Leuk, kinderen.quote:Op maandag 24 september 2007 12:08 schreef Professor_Paljas het volgende:
Een oud klasgenoot van de basisschool zijn vader zat eerst bij het leger, maar is later bij de aivd gaan werken. Die man was ook vaak van huis weg etc...
Die klasgenoot was niet het type die vaak onzinverhalen vertelde of zo![]()
Ik denk dat je klasgenoot nu allang uit een vliegtuig boven open zee geworpen is.quote:Op maandag 24 september 2007 12:08 schreef Professor_Paljas het volgende:
Een oud klasgenoot van de basisschool zijn vader zat eerst bij het leger, maar is later bij de aivd gaan werken. Die man was ook vaak van huis weg etc...
Die klasgenoot was niet het type die vaak onzinverhalen vertelde of zo![]()
Ik denk dat dat varieert van mensen volgen en observeren tot aan het echte undercoverwerk. Je zal wel aardig dicht bij het vuur zitten; niets iets voor zwakke zenuwen.quote:Op maandag 24 september 2007 00:51 schreef TiMPiN het volgende:
Klinkt allemaal heel interessant en spannend, maar wat moet je je er nou precies bij voorstellen, van "in het veld", dus niet de jongens die achter hun computertje zitten, maar de "field operators" om het maar ff zo mooi te noemen * krijgt beeldvorming a la Paul Kellerman *
Ik snap wel waarom ze jou niet hebben aangenomenquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:41 schreef Ringo het volgende:
Hoogst actueel natuurlijk. En hoogst interessant, wmb.
Ik heb er 2 jaar geleden gesolliciteerd, en ben toen best ver in de procedure gekomen. Uiteindelijk is het niks geworden en dat is misschien maar goed ook. Je moet er toch veel voor over hebben; je levert feitelijk je complete identiteit in en moet altijd een cover-up klaar hebben liggen om geen vermoedens te wekken.
Aan de andere kant: het lijkt me spannend werk (deels dan, er komt ook veel 'gewoon' bureauwerk bij kijken), je krijgt een dijk van een interne opleiding, je ziet en hoort dingen waar anderen volstrekt geen weet van hebben en je 'mag' dingen die voor anderen tamelijk illegaal zijn.
Een groot nadeel is dat je nooit over je werk mag praten.En dat terwijl je (waarschijnlijk) een hele hoop te vertellen hebt.
Klinkt als een gouden kans.quote:Op dinsdag 25 september 2007 00:49 schreef Mejoon het volgende:
mijn vader heeft een hoge functie bij de AIVD....hij noemt het een gouden kooi..verder zeg ik niks.
die gouden kans kun je ook elders vinden...of het moet je blij maken niks te mogen bespreken, de hele tijd nagetrokken te worden en weet ik veel watquote:
Strikt gezien ben je dat ook, je werkt voor de overheid.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 16:11 schreef Ringo het volgende:
[..]
Mij ook. En volgens mij sloopt het je ook, op de lange termijn. Je kiest voor het isolement, op een bepaalde manier.
[..]. Je zegt gewoon dat je ambtenaar bent.
Het is de AIVD, tis gvd geen James Bond organisatie.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 16:14 schreef LudoSanders het volgende:
Maar ook je vrouw mag er toch niets over weten? Dan kun je wel leuk zeggen dat je ambtenaar of iets bent. Maar als ze dan vraagt hoe je dag was.. Kun je een heel verhaal aan elkaar gaan verzinnen.
Werken bij de AIVD lijkt me alleen tof als je er mee kan patsen
Laat nou ook net dat het geheim verkregen informatie niet bruikbaar te zijn als bewijs tegen personen wat de hele organisatie nutteloos renderd.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 18:44 schreef SHE het volgende:
Ik denk dat je binnenkort idd een bezoekje kunt verwachten.
Maar ehm, als je al verder in de procedure was, dan moet dit feit je niet ontgaan zijn...sterker nog, dan kan het je niet ontgaan zijn. Geheimhouding is zo'n beetje DE essentie van AIVD
Vraag meteen of ze plek voor mij hebben.quote:Op dinsdag 25 september 2007 06:27 schreef Slappe_hap het volgende:
Ik zit erover na te denken om te solliciteren bij CTU.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
quote:Op dinsdag 25 september 2007 14:54 schreef PietjePuk007 het volgende:Dan richten we er toch zelf 1 op?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
Juistemquote:Op dinsdag 25 september 2007 15:05 schreef PietjePuk007 het volgende:
Een geheime dienst op een openbaar forum allemaal onder een alias![]()
.
Ik ook. Ik meurde die dag ongelofelijk uit mijn muil.quote:Op dinsdag 25 september 2007 00:43 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik snap wel waarom ze jou niet hebben aangenomen![]()
Twee-en-half jaarquote:Op maandag 24 september 2007 22:27 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik denk dat dat varieert van mensen volgen en observeren tot aan het echte undercoverwerk. Je zal wel aardig dicht bij het vuur zitten; niets iets voor zwakke zenuwen.
Sowieso eerst twee-en-half jaar opleiding voordat je echt het diepe wordt ingegooid. En de meesten zullen idd vanuit hun bureaustoel mogen gaan zoeken naar de speld in de spreekwoordelijke hooiberg.
Op Discovery Channel is ooit zo'n (spel)programma geweest om opgeleid te worden als geheim agent. Als ultieme eindopdracht moesten ze toen ongezien een familielid volgen door de stad en uiteindelijk een boodschap op een briefje doorgeven zonder dat ze het merkten. Leverde wel spannende tv op.quote:Op dinsdag 25 september 2007 23:35 schreef TiMPiN het volgende:
ben wel benieuwd hoe dat is..a la films in winkelcentra verdachten volgen:p
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |