abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 augustus 2006 @ 12:43:12 #1
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_40761376
Hier weer verder......

Het vorige topic: Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat (#20)

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Diaan73: PCO, behandeling: 6 maanden Clomid. Niet binnen 6 maanden
zwanger dan weer naar gyn. NOD 14-09,4 rondes Clomid gehad, maar daarna 2 cyclussen het gebruik van Clomid overgeslagen. Indien 14e weer ongi: start ronde 5 met Clomid.

Marie79: 'pauze' bij de gyn tot december '06. Ondertussen proberen af te vallen!

NieTTus: eileiders verwijderd in 2004, eerste ivf poging, 21 juli uitslagen bloed & extra test zwemmers manlief, prikinstructie, planning.. vanaf half september beginnen!

Annemiek78: 15-08, Terugplaatsing cryo-embryo.

Mariposa: bloeddrukpatiënt met nierinsufficiëntie, in maart en april een poging gedaan, maar 'gezonde' medicijnen werken niet, nu wachtend op PreConceptioneel Advies.

Ticootje: Nu op dag 9 van de cyclus, normale cyclus 28 dagen, volgende cyclus beginnen met ivf behandeling.

Voor de Wiki OP, deze vind je hier ; te gebruiken voor elk nieuw te openen topic en te wijzigen bij veranderingen in de OP.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

@Slaapmeisje: Ik vind het vooral zo spannend omdat het inderdaad nog goed moet gaan doordelen na het ontdooien EN het moet uberhaupt nog wel gaan nestelen natuurlijk. Ach ja... Nog 2 en halve week en dan weet ik het tenminste zeker...

Weet even niet of bovenstaande nog voor iedereen nog helemaal up-to-date is, maar anders hoor ik het wel, misschien kan Lois of E.T. dit dan eventueel aanpassen.

[ Bericht 10% gewijzigd door E.T. op 31-08-2006 14:39:45 ]
Positive thinking, my way of thinking!
  zondag 13 augustus 2006 @ 13:14:54 #2
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_40762045
Annemiek, ook hier IVF (ok, ICSI dan) ervaring allen geen ervaring met diepvries-kindjes
Saskia is een ICSI kindje (3e behandeling) en nu ben ik zwanger na een tweede ICSI-behandeling.

Eigenlijk dus meer ervaring dan me lief is

Spannend, dat je nu je eskimo'tje weer terug krijgt!
En ja, het waardeloze met ivf (en icsi) is dat je je steeds zo bewust van de stappen waar het mis kan gaan. Normaal zou je dat niet in de gaten hebben, als er dan geen bevruchting of goede deling is.. dan is dat maar zo.. Nu weegt dat zwaarder omdat 't steeds weer zo'n bewuste triviale stap is.
Succes alvast!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 13 augustus 2006 @ 13:17:21 #3
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_40762105
Wij hebben IVF ook in combi met de ICSI methode E.T.
Enne inderdaad... net wat je zegt.. Iedere stap beleef je bewuste en is weer een drempel.
Maar ik zeg altijd iedere stap verder is er EEN gewonnen! Maar wordt nu wel spannend hoor.
De eerste stap is weer gewonnen. BMS is er klaar voor! Nou ons eskimootje nog!

[ Bericht 0% gewijzigd door Annemiek78 op 13-08-2006 13:22:39 ]
  zondag 13 augustus 2006 @ 13:19:22 #4
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_40762162
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 13:14 schreef E.T. het volgende:
En ja, het waardeloze met ivf (en icsi) is dat je je steeds zo bewust van de stappen waar het mis kan gaan. Normaal zou je dat niet in de gaten hebben, als er dan geen bevruchting of goede deling is.. dan is dat maar zo.. Nu weegt dat zwaarder omdat 't steeds weer zo'n bewuste triviale stap is.
Ja, je bent je nu pas echt bewust van het aantal kansen dat het mis kan gaan die er in een normale bevruchting zitten. Wat het is echt kan op kans op kans.

Maar daar moet je wel bij stil staan maar niet te lang anders wordt je echt gek
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_40762331
Mag ik hier ook nog even komen duimen voor jullie allemaal?

Heel veel succes hoor dinsdag, Annemiek.
  zondag 13 augustus 2006 @ 13:28:54 #6
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_40762391
Leonieke, beetje laat...maar beter laat dan nooit !!!

GEFELICITEERD met juliie huwelijk!!! Geniet lekker saampjes en hopelijk snel met zijn drieetjes??
  zondag 13 augustus 2006 @ 13:33:43 #7
1723 zeeuws jongetje
inmiddels ouwe lul
pi_40762510
Even een hart onder de riem voor diegenen waarbij succes uitblijft; wij hebben een traject van jaren achter de rug met IUI, ICSI en IVF. Nadat we ermee gestopt zijn, werd mijn partner na enkele maanden alsnog spontaan zwanger. Nu al 6 maanden ver
pi_40763028
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 13:28 schreef Annemiek78 het volgende:
Leonieke, beetje laat...maar beter laat dan nooit !!!

GEFELICITEERD met juliie huwelijk!!! Geniet lekker saampjes en hopelijk snel met zijn drieetjes??
Dank u wel

En wat die drietjes betreft, zal het toch nog een tijdje duren. Eerst een huis en dan de MMM in. Maar op 14 juli volgend jaar ook nog het kerkelijk huwelijk (maar dan mag het bijna beginnen voor mij )
  zondag 13 augustus 2006 @ 15:34:30 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40765447
Wat een leuke verrassing dan alsnog zeeuws jongetje!
pi_40766408
Ík post ook al een paar weken mee, mag ik ook op het lijstje
pi_40770788
wij hebben 29 augustus een gesprek met de ivf verpleegkundige. Daarna gaan we verder met ICSI.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 13 augustus 2006 @ 20:41:21 #12
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_40775058
Annemiek, spannende dag voor jullie de 15e!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zondag 13 augustus 2006 @ 21:04:55 #13
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_40775906
En ik zie dat ik in het lijstje nog met oude data sta!
Wij zijn ondertussen zover dat alle onderzoeken niets uitwijzen, zaad van lief is goed (bovengemiddeld zelfs) en met de samenlevingstest was ook alles in orde.
Nu hebben we een paar maandjes 'rust'. Als ik voor december niet zwanger ben mogen we weer een afspraak met de gyn maken! zet dit laatste maar in het lijstje, al is het niet echt meer hier van toepassing vind ik, maar zit denk ik toch wel in de MMM - een klein beetje
18-11-2008 Maarten Alexander
  zondag 13 augustus 2006 @ 21:11:50 #14
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_40776163
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 12:01 schreef Annemiek78 het volgende:
Ik merk wel dat meer en deel van de meiden hier met clomid bezig zijn. Geen ervaringen met IVF hier? Ik begin hem nu toch wel te knijpen hoor, voor komende dinsdag. Dan gaat ons emmy terug geplaatst worden. Gaat nu toch echt wel korten!! Brr.... spannend.
wel grappig eigenlijk ook helemaal niet... toen ik hier begon te posten, was ik één van de weinige met Clomid en waren "alle andere" bezig met IUI, IVF e.d.

Annemieke heel veel suc6 a.s. dinsdag, ik zal voor je duimen.

Ik ben zelf gisteren weer ongi geworden. en ik hebben besloten om nog maar een keer een ronde Clomid over te slaan... mede gezien het weekendje Lowlands volgende week en evt. last van bijverschijnselen , geen zin in tijdens dat weekend en voor zover ik weet heb ik nu een voor mij normale cyclus gehad Ik heb dus nog steeds voor twee rondes Clomid, mocht ik de komende ronde niet zwanger zijn, dan begin ik weer met Clomid.
Make love, not war ☮
pi_40780041
Annemiek wat spannend weer! Ik duim mee
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
pi_40788022
In de loop van deze week moet mijn eisprong gaan komen. Buiten dat mijn temp niet stijgt s morgens en ik niets voel nog houdt ik de moed erin
pi_40790284
Annemiek, ik duim heel hard mee!
Wat heerlijk dat jullie nu al "zover" zijn.. Nu de tp en dan lekker 9 maanden lang bij jou!

Hier een beetje raar gevoel, donderdag gaan we starten! Morgen nog maar even naar de fertipoli want ik ben nog steeds niet wijs uit die menopur! Maar toch eerst starten met Lucrin, en dat gaat helemaal goedkomen! Deze week ben ik lekker vrij, nog teveel dagen dus kwam goed uit zo. Brrr

Chesna, hou vol! Je temp kan zomaar morgen ineens gestegen zijn

Diaan balen! Hoop dat je op Lowlands even lekker alles los kunt laten, en even kunt genieten! Daarna er weer met volle moed tegenaan!

ET, dat is zo waar van die stappen. Die beginnen nu pas door te dringen.. Als iets niet lukt, welke stap dan ook, dan begin je weer van voren af aan. Dat maakt onzettend onzeker..
~Geluk, is beseffen dat het geluk in je zit~
pi_40790817
Ik weet ook nog wel dat mensen dan roepen Ontspan! Maar als je je idd zo bewust bent (noodgedwongen) van elke stap, dan is ontspannen wel erg moeilijk.... Mijn vriendinnen zijn allen spontaan zwanger geworden en die konden dan ook leuk stoppen met de pil en spannend wanneer is het raak..die dachten daar pas aan op het moment van overtijd zijn...
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_40831763
Kwam ik er vanmiddag ineens achter dat ik morgen al ga beginnen met injecteren, en niet donderdag
CD 21 is morgen, ik moest de eeste dag van mijn laatste menstruatie meerekenen..(dat had ik dus niet gedaan) dat was dus even de bibbers toen ik erachter kwam! Even gebeld, gelijk alles na laten kijken en het klopte. Aangezien ik nog erg onzeker was over die menopur, kon ik gelijk langs voor die instructie. Alles is me duidelijk

Jeetje, niet morgen nog een dagje nadenken maar gewoon beginnen. We gaan ervoor, maar god wat maakt dit me onzeker.. En dat ben ik normaal helemaal niet zo erg..

Nou ja, we gaan er maar met goede moed tegenaan! (benieuwd hoelang ik dat vast kan houden )
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 15:55:23 #20
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_40831893
We zijn weer thuis uit het ziekenhuis. De dag is alleen ontzettend veel anders gelopen dan we hadden gehoopt. We werden vanuit de wachtkamer binnen geroepen en toen zei die mevrouw al haar naam en daar achter : "Ik ben verpleegkundige" Toen voelde ik al nattigheid......

Ik weet niet wie bekend is met het AZM, maar je hebt daar dus rechtdoor een grote spreek-/behandelkamer en je hebt links een heel kein spreek-/behandelkamertje waar nog net een echoapparaat naast de spreektafel past. We werden dus begeleid naar het kleinste kamertje Waar bovendien het echoapparaat en alles gewoon uit stond. Toen wist ik het helemaal zeker..... Het gaat niet door.

Ze begon haar verhaal:" De reden dat IK jullie binnen roep.." Toen zei ik al tegen haar: "Hou maar op, ik weet het al.." Ons embryootje is niet goed ontdooit en kon daarom niet terug geplaatst worden. BAM, KLAP in je gezicht! Daar kan je het mee doen!

We hebben uiteraard nog wel even na gepraat en dergelijke, maar we zijn nu dus feitelijk weer terug bij af. Lege handen... Geen cryo's meer over. Alles weg!

Onze donor heeft wel een paar keer geroepen dat ze opnieuw wil doneren, maar misschien als het puntje bij het paaltje komt hoop ik dat ze daar nog steeds zo over denkt. Al weten we uberhaupt zelf niet meer wat we nog moeten doen. Gaan we door of niet. Willen we dit hele circus weer van voor af aan starten of nemen we rust en genieten we saampjes verder van het leven. Hoop om over na te denken... Zie het allemaal niet meer zo helder. We gaan het maar eens rustig laten bezinken en het er saampjes nog verder over hebben en dan zien we wel.

Grt. Annemiek
pi_40831961
oh annemiek wat erg... heel heel veel sterkte met deze domper.
pi_40831975
Wat kut voor jullie, Annemiek

Je had je wel iets anders voorgesteld van deze dag Veel sterkte! Neem eerst maar es de tijd inderdaad om het te laten bezinken en dan kun je later weer verder, vooruit, kijken.
Eeuwig vijfentwintig
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 16:12:46 #23
114177 Diaan73
pi_40832398
Aw Annemiek wat een verhaal zeg.... en een grote domper op deze dag.... heel veel sterkte en een dikke knuffel van mij sterkte met wat jullie ook gaan beslissen....
Make love, not war ☮
pi_40833203
Oh wat erg zeg, ik wens jullie sterkte toe en veel rust.
  † In Memoriam † dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:00:20 #25
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_40834106
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 15:55 schreef Annemiek78 het volgende:
We hebben uiteraard nog wel even na gepraat en dergelijke, maar we zijn nu dus feitelijk weer terug bij af. Lege handen... Geen cryo's meer over. Alles weg!
Oh Annemiek wat erg is dit zeg! Hoe nu verder is de grote vraag. Eerst maar eens laten bezinken en even goed uithuilen Ontzettend veel sterkte met het verwerken van deze megateleurstelling
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:02:57 #26
94046 PM-girl
pi_40834204
O Annemiek, wat rot zeg.
Ik neem aan dat je in Maastricht bent geweest? Dan ken ik de situatie idd en dan voel je hem al aankomen door het kamertje.
Jeetje, rot zeg, sterkte ermee. Meer weet ik eigenlijk niet te zeggen, sorry
*
pi_40834406
'Ballen Annemiek Wat een rotgevoel. Nu eerst alles verwerken en laaten bezinken is denk ik het beste maar hoe dan ook is het echt balen
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:30:59 #28
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_40835074
Dank jullie wel voor deze lieve reactie's Heb vandaag gewoon hierdoor een behoorlijke baaldag!
Maar.... Zie mijn signature: Morgen zien we het vast al weer wat minder grijs.
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:36:01 #29
24188 Belana
kloon van belana
pi_40835225
annemiek, wat erg veel sterkte!
stormy waters...
sailin'
pi_40835297
oooh Annemiek, wat balen joh!
Zet je zomaar weer even helemaal op zijn kop.. Bah!

dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:39:20 #31
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_40835334
Even ook een reactie van mij.

Ik had het dus niet zo aanzien komen als Annemiek en het was voor mij ook een behoorlijke klap. Je houd er natuurlijk wel rekening mee alle je hoop natuurlijk op het beste.

We moeten nu echt even alles op een rijtje zetten want we zijn weer waar we 3 jaar geleden ook waren.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_40837741
Jij ook sterkte Martijn!!
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 20:25:56 #33
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_40841226
Beiden sterkte Martijn en Annemiek, dit is wel een hele erge teleurstelling.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  Jubileum moderator dinsdag 15 augustus 2006 @ 20:34:51 #34
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_40841665
Verdorie jongens, dat is echt een klap in je gezicht inderdaad! Heel veel sterkte Martijn en Annemiek, ik vind het heel erg voor jullie.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 21:42:40 #35
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_40844210
Sterkte met zijn beiden Martijn en Annemiek
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 21:44:49 #36
3011 E.T.
pi_40844274
He verdomme!
Annemiek, een baaldag is wel het minste dat in zo'n situatie gerechtvaardigd is hoor!

Heel veel sterkte, jullie allebei!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_40857913
Neeeee, wat een vreselijk nieuws annemiek....shitterdeshit. Heel veel sterkte.
Niettus, jij ook heel veel sterkte met spuiten vandaag!
DANYEL EN THIJS
pi_40858309
Dank Catoot! Hij zit er al in (ik spuit 'sochtend omdat ik dan zeker thuis ben en de tijd heb.. dat is 'savonds nog maar de vraag ivm werk enzo )

Gelukkig voelde ik er niets van, maar die Lucrin naaldjes zijn ook zo dun! Alleen het idee dat je in je eigen lichaam aan het spuiten bent.. Maargoed, het viel me alles mee, de kop is eraf, we zijn echt begonnen!!
pi_40859490
Jeetje Annemiek en Martijn wat naar zeg. Sterkte de komende tijd. Weer terug bij af, vreselijk...

Niettus, gelukkig dat de naaldjes dun waren en je er niets van voelde. Een spannende tijd voor de boeg, succes!
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
  woensdag 16 augustus 2006 @ 10:36:19 #40
114177 Diaan73
pi_40859727
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 09:35 schreef NieTTus het volgende:
Dank Catoot! Hij zit er al in (ik spuit 'sochtend omdat ik dan zeker thuis ben en de tijd heb.. dat is 'savonds nog maar de vraag ivm werk enzo )

Gelukkig voelde ik er niets van, maar die Lucrin naaldjes zijn ook zo dun! Alleen het idee dat je in je eigen lichaam aan het spuiten bent.. Maargoed, het viel me alles mee, de kop is eraf, we zijn echt begonnen!!
Gelukkig dat het meegevallen is. Heel veel succes en sterkte
Make love, not war ☮
pi_40865325
Niettus, en lekker in het dikke gedeelte van je buik of been prikken voel je er niks van! Voel je je nu niet ongelooflijk stoer?
DANYEL EN THIJS
  † In Memoriam † woensdag 16 augustus 2006 @ 13:44:54 #42
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_40865803
Wat fijn dat het prikken is meegevallen Niettus! De lucrinnaaldjes zijn op zich redelijk dun. Helaas heb ik wel eens een pot gehad met wat kromme/botte naaldjes ertussen. Die gingen minder soepel. De apotheek zei dat het wel vaker voorkwam bij de lucrin, maar gelukkig heb jij een goeie batch. Uiteindelijk ben ik van de lucrin overgestapt op synarel neusspray. Twee keer per dag een pufje in plaats van een spuitje lucrin. Het beviel me ook beter omdat ik van de lucrin nogal veel hoofdpijn en opvliegers kreeg. Ook ben ik een keer overgestapt van de puregon naar de menopur en daarna weer terug naar de puregon. Die laatste zit in een handige prikpen en vond ik prettiger en makkelijker doseren dan menopur. Eerst maar eens deze poging voor jou en hopelijk zijn verdere behandelingen niet eens meer nodig. Toen ik het vroeg aan de ferti-arts van het flevo zij ze dat het haar niet zoveel uitmaakt wat ik gebruik, dus op zich zijn ze daar wel flexibel in.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_40866666
mag je met je gyn overleggen wat je het liefste gaat gebruiken, alle hormonen doen toch ongeveer hetzelfde... ik ben niet zo'n naaldenheld...
  † In Memoriam † woensdag 16 augustus 2006 @ 14:14:54 #44
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_40866850
Ik denk dat het van de gyn afhangt Ticootje. Je komt waarschijnlijk toch niet onder het geprik uit omdat de follikelstimulerende hormonen zoals Puregon en Menopur allemaal gespoten moeten worden. In ons ziekenhuis moet je ook nog downregulerende hormonen gebruiken om je cyclus over te nemen en heel toevallig had ik ontdekt dat die ook in een neusspray zaten en dit mocht ik toen van mijn arts gebruiken. Is trouwens ook niet ideaal hoor omdat het ook gore bagger is die een uur later nog in je neus en keel proefbaar is. Omdat ik twee prikken per dag moest geven, vond ik de neusspray toch beter omdat het in ieder geval 1 prik scheelde.
pi_40867319
Ooo dan ZAT (hihi) je bij dezelfde als waar ik nu zit
Dat zei ze mij ook! Dat het eigenlijk allemaal niet uitmaakt!
Ben wel heel blond nu waarschijnlijk, maar jij woont dus ook in A?

Er zitten wel een paar wat "krommere" naaldjes in de pot.. Heb nu net de eerste gehad en die was goed! We zullen het wel zien.. Ben heel benieuwd hoe ik straks reageer op de Lucrin! Ik heb echt al meelij met mijn man

Catoot, ik voelde me retestoer
Het besef dat je écht jezelf aan het prikken bent, en ook nog iets inspuit word pas werkelijk de eerste keer dat je het doet. Dat is heel apart. Vond wel dat ik lef had.. hihi

Ticoo, dan zou ik er zeker naar vragen! Ik had me echt hele nare toestanden voorgesteld, maar écht ik voelde niets. Nou is dat natuurlijk ook per persoon verschillend! Ik heb slanke armen en benen, maar een leuke speklaag op mijn buik en ik voelde écht niets! Maargoed, goed tegen je arts zeggen wat je graag wilt, want JIJ moet je er fijn bij voelen! Maar zoals Slaapmeisje zegt, je komt hoe dan ook niet onder prikken uit.. Maar misschien kan dit er 1 schelen!
pi_40868189
Martijn en Annemiek wat een domper Ik vind het echt zo erg voor jullie.

Veel sterkte

En Niettus, uiteraard moet je je stoer voelen, voor minder moet je helemaal niet gaan
  † In Memoriam † woensdag 16 augustus 2006 @ 15:20:04 #47
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_40869332
NieTTus we zijn inderdaad stadsgenootjes Ik kan me dus heeeel goed een voorstelling maken van jouw controles en de mensen die daar werken Die arme mannen van ons moeten af en toe ook heel wat doorstaan hoor. En als ze denken dat ze er vanaf zijn als je eenmaal zwanger bent..... nou mooi niet

Prikken deed ik ook altijd in mijn buik en dat ging prima. Lekker een dikke plooi pakken en goed recht prikken en dan merk je er amper wat van. Ticootje, je groeit er echt naar toe hoor. Je bent niet de enige die nogal angst heeft voor naalden, maar als je er eenmaal doorheen bent dan wen je er gek genoeg ook wel snel aan hoor. Volgens mij was minoes ook panisch voor naalden, maar die heeft zich toch ook zelf geprikt. Sommige dames laten hun man of iemand anders bij ze prikken. Slaapvriendje ging al bijna van zijn stokkie van het idee en ik vond het gelukkig niet erg om het zelf te doen. Op een gegeven moment was ik zo'n geroutineerde junk dat ik bijvoorbeeld ook weleens op het toilet van een congrescentrum heb geprikt of in de auto omdat dat toevallig zo uitkwam.
pi_40928332
Hier geen eisprong gehad, zit nu op cyclusdag 21 en niets gevoeld. Een dag verhoogde temp maar de dag erna weer naar beneden toen twee dagen hogere temp maar nu weer laag (dat zijn de afgelopen vier dagen)

Ik ga vandaag lekker op vakantie, proberen mijn gedachten te verzetten en een beetje lol te maken. Hopelijk denkt mijn rug er ook zo over want die voelt aan de onderkant aan als een stijve plank.

Succes iedereen deze week
pi_40930898
Veel plezier op vakantie Chesna!!

Hier vanmorgen de vekeerde plek aangeprikt
Heb mijn bovenbuik al 2 dagen gebruikt en dat ging prima.. Onderin vandaag dus gedaan en die voelde ik goed.. Maar het zou ook zomaar een bot naaldje geweest kunnen zijn...
In elk geval les voor morgen, ik blijf gewoon lekker bovenin mijn buik prikken voorlopig!

Jeetje Slaapmeisje wat grappig!
pi_41163999
Stapje verder, joehoe!
Vandaag ongesteld geworden (hopelijk de laatste keer voor de komende maanden, we blijven positief ) dus woensdag beginnen met de menopur. 6 september eerste follikelmeting! Heb nu pas écht het gevoel dat er schot in de zaak komt
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:21:36 #51
114177 Diaan73
pi_41164151
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 14:16 schreef NieTTus het volgende:
Stapje verder, joehoe!
Vandaag ongesteld geworden (hopelijk de laatste keer voor de komende maanden, we blijven positief ) dus woensdag beginnen met de menopur. 6 september eerste follikelmeting! Heb nu pas écht het gevoel dat er schot in de zaak komt
Ow NieTTus was spannend allemaal zeg. Het is dus helemaal goed gegaan met prikken?

@Lois/E.T.: mijn NOD in de openingspost staat nog op 12 juli, maar dat is inmiddels al 14 september 2006 geworden. ik heb wel 4 rondes met Clomid gehad, maar daarna 2 cyclussen het gebruik van Clomid overgeslagen. Als ik de 14e weer ongi word, ga ik met ronde 5 met Clomid beginnen. is het allemaal nog wel duidelijk

[ Bericht 13% gewijzigd door Diaan73 op 25-08-2006 14:28:49 ]
Make love, not war ☮
pi_41164320
Tot nu toe gaat het nog prima. Ene dag een goed plekje, andere dag een minder goed plekje (auw!)

Van de week ook al aanvaring met de kat, ik heb eindelijk een manier gevonden om lekker in mijn bed te kunnen blijven met prikken (ik prik 's morgens vroeg ) dus ik zet de spuit, kat springt ineens uit het niets op bed, en geeft me heel lief een kopje
Tegen de spuit, spuit er in zijn geheel in, en ook alle vloeistof er in 1 keer in. Heb geloof ik nog nooit zo gevloekt in mijn leven

Het deed niet eens zeer, maar het was gewoon de schrik!

Maar verder hobbelen we aan..

Voor jou dus ook weer een spannende tijd!! Hier blijven de duimen draaien hoor!!
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:31:21 #53
114177 Diaan73
pi_41164476
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 14:26 schreef NieTTus het volgende:
Tot nu toe gaat het nog prima. Ene dag een goed plekje, andere dag een minder goed plekje (auw!)

Van de week ook al aanvaring met de kat, ik heb eindelijk een manier gevonden om lekker in mijn bed te kunnen blijven met prikken (ik prik 's morgens vroeg ) dus ik zet de spuit, kat springt ineens uit het niets op bed, en geeft me heel lief een kopje
Tegen de spuit, spuit er in zijn geheel in, en ook alle vloeistof er in 1 keer in. Heb geloof ik nog nooit zo gevloekt in mijn leven

Het deed niet eens zeer, maar het was gewoon de schrik!

Maar verder hobbelen we aan..

Voor jou dus ook weer een spannende tijd!! Hier blijven de duimen draaien hoor!!
Och jeetje die kat ook, kan me voorstellen dat je daarvan schrok. Gelukkig is het wel goed gegaan.

Aanhobbelen zoals iedereen hier

Tja probeer me er niet meer zoveel mee bezig te houden, dat frustreert alleen maar. Soms ontkom je er helaas niet aan. Maar ik vind de periode rond mn NOD altijd wel erg spannend.
Make love, not war ☮
pi_41164763
Ja logisch! En je zou er dolgraag minder mee bezig willen zijn denk ik, maar met alles wat er in je lichaam gebeurd is dat verdomd moeilijk!

Ik merk wel wat "overgang" achtige verschijnselen van de Lucrin of het kan weet ik niet. Maar had het er met mijn schoonmoeder over, dat ik sinds ik spuit, 's nachts wakker word en niet meer verder kan slapen (ik slaapkampioen, serieus..) 4 uur slaap op een nacht is veel de laatste tijd.. Ook droom ik raar!

Schoonmama heeft hetzelfde en die zit in de overgang.. Toch raar dat je dat dan kunt delen op je 25e

Ooooh wat gun ik het iedereen in dit topic toch om snel te verkassen naar Z&G
pi_41165002
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 14:16 schreef NieTTus het volgende:
Stapje verder, joehoe!

mama kirsten
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_41165082
pi_41169650
Ik ben terug van vakantie.
Geen eisprong gehad (ben nu op dag 28 van mijn cyclus)
Dusse ik vrees het ergste eigenlijk maar goed dinsdag naar de gyn
pi_41169846
Wat balen Chesna
Ben heel benieuwd wat je cyclus gaat doen!

Heb je wel een lekkere vakantie gehad? Wel kunnen genieten?
pi_41249458
Vakantie was heel erg leuk en intensief natuurlijk
Morgen naar de gyn (om tien over negen)
Eens kijken wat die voor actieplan heeft, ik ben benieuwd
pi_41249581
morgen is voor ons het gesprek met de ivf verpleegkundige. Komt ook snel dichterbij!
  maandag 28 augustus 2006 @ 11:19:24 #61
114177 Diaan73
pi_41250685
Ticootje spannend zeg!! Veel succes morgen

Chesna wat balen dat je geen eisprong hebt gehad in de vakantie. Ook nog een ongi te bekennen. Ben benieuwd wat de gyn morgen te vertellen heeft. Jij ook veel succes morgen
Make love, not war ☮
pi_41251257
Nou ik ben niet ongi geworden eigenlijk
En zie/voel geen tekenen dat ik dat wel ga worden de komende dagen.
Voel mij nu al helemaal hopeloos.

Ticootje moet jij ook zo vroeg ? Kan ik voor je gaan duimen om een bepaalde tijd, ik ben niet echt een geluksvogel maar misschien helpt het een klein beetje ?
pi_41251285
Chesna, wat baaaalen...

Niettus, dat met die kat: dat had ik ook: ging ie kopjes tegen de spuit gaan geven...soms moest ik alle dieren even opsluiten want hond lag dan met kop tegen de buik (watdoethetvrouwtjenouwatdoethetvrouwtjenou) en de kat kwam kopjes geven tegen de spuit (en dan moest ik toch weer even eerst de handen wassen terwijl het in feite een klusje van niks was...grom!
DANYEL EN THIJS
  maandag 28 augustus 2006 @ 11:53:43 #64
114177 Diaan73
pi_41251650
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 11:39 schreef chesna het volgende:
Nou ik ben niet ongi geworden eigenlijk
En zie/voel geen tekenen dat ik dat wel ga worden de komende dagen.
Voel mij nu al helemaal hopeloos.

Ticootje moet jij ook zo vroeg ? Kan ik voor je gaan duimen om een bepaalde tijd, ik ben niet echt een geluksvogel maar misschien helpt het een klein beetje ?
* bedoelt ook geen ongi... te snel getypt

Ik kan me voorstellen dat je je hopeloos voelt... het verkeren in onzekerheid is ook zo kut, excusez le mot, maar zo is het nu eenmaal.
Make love, not war ☮
pi_41252501
Ja en toch hoop ik stiekem dat ik de komende maanden geen ongi heb en dat ik nu wel een keertje mazzel heb, maar dat zal wel niet, maar toch blijven hopen
Teleurstelling komt morgen wel
  maandag 28 augustus 2006 @ 12:37:53 #66
114177 Diaan73
pi_41252787
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 12:26 schreef chesna het volgende:
Ja en toch hoop ik stiekem dat ik de komende maanden geen ongi heb en dat ik nu wel een keertje mazzel heb, maar dat zal wel niet, maar toch blijven hopen
Teleurstelling komt morgen wel
Ik hoop met je mee... positive thinking en hoop doet leven etc. etc.
Make love, not war ☮
  † In Memoriam † maandag 28 augustus 2006 @ 12:55:51 #67
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_41253247
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 14:39 schreef NieTTus het volgende:
Ik merk wel wat "overgang" achtige verschijnselen van de Lucrin of het kan weet ik niet.
NieTTus, helaas zijn dat bijverschijnselen van de Lucrin. Ik had ook zo'n last van slaapproblemen, zweetaanvallen, hoofdpijn etc. toen ik Lucrin gebruikte. Typische overgangsverschijnselen dus
pi_41263408
Ik heb een domme vraag

Hoe gaat de gyn morgen testen of ik geen eisprong had en hoever ik nu in mijn cyclus ben?

Hoe kan zij zien dat ik niet of wel zwanger ben, want als ze niet weten hoever ik in mijn cylcus ben is een zwangersschapstest toch ook niet representatief ?
pi_41263670
Mijn gyn voelt het chesna. Zij zegt dat zij altijd kan zeggen hoe ver je in jouw cyclus zit.
  † In Memoriam † maandag 28 augustus 2006 @ 18:54:31 #70
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_41264430
chesna met een inwendige echo kan gekeken worden naar de dikte van het baarmoederslijm en naar evt. grootte van het follikel (eiblaasje). Hieraan kan de gyn ook zien hoe ver je in je cyclus zit. Nog heel even geduld dus, morgen weet je meer
pi_41264546
Ja maar ik ben nu aan het stuiteren, sorry
pi_41265248
ja chesna, vervelend he dat wachten end e onzekerheden..maaarrrrrr: morgen heb je duidelijkheid en het is nu al avond!! (lekker bijtijds naar bed, dan is het des te eerder ochtend )
DANYEL EN THIJS
pi_41266219
morgen half 11, duimen dus!!
pi_41286011
Ik ben terug

Dosis verhoogd naar 2 clomid en als dat niet werkt dan nog een keer een verhoging naar 3 stuks
Eerst weer duphastron voor 10 dagen
Ik kan weer vooruit de komende maand
pi_41286019
Hoe is het gegaan Ticootje ???
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:18:44 #76
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41286118
Hopelijk gaat de clomid dan nu iets doen chesna!
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:19:23 #77
114177 Diaan73
pi_41287903
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 11:14 schreef chesna het volgende:
Ik ben terug

Dosis verhoogd naar 2 clomid en als dat niet werkt dan nog een keer een verhoging naar 3 stuks
Eerst weer duphastron voor 10 dagen
Ik kan weer vooruit de komende maand
De ene Clomid-tablet had dus niet gewerkt? dat is wel balen, maar fijn dat je nu weer weet waar je aan toe bent....
Make love, not war ☮
pi_41290502
Ja ach zal vast wel niet
Deze deed helemaal niets.
Eerst maar eens tien dagen om weer een bloeding te krijgen. Zal wel weer wat worden hahahaha
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:57:09 #79
94046 PM-girl
pi_41290828
Hoop dat het beter gaat lukken met de hogere dosis Chesna!
*
pi_41292325
Ticootje,hoe was het?

Groetjes,Minoes
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 14:43:54 #81
114177 Diaan73
pi_41292403
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 13:57 schreef PM-girl het volgende:
Hoop dat het beter gaat lukken met de hogere dosis Chesna!
Hoop ik ook voor Chesna. Wordt weer een spannende periode.

grrr ik had een heel verhaal getypt en zie dat het niet (goed) gepost is.... damn.

Ja Ticootje laat eens van je horen!
Make love, not war ☮
pi_41294149
sorry meiden... ik was pas om 1 uur weer thuis (kind halen van school en even recept afgeven) daarna even gegeten en mn man naar zn werk gebracht, en ook het huishouden stond niet stil, maar nu zit ik eindelijk even.

Vanmorgen dus het laatste gesprek gehad en mn mannetje heeft zn spul afgegeven. Alles ziet er erg goed uit, baarmoeder is goed, mooie eierstokken. Daar maakte ik me ook geen zorgen om hoor!

Volgende cyclus mogen we meteen beginnen, ik schrok alleen wel een beetje van hoeveel ik moet spuiten!!!! En dat terwijl ik superbang ben voor naalden, dat wordt wat! Bij het uitleggen liet ze een ampul zien en alleen van het zien werd ik al misselijk.

Ik moet nu de eerste dag van de menstruatie bellen en meteen beginnen met decapeptyl, op dag 3 krijg ik een echo en ga ik beginnen met menopur 's morgens en 's avonds. Op dag 8 dan weer een echo, tot zo ver weet ik.

Ik heb ook een recept voor pregnyl, maar op mn schema staat daar niets over, is dat voor na de punctie???

Spannend he?? Ik maak me alleen heel erg druk om de punctie!! Ik heb er zelf al nachtmerries over gehad.....

edit : de verpleegkundige noemde ook nog even de prijs van de hormonen, en schrok me de *&@#! !! Kom ik bij de apotheek blijkt het minder dan de helft te zijn dan wat de verpleegkundige zei. IK :
  † In Memoriam † dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:44:59 #83
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_41294365
Ticootje het begint nu echt spannend te worden voor jullie. Hoeveel eenheden Menopur moet je spuiten dan? Als je zowel in de ochtend als avond spuit zal dat inderdaad wel veel zijn. De Pregnyl is om je eisprong op te wekken. Op het moment dat je follikels mooi groot zijn, ga je op het teken van het ziekenhuis de Pregnyl prikken. Dit hoor je dus nog wanneer het zover is.

En tja, de punctie..... het is voor iedereen anders en mij persoonlijk is het erg tegengevallen. Dat kwam omdat ik toen ook overstimulatie had waardoor het herstel wat langzaam ging. Het komt vast goed hoor. Wel heb ik gemerkt dat het erg belangrijk is goed op je ademhaling te letten. Op een gegeven moment werd ik door de verpleegkundige zo gecoached met mijn ademhaling dat ik in een soort trance/roes terecht kwam gedurende het laatste endje van de punctie. Hou je doel voor ogen, dan kom je er wel!
  † In Memoriam † dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:46:46 #84
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_41294407
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 15:38 schreef Ticootje het volgende:
edit : de verpleegkundige noemde ook nog even de prijs van de hormonen, en schrok me de *&@#! !! Kom ik bij de apotheek blijkt het minder dan de helft te zijn dan wat de verpleegkundige zei. IK :
Het kan zijn dat de verpleegkundige de all-inclusive prijs noemde (dus inclusief het gedeelte dat wordt vergoed door de verzekering). Al met al zijn die hormonen schrikbarend duur en spuit je voor kapitalen in je lijf
pi_41294657
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 15:46 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

Het kan zijn dat de verpleegkundige de all-inclusive prijs noemde (dus inclusief het gedeelte dat wordt vergoed door de verzekering). Al met al zijn die hormonen schrikbarend duur en spuit je voor kapitalen in je lijf
Incl wat de vezekering vergoed komt het op 795 ofzo, ik moet 499 betalen. ABSURT bedrag! Maar de verpleegkundigde zei 1100!!! Toen schrok ik wel even!
pi_41294768
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 15:44 schreef Slaapmeisje het volgende:
Ticootje het begint nu echt spannend te worden voor jullie. Hoeveel eenheden Menopur moet je spuiten dan? Als je zowel in de ochtend als avond spuit zal dat inderdaad wel veel zijn.
ik moet 's morgens 2 ampullen spuiten en 's avonds 1 ampul menopur en elke dag 1 mapul decapeptyl.
Ik vind het wel erg veel hoor!!!
pi_41298971
Chesna, jeetje, dus nu een hogere dosis! Maargoed, je bent weer een stapje verder! Positief blijven (lukt dat een beetje? Kan me zoo voorstellen dat dat moeilijk is, maar je bent wel wéér een stapje verder... zo zie ik het altijd maar...)
Succes!!!

Ticoootjeeee jeetje nee het is niet weinig, maar ik kan nu echt uit ervaring spreken, zodra de eerste en tweede gezet zijn, ben je over je grens. Als je maar het goede plekje op je buik aanprikt, dat is echt heel belangrijk! Want onderin mijn buik is écht niet fijn, maar links of rechts, in de rol (ja die heb ik, geen idee of jij hem hebt, hihi) naast je navel voel je er echt weinig van... (ik dan, nogmaals kan alleen over eigen ervaring spreken..)

Het is gewoon een mega drempel, maar hou je alstjeblieft je doel voor ogen!! Het komt goed, en het is zo ongelofelijk balen dat het bij ons op "die" manier moet, maar het kán! Maakt het niet makkelijker, maar ik hoop zo dat ik je een hart onder de riem kan steken. Want ik dacht ook zo (nou was ik niet zo bang, maar het is gewoon onnatuurlijk!) en nu ik bezig ben, kan je vertellen het went echt.

Desondanks lekker denken, doen en voelen wat jíj wilt.. Dat is het allerbelangrijkste..!

De pregnyl is inderdaad zoals Slaapmeisje zegt
Soms moet je een lichtere versie vanaf de punctie nog tot na de terugplaatsing prikken, zodat het embryootje goed kan innestelen (voor je baarmoeder slijm!)

Ik had even stress. moest vorige week woensdag ongi worden, en vrijdag beetje bloed.. Dus gebeld en mocht morgen gaan starten.. Vrijdagmiddag ALLES weg geen krampje meer en vooral geen bloed meer..en ik ben nooit meer dan 2 dagen overtijd geweest ) Hele weekend niet meer gehad... Ik had echt even de balen erin.. Dacht alles kan mis gaan, maar nu al?

Uiteindelijk maandagmiddag ongi geworden, en na te bellen met de poli kreeg ik te horen dat ik sowieso woensdag (morgen dus) mag starten met de stimulatie!

Dus morgen gaan we de volgende stap zetten, de menopur spuiten (ben toch zo benieuwd naar de bijwerkingen arme man )

6 september eerste follikelmeting, en als alles zo doorgaat, 11 september al de punctie, dat is over minder dan 2 weken het gaat nu ineens zooo snel!!

Nou weer heeeeeeel blablaverhaal van mij, maar heb net retezwaar examen van mijn werk gehad, en ik ben glansrijk geslaagd dus beetje hyper nu!! hihi
pi_41299106
punctie is kort en hevig volgens de verpleegkundige...
pi_41299551
Ik zie op zich best op tegen de punctie, maar ik heb de mazzel dat ik in mijn omgeving een aantal vrouwen ken die ivf hebben ondergaan, waaronder de punctie. Bij hun is het allemaal meegevallen.. Het was niet fijn en best een beetje pijnlijk, maar ze hadden allemaal zoiets van dat zou ik zo weer doen!!

Moeilijk om je voor te stellen hoe het bij jou zal gaan, maar ik probeer het nu een beetje te laten gaan. Het kan meevallen of het wordt heel heftig, maar dat weet ik op dat moment pas....

Maar is logisch hoor, al die gevoelens en onzekerheden.. Jeetje heb me de afgelopen 2 weken nog nooit zo gevoeld.. Maar ik blijf hopen dat het het allemaal waard is, en als je dan een slaapmeisje ziet .... er is hoe dan ook hoop!!!!!

Succes meis, duim voor je mee! (en hoop natuurlijk dat alles meevalt...)
pi_41300406
Ticootje en NieTTus,voor jullie van mij ,een dikke en heel veel sterkte en succes met de naalden en de prikken.Het gaat voor jullie nu echt beginnen
Over de punctie kan ik(gelukkig)niet meepraten,maar van ET en Slaapmeisje begreep ik,dat t echt niet fijn was en dat je het echt niet zo nog een keer doet!Hopenlijk valt het voor jullie mee.

Groetjes,Minoes
pi_41303071
We gaan ervoor Minoes!! En jij hoort natuurlijk in die zin van mij over Slaapmeisje erbij!! Geweldig!!

En Slaapmeisje, had jij ook snel dat die verschijnselen van de Lucrin ophielden? Ik moet zeggen dat het nu een week alweer wat rustiger is, en ik heb nu 1 pot leeg (ben nu dus precies 2 weken aan het prikken...)
Ben echt benieuwd hoe ik op de menopur ga reageren... snel meer info daarover, whahaha!
  † In Memoriam † dinsdag 29 augustus 2006 @ 20:30:35 #92
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_41303320
NieTTus ik kreeg die bijverschijnselen van de Lucrin al na een paar dagen. Wel fijn dat je lichaam eraan schijnt te wennen omdat je nu minder kwaaltjes hebt. Van de Puregon/Menopur werd ik trouwens heel erg opstandig en kribbig, maar dat zegt natuurlijk niets over hoe jij er straks op reageert. Vaak had ik het zelf niet eens door totdat Slaapvriendje me erop wees dat ik me weer gedroeg als een opstandige tiener
pi_41303609
Zo gedraag ik me nu al vaak

Hoe moet dat dan straks!!

Ja het lijkt wel alsof mijn lichaam eraan went, want ik slaap weer prima. Maargoed, was dus ook overtijd en daar ben ik ook altijd van van de leg
(ben het weinig maar werkt wel door altijd)

Nou ja, morgen weer weer even aanklooien met de nieuwe spuiten, ben heel benieuwd! Vanavond maar lekker vroeg naar bed... Zo'n examen hakt erin
  Jubileum moderator dinsdag 29 augustus 2006 @ 20:39:10 #94
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_41303683
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 14:21 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Ow NieTTus was spannend allemaal zeg. Het is dus helemaal goed gegaan met prikken?

@Lois/E.T.: mijn NOD in de openingspost staat nog op 12 juli, maar dat is inmiddels al 14 september 2006 geworden. ik heb wel 4 rondes met Clomid gehad, maar daarna 2 cyclussen het gebruik van Clomid overgeslagen. Als ik de 14e weer ongi word, ga ik met ronde 5 met Clomid beginnen. is het allemaal nog wel duidelijk
Weet je wat volgens mij gewoon makkelijker is? Als jullie de Openingspost quoten en daar gewoon je verandering in zetten. Zo kan er steeds een bijgewerkt lijstje in de openingspost worden gezet als er een nieuw topic wordt geopend en hoeven jullie niet steeds op de modjes te wachten.
Ben ik wel duidelijk eigenlijk?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 30 augustus 2006 @ 09:03:23 #95
114177 Diaan73
pi_41317387
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 20:39 schreef Lois het volgende:

[..]

Weet je wat volgens mij gewoon makkelijker is? Als jullie de Openingspost quoten en daar gewoon je verandering in zetten. Zo kan er steeds een bijgewerkt lijstje in de openingspost worden gezet als er een nieuw topic wordt geopend en hoeven jullie niet steeds op de modjes te wachten.
Ben ik wel duidelijk eigenlijk?
Jahoor helemaal duidelijk! Lijkt me een goed plan!

NieTTus wat een gedoe maar fijn dat het weer goedgekomen is. Twee spannende weken voor de boeg!
Make love, not war ☮
pi_41354124
Inmiddels moet ik weer duphastron gebruiken maar dat heb ik even uitgesteld want ik ben door mijn rug gegaan. Zitten liggen staan alles doet auw
  donderdag 31 augustus 2006 @ 10:11:57 #97
114177 Diaan73
pi_41354189
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 10:09 schreef chesna het volgende:
Inmiddels moet ik weer duphastron gebruiken maar dat heb ik even uitgesteld want ik ben door mijn rug gegaan. Zitten liggen staan alles doet auw
Awww ach gossie Chesna.. wat een pech. Dikke knuffel en beterschap
Make love, not war ☮
  donderdag 31 augustus 2006 @ 10:20:38 #98
114177 Diaan73
pi_41354382
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 12:43 schreef Annemiek78 het volgende:
Hier weer verder......

zwanger dan weer naar gyn. NOD 14-09 ik heb 4 rondes Clomid gehad, maar daarna 2 cyclussen het gebruik van Clomid overgeslagen. Als ik de 14e weer ongi word, ga ik ronde 5 met Clomid beginnen.

Marie79: 'pauze' bij de gyn tot december '06. Ondertussen proberen af te vallen!

NieTTus: eileiders verwijderd in 2004, eerste ivf poging, 21 juli uitslagen bloed & extra test zwemmers manlief, prikinstructie, planning.. vanaf half september beginnen!

Mariposa: bloeddrukpatiënt met nierinsufficiëntie, in maart en april een poging gedaan, maar 'gezonde' medicijnen werken niet, nu wachtend op PreConceptioneel Advies.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Weet even niet of bovenstaande nog voor iedereen nog helemaal up-to-date is, maar anders hoor ik het wel, misschien kan Louis of E.T. dit dan eventueel aanpassen.
Aangepaste OP! Ik zie dat ie nog behoorlijk verouderd is, misschien kan/wil iedereen zijn huidige stand van zaken opnieuw vermelden. Hoeft niet natuurlijk..

[ Bericht 2% gewijzigd door Diaan73 op 31-08-2006 11:06:04 ]
Make love, not war ☮
  donderdag 31 augustus 2006 @ 10:45:18 #99
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_41354933
Bij deze: 'pauze' bij de gyn tot december '06. Ondertussen proberen af te vallen!
18-11-2008 Maarten Alexander
  donderdag 31 augustus 2006 @ 11:06:23 #100
114177 Diaan73
pi_41355448
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 10:45 schreef Marie79 het volgende:
Bij deze: 'pauze' bij de gyn tot december '06. Ondertussen proberen af te vallen!
Aangepast!
Make love, not war ☮
pi_41356030
Hier weer verder......

zwanger dan weer naar gyn. NOD 14-09 ik heb 4 rondes Clomid gehad, maar daarna 2 cyclussen het gebruik van Clomid overgeslagen. Als ik de 14e weer ongi word, ga ik ronde 5 met Clomid beginnen.

Ticootje: Nu op dag 9 van de cyclus, normale cyclus 28 dagen, volgende cyclus beginnen met ivf behandeling.
pi_41360748
Jeetje zeg ben net even alle hormonen op wezen halen, WAT EEN GELD!!!
  donderdag 31 augustus 2006 @ 14:12:15 #103
114177 Diaan73
pi_41361623
Was bijna ¤ 500,= of niet? Dat is echt een heleboelebende geld zeg.... krijg je daar nog wat van terug?

@Lois... nav de OP: nav de hele discussie rond OUD in wiki, is de OP van dit topic er ook in geplaatst. Kunnen we zelf steeds wijzigen en gebruiken voor het maken van een nieuw topic. Lijkt mij een goede oplossing. Zou jij deze link nog even in de huidige OP willen zetten? Dan is die meteen voor iedereen bij de hand.
Make love, not war ☮
  donderdag 31 augustus 2006 @ 14:36:33 #104
3011 E.T.
pi_41362417
't is wel meer hoor Diaan..

en ik zit al vanaf begin maart te wachten om dat geld terug te krijgen van de verzekering (bijna 1200 euro)
  donderdag 31 augustus 2006 @ 15:17:27 #105
114177 Diaan73
pi_41363753
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 14:36 schreef E.T. het volgende:
't is wel meer hoor Diaan..

en ik zit al vanaf begin maart te wachten om dat geld terug te krijgen van de verzekering (bijna 1200 euro)
Ow jeetje 1200 euro...d at is echt veel geld zeg. Ik dacht dat Ticootje het vandeweek over 500 euro had.. maar 1200 euro pffff en helemaal balen als het zo lang duurt voordat je het terugkrijgt.. belachelijk.
Make love, not war ☮
  donderdag 31 augustus 2006 @ 15:21:47 #106
3011 E.T.
pi_41363918
't ligt er aan wat je van je verzekering terugkrijgt en of je eerst alles voor moet schieten..
Ik had de pech dat ik eerst de volle mep moest voorschieten en daarna 100% vergoed krijg (is tenminste de bedoeling)..
pi_41363978
nee ik krijg een deel vergoed en kom inderdaad op 500 euro, die krijg ik ook niet meer terug.
pi_41364207
als ik er ook in mag

Chesna: Geen eisprong met lichte dosis Clomid. Duphastron moet zorgen voor bloedverlies. Dus nu (september) verhoging van dosis van 1 naar 2. Dan weer naar gyn
  donderdag 31 augustus 2006 @ 15:37:44 #109
114177 Diaan73
pi_41364466
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 15:29 schreef chesna het volgende:
als ik er ook in mag

Chesna: Geen eisprong met lichte dosis Clomid. Duphastron moet zorgen voor bloedverlies. Dus nu (september) verhoging van dosis van 1 naar 2. Dan weer naar gyn
Ik heb je erin in Wiki gezet.

psst je kunt het ook heel makkelijk zelf doen evt.
Make love, not war ☮
pi_41439723
Hier is het dus nog steeds auw rug.
Heb het opwekken van mijn bloedverlies maar even uitgesteld
Dat is dan weer een voordeel als het niet vanzelf gaat vind ik Ik maak er dan ook maar eventjes dankbaar gebruik van.
pi_41457595
maar als je nu gaat uitstellen, duurt het toch weer langer voordat je weer verder kan??
pi_41473388
yep dan duurt het langer voor ik weer met clomid kan beginnen.
Maar last van mijn rug, veel pijnstillers en een aantal belangrijke andere dagen zal ook geen goede combi geven.
Liever uitstel en wat meer tijd nemen alsdat ik helemaal op mijn tenen loop
pi_41474313
Vervelend al die financiële toestanden en de Comidpraktijken.

Ik heb nog steeds niets gehoord van dat PCA, ben dus afwachtend, nog steeds. Dus de OP klopt nog steeds :|
Ondertussen sluit ik me steeds meer af van het kinderen krijgen, ik denk er (bijna) niet meer aan, wil het ook niet meer (eraan denken).
pi_41480499
pi_41515178
Weet één van de dames hier toevallig dit: kan haaruitval bij PCO horen? Ik weet wel van overbeharing, maar nu zei iemand vanochtend dat ook haaruitval er bij kan horen? ( of is er een een pco-topic? )
Variety is the spice of life
  † In Memoriam † dinsdag 5 september 2006 @ 14:35:17 #116
37843 lady-wrb
kortaf
pi_41515462
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 14:24 schreef nebelung het volgende:
Weet één van de dames hier toevallig dit: kan haaruitval bij PCO horen? Ik weet wel van overbeharing, maar nu zei iemand vanochtend dat ook haaruitval er bij kan horen? ( of is er een een pco-topic? )
goh, zou dat kunnen? ik heb mijn pco en haaruitval nooit gelinkt en ook mijn ha heb ik er nooit over gehoord. maar haaruitval kan een hormonale oorzaak hebben dus wie weet.
ben dr wel nieuwsgierig naar.
pi_41517962
er is wel een pco topic... maar ik weet niet waar...
pi_41518819
[Centraal] - PCO of PCOS

Ik heb het alleszins ook nog nooit gelinkt aan elkaar, maar ik heb ook veel last van haaruitval. Dat het hormonaal is, staat vast, maar of het ook met pco te maken heeft... dat weet ik niet
pi_41524593
Ik heb morgen de eerste follikelmeting en ben zooo benieuwd of er uberhaupt wel wat groeit. Ik voel wel dat er wat gebeurd, maar heb geen stemmingswisselingen, uitbarstingen ofzo...

Dat maakt me weer onzeker...

Maar ach morgen meer..
  dinsdag 5 september 2006 @ 20:47:51 #120
3011 E.T.
pi_41527044
wat spannend NieTTus! Wel morgen even vertellen hoeveel en hoe groot hoor!

(enne.. stemmingswisselingen enzo had ik ook niet echt hoor. Gelukkig had ik niet zo'n last van bijwerkingen en toch twee keer zwanger.. Zegt dus niks )
  † In Memoriam † dinsdag 5 september 2006 @ 20:55:43 #121
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_41527383
NieTTus veel succes morgen bij de ferti!

Ik ken ook iemand die én haaruitval én PCO heeft, dus het zou zo maar gelinkt kunnen zijn
  dinsdag 5 september 2006 @ 21:51:31 #122
114177 Diaan73
pi_41529728
NieTTus heel veel sterkte morgen

Ik heb ook wel wat haaruitval maar of dat ermee te maken heeft
Make love, not war ☮
  † In Memoriam † dinsdag 5 september 2006 @ 21:53:19 #123
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_41529805
Diaan ik heb het echt over haaruitval dat die vrouw echte mannelijke kale plekken had en dus niet zomaar wat haaruitval. Het heeft te maken met een teveel aan mannelijke hormonen.
  dinsdag 5 september 2006 @ 21:54:24 #124
114177 Diaan73
pi_41529854
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 21:53 schreef Slaapmeisje het volgende:
Diaan ik heb het echt over haaruitval dat die vrouw echte mannelijke kale plekken had en dus niet zomaar wat haaruitval. Het heeft te maken met een teveel aan mannelijke hormonen.
Ow nee dat heb ik absoluut niet... en gelukkig maar. Ik heb nog wel steeds dik en veel haar.. alleen met douchen en in bed kom ik de laatste tijd meer haren tegen.. dat viel me op.. maar kan ook gewoon wat anders zijn natuurlijk.
Make love, not war ☮
  † In Memoriam † dinsdag 5 september 2006 @ 21:55:36 #125
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_41529914
Oef, gelukkig maar. Die vrouw is uiteindelijk wél zwanger geworden door gebruik van Clomid, dus dat geeft weer hoop
  dinsdag 5 september 2006 @ 22:01:29 #126
114177 Diaan73
pi_41530172
Yep en hoop doet leven toch? Al heb ik soms zo mn momenten dat het zwanger worden voor mij helemaal niet meer hoeft. Maarja...
Make love, not war ☮
  dinsdag 5 september 2006 @ 22:06:51 #127
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_41530392
Och Diaan toch.. Ik herken je gevoel... Ik hoef geen kind. Maar echt, echt, het gaat je lukken hoor. Stug volhouden.
En die haaruitval, nooit van gehoord. Goh, zo leer je nog eens wat.
Dames, ik leef met jullie mee!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  † In Memoriam † dinsdag 5 september 2006 @ 22:22:10 #128
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_41530987
Diaan (en alle andere lange wachters) probeer het echt stapje voor stapje te doen en niet te ver vooruit te kijken. Alles wat je nu moet doorstaan heeft een reden en ook al zie je dat nu niet (of kom je er nooit achter) er is een tijd voor alles. Hou vol, hou moed en probeer vooral niet je leven "on hold" te zetten door je kinderwens. Geniet ook van alle kleine dingen in het leven en vier de kleine succesjes saampjes.
  dinsdag 5 september 2006 @ 22:36:23 #129
114177 Diaan73
pi_41531666
We doen het ook rustig aan en genieten van de weken dat twan niet bij ons is en wij lekker met zn tweetjes zijn. We hebben het met zn tweetjes ook prima naar ons zin en we wachten gewoon af en zien het wel.

Bedankt voor jullie support
Make love, not war ☮
pi_41535444
je hebt helemaal gelijk slaapmeisje maar nu klinken jou woorden zo van, - zo denk ik er vast achteraf ook over- en het is van mij niet verkeerd bedoeld, maar die kleine succesjes garanderen niets, dus ik kan daar niet van genieten want het zegt niets over of het uiteindelijk lukt. Het enige dat ik nu denk is wat een st*m lichaam heb ik, en waarom lukt het niet, en waarom is het mij nu niet gegunt heb ik iets verkeerds gedaan, is het een straf voor iets ......
pi_41540167
NieTTus , veel succes vandaag. We hopen op een aantal mooie eitjes, die goed meegroeien!

En Diaan, heel herkenbaar hoor Hier dus ook, dat voor-mij-hoeft-het-niet-meer-gevoel. Op de een of andere manier kan ik het de laatste tijd wel erg langs mee heen laten gaan, wat op zich ook wel fijn is.

Maar ook ik baal zo van mijn lichaam. Lichamelijk zou ik gewoon zwanger kunnen zijn, alleen die bloeddrukmedicijnen gooien de boel door de war. Het is zoiets kleins, en toch kan dat alles in de war schoppen.

En Slaapmeis, ik hoop toch nog steeds wel op een wonder. Wat dat betreft ben jij een heel mooi voorbeeld. Maar op dit moment zie ik die mogelijkheid niet zo, maar goed die momenten heb jij natuurlijk ook gehad.
pi_41540222
quote:
Op woensdag 6 september 2006 00:08 schreef chesna het volgende:
Het enige dat ik nu denk is wat een st*m lichaam heb ik, en waarom lukt het niet, en waarom is het mij nu niet gegunt heb ik iets verkeerds gedaan, is het een straf voor iets ......
Ow Chesna, je moet echt niet denken dat je iets verkeerds gedaan heb hoor, en dat je ergens gestraft wordt. Ja wij hebben een stom lichaam, maar dat is zo ontstaan daar kan je niets aan doen. En ook dat is een heel stomme reden.

Dat heeft bij mij ook wel een paar jaar geduurd voor ik zover was om er zo over te denken, want in het begin dacht ik ook zo, omdat er gewoon zoveel op je af komt. Ik hoop dat je je snel wat beter gaat voelen over jezelf en je lichaam, dat verdien je
  woensdag 6 september 2006 @ 10:11:12 #133
114177 Diaan73
pi_41542220
quote:
Op woensdag 6 september 2006 08:16 schreef Mariposa het volgende:
NieTTus , veel succes vandaag. We hopen op een aantal mooie eitjes, die goed meegroeien!

En Diaan, heel herkenbaar hoor Hier dus ook, dat voor-mij-hoeft-het-niet-meer-gevoel. Op de een of andere manier kan ik het de laatste tijd wel erg langs mee heen laten gaan, wat op zich ook wel fijn is.

Maar ook ik baal zo van mijn lichaam. Lichamelijk zou ik gewoon zwanger kunnen zijn, alleen die bloeddrukmedicijnen gooien de boel door de war. Het is zoiets kleins, en toch kan dat alles in de war schoppen.

En Slaapmeis, ik hoop toch nog steeds wel op een wonder. Wat dat betreft ben jij een heel mooi voorbeeld. Maar op dit moment zie ik die mogelijkheid niet zo, maar goed die momenten heb jij natuurlijk ook gehad.
Dat heb ik nu ook... en tja... ik heb al een zoon en ben daar heel gelukkig mee en mag niet teveel "zeuren" Maar ja een kind samen met mn huidige zou het plaatje helemaal compleet maken.
quote:
Op woensdag 6 september 2006 08:21 schreef Mariposa het volgende:

[..]

Ow Chesna, je moet echt niet denken dat je iets verkeerds gedaan heb hoor, en dat je ergens gestraft wordt. Ja wij hebben een stom lichaam, maar dat is zo ontstaan daar kan je niets aan doen. En ook dat is een heel stomme reden.

Dat heeft bij mij ook wel een paar jaar geduurd voor ik zover was om er zo over te denken, want in het begin dacht ik ook zo, omdat er gewoon zoveel op je af komt. Ik hoop dat je je snel wat beter gaat voelen over jezelf en je lichaam, dat verdien je
Helemaal mee eens... kop op Chesna.. jij hebt niets fout gedaan waarom het niet lukt. Je bent gewoon ook en helaas één van de ongelukkigen waarbij het zwanger worden niet vanzelfsprekend gaat. En dat heeft helemaal niets met straf oid te maken.
Make love, not war ☮
pi_41574210
Ik ben vandaag begonnen met Duphastron. Op naar een bloeding
  donderdag 7 september 2006 @ 09:52:44 #135
94046 PM-girl
pi_41575638
Succes Chesna (en anderen ook natuurlijk!).
hopen dat de duphastron zijn werk doet. En wat iedereen hierboven al zegt, geef je zelf niet de schuld!
*
pi_41590828
NieTTus hoe was het nu gisteren gegaan.

Chesna na die bloeding, moet je dan beginnen met spuiten?
pi_41600566
Het viel voor mijn gevoel een beetje tegen, de verpleegster die me de prikinstructie heeft gegeven, heeft me de verkeerde dosering doorgegeven..
Ze was er nu niet, en ik wil haar ook niet meer. Gelukkig dat ik aankaarte dat ik het gevoel had dat het niet klopte, dat het te weinig was, en dat was dus goed aangevoelt.

Op zich geen ramp, er was nog niet veel activiteit, er zaten een paar follikels van 10mm (moeten 20 worden) en mijn baarmoederslijmvlies was nog dun. Vanaf nu dus dubbele dosis prikken en maandag nieuwe echo.

Was best even flink teleurgesteld, het had misschien dus al meer kunnen zijn. Maargoed, aan het had hebben we niets, dus nu hopen dat de dubbele dosis zijn werk goed doet, en ik maandag gewoon al een heel stuk verder ben!

Het was dus niet HEEL slecht, er had ook NIETS kunnen zitten, maar ik had er even goed de balen van. Maar we zijn weer een dag verder, en de moed zit er weer deels in we moeten toch door, maar besef me nu pas hoe zwaar het eigenlijk is..

Anderzijds had ik ook overstimulatie kunnen hebben, dus dan beter dit dan dat. Maar het is toch wel frustrerend dat er met zoiets kostbaars, zo makkelijk word gedaan...(gelukkig de uitzondering, want de artsen en de andere verpleegkundigen zijn top, dat moet gezegd worden)

Maandag dus meer!

En Chesna, dat gevoel HAD ik ook, maar je KUNT er niets aan doen. Dat heeft tijd nodig om dat te beseffen, en daar heb ik het ook nog steeds soms wel eens moeilijk mee. Maar het had net zo goed je partner kunnen zijn, en dan nog moet JIJ de behandeling ondergaan. Het is niet eerlijk, maar kop op!

Slaapmeisje is mijn voorbeeld! Wat die al niet heeft moeten doorstaan.. En ook haar is het gelukt. Ik merk nu zelf ook, dat je het écht stapje voor stapje moet doen. Ik had al helemaal de punctie op 11 sept in mijn hoofd, en nu heb ik dan de 2e follikelmeting. Zo balen, maar het doet me beseffen dat ik echt met de dag moet leven.. Stapje voor stapje. Er kunnen meer dingen niet in één keer goed gaan... Dus ik begrijp wel wat je bedoeld.

Hoop dat je snel gaat menstrueren...

Diaan en Mariposa

jeeees wat een lap tekst
  donderdag 7 september 2006 @ 23:19:24 #138
3011 E.T.
pi_41600755
NieTTus, weet niet precies welke cyclusdag dit is, ik had altijd de eerste follikelmeting op dag 8 en zat dan ook meestal op 10 mm. Soms 1 of 2 die wat groter waren..

Dus zo verkeerd vind ik 't nog niet eens..
Wanneer moet je weer? (morgen zeker?)
pi_41601823
Dat klinkt goed E.T.! Ik zat gisteren namelijk idd op cyclus dag 8
Er zaten een stuk of 3 aan de ene kant, en 2 aan de andere kant. 4 10 mm en 1 kleiner..

En ik zag het zelf ook wel zwaar in hoor.. Gewoon even de eerste dip ofzo. De verpleegkundige gisteren zei ook, we beginnen vaker met mensen eerst op 1 dosering menopur (75 IE) en voeren het daarna op. Dus misschien is het zelfs wel goed ofzo, nu is mijn lichaam eraan gewend, en hopelijk gaat het dan niet te explosief nu, maar mooi gelijkmatig!

Ik hoef nu maandag pas weer..omdat ik sinds vandaag pas de 150 IE spuit.. Dus nu maar duimen voor maandag
pi_41608237
Mariposa: Ik gebruik op het moment Clomid. Ik heb 1 maand Clomid gebruikt en daarbij gebeurde niets, en nu krijg ik een dubbele dosis, werkt dat ook niet dan krijg ik een driedubbele dosis. Ik ben vandaag begonnen met duphaston om zo een bloeding te krijgen (jaja vrijwillig ongi) en dan ga ik dus die dubbele dosis innemen. Eigenlijk zou ik al begonnen zijn met tien dagen duphaston maar ik ging door mijn rug heen en moest rust houden, dan ook nog eens een heleboel bloedverlies, hormonen in combi met weinig bewegen en rugpijn heb ik dus maar even besloten er een weekje mee te wachten.

Dus eind volgende week dan bloed ik weer als het goed is en dan ga ik er weer voor, spannende dagen hoor

De gyn zei trouwens: uiteindelijk lukt het om je een eisprong te geven.
Voor mij waren dat eigenlijk meer verontrustende woorden dan geruststellende woorden, want voor mij geeft het aan dat de kans op een zwangerschap misschien niet zo groot is als ik hoopte.
Maar we gaan het zien, het is mijn lichaam en op dit punt kan ik het niet beinvloeden.
pi_41608667
NieTTus,ik begon ook met 75IE te spuiten,maar omdat dat bij mij echt helemaal noppes deed,zijn we op MIJN verzoek over gegaan naar 112,5 IE.Ik spoot trouwens wat anders......euh....geen idee wat eig dat je dat zo snel kan vergeten zeg
Maar goed,ook die 112,5 deed niet veel en heb toen weer zelf moeten vragen om een verhoging en toen zijn we pas naar de 150 toegegaan.
Dus dat jij nu al op die 150 zit,is echt heel snel.Pas maar op voor overstimulatie idd,want als je het een poosje blijft gebruiken,bouwt het ook meer op.
Heel veel succes iig en denk maar aan slaapmeisje en mij

Groetjes,Minoes
pi_41613149
veel water drinken!!
pi_41625750
Minoes, bij ons schijnt 150 IE normaal, standaard te zijn....
Ik voel me nog goed, maar heb vanmorgen pas de 2e keer 150 IE gespoten.. en maandag al echo! Ik drink inderdaad veel water, maar gewoon uit voorzorg..... Als ik het gevoel krijg dat het niet goed gaat, zit ik meteen in het ziekenhuis! Ik vind jullie lief...

En nu ga ik heel fout op dit moment, maar een borrel drinken met mijn man.. op het leven!
Vanmorgen is de mama van een dierbaar vriendinnetje, op bizar jonge leeftijd (midden 40) overleden na lang, zeer lang ziekbed. Over 2 maanden is het 2 jaar geleden dat ook mijn moeder (net begin 40 toen) plotseling overleed.

Het doet me weer even beseffen wat belangrijk is.. Alles met de dag nemen en vooral genieten van alles...

sorry, heel erg offtopic...
  † In Memoriam † vrijdag 8 september 2006 @ 19:42:02 #144
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_41626276
quote:
Op donderdag 7 september 2006 23:14 schreef NieTTus het volgende:
Slaapmeisje is mijn voorbeeld! Wat die al niet heeft moeten doorstaan.. En ook haar is het gelukt. Ik merk nu zelf ook, dat je het écht stapje voor stapje moet doen. Ik had al helemaal de punctie op 11 sept in mijn hoofd, en nu heb ik dan de 2e follikelmeting. Zo balen, maar het doet me beseffen dat ik echt met de dag moet leven.. Stapje voor stapje. Er kunnen meer dingen niet in één keer goed gaan... Dus ik begrijp wel wat je bedoeld.
NieTTus wat lief van je Toch hoop ik dat jij (en iedereen in dit topic) minder hoeft te doorstaan hoor. Stapje voor stapje klinkt goed, ontzettend veel succes maandag
pi_41626619
NieTTus wat stom van die verpleegster zeg. Gelukkig dat je eitjes wel groeien!

Chesna, wat irritant zeg 3x de dosis, dat lijkt me heel zwaar voor je, al die hormonen.
pi_41649688
het schiet hier al lekker op hoor... nog een flinke week, dan mogen wij ook!!
pi_41667091
Ticootje,dat gaat ook weer lekker snel voor jullie

NieTTus,spannend hoor,die eerste follikelmeting,lekker loeren.

Groetjes,Minoes
pi_41668434
ticootje en niettus wat spannend ! Ik ga echt aan jullie denken op die spannende momenten hoor!

@slaapmeisje, sorry dat ik van de week zo reageerde maar ik voel mij soms zo dubbel. Misschien lukt het wel helemaal nooit en ik wil dan achteraf niet denken aan de champagne die ik geklonken heb op iets wat uiteindelijk niet zo mocht zijn. Dat zou voor mij een rotgevoel zijn.

Ik ben intussen nog steeds zonder bloedverlies. Een tijd terug wens je dat het bloedverlies stopt en nu wens ik dat het er weer is
pi_41703907
vervelend chesna...
pi_41714150
Nou ik mag nu vrijdag weer! BMS was wel dikker geworden, en het grootste eitje was nu 12mm.
Had nu mijn arts en geen verkleegkundige, en ze zei wel, die eerste week te weinig spuiten had op jou geen effect, dus eigenlijk lopen we nu een week achter op schema. Wat verder geen ramp is, want het begint nu wel te komen, maar het was wel even balen.

Maargoed, alles een week opgeschoven, lekker doorprikken en verwacht nu vrijdag toch wel dicht in de buurt te zitten hoor! Ik merk nu ook wel meer van mijn buik, dacht eerst dat ik zo overal fluitend doorheen kon begint het nu wel te komen, maar zit nu natuurlijk pas op de goede dosis

Ik voel me nu wel wat rustiger dan de vorige FM.. eerste schok ofzo, en ik weet nu dat het wél groeit (ik had dus gelijk, vorige keer was er nog helemaal niets gegroeid )

Chesna, lief, lekker blijven uiten hoor!! Ik heb die angst ook, maar toch fijn als een ervaringdeskundige als slaapmeis, ons even een hart onder de riem steekt!

Ik heb weer even mijn positieve gevoel te pakken, dus strooi er hier gelijk even wat van rond! Vangen meiden!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')