Ik ook.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:42 schreef Aurelium het volgende:
Ik snap wel waarom jij niet door de procedure bent gekomen
Kan tegenwoordig ook gewoon via de website...quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:45 schreef Tinkepink het volgende:
Dat was vroeger altijd een droom van mij, bij de AIVD werken. Heb alleen nooit gesolliciteerd.
Hoe heb je dat aangepakt, TS? Gewoon een open sollicitatie geschreven?
Even voor de duidelijkheid, ik zal, nu ik moeder van 2 kinderen ben, niet meer solliciteren, maar het spreekt me nog wel erg aan
Je bent vooral bezig met informatievergaring en -analyse. De manier waarop die informatie wordt verkregen, is niet altijd even... netjes. Daar krijgt de dienst weliswaar toestemming voor (dat zijn hele strikte protocollen) maar toch.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:42 schreef oor het volgende:
wat voor illegale dingen mag je dan zoal?
Idd via hun website, en toen gewoon een brief geschreven.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:45 schreef Tinkepink het volgende:
Dat was vroeger altijd een droom van mij, bij de AIVD werken. Heb alleen nooit gesolliciteerd.
Even voor de duidelijkheid, ik zal, nu ik moeder van 2 kinderen ben, niet meer solliciteren, maar het spreekt me nog wel erg aan
Dan vragen ze of je eens naar de computer wil kijken.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 16:00 schreef eQuaL het volgende:
Dat zeg je dan ook niet![]()
Zeg gewoon dat je een of andere it-er bent, dan haken ze wel af![]()
Mij ook. En volgens mij sloopt het je ook, op de lange termijn. Je kiest voor het isolement, op een bepaalde manier.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:56 schreef LudoSanders het volgende:
Dat lijkt me best kut. Heb je een super toffe baan, mag je er niets over vertellen. Lijkt me erg moeilijk ook.
quote:"Goh wat doe je nu?"
Ja ik ben loodgieter
"Oh kun je van de week eens komen kijken dan?"
kan je van de week even komen kijken dan?quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 16:11 schreef Ringo het volgende:
[..]
Mij ook. En volgens mij sloopt het je ook, op de lange termijn. Je kiest voor het isolement, op een bepaalde manier.
[..]. Je zegt gewoon dat je ambtenaar bent.
Simpel toch!quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:56 schreef LudoSanders het volgende:
Dat lijkt me best kut. Heb je een super toffe baan, mag je er niets over vertellen. Lijkt me erg moeilijk ook.
"Goh wat doe je nu?"
Ja ik ben loodgieter
"Oh kun je van de week eens komen kijken dan?"
Dat is ook een belangrijk deel van je opleiding: hoe maak ik een geloofwaardige cover-up story. Zwijgen/liegen tegenover familie&vrienden is nog niet eens zo moeilijk, je kan best een ambtelijke functie suggereren zonder dat mensen dingen van je gaan denken.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 16:14 schreef LudoSanders het volgende:
Maar ook je vrouw mag er toch niets over weten? Dan kun je wel leuk zeggen dat je ambtenaar of iets bent. Maar als ze dan vraagt hoe je dag was.. Kun je een heel verhaal aan elkaar gaan verzinnen.
Werken bij de AIVD lijkt me alleen tof als je er mee kan patsen
quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:41 schreef Ringo het volgende:
Hoogst actueel natuurlijk. En hoogst interessant, wmb.
Ik heb er 2 jaar geleden gesolliciteerd, en ben toen best ver in de procedure gekomen. Uiteindelijk is het niks geworden en dat is misschien maar goed ook. Je moet er toch veel voor over hebben; je levert feitelijk je complete identiteit in en moet altijd een cover-up klaar hebben liggen om geen vermoedens te wekken.
Aan de andere kant: het lijkt me spannend werk (deels dan, er komt ook veel 'gewoon' bureauwerk bij kijken), je krijgt een dijk van een interne opleiding, je ziet en hoort dingen waar anderen volstrekt geen weet van hebben en je 'mag' dingen die voor anderen tamelijk illegaal zijn.
Een groot nadeel is dat je nooit over je werk mag praten.En dat terwijl je (waarschijnlijk) een hele hoop te vertellen hebt.
Zijn er hier mensen die professionele ervaring hebben met de AIVD en daarover durven praten? Ik ben nieuwsgierig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Niet doorvertellen anders wurg ik jullie allemaal in jullie slaap
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 16:43 schreef -skippybal- het volgende:collega:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Niet doorvertellen anders wurg ik jullie allemaal in jullie slaap![]()
De kat is langs het bushokje, ik herhaal, de kat is langs het bushokjeIk steek je moeder in de fik!
Kut nu alquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 18:17 schreef cheukert het volgende:
[..]
collega:
De kat is langs het bushokje, ik herhaal, de kat is langs het bushokje
Ach je weet nooit, ontspoorde rancuneuze ex-agenten ofzo.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 18:28 schreef SHE het volgende:
grappig, ik heb precies hetzelfde gedaan. Ik ben het uiteindelijk ook niet geworden. ( opsporingsambtenaar )
Ik begrijp daarom des te minder van je topic; want wie voor AIVD werkt, mag er niet over praten. Zelfs over je sollicitatie mag je eigenlijk niets zeggen, dat staat ook helder in de formulieren.
Alsof je dat nog niet had.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 18:41 schreef Ringo het volgende:
Trouwens, ik heb die formulieren blijkbaar niet zorgvuldig genoeg gelezen.Zou ik nu in de hogere echelons een kruisje achter mijn naam hebben?
quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 18:44 schreef SHE het volgende:
Ik denk dat je binnenkort idd een bezoekje kunt verwachten.
Klopt, daar wordt constant op gehamerd. Zwijgplicht, cover-up, low profile leven. Vond dat wel spannend maar achteraf gezien maar goed dat ik niet ben uitverkoren. Volgens mij was ik helemaal gek geworden als ik daar in dienst was getreden.quote:Maar ehm, als je al verder in de procedure was, dan moet dit feit je niet ontgaan zijn...sterker nog, dan kan het je niet ontgaan zijn. Geheimhouding is zo'n beetje DE essentie van AIVD
Dat is de Mossad, Megumi. Die leren ook hoe je je opponent zonder sporen kan laten verdwijnen.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 19:03 schreef Megumi het volgende:
De AIVD is een amateur club. Een geheime dienst die zegt we weten wie het zijn dan klopt er iets niet. Een geheime dienst die zegt we weten wie wie het waren maar ze zijn er nu niet meer. Dat is een geheime dienst wat goed werk levert.
Ik was er wel een beetje bang voor, dat ze daar een vraag over zouden stellen. En dat deden ze dus ook.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 19:02 schreef SHE het volgende:
Ik denk overigens dat ik uiteindelijk ben afgewezen op mijn posthistorie op internet. Toch iets teveel kuttopics geopend denk ik
Er is geen ontsnappen meer aan.quote:
Net als Kinky in Unit 13.quote:Ik heb er ook wel eens over zitten denken, iets in de ICT bij de AIVD. Data mining ofzo, lekker databases koppelen, internetspeurwerk, lijkt me best wel grappig.
Maak nooit de kapitale fout om je vijand zo te onderschatten.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 19:24 schreef Megumi het volgende:
Data mining??? Wat is er mis aan menselijk ingrijpen en de trekker van een pistool. Een terrorrist die op een kameel zit heeft waarschijnlijk nog moeite met met NT versie 3.x.
Als schoonmaker ja.....quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 23:19 schreef Meki het volgende:
ik ga ook werken bij de AIVD
is goedquote:
Vertel!quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 23:43 schreef Meki het volgende:
nee ik wil bij de AIVD werken
en ik weet dat het lukt
Je behoort tot een risicogroep dus ze hebben vast wel interesse in je.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 23:43 schreef Meki het volgende:
en ik weet dat het lukt
ze zeggen dat een kans nooit nul is, maar in dit geval komt het toch verrekte dicht in de buurt.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 23:19 schreef Meki het volgende:
ik ga ook werken bij de AIVD
ik zal ze helpen met onderzoekquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 23:47 schreef Ringo het volgende:
[..]
Je behoort tot een risicogroep dus ze hebben vast wel interesse in je.![]()
ik zal het doenquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 23:49 schreef manhattan het volgende:
Ze zoeken trouwens weleens moslims hoor, maar dan om te infiltreren tussen hun eigen geloofsgenoten. De kans dat een moslim dat doet is praktisch nul, dus werken er ook nauwelijks moslims.
Voordeel is wel dat jij geen cv hoeft in te leveren......quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 23:50 schreef Meki het volgende:
[..]
ik zal ze helpen met onderzoek
al eis ik wel een dienstauto
Waarom geloof ik dit niet......quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 23:50 schreef Meki het volgende:
[..]
ik zal het doenmits er goede arbeidsvoorwaarden ervoor staan
ik zal het echt doen hoorquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 23:53 schreef manhattan het volgende:
[..]
Waarom geloof ik dit niet......![]()
of mischien wordt ik daardoor wel aangenomenquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 23:53 schreef -skippybal- het volgende:
Ιιn keer Meki intoetsen op Google Video en je bent al kansloos![]()
[Henk jan smits modus] Laat die droom varen![/henkjan]quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 23:54 schreef Meki het volgende:
[..]
ik zal het echt doen hoor
als ik de kans krijg zal ik AIVD zeker helpen
als ik burgers kan beschermen tegen terreur waarom niet
Probeer het eens bij de Marokkaanse inlichtingendienst!quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 23:55 schreef Meki het volgende:
[..]
of mischien wordt ik daardoor wel aangenomen
ze hebben mij zeker nodigquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 23:56 schreef manhattan het volgende:
[..]
[Henk jan smits modus] Laat die droom varen![/henkjan]
ik kan niet zo goed Arabischquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 23:57 schreef manhattan het volgende:
[..]
Probeer het eens bij de Marokkaanse inlichtingendienst!
ik wil toch AIVDquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 00:05 schreef manhattan het volgende:
[..]
Hoeft ook niet, dan laat je je oom of je neefjes gewoon vertalen.
Goed zo!quote:
toch hebben ze me nodigquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 00:10 schreef manhattan het volgende:
[..]
Goed zo!
Succes met solliciteren en bespaar je de moeite van een brief: ze kιnnen je waarschijnlijk al!
Ja?quote:Op zondag 15 juli 2007 18:34 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Vet...bijna een jaar geleden dit topic
Als ik dat zeg. vernietigt jouw computer zich binnen 5 seconden.quote:Op zondag 15 juli 2007 19:04 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ja?
Ben je aangenomen en durf je dat hier niet te vertellen?
Hoi SHEquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 18:44 schreef SHE het volgende:
Maar ehm, als je al verder in de procedure was, dan moet dit feit je niet ontgaan zijn...sterker nog, dan kan het je niet ontgaan zijn. Geheimhouding is zo'n beetje DE essentie van AIVD
Nee niemand gaat er ook wat over zeggenquote:Op zondag 23 september 2007 18:20 schreef PietjePuk007 het volgende:
Best leuk om dit topic door te lezen, terwijl er geen ruk in staat.
Staat bij de vacatures. Verdient wel aardigquote:Op zondag 23 september 2007 19:55 schreef hello_moto1992 het volgende:
TS, weet je ongeveer wat je daar verdient? Je moet toch een beetje anders leven etc...
Geselecteerd en opgeroepen via een vertaalbureau, dus de geheimhouding viel wat tegen omdat er toch wel het ιιn en ander aan personeel betrokken raakte.quote:Op zondag 23 september 2007 20:15 schreef PietjePuk007 het volgende:
Kan je ons dan iets vertellen over het hele geheimhoudingsverhaal, of is dat juist geheim (waarom post je het dan)? @ Triggershot natuurlijk
Ik wist niet dat ze bij de AIVD ook al aan positieve discriminatie doen jegens de allochtonen en homo's. Nouja het verdubbelt je kans van slagen.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 23:43 schreef Meki het volgende:
en ik weet dat het lukt
She is geen sletjequote:Op zondag 23 september 2007 20:50 schreef worldpimber het volgende:
SHE solliciteerde vast als zo een sletje die je in films altijd ziet, zodat ze de vijand kan verleiden.![]()
Oud topic though
Volgens mij is het zo een slet "met stijl"quote:Op zondag 23 september 2007 20:55 schreef skippy22 het volgende:
She is geen sletje
Al draagt een aap een gouden ring...quote:Op zondag 23 september 2007 21:09 schreef worldpimber het volgende:
[..]
Volgens mij is het zo een slet "met stijl"![]()
Nee dan moet je van die vragen beantwoorden met rijtjes en dan moet je raden wat de volgende in de rij is of welke er niet in past of zo. Daar ben ik altijd erg slecht in geweest.quote:Op zondag 23 september 2007 21:01 schreef Dodecahedron het volgende:
"Psychologische test" ... dan word je onder druk gezet of zo?
Bronquote:Vrijwel iedereen heeft wel van de AIVD gehoord. Bijna dagelijks is de organisatie in het nieuws, bijvoorbeeld in verband met terrorisme. Maar slechts weinigen weten wat werken bij de AIVD inhoudt. Hoe het er bij de AIVD aan toe gaat. Wat doet zo'n 'geheime' dienst precies? Wat voor soort functies zijn er allemaal? En zou het wellicht iets voor mij zijn om er te werken...?
Werken bij de AIVD, wat betekent dat?
De AIVD is onderdeel van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties en staat middenin de samenleving: de dynamiek van politieke ontwikkelingen en verwachtingen van burgers zijn doorlopend merkbaar. Bij de AIVD doe je werk dat er toe doet: elke minuut van de dag. Dat stelt hoge eisen aan de mensen die er werken. Maar het werk geeft veel, erg veel voldoening. Ook de toenemende mate waarin we samenwerken met andere organisaties en veiligheidsdiensten (steeds meer in internationaal verband) maakt werken bij de AIVD tot een baan waarbij geen dag hetzelfde is. En gezien het gedwongen 'gesloten' karakter van de organisatie, zijn je collega's meer dan waar ook de mensen op wie je moet kunnen terugvallen. Zo kun je veel informatie, ervaringen en emoties niet met de buitenwereld delen. Die onderlinge verbondenheid verklaart mede waarom veel mensen langdurige carrieres bij de AIVD maken. Daarbij helpt het natuurlijk dat we veel boeiende en afwisselende functies hebben en dat er steeds nieuwe aandachtsgebieden zijn waar we ons mee bezighouden.
Wat doet de AIVD?
Bij de AIVD werken momenteel zo'n 1.100 mensen, die stuk voor stuk betrokken en gemotiveerd zijn om bij te dragen aan het zo veilig mogelijk maken en houden van onze samenleving. In teamverband werken wij aan de bescherming van de democratische rechtsorde en de staatsveiligheid. Daarnaast verrichten wij veiligheidsonderzoeken voor vertrouwensfuncties en geven we beveiligingsadviezen voor vitale onderdelen van de maatschappij. Maar onze wereld is groter dan de landsgrenzen: ook internationaal is de AIVD op tal van terreinen actief, bijvoorbeeld in samenwerkingsverband met collega-inlichtingendiensten. Dat alles doen we natuurlijk volgens de richtlijnen en wettelijke kaders die zijn vastgesteld en met behulp van de ondersteunende directies, waar je ook een grote diversiteit aan functies vindt.
Wat verwachten we van toekomstige collega's?
Om ons uitgebreide takenpakket ook in de toekomst aan te kunnen, zijn we op zoek naar mensen die willen investeren in de maatschappij en in zichzelf. Naar gemotiveerde medewerkers, die veel in huis hebben. Niet alleen op 'professioneel' gebied, maar ook op persoonlijk gebied. Want werken bij de AIVD vraagt veel van je. Zo verwachten we van alle medewerkers 'onbesproken gedrag' en ondergaat iedereen een veiligheidsonderzoek. Daarnaast heeft het werken bij de AIVD ook consequenties voor je privιleven, zoals een beperking in wat je in je directe omgeving over je werk vertelt; veel dingen zul je niet met je familie of vrienden kunnen 'delen'. Tevens moet je over de Nederlandse nationaliteit beschikken en in principe de afgelopen tien jaar in Nederland hebben gewoond. Ook aan je eventuele partner en andere mensen in je directe omgeving worden bepaalde eisen gesteld.
Maar we vragen bovenal een instelling van je, waarin loyaliteit, integriteit, dienstbaarheid, de wil om samen te werken en de drang om het beste uit jezelf te halen centraal staan. Dat vinden wij minstens zo belangrijk als de 'vaktechnische' capaciteiten waarover je moet beschikken. Voor veel AIVD-functies bestaan geen opleidingen: je kunt ze alleen bij ons leren, bijvoorbeeld in ons eigen interne opleidingscentrum. Iedereen die bij de AIVD werkt, krijgt hier zeker mee te maken.
quote:Wij wijzen er met nadruk op, dat het niet verstandig is om met anderen te spreken over je sollicitatie bij de AIVD. Het kan de sollicitatieprocedure en je eventuele loopbaan bij de AIVD schaden. Bovendien kan het je veiligheid in gevaar brengen!
Ze mogen niemand aanhouden en/of verhoren en volgens de site hebben AIVD'ers geen vuurwapen op zakquote:Op maandag 24 september 2007 00:51 schreef TiMPiN het volgende:
Klinkt allemaal heel interessant en spannend, maar wat moet je je er nou precies bij voorstellen, van "in het veld", dus niet de jongens die achter hun computertje zitten, maar de "field operators" om het maar ff zo mooi te noemen * krijgt beeldvorming a la Paul Kellerman *
vertel er eens meer overquote:Op maandag 24 september 2007 01:20 schreef Fiskus het volgende:
Ik werk er, en ja, ik heb een license to kill op zak.
je klapt uit de school!quote:Op maandag 24 september 2007 01:20 schreef Fiskus het volgende:
Ik werk er, en ja, ik heb een license to kill op zak.
Leuk, kinderen.quote:Op maandag 24 september 2007 12:08 schreef Professor_Paljas het volgende:
Een oud klasgenoot van de basisschool zijn vader zat eerst bij het leger, maar is later bij de aivd gaan werken. Die man was ook vaak van huis weg etc...
Die klasgenoot was niet het type die vaak onzinverhalen vertelde of zo![]()
Ik denk dat je klasgenoot nu allang uit een vliegtuig boven open zee geworpen is.quote:Op maandag 24 september 2007 12:08 schreef Professor_Paljas het volgende:
Een oud klasgenoot van de basisschool zijn vader zat eerst bij het leger, maar is later bij de aivd gaan werken. Die man was ook vaak van huis weg etc...
Die klasgenoot was niet het type die vaak onzinverhalen vertelde of zo![]()
Ik denk dat dat varieert van mensen volgen en observeren tot aan het echte undercoverwerk. Je zal wel aardig dicht bij het vuur zitten; niets iets voor zwakke zenuwen.quote:Op maandag 24 september 2007 00:51 schreef TiMPiN het volgende:
Klinkt allemaal heel interessant en spannend, maar wat moet je je er nou precies bij voorstellen, van "in het veld", dus niet de jongens die achter hun computertje zitten, maar de "field operators" om het maar ff zo mooi te noemen * krijgt beeldvorming a la Paul Kellerman *
Ik snap wel waarom ze jou niet hebben aangenomenquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:41 schreef Ringo het volgende:
Hoogst actueel natuurlijk. En hoogst interessant, wmb.
Ik heb er 2 jaar geleden gesolliciteerd, en ben toen best ver in de procedure gekomen. Uiteindelijk is het niks geworden en dat is misschien maar goed ook. Je moet er toch veel voor over hebben; je levert feitelijk je complete identiteit in en moet altijd een cover-up klaar hebben liggen om geen vermoedens te wekken.
Aan de andere kant: het lijkt me spannend werk (deels dan, er komt ook veel 'gewoon' bureauwerk bij kijken), je krijgt een dijk van een interne opleiding, je ziet en hoort dingen waar anderen volstrekt geen weet van hebben en je 'mag' dingen die voor anderen tamelijk illegaal zijn.
Een groot nadeel is dat je nooit over je werk mag praten.En dat terwijl je (waarschijnlijk) een hele hoop te vertellen hebt.
Klinkt als een gouden kans.quote:Op dinsdag 25 september 2007 00:49 schreef Mejoon het volgende:
mijn vader heeft een hoge functie bij de AIVD....hij noemt het een gouden kooi..verder zeg ik niks.
die gouden kans kun je ook elders vinden...of het moet je blij maken niks te mogen bespreken, de hele tijd nagetrokken te worden en weet ik veel watquote:
Strikt gezien ben je dat ook, je werkt voor de overheid.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 16:11 schreef Ringo het volgende:
[..]
Mij ook. En volgens mij sloopt het je ook, op de lange termijn. Je kiest voor het isolement, op een bepaalde manier.
[..]. Je zegt gewoon dat je ambtenaar bent.
Het is de AIVD, tis gvd geen James Bond organisatie.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 16:14 schreef LudoSanders het volgende:
Maar ook je vrouw mag er toch niets over weten? Dan kun je wel leuk zeggen dat je ambtenaar of iets bent. Maar als ze dan vraagt hoe je dag was.. Kun je een heel verhaal aan elkaar gaan verzinnen.
Werken bij de AIVD lijkt me alleen tof als je er mee kan patsen
Laat nou ook net dat het geheim verkregen informatie niet bruikbaar te zijn als bewijs tegen personen wat de hele organisatie nutteloos renderd.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 18:44 schreef SHE het volgende:
Maar ehm, als je al verder in de procedure was, dan moet dit feit je niet ontgaan zijn...sterker nog, dan kan het je niet ontgaan zijn. Geheimhouding is zo'n beetje DE essentie van AIVD
Vraag meteen of ze plek voor mij hebben.quote:Op dinsdag 25 september 2007 06:27 schreef Slappe_hap het volgende:
Ik zit erover na te denken om te solliciteren bij CTU.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
quote:Op dinsdag 25 september 2007 14:54 schreef PietjePuk007 het volgende:Dan richten we er toch zelf 1 op?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
Juistemquote:Op dinsdag 25 september 2007 15:05 schreef PietjePuk007 het volgende:
Een geheime dienst op een openbaar forum allemaal onder een alias![]()
.
Ik ook. Ik meurde die dag ongelofelijk uit mijn muil.quote:Op dinsdag 25 september 2007 00:43 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik snap wel waarom ze jou niet hebben aangenomen![]()
Twee-en-half jaarquote:Op maandag 24 september 2007 22:27 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik denk dat dat varieert van mensen volgen en observeren tot aan het echte undercoverwerk. Je zal wel aardig dicht bij het vuur zitten; niets iets voor zwakke zenuwen.
Sowieso eerst twee-en-half jaar opleiding voordat je echt het diepe wordt ingegooid. En de meesten zullen idd vanuit hun bureaustoel mogen gaan zoeken naar de speld in de spreekwoordelijke hooiberg.
Op Discovery Channel is ooit zo'n (spel)programma geweest om opgeleid te worden als geheim agent. Als ultieme eindopdracht moesten ze toen ongezien een familielid volgen door de stad en uiteindelijk een boodschap op een briefje doorgeven zonder dat ze het merkten. Leverde wel spannende tv op.quote:Op dinsdag 25 september 2007 23:35 schreef TiMPiN het volgende:
ben wel benieuwd hoe dat is..a la films in winkelcentra verdachten volgen:p
quote:Op dinsdag 25 september 2007 14:54 schreef PietjePuk007 het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
ikke niet weten, ben pas bij seizoen 3.
Dan vragen ze of je koffie wilt zettenquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 16:11 schreef Ringo het volgende:. Je zegt gewoon dat je ambtenaar bent.
Nu maak je ons echt nieuwsgierigquote:Op donderdag 27 september 2007 13:40 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Klinkt stoer daar werken, maar sinds ik iemand ken die daar heeft gewerkt zeg ik: nee laat maar...![]()
Geniet ervan, S3 is het best van allemaalquote:Op donderdag 27 september 2007 00:55 schreef Slappe_hap het volgende:
ikke niet weten, ben pas bij seizoen 3.
wrom?quote:Op donderdag 27 september 2007 13:40 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Klinkt stoer daar werken, maar sinds ik iemand ken die daar heeft gewerkt zeg ik: nee laat maar...![]()
BSB van de marechaussee is daarvoor...quote:Op dinsdag 25 september 2007 23:35 schreef TiMPiN het volgende:
daar heb je een punt, jammer dat er weinig bekend is over veldwerk van AIVD, ben wel benieuwd hoe dat is..a la films in winkelcentra verdachten volgen:p
Neujquote:Op donderdag 27 september 2007 01:12 schreef StallionJack het volgende:
Niemand van International Security gehoord?
En je rijd zeker ook geen Aston Martin Vanquishquote:Op donderdag 27 september 2007 16:55 schreef Geqxon het volgende:
Nou het valt best mee hoor, al die geheimzinnigheid. Ik zit hier basicly heel de dag HTTP-requests van verdachte personen door te nemen, en onder te verdelen in risicogroepen. Wel grappig om te zien dat juist de moslim-extremisten enorme bakken blanke porno binnenhalen.
quote:Op zondag 23 september 2007 23:10 schreef PietjePuk007 het volgende:
Nu de kick toch een succes is maar gelijk het "officiele verhaal".
[..]
Bron
Sollicitatie
[..]
Dus 5 weken lang tappen ze je telefoon af en liggen ze met IR camera's te filmen wie je allemaal ligt te krikkenquote:Veiligheidsonderzoeken
Functies bij de AIVD zijn vertrouwensfuncties. Dat wil zeggen dat je - als je in dienst gaat treden bij de AIVD - eerst een veiligheidsonderzoek moet ondergaan, waarin wordt nagegaan of je geen antidemocratische of staatsgevaarlijke activiteiten hebt ontplooid. Bovendien mogen je persoonlijke omstandigheden en/of maatschappelijk gedrag je niet kwetsbaar maken voor chantage. Dit onderzoek neemt ongeveer vijf weken in beslag, waardoor de sollicitatieprocedure doorgaans aanzienlijk langer duurt dan bij een andere organisatie.
En oma verteld het aan de groenteboer waar jij ook wel eens komt, welke toevallig een neef heeft, die beter het zinnetje "10 kilo stuff" niet door de telefoon kan zeggen.quote:Op zondag 23 september 2007 23:30 schreef ruben3123 het volgende:
Ik zou wel graag willen weten hoe je veiligheid dan in gevaar kan komen als je iets over de sollicitatie vertelt. Lijkt me vrij overdreven dat je bijvoorbeeld na een sollicitatie wordt afgeluisterd om te kijken of je niets aan je oma verteld over je sollicitatie. En als ze er achter komen dat je dan een straf krijgt. Dan zullen ze ook geen goede naam krijgen. Wel spannend al die procedures, maar je moet er wel veel voor opofferen.
Tijd voor uw medicijn...quote:Op donderdag 27 september 2007 17:04 schreef Salvad0R het volgende:
Geheime diensten zijn de persoonlijke slaven van het internationale bankiers-kartel.
Veel plezier met je leven opofferen!
Nou doe dat dan evenquote:Op donderdag 27 september 2007 17:10 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Mijn medicijn is het bezwangeren van vrouwen van mannen die mij niet aanstaan.
Zijn de eisen voor de BSB eigenlijk allemaal 't zelfde? je heb namelijk een OT,AT en nog iets...een OT hoeft fysiek minder sterk te zijn imo dan een AT..maar das mijn meningquote:Op donderdag 27 september 2007 16:29 schreef Andyy het volgende:
[..]
BSB van de marechaussee is daarvoor...
quote:MIVD'er verliest topgeheimen VS
DEN HAAG - Een hooggeplaatste medewerker van de Militaire Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (MIVD) is zeer geheime informatie, afkomstig van de Amerikaanse National Security Agency, kwijtgeraakt.
Dit is tegenover De Telegraaf bevestigd door inlichtingenbronnen. Het ministerie van Defensie weigert ieder commentaar op de affaire die uiterst gevoelig ligt in de relatie met de Verenigde Staten. De MIVD-medewerker L.K. (48) uit Utrecht werd vorige week tijdens een geheime zitting bij de rechtbank in Den Haag veroordeeld tot een werkstraf van 120 uur. K. meldde begin 2006 aan de top van de MIVD het verlies van een usb-stick. Hij werd meteen geschorst. Inmiddels heeft K. na een degradatie een andere functie gekregen bij de MIVD. Na aangifte van Defensie werd K. vervolgd wegens schending van staatsgeheimen.
Volgens de tenlastelegging was K. tussen juni 2005 en januari 2006 onzorgvuldig omgegaan met informatie die het hoogste stempel van geheimhouding had gekregen. Op de memorystick stond informatie over onderzoeken van de National Security Agency (NSA), melden ingewijden.
K. had als leidinggevende van de afdeling intercepties toegang tot de zeer geheime gegevens afkomstig van de NSA. Deze Amerikaanse veiligheidsdienst luistert wereldwijd het telecom- en internetverkeer af van terroristen en topcriminelen.
quote:Op donderdag 3 september 2009 20:46 schreef Ypmaha het volgende:
Schop,
Wat ik dan niet snap is dat er op de site van de AIVD staat dat ze hun eigen opleidingscentrum hebben, maar hoe weet je of het werk wat voor jou is als je niet eens weet wat voor opleidingen het zijn?
Je wordt gescreend en je kwaliteiten worden getoetst. Wanneer blijkt dat beide groepen iets voor elkaar kunnen betekenen wordt je ingewerkt en je positie gespecificeerd.quote:Op donderdag 3 september 2009 20:46 schreef Ypmaha het volgende:
Schop,
Wat ik dan niet snap is dat er op de site van de AIVD staat dat ze hun eigen opleidingscentrum hebben, maar hoe weet je of het werk wat voor jou is als je niet eens weet wat voor opleidingen het zijn?
Het is een normale, ietwat lange selectie- en sollicitatieprocedure. Je krijgt echt wel voldoende informatie (en om die informatie kan je ook zelf vragen) voordat je bij de Dienst terecht komt.quote:Op donderdag 3 september 2009 21:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je wordt gescreend en je kwaliteiten worden getoetst. Wanneer blijkt dat beide groepen iets voor elkaar kunnen betekenen wordt je ingewerkt en je positie gespecificeerd.
De - lange - selectief is afhankelijk van rond welk gebied je zou kunnen en willen functioneren, wanneer er aanleiding is het bevredigen van specifieke tekortkomingen in de dienst worden de procedures opgevoerd in snelheid. Er is wel constant een mentaliteit van het verschaffen van info op basis van all-you-need-to-know, wat niets meer dan een semi inleiding is wanneer je er door heen zou komen.quote:Op donderdag 3 september 2009 21:44 schreef Ringo het volgende:
[..]
Het is een normale, ietwat lange selectie- en sollicitatieprocedure. Je krijgt echt wel voldoende informatie (en om die informatie kan je ook zelf vragen) voordat je bij de Dienst terecht komt.
Dat klopt. Ik neem ook aan dat juist het avontuur, het niet-precies-weten-wat-je-te-wachten-staat, voor veel mensen een reden is om bij de AIVD te solliciteren.quote:Op donderdag 3 september 2009 21:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De - lange - selectief is afhankelijk van rond welk gebied je zou kunnen en willen functioneren, wanneer er aanleiding is het bevredigen van specifieke tekortkomingen in de dienst worden de procedures opgevoerd in snelheid. Er is wel constant een mentaliteit van het verschaffen van info op basis van all-you-need-to-know, wat niets meer dan een semi inleiding is wanneer je er door heen zou komen.
Waarom?quote:Op donderdag 3 september 2009 22:20 schreef Sander het volgende:
Je zou hopen dat, net zoals bij veel ridderordes, het solliciteren naar een spionnenfunctie bij de AIVD gelijk staat aan een automatische weigering van een dergelijke functie.
Ok, dus dat zou betekenen dat het "Academisch werk- en denkniveau" (HBO en WO) wat bij veel van hun vacatures staat niet zozeer voor alle functies (koffiejuffrouw en chef kopieren en dergelijke buiten beschouwing) binnen de AIVD geldt?quote:Op donderdag 3 september 2009 21:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De - lange - selectief is afhankelijk van rond welk gebied je zou kunnen en willen functioneren, wanneer er aanleiding is het bevredigen van specifieke tekortkomingen in de dienst worden de procedures opgevoerd in snelheid. Er is wel constant een mentaliteit van het verschaffen van info op basis van all-you-need-to-know, wat niets meer dan een semi inleiding is wanneer je er door heen zou komen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 3 september 2009 23:14 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
Ok, dus dat zou betekenen dat het "Academisch werk- en denkniveau" (HBO en WO) wat bij veel van hun vacatures staat niet zozeer voor alle functies (koffiejuffrouw en chef kopieren en dergelijke buiten beschouwing) binnen de AIVD geldt?Er zijn vele dimensies van werk waarmee je kunt bijdragen aan de AIVD, denk bijvoorbeeld als informant, vertaler, adviseur etc, wanneer ze afhankelijk zijn van extern info waar ze zelf intern geen 123 toegang tot hebben is het hbo / wo denkniveau niet zo zeer een vereiste. Je moet je wel weten verrijkend - voor de aivd - op te stellen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je bent zelf al een goed voorbeeld. Je wilt graag spion worden bij de AIVD, je wordt jammer genoeg afgewezen, en je eerste reactie is het op internet zetten.quote:
Aangezien hij zelfs een boek aan het schrijven is maakt hem dat kennelijk geen flikker uitquote:Op vrijdag 4 september 2009 10:40 schreef Triggershot het volgende:
We gaan Skiets lijk binnenkort ergens vinden, onder een vermeend zelfmoord.
Ik heb het al gelezen hoorquote:Op vrijdag 4 september 2009 11:28 schreef Skiet het volgende:
Ik was iets te enthousiast, heb het maar even verwijderd aangezien er nog geen groen licht is voor uitgave.
Uitgave van wat?quote:Op vrijdag 4 september 2009 11:28 schreef Skiet het volgende:
Ik was iets te enthousiast, heb het maar even verwijderd aangezien er nog geen groen licht is voor uitgave.
quote:
Goed dat we je niet gequote hebben. Heb je PM gelezen?quote:Op vrijdag 4 september 2009 11:28 schreef Skiet het volgende:
quote:Op vrijdag 4 september 2009 11:28 schreef Skiet het volgende:
Geen idee wat er stond, maar kan me voorstellen het goedgekeurd moet worden als je een boek over de AIVD wil uitgevenquote:Op vrijdag 4 september 2009 11:46 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Wat heeft dat nou weer met groen licht te maken.![]()
Ik bedoel meer dat je toch wel kan zeggen dat je wat aan het schrijven bent, of het wordt uitgebracht is pas een tweede.quote:Op vrijdag 4 september 2009 11:52 schreef Shoombak het volgende:
[..]
Geen idee wat er stond, maar kan me voorstellen het goedgekeurd moet worden als je een boek over de AIVD wil uitgeven
Ik kan me ook voorstellen dat die goedkeuring vrijwel nooit gaat komen, zeker niet als het om echte inside-info gaat....quote:Op vrijdag 4 september 2009 11:52 schreef Shoombak het volgende:
[..]
Geen idee wat er stond, maar kan me voorstellen het goedgekeurd moet worden als je een boek over de AIVD wil uitgeven
Met andere woorden: Je moet dus HBO hebben, ook al zeggen ze dat het belangrijkste eigenlijk is dat je geestelijk 100% bent.quote:Op donderdag 3 september 2009 23:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Er zijn vele dimensies van werk waarmee je kunt bijdragen aan de AIVD, denk bijvoorbeeld als informant, vertaler, adviseur etc, wanneer ze afhankelijk zijn van extern info waar ze zelf intern geen 123 toegang tot hebben is het hbo / wo denkniveau niet zo zeer een vereiste. Je moet je wel weten verrijkend - voor de aivd - op te stellen.
Een groot gedeelte toch echt wel. Wat is daar vreemd aan?quote:Op vrijdag 4 september 2009 17:08 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
Met andere woorden: Je moet dus HBO hebben, ook al zeggen ze dat het belangrijkste eigenlijk is dat je geestelijk 100% bent.Je gaat me toch niet vertellen dat iedereen daar HBO of hoger heeft gedaan?
Geen idee, maar waarom is dat zo onmogelijk dan?quote:Op vrijdag 4 september 2009 17:08 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
Met andere woorden: Je moet dus HBO hebben, ook al zeggen ze dat het belangrijkste eigenlijk is dat je geestelijk 100% bent.Je gaat me toch niet vertellen dat iedereen daar HBO of hoger heeft gedaan?
Dan moet ik nog 4 jaartjes extra doorstuderen voordat ik όberhaupt kan proberen te solliciterenquote:Op vrijdag 4 september 2009 20:18 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Geen idee, maar waarom is dat zo onmogelijk dan?
Als ze je telefoonnummer maar niet hebben genoteerd!quote:Op zondag 6 september 2009 21:31 schreef skippy22 het volgende:
Ik heb ze vandaag nog opgebeld
Als ze maar niet tappenquote:Op zondag 6 september 2009 21:43 schreef Ringo het volgende:
[..]
Als ze je telefoonnummer maar niet hebben genoteerd!
En wat hadden ze je te vertellen? Of ben je al opgehaald van huis?quote:Op zondag 6 september 2009 21:31 schreef skippy22 het volgende:
Ik heb ze vandaag nog opgebeld
Is geheimquote:Op zondag 6 september 2009 22:27 schreef karr-1 het volgende:
[..]
En wat hadden ze je te vertellen? Of ben je al opgehaald van huis?
Tsjaquote:Op vrijdag 4 september 2009 21:01 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
Dan moet ik nog 4 jaartjes extra doorstuderen voordat ik όberhaupt kan proberen te solliciteren![]()
![]()
En gelijk de privacy van jouzelf en mensen dicht bij jou 'hup' inleveren. Iedereen in je famlie getapt. Lekker egoistisch voor een beetje spanning. En dan beland je in een papierbak of moet je de lokale jeugdhonk bespionerenquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:45 schreef Tinkepink het volgende:
Ah. Het mbo werf hoekje. Wat een niveau weer.quote:Op dinsdag 13 september 2011 10:55 schreef Ypmaha het volgende:
Die interviews zijn wel interessant om te lezen:
Interview met de acquisiteur
Hoi, ik ben acquisiteur bij de AIVD. Letterlijk betekent dat: verwerver, binnenhaler. Veel van mijn collega's bij de AIVD werken voornamelijk op kantoor. Ik kom ook vaak buiten. Dan praat ik met mensen, ‘bronnen' noemen wij die. Het is de bedoeling dat zij mij dingen vertellen waardoor de AIVD weer iets meer te weten komt over de veiligheid in ons land. Je zou kunnen zeggen dat mijn functie van alle functies binnen de AIVD het dichtst in de buurt komt van wat je James Bond in de films ziet doen. Al is het slechts een onderdeel van wat James Bond allemaal kan en mag. Ik geef de informatie die ik krijg door aan ιιn van de inlichtingenofficieren die op kantoor werken. Mijn gesprek met een bron kan een puzzelstukje zijn van een onderzoek waar de inlichtingenofficier aan werkt.
http://www.aivd.nl/jongerenhoek/introductie/interview-acquisiteu/
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |