
pi_41158554
@ Tamea. Naar aanleiding van je opmerking over tepelhoedjes. Ik heb nadat ik ermee voedde begrepen dat een baby met tepelhoedje 25% minder voeding binnen krijgt dan met. Dat het door het minder rechtstreekse contact de productie ook verminderd. (bron: kraamverzorgster/lactactiedeskundige).... Tip die ze gaf was dat als het kindje eenmaal goed dronk met tepelhoedje het hoedje langzaam weg te halen door elke keer een randje eraf te knippen. Uiteindelijk drinkt de baby dan puur aan de borst. Ik heb het zelf nooit kunnen uittesten omdat Fleur toen al te weinig binnenkreeg en ik niet voldoende kon kolven...

Had trouwens ook erg ingetrokken tepels, maar nu lijkt het erop dat dit me niet in de weg gaat staan met de tweede...
pi_41158877
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 11:20 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Is er ergens een lijstje met stomme dingen die je gehoord hebt? Ik wil later als ik een kindje krijg ook borstvoeding geven, maar ik durf te wedden dat ze me flesvoeding gaan aanraden vanwege mijn tepels(die zijn namelijk alleen zichtbaar als ik het koud heb, ofzo ).
U vraagt, wij draaien:

Fabeltjes en nog meer fabeltjes over borstvoeding

Hou je vast, het zijn er heel veel!
Variety is the spice of life
pi_41158947
Chacama, dat heb ik ook gehoord en ook dat het de kans op borstontsteking vergroot. Maar Finn groeit prima,zit ook niet laag in de curves, en borstontsteking heb ik ook nooit gehad dus ik laat het nu maar zo.
pi_41159042
Yppy, wat fijn dat alles goed loopt.

Sjak, wat heerlijk joh, dat groeien, zo'n fijn gevoel geeft dat he!
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:16:32 #155
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_41159396
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 12:01 schreef nebelung het volgende:

[..]

U vraagt, wij draaien:

Fabeltjes en nog meer fabeltjes over borstvoeding

Hou je vast, het zijn er heel veel!
Bedankt voor de link.

* GWS leest verder
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_41161786
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 09:43 schreef Randa_v het volgende:

[..]

Jaah, dat ken ik. Ik heb Magneet ook wel een wakker gemaakt om te vragen waar hij Merlijn gelaten had, want ik kon hem niet vinden naast me in bed. Ik was nogal slaapdronken, toen ik het hem vroeg. Want meneer lag gewoon lekker te slapen in zijn wiegje. Jeeh wat is dat alweer lang geleden.
Oeh, wat eng is dat he! Ik heb in het begin regelmatig gedroomd dat ik aan het voeden was. Dan werd ik verschrikt wakker en dacht dan dat ik in slaap was gevallen en dat ze ergens onder de dekens lag. Wat een paniek steeds! Automatisch sloeg ik snel de dekens terug om te kijken of ze daaronder lag en daarna keek ik dan pas in het wiegje (waar ze dus altijd lekker lag te slapen).

Hier gaat het afbouwen redelijk. Ik zit een beetje te klooien omdat ik aan het afbouwen ben en omdat het erop lijkt dat ze van 5 voedingen nog maar behoefte heeft aan 4 af en toe (ze is bijna 5 maanden). Momenteel zit ik op het schema bv, bv, fv, bv, bv maar soms is het dus bv bv fv bv. Met de eerste stap ben ik al een week bezig en heb niet echt het gevoel dat mijn melkproductie al is aangepast. Soms staat de boel hier nog steeds op knappen.
Maandag ga ik maar proberen een 2e bv te vervangen. Ergens is het wel fijn om het rustig aan te doen. Het is ergens toch een soort afscheid nemen ofzo.
pi_41162086
Heel bekend, dat 'kwijt zijn'en de paniek! Heb regelmatig mijn man wakker gemaakt in blinde paniek dat ze weg was!

Je moet ook rustig afbouwen he Pixels, dat is echt het beste. Ze zeggen 1 voeding per week. Met tijd kan alles zich aanpassen. Komt wel goed hoor! Als alles op knappen staat, en het doet zeer, dan kan je best een heel klein beetje de druk eraf kolven hoor. Ik denk niet dat dat meteen je produktie weer aan de gang zet. Succes!
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 13:34:10 #158
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_41162392
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 13:27 schreef nebelung het volgende:
Heel bekend, dat 'kwijt zijn'en de paniek! Heb regelmatig mijn man wakker gemaakt in blinde paniek dat ze weg was!
Ik hoop dat dit niet bij mij gaat gebeuren want normaal heeft mijn vriend last van dat soort dingen, zoals bijvoorbeeld denken dat de ratten in bed liggen (toen we een tijdje ratten als huisdier hadden). Dan mag ik dus niet bewegen van hem, anders plet ik ze.

Hij gaat me echt keihard uitlachen als ik dat soort dingen ga doen...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_41162626
Wees maar gerust GWS, bij ons heeft m'n man dit dus. Die heeft me in de eerste weken nadat Finn geboren was een paar keer flink de stuipen op het lijf gejaagd door Finn midden in de nacht kwijt te zijn en te beweren dat ie echt net nog bij ons in bed lag (terwijl Finn gewoon een eigen bedje heeft en daar dus ook gewoon in lag). Maargoed we hebben dus ook al (voordat Finn er was) piraten, konijnen en weet ik al wat meer in onze slaapkamer gehad, volgens hubbie dan
  Licht Ontvlambaar vrijdag 25 augustus 2006 @ 13:52:48 #160
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_41163181
quote:
Hier nog zo eentje... En reageerde dan altijd heel rustig 'die heb je zelf weer terug in haar bedje gelegd... kijk maar' Dat kwam namelijk niet in me op dan, gewoon even in het bedje aan het voeteneinde kijken

Aanvulling, ik ben ook altijd degene die denkt dat we spinnen, vliegen, muggen [insert welk insect dan ook] in bed hebben...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:12:40 #161
144006 chacama
Ondernemend!
pi_41163895
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 13:52 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Hier nog zo eentje... En reageerde dan altijd heel rustig 'die heb je zelf weer terug in haar bedje gelegd... kijk maar' Dat kwam namelijk niet in me op dan, gewoon even in het bedje aan het voeteneinde kijken

Aanvulling, ik ben ook altijd degene die denkt dat we spinnen, vliegen, muggen [insert welk insect dan ook] in bed hebben...
Wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben.....ook qua spinnen dan!
pi_41165686
quote:

Je moet ook rustig afbouwen he Pixels, dat is echt het beste. Ze zeggen 1 voeding per week. Met tijd kan alles zich aanpassen. Komt wel goed hoor! Als alles op knappen staat, en het doet zeer, dan kan je best een heel klein beetje de druk eraf kolven hoor. Ik denk niet dat dat meteen je produktie weer aan de gang zet. Succes!
Ja ik heb ook geen haast wat dat betreft (ik wilde eigenlijk 3 maanden bv geven, inmiddels zijn het er bijna 5).
Ook wil ik het wat extra tijd geven omdat ik af en toe 4 en af en toe 5 voedingen geef. Voor haar regelmaat geef ik nu dus de middagvoeding fles (rond 13.00 a 11330). Maar soms is dit dus later en dan geef ik er nog maar 1 voeding na. Ik denk dat mijn melkklieren dat ook nog niet helemaal doorhebben.
Gelukkig doet het geen zeer, maar het is dan wel keihard. En die verdomde zoogcompressen van de etos (uit nood gekocht, normaal heb ik natusan) vangen zo weinig op
Echt zo viezig vind ik dat, midden in de nacht wakker worden met een natte bh/dekbed en zo'n doorweekt compresje, brrr. Daar verheug ik me wel op hoor, die verdomde voedingsbh niet meer aan te hoeven
  Licht Ontvlambaar vrijdag 25 augustus 2006 @ 15:44:29 #163
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_41166451
Tipje: 's nachts geen bh aan, maar een hydrofiel luier dubbelgevouwen onder je leggen. De bh werkt stuwend heb ik me laten vertellen...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 16:33:09 #164
108648 cattie
lieve moeder
pi_41167569
Vanmiddag ben ik bij de huisarts geweest. Ze kon niets bijzonders zien aan mijn tepels of aan Ive. Voor de zekerheid krijg ik een anti-spruw behandeling. Hopen dat dat werkt, want mijn tepels doen af en toe zo'n pijn dat ik bijna moet huilen tijdens het voeden en dat is niet leuk.
Een vriendin zei dat ik, omdat ik spruw heb, geen bv meer zou mogen geven. dat is toch onzin? De huisarts zei hier niets over en ik vind het ook niet terug op de borstvoedingssite.
pi_41167809
Onzin, fabel enzovoorts

Heb je wel wat voor jezelf én voor Ive? Zie ook de linkjes spruw en spruwbehandeling in linkjesoverzicht.
pi_41167948
Je moet nu alleen oppassen als je gekolfde melk zou willen invriezen cattie.
Die melk kan dan als je het later ontdooit en geeft weer spruw veroorzaken (daar kan je het wel tegen pasteuriseren, dat vernietigt helaas wel de antistoffen die in BV zitten, maar maakt voor de voedingswaarde niet uit).
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 16:54:03 #167
108648 cattie
lieve moeder
pi_41168182
Gelukkig, ik zou het namelijk heel erg vinden als ik zou moeten stoppen.
De ingevroren melk zal ik gaan koken voordat we het hem geven.
zelf vraag ik me heel erg af of het wel spruw is, maar beter het zekere voor het onzekere nemen lijkt mij.
pi_41170413
Arme Ronja zit onder de pukkeltjes.
Dat, in combinatie met de rode billen die ze al een tijdje heeft, de groenige ontlasting van vandaag EN de grote hoeveelheid lactose-bevattende producten die ik gister heb gegeten maakt dat ik alle melkproducten maar even laat staan. Ik kom uit een behoorlijk allergie-gevoelige familie en had me er al een beetje op ingesteld maar ik hoop dat het gewoon een vervelende sameloop van omstandigheden is die straks over is en dat ze niet reageert als ik straks weer eens een dagje melkproducten ga proberen.

En net nu heb ik trek in een groot glas melk
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 23:16:27 #169
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_41181076
Hier gaat het al beter .. of juist slechter met de spruw .. er zitten geen witte vlekjes meer in het mondje van Daniël en hij drinkt al wat gelijkmatiger.
Wel lijkt het alsof hij meer buikpijn heeft of krampjes, en ik denk wel dat dat komt door het spul wat we van de arts hebben gekregen ( Daktarin). Nou ja, daar komt ook nog bij dat hij een soort 'verlatingsangst 'lijkt te hebben en dus constant vastgehouden wil worden als hij niet moe geworden is.

Klopt het trouwens dat je minder kan kolven dan dat je kindje drinkt?Dat heb ik ergens gelezen, want als ik klaar met kolven ben , lijken mijn borsten juist leger dan dat Daniël ze leegdrinkt.
Ook kan ik per borst 180 cc kolven en als ik het rekensommetje voor afgekolfde borstvoeding maak
( 150cc maal het lichaamsgewicht , gedeeld door het aantal voedingen ) kom ik daar ook ongeveer op.

zucht wat een vragen hé? dat had ik vantevoren niet kunnen bedenken
pi_41181849
Hopelijk is het wel een samenloop van omstandigheden owlet. Rode billetjes gewoon, pukkeltjes van mama's hormonen, groene poep (zitten er witte stukjes in?) van relatief veel voormelk gezien je goede produktie. Hoop ik voor je!

Nanalune, klopt wel dat je kind er meer uit kan halen. Die kan veel 'dieper' zeg maar dan je kolf.
Daktarin kunnen ze best een beetje naar van worden. Tis ook berezoet spul.
pi_41183869
Misschien is het iets om zolang je het niet zeker weet over te stappen op yoghurtdrink Owlet? Is wat meer 'voorverteerd' dan gewone melk en dus makkelijker te verdragen.
pi_41189761
yoghurtdrink zou kunnen, maar ik laat liever twee weken even alle zuivel weg om daarna weer wat te proberen.
Ik g er nog steeds van uit dat het toevallig is, maar als ze er toch minder goed tegen kan dan kom ik er liever nu achter dan later.
pi_41195387
Sjak, in het ziekenhuis zeiden ze bijvoorbeeld dat je na drie minuten over moet gaan op de andere borst. Dat pikt Anna echt niet. Toen ze na twee keer aanleggen niet wilde happen, had ze geen honger volgens de verloskundige. Ze is nu 's nachts veel wakker, omdat ze dorst heeft (ze drinkt dan makkelijk een kwartier). De kraamhulp vond dat onzin en we moesten haar maar een keer een uurtje laten huilen. De kraamhulp vond trouwens nogal snel dat ze geen honger meer had en een kwartier per kant moest echt genoeg voeding zijn, dan moest ze weer naar bed. Ook een tante (die notabene tig babies er wereld heeft geholpen) vond dat ze na ruim een half uur drinken echt geen honger had. Ze moest gewoon naar bed en dat ze met haar hand naar haar wangetje ging was alleen een reflex, geen honger.
Als ze zo gaat schudden houd ik haar soms even rechtop. Het helpt ook om even op m'n pink te laten zuigen, dan weet ze weer dat ze haar mond dicht moet doen als ze hapt. Dat vergeet ze gewoon even.

Had Lois niet een keer een tip om melk uit kleertje te krijgen? Iets met water en zon dacht ik?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_41196171
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 14:47 schreef YPPY het volgende:
Sjak, in het ziekenhuis zeiden ze bijvoorbeeld dat je na drie minuten over moet gaan op de andere borst. Dat pikt Anna echt niet. Toen ze na twee keer aanleggen niet wilde happen, had ze geen honger volgens de verloskundige. Ze is nu 's nachts veel wakker, omdat ze dorst heeft (ze drinkt dan makkelijk een kwartier). De kraamhulp vond dat onzin en we moesten haar maar een keer een uurtje laten huilen. De kraamhulp vond trouwens nogal snel dat ze geen honger meer had en een kwartier per kant moest echt genoeg voeding zijn, dan moest ze weer naar bed
Pff, yppy, lijkt me vervelend hoor, zo'n kraamhulp! Fijn dat het nu wel lekker gaat met de bv. En lekker zo lang laten drinken als ze wil toch? Zo heb ik het altijd gedaan tenminste hoor. Hier ook een driftkop in het begin. En wat betreft dat aanleggen; het is ook gewoon een kwestie van even doorhebben. Ik heb in het begin ook wel 10 keer aangelegd voordat ze goed pakte, maar het scheelt je een hoop pijn
Zo'n kleintje moet ook nog leren effectief te drinken toch?
Ik had gelukkig wel een kraamhulp die me heel goed hielp met de bv. Vooral met aanleggen. Het leek soms zelfs wel een beetje hardhandig hoe ze dan hielp door het gezichtje van die kleine tegen mn tiet aan te drukken, maar uiteindelijk heb ik het dankzij haar geleerd.
pi_41196221
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 15:44 schreef Sjeen het volgende:
Tipje: 's nachts geen bh aan, maar een hydrofiel luier dubbelgevouwen onder je leggen. De bh werkt stuwend heb ik me laten vertellen...
Dank voor je tip Helaas werkt dit niet voor mij. Een hydrofiel zou sowieso te dun zijn met wat er uitkomt
Maar ook een handdoek heeft weinig nut. In het begin gaat het goed, maar ergens rond 4 uur snachts begint het toch te stromen. En die handdoek kan dan handig zijn, behalve als je op je rug ligt en de deken dus nat wordt haha
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')