abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 augustus 2006 @ 23:02:29 #101
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_40812481
lekker autorijden

goed nummertje aan, lekker in me ritme komen
pi_40812578
Mijn gym is 1 minuut fietsen, of een omgevallen 8 met de auto, want die heb ik niet
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 21:50 schreef LedZep het volgende:

[..]

Een slechte uitvoering kan zéker je gewichten beperken.. om een extreem voorbeeld te nemen; je zult nooit 300kg kunnen benchen met elbows out, zonder arch en gelockte schouders. Maar ook voor kleinere gewichten geldt het wel.. iedereen die niet traint is bijvoorbeeld met een bolle rug te 'deadliften' (optillen van zware obstakels), omdat ze in de waan zijn dat ze dan meer aankunnen.
Ai ai, en dan mijn instructeur die me verteld dat ik m'n benen helemaal op moet trekken tijdens het benchen, zodat mn knieën boven me navel hangen Zodat je je rug goed stabiliseert ofzo

Het voelt inderdaad raar trouwens om met je ellebogen naar voren te benchen in plaats van naar buiten, maar ik zal het ns proberen
  maandag 14 augustus 2006 @ 23:05:56 #103
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_40812667
ik zie vaak mensen hun benen optrekken tijdens benchen, ik neem dat je dan juist een betere ronding in je rug kan maken dan.
pi_40812802
Benen optrekken tijdens benchen zorgt dat je geen arch meer kan maken met je rug, zodat vrijwel alle spanning van de borst afgaat en naar de schouders verschuift. Neem aan dat weinigen dat willen .

Ellebogen moeten tijden eccentric en begin concentric zoveel mogelijk tegen het lichaam aan..bij de lockout iets naar buiten omdat je triceps dan sterker is.
pi_40813020
Ik doe overigens alleen nog maar close grip benches - twee wijdtes - want wide grip vind ik maar gay .
  maandag 14 augustus 2006 @ 23:21:49 #106
153812 Frautie
Frautilicious
pi_40813581
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 23:11 schreef LedZep het volgende:
Ik doe overigens alleen nog maar close grip benches - twee wijdtes - want wide grip vind ik maar gay .
En als je nou eens beargumenteert waarom, dan is er een kans dat ik je snap
Assumption is the mother of all fuck ups
Everything you do, every single decision you make, either takes you a step closer or a step further away from your goal.
You either grow or you regress; nothing stands still.
pi_40813695
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 23:21 schreef Frautie het volgende:

[..]

En als je nou eens beargumenteert waarom, dan is er een kans dat ik je snap
Nou, de ROM is veel kleiner (net als bij wide grip chin ups, sumo deadlifts, sumo squats..) en een kleinere ROM is, tenzij je wedstrijden doet, nergens voor nodig, en dom zelfs.. want alleen full ROM geeft volledige spierontwikkeling. En de triceps doen meer werk, wat sowieso goed is, omdat de triceps de belangrijkste bench-spier is, dus die moet sterk worden/zijn.
pi_40814275
hmm.. anyway,

als ik zo'n

quads heb, stop ik met groter worden er mag best wel wat meer spek bij
balsporten :r
pi_40814527
maaarr dit:

wil ik niet, dus doe ik het kalmpjes aan

pi_40821808
Ik vertel, je dat wil je niet (die eerste), want dan zitten je dijen tegen elkaar. En ik kan je zeggen, dat is NIET fijn, zeker niet in de zomer

Voor de rest:
pi_40823428
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 23:35 schreef Tommy__ het volgende:
hmm.. anyway,

als ik zo'n
[afbeelding]
quads heb, stop ik met groter worden er mag best wel wat meer spek bij
Krijg je die monsterkuiten er gratis bij?
pi_40823444
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 09:37 schreef synthesix het volgende:
Ik vertel, je dat wil je niet (die eerste), want dan zitten je dijen tegen elkaar. En ik kan je zeggen, dat is NIET fijn, zeker niet in de zomer

Voor de rest:
Ben je al afgevallen?
pi_40824127
ik was vanmorgend in m'n bed aan't denken.. tjiens.. ik was gisteren 80kg aan het DL'en en het voelde als niets.. ik d8 dat het maar om 60kg ging . 2x20 + 2x10 + olympische bar.. ik kon er zonder moeite 10 reps mee doen (ben nog maar beginner ) binnekort eens testen hoe ver ik kan gaan
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 11:48:07 #114
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_40824631
Ik zit dezer dagen in een 4-dagen durende bulk. Het is kermis en dat is goed voor heel wat bier en vet voeier

Vandaag rust, lekkere spierpijn in mijn borst en morgen boxsquats, dl en wat rug-meuk. Heb er zin an.
Anders krèdde een poar patse!
met dank aan SF
http://nba-fan.blogspot.com
pi_40824985
't is een feestdag
pi_40825257
hier m'n dual factor schema, waar ik binnen een maand of 2 aan ga beginnen en nog vollop aan bezig ben :

1:

- Benchpress (incline + flat)
- Rows (barbell/cable + dumbell)
- Pullups (supinated + wide)
- Triceps (dips + close grip bench + cable pulldowns)
- Military’s (+ cable inverse flyes/rear laterals)

2:

- Squat (front/back)
- Legpress
- Leg curls* + -extensions*
- Kuiten (standing- + seated raises + loopband)
- Abs (decline situps* + leg raises + side situps/side bends)
- Back extensions*/Goodmornings

3:

- Crossover cables/flyes
- Shrugs
- Biceps (barbell curls + bumbell hammers)

4:

- Full squat
- Deadlift
- Abs (decline situps + leg raises + side situps/side bends)

*superset
pi_40825302
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 11:01 schreef LedZep het volgende:

[..]

Ben je al afgevallen?
Ja.
Ben je al aangekomen?
pi_40826631
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 12:13 schreef synthesix het volgende:

[..]

Ja.
Ben je al aangekomen?
Ik heb een nieuw levensdoel bereikt; als ik rechtop in mijn bureaustoel zit heb ik 2,5 vetrol
pi_40826736
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 12:11 schreef Tommy__ het volgende:
hier m'n dual factor schema, waar ik binnen een maand of 2 aan ga beginnen en nog vollop aan bezig ben :

1:

- Triceps (dips + close grip bench + cable pulldowns)

2:

- Squat (front/back)
- Legpress
- Abs (decline situps* + leg raises + side situps/side bends)
- Back extensions*/Goodmornings

3:

- Crossover cables/flyes
- Shrugs

4:

- Full squat
- Deadlift

*superset
Ziet er goed uit; doe je voor triceps 1 van die 3 oefeningen, afwisselend, of alledrie? (3 tricepsoefeningen is nogal veel namelijk; je kan ook 1 triceps- en 1 bicepsoefening elke UB training doen. Voor triceps kun je dan met name denken aan extensions.

Oh ja, ik zie military's, maar op de andere dag geen direct schouderwerk. Zou dan iets voor achterkant schouders doen.. misschien is upright row een goed idee.

Ik zou het per training bij 2 rugoefeningen laten, of je dan row + pullup doet of 2 pullup versies op dag 1 en 2 rows op dag 2 is eigen keus.

Ik zou voor LB zo doen; dag 1 - wide stance parallel squat + leg press en dag 2: deadlift + front squat. Heb je beide dagen eerst een heup/hamstring dominant oefening en daarna een quad dominant oefening.
pi_40829226
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 13:00 schreef LedZep het volgende:

[..]

Ik heb een nieuw levensdoel bereikt; als ik rechtop in mijn bureaustoel zit heb ik 2,5 vetrol
FAB FAB! hahaha

Morgen wide stance squatjes eruit gooien. Hopen dat ik niet teveel zuip vanavond, want anders wordt het drama morgen.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 14:56:14 #121
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_40830469
hehe idem. hierzo. Morgen zware training voor de boeg maar ik word van vandaag 20 en een half en dat is in onze vriendengroep reden genoeg om bezopen te worden. En het is kermis
met dank aan SF
pi_40832660
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 13:00 schreef LedZep het volgende:

[..]

HA!
Ik heb er maar 1
pi_40832697
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 16:22 schreef synthesix het volgende:

[..]

HA!
Ik heb er maar 1
Ja, maar die van jouw is zo groot dat je hulp nodig hebt bij het pissen
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 16:28:03 #124
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_40832847
ik heb sinds vandaag wat lichte plyometrische oefeningen aan mijn routine toegevoegd. 3 keer per week krachttraining, 2 keer plyo. Maadag, woensdag en vrijdag kracht, dinsdag en donderdag plyo. Heb net hetvolgende gedaan en het was killing:

2*20 ankle-jumps. Springen met zo weinig mogelijk buiging in de knieën.

4-star drill, 2*5. Één 4-star dril is dat je een vierkant hebt, hoeken 1 t/m 4, en dan van 1 naar 2 naar 3 naar 4 springt en terug. Je hopt dus alle kanten op, 40 sprongetjes in een set.

2*20 alternating lunges. Lunges met lichaamsgewicht dus, 20 * per been.

Jumpsquat. Springen uit squat dus, 2*20.

Slalom Jumps. Naar links en rechts springen over een denkbeeldige lijn, 2*50.

Lunge Jumps, 2*10. Springen vanuit een lunge-positie. 10 keer per been. Dit was echt zwaar, jezus.

Low squat ankle jumps. Zoals de eerste oefening maar nu met lichte buiging in de knietjes.

Al met al een lekkere routine voor een rustdag. Als ik niet naar de gym ga kan ik voorlopig thuis aan de gang, het is een soort van programma voor 12 weken.
met dank aan SF
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 16:58:40 #125
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_40834045
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 16:28 schreef J-Will het volgende:
ik heb sinds vandaag wat lichte plyometrische oefeningen aan mijn routine toegevoegd. 3 keer per week krachttraining, 2 keer plyo. Maadag, woensdag en vrijdag kracht, dinsdag en donderdag plyo. Heb net hetvolgende gedaan en het was killing:

2*20 ankle-jumps. Springen met zo weinig mogelijk buiging in de knieën.

4-star drill, 2*5. Één 4-star dril is dat je een vierkant hebt, hoeken 1 t/m 4, en dan van 1 naar 2 naar 3 naar 4 springt en terug. Je hopt dus alle kanten op, 40 sprongetjes in een set.

2*20 alternating lunges. Lunges met lichaamsgewicht dus, 20 * per been.

Jumpsquat. Springen uit squat dus, 2*20.

Slalom Jumps. Naar links en rechts springen over een denkbeeldige lijn, 2*50.

Lunge Jumps, 2*10. Springen vanuit een lunge-positie. 10 keer per been. Dit was echt zwaar, jezus.

Low squat ankle jumps. Zoals de eerste oefening maar nu met lichte buiging in de knietjes.

Al met al een lekkere routine voor een rustdag. Als ik niet naar de gym ga kan ik voorlopig thuis aan de gang, het is een soort van programma voor 12 weken.
Alleen bij het springen neem ik aan, niet bij het landen?

Kun je al bijna dunken? Hoe lang ben je?
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:07:22 #126
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_40834340
Ook bij het landen zo weinig mogelijk buiging. Je springt toch heel laag, is goed te doen hoor.

Ben 1.80 en kan de ring aantikken als ik een lay-up maak. Moet dus een centimeter of 10 winnen voor ik kan dunken. Ik heb wel grote sterke handen, wat een voordeel is. (Ik kan de bal vastpakken om 1 hand, veel kerels die groter zijn dan ik kunnen dat niet)
met dank aan SF
pi_40835035
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 16:23 schreef LedZep het volgende:

[..]

Ja, maar die van jouw is zo groot dat je hulp nodig hebt bij het pissen
Shit je heb me door
Maar hij is gestaag aan het slinken, dus ik denk dat ik buiten levensgevaar ben

Maarjah, bij mij zitten spieren standaard inbegrepen, jij bent lekker een wandelende ijzerdraadje van nature

Trouwens, volgens het nationaal gezondheidsplan ben ik overgewicht (17>25), maar volgens dit tabelletje ben ik acceptable
Wat is het nou?
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:45:00 #128
140141 ivosnivo
pi_40835511
Zit nu video van Dorian Yates te kijken. Hij is echt de enige die super netjes traint, elke oefening voert ie goed uit, volledige bewegingsbaan enzo.
Hij doet alleen per oefening 1 opwarmsetje en daarna meteen een set tot het uiterste, ook nog met hulp en daarna de volgende oefening. Dat brengt mij toch de volgende vraag Waarom "moet" je meerdere sets doen?
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:45:43 #129
140141 ivosnivo
pi_40835531
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 17:29 schreef synthesix het volgende:

[..]

Shit je heb me door
Maar hij is gestaag aan het slinken, dus ik denk dat ik buiten levensgevaar ben

Maarjah, bij mij zitten spieren standaard inbegrepen, jij bent lekker een wandelende ijzerdraadje van nature

Trouwens, volgens het nationaal gezondheidsplan ben ik overgewicht (17>25), maar volgens dit tabelletje ben ik acceptable
Wat is het nou?
Boeie man, lekker doortrainen dan komt het allemaal vanzelf goed.
pi_40835955
Ja opzich..

Maar het cutten gaat best goed nu, ZONDER CARDIO, dus fuck die kutcardio, het gaat best zo, als ik tijd heb ga ik gewoon vaker krachttraining doen, ipv cardio.
pi_40836152
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 15:41 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Vandaag trouwens tijdens de file voor het eerste een beetje met me gripper gespeeld. Lamme hond die ik ben. Kan met links nu 10 keer dichtkrijgen. Met recht veel meer maar dat doe ik niet. Me poten zijn wel helemaal kapot nu, overal losse vellen hangen Heb 10 setjes gedaan.
Ik zit dagelijks ook zeker twee keer een half uur in de auto. Ik doe nu oefeningen voor mijn vingers en polsen (dumbbell van 3 kg van mijn vingers af laten rollen en dan weer terugrollen met de vingers en mijn polsen verticaal bewegen). Dit doe ik omdat ik tijdens het deadrowen en DL-en het gevoel had dat de barbell uit mijn handen glipt.

Ik heb nog tijd over: iemand nog tips voor andere zinnige dingen die je in de auto kan doen?
If any member of the family should die whilst in the shelter from contamination,
put them outside, but remember to tag them first for identification purposes.
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 18:16:40 #132
140141 ivosnivo
pi_40836336
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 18:01 schreef synthesix het volgende:
Ja opzich..

Maar het cutten gaat best goed nu, ZONDER CARDIO, dus fuck die kutcardio, het gaat best zo, als ik tijd heb ga ik gewoon vaker krachttraining doen, ipv cardio.
Zolang je wat zwaarder bent kun je zwaarder trainen en zullen je spieren harder groeien. Het is de eerste tijd misschien wel wat frustrerend omdat je voor je gevoel niets ziet, maar op een gegeven moment zul je het wel zien. En het gaat zo veel sneller dan eerst heel veel afvallen en dan weer langzaam spieren aankomen.

Ik kan bal ook met 1 hand vastpakken, dat scheelt enorm met 1 arm dunken kun je je beter uitstrekken.
pi_40836629
Bedoel je dat ik nu beter kan gaan bulken?
Want ik zit al op 20% (iets minder onderhand)..
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 18:29:32 #134
140141 ivosnivo
pi_40836712
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 18:27 schreef synthesix het volgende:
Bedoel je dat ik nu beter kan gaan bulken?
Want ik zit al op 20% (iets minder onderhand)..
Nee dat niet, maar gewoon hetzelfde blijven eten + veel eiwitten. Zodat je ongeveer op hetzelfde gewicht blijft met dalend vet%.
pi_40837005
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 13:03 schreef LedZep het volgende:

[..]

Ziet er goed uit; doe je voor triceps 1 van die 3 oefeningen, afwisselend, of alledrie? (3 tricepsoefeningen is nogal veel namelijk; je kan ook 1 triceps- en 1 bicepsoefening elke UB training doen. Voor triceps kun je dan met name denken aan extensions.

Oh ja, ik zie military's, maar op de andere dag geen direct schouderwerk. Zou dan iets voor achterkant schouders doen.. misschien is upright row een goed idee.

Ik zou het per training bij 2 rugoefeningen laten, of je dan row + pullup doet of 2 pullup versies op dag 1 en 2 rows op dag 2 is eigen keus.

Ik zou voor LB zo doen; dag 1 - wide stance parallel squat + leg press en dag 2: deadlift + front squat. Heb je beide dagen eerst een heup/hamstring dominant oefening en daarna een quad dominant oefening.
- ok, 3 is mss wat veel. maar 1 tricep oefening op 1 dag lijkt me wat weinig, als je dan toch wat pump hebt van de vorige is het lekker om door te gaan

- ik haat upright rows, en m'n polsen doen er zeer van, ik doe shrugs voor m'n traps, en die achterste kop wordt gestimuleerd door die cable inverse flyes/rear laterals.
en waarom 2x per week schouderwerk doen, als je maar 1x per week military's aanraad in andere posts?

- maar ik wil elke week minstens 2x pullups doen en als ik dan toch bezig ben doe ik die wide grips er gwn bij

- ok, heb nog nooit front squats geprobeert in de gym maar dat zal ik dan eens uitproberen

dus voorlopig:

1:

- Triceps (dips + close grip bench/explosive cgb)

2:

- Wide stance squat
- Legpress
- Abs (decline situps** + leg raises + side situps/side bends)
- Back extensions**/Goodmornings

3:

- Crossover cables/flyes
- Shrugs

4:

- Front squat
- Deadlift

*superset
pi_40837027
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 18:29 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Nee dat niet, maar gewoon hetzelfde blijven eten + veel eiwitten. Zodat je ongeveer op hetzelfde gewicht blijft met dalend vet%.
zou ik ook doen als ik dan toch een speklaag had
pi_40837560
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 18:39 schreef Tommy__ het volgende:

[..]

zou ik ook doen als ik dan toch een speklaag had
malle ecto
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_40838170
Ik zal mijn schema ook maar ns ff posten dan:

Hoofddag:
- Fullsquats 5x5
- Bench Press 5x8 of 2x8 fly's en 3x8 BP
- Dumbell Row 5x12
- RDL of DL 5x8-10
- Dumbell Shoulder Press of Military Press 3x10

Dynamische Dag:
- Barbell Curl of Hammer Curl 3x8
- JM Presses 3x8
- Seated Dumbell Clean en Bent-over Lateral Raise (weet de naam niet) in trisets van 8 resp. 12
- 3x 20 decline Sit Ups
Eventueel een oefening als ik het gevoel heb een lichaamsdeel niet genoeg gestimuleerd te hebben vorige training; Meestal leg extension en/of leg curl

Hoofdag 2/3 keer per week Dynamische dag 2 keer per week.
In deloading fase:
Wat eerst 5 reps was, nu 2, maar met warming up. (dus 3 in totaal)
Wat eerst 3 reps was nu ook 2, maar zonder warming up.
pi_40842700
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 17:45 schreef ivosnivo het volgende:
Zit nu video van Dorian Yates te kijken. Hij is echt de enige die super netjes traint, elke oefening voert ie goed uit, volledige bewegingsbaan enzo.
Hij doet alleen per oefening 1 opwarmsetje en daarna meteen een set tot het uiterste, ook nog met hulp en daarna de volgende oefening. Dat brengt mij toch de volgende vraag Waarom "moet" je meerdere sets doen?
Omdat het totaalgewicht dat je dan lift veel hoger is:

bench press
1x20x100kg (complete failure) => 2000kg totaal

5x15x100kg (reps over) => 7500kg totaal
pi_40842941
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 18:38 schreef Tommy__ het volgende:

[..]

- ok, 3 is mss wat veel. maar 1 tricep oefening op 1 dag lijkt me wat weinig, als je dan toch wat pump hebt van de vorige is het lekker om door te gaan

- ik haat upright rows, en m'n polsen doen er zeer van, ik doe shrugs voor m'n traps, en die achterste kop wordt gestimuleerd door die cable inverse flyes/rear laterals.
en waarom 2x per week schouderwerk doen, als je maar 1x per week military's aanraad in andere posts?

- maar ik wil elke week minstens 2x pullups doen en als ik dan toch bezig ben doe ik die wide grips er gwn bij

- ok, heb nog nooit front squats geprobeert in de gym maar dat zal ik dan eens uitproberen

dus voorlopig:

1:

- Triceps (dips + close grip bench/explosive cgb)

2:

- Wide stance squat
- Legpress
- Abs (decline situps** + leg raises + side situps/side bends)
- Back extensions**/Goodmornings

3:

- Crossover cables/flyes
- Shrugs

4:

- Front squat
- Deadlift

*superset
Nou, ik zie het zo, of je nou 2 tricepsoefeningen op 1 dag doet of 1x de ene dag, 1x de andere maakt weinig uit, maar je kan dan wél beide oefeningen MAXIMAAL doen, doe je ze achter elkaar heb je altijd minder gewicht bij de tweede oefening. (en ja, dat maakt uit, want het gaat er niet om hoeveel je je spier naar de klote helpt in een training/periode, het gaat erom dat je zoveel mogelijk gewicht per periode lift).
Same for biceps.

Military's 1 of 2 keer per week kan beide.. ligt eraan of je schouders achterlopen of niet. Rear laterals had ik even overheen gelezen, is wel goed idd.

Vraag me af of je nog met acceptabel gewicht goodmornings kunt doen, na squats en leg curls, maar dat moet je maar even uitvinden.
pi_40843082
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 19:12 schreef synthesix het volgende:
Ik zal mijn schema ook maar ns ff posten dan:

Hoofddag:
- Fullsquats 5x5
- Bench Press 5x8 of 2x8 fly's en 3x8 BP
- Dumbell Row 5x12
- RDL of DL 5x8-10
- Dumbell Shoulder Press of Military Press 3x10

Dynamische Dag:
- Barbell Curl of Hammer Curl 3x8
- JM Presses 3x8
- Seated Dumbell Clean en Bent-over Lateral Raise (weet de naam niet) in trisets van 8 resp. 12
- 3x 20 decline Sit Ups
Eventueel een oefening als ik het gevoel heb een lichaamsdeel niet genoeg gestimuleerd te hebben vorige training; Meestal leg extension en/of leg curl

Hoofdag 2/3 keer per week Dynamische dag 2 keer per week.
In deloading fase:
Wat eerst 5 reps was, nu 2, maar met warming up. (dus 3 in totaal)
Wat eerst 3 reps was nu ook 2, maar zonder warming up.
Zwaar schema, way to go
Zijn die squats en deadlifts elke training zwaar?

Ik zou mijn schema wel willen posten, maar ik heb er geen . Rommel wat aan deze weken, doe waar ik zin in heb vooral. Morgen denk ik lichte front squats, bench, RDL en curl, chins tussendoor.
pi_40843536
Nouja, dat squatten zit ik nog een beetje mee te kloten, ik heb sowieso de laatste 2 weken maar 4 trainingen gedaan, en dan ene keer 35-40-40-40-45 en andere dag 30-30-30-40-40 ofzo en dan wat explosiever uitstoten.
Deadliften heb ik helemaal niet veel gedaan, omdat ik eerst barbell row erin had, en m'n onderrug van andere oefening al behoorlijk naar de klote was. Maar nu voel ik m'n rug eigenlijk niet meer, dus volgende loading-fase weer fulltime deadliften denk ik, en dan iets van heavy dl, heavy rdl, high rep rdl ofzo.

Verder wil ik nog powercleans erbij gaan doen op de hoofdag, hoewel ik denk dat ik met de tijd in de knoei, eventueel verplaatst ik ze dan naar dynamische dag. Maarja, dat komt volgende week als ik weer ga loaden.

Ik zou eigenlijk het liefst gewoon 5 dagen in de week gaan squatten, deadliften en bench pressen
Powerliften is
pi_40843653
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 21:23 schreef synthesix het volgende:
Nouja, dat squatten zit ik nog een beetje mee te kloten, ik heb sowieso de laatste 2 weken maar 4 trainingen gedaan, en dan ene keer 35-40-40-40-45 en andere dag 30-30-30-40-40 ofzo en dan wat explosiever uitstoten.
Deadliften heb ik helemaal niet veel gedaan, omdat ik eerst barbell row erin had, en m'n onderrug van andere oefening al behoorlijk naar de klote was. Maar nu voel ik m'n rug eigenlijk niet meer, dus volgende loading-fase weer fulltime deadliften denk ik, en dan iets van heavy dl, heavy rdl, high rep rdl ofzo.

Verder wil ik nog powercleans erbij gaan doen op de hoofdag, hoewel ik denk dat ik met de tijd in de knoei, eventueel verplaatst ik ze dan naar dynamische dag. Maarja, dat komt volgende week als ik weer ga loaden.
Je kan ook power clean - deadlift - romanian dead doen.. of een stuk of 5 posterior chain oefeningen pakken en die steeds afwisselen. 3x per week deadliften + fullsquats is toch ondoenlijk.
pi_40843755
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 21:23 schreef synthesix het volgende:

Ik zou eigenlijk het liefst gewoon 5 dagen in de week gaan squatten, deadliften en bench pressen
Powerliften is
Zin in een olympic weightlifting-schema?

"His training is a derivative of the Bulgarian system. In preparation for a big event he would train 7 days a week, three times a day (9:30 am - 12:30; 5 pm - 7 pm; 9:30 pm - ?), except on Sundays when while God rests the Greek weightling team trains. Morning session of power snatch and high pulls. When not in preparation for a major comp they would only train six days a week twice a day. "This is big training: Monday, Wednesday, Friday. The next day is less".

The article implies that only squats (back and front), high pulls and the classical lifts were trained. Even on the light days they were training at least one movement up to 100%.

He talks about how they start with 11, 12 and 13 year old kids, trains them three times a week, 45 minutes sessions, light weight. From age 13 to 17 they train four to five times a week at about 80%. From age 18 to 20 they're up to eight training sessions a week, three of which at 100%."

Edit: dit is ook een leuke:

Monday, Wednesday, and Friday
09:00-10:00 am: Snatch
10:30-11:30 am: Clean and Jerk
11:30-12:30 pm: Clean pulls
05:00-06:00 pm: Clean and Jerk
06:30-07:30 pm: Snatch
07:30-08:00 pm: Front Squat
08:00-08:30 pm: Snatch Pulls

Tuesday, Thursday, and Saturday
09:00-10:00 am: Snatch from the hang
10:30-11:30 am: Partial Jerks
11:30-12:00 pm: Back Squat
12:00-12:30 pm: Power Clean
12:30-01:30 pm: Snatch and Clean Pulls

whehe
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 21:55:55 #145
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_40844677
ik doe helegaar neit aan deloading, emmertje onzin wie dat heeft bedacht
pi_40844708
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 21:55 schreef Fugie het volgende:
ik doe helegaar neit aan deloading, emmertje onzin wie dat heeft bedacht
Vrachtwagen onzin wat je hier loopt te verkondigen
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 22:01:12 #147
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_40844883
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 21:56 schreef LedZep het volgende:

[..]

Vrachtwagen onzin wat je hier loopt te verkondigen

zeg als jij persee een weekje niet kan afzien om daarna weer te kunnen knallen is dat jou probleem
pi_40844984
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 22:01 schreef Fugie het volgende:

[..]

zeg als jij persee een weekje niet kan afzien om daarna weer te kunnen knallen is dat jou probleem
Als we zo gaan beginnen weet ik er ook nog wel 1: als jij een week moet rusten voor je weer kunt squatten / benchen is dat jouw probleem .
pi_40845033
Owja wtf? Gaan ze nou 1 uur lang snatchen, 1 uur lang clean and jerken etc.?

Waarom is 3x fullsquaten en 3x deadliften niet te doen?
Desnoods, doe ik wat minder intensief per oefening.
Lijkt me alleen maar dat ik sneller groei met zon intensief schema, lekker groeihormoon losweken
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 22:07:45 #150
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_40845168
chronische overbelasting vind je lichaam ook niet zo tof, heb ik me athans laten vertellen

en ledje, ik rust geen week tussen mijn squats en benches
pi_40845299
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 22:04 schreef synthesix het volgende:
Owja wtf? Gaan ze nou 1 uur lang snatchen, 1 uur lang clean and jerken etc.?

Waarom is 3x fullsquaten en 3x deadliften niet te doen?
Desnoods, doe ik wat minder intensief per oefening.
Lijkt me alleen maar dat ik sneller groei met zon intensief schema, lekker groeihormoon losweken
3x fullsquatten kan wel als je een light-medium-heavy principe toepast..evt kan je na een tijdje medium-medium-hard doen etc.. maar voor 'normale' mensen is 3x zwaar fullsquatten gewoon ZWARE overkill (en dat beaamt mijn linker knie..). Deadlifts zijn ontzettend intensief.. ik zou in dat geval dus afwisselen tussen verschillende PC oefeningen, waarbij je de deadlift zelf (meer vermoeiend) bv op de lightsquat dag doet.. VB:

dag 1
light squat
deadlift

dag 2
medium squat
power clean

dag 3
heavy squat
romanian dead

En ja, ze gaan 1 uur snatchen, 1 uur c&j etc. De hele dag door, 6-7 dagen per week. Kijk naar hun fysieken en durf dan nog te beweren dat high intensity training niet werkt.
pi_40845358
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 22:07 schreef Fugie het volgende:
chronische overbelasting vind je lichaam ook niet zo tof, heb ik me athans laten vertellen

en ledje, ik rust geen week tussen mijn squats en benches
2x per week squatten zonder deload is onmogelijk. Period. Als jij dat volhoudt train je niet hard genoeg .
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 22:14:21 #153
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_40845476
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 22:11 schreef LedZep het volgende:

[..]

2x per week squatten zonder deload is onmogelijk. Period. Als jij dat volhoudt train je niet hard genoeg .
niet lang genoeg 2x per week gesquat, hoop dat het binnenkort weer mogelijk is maarja dat zal wel weer een maand of 2 duren
pi_40848728
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 22:10 schreef LedZep het volgende:

[..]

En ja, ze gaan 1 uur snatchen, 1 uur c&j etc. De hele dag door, 6-7 dagen per week. Kijk naar hun fysieken en durf dan nog te beweren dat high intensity training niet werkt.
strakke boel maar wie zijn "hun"? ik zie geen pics
pi_40850687
  woensdag 16 augustus 2006 @ 09:48:30 #156
34629 El-Rico
nee kan morgen wel
pi_40858630
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 16:30 schreef LedZep het volgende:

[..]

Met vet is niets mis, beste jongen.
Vind ik wel lieverd.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 10:29:57 #157
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_40859563
Kadour Ziani is een held Mijn ultieme doel om daar in de buurt te komen. Hij is ongeveer net zo groot als ik maar springt een halve meter hoger ofzo
met dank aan SF
  woensdag 16 augustus 2006 @ 10:35:31 #158
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_40859696
Vandaag:

Box Squat
Deadlift
Bent Row
Chins
Shoulder Press

Alles een beetje rustig aan, beetje bijkomen van training maandag en plyo gisteren. Spierpijn in m'n reet, niet te zuinig.
met dank aan SF
  woensdag 16 augustus 2006 @ 10:50:29 #159
153812 Frautie
Frautilicious
pi_40860136
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 10:29 schreef J-Will het volgende:
Kadour Ziani is een held Mijn ultieme doel om daar in de buurt te komen. Hij is ongeveer net zo groot als ik maar springt een halve meter hoger ofzo
Dus je hebt nog wel wat te doen

Ben vanochtend niet wezen hardlopen, was mijn bed niet uit te kloppen
Gisteraaf tot laat geholpen met behangen, terwijl ik al strak stond van de spierpijn

Dus ik ga vanaaf maar na de KT lopen.

En praat me niet over spierpijn aan je kont....ik weer precies hoe je je voelt
Everything you do, every single decision you make, either takes you a step closer or a step further away from your goal.
pi_40861779
poeh, gisteren 75 min boksen en 90 min squashen.... Denk toch dat ik de training van vandaag maar ff skip ...
pi_40861907
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 09:48 schreef El-Rico het volgende:

[..]

Vind ik wel lieverd.
Alleen bij luie mensen wordt vet als vetweefsel opgeslagen .
pi_40862314
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 23:24 schreef Tommy__ het volgende:

[..]

strakke boel maar wie zijn "hun"? ik zie geen pics
Kijk eens naar een Eurosport als er weer gewichtheffen is zou ik zeggen.
pi_40862392
maar ik kan eurosport niet ontvangen
pi_40862546
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 12:01 schreef Tommy__ het volgende:
maar ik kan eurosport niet ontvangen
Oke dan; zo trainen ze in China: http://www.flickr.com/photos/dehwang
pi_40862582

pi_40863109
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 12:08 schreef Tommy__ het volgende:
[afbeelding]

Mijn voorspelling is dat de Chinezen op de OS 2008 zwaar gaan oogsten. Die gasten zijn knettergek. Meisjes van 15-16 die 120kg clean & jerken.. niet normaal. Dat is wat men noemt 'leven voor de sport'
  woensdag 16 augustus 2006 @ 12:53:49 #167
153812 Frautie
Frautilicious
pi_40864043
Iemand ervaring met carb cyclen? Heb net dit artikel gelezen en 't klinkt goed

Zit er wel over na te denken om hiernaar over te gaan....
pi_40864879
uhm.. in america swingen de supplementen uit de pan

http://www.t-nation.com/category.jsp?categoryID=34&pageNo=1&s=leftNavStoreLink

check wat deze kerel allemaal heeft besteld voor 1 maand

http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=1201227

en wat doet tribulus precies? testosteron levels verhogen.. lijkt me wat simpel

J?? we need you
  woensdag 16 augustus 2006 @ 13:23:16 #169
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_40865037
Een vraagje:

Als ik clean and press doe dan gaat het wel makkelijk, maar niet snel. Moet ik dan hoger in gewicht gaan om mezelf te dwingen explosiever de oefening te doen (zwaarder gewicht krijg ik niet op een langzame manier omhoog), of met hetzelfde gewicht heel snel de oefening doen.
met dank aan SF
pi_40865177
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 13:23 schreef J-Will het volgende:
Een vraagje:

Als ik clean and press doe dan gaat het wel makkelijk, maar niet snel. Moet ik dan hoger in gewicht gaan om mezelf te dwingen explosiever de oefening te doen (zwaarder gewicht krijg ik niet op een langzame manier omhoog), of met hetzelfde gewicht heel snel de oefening doen.
Zo snel mogelijk, weinig reps. Als je presst bij voorkeur split jerk, evt push press, maar nooit military press. Probeer anders je 1RM te vinden en doe vervolgens reps met 60% daarvan (1-3 reps per set).
  woensdag 16 augustus 2006 @ 13:33:48 #171
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_40865433
Ja maar ik heb dus het gevoel dat ik de oefening niet explosief "kan doen" omdat het gewicht te laag is. Bij een hoger gewicht moet je wel explosiever gaat.
met dank aan SF
pi_40865515
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 13:33 schreef J-Will het volgende:
Ja maar ik heb dus het gevoel dat ik de oefening niet explosief "kan doen" omdat het gewicht te laag is. Bij een hoger gewicht moet je wel explosiever gaat.
60% van je 1RM is het ideale gewicht voor explosieve bewegingen. Kan zijn dat je daar onder zit..
  woensdag 16 augustus 2006 @ 13:45:14 #173
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_40865817
okay. Vrijdag staan ze op het schema, ik zal eens kijken.
met dank aan SF
pi_40868409
Waarom niet military pressen?
pi_40868442
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 14:55 schreef synthesix het volgende:
Waarom niet military pressen?
Omdat het gewicht dat je cleant dan veel te laag wordt.
pi_40868558
Ow, je bedoelt niet clean en military press in 1 beweging/oefening?

Moet je trouwens, wel of niet door je knieën zakken bij het laatste stukje van de powerclean (dus dat je met je borst onder de bar zak om hem op te vangen) ?
pi_40868616
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 14:58 schreef synthesix het volgende:
Ow, je bedoelt niet clean en military press in 1 beweging/oefening?

Moet je trouwens, wel of niet door je knieën zakken bij het laatste stukje van de powerclean (dus dat je met je borst onder de bar zak om hem op te vangen) ?
Clean & military press bedoel ik idd.. als je dat doet is het gewicht dat je cleant dermate laag dat het effect een beetje weg is.

Powerclean is met een beweging à la quartersquat.. klein stukje zakken dus .
pi_40869941
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 13:17 schreef Tommy__ het volgende:
uhm.. in america swingen de supplementen uit de pan

http://www.t-nation.com/category.jsp?categoryID=34&pageNo=1&s=leftNavStoreLink

check wat deze kerel allemaal heeft besteld voor 1 maand

http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=1201227

en wat doet tribulus precies? testosteron levels verhogen.. lijkt me wat simpel

J?? we need you
Van AAS krijg je een kleine piemel!!!

Zo nu komt hij wel
  woensdag 16 augustus 2006 @ 16:04:24 #179
34629 El-Rico
nee kan morgen wel
pi_40870883
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 11:47 schreef LedZep het volgende:

[..]

Alleen bij luie mensen wordt vet als vetweefsel opgeslagen .
Mijn BF is 12%, ik ga niet bulken in de zomer en al helemaal niet met witte chocolade.

Maar ga mij niet beledigen a.u.b.
pi_40870975
Tribulus is een waardeloos product dat het testosteron helemaal niet verhoogd, of bij een enkeling een fractie. Laat maar lekker staan die rommel

Edit:

http://forum.dutchbodybui(...)/?highlight=tribulus

"The findings in the current study anticipate that Tribulus terrestris steroid saponins possess neither direct nor indirect androgen-increasing properties."

"Supplementation with tribulus does not enhance body composition or exercise performance in resistance-trained males."

en 3XL's reply:
"Ik dacht dat het ondertussen toch wel algemeen bekend was dat tib. gewoon het stikstofoxydenivo verhoogt waardoor de doorbloeding verbeterd

Aangezien het ook de doorbloeding van de geslachtorganen verbeterd werd vroeger aangenomen dat het test. verhogend werkte, maa dat is ondertussen dus achterhaald"

[ Bericht 34% gewijzigd door LedZep op 16-08-2006 16:25:12 ]
pi_40871235
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 16:04 schreef El-Rico het volgende:

[..]

Mijn BF is 12%, ik ga niet bulken in de zomer en al helemaal niet met witte chocolade.

Aangezien jij niet dik bent zie ik niet in waarom jij je beledigt voelt. In ieder geval, vet is gewoon goed spul, je haalt er veel energie uit, het is goed voor je hart- en bloedvaten, hersenen, celmembranen, noem maar op.
pi_40871505
Mên, de ellende begint weer heur.
Tijdens het fullsquaten: Minder diep zakken, je bent nog veel te jong om te fullsquatten, bellemert je groei, en je knieën gaan naar de klote en kunnnen zo maar afknappen blablabla...
Owja tuurlijk.. Omdat ik 15 ben gaan m'n knieën ineens sneller kapot dan wanneer ik volwassen zou zijn.. En natuurlijk gaan je gaan je groeischijven eerder verharden van fullsquatten dan van parallelsquatten (wat sowieso onzin is volgens mij)...
Zucht..

Bij het deadliften ook al, ik zet de bb steeds op de grond. Weer hetzelfde liedje, je moet niet zover zakken, zo haal je de spanning van je benen af..
En dan ook nog denken dat ik de deadlift vooral voor mn benen doe volgens mij..
pi_40871700
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 16:24 schreef synthesix het volgende:
Mên, de ellende begint weer heur.
Tijdens het fullsquaten: Minder diep zakken, je bent nog veel te jong om te fullsquatten, bellemert je groei, en je knieën gaan naar de klote en kunnnen zo maar afknappen blablabla...
Owja tuurlijk.. Omdat ik 15 ben gaan m'n knieën ineens sneller kapot dan wanneer ik volwassen zou zijn.. En natuurlijk gaan je gaan je groeischijven eerder verharden van fullsquatten dan van parallelsquatten (wat sowieso onzin is volgens mij)...
Zucht..

Bij het deadliften ook al, ik zet de bb steeds op de grond. Weer hetzelfde liedje, je moet niet zover zakken, zo haal je de spanning van je benen af..
Weten ze eigenlijk zelf wel wat groeischijven zijn en waardoor die verharden (hormonale invloed van de hypofyse, overigens)

Hier nog wat links, misschien dat je die informatie als tegenargumenten kunt gebruiken:
http://www.teenbodybuilding.com/derek42.htm
http://www.bodybuilding.com/fun/hale4.htm
http://www.pponline.co.uk/encyc/0835.htm
http://www.y-coach.com/strengthtrain.html
  woensdag 16 augustus 2006 @ 16:32:14 #184
34629 El-Rico
nee kan morgen wel
pi_40871748
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 16:16 schreef LedZep het volgende:

[..]

Aangezien jij niet dik bent zie ik niet in waarom jij je beledigt voelt. In ieder geval, vet is gewoon goed spul, je haalt er veel energie uit, het is goed voor je hart- en bloedvaten, hersenen, celmembranen, noem maar op.
Het zit vol suikers en verzadigde vetten, ik vraag me af sinds wanneer dat goed voor je hart en bloedvaten is..
pi_40872228
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 16:32 schreef El-Rico het volgende:

[..]

Het zit vol suikers en verzadigde vetten, ik vraag me af sinds wanneer dat goed voor je hart en bloedvaten is..
Suiker in de zin van enkelvoudige koolhydraten zijn niet zozeer gewenst, behalve voor een intensieve inspanning. Voor verzadigde vetten verwijs ik je naar een topic van mij met diverse links en informatie over de goede eigenschappen hiervan (en van cholesterol). Staat in LIF.
pi_40874105
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 16:04 schreef El-Rico het volgende:

[..]

12? ik denk dat ik rond de 15-16% stop met bulken. morgen uitstapje naar de McDonalds

heb net een heleboel eten gekocht voor 6 euro, o.a. gezouten pinda's, die 8x goedkoper zijn bij de aldi dan in de GB
pi_40874185
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 16:24 schreef synthesix het volgende:

ROFL
pi_40874866
Tis niet om te lachen, tis om te janken

pi_40874975
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 18:11 schreef synthesix het volgende:
Tis niet om te lachen, tis om te janken

Voor pak 'em beet 700 euro heb je een thuisgym met powerrack
pi_40875027
Geen ruimte (nog niet in ieder geval)

Maar ik ga mooi bij back to basics trainen als me abonnement afloopt. HARDCORE!!
Alleen klote dat het 1 uur heen en weer fietsen is..
pi_40875149
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 18:17 schreef synthesix het volgende:
Geen ruimte (nog niet in ieder geval)

Maar ik ga mooi bij back to basics trainen als me abonnement afloopt. HARDCORE!!
Alleen klote dat het 1 uur heen en weer fietsen is..
Half uur heen half uur terug? Of 2x een uur? Nou ja, hoef je ook geen extra cardio te doen .
pi_40875527
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 18:21 schreef LedZep het volgende:

[..]

Half uur heen half uur terug? Of 2x een uur? Nou ja, hoef je ook geen extra cardio te doen .
Half uur heen hal uur terug. Als ik hard fiets. Maarja ik deed toch al geen cardio meer
pi_40876926
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 18:34 schreef synthesix het volgende:

[..]

Half uur heen hal uur terug. Als ik hard fiets. Maarja ik deed toch al geen cardio meer
"Never diet. Only more training"

Als ik straks 8x per week train denk ik dat ik ook geen moeite hoef te doen om mijn vet% (redelijk) laag te houden
  woensdag 16 augustus 2006 @ 19:44:16 #194
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_40877513
ik vreet alles wat los en vast zit op dit moment, let er alleen een beetje op dat ik aan mijn eiwitten kom. denk dat ik 85 kg ruim ga overschrijden aan het eind van het jaar als ik zo doorga
pi_40878466
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 19:24 schreef LedZep het volgende:

[..]

"Never diet. Only more training"

Als ik straks 8x per week train denk ik dat ik ook geen moeite hoef te doen om mijn vet% (redelijk) laag te houden
Met die zandzak?
Ik denk dat ik ook maar zo'n kreng ga maken
  woensdag 16 augustus 2006 @ 20:23:18 #196
37248 BertV
Klei indiaan
pi_40878831
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 17:43 schreef Tommy__ het volgende:

[..]

heb net een heleboel eten gekocht voor 6 euro, o.a. gezouten pinda's, die 8x goedkoper zijn bij de aldi dan in de GB
hm, ik vermijd zout omdat je hierdoor meer vocht vasthoudt. Mocht je met geld willen smijten, cashewnoten bevatten het meeste eiwit.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
  woensdag 16 augustus 2006 @ 20:36:32 #197
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_40879265
gekneusde pols is kut, ik denk ik ga gewoon wat proberen in die sportschool maar ik kon echt niets. Niet eens mijn buik trainen
  woensdag 16 augustus 2006 @ 20:39:31 #198
153812 Frautie
Frautilicious
pi_40879378
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 20:23 schreef BertV het volgende:
hm, ik vermijd zout omdat je hierdoor meer vocht vasthoudt. Mocht je met geld willen smijten, cashewnoten bevatten het meeste eiwit.
Mjaah, maar die bevatten volgens mij minder goede vetten...

Als je een hoop calo's wil pakken en goede vetten wil, dan moet je ongezouten macadamianoten eten (je weet wel van die knikkers )
  woensdag 16 augustus 2006 @ 20:40:44 #199
37248 BertV
Klei indiaan
pi_40879422
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 20:39 schreef Frautie het volgende:

[..]

Als je een hoop calo's wil pakken en goede vetten wil, dan moet je ongezouten macadamianoten eten (je weet wel van die knikkers )
Over te veel geld gesproken... die dingen kosten 3,50 per 150 gram!
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_40879755
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 20:39 schreef Frautie het volgende:

[..]

Oeioei, laat ledzep dat maar niet horen... Goede vetten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')