abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 10 augustus 2006 @ 13:08:50 #1
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_40681909
Het begint een ware reeks te worden!

Deel 1: Mirena: voor, tijdens en na het plaatsen
Deel 2: Mirena: Voor, tijdens en na het plaatsen - Deel II
En nu dus verder in deel 3!

In dit topic kun je terecht voor vragen, opmerkingen, klachten, etc over Mirena. Ook kun je hier je ervaringen uitwisselen, waardoor in de vorige topics een hoop misverstanden uit de weg zijn geruimd.


Wat algemene informatie over de Mirena:

Mirena, ook hormoonspiraaltje genoemd, wordt gebruikt als anticonceptie gewenst is.
Mirena is zowel geschikt voor vrouwen die al kinderen hebben gehad als voor vrouwen die nog geen kinderen hebben. Het kan een alternatief zijn voor sterilisatie of wanneer andere anticonceptiemethoden niet goed verdragen worden. Mirena heeft een gebruiksduur van 5 jaar.

Mirena is geschikt voor vrouwen die last hebben van versterkt menstrueel bloedverlies (menorragie), aangezien de hoeveelheid bloedverlies onder invloed van Mirena met gemiddeld 80% vermindert.

Door de lokale werking van Mirena zijn er weinig hormonale bijwerkingen. Het hormoon levonorgestrel wordt rechtstreeks in de baarmoeder afgegeven, waardoor er minder van dit hormoon nodig is in vergelijking met de pil. De hoeveelheid hormoon die in het bloed en dus in de rest van het lichaam komt, is bij Mirena zelfs 60 tot 100 maal minder dan bij de anticonceptiepil. Daarom wordt de normale cyclus bij gebruik van Mirena niet verstoord. Een ander eigenschap van Mirena in vergelijking met de pil is dat je er niet elke dag aan hoeft te denken.

Evenals de pil bevat Mirena een hormoon waarvan de anticonceptieve werking op het baarmoederslijmvlies te vergelijken is met die van progesteron, een hormoon dat door het lichaam zelf wordt gemaakt. Dit hormoon, het levonorgestrel, zorgt ervoor dat het endometrium in een rustfase komt zodat het niet meer reageert op oestrogenen (vrouwelijke hormonen die in de eierstokken worden gemaakt). Daardoor wordt het baarmoederslijmvlies niet meer opgebouwd en worden de bloedingen veel lichter en ook minder pijnlijk. Mirena zorgt er eveneens voor dat het slijm in de baarmoederhals taaier en dikker wordt; dit maakt dat de zaadcellen moeilijk in de baarmoeder kunnen doordringen. Mirena biedt een vergelijkbare bescherming tegen zwangerschap als sterilisatie bij de vrouw.



Bij de apotheek krijg je de Mirena in een grote platte doos verpakt mee. In deze doos zit Mirena samen met het inbrengsysteem. In werkelijkheid is Mirena echter heel klein:



Mirena wordt bij voorkeur geplaatst tijdens de menstruatie; in ieder geval binnen zeven dagen nadat de bloeding is begonnen. Gedurende deze periode staat de baarmoedermond meer open en gaat het inbrengen gemakkelijker. Het inbrengen begint net als het inwendig onderzoek dat je misschien al gewend bent. De arts zal Mirena met behulp van de Mirena-inserter via de vagina in de baarmoeder inbrengen. De draadjes worden tot een lengte van ongeveer 3 cm afgeknipt vanaf de baarmoedermond. Soms kun je de draadjes met de vinger blijven voelen.

De meeste vrouwen kunnen Mirena gebruiken, maar Mirena is, zoals geldt voor elke vorm van anticonceptie, niet voor iedereen geschikt. Je arts kan je hierover duidelijkheid verschaffen.


Deze 'beknopte' tekst is een samenvatting van informatie van de Mirena-website, waar uiteraard verder nog veel meer informatie over dit hormoonspiraaltje te vinden is.


Stamp_Kip
teigan
TheSilentEnigma
XcUZ_Me
ZwarteMagika

En verder maar!

[ Bericht 0% gewijzigd door TheSilentEnigma op 11-08-2006 17:37:27 ]
  donderdag 10 augustus 2006 @ 13:11:54 #2
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_40682003
Misschien een idee op alle Mirena-bezitsters in de OP op te nemen?
  donderdag 10 augustus 2006 @ 13:12:51 #3
62733 Stamp_Kip
The Chick of the night!!
pi_40682027
hebben me cheer moves toch gewerkt he


Ik heb geen bloedinkjus meer gehad godzijdank..
geen krampjus tot nu toe bevalt het goed

Hopen dat zo bllijft

30augustus moet ik ff terug na de gyn voor een tjek-upjuh
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 13:11 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Misschien een idee op alle Mirena-bezitsters in de OP op te nemen?
ik vind het een goed plan
Fotoboek
Hating me is easy...Loving me takes courage
  donderdag 10 augustus 2006 @ 13:18:53 #4
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_40682250
Ik heb in het begin dus 6 maanden kramp en last van bruinige afscheiding gehad, maar daarna nooit meer ergens last van gehad, en heb me -wat menstruatieperikelen e.d. betreft- nog nooit zó goed en prettig gevoeld!

Voor vrouwen die PCOS hebben: dit zou dus dé ultieme oplossing kunnen zijn!
  donderdag 10 augustus 2006 @ 13:21:51 #5
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_40682354
Ik krijg woensdag dus een Mirena spiraal. Alleen kan het niet tijdens m'n menstruatie, want ik ben pas bevallen en heb nog geen menstruatie gehad (en dat an dus ook nog wel even duren). Hopelijk is het niet heel erg pijnlijk daardoor, maar dat merk ik vanzelf wel.
  donderdag 10 augustus 2006 @ 13:27:26 #6
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_40682554
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 13:21 schreef Jojogirl het volgende:
Ik krijg woensdag dus een Mirena spiraal. Alleen kan het niet tijdens m'n menstruatie, want ik ben pas bevallen en heb nog geen menstruatie gehad (en dat an dus ook nog wel even duren). Hopelijk is het niet heel erg pijnlijk daardoor, maar dat merk ik vanzelf wel.
Vrouwen die een kind hebben gebaard (en dan niet via de keizersnee uiteraard) schijnen juist nauwelijks wat van de plaatsing te voelen.

Neem een uur voordat 'ie geplaatst wordt voor de zekerheid Ibuprofen, en het komt helemaal goed!
  donderdag 10 augustus 2006 @ 13:32:21 #7
62733 Stamp_Kip
The Chick of the night!!
pi_40682729
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 13:18 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ik heb in het begin dus 6 maanden kramp en last van bruinige afscheiding gehad, maar daarna nooit meer ergens last van gehad, en heb me -wat menstruatieperikelen e.d. betreft- nog nooit zó goed en prettig gevoeld!

Voor vrouwen die PCOS hebben: dit zou dus dé ultieme oplossing kunnen zijn!
Mij zou het eigelijk ook vrij weinig uitmaken of ik dr nog een tijdje last van hou..wat gelukkig tot nu toe niet het geval is..
Vanaf me 1e menstruatie tot aan me 1e pil heb ik echt de meest erge klachten gehad van flauwvallen tot noem het maar op, moest me elke maand wel ziek melden

Tot dat ik de diane ging slikken en toen werd dat wel verminderd, maar me klachten zijn dr altijd wel geweest.
Sinds een jaar of 2-3 voelde ik me niet echt meer lekker in me vel zitten,me omgeving merkte het op vriendje viel het op..kortom dr moest wat aangedaan worden..heb de vorige mirena-topics door gelezen en dat heeft me een hoop geholpen
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 13:21 schreef Jojogirl het volgende:
Ik krijg woensdag dus een Mirena spiraal. Alleen kan het niet tijdens m'n menstruatie, want ik ben pas bevallen en heb nog geen menstruatie gehad (en dat an dus ook nog wel even duren). Hopelijk is het niet heel erg pijnlijk daardoor, maar dat merk ik vanzelf wel.
Ten 1e van harte gefeliciteerd
Ik heb mijne ook laten plaatsen toen ik niet menstrueerde, ik was 2/3weken van tevoren gestopt met de pil en me lichaam was behoorlijk in de war, me gyn wou daar niet opwachten..ik heb haast niks gevoelt met inbrengen, of iets wat vervelend/pijnlijk aan zou voelen..

Maar ik heb dan ook een hele leuke gyn,hij was hele tijd grapjes aantmake zodat ik continue plat lag van het lachen en zo vanzelf ontspande en dat heeft een hoop goed gedaan
Fotoboek
Hating me is easy...Loving me takes courage
pi_40682848
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 13:11 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Misschien een idee op alle Mirena-bezitsters in de OP op te nemen?
Maak er maar een mooie Mirena Wall of Fame van
  donderdag 10 augustus 2006 @ 13:36:39 #9
139476 Make-Yourself
...relative altruism...
pi_40682894
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 13:11 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Misschien een idee op alle Mirena-bezitsters in de OP op te nemen?
Causaliteit....dat is 't.
  donderdag 10 augustus 2006 @ 13:49:54 #10
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_40683371
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 13:35 schreef ZwarteMagika het volgende:

[..]

Maak er maar een mooie Mirena Wall of Fame van
Consider it done.
Iedereen die er in wil, kan dat vanaf heden aangeven.
  donderdag 10 augustus 2006 @ 13:50:59 #11
62733 Stamp_Kip
The Chick of the night!!
pi_40683410
* Stamp_Kip wil drin
Fotoboek
Hating me is easy...Loving me takes courage
  donderdag 10 augustus 2006 @ 13:52:21 #12
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_40683464
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 13:50 schreef Stamp_Kip het volgende:
* Stamp_Kip wil drin
Stamp_Kip staat er al in.
  donderdag 10 augustus 2006 @ 14:02:32 #13
62733 Stamp_Kip
The Chick of the night!!
pi_40683794
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 13:52 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Stamp_Kip staat er al in.



Heb een vraagje voor degene met een partner

Hoe reageerde jullie manlief hierop?
doel dan op,

-Is hij mee geweest?
-interesse getoont?
-1e x sex met mirena?

Hoe staat/stondtie dr tegen over?
enz enz

Die van mij zat het hele info boekie interesant telezen, onder het eten
En attendeerde mij erop of ik ook de achterkant had gezien,waarop ik alles moest invullen.
(datum van inbreng,lichte bloeding,zware bloeding etc..)

1e x weer was het echt van "schat als het niet meer gaat dan geef je maar een gil,wil niet dat ik je pijn doe he" hahaha

Fotoboek
Hating me is easy...Loving me takes courage
  donderdag 10 augustus 2006 @ 14:06:36 #14
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_40683957
Vriendlief is meegeweest, heeft mijn handje vastgehouden. Hij was erg voorzichtig de eerste keer, bang dat er ik weet niet wat zou gebeuren. Ook heeft hij mij in de weken ervoor (zenuwen, zenuwen en nog eens zenuwen) mentaal ondersteund, de schat.
  donderdag 10 augustus 2006 @ 14:15:46 #15
62733 Stamp_Kip
The Chick of the night!!
pi_40684266
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 14:06 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Vriendlief is meegeweest, heeft mijn handje vastgehouden. Hij was erg voorzichtig de eerste keer, bang dat er ik weet niet wat zou gebeuren. Ook heeft hij mij in de weken ervoor (zenuwen, zenuwen en nog eens zenuwen) mentaal ondersteund, de schat.
Mijne is niet mee geweets omdat ik eigelijk alleen voor informatie ging..toen ik met me grote mond zei dat het me niet uitmaakte wanneer die geplaatst zou worden,ha dik overdreven gezegt me broek al uit


Lief he hoe ze dan zijn

Stoer..maar dan..
Fotoboek
Hating me is easy...Loving me takes courage
pi_40684681
M'n vriend is ook meegeweest (speciaal vrijgenomen van z'n werk ). Hij zat naast me m'n handje vast te houden en een beetje gekke bekken te trekken en te ouwehoeren, wat wel een goede afleiding was Alleen trok ie op een gegeven moment helemaal wit weg en werd ie wat duizelig, de assistent vroeg steeds of ie zich wel goed voelde (hallo, IK lig daar met m'n benen wijd!! ) Hij kon er niet zo goed tegen mij daar zo te zien liggen, pijn te lijden Daarna maar even een ijsje gehaald in de hal van 't ziekenhuis en thuis lekker samen op de bank, allebei opgelucht dat het voorbij was

De volgende dag geprobeerd te sexen, eerst heel voorzichtig, maar we hadden allebei nergens last van dus sindsdien weer op de normale manier sex gehad. Hij is in ieder geval blij dat het zo goed gaat (geen kramp, bloedverlies etc)
  donderdag 10 augustus 2006 @ 14:36:11 #17
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_40684985
Mijn vriend had voor de grap een pratende Patrick (van SpongeBob) gekocht, die een paar zinnetjes zegt als je er mee schudt. Hij had dat ding in mijn rugzak gedaan, en toen ik ging zitten bij de gyn en mijn tas op de grond zette, hoorden we 'Ooooh, dat kietelt!'....
pi_40685003
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 14:36 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Mijn vriend had voor de grap een pratende Patrick (van SpongeBob) gekocht, die een paar zinnetjes zegt als je er mee schudt. Hij had dat ding in mijn rugzak gedaan, en toen ik ging zitten bij de gyn en mijn tas op de grond zette, hoorden we 'Ooooh, dat kietelt!'....
  donderdag 10 augustus 2006 @ 14:38:32 #19
62733 Stamp_Kip
The Chick of the night!!
pi_40685061
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 14:36 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Mijn vriend had voor de grap een pratende Patrick (van SpongeBob) gekocht, die een paar zinnetjes zegt als je er mee schudt. Hij had dat ding in mijn rugzak gedaan, en toen ik ging zitten bij de gyn en mijn tas op de grond zette, hoorden we 'Ooooh, dat kietelt!'....
Fotoboek
Hating me is easy...Loving me takes courage
  donderdag 10 augustus 2006 @ 15:52:48 #20
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_40686347
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 13:27 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Vrouwen die een kind hebben gebaard (en dan niet via de keizersnee uiteraard) schijnen juist nauwelijks wat van de plaatsing te voelen.

Neem een uur voordat 'ie geplaatst wordt voor de zekerheid Ibuprofen, en het komt helemaal goed!
Fijn om te weten. En goed tip van die paracetamol.

Manlief hier heeft wel interesse en vindt dit een goede keuze. Hij wilde niet dat ik nog de pil zou slikken, omdat ik er pas na het stoppen (omdat we een kind wilden) erachter kwam hoeveel invloed die eigenlijk op me had.
Hij gaat niet mee met plaatsen en hoe het de eerste keer bevalt dat weet ik nog niet

SilentEnigma
  donderdag 10 augustus 2006 @ 22:08:32 #21
62733 Stamp_Kip
The Chick of the night!!
pi_40692647
Leuk dat alle mannetjes toch lief zijn geweest
Fotoboek
Hating me is easy...Loving me takes courage
pi_40707824
iemand vroeg wanneer ik zou gaan... huisarts is nu op vakantie, als ik zou kunnen ben ik op vakantie dus pas mid september ofzo.
pi_40708343
vriendje is bij mij meegeweest bij het plaatsen, hij heeft erbij zitten kijken, maar het was heel fijn dat hij er was...

De eerste keer sex daarna was vond ik volgens mij best eng, maar het bleek dus verder niet zoveel uit te maken...

Hebben jullie ook wel dat je hem soms nog steeds voelt zitten als je voorover leunt bijvoorbeeld?
Ik heb er soms wel last van, en het is een beetje een irritant gevoel..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 13:40:16 #24
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_40710283
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 12:27 schreef teigan het volgende:
vriendje is bij mij meegeweest bij het plaatsen, hij heeft erbij zitten kijken, maar het was heel fijn dat hij er was...

De eerste keer sex daarna was vond ik volgens mij best eng, maar het bleek dus verder niet zoveel uit te maken...

Hebben jullie ook wel dat je hem soms nog steeds voelt zitten als je voorover leunt bijvoorbeeld?
Ik heb er soms wel last van, en het is een beetje een irritant gevoel..
Nergens last van, en je hoort 'm ook niet te voelen. Heb je nog controle gehad na het zetten?
pi_40710912
@JojoGirl en alle anderen: mijn motivatie voor de Mirena was dezelfde als die van jou. Ook hier pilmoe en na 3 kinderen durfde ik de Mirena wel aan. Nou dat heb ik dus geweten. 8 maanden na de bevalling en niet tijdens de menstruatie heb ik het in laten brengen. Dat deed bij mij enorm veel zeer en ook veel krampen nadien. Achetraf kan dat deels zijn gekomen omdat ik zwanger bleek (5weken, de test bij de ha was nog negatief, net op het randje), en dus een miskraam kreeg.
Echter hiermee was de ellende nog niet ten einde: de controle echo was goed en "we gingen er weer zonder nadenken tegenaan". Totdat ik mij weer zwanger begon te voelen, 3 positieve testen lieten weinig te twijfelen over. Mirena dus weer laten verwijderen en helaas na 2 dagen gaan vloeien. Opnieuw een miskraam, deze keer ws net iets meer dan 4 weken zwanger - kort overtijd.

Voor mij was het dus eens en nooit weer een Mirena. Velen hebben er gelukkig meer voordeel bij dna ik heb gehad en dus veel succes, ik helaas niet het leek mij een ideaal voorbehoedsmiddel (regnens meer bij stil hoeven staan alleen af en toe even de draadjes voelen)...

Oja, ik voelde 'm wel zitten en bij de controle zat ie gewoon goed. Imiddels gaan we nu langzaam maar zeker toch voor nr 4, en daarna zien we wel verder. Misschien maar een knoopje of zo voor mijn man!

Groetjes
Renate
pi_40710974
Ik heb hem iig nog een keer laten controleren, misschien maar weer eens tijd om daar een afspraak voor te maken anders..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_40711077
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 14:15 schreef Stamp_Kip het volgende:

[..]

Mijne is niet mee geweets omdat ik eigelijk alleen voor informatie ging..toen ik met me grote mond zei dat het me niet uitmaakte wanneer die geplaatst zou worden,ha dik overdreven gezegt me broek al uit


Lief he hoe ze dan zijn

Stoer..maar dan..
Goh heeft jullie huisarts die dingen op de plank liggen of zo? Bij mijn weten heb je dat ding op te halen bij de apotheek (zelf betalen). Kortom als je het ding bij je had, dan was je als het goed is na het betalen van minstens 130 ¤ het stadium van informatie vragen ana de dokter al wel voorbij
pi_40711982
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 14:02 schreef Renate1974 het volgende:

[..]

Goh heeft jullie huisarts die dingen op de plank liggen of zo? Bij mijn weten heb je dat ding op te halen bij de apotheek (zelf betalen). Kortom als je het ding bij je had, dan was je als het goed is na het betalen van minstens 130 ¤ het stadium van informatie vragen ana de dokter al wel voorbij
Volgens mij laten veel mensen het spiraaltje bij de gynaecoloog plaatsen, en die zal er wel iets makkelijker aan kunnen komen..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 14:32:24 #29
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_40712052
Ja, Mirenabezitster hier .

Enfin, ik heb sinds 2 weken na het plaatsen last van bruinverlies en dat duurt nu al 6 weken .

Ben dus vooralsnog niet heel enthousiast, omdat dit voor mij het vrijen in de weg staat. Krampen worden wel steeds minder gelukkig.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_40712183
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 14:00 schreef teigan het volgende:
Ik heb hem iig nog een keer laten controleren, misschien maar weer eens tijd om daar een afspraak voor te maken anders..
Ik voel 'm niet zitten, het hoort idd ook niet. Misschien is je baarmoeder iets te klein? Een afspraak maken is denk ik wel handig want dit is ook niet echt fijn zo..
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 15:40:25 #31
62733 Stamp_Kip
The Chick of the night!!
pi_40714396
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 14:02 schreef Renate1974 het volgende:

[..]

Goh heeft jullie huisarts die dingen op de plank liggen of zo? Bij mijn weten heb je dat ding op te halen bij de apotheek (zelf betalen). Kortom als je het ding bij je had, dan was je als het goed is na het betalen van minstens 130 ¤ het stadium van informatie vragen ana de dokter al wel voorbij
Als je goed had gelezen wat je dus niet gedaan hebt..had je gezien dat ik bij de gynaecoloog ben geweest en niet bij mij huisarts..die heeft me door gewezen na de gyn voor verdere informatie..


Eerst lezen dan type
Fotoboek
Hating me is easy...Loving me takes courage
pi_40725445
Okay, sorry Stamp_Kip maar eh, het komt toch op hetzelfde neer?Je ging voor info en hebt het ding laten plaatsen? Heb ik trouwens een bericht gemist met de reden voor je doorverwijzing aan de gyn? Ik begreep/begrijp niet hoe je voor info kunt gaan en met zo'n ding in je terug kunt komen. Of is het bij de gyn gebruikelijk dat ze die dingen via het ziekenhuis leveren?

Ik kreeg in elk geval gewoon een recept mee van de gyn, en toen ik hoorde dat in eerste instantie ( met het oude ziekenfonds, dus zo lang twijfelde ik al over dat ding... achteraf had ik nog beter een weekje langer moeten twijfelen) ik ook de gyn dan moest gaan betalen. Vandaar dat ik uiteindelijk bij de huisarts heb laten plaatsen (die overigens volgens anderen wel heel ervaren was, maar het deed toch "verrekte zeer"...). Eigenlijk was het gewoon nieuwsgierigheid van me, maar teruglezend ben ik geloof ikw eer even mijn botte ik geweest!

Groetjes,
Renate
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 23:25:52 #33
62733 Stamp_Kip
The Chick of the night!!
pi_40728232
quote:
Okay, sorry Stamp_Kip maar eh, het komt toch op hetzelfde neer?Je ging voor info en hebt het ding laten plaatsen? Heb ik trouwens een bericht gemist met de reden voor je doorverwijzing aan de gyn? Ik begreep/begrijp niet hoe je voor info kunt gaan en met zo'n ding in je terug kunt komen. Of is het bij de gyn gebruikelijk dat ze die dingen via het ziekenhuis leveren?
Maakt niet uit hoor was niet aanvallig bedoeld i.i.g. !

Ik heb het inderdaad geloof ik in deel 2 vermeld,maar niet al te uitgebreid.Wat ik nu dus zal doen
De rede waarom ik dus door mijn huisarts werd door verwezen naar de gyneacoloog was voor het volgende. Mijn huisarts en ik liggen mekaar niet echt zo geweldig,rede i don't know maar hij vind dus met alles waarvoor ik kom,dat het tussen me oren zit. Ik ga dan ook zuiver alleen naar me huisarts als ik geen andere mogelijkheid zie.

Ik heb vanaf de 1e x dat ik ongesteld werd tot aan dat ik met de diane35 begon hele erge menstruatie-klachten gehad. Flauwvallen /ziekmelden op school/werk etc. Met de Diane35 werde deze klachte wat onderdrukt,wat voor mijn geval al genoeg was,ik kon weer na school/werk en hoefde me niet meer ziek temelden wanneer ik in me "rooie-week" zat. Mijn huisarts vond toen ik na hem kwam voor een optie om mijn klachte te verminderen dat ik een "vrouw"/meisje was en dat die klachte dr nou eenmaal gewoon zijn en ik me daar maar bij neer moest leggen..paracetamolletje en niet zeuren ..ik was toen nog jong durfde niet goed tegen me huisarts in tegaan en door dat me moeder met de vuist op de tafel sloeg heb ik de microgynon gekregen,na enkele maande deze gebruikt tehebben ben ik weer terug gegaan en gevraagt voor een zwaardere pil, gelukkig was mijn eige huisarts op vakantie en kreeg van de vervangende huisarts de diane35.

Klachten werde wat minder maar echt weg maar ik kon weer functioneren.
Ik slikte toch al ettelijke jaren de diane en vond het wel welletjes geweest,voelde me niet zo lekker in me vel en, dat werd helemaal versterkt toen de diane een andere naam variant kreeg.Ik wou geen pil meer slikken, was het allemaal gewoon zat. Besloten na de huisarts tegaan,uitgelegt dat ik geen pil meer wilde slikken,weer allemaal van die achterlijke verwijten van hem..dus ik heb gevraagt of hij me op een normaal manier als patient kon behandelen en die achterlijke verwijten achterwege kon laten, en zoniet dat hij me dan iig een verwijskaart voor de gyn kon voorschrijven,dan haalde ik me daar wel de info vandaan (die ik inmiddels al hier had gelezen enz)
Met pijn en moeite heb ik dus een verwijskaart gekregen..en kon paar weken drna terecht bij de gyn in het ziekenhuis.Daar alles uitgelegt en wat ik al aan gaf zo'n gyn waren beetje grapjes aan het maken tot hij zei van" nou Liz roep eens een datum" ..dus ik met me grote mond : Euh nu

paktie de telefoon en zegt: Hulp op kamer 2
En toen heb ik mee ingestemt..want ik kan mezelf van uitstel komt afstel
(Schijnbaar die dingen op voorraad,want bij me huisarts had ik dus ook via recept moeten doen)
quote:
Eigenlijk was het gewoon nieuwsgierigheid van me, maar teruglezend ben ik geloof ikw eer even mijn botte ik geweest!
Mijn reactie was lekker wou je zeggen hahaha
Fotoboek
Hating me is easy...Loving me takes courage
pi_40741473
Hoi,

Ik hoop niet dat jullie het vervelend vinden dat ik hier post als jongen

want ik heb ook ervaring met mirena, nouja, mn vorige vriendin heeft er een, en het was echt wel de moeite waard. Echt heerlijk dat je je geen zorgen hoeft te maken en gewoon lekker aan kan doen.

Ook bij de gyneacoloog laten doen omdat huisartsen dit bijna niet doen, en in het ziekenhuis is het wel zo makkelijk omdat ze het daar dagelijks doen. Ik was ook meegegaan, want je bent toch wel een beetje bezorgd, dr zit toch immers een andere vent of vrouw aan je vriendin.
Maar alles ging goed.

ze heeft em 5 jaar gehad en begin dit jaar opnieuw laten zetten want dan verloopt de 'garantie'. echter is dat wat minder gegaan, niet het zetten zelf. maar dat ik erg vaak de draadjes voelde die behoorlijk pijn deden. Blijkbaar waren ze niet goed omgebogen zoals ze dat normaal hoorden te doen. Ik heb dit eigenlijk nooit echt bij de vorige gehad. Ze is er wel mee teruggegaan en ze hebben gecontroleerd of de lengte goed was, en dat was die, dus hebben ze dr geadviseerd om ff te prutsen en ze met dr vingers gewoon om te duwen, en dat bleek wel te helpen.

Dus het kan vervelend zijn voor partner vanwege de draadjes als je pech hebt. maar buiten dat is het echt ideaal.
Murphy's Technical Laws: Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.
pi_40742117
Ja ik was ook een beetje bang dat die draadjes zouden prikken, dat hoorde ik wel vaker.. m'n vriend voelde er de eerste maand niks van, maar daarna opeens wel (inclusief krassen ) Ik moest toen sowieso voor controle naar de gyn dus ik had het er meteen bij verteld, maar hij verwachtte dat het vanzelf over ging en sindsdien hebben we eigenlijk nooit meer last gehad. Ze zijn de eerste tijd sowieso wat stugger, en je kan ze altijd door de huisarts om laten buigen als het nodig is, gelukkig is het je vriendin zelf al gelukt
  zondag 13 augustus 2006 @ 15:21:33 #36
62733 Stamp_Kip
The Chick of the night!!
pi_40765074
quote:
Hoi,

Ik hoop niet dat jullie het vervelend vinden dat ik hier post als jongen
Nee hoor absoluut niet Vind het juist leuk om het eens vand e andere kant telezen,vandaar dat ik een paar posten geleden ook vroeg hoe de partners er mee omgingen..


Ik krijg weer krampjus

niet leuk
Fotoboek
Hating me is easy...Loving me takes courage
pi_40765613
dankje stamp_kip,

jammer dat je last van krampen hebt, heb de mirana al lang of nog maar kort, misschien dat het nog ff wennen is nl? anders maar ff een kruikje maken ofzo, dat helpt altijd wel.
Murphy's Technical Laws: Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.
pi_40767341
Ik zat er zelf ook over na te denken Mirena te nemen.
Wou eerst gewoon stoppen met de pil omdat ik toch al bijna niet meer bloed tijdens de menstruatie en het ook niet meer merk (in tegenstelling tot voordat ik aan de pil was) maar ik ben toch bang dat de pijn terug komt enzo. En ik wil toch beschermd zijn mocht er ooit iets gebeuren

Mijn dokter had er niks op tegen als ik er een zou laten zetten (ook niet wat betrefd mijn leeftijd, ben 16) maar een vriendin van me vertelde dat veel mensen het laten inbrengen beschouwen als een groepsverkrachting

Dus op dit moment twijfel ik nog wel een beetje..
  zondag 13 augustus 2006 @ 17:06:52 #39
62733 Stamp_Kip
The Chick of the night!!
pi_40768011
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 15:40 schreef Cadfael het volgende:
dankje stamp_kip,

jammer dat je last van krampen hebt, heb de mirana al lang of nog maar kort, misschien dat het nog ff wennen is nl? anders maar ff een kruikje maken ofzo, dat helpt altijd wel.
Anytime

Ik heb 'um' nog niet zo heel lang (17juli) ik heb al een ibu gepakt dus het zal daluk wel zakken.
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 16:42 schreef Empathologica het volgende:
Ik zat er zelf ook over na te denken Mirena te nemen.
Wou eerst gewoon stoppen met de pil omdat ik toch al bijna niet meer bloed tijdens de menstruatie en het ook niet meer merk (in tegenstelling tot voordat ik aan de pil was) maar ik ben toch bang dat de pijn terug komt enzo. En ik wil toch beschermd zijn mocht er ooit iets gebeuren

Mijn dokter had er niks op tegen als ik er een zou laten zetten (ook niet wat betrefd mijn leeftijd, ben 16) maar een vriendin van me vertelde dat veel mensen het laten inbrengen beschouwen als een groepsverkrachting

Dus op dit moment twijfel ik nog wel een beetje..
Mijn klachte/hevige bloedingen kwamen terug zodra ik gestopt was met de pil..Maar das mijn ervaring.
Ook het plaatsen van de Mirena is ieder voor zich, maar de reactie van je vriendin vind ik wel heel overdreven,zoiezo de vergelijking alleen al

Misschien dat je andere opties kunt bespreken met je huisarts omdat je toch je twijfels hebt.

Maar zoals ik jou hoor..zou ik lekker aan de pil blijven

I.i.g,. Suc6

[ Bericht 58% gewijzigd door Stamp_Kip op 13-08-2006 17:12:44 ]
Fotoboek
Hating me is easy...Loving me takes courage
pi_40768173
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 16:42 schreef Empathologica het volgende:
maar een vriendin van me vertelde dat veel mensen het laten inbrengen beschouwen als een groepsverkrachting

Dus op dit moment twijfel ik nog wel een beetje..
wtf Wat is dat voor een belachelijke vergelijking Laat je niks wijsmaken, het doet effe pijn maar ze doen het voorzichtig (als je een goeie arts hebt, liever een gyn dan de huisarts) en je bent er zo vanaf.
  zondag 13 augustus 2006 @ 17:14:32 #41
62733 Stamp_Kip
The Chick of the night!!
pi_40768240
* Stamp_Kip en ZwarteMagika zelfde gedachtjes
Fotoboek
Hating me is easy...Loving me takes courage
pi_40768402
Ik vind het ook nogal overdreven, en zowiezo is het niet slim om op reacties van mensen af te gaan die er zelf geen ervaring mee hebben.

In het ziekenhuis er zijn hooguit 2 mensen bij de gyneacoloog en een zuster die hem assisteerd. En het gebeurd allemaal vrij rustig en er wordt echt niks afgeragd hoor.

Ik denk dat als je een spiraal overweegt, mirena wel een van de beste is.
Murphy's Technical Laws: Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.
pi_40768510
Jaa ik vond het ook best wel een grove opmerking.

En het punt met de pil is, waarom ik er mee wil stoppen, of ik hem nou slik of niet, ik ben vet onregelmatig. En het laatste jaar gebruikte ik gemiddeld maar 1 of 2 tampons zo weinig ben ik het (komt ook door stress en depressie waar ik al tijden last van heb)


Ik ben dus bang dat als ik stop met de pil dat de pijn terug komt en daarom leek mirena me wel heel erg fijn. (ook reacties hier en op andere fora's zijn positief)
Gewoon ongeveer 5 jaar lang nergens aan hoeven te denken, niet elke dag van "oja ff de pil pakken" etc.

Ff toevoeging: voordat ik aan de pil ging, was ik het al een paar jaar elke maand zo erg dat ik de hele nacht op de badkamer lag te kotsen van de pijn en dat zo bijna meer dan 7 dagen lang.
  zondag 13 augustus 2006 @ 17:23:28 #44
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_40768514
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 17:14 schreef Stamp_Kip het volgende:
* Stamp_Kip , ZwarteMagika en TSE zelfde gedachtjes
pi_40771805
Nog ff een vraagje
Ik las net wat posts over die draadjes voelen enzo, zijn die zo lang ofzo?
Want daar maak ik me eigenlijk wel beetje zorgen over, want als ik voel, dan voel ik me baarmoedermond al (iets anders kan het niet zijn volgens mij )
  zondag 13 augustus 2006 @ 19:09:29 #46
22578 lotje11
ga toch eens naar de dokter!!
pi_40771900
Hmm ben ook aan het twijfelen, ben de pil echt wel zat. Lurk nog ff mee hier.....
De beste manier om iets te leren is er les in te geven.
Hij die kan, doet. Hij die niet kan, onderwijst.
http://monstersgame.nl/?ac=vid&vid=12025709
pi_40772668
Ook ik zit er aan te denken...
Maar heb sinds januari constant last van schimmelinfecties...
Zou de mirena juist een oplossing kunnen zijn hiertegen, of zou het alleen maar erger worden?

Ik denk over de mirena omdat ik erg prikkelbaar ben, en omdat ik al zo lang aan de pil ben.
Ik moet er iedere dag aan denken en ik heb perioden dat ik vrij onregelmatig leef.
Ik moet donderdag naar de gyn voor vreemde klachten (zie schimmelinfectietopic),
ik ga dan gelijk maar eens wat info vragen want misschien is dit de oplossing voor mijn (echt extreme) depressieve buien.

Kan iemand mij wat vertellen over vaginale infecties m.b.t Mirena?
  zondag 13 augustus 2006 @ 19:43:24 #48
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_40773103
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 19:07 schreef Empathologica het volgende:
Nog ff een vraagje
Ik las net wat posts over die draadjes voelen enzo, zijn die zo lang ofzo?
Want daar maak ik me eigenlijk wel beetje zorgen over, want als ik voel, dan voel ik me baarmoedermond al (iets anders kan het niet zijn volgens mij )
De draadjes worden na plaatsing voor het grootste gedeelte afgeknipt, en na een paar dagen krullen ze om. In de regel heb je (en je partner) er geen last van. Zowel, dan kunnen ze ze altijd nog korter knippen.
pi_40773315
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 19:33 schreef Ezzy het volgende:
Ook ik zit er aan te denken...
Maar heb sinds januari constant last van schimmelinfecties...
Zou de mirena juist een oplossing kunnen zijn hiertegen, of zou het alleen maar erger worden?

Ik denk over de mirena omdat ik erg prikkelbaar ben, en omdat ik al zo lang aan de pil ben.
Ik moet er iedere dag aan denken en ik heb perioden dat ik vrij onregelmatig leef.
Ik moet donderdag naar de gyn voor vreemde klachten (zie schimmelinfectietopic),
ik ga dan gelijk maar eens wat info vragen want misschien is dit de oplossing voor mijn (echt extreme) depressieve buien.

Kan iemand mij wat vertellen over vaginale infecties m.b.t Mirena?
De pil kan depressieve klachten veroorzaken. Mijn psycholoog vertelde me dit ook. Is ook 1 van de redenen dat ik van de pil af wil en iets anders met minder hormonen.

Over die schimmelinfectie, ik heb dat ook gehad, ik kreeg van de dokter vaginale tabletten mee (echt smerig, heel me vagina werd droog en wit plakkerig spul van die tabletten ) maar sindsdien heb ik geen last meer van de infectie.

En als je toch bij de gyn bent kun je het inderdaad meteen ff navragen
Mirena heeft zover ik weet minder hormonen en het zit centraler, lijkt me toch een stuk beter. En 5 jaar lang nergens aan hoeven denken

[ Bericht 30% gewijzigd door Empathologica op 13-08-2006 19:51:51 (Te snel op enter geduwd :')) ]
pi_40774185
Wat betreft die infecties: Ik raak er maar niet van af en krijg steeds allerlei middelen.
Maar de klachten blijven. Daarom moet ik donderdag naar de gyn.
Zie ook het schimmeltopic, dus dit terzijde.

Mijn vraag was eigenlijk of de mirenaspiraal de kans op een schimmelinfectie vergroot, verkleint, of maakt dit niets uit? En als er dan infectie optreed met zo'n spiraal, is dit dan niet veel erger???
  zondag 13 augustus 2006 @ 20:31:40 #51
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_40774710
Geen idee. Al op www.mirena.nl gezocht?
pi_40775614
http://www.dokter.nl/forum2/viewtopic.php?p=133283&sid=59141b47aa5130abc65a2de02a1e15be Ik kwam dit tegen bij het googlen, overige links gaven niet echt veel info rmatie. Er zijn wel meer vrouwen die willen weten of er ooit een verband is aangetoond tussen schimmelinfectie en mirena. Misschien ook een idee om na te vragen bij de gyn!
pi_40778787
Hmmm niet echt duidelijk dus...
Wel een grotere kans op infecties in het kleine bekken,
Hoort een schimmelinfectie daar nu wel of niet bij???
Vaag hoor, ik ga donderdag de gynaecoloog compleet uithoren

Die bijsluiter is wel een beetje eng, maar de pil heeft dezelfde bijwerkingen,
maar dan erger denk ik. Dan is het wel te doen denk.
Er staat als bijwerking depressiviteit, maar met de pil is dat volgens mij nog erger!

Maar ik ga echt geen mirena nemen als dat betekent dat ik nog vaker met schimmels zit opgescheept!!!!!
pi_40782133
Volgens mn huisarts hebben schimmelinfecties vaak met hormonen te maken, dus dan lijkt het me dat het met Mirena minder zou moeten worden vergeleken met de pil..
pi_40788346
Hoi,

Ik heb de mirena nu 3 jaar en ben er opzich tevreden over ik heb nu alleen sinds een jaar last van pms klachten denk ik, de klachten zijn

Stemmingswisselingen
Buikpijn/opgezette buik
Misselijk
Pijn in me onderrug
lichte hoofdpijn

Deze klachten heb ik meestal een paar dagen rond me menstruatie en een paar dagen er na. Omdat ik hier voorheen nooit last van had denk ik dat het misschien door de mirena komt. Ik ben vorige week naar de gyneacoloog geweest voor informatie en die zij dat idd aan de mirena kan liggen, hij heeft voor de zekerheid een kweekje gemaakt om te controleren op eventuele infecties. De gyn kon de draadjes van de mirena ook niet zien dus volgende week heb ik een echo om te kijken of dat ding nog op zn plaats zit.

Wat ik graag wil weten is of er ook nog andere zijn met deze klachten. Ik zit er aan te denken om m toch maar te laten verwijderen maar ik ben bang dat mijn klachten dan erger kunnen worden

groetjes loesie
  maandag 14 augustus 2006 @ 09:03:37 #56
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_40788448
@Loesie: In principe is het vrij normaal dat je rond menstruatietijd de gebruikelijke menstruatieklachten hebt.

Ook ik (en velen met mij) voel de touwtjes niet. Grote kans dat ze gewoon naar binnen gekruld zijn.
  maandag 14 augustus 2006 @ 13:17:22 #57
62733 Stamp_Kip
The Chick of the night!!
pi_40792995
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 09:03 schreef TheSilentEnigma het volgende:
@Loesie: In principe is het vrij normaal dat je rond menstruatietijd de gebruikelijke menstruatieklachten hebt.

Ook ik (en velen met mij) voel de touwtjes niet. Grote kans dat ze gewoon naar binnen gekruld zijn.

Ik voel ze niet,vriendjelief durft niet zo goed

Maar ik denk inderdaad dat ze mooi in de krul liggen

Mijn krampjus van gister zijn weer weg
Denk dat me lichaam van streek is
Fotoboek
Hating me is easy...Loving me takes courage
  woensdag 16 augustus 2006 @ 11:27:00 #58
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_40861260
* Jojogirl is net terug van de huisarts en de Mirena zit erin.
Plaatsen viel me erg mee, weinig van gemerkt. Nu voelt het een beetje vreemd, maar niet pijnlijk.
Ik moet na m'n eerste menstratie terugkomen voor controle, maar dat kan nog wel even duren, hopen dat ik het niet vergeet tegen die tijd.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 11:28:18 #59
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_40861303
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 11:27 schreef Jojogirl het volgende:
* Jojogirl is net terug van de huisarts en de Mirena zit erin.
Met of zonder verdoving?
  woensdag 16 augustus 2006 @ 11:41:36 #60
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_40861747
Met verdoving, dat wel
  woensdag 16 augustus 2006 @ 11:44:14 #61
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_40861831
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 11:41 schreef Jojogirl het volgende:
Met verdoving, dat wel
Doe het dan rustig aan, als deze is uitgewerkt ga je er nog wel wat van voelen denk ik.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 11:48:37 #62
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_40861945
Hoelang duurt dat ongeveer?
  woensdag 16 augustus 2006 @ 11:52:10 #63
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_40862058
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 11:48 schreef Jojogirl het volgende:
Hoelang duurt dat ongeveer?
Weet ik niet, heb geen verdoving gehad. Wel pijn erna, vandaar. Ik bedoel dan ook dat je het niet moet onderschatten door te gaan sporten o.i.d. maar het gewoon een dagje (of 2) rustig aan doet.
pi_40863490
Ook ik zit te twijfelen om een Mirena te laten plaatsen. Ik zit nog aan de pil; Microgynon 20. Een aantal jaren geleden heb ik een koperspiraaltje laten plaatsen, maar na het zetten heb ik daar zon last van gehad (nog een dokter langsgeweest, leek op een geperforeerde baarmoedermond), dat ik nu zit te twijfelen. Maar toch zijn er ook veel voordelen. Ik zou graag iets met minder hormonen willen en het is wel handig dat je er niet steeds om hoeft te denken. Maar met de pil is de menstruatie makkelijker te regelen(ik slik de pil nu gemiddeld 3 a 4 maanden door) dan met de Minerva. Maar er is natuurlijk ook kans dat ie helemaal wegblijft (zou perfect zijn). Meer vrouwen hier ervaring mee?
Maybe there's some truth to the illusion....
  woensdag 16 augustus 2006 @ 12:45:44 #65
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_40863781
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 12:36 schreef NaughtyMe het volgende:
Ook ik zit te twijfelen om een Mirena te laten plaatsen. Ik zit nog aan de pil; Microgynon 20. Een aantal jaren geleden heb ik een koperspiraaltje laten plaatsen, maar na het zetten heb ik daar zon last van gehad (nog een dokter langsgeweest, leek op een geperforeerde baarmoedermond), dat ik nu zit te twijfelen. Maar toch zijn er ook veel voordelen. Ik zou graag iets met minder hormonen willen en het is wel handig dat je er niet steeds om hoeft te denken. Maar met de pil is de menstruatie makkelijker te regelen(ik slik de pil nu gemiddeld 3 a 4 maanden door) dan met de Minerva. Maar er is natuurlijk ook kans dat ie helemaal wegblijft (zou perfect zijn). Meer vrouwen hier ervaring mee?
Bij mij is het uiteindelijk (na 6 maanden) helemaal weggebleven!

Minerva is een bioscoopgroep in Nederland, lijkt me niet dat je daar je menstruatie mee wilt regelen...
pi_40864296
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 12:45 schreef TheSilentEnigma het volgende:


Minerva is een bioscoopgroep in Nederland, lijkt me niet dat je daar je menstruatie mee wilt regelen...
Oeps.....
Maybe there's some truth to the illusion....
pi_40864983
Daar was ik ook bang voor, ik slikte altijd 2 strippen door om minder vaak ongesteld te zijn en ik had er niet zoveel zin in toch weer iedere maand ongesteld te worden. Toch maar de gok genomen en ik ben sinds het plaatsen niet meer echt ongesteld geweest
pi_40865130
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 13:21 schreef ZwarteMagika het volgende:
Daar was ik ook bang voor, ik slikte altijd 2 strippen door om minder vaak ongesteld te zijn en ik had er niet zoveel zin in toch weer iedere maand ongesteld te worden. Toch maar de gok genomen en ik ben sinds het plaatsen niet meer echt ongesteld geweest
Hmmm, misschien dan toch maar de gok wagen. Heb inmiddels emailtje naar zorgverzekering gestuurd. Moet volgende week ongesteld worden (als ik morgen niet met een nieuwe strip begin). Begin toch voorzichtig positief te worden.
Maybe there's some truth to the illusion....
pi_40865444
Je kunt het inderdaad altijd proberen, als het niet bevalt laat je 'm gewoon weer verwijderen. Je weet het natuurlijk nooit maar hij is het proberen waard
  woensdag 16 augustus 2006 @ 13:38:31 #70
144251 anneVi
... die van ChrisVi, ja.
pi_40865575
Ik ben ook nooit meer een druppel menstruatiebloed verloren
  woensdag 16 augustus 2006 @ 13:38:35 #71
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_40865580
Ik lijk minder lek te zijn
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_40865604
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 13:38 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik lijk minder lek te zijn
Oeh mooi zo
  woensdag 16 augustus 2006 @ 13:40:45 #73
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_40865662
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 13:39 schreef ZwarteMagika het volgende:

[..]

Oeh mooi zo
Mag het na dik 2 maand .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_40865906
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 13:40 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Mag het na dik 2 maand .
Ga es effe heel snel sexen jij
  woensdag 16 augustus 2006 @ 13:48:32 #75
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_40865940
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 13:47 schreef ZwarteMagika het volgende:

[..]

Ga es effe heel snel sexen jij
Mijn vriendje kan heel veel, maar een afstand van 40 km overbruggen wordt toch wat lastig .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 16 augustus 2006 @ 14:09:10 #76
62733 Stamp_Kip
The Chick of the night!!
pi_40866648
Nog 2weekies mag ik weer na de gekke gyn

Heb van de week nog krampjus gehad maar dr kwam niks (zo'n gevoel dat je elk moment kan worden krampjus)

Ik heb gezegt "ga gauw weg


en tis weg kwam niks
Fotoboek
Hating me is easy...Loving me takes courage
pi_40870040
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 16:42 schreef Empathologica het volgende:
Mijn dokter had er niks op tegen als ik er een zou laten zetten (ook niet wat betrefd mijn leeftijd, ben 16) maar een vriendin van me vertelde dat veel mensen het laten inbrengen beschouwen als een groepsverkrachting
Kan het niet laten om hier ook even op te reageren. Gaan die mensen waar jouw vriendin het over heeft naar 3 gynaecologen tegelijk ofzo? Sorry, maar ik vind dit echt typisch zo'n opmerking van een onwetende puber. (is niet zo lang geleden voor mij dus ik weet het echt nog wel) Ik had pas een dokter in opleiding tijdens het plaatsen van een koperspiraaltje erbij, en het was natuurlijk wel een beetje genant... Maarja, 2 mensen is nog geen groep toch? Maar waar ze het idee van een groepsverkrachting vandaan haalt...???
16 jaar vind ik trouwens wel jong, kan zo'n spiraaltje wel voordat je uitgegroeid bent?

@Teigan, ik voelde mijn Mirena ook zitten (inmiddels alweer bijna 4 jaar geleden) en dat is niet overgegaan. Ik heb hem uiteindelijk na 7 maanden laten verwijderen. De huisarts vertelde mij bij het inbrengen dat hij hem moest afmeten ofzo, hij heeft ook eerst mijn baarmoeder opgemeten voor het inbrengen. Toen ik pas tegen de gyn zei dat ik dacht dat hij verkeerd afgemeten was, zei ze dat er maar 1 maat is... Nouja, lekker logisch allemaal. Ik had in ieder geval veel kramp, en sex, fietsen, sporten of lang zitten wekten de kramp ook op. Ik ben ook nooit voor een check-up geweest. Als ik toen wist wat ik nu weet had ik hem bij de gyn laten plaatsen en daar een echo laten maken... Misschien was het dan beter gegaan. Maar ik heb nu besloten dat ik geen hormonen meer wil dus ik ga voor een koperspiraaltje.

@ Cadfael, mijn vriend kon de draadjes destijds ook voelen. Heel vervelend, hij had er soms dagen last van en zelfs een condoom hielp niet. Ik kon de draadjes niet ombuigen naar boven toe, ze staken echt net uit de baarmoedermond. Gewoon te kort afgeknipt dus. Ze werden ook echt niet minder stug. Ik heb gewoon een beetje pech met spiraaltjes denk ik...voor meer uitleg lees Mirena of koperspiraal?

(haha, TSE, ik spam gewoon terug! )
  woensdag 16 augustus 2006 @ 15:43:15 #78
123189 Klare
Extraordinary Girl
pi_40870172
Ik wil wel aan de Mirena maar ben bang voor de bijwerkingen. Werd superdepri van de pil en dat lekken...dat wil ik beslist niet! Heb net een soort van nieuw vriendje en die wil ik toch geen stop van 2 maanden hoeven aandoen.... Maar die condooms word ik ook zo zat....
  woensdag 16 augustus 2006 @ 15:50:14 #79
62733 Stamp_Kip
The Chick of the night!!
pi_40870398
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 15:43 schreef Klare het volgende:
Ik wil wel aan de Mirena maar ben bang voor de bijwerkingen. Werd superdepri van de pil en dat lekken...dat wil ik beslist niet! Heb net een soort van nieuw vriendje en die wil ik toch geen stop van 2 maanden hoeven aandoen.... Maar die condooms word ik ook zo zat....
Ik denk toch dat je dat aan de lijven moet ondervinden..Ieder lichaam reageert anders
Je kunt wellicht onze reacties doorlezen en misschien nog even praten met je huisarts?

Ik wil wel even zeggen dat ook ik heel erg depri was van de pil (diane35) en sinds ik dr mee gestopt ben voel ik me al iets beter moet ik zeggen,ook mensen die me dagelijks meemaken valt dit op..

Dus dat is al 1 positief iets wat ik aan de lijve heb ondervonden
Fotoboek
Hating me is easy...Loving me takes courage
pi_40870518
Tja, als je echt van de hormonen afwil is een koperspiraaltje zo'n beetje de enige oplossing. Maar de hormonen in de Mirena zijn een stuk minder als bij de pil, dus de kans bestaat dat het dan veel beter gaat. Je zou ook de nuvaring kunnen proberen, die heeft ook minder hormonen dan de pil.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 15:55:00 #81
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_40870565
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 15:39 schreef flutterbye het volgende:
Kan het niet laten om hier ook even op te reageren. Gaan die mensen waar jouw vriendin het over heeft naar 3 gynaecologen tegelijk ofzo? Sorry, maar ik vind dit echt typisch zo'n opmerking van een onwetende puber. (is niet zo lang geleden voor mij dus ik weet het echt nog wel) Ik had pas een dokter in opleiding tijdens het plaatsen van een koperspiraaltje erbij, en het was natuurlijk wel een beetje genant... Maarja, 2 mensen is nog geen groep toch?
Misschien bedoelde ze met die (als je het mij vraagt compleet achterlijke) vergelijking wel de pijn die het zou doen...

Hoe dan ook; mijn Mirena is geplaatst door een arts-in-opleiding, onder toezicht van een 'echte' arts en een co-assistente. Maar ach, hoe meer zielen, hoe meer vreugd...
pi_40870752
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 15:55 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Misschien bedoelde ze met die (als je het mij vraagt compleet achterlijke) vergelijking wel de pijn die het zou doen...
MIsschien is dat het ja. Maar volgens mij hoeft een groepsverkrachting helemaal niet zo'n pijn te doen, hoor. Afgezien van het psychische aspect dan. Maar je moet er in je leven als vrouw toch ooit aan geloven, het hele gebeuren met inwendige onderzoeken en gynaecologen... maar ik kan me voorstellen dat dit voor een 16-jarige nogal erg lijkt. Op mijn 16de had ik me daar nog niet eens laten bekijken door een jongen, laatstaan een gynaecoloog die er een spiraaltje in wil steken... Maar de jeugd van tegenwoordig is dat stadium al lang voorbij, begrijp ik.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 16:06:35 #83
62733 Stamp_Kip
The Chick of the night!!
pi_40870964
quote:
Maar volgens mij hoeft een groepsverkrachting helemaal niet zo'n pijn te doen
als je meewerkt niet


* Stamp_Kip is beetje flauw vandaag,was vroeg op
Fotoboek
Hating me is easy...Loving me takes courage
pi_40871584
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 16:00 schreef flutterbye het volgende:

[..]

MIsschien is dat het ja. Maar volgens mij hoeft een groepsverkrachting helemaal niet zo'n pijn te doen, hoor. Afgezien van het psychische aspect dan. Maar je moet er in je leven als vrouw toch ooit aan geloven, het hele gebeuren met inwendige onderzoeken en gynaecologen... maar ik kan me voorstellen dat dit voor een 16-jarige nogal erg lijkt. Op mijn 16de had ik me daar nog niet eens laten bekijken door een jongen, laatstaan een gynaecoloog die er een spiraaltje in wil steken... Maar de jeugd van tegenwoordig is dat stadium al lang voorbij, begrijp ik.
Het ging inderdaad om de pijn. Ik denk dat die meiden/vrouwen gewoon niet tegen pijn kunnen

Maar over je opmerking over 'de jeugd van tegenwoordig': in tegenstelling tot anderen van mijn leeftijd ben ik niet zo'n sletje dat op d'r 12e ontmaagd is enzo. En het is inderdaad genant, maar ik wil van de pil af (redenen staan in vorige posts) maar omdat ik altijd zo ongelooflijk ziek werd wil ik wel beschermd zijn snappie?

Vandaag bij de huisarts geweest, hij adviseerde me 2/3 maanden te stoppen met de pil, kijken hoe het gaat qua regelmatigheid, gemoedstoestand en menstruatiepijn, mocht het toch niet gaan dan kan ik alsnog beslissen tussen spiraaltje/pil/prikpil. Laatste is ook nog een mogelijkheid omdat ik toch niet aan kinderen denk (dat hoeft voor mij nog lang niet)
pi_40871634
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 15:53 schreef flutterbye het volgende:
Tja, als je echt van de hormonen afwil is een koperspiraaltje zo'n beetje de enige oplossing. Maar de hormonen in de Mirena zijn een stuk minder als bij de pil, dus de kans bestaat dat het dan veel beter gaat. Je zou ook de nuvaring kunnen proberen, die heeft ook minder hormonen dan de pil.
Het koperspiraaltje word toch niet geplaatst bij vrouwen zonder kinderen?
Want zover ik weet konden de menstruatieklachten heviger worden etc en was het ook pijnlijker?
pi_40872621
Ik heb geen kinderen en ik krijg gewoon een koperspiraaltje. Het kan idd de menstruatieklachten verergeren, maar dat word volgens mij echt niet minder nadat je kinderen hebt gehad. Ik heb van mezelf nauwelijks mentstruatieklachten, behalve het bloeden dan, dat vind ik wel vervelend... Maar ik heb geen kramp of andere ziektebeelden. Dus ietsje erger lijkt me niet zo'n probleem. Als je natuurlijk van jezelf al iedere maand een dag ziek op bed moet liggen is het geen goede keuze.
Het zetten doet even veel pijn (of even weinig, als je geluk hebt) als een mirena. Ik heb zelf om de Gynefix gevraagd, een spiraaltje zonder frame. De gyn heeft me als alternatief nog de flexi-T aangeraden, dat is de kleinste maat qua frames. Er wordt volgens mij gezegd dat een koperspiraal meer pijn doet omdat er eerst alleen wat grotere maten beschikbaar waren.

Ik wil er ook niemand mee beledigen hoor, het is jouw leven. Met die opmerking over 'de jeugd van tegenwoordig' bedoel ik gewoon dat jongeren over het algemeen er steeds eerder aan beginnen en dat ik dat persoonlijk niet zo'n goede ontwikkeling vind. Je moet toch ook kind kunnen zijn.
pi_40875212
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 16:58 schreef flutterbye het volgende:
[...]

Ik wil er ook niemand mee beledigen hoor, het is jouw leven. Met die opmerking over 'de jeugd van tegenwoordig' bedoel ik gewoon dat jongeren over het algemeen er steeds eerder aan beginnen en dat ik dat persoonlijk niet zo'n goede ontwikkeling vind. Je moet toch ook kind kunnen zijn.
Hehe dan zal ik het wel een beetje verkeerd opgevat hebben
Maar mensen beginnen er inderdaad steeds jonger aan (seks enzo) dus opzich is het geen verkeerd idee om ook wat eerder met anticonceptie te beginnen toch?
Ik zeg niet dat het goed voor de ontwikkeling is (zoals jij al zei, je moet ook kind kunnen zijn) maar het is wel goed tegen tienerzwangerschappen en weet ik het allemaal wat.

Wat ik op www.sensoa.be las was:

- de plaatsing kan pijnlijk zijn, zeker bij vrouwen die nog geen kinderen hebben gekregen
menstruaties kunnen langer en heviger zijn
- de eerste maanden moet de baarmoeder aan het spiraaltje wennen en kunnen krampen en licht bloedverlies optreden. Soms kan het spiraaltje loskomen. Dit gebeurt meestal in de eerste drie maanden na de plaatsing. Bij vrouwen die nog geen kinderen hebben gehad is deze kans groter. Bij het spiraaltje Gynefix is de kans op uitstoten veel kleiner aangezien het aan de bovenwand van de baarmoederholte vastgemaakt wordt.
pi_40875536
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 15:39 schreef flutterbye het volgende:

[..]


@Teigan, ik voelde mijn Mirena ook zitten (inmiddels alweer bijna 4 jaar geleden) en dat is niet overgegaan. Ik heb hem uiteindelijk na 7 maanden laten verwijderen. De huisarts vertelde mij bij het inbrengen dat hij hem moest afmeten ofzo, hij heeft ook eerst mijn baarmoeder opgemeten voor het inbrengen. Toen ik pas tegen de gyn zei dat ik dacht dat hij verkeerd afgemeten was, zei ze dat er maar 1 maat is... Nouja, lekker logisch allemaal. Ik had in ieder geval veel kramp, en sex, fietsen, sporten of lang zitten wekten de kramp ook op. Ik ben ook nooit voor een check-up geweest. Als ik toen wist wat ik nu weet had ik hem bij de gyn laten plaatsen en daar een echo laten maken... Misschien was het dan beter gegaan. Maar ik heb nu besloten dat ik geen hormonen meer wil dus ik ga voor een koperspiraaltje.

@ Cadfael, mijn vriend kon de draadjes destijds ook voelen. Heel vervelend, hij had er soms dagen last van en zelfs een condoom hielp niet. Ik kon de draadjes niet ombuigen naar boven toe, ze staken echt net uit de baarmoedermond. Gewoon te kort afgeknipt dus. Ze werden ook echt niet minder stug. Ik heb gewoon een beetje pech met spiraaltjes denk ik...voor meer uitleg lees Mirena of koperspiraal?

(haha, TSE, ik spam gewoon terug! )
Het is toch zo dat de mirana wel een duizendvoud minder hormonen geven, en menstruatie zou juist veel minder worden daarbij. misschien ligt het per persoon weer anders.
maar het gekloot met draadjes als je pech hebt heb je misschien wel bij elk spiraal. Het zijn maar touwtjes maar ze voelen erg hard aan.
Maar je moet gewoon een beetje geluk hebben, als ze goed omkrullen heb je er helemaal geen last van, wat dus bij de 1ste was.

en zowiezo verstandig om dit in het ziekenhuis te laten doen vind ik. Wordt ook een echo gedaan om te kijken of alles goed zit enzo. En het opmeten is toch vooral om te meten of je baarmoeder wel groot genoeg is? volgens mij moet dat zodat een spiraaltje uberhaupt niet gaat rommelen.
Murphy's Technical Laws: Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 18:36:43 #89
123189 Klare
Extraordinary Girl
pi_40875584
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 15:53 schreef flutterbye het volgende:
Tja, als je echt van de hormonen afwil is een koperspiraaltje zo'n beetje de enige oplossing. Maar de hormonen in de Mirena zijn een stuk minder als bij de pil, dus de kans bestaat dat het dan veel beter gaat. Je zou ook de nuvaring kunnen proberen, die heeft ook minder hormonen dan de pil.
`

Ik heb nu een behoorlijk hevige menstruatie dus het koperspiraaltje valt af. En die nuvaring, daar lees ik toch teveel negatieve verhalen over. Pfff, ik had dat ding moeten laten zitten toen ik geen vriendje had. Maar toen zag ik de noodzaak weer even niet....
  woensdag 16 augustus 2006 @ 19:12:59 #90
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_40876567
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 11:52 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Weet ik niet, heb geen verdoving gehad. Wel pijn erna, vandaar. Ik bedoel dan ook dat je het niet moet onderschatten door te gaan sporten o.i.d. maar het gewoon een dagje (of 2) rustig aan doet.
Ow zo bedoelde je het Sporten was ik toevallig toch niet van plan (geen tijd), dus dat komt goed uit. Verder heb ik nog steeds geen last. Ik kan wel voelen dat er van binnen gerommeld is, maar daar blijft het gelukkig bij
pi_40947561
Verdoven? Daar heeft ze (gynacoloog) het helemaal niet over gehad. Het zetten ging erg goed, maar daarna toen het klaar was ging ik bijna van mijn stokkie. Nou heb ik dat ook gehad na mijn twee bevallingen dus dat zal wel bij mij horen. Ben wel de hele dag naar geweest. Gister bij de eerste keer sex was het toch wel wat vreemd. Maar we hebben er gelukkig geen last van.
live life to the max
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 22:03:31 #92
62733 Stamp_Kip
The Chick of the night!!
pi_40949582
Ik heb alweer vette krampen

Fotoboek
Hating me is easy...Loving me takes courage
pi_41049718
Nou wil het dat ik momenteel zonder vriend zit, maar ik zit toch te twijfelen of ik niet even weer bij de gyn langsmoet. Vroeger, toen ik nog wel seks had, ooit ergens in een ver verleden, deed het na de seks pijn, en moest ik telkens bloeden ook na de seks. Klinkt niet goed, en ik vertrouwde het dan ook voor geen meter. Dus, condooms, zwangerschapstest, allemaal in orde enzo, en toen ging het uit met vriend, dus dat probleem is ook weer uit de wereld. Maar, het is wel handig om te weten wat er nou aan de hand is, dus dit ook even als reminder aan mezelf om morgen even de gyn te bellen.

Ik heb ook het idee dan sinds een maand of 4 (heb het ding nu 8 maanden) de draadjes langer zijn geworden. En sindsdien heb ik er ook last mee. (Voor mijn gevoel dan.) Mocht die Mirena nou vastgepierced zitten in mijn baarmoederwand, dan is dat vast fijn om te weten. Dusch.

Verder compleet geen klachten. . Nooit meer ongesteld. . Soms een dagje een paar druppels, maar ik heb de afgelopen 8 maanden bij elkaar misschien 10 minitampons gebruikt. Zo weinig bloed ik. (Behalve dus als ik seks heb .)
It's my party and I'll cry if I want to.
pi_41169331
ik heb het net in een ander spiraaltopic ook gepost, maar ik kopieer het ook even hierheen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik dit topic nog door moet lezen - dat ga ik nu doen.
------------
ik heb een heel specifiek vraagje. Mijn natuurlijke menstrtuatie is een hel: een hele week ziek, liters bloedverlies (voor mijn gevoel dan, minimaal 3 tampons per nacht), overgeven, diarree, koorts, en om over de krampen en pijnen maar niet te spreken. Ik heb lang de pil gebruikt en ben nu aan de nuvaring. Ideaal, omdat je lekker lang doort kun slikken/ringen en zodoende nooit meer ongesteld hoeft te zijn. Als ik toch soms een stopweek inlas omdat mijn lichaam last krijgt van het doorringen, is mijn menstruatie nog steeds heftig, maar met minder bloedverlies en zonder koorts (krampen wel even erg).

Ik zit toch al een poos te denken aan de mirena spiraal maar door dit topic heb ik serieus al buikkrampen van angst. Zou het zetten bij mij extra pijnlijk zijn? En zijn er ook ervaringen van vrouwen/meiden die ook zulke heftige natuurlijke menstruaties hebben? Is het minder geworden, of bleef het hetzelfde?
I had a signature once. It was awful.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 17:37:03 #95
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_41169388
Zoeperzazke, ik ben ook zo'n typ dat elke maand boven de plee hing te kotsen als het weer zover was. Ik heb nu geen tijd meer om te posten, heb zo een etentje, maar ik kom er op terug!

Ik ben sinds de Mirena niet meer echt ongesteld geweest, dus dat is alvast een positief bericht!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 17:39:42 #96
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_41169465
@zoeperzazke: mijn menstruatie was zo mogelijk nog erger (PCO) maar de Mirena is voor mij dé uitkomst gebleken!
pi_41169898
Dank jullie wel voor deze snelle reactie! Andere bijwerkingen maken me niet zoveel uit: ik vind het niet erg om dikker te worden, hoger/lager libido te hebben, wel of geen puistjes te krijgen... voor mij is een anticonceptie in eerste instantie om mijn menstruatie te overleven, dat ik beschermd ben tegen zwangerschappen is mooi meegenomen. Op zich heb ik niet zoveel last met de nuvaring, maar in mijn stopweek voel ik me toch nog wat beter. Weet iemand hoeveel hormonen de mirena afgeeft in vergelijking met de nuvaring?

edit: (ohja, ik ben trouwens 20, heb nog nooi kinderen gehad en weet wel dat áls ik het zou laten plaatsen dat onder verdoving bij de gyn gebeurt. Waar komt het verdovingsprikje trouwens?)
I had a signature once. It was awful.
pi_41170215
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 17:54 schreef zoeperzazke het volgende:
Op zich heb ik niet zoveel last met de nuvaring, maar in mijn stopweek voel ik me toch nog wat beter. Weet iemand hoeveel hormonen de mirena afgeeft in vergelijking met de nuvaring?
Ik weet alleen dat er 60-100 keer minder hormonen als bij de pil in je lichaam komen, dus misschien kan je het aan de hand hiervan uitrekenen
quote:
edit: (ohja, ik ben trouwens 20, heb nog nooi kinderen gehad en weet wel dat áls ik het zou laten plaatsen dat onder verdoving bij de gyn gebeurt. Waar komt het verdovingsprikje trouwens?)
Ik heb zelf geen verdoving gehad maar ik die komt dacht ik in je baarmoedermond (lange naald dus )
pi_41200540
Maar, er zijn er hier ook die zonder verdoving dat ding geplaatst hebben gehad, zoals ik, en wij hebben het ook overleefd. . Dus als je bang bent voor een prik, dan hoeft het niet.
It's my party and I'll cry if I want to.
pi_41202005
Nou, ik zit eerder te denken aan een roesje... Zonder verdoving durf ik het echt niet, maar zo'n prik lijkt me ook vreselijk... Het lijkt me sowieso doodeng, maarja, staat wel tegenover dat je 5 jaar nergens meer last van hebt... pfff. ik denk er nog even héél diep over na
I had a signature once. It was awful.
pi_41203761
Hoi, ik heb een vraagje. Ik heb afgelopen donderdag mirena laten plaatsen en mijn gyn zei dat ik 2 weken moest wachten totdat ik kan vrijen. Weet iemand of dit normaal is en waarom dan. Ik ga n.l. eindelijk een paar dagen met mijn man weg zonder kinderen en hoopte zonder zorgen een keer te kunnen vrijen.
Ik hoef niet anders te worden. Ik hoef me alleen maar te herinneren wie ik werkelijk ben.
pi_41221889
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 20:08 schreef mom-at-work het volgende:
Hoi, ik heb een vraagje. Ik heb afgelopen donderdag mirena laten plaatsen en mijn gyn zei dat ik 2 weken moest wachten totdat ik kan vrijen. Weet iemand of dit normaal is en waarom dan. Ik ga n.l. eindelijk een paar dagen met mijn man weg zonder kinderen en hoopte zonder zorgen een keer te kunnen vrijen.
Huh daar heb ik nog nooit van gehoord.. of misschien bedoelt ie dat het nog niet helemaal veilig is? Laat je'm tijdens of buiten je menstruatie plaatsen? Anders zou ik het ook niet weten!
  zondag 27 augustus 2006 @ 14:02:56 #103
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_41222055
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 19:11 schreef zoeperzazke het volgende:
Nou, ik zit eerder te denken aan een roesje... Zonder verdoving durf ik het echt niet, maar zo'n prik lijkt me ook vreselijk... Het lijkt me sowieso doodeng, maarja, staat wel tegenover dat je 5 jaar nergens meer last van hebt... pfff. ik denk er nog even héél diep over na
Het is niet prettig, maar zeker goed te doen zonder verdoving. Op het moment dat je je realiseert dat het pijn doet, is het ergste alweer over.
pi_41227373
Buiten de menstruatie, want ik ben 6 maanden geleden bevallen en nog niet ongesteld geweest meer sindsdien i.v.m. borstvoeding e.d. Ik denk inderdaad nu je het zegt dat het daarvoor is. Ik ga morgen een paar dagen weg, en met wat bij protectie kan het denk ik dan gewoon. Als het maar niet is dat het de eerste weken kan verzakken o.i.d. Dat heb ik hier ook nergens gelezen. Bedankt voor je reactie.
Jammer is wel dat ik nu wel menstruatieklachten heb. Buikpijn en wat spotting. Als ik het had geweten had ik gewacht tot na mijn kote vakantie. Nou ja komt wel weer goed. Ik had deze site nog niet gevonde vooraf.
Ik hoef niet anders te worden. Ik hoef me alleen maar te herinneren wie ik werkelijk ben.
pi_41227864
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 16:58 schreef mom-at-work het volgende:
Buiten de menstruatie, want ik ben 6 maanden geleden bevallen en nog niet ongesteld geweest meer sindsdien i.v.m. borstvoeding e.d. Ik denk inderdaad nu je het zegt dat het daarvoor is. Ik ga morgen een paar dagen weg, en met wat bij protectie kan het denk ik dan gewoon. Als het maar niet is dat het de eerste weken kan verzakken o.i.d. Dat heb ik hier ook nergens gelezen. Bedankt voor je reactie.
Jammer is wel dat ik nu wel menstruatieklachten heb. Buikpijn en wat spotting. Als ik het had geweten had ik gewacht tot na mijn kote vakantie. Nou ja komt wel weer goed. Ik had deze site nog niet gevonde vooraf.
Dan zal ie idd nog wel niet veilig zijn. Ik weet niet wat je ernaast gaat gebruiken, maar weer wel voorzichtig met condooms, die willen geloof ik nog wel eens scheuren omdat de draadjes in het begin nog stuk zijn..

Hij zit diep in je baarmoeder dus als het goed is heeft sex niet echt invloed op verzakkingen oid. Het kan zijn dat hij wordt uitgestoten (kleine kans hoor), maar dat wordt ie dan sowieso, of je nou sex hebt of niet. Ik had de dag na de plaatsing sex en nergens last van gehad, hij zit nog mooi op z'n plek

Veel plezier alvast
  zondag 27 augustus 2006 @ 17:15:06 #106
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_41228091
En als je aan de pil was, kan je die er gewoon naast slikken. Heb je dat condoom ook niet nodig.
pi_41252229
Heeft dit nu een positief effect op het zin hebben in seks?
pi_41252293
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 14:02 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Het is niet prettig, maar zeker goed te doen zonder verdoving. Op het moment dat je je realiseert dat het pijn doet, is het ergste alweer over.
Dat weet ik nog niet hoor, ik ben vreselijk gevoelig, bij een normaal orgasme moet ik al een kwartier blijven liggen van de buikkrampen... Ik ben echt vreselijk gevoelig dus voor baarmoederkrampen, dus zonder verdoving durf ik het écht niet...
I had a signature once. It was awful.
pi_41252351
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 12:16 schreef Surferdude het volgende:
Heeft dit nu een positief effect op het zin hebben in seks?
Dat hangt er vanaf hoe je libido is zonder invloed van hormonen, daar zal het ongeveer gelijk aan zijn
  maandag 28 augustus 2006 @ 12:21:31 #110
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_41252365
Vraagje, misschien zijn er meer met deze ervaring... Ik heb sinds de Mirena is geplaatst zo af en toe nog krampen, maar altijd op één plaats, namelijk links achter op m'n rug, ik denk ter hoogte van m'n eierstok. Deze pijn straalt door naar m'n linkerbil en -been. Ook voel ik de krampen dan onderin m'n buik.

Wat zou dit kunnen zijn en moet ik hiermee terug naar de gyn?
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_41252454
Nu heb ik (nog) geen Mirena, maar als ik ongesteld moet worden of ongesteld ben heb ik ook in mijn rug steken die doorlopen naar mijn bil en vooral bovenbeen. Ik denk dus dat het gewoon een kramp is of door de hormonen wordt veroorzaakt.
I had a signature once. It was awful.
  maandag 28 augustus 2006 @ 12:34:03 #112
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_41252675
Hmmm ja, ik had al zo'n vermoeden dat ik ergens rond m'n normale menstruatie zou moeten zitten . Ernstige choco-behoefte, beetje jankerig en opgeblazen gevoel. Maar, meer dan een beetje roodgekleurde afscheiding is het tot dusver niet .

Thnx

Oja, ik zou jou ook nog vertellen hoe ik het dus ervaar. Ik denk dat je het merendeel al hebt kunnen lezen in de vorige topics. Ik heb dus ruim 2 maand flink bruinverlies gehad . Nu nog steeds een beetje, maar er zit een duidelijke verbetering in. Daarbij ben ik sinds het plaatsen niet meer echt ongesteld geweest, dus dat is allemaal prima .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_41286037
Dat je 2 weken geen seks mag hebben heb ik ook nog nooit gehoord, in de bijsluiter van de Gynefix staat wel 5-7 dagen. Ook tampons mogen 5 - 7 dagen niet. Ik denk dat het meer te maken heeft met de kans op infecties, bij de mirena misschien ook nog vanwege de werking maar dan zou hij na 1 week toch al werkzaam moeten zijn? Op anticonceptie-online staat dat je de eerste 3 weken na het plaatsen van een spiraaltje (ongeacht koper of mirena) een verhoogde kans op infecties hebt. Het is toch een flinke aanslag op je binnenste, je hebt misschien zelfs wat wondjes. Sperma is dan waarschijnlijk geen goed ingrediënt om toe te voegen aan de mix. En ook de beweging is misschien niet ideaal.

Op een ander forum ben ik pas nog iemand tegengekomen die het 2 dagen na plaatsing al gedaan had en die nu dus aan de anti-biotica zit...
  woensdag 30 augustus 2006 @ 11:46:14 #114
62733 Stamp_Kip
The Chick of the night!!
pi_41321444
Hallo meiden

Ik had jullie beloofd ff te vertellen hoe het bij de gyneacoloog was geweest..
Ben net terug,was langer daar dan dat ik verwachte.
Het spiraaltje zit goed maar ik heb een vergroot ovarium (vergrote eierstok) en ze merkte hier en daar wat bobbeltjes op ik zeg wat voor bobbeltjes? Ik maak dr een foto van en dan kun je het daar over hebben met de gyn

Vergroot ovarium (vergrote eierstok)

Een eierstok kan ook in zijn geheel vergroot zijn. Ook dit is zichtbaar bij echoscopisch onderzoek. Er kan dan bijvoorbeeld sprake zijn van een heel grote cyste of een dermoïd, ook wel wondergezwel genoemd. In zo’n wondergezwel zijn vaak allerlei soorten weefsel aanwezig, zoals haren, botten en talg. Een vergrote eierstok is soms een toevalsbevinding. Klachten van langdurige buikpijn hoeven er niet mee samen te hangen. Wel is het meestal verstandig om een vergroot ovarium te verwijderen, om te voorkomen dat het in de toekomst kwaadaardig wordt of door draaien plotseling ernstige buikpijn veroorzaakt.

Bron http://www.lumc.nl/patfol(...)n%20de%20eierstokken


Verder weet ik dr ook niet goed wat ik drvan moet denken, de gyn zei dat het iig geen kwaad kon?Ben dr daarom ook niet verder op in gegaan maar heb toch gevraagt of ik de foto mee kon nemen.
Maarja als je gaat google en dan soort teksten als bovenstaand tegenkomt,vind ik best dattie me wat meer info had mogen geven hierover?? Heb het niet zo op die vage dingen/bobbeltjes..
Of maak ik me zorgen om helemaal niks?
Fotoboek
Hating me is easy...Loving me takes courage
  woensdag 30 augustus 2006 @ 11:47:39 #115
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_41321484
Oh dat is niet zo mooi Stamp_Kip! Wat had je voor klachten dan?!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 30 augustus 2006 @ 11:51:13 #116
62733 Stamp_Kip
The Chick of the night!!
pi_41321609
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 11:47 schreef XcUZ_Me het volgende:
Oh dat is niet zo mooi Stamp_Kip! Wat had je voor klachten dan?!
Van de mirena bedoel je?
Ja eigelijk gewoon het bekende zoals vele van ons..krampen veel vloeien etc..
Fotoboek
Hating me is easy...Loving me takes courage
  woensdag 30 augustus 2006 @ 11:57:33 #117
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_41321789
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 11:51 schreef Stamp_Kip het volgende:

[..]

Van de mirena bedoel je?
Ja eigelijk gewoon het bekende zoals vele van ons..krampen veel vloeien etc..
Jeetje

Nou hoop maar dat het goedkomt!

Denk dat ik toch ook nog maar eens een afspraak maak voor na mijn vakantie, want better safe then sorry he?
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 30 augustus 2006 @ 12:28:55 #118
62733 Stamp_Kip
The Chick of the night!!
pi_41322764
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 11:57 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Jeetje

Nou hoop maar dat het goedkomt!

Denk dat ik toch ook nog maar eens een afspraak maak voor na mijn vakantie, want better safe then sorry he?
kun je beter doen..
Misschien is het wel niks en maak ik me veels tedruk, maar over bobbeltjes etc..kun je niet voorzichtig genoeg zijn vind ik
Fotoboek
Hating me is easy...Loving me takes courage
  woensdag 30 augustus 2006 @ 12:59:20 #119
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_41323781
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 12:28 schreef Stamp_Kip het volgende:

[..]

kun je beter doen..
Misschien is het wel niks en maak ik me veels tedruk, maar over bobbeltjes etc..kun je niet voorzichtig genoeg zijn vind ik
Nee, je hebt groot gelijk!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 30 augustus 2006 @ 18:45:17 #120
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_41335537
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 11:46 schreef Stamp_Kip het volgende:
Hallo meiden
-knip-
Klinkt een klein beetje als PCO
pi_41611202
Na t lezen van dit alles wil ik toch ook mn verhaal kwijt.. en zo denk ik mooi ff nie aan de pijn
Net mn spiraaltje laten plaatsen door mn huisarts, was nie zenuwachtig of wat dan ook, maar heb heeeeeel veel pijn gehad. Heb schijnbaar een hele smalle baarmoedermond (daardoor heb ik ook altijd zo'n pijn als ik ongesteld ben) En alleen t opmeten deed me dus al gillen. En ik ben echt geen watje!! Mijn huisarts schrok behoorlijk, ook tijdens t inbrengen van t spiraaltje en wil daarom voor de zekerheid dat ik vanmiddag al een echo laat maken ipv na t weekend. Dus nu kan ik fijn tot 15.30 gaan zitten wachten. Hoop zo dat ie goed zit, maar heb nu echt mega krampen... Wat zegt dat?

Als ie nie goed zit halen ze m eruit en willen ze meteen een nieuwe plaatsen, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nie weet of ik dat wel wil.. Ben ik toch een watje, maar t was echt zo'n vieze snijdende mega pijn.. Brrr. Was maar goed dat die spreekkamer dubbel geïsoleerd was.
Huisarts heeft ook daarna meteen mn moeder opgebeld, zonder dat ik t wist, om me op te vangen.. Hij vond t allemaal echt erg.. Maar zo denk ik dus dat t spiraaltje ook echt nie goed zit..
Iemand hier ervaring mee? En voel je t als ze m eruit halen?
T lijkt simpel..... En dat is t ook.
  vrijdag 8 september 2006 @ 12:16:52 #122
62733 Stamp_Kip
The Chick of the night!!
pi_41613007
quote:
Na t lezen van dit alles wil ik toch ook mn verhaal kwijt.. en zo denk ik mooi ff nie aan de pijn
Net mn spiraaltje laten plaatsen door mn huisarts, was nie zenuwachtig of wat dan ook, maar heb heeeeeel veel pijn gehad. Heb schijnbaar een hele smalle baarmoedermond (daardoor heb ik ook altijd zo'n pijn als ik ongesteld ben) En alleen t opmeten deed me dus al gillen. En ik ben echt geen watje!! Mijn huisarts schrok behoorlijk, ook tijdens t inbrengen van t spiraaltje en wil daarom voor de zekerheid dat ik vanmiddag al een echo laat maken ipv na t weekend. Dus nu kan ik fijn tot 15.30 gaan zitten wachten. Hoop zo dat ie goed zit, maar heb nu echt mega krampen... Wat zegt dat?
Ten eerste un dikke knuf voor de pijn
Heb je iets van pijnstillers geslikt paar uur van tevoren voordat je de afspraak had? Of iig dat je huisarts het je vooraf liet weten? Juist omdat dit voor de 1 heel pijnlijk kan zijn en een ander merkt dr haast niets van.
En die krampen zijn eigelijk "normaal" alles is zeg maar beetje opgerekt door het gevroet en doen.
Je lichaam heeft iets vreemds in zich zitten en daar krijg je dit soort reacties door. Ik zou lekker ff een warm kruikje make en un pijnstillertje slikken,en lekker ff op de bank gaan liggen als je die mogelijkheid hebt ook ff van tevoren voordat je de afspraak heb bij de gynaecoloog voor een echo
quote:
Als ie nie goed zit halen ze m eruit en willen ze meteen een nieuwe plaatsen, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nie weet of ik dat wel wil.. Ben ik toch een watje, maar t was echt zo'n vieze snijdende mega pijn.. Brrr. Was maar goed dat die spreekkamer dubbel geïsoleerd was.
Huisarts heeft ook daarna meteen mn moeder opgebeld, zonder dat ik t wist, om me op te vangen.. Hij vond t allemaal echt erg.. Maar zo denk ik dus dat t spiraaltje ook echt nie goed zit..
Iemand hier ervaring mee? En voel je t als ze m eruit halen?
Je kunt vooraf wat slikken zoals ik al zei en je gyn vragen of je een verdoving mag, is een klein prikje,stelt niks voor dan de pijn die je al gehad hebt vanmorgen.
Je hebt wel een lieve huisarts ik kan totaal niet overweg met mijn huisarts maar hij wilde wel dat ik mijn spiraaltje liet zetten bij de gynaecoloog juist omdat ik ook altijd zo'n heftige menstruatie-klachten had. In het ziekenhuis (gyn) hebben ze alles bij de hand en konden ze meteen na plaatsing kijken of je spiraaltje goed zat.

Waarom denk je dattie verkeerd zit?? Omdat je zo'n pijn hebt gehad met plaatsen of/en omdat je nu zo'n krampen hebt?
Geloof me die krampen zijn "normaal" ik liep krom van de pijn toen ik trug na huis ging en dagen drna nog krampen
Zou me niet al tedruk maken meid ff pijnstillertjuh na binnen werken ook goed eten (mijn eetlust gaat altijd weg als ik heftige menstruatie-klachten heb met gevolg dak geen pijnstillers kan verdrage en kotsmisselijk word) kruikje drbij en ff lekker gaan liggen en ff voordat je gaat ook een pijnstillertje nemen.

Als je aangeeft dat echt heftig qua pijn was vanmorgen zal de gyn hier echt wel rekening mee houden en je ff verdovingkje geven.
Ik wens je veel suc6 vanmiddag en laat ff wat weten hoe het gegaan is
Fotoboek
Hating me is easy...Loving me takes courage
pi_41615561
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 12:16 schreef Stamp_Kip het volgende:

Ten eerste un dikke knuf voor de pijn
Dankjewel
quote:
Heb je iets van pijnstillers geslikt paar uur van tevoren voordat je de afspraak had? Of iig dat je huisarts het je vooraf liet weten?
Heb van hem 2 dagen van te voren moeten beginnen met slikken van arthrotec, dat schijnt ook de baarmoedermond wat soepeler te maken.. Maar hielp dus nie echt. Ook nu nie, dus ik ga gewoon lekker iets anders innemen. Ik heb nu af en toe even geen pijn, dus das al heel fijn! Mn huisarts had ook nie echt verwacht dat ik zo'n pijn zou hebben..
quote:
En die krampen zijn eigelijk "normaal" alles is zeg maar beetje opgerekt door het gevroet en doen.
Je lichaam heeft iets vreemds in zich zitten en daar krijg je dit soort reacties door.
Ah das wel een 'fijn' idee, ging r ook vanuit dat t wel pijn zou doen erna, maar toch..
quote:
Waarom denk je dattie verkeerd zit?? Omdat je zo'n pijn hebt gehad met plaatsen of/en omdat je nu zo'n krampen hebt?
Ja omdat ik dus nu nog zo'n pijn heb, en ook wel omdat mn huisarts zo mega bezorgd was.. Ik moet dus strax om 15.30 naar t zkh en van te voren weer snel langs hem om een spiraaltje voor t geval dat te halen.. Dus hij lijkt me nie echt zeker van zn zaak.. Maar goed, hij wil me natuurlijk ook de ellende besparen om alles nog een keer te moeten doorstaan en regelen enz. En in t zkh kunnen ze meteen zien of ie goed zit..
Pfff, ben iig weer wat geruster, heb net ook heerlijk in de zon gelegen
Bedankt voor al je tips en ik laat strax iets weten!!
T lijkt simpel..... En dat is t ook.
pi_41624727
Het zat goed

Wel irritant lang gelegen, ze vond t r allemaal nie helemaal goed uitzien, dus ff gynaecoloog bij gehaald. Blijkt dat ik een soort knik in mn baarmoeder heb zitten ofzoiets. Waardoor t inbrengen dus zo'n pijn deed.. En normaal doen ze t dan in t zkh met verdoving. Lekker fijn om da achteraf te horen! Haha. Ik ben iig allang blij dat ie goed zit. De buikkrampen zijn r nog steeds , maar gaat vast ooit over. En t bloeden hopelijk ook. Hoe lang duurde dat bij andere mensen die dit topic lezen? (Ik lees ff terug... Oooow das verschillend.. We wachten af...)
Nou, ik ga s lekker voor de tv hangen en mezelf verwennen met chocola
T lijkt simpel..... En dat is t ook.
  vrijdag 8 september 2006 @ 19:44:26 #125
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_41626344
Bij mij zit 'ie 3 maand en ik bloed nog steeds en ik heb nog steeds krampen.

Ben het ding beetje beu geloof ik .

Oja, die knik heb ik ook en heb 'm in het ziekenhuis gehad, mét verdoving.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  vrijdag 8 september 2006 @ 20:51:29 #126
62733 Stamp_Kip
The Chick of the night!!
pi_41628536
Gelukkig dattie goed zat

Ja meid als je alles van tevoren weet hahaha..Ik had van tevoren hier al veel info vandaan geplukt en gelukkig,achteraf gezien, kan ik het niet goed vinden met me huisarts dus ik was allang blij met me verwijskaart na de Gyn

Ik heb geen verdoving gehad, maar ik had een super grappige gyn die me echt aan het lachen maakte, dus ik was zo ontspannen dat zo gepiept was
Voelde me drna richting auto wel beetje bleh
Ik heb de Mirena vanaf 14 juli en al 8x ongesteld geworden en al die 8x lekker heerlijke krampen gehad Ole Ole haha

En wat ik ook soms heb denk ik gelukkig ik bloed nie meer dagen drna ben ik in de weer met bijvoorbeeld huishoudelijke taken en dan denk ik gadver voel je gewoon un lozing komen weer vanuit ut niets en altijd tot nu toe als ik druk bezig ben
Fotoboek
Hating me is easy...Loving me takes courage
pi_41634540
Wat een heerlijk vooruitzicht...
Ik heb iig nu al nie meer zoveel pijn, alleen loop ik wel steeds leeg als ik op sta. Ook zo'n fijn gevoel.
Hoop niet dat ik dat idd zo maar ineens tijdens mn werk of stage heb strax.. Iig altijd maar wat schoon spul meenemen komende tijd dan..
Ben wel benieuwd of ik al snel merk dat r minder hormoontjes door mn lijf gieren.. Dak minder depri word..
Hoe zit dat trouwens met tampons? Mag je die nou wel of nie gebruiken? Las ergens van nie, maar dan moet ik morgen toch echt ff mooie grote onderbroeken gaan kopen ergens
Wel echt leuk dat hier een topic over s, soort lotgenotencontact
T lijkt simpel..... En dat is t ook.
  zaterdag 9 september 2006 @ 00:30:45 #128
62733 Stamp_Kip
The Chick of the night!!
pi_41635878
ja leuk vooruitzicht he..
qua tampons de eerste week heb ik ze niet gebruikt..maar ik kan zoiezo ook voor de spiraal alleen de laatste dagen van me menstruatie tampons verdrage.
helaas die charmante tenten hebben we allemala hahaha
Fotoboek
Hating me is easy...Loving me takes courage
  zaterdag 9 september 2006 @ 10:39:45 #129
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_41642452
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 19:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
Bij mij zit 'ie 3 maand en ik bloed nog steeds en ik heb nog steeds krampen.
Bij mij was het na een maand of 3 helemaal over met bloeden (hoewel, het was meer bruinige afscheiding ) en sindsdien, alweer een jaar, geen bloedingen meer en af en toe een krampje.
  zaterdag 9 september 2006 @ 10:41:01 #130
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_41642465
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 10:39 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Bij mij was het na een maand of 3 helemaal over met bloeden (hoewel, het was meer bruinige afscheiding ) en sindsdien, alweer een jaar, geen bloedingen meer en af en toe een krampje.
Ja dat bruine ja met af en toe wat roders erdoorheen .

Ik hoop dat het nu snel stopt... 19-9 zit ie er 3 maand in en ik heb eergister een bijzondere stressvolle periode afgesloten (studie), dus hoop op snelle verbetering. Het is al eens een paar dagen weggeweest, dus heb nog wel een beetje hoop.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_41684182
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 10:41 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]


Ik hoop dat het nu snel stopt... 19-9 zit ie er 3 maand in en ik heb eergister een bijzondere stressvolle periode afgesloten (studie), dus hoop op snelle verbetering. Het is al eens een paar dagen weggeweest, dus heb nog wel een beetje hoop.
Ik hoop met je mee!
Heb zelf al wat minder klachten.. Bijna geen kramp meer, maar wel wat hoofdpijn.. En ik loop nog steeds leeg, maar lijkt minder te worden.. Durf nergens op te hopen met al de verhalen hier maja.. Heb toch geen vent dus da scheelt
T lijkt simpel..... En dat is t ook.
pi_41700035
Je mag wel tampons gebruiken, alleen de eerste week word het afgeraden om iets naar binnen te stoppen. (ook geen seks dus) ivm de verhoogde kans op infectie. (ik vind trouwens dat de meeste dokters hier wat meer over zouden moeten zeggen, de mijne heeft er iig niks over gezegd)
Verder moet je met een tampon natuurlijk oppassen dat je niks lostrekt. Dus als het kan van tevoren zorgen dat je draadje(s) naar boven/achteren gekruld zijn, en bij het verwijderen voorzichtig en langzaam trekken. De kans dat je je spiraaltje lostrekt met een tampon is minimaal, maar het schijnt wel eens voor te komen.
pi_41739756
Ik heb de laatste tijd trouwens meer haaruitval dan normaal.. zou dat aan t spiraaltje kunnen liggen (ivm hormonen)?
  dinsdag 12 september 2006 @ 21:30:20 #134
62733 Stamp_Kip
The Chick of the night!!
pi_41749892
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 16:37 schreef ZwarteMagika het volgende:
Ik heb de laatste tijd trouwens meer haaruitval dan normaal.. zou dat aan t spiraaltje kunnen liggen (ivm hormonen)?
Lijkt me sterk eigelijk..je hebt nu minder hormonen dan de pil..denk dat je ut moet zoeken in vitamine gebrek..
ik dacht namelijk dat mijn haar uitval door de pil kwam enzo maar zowel me huisarts als de gyn zei dat dit onmogelijk was..heb ut aan me moeder gevraagt die (verpleegkundige) en eerste wat ze zei was vitaminegebrek..

weet ut eigelijk ook niet hahaha..
Fotoboek
Hating me is easy...Loving me takes courage
pi_41750231
Is het niet toevallig dat je je haar aan het laten groeien bent ? Dat je gewoon schrikt van de lengte van de uitgevallen haren, dat het gewoon meer lijkt ? Dat had ik deze lente. En toen was ik al een half jaar aan de mirena.
It's my party and I'll cry if I want to.
pi_41751496
Ja ik vond het ook een beetje vergezocht, maar ik heb het nog nooit eerder zo erg gehad dus ik vroeg me af of het hier iets mee te maken had, het is toch een hormonale overgang van pil naar spiraaltje en haaruitval kan met hormonen te maken hebben. Maar ik was inderdaad van plan om es op m'n vitamientjes te letten

Ik heb m'n haar trouwens nog veel langer gehad dan dit, ook donkerder van kleur, en toen had ik veel minder losse haren dan nu. Nouja morgen sowieso naar de kapper, eens kijken hoe het gaat als er weer een stukkie af is
pi_41751599
Vraag anders even aan je kapper of ie zoiets weleens gehoord heeft. Je hoeft die man/vrouw niet alles te vertellen over je hormoonhuishouding ofzo, maar even vragen of er iets bekend is over hormonen en haaruitval is natuurlijk altijd prima.
It's my party and I'll cry if I want to.
pi_41794520
Mijn kapster zei altijd dat de meest voorkomende oorzaak van haaruitval stress is. Hormonen kunnen ook een rol spelen, maar dat hoor je vaker bij bijv. de Dianepil ofzo. Staat er iets in de bijsluiter van de Mirena over haaruitval? Je kan natuurlijk net die 1 op de 1000 zijn die er last van krijgt ofzo...

Waar je ook op moet letten is of je haar nou echt dunner/minder word. Soms heb je gewoon wat meer haaruitval dan anders, kan bijvoorbeeld ook door het weer komen of slechte voeding, gebrek aan vitamins zoals al gezegd is. Maar dat er meer haren lijken uit te vallen, hoeft niet te betekenen dat je minder haar krijgt. Haren moet nu eenmaal vervangen worden.
pi_41795360
Moet idd zeggen dat ik best een stresskip ben, maar dat was eerder nog veel erger.. het is niet opvallend dunner/minder gelukkig. Ik wilde het gister aan de kapper vragen maar ben het gewoon glad vergeten Maargoed, het is nu een stuk korter dus er komt sowieso niet meer zoveel 'uit'. Bedankt iig
pi_41819780
Hallo allemaal,

Bijna 2 maanden geleden ben ik naar mijn huis artst gegaan met vragen over anticonceptie...
Hoewel mijn huis arts geen voorstander is van het koperspiraaltje leek hem de minera de beste oplossing voor mij.
Ik ben lange tijd getrouwd geweest en slikte de pil. Ik had vaak last van buikpijn. Ook als ik niet ongesteld was.
Toen ik stopte met de pil was dit voorbij. Kan toeval zijn, maar ik voelde me stukken beter dan toen ik de pil slikte.
Sinds enige tijd heb ben ik gescheiden en heb een nieuwe vriend.
Condooms zijn voor ons geen succes want dit heeft 2 keer het resultaat gehad dat dat ding scheurde.
Ik vertelde mijn arts over de slechte ervaring met de pil en dat ik daar ook ruim 8 kilo van was aangekomen.
Volgens hem is de kans groot dat ik daar nu eenmaal aanleg voor heb en dat met de pil weer kan gebeuren.
Hij stelde zelf de mineva voor alleen wilde dit liever niet zelf plaatsen omdat hij die ervaring alleen heeft bij vrouwen die reeds kinderen hebben gehad. Hij verwees mij eerst door naar een arts die hier wel ervaring in had.
Bij deze arts aangekomen vertelde hij dat hij dit inderdaad vaker heeft gedaan, maar hij toch adviseerd dit bij een gyn. te laten doen.
Omdat zij betere middellen bezitten dan een huidarts. Mijn huisarts bleek alleen een standaard buisje te hebben die moeilijk te plaatsen is als je nog geen kinderen hebt gehad. De gyn. zou middellen hebben om de baarmoedermond op te rekken. Dit zou dan wat minder pijnlijk moeten zijn.
Ter plekke heeft hij een fax gestuurd met de vraag of ik opgeroepen kon worden.
Enkele dagen later ontving ik een brief waarin staat dat ik op de 1e dag van mijn mentruatie contact op moet nemen om een afspraak te maken voor mijn 3e of 4e dag.
Tevens wordt vermeld dat het verstandig is om een uur van te voren 400mg ibrufen te nemen om de spieren te verslappen.
Over mogelijke verdoving staat niets.... weet iemand of ik dat terplekke kan vragen of moet ik hierover van te voren bellen?

Verder lees ik over het algemeen positive verhalen die mij enigzins op mijn gemak stellen... Maar toch nog 1 vraagje...
Ik hoorde van mijn huisarts dat sommige partner in het begin de trouwtjes kunnen voelen en dat dat mogelijk iets kan prikken.
Degene waarvan de partners het konden voelen... zijn dat mannen die redelijk groot geschapen zijn? En werd die prikkels dan ook echt als onaangenaam gevonden? sorry voor mijn directe vraag, maar ik zou graag willen weten waar ik mijn vriend wel of niet op moet voorbereiden

Als het goed is zal ik over een dag of 10 mijn afspraak kunnen maken.
  donderdag 14 september 2006 @ 23:40:26 #141
62733 Stamp_Kip
The Chick of the night!!
pi_41820503
Hallo penny

Om je vraagjes te beantwoorden in zoverre dat ik dat kan Die verdoving kan je vragen ter plekke, je zal zoiezo ff een klein gesprekje hebben tis niet meteen zo van hup ligge en benen wijd

Gyneacoloog liet mij tevens ook weten dat mijn partner de draadjus zou kunnen voelen, dit hoeft niet zo tezijn natuurlijk, bij mij waren de draadjes bij plaatsing meteen stukkie korter gemaakt, mocht mijn partner dr last van hebben hoefde ik maar tebellen en dan werde deze ingekort..Of het pijn doet heb geen idee maar, he tlijkt me wel irriterent..ik geloof dat 1 iemand van ut mirena topic dr partner wel de draadjes voelde, weet ff dr naam niemeer..

Maar over het algemeen komt het vrij weinig voor


Suc6 over 10daagjes
Fotoboek
Hating me is easy...Loving me takes courage
pi_41828730
quote:
Op donderdag 14 september 2006 23:40 schreef Stamp_Kip het volgende:
ik geloof dat 1 iemand van ut mirena topic dr partner wel de draadjes voelde, weet ff dr naam niemeer..
Volgens mij was ik dat Maar dat is gelukkig maar 1 keer gebeurd, daarna geen last meer gehad. Erg fijn voelde het natuurlijk niet voor 'm, niet heel erg pijnlijk maar gewoon vervelend. Vooral als je opeens krassen op je eikel hebt schrik je wel effe
pi_41831002
Mijn vriend voelde ze wel zitten toen ik de mirena had, hij had er vooral na de daad last van, soms konden we zelfs kleine wondjes zien zitten! Uiteindelijk moesten we het alsnog met condoom doen anders was het voor hem echt niet leuk meer. Hij is trouwens niet bijzonder groot geschapen ofzo, maar ik ben volgens mij wel een beetje 'ondiep'. Ik heb wel eens gelezen dat sommige meiden bijvoorbeeld moeite hebben om hun baarmoedermond te vinden om draadjes te checken enzo, ik kan daar bijna altijd makkelijk bij, of anders met een beetje naar beneden persen ofzo. Dus ik denk dat het meer ligt aan hoe hoog jouw baarmoedermond zit dan aan de maat van je vriend!

Laat je draadjes niet te kort afknippen, die van mij waren erg kort en daardoor prikten ze ook, ze staken er net een centimetertje uit. Als de draadjes wat langer zijn kunnen ze nog omhoog/naar achteren krullen. Korter laten knippen kan altijd nog. Ik heb nu net een koperspiraaltje laten zetten maar we hebben het nog niet uitgeprobeerd, waarschijnlijk gaan we sowieso condooms gebruiken tot na de controle.
pi_41842730
Bedankt voor jullie reacties, ik kan het waarschijnlijk het beste mar gewoon allemaal op me af laten komen en afwachten hoe het voor mij en mijn partner is. Ik lees dat er gelukkig nog van alles gedaan kan worden als hij en/of ik er wel last van hebben.
In eerste instantie wil ik het best zonder verdoving proberen maar ik hoop dat als het tegenvalt ik toch een verdoving kan krijgen.
Ik laat wel weten hoe het gegaan is.
Top trouwens dit forum, ben hier veel meer te weten gekomen dan op menige sites
pi_42014236
Ik lees toch zo nu en dan verhalen van vrouwen die een roesje hebben gehad bij het plaatsen van het mirena-spiraaltje. Weet iemand hier meer van? Staan gynaecologen daar afkerig tegenover? Ik neem aan dat er dan toch een anesthesist bij moet en misschien vindt men dat te veel gedoe?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 21 september 2006 @ 14:27:36 #146
144251 anneVi
... die van ChrisVi, ja.
pi_42014921
quote:
Op donderdag 21 september 2006 14:06 schreef Claudia_x het volgende:
Ik lees toch zo nu en dan verhalen van vrouwen die een roesje hebben gehad bij het plaatsen van het mirena-spiraaltje. Weet iemand hier meer van? Staan gynaecologen daar afkerig tegenover? Ik neem aan dat er dan toch een anesthesist bij moet en misschien vindt men dat te veel gedoe?
Dat lijkt me toch wel héél zwaar overdreven, ik durf te zeggen géén Amerikaanse toestanden gaan beginnen hier
Bedenk even wat een kleine ingreep het nou eigenlijk is. Er is één moment waarop het even zeer kan doen maar dat is ook zomaar voorbij.
  donderdag 21 september 2006 @ 14:36:18 #147
62733 Stamp_Kip
The Chick of the night!!
pi_42015159
quote:
Top trouwens dit forum, ben hier veel meer te weten gekomen dan op menige sites
dat zei ik namelijk ook ergens in nummertje 1 ofzo

En hoe is 't nu Penny? Dag 10 bijna aangebroken
Fotoboek
Hating me is easy...Loving me takes courage
pi_42016621
quote:
Op donderdag 21 september 2006 14:27 schreef anneVi het volgende:

Dat lijkt me toch wel héél zwaar overdreven, ik durf te zeggen géén Amerikaanse toestanden gaan beginnen hier
Bedenk even wat een kleine ingreep het nou eigenlijk is. Er is één moment waarop het even zeer kan doen maar dat is ook zomaar voorbij.
Ik was al bang voor zo'n reactie. Ik heb de laatste tijd veel gedoe aan mijn lijf gehad en ik zie medische toestanden even niet zo zitten, maar ik wil ook graag weer normaal functioneren. Het is niet aan jou om te bepalen dat ik maar pijn moet doorstaan.

Heel graag wil ik van mensen horen of ze de mogelijkheid van een roesje besproken hebben en wat daarop de reactie was.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_42016665
quote:
Op donderdag 21 september 2006 14:36 schreef Stamp_Kip het volgende:

dat zei ik namelijk ook ergens in nummertje 1 ofzo
Het is inderdaad zoveel fijner om persoonlijke ervaringen te lezen dan zo'n standaard informatiefoldertje.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 21 september 2006 @ 19:38:06 #150
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_42023985
Er zijn users die inderdaad een roesje hebben gehad, maar als ik me goed herinner is dit bijna altijd op verzoek gegaan. Ik heb er ook om gevraagd, maar de gyn vond het niet nodig. Ik achteraf ook niet.

Overigens denk ik dat de opmerking van AnneVi eerder geruststellend bedoeld was dan aanvallend, maar dit terzijde.
pi_42039104
quote:
Op donderdag 21 september 2006 15:28 schreef Claudia_x het volgende:


Heel graag wil ik van mensen horen of ze de mogelijkheid van een roesje besproken hebben en wat daarop de reactie was.
Naar wat ik heb gehoord en gelezen is het heel specifiek per persoon of het wel of geen pijn doet. Het is in ieder geval altijd handig om te weten of je baarmoeder geen vreemde afwijkingen vertoont, waardoor het inbrengen moeilijker zou kunnen gaan. Verder vind ik dat als je het zelf graag wil, het ook gewoon moet kunnen, dus als je gyn geen roesje zou willen geven, gewoon een nieuwe zoeken!
Ik ben iig wel een voorstander van evt verdoving, maar komt ook omdat ik veel auw had

Maar nu gaat t goed! Vandaag 2 weken verder, geen buikpijn meer gehad en ook weinig tot geen bloedverlies
T lijkt simpel..... En dat is t ook.
pi_42156940
ohhh ik zit nog steeds te wachten tot ik een afspraak kan maken....
ik had 2 dagen geleden al ongesteld moeten worden
pi_42175207
OKe... vandag heb ik eindelijk kunnen bellen voor een afspraak. BLijkt dat ik meteen morgen al moet komen!!!!!! Heb gevraagd of ik een verdoving of roesje kan krijgen maar dat blijkt dus niet het geval te zijn (normaal gesproken) ik moet voor het slapen gaan en morgen een uur van te voren een ibrufen van 400 nemen. Dat zou voldoende moeten zijn
  woensdag 27 september 2006 @ 18:43:23 #154
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_42175650
quote:
Op woensdag 27 september 2006 18:24 schreef penny het volgende:
OKe... vandag heb ik eindelijk kunnen bellen voor een afspraak. BLijkt dat ik meteen morgen al moet komen!!!!!! Heb gevraagd of ik een verdoving of roesje kan krijgen maar dat blijkt dus niet het geval te zijn (normaal gesproken) ik moet voor het slapen gaan en morgen een uur van te voren een ibrufen van 400 nemen. Dat zou voldoende moeten zijn
Het valt echt reuze mee, echt! Ontspannen is echt dé oplossing, hoewel dit héél moeilijk is...

Sterkte!
pi_42176418
Idd, en neem je vriend mee als 't kan, scheelt ook een heleboel zenuwen en hij kan je een beetje afleiden als je daar ligt. Succes!
pi_42177438
Ja ik probeer er ook niet te veel aan te denken hoor. Ik heb het voornemen gewoon er naar toe te gaan en zo ontspannen mogelijk op te stellen... doet het zeer, dan doet het zeer, daar kan je toch niets aan veranderen en ik heb begrepen dat je over het algemeen zo weer buiten staat.
Helaas kan ik mijn vriend niet meenemen... Hij woont ruim 170 km bij mij vandaan. En ik moet al rond 10.00 uur. Omdat ik het advies kreeg niet alleen te komen ivm de terug reis is mijn ma zo lief om mee te rijden. Maar ja.. om als 30+ nu aan mijn ma te gaan vragen of ze mijn handje bij zoiets wil vast houden... ha ha ha... nee ik probeer wel gewoon aan leuke dingen te denken.
pi_42195444
Nou ik ben weer thuis!!!

Het is me reuze meegevallen... ik stond na 10 min weer buiten.
2 x een hele gemene kramp gehad maar die waren echt maar van korte duur... echt seconde werk.
Dat gevoel was niet meteen helemaal weg, maar je kan het vergelijken met normale menstruatie pijn (voor mij dan) Nu af en toe een krampje zoals ik gewend ben bij menstruatie op de 1e dag of als het net moet doorkomen.
Ben dus erg tevreden over hoe het gegaan is. Over 6 weken controle en dan ben ik er vanaf.
Wel vertelde de arts dat het meteen veilig is en hij gezien heeft dat het goed op zijn plaats zit, maar omdat je nooit 100% zeker weet of het lichaam het niet gaat verstoten adviseerde hij voor alle zekerheid de 1e 6 weken een condoom te gebruiken (ik slik geen pil). Hij zegt dat het waarschijnlijk overbodig is, maar gewoon uit voorzorg adviseerde hij dit.
pi_42195634
de draadjes van het spiraaltje kunnen het condoom toch beschadigen als hij nog maar net zit, omdat deze dan nog hard zijn?
I had a signature once. It was awful.
pi_42195674
Blij voor je dat het mee is gevallen penny!
het komt inderdaad wel es voor dat het condoom stuk gaat, kans is niet groot maar let er wel op.. heb de eerste weken maar gewoon lekker over me heen laten spuiten voor de zekerheid
pi_42195786
ja daar dacht ik ook al aan... ik zie het wel.... inderdaad een idee om maar gewoon voor het zingen te kerk uit te laten gaan ja... je weet maar nooit... en zo als de arts al zei.... hij ziet geen reden waarom het niet goed zou zitten, maar je weet het gewoon pas zeker na het onderzoek... hij gaat er wel vanuit dat alles in orde is. Hi heeft na afloop nog laten zien op dat scherm dat het goed zat.

Ik las hier ooit dat iemand de draadjes niet kon voelen... hij vertelde dat dat mogelijk is en dat het per persoon verschillend is... als de baarmoeder dieper is en je bijv. niet echt lange vingers hebt kan het zijn dat je ze niet voelt en dat het dus niet betekend dat het niet goed zit


oja ik las ook iets over tampons.... volgens mijn arts mag ik die gewoon meteen gebruiken
pi_42195894
quote:
Op donderdag 28 september 2006 12:15 schreef penny het volgende:

oja ik las ook iets over tampons.... volgens mijn arts mag ik die gewoon meteen gebruiken
dat verschilt ook weer per arts, de mijne zei er niks over dus heb de volgende dag eentje gebruikt. Toen las ik hier dat het werd afgeraden en dacht ik shiiit.. straks heb ik 'm verschoven 6 weken lang beetje paranoide geweest maar gelukkig niks aan de hand. Ik heb die dingen daarna nooit meer nodig gehad
pi_42195974
ik hoop ook dat ik ze niet meer nodig zal hebben...kan zijn dat ik de eerste 3 maanden onregelmatig bloed verlies heb, maar kan ook zijn dat dat na een week al over is.
Daarnaast kan het zijn dat ik nog maar kort ongesteld wordt... of gewoon helemaal niet meer
pi_42196090
Das inderdaad afwachten.. Ik word sinds de plaatsing gewoon regelmatig ongesteld, 1 dag een beetje van dat lichtbruinige bloedverlies (wat ik eigenlijk alleen tijdens de sex merk), paar dagen buikpijn en snel geirriteerd enzo. Ben wel blij dat ik dat nog heb, zo'n controle dat alles nog goed zit en ik niet zwanger ben
pi_42196351
ja vooral in het begin is het fijn om een bevestiging te hebben dat je niet zwanger bent... maar na een aantal maanden denk ik dat je er wel vanuit mag gaan dat alles goed werkt... lijkt mij persoonlijk dan wel lekker om niet meer ongesteld te worden... maar goed... als ik dat wel gewoon ben vind ik het ook geen probleem hoor.
pi_42429032
hoe lang duurt het bloeden in het begin eigenlijk? ik bloed nu al anderhalve week en begin het toch wel zat te worden... het is niet veel, maar ja.... toch te veel om gewoon sex te hebben
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 18:23:54 #166
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_42429056


Ik heb ruim 3 maanden zo gebloed! Dus als je het nu al zat bent, hoop ik maar voor je dat jij dat niet krijgt...
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_42439700
Ik heb nu mijn 2e Mirena.
2e, want de eerste keer ging niet goed. Bij de Rutgers laten zetten (met verdoving) en dat ging allemaal prima, maar de 1,5 jaar erna regelmatig zulke ernstige buikkrampen gehad dat ik hem er uit heb laten halen. Krampen waren zo erg dat ik van het ene op het andere moment niet meer rechtop kon staan. Hij zat wel goed volgens de echo.

Toen een paar jaar Nuvaring gebruikt. Beviel prima, behalve dan dat mijn libido echt 0 was aan het eind. Moeder van vriendin is abortusarts en die dacht dat de Mirena de eerste keer verkeerd was geplaatst, dus heb ik weer een afspraak gemaakt om hem erin te laten zetten.

Dit keer bij de huisarts omdat bij de Rutgers een lange wachttijd was. Vooraf een ibuprofen 400 mg geslikt en dapper alleen erheen. Ellende begon. Blijkt dat mijn baarmoederkanaal langer is dan bij de gemiddelde vrouw (en in een bochtje?) en de huisarts kreeg de sonde er al nauwelijks in. De Mirena zelf heeft ze geforceerd. Schijnt dat ik heb liggen kermen van pijn (en heb echt een hoge pijngrens!) en toen flauw ben gevallen. Mijn man gebeld die me zou komen ophalen. 30 min later kom ik van die tafel af en val weer flauw. Huisarts gaf toen maar een inhectie diclofenac en toen ging het snel beter. Moest alleen wel naar het ziekenhuis voor een spoedecho want de huisarts vertrouwde het niet. Bleek allemaal in orde.

Nu zijn we 3 maanden verder en alles gaat goed. Geen menstruaties meer en ook geen krampen (af en toe een beetje, maar niet in vergelijking tot nr.1).
pi_42465331
Zet mij ook maar in die Hall of Fame in de OP...in december heb ik 'm vier jaar en ik vind het heerlijk. Geen gedoe met pillen, bijna nooit ongesteld en als ik het al ben is het heel weinig en kort....
Verder nergens last van. Het zetten was geen pretje (ik was toen 2 maanden 20), viel zelfs bijna flauw achteraf, maar ik heb het er zeker voor over gehad!
pi_42497568
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 18:23 schreef XcUZ_Me het volgende:


Ik heb ruim 3 maanden zo gebloed! Dus als je het nu al zat bent, hoop ik maar voor je dat jij dat niet krijgt...
Oeps.. nou ik mag dan inderdaad hopen dat ik dat niet krijg...
Heb je er veel last van gehad of was het meer een aanhoudend bloeden dat eigenlijk niet veel voorsteld?
Bij mij wisseld dat namelijk. De ene dag lijkt het of ik zo goed als niet gebloed heb en de volgende dag is het weer wat meer.
Dit weekend leek het er op dat ik bloeden over zou gaan.
Ik had heel af en toe een klein drupje bloed. Vrijdag avond was het zo weinig dat het ook met sex geen invloed heeft gehad. Zaterdag avond kreeg ik na de sex van mijn vriend te horen dat ik een beetje bloedde. Hij schok omdat hij dacht dat er mogelijk iets niet goed was gegaan met de spiraal door de sex. Ik heb hem verteld dat dat waarschijnlijk niet het geval is omdat het kan zijn dat ik de eerste tijd onregelmatig was bloed kan verliezen.
De rest van de volgende dag bijna geen bloed verlies gehad, maar aan het einde van de dag kreeg ik opeens flinke krampen en was het bloeden ook weer veel erger geworden.
Is er iemand die hier ook zo'n afwisselende ervaring mee heeft?
Ik vind het namelijk zo vreemd dat het soms bijna we is en dan weer terug komt.
Het klopt toch wel dat ik tegen mijn vriend zei dat het waarschijnlijk niets met de sex te maken heeft? dat daar inprincipe niets verkeerd gegaan kan zijn?
pi_42497813
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 22:11 schreef Ikook het volgende:
Zet mij ook maar in die Hall of Fame in de OP...in december heb ik 'm vier jaar en ik vind het heerlijk. Geen gedoe met pillen, bijna nooit ongesteld en als ik het al ben is het heel weinig en kort....
Verder nergens last van. Het zetten was geen pretje (ik was toen 2 maanden 20), viel zelfs bijna flauw achteraf, maar ik heb het er zeker voor over gehad!
Het zetten is bij mij reuze meegevallen.... daar was ik al heeeeeel blij mee. dus ik was meteen al happy met dat ding.
Hopelijk gaat het bij mij qua menstrautie net zo als bij jou.
och... ik moet maar zo denken... alles heeft z'n voor en nadelen... aangezien ik geluk heb gehad bij het plaatsen, maar ik nu wat ongeduldig ben over het bloeden... Tja... ik kan natuurlijk niet ALLES hebben
Als dit eenmaal achter de rug is zal ik er waarschijnlijk alleen maar plezier van beleden.
  zondag 8 oktober 2006 @ 23:28:42 #171
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_42497833
Ik heb ook behoorlijk lang gebloed, maar het is het allemaal waard geweest.

We hebben een M
We hebben een I
We hebben een R
We hebben een E
We hebben een N
We hebben een A

MIRENA
pi_42498032
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 23:28 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ik heb ook behoorlijk lang gebloed, maar het is het allemaal waard geweest.

We hebben een M
We hebben een I
We hebben een R
We hebben een E
We hebben een N
We hebben een A

MIRENA
hahaha...

was het bij jou ook zo onregelmatig dat je dacht dat het over was en dan weer terug kwam?
  zondag 8 oktober 2006 @ 23:36:07 #173
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_42498130
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 23:33 schreef penny het volgende:


hahaha...

was het bij jou ook zo onregelmatig dat je dacht dat het over was en dan weer terug kwam?
Nee, bij mij was het echt 3 maanden continue ofzo. Maar het was meer bruinige afscheiding dan echt bloeden.
  maandag 9 oktober 2006 @ 09:39:21 #174
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_42503504
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 23:36 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Nee, bij mij was het echt 3 maanden continue ofzo. Maar het was meer bruinige afscheiding dan echt bloeden.
Same here.

En na ruim 2 weken weg te zijn geweest, is het nu weer terug .

Als het niet toevallig mn menstruatie is en niet over een paar dagen weer weg is, ga ik naar de gyn... Heb nog steeds regelmatig erg pijnlijke krampen die m'n hele been doorschieten .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_42579854
Schijnt dat de Mirena 6 maanden nodig heeft... Dan pas is je lichaam eraan gewend. Krampen en spotting enzo hoort daar bij... Bij mij was het die laatste keer dus gelukkig met 1 maandje bekeken
  maandag 16 oktober 2006 @ 11:39:49 #176
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_42718274
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 16:01 schreef Firx het volgende:
Schijnt dat de Mirena 6 maanden nodig heeft... Dan pas is je lichaam eraan gewend. Krampen en spotting enzo hoort daar bij... Bij mij was het die laatste keer dus gelukkig met 1 maandje bekeken
Het zal best, maar ik heb toch voor volgende week maandag een afspraak gemaakt bij de gyn. Ik blijf maar bloed verliezen, heb extreme haaruitval en flinke krampen bij tijd en wijle. Ik ben het zat. Ik heb welgeteld in de afgelopen 4 maand één keer kunnen vrijen met m'n vriend, voor de rest gewoon teveel bloedverlies. En daarna begon het direct weer te bloeden. Nou, hele goede anticonceptie op deze wijze .

Hij mag eruit, ben er klaar mee.

Kloterige is alleen dat dit m'n laatste optie was voor een anticonceptivum. Voor de rest *alles* ongeveer wel geprobeerd. Dat wordt dus een leven lang kloten met rubbertjes.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 16 oktober 2006 @ 11:43:59 #177
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_42718400
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 11:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
Het zal best, maar ik heb toch voor volgende week maandag een afspraak gemaakt bij de gyn. Ik blijf maar bloed verliezen, heb extreme haaruitval en flinke krampen bij tijd en wijle. Ik ben het zat. Ik heb welgeteld in de afgelopen 4 maand één keer kunnen vrijen met m'n vriend, voor de rest gewoon teveel bloedverlies. En daarna begon het direct weer te bloeden. Nou, hele goede anticonceptie op deze wijze .

Hij mag eruit, ben er klaar mee.

Kloterige is alleen dat dit m'n laatste optie was voor een anticonceptivum. Voor de rest *alles* ongeveer wel geprobeerd. Dat wordt dus een leven lang kloten met rubbertjes.
Wat kut...
  maandag 16 oktober 2006 @ 11:47:22 #178
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_42718451
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 11:43 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Wat kut...
Ik heb ook ontzettend de pest in. Maar vanochtend weer haren gewassen en ik haal handenvol eruit. Er blijft zo langzaamaan niets over. Dat was zo ongeveer wel de spreekwoordelijke druppel.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_42718502
Jemig, balen voor je XM Ik heb ook meer haaruitval dan normaal, had het er al over eerder in het topic, maar handenvol das wel heel extreem.. Je gyn zal ook wel zeggen dat je nog effe geduld moet hebben maar kan me goed voorstellen dat je het helemaal zat bent!

Sterkte d'r mee!

Dat wordt wachten op de mannenpil
  maandag 16 oktober 2006 @ 12:00:17 #180
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_42718641
Ze mogen een echo maken ipv ff kijken of ze de draadjes nog zien en ik wil een bloedbeeld op hormonen laten bepalen. Als dat allemaal gewoon ok is en de haaruitval misschien meer stressgerelateerd blijkt te zijn (afstuderen, sollicitatieprocedures etc) dan wil ik het eventueel nog aankijken tot dat 'ie een half jaar zit, dat zou rond midden december zijn. Als ik dan echter nog steeds klachten heb, dan gaat ie eruit. Direct.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 16 oktober 2006 @ 12:05:28 #181
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_42718725
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 12:00 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ze mogen een echo maken ipv ff kijken of ze de draadjes nog zien en ik wil een bloedbeeld op hormonen laten bepalen. Als dat allemaal gewoon ok is en de haaruitval misschien meer stressgerelateerd blijkt te zijn (afstuderen, sollicitatieprocedures etc) dan wil ik het eventueel nog aankijken tot dat 'ie een half jaar zit, dat zou rond midden december zijn. Als ik dan echter nog steeds klachten heb, dan gaat ie eruit. Direct.
Is haaruitval een bekend verschijnsel van de Mirena? Misschien reageert je lichaam wel zo panisch op dat ding omdat je veel druk en stress ervaart op het moment?
  maandag 16 oktober 2006 @ 12:27:30 #182
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_42719081
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 12:05 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Is haaruitval een bekend verschijnsel van de Mirena? Misschien reageert je lichaam wel zo panisch op dat ding omdat je veel druk en stress ervaart op het moment?
Nee, want ben ook lekker onbezorgd op vakantie geweest en toen was het hetzelfde. Ik heb niet echt het idee ernstig gestresst te zijn op het moment. En ik heb het me ook niet ingebeeld dat ik weer ging bloeden en fikse krampen kreeg na het vrijen... Ik wil gewoon weten of mn bloed ok is en of er niet zo'n Mirena-haakje in m'n baarmoeder loopt te harken ofzo .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 23 oktober 2006 @ 21:47:21 #183
123189 Klare
Extraordinary Girl
pi_42913018
Ok, dat wordt dus zeker geen mirena voor mij. Na stressperiode en stoppen met de Yasminpil viel/valt m`n haar ook zo uit. Heb nu nog 1/4 over van wat ik had. Het groeit wel weer aan, dat wel. Maar voorlopig zit losdragen er niet meer in. En ik wil dat risico niet nog een keer lopen. Maar die rubbertjes vertrouw ik ook gewoon niet altijd... Dus als iemand nog ander opties heeft....
  maandag 23 oktober 2006 @ 22:35:07 #184
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_42913302
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 21:47 schreef Klare het volgende:
Ok, dat wordt dus zeker geen mirena voor mij. Na stressperiode en stoppen met de Yasminpil viel/valt m`n haar ook zo uit. Heb nu nog 1/4 over van wat ik had. Het groeit wel weer aan, dat wel. Maar voorlopig zit losdragen er niet meer in. En ik wil dat risico niet nog een keer lopen. Maar die rubbertjes vertrouw ik ook gewoon niet altijd... Dus als iemand nog ander opties heeft....
Het is natuurlijk niet gezegd dat jij last van haaruitval krijgt met de Mirena....
pi_42913578
Hoest vandaag gegaan XM?
  maandag 23 oktober 2006 @ 23:13:05 #186
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_42913618
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 23:11 schreef ZwarteMagika het volgende:
Hoest vandaag gegaan XM?


Nog ingeschreven?
  woensdag 25 oktober 2006 @ 10:59:14 #187
123189 Klare
Extraordinary Girl
pi_42915007
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 22:35 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Het is natuurlijk niet gezegd dat jij last van haaruitval krijgt met de Mirena....
Nee maar m`n haar groeit nu net weer aan en ben nog zeker 2 tot 3 jaar bezig om het weer normaal te krijgen. Dus dat risico wil ik echt niet lopen.
pi_42920242
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 23:13 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]



Nog ingeschreven?
zie fobo
  woensdag 25 oktober 2006 @ 18:43:08 #189
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_42929512
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 23:11 schreef ZwarteMagika het volgende:
Hoest vandaag gegaan XM?
Heb de afspraak verzet ivm nieuwe baan . Ben afgelopen maandag begonnen en om dan gelijk later te komen .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_42946950
Woeii gefeli met je nieuwe baan

Nou ik nog
pi_43019959
nu is de tijd dat ik normaal flink ongesteld zou moeten zijn... maar ik heb alleen af en toe flinke krampen. ( erger dan normaal maar wel heel kort) en bloed verlies in minimaal... heb genoeg aan een inlegkruisje... ik denk dat ik dus niet mag klagen voor de eerste menstruatie na de plaatsing van de spiraal. Ik heb begrepen dat het de keren erna waarschijnlijk alleen maar minder wordt...
ben er na 1maand nu al super blij mee.
pi_43056060
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 14:32 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja, Mirenabezitster hier .

Enfin, ik heb sinds 2 weken na het plaatsen last van bruinverlies en dat duurt nu al 6 weken .

Ben dus vooralsnog niet heel enthousiast, omdat dit voor mij het vrijen in de weg staat. Krampen worden wel steeds minder gelukkig.
Hier ook nu bijna 2 maanden en voel me opgefokt dat ik nog onregelmatig verlies heb dat ook voor mij het vrijen in de weg staat. Jongen wil niet snel meer proberen, bang voor resten.
pi_43058358
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 01:27 schreef SV het volgende:
Jongen wil niet snel meer proberen, bang voor resten.
pff, met zo'n zeur zou ik niet eens sex WILLEN hebben
  maandag 30 oktober 2006 @ 09:11:40 #194
123189 Klare
Extraordinary Girl
pi_43058388
Hebben meer mensen zo`n wazig mailtje gehad van iemand die voor 'alternatieve' conceptiemethode soort van reclame maakt? Vaag hoor...
pi_43172930
3,5 week geleden heb ik een Mirena laten plaatsen. In die weken heb ik behoorlijk gebloed en krampen gehad. Ik weet dat dat erbij hoort, dus het was vervelend maar niks aan te doen. Nu ben ik een aantal dagen geleden mijn spiraaltje verloren. Hij was zo ver gezakt dat mijn huisarts hem er zo uit kon trekken. Ik heb hem helemaal niet voelen zakken en was dus blij dat ik nu in ieder geval wist dat hij eruit gekomen was.

Omdat het plaatsen vreselijk pijn heeft gedaan, wil ik niet (zonder informatie) zomaar een nieuwe laten plaatsen zonder te weten of ik nu een verhoogde kans heb dat dit weer gebeurt. Mijn huisarts kon mijn vragen niet beantwoorden. Mijn baarmoeder is opgemeten en direct na het plaatsen is een echo gedaan, dus dit is geen verklaring. De controle afspraak met de gyn heb ik laten staan, om daar mijn vragen te kunnen stellen. Nu ben ik op zoek naar mensen die dit ook hebben meegemaakt... wat waren bij jou de oorzaken en hoe nu verder?
pi_43516175
Ik heb vandaag het zelfde meegemaakt. Ik had naast wat bloedingen totaal geen klachten. En de laatste 3 dagen had ik ook geen bloedingen meer.
Helemaal blij was ik dus.
Ik moest vandaag voor controle komen en bleek het gezakt te zijn.
Zonder dat ik dit keer pijnstillers heb kunnen nemen werd het er uitgehaald en direct een nieuwe geplaatst. Ik kreeg te horen dat ze geen garantie kunnen geven of het nu wel goed gaat. Het kan zijn dat mijn baarmoeder een vreemd ding niet accepteerd. Maar het kan ook zijn dat het toch niet helemaal goed geplaatst was de eerste keer. (vreemd want na de eerste plaatsing heeft hij nog gekeken of het goed zat)
2 jan. moet ik weer voor controle komen en dan pas weet ik of het goed is.
pi_43516209
p.s. ook zonder pijnstillers vond ik de pijn meevallen. Geen pretje maar het is maar van korte duur.
pi_43737926
ik heb twee dagen plat gelegen van de pijn na het zetten van het spiraaltje (ondanks pijnstillers en valium die ik toegediend kreeg ).
nu heb ik hem ruim 2 jaar en wil ik eigenlijk een ander anti conceptie middel gaan gebruiken.
wat en hoe ben ik nog niet helemaal over uit.
maar dat er uithalen. daar zie ik dus zo vreselijk tegenop, omdat het plaatsten gigantisch pijn deed.
ben ik dan gedoemd om weer pijn te lijden?

+ hoevaak moeten jullie op controle? mijn arts heeft daar niets over gezegd en ik ben dus ook nog nooit gecontroleerd.
pi_43743079
Eruit halen stelt niks voor (schijnt, nog niet zelf meegemaakt)

Mijn arts zei er ook niks over na de 1e controle, die zei alleen dat ik 'm er over 5 jaar uit moet laten halen.. misschien dat ik volgend jaar zelf maar een afspraak maak.
pi_43745257
mijn huisarts heeft hem na 6 weken nog eens gecontroleerd, en daarna hoefde het in principe niet, maar als ik me er gerust gesteld door voelde, dan kon het nog wel eens..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_44060556
Maandag wordt bij mij het spiraaltje geplaatst..

Ik hoop van harte dat mijn menstruatie ook zo goed als weggaat!
pi_44214816
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 17:33 schreef Raissa het volgende:
Maandag wordt bij mij het spiraaltje geplaatst..

Ik hoop van harte dat mijn menstruatie ook zo goed als weggaat!
Nou, maandag is de mirena dus gezet! De dag zelf baalde ik er flink van, het zetten deed érg veel pijn en de krampen de hele dag door waren nou ook niet bepaald prettig. Dinsdag had ik nergens last van, niet meer ongesteld, geen krampen, best ideaal. Tot op heden is het zo gebleven, ben benieuwd of dat zo blijft
pi_44218279
Goed nieuws dus, hopen dat het zo blijft!
pi_44326168
Ik zit er ook over te denken om de Mirena te plaatsen, ik ben jaren lang aan de pil geweest maar ik ben een half jaar geleden gestopt.

Nou heb ik weer een vriend, en ik zou heel graag aan de Mirena willen, alleen vroeg ik me af of de bruine afscheiding bij iedereen is?
En wat zien jullie als de grootste nadelen?
pi_44326556
quote:
Op maandag 11 december 2006 14:45 schreef Rhanna het volgende:
En wat zien jullie als de grootste nadelen?
Het plaatsen

Tot nu toe heb ik 1 keer een lichte bloeding gehad
pi_44334242
quote:
Op maandag 11 december 2006 14:45 schreef Rhanna het volgende:
alleen vroeg ik me af of de bruine afscheiding bij iedereen is?
En wat zien jullie als de grootste nadelen?
Die bruine afscheiding is eigenlijk mn menstruatie, en het is heel weinig. Ben blij dat er uberhaupt nog iets uitkomt elke maand, kan ik toch een beetje zien of alles nog goed gaat daarbinnen
pi_44482615
Ik heb opeens nogal veel bloedverlies Het loopt er niet met liters uit maar tijdens de sex zat alles opeens onder de bruine meuk, veel erger dan normaal en een week voordat ik eigenlijk 'ongesteld' moet worden (normaal heb ik rond deze tijd ook al een dag last van licht bruinige afscheiding).
Moet ik me nou zorgen gaan maken of komt dit wel vaker voor? Van die bijsluiter wordt ik nog zenuwachtiger Als het aanhoudt ga ik maandag voor de zekerheid effe de huisarts bellen denk..
pi_44510850
Ik heb echt een keer in de zoveel tijd at random 1 dagje een beetje bloedverlies, maar dat is echt al te weinig om uberhaupt een tampon in te doen.

En ja, die bruine meuk de eerste twee maanden. Tja. Niet fijn, maar echt verwaarloosbaar vergeleken bij VIJF JAAR NIET MEER ONGESTELD WORDEN. (!!!!)
It's my party and I'll cry if I want to.
pi_44513760
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 15:02 schreef ZwarteMagika het volgende:
Ik heb opeens nogal veel bloedverlies Het loopt er niet met liters uit maar tijdens de sex zat alles opeens onder de bruine meuk, veel erger dan normaal en een week voordat ik eigenlijk 'ongesteld' moet worden (normaal heb ik rond deze tijd ook al een dag last van licht bruinige afscheiding).
Moet ik me nou zorgen gaan maken of komt dit wel vaker voor? Van die bijsluiter wordt ik nog zenuwachtiger Als het aanhoudt ga ik maandag voor de zekerheid effe de huisarts bellen denk..
Tja, t kan zijn dat je cyclus gewoon een keertje wat onregelmatig is.. Maar als het aanhoudt, lijkt t me zeker nie verkeerd om ff te checken bij je huisarts.
Ik heb de mijne nu 3,5 maand en heb geen bloed meer gezien... Ook een beetje raar, maar ook wel heel fijn
Sterkte!
T lijkt simpel..... En dat is t ook.
pi_44787914
Ik heb nu voor de 3e maand een Mirena en het bevalt goed. Echter, ik had veel buikpijn vlak voordat ik ongesteld ging worden, in mijn lies. De eerste keer na plaatsing zat het links in mijn lies en de 2e keer na plaatsing aan de rechterkant, vermoed dat het daarom mijn eileiders zijn.
Hopenlijk gaat het weer over, want ik ben er beide keren een uur zoet mee geweest, en echt vreselijk heftige pijn. Nu heb ik wel vaker pijn gehad bij menstruatie, maar nooit zo intens (kort&heftig), dat ik dacht dat ik van mijn stokkie ging. Hebben meer vrouwen die deze spiraal gebruiken daar last van?

Ik bloed nog steeds, maar het lijkt minder te worden. Dat is heel fijn, wan ik heb heel veel en lang achterelkaar gebloed.
Het plaatsen was pijnlijk, maar het scheelde dat ik wist wat er gebeurde, ik had eerder een gewone spiraal. De eerste paar dagen kon ik écht nog geen sex hebben. Op een gegeven moment toch weer begonnen en mijn vriendje is erg lief en houdt er goed rekening mee.
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
pi_44813869
Ik ben ernstig aan het twijfelen of ik een spiraaltje zal nemen.
Ik heb altijd de pil gehad en na de bevalling, ruim een jaar geleden niks meer. Maar wil nu toch wel weer anticonceptie. En geen zin meer om er elke dag aan te denken.
Ik twijfel nog.
pi_44818078
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 00:41 schreef Ingrid19 het volgende:
Ik ben ernstig aan het twijfelen of ik een spiraaltje zal nemen.
Ik heb altijd de pil gehad en na de bevalling, ruim een jaar geleden niks meer. Maar wil nu toch wel weer anticonceptie. En geen zin meer om er elke dag aan te denken.
Ik twijfel nog.
Je zou ook eens kunnen denken aan de nuvaring, dan hoef je er maar eens in de maand aan te denken
I had a signature once. It was awful.
pi_44938194


Eindelijk kunnen de condooms de deur weer uit! Voor het spiraaltje gebruikte ik de Nuvaring, bij contact met sperma werd ik helemaal gek! Had het idee dat ik wegfikte
Met het spiraaltje heb ik nergens last van! Ook heb ik nog maar 3 keer een kleine bloeding gehad, heb hem nu zo'n vier weken.
pi_44948738
Klinkt goed, Raissa! Ik ga toch wel voor een spiraaltje. Ben alleen net ongesteld geweest.
Maarja, toch eerst maar wachten tot de nieuwe verzekering goed is.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 19:01:56 #215
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_44948815
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 12:49 schreef Raissa het volgende:


Eindelijk kunnen de condooms de deur weer uit! Voor het spiraaltje gebruikte ik de Nuvaring, bij contact met sperma werd ik helemaal gek! Had het idee dat ik wegfikte
Ik had precies hetzelfde! Pijn, niet normaal!! En daardoor werd de hele boel schraal en rood en ellendig. Nooit meer Nuvaring voor mij .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_44951557
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 19:01 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ik had precies hetzelfde! Pijn, niet normaal!! En daardoor werd de hele boel schraal en rood en ellendig. Nooit meer Nuvaring voor mij .
Hee hoe gaat het nu met jou, al verbetering of heb je 'm al laten verwijderen?
  dinsdag 2 januari 2007 @ 21:08:51 #217
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_44953188
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 20:19 schreef ZwarteMagika het volgende:

[..]

Hee hoe gaat het nu met jou, al verbetering of heb je 'm al laten verwijderen?
Verbetering in de zin dat ik niet meer bloed, gelukkig. Hij zit dus nog. Wel heb ik een vreemde, diepliggende pijnlijke plek op m'n linkerheup/bekken (achter) die er zit sinds de Mirena... volgends de gyn kon het niet samenhangen, maar ik vind het te frappant dat het er is sinds de plaatsing. Misschien een compleet verkrampte spier, misschien iets anders, ik weet 't niet. Moet er nog mee naar de huisarts, maar durf niet zo goed Ben altijd bang dat het iets ernstigs is (te sneu, ik weet 't). Meest genante is nog dat ik er vooral last van heb voor en na de tijd dat ik naar 't toilet moet voor een number 2 .

Naja, samengevat: 't ding zit er nog en 't gaat redelijk .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  dinsdag 2 januari 2007 @ 21:17:08 #218
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_44953475
Ik heb de Mirena al anderhalf jaar, en op zich ben ik enorm tevreden. Wel kam ik nu al 2 jaar met blaasontstekingen, waarvan het afgelopen halfjaar non-stop. Hoewel niet heel waarschijnlijk, zou er toch een mogelijk verband met de Mirena kunnen zijn volgens mijn huisarts. Donderdag moet ik voor onderzoeken naar de uroloog, dan krijg ik meer te horen...
pi_45070030
Ik heb 'm nu alweer ruim 4 jaar, begin december 2007 is het 5 jaar.
Ik ben benieuwd naar ervaringen bij de tweede plaatsing. De eerste keer vond ik het toch behoorlijk pijn doen en ging ik naderhand bijna van m'n stokkie...
Maar goed, ik ben een zeer tevreden gebruikster! Bijna nooit ongesteld en als ik dat al ben is het veel te weinig om zelfs een mini tampon in te doen.
Maar dat gebeurt dan ook maar eens per half jaar of zo, dus niets om over te klagen.
Ik zou graag willen weten of de pijn bij jou vergelijkbaar was, of juist meer of minder.
Dan weet ik waarop ik me kan voorbereiden, want ik wil zeker een tweede! Alvast bedankt!
En oh ja, zou jij het dan in het ziekenhuis of bij de huisarts laten doen? Ik heb het de eerste keer in het ziekenhuis laten doen en mijn huisarts zegt dat het geen probleem is om het bij hem te laten doen. Dat zou dan ook wel fijn zijn, want het is bij mij om de hoek. Aan de andere kant: een gyn heeft meer ervaring op dat gebied en weet misschien beter hoe het (pijnlozer) gezet kan worden?
pi_45070706
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 21:08 schreef XcUZ_Me het volgende:
Meest genante is nog dat ik er vooral last van heb voor en na de tijd dat ik naar 't toilet moet voor een number 2 .
Hm klinkt herkenbaar Ook een paar keer zo'n soort kramp gehad, als je dan naar de wc bent geweest is het over Misschien wordt ie een beetje verdrukt ofzo
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 21:17 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ik heb de Mirena al anderhalf jaar, en op zich ben ik enorm tevreden. Wel kam ik nu al 2 jaar met blaasontstekingen, waarvan het afgelopen halfjaar non-stop. Hoewel niet heel waarschijnlijk, zou er toch een mogelijk verband met de Mirena kunnen zijn volgens mijn huisarts. Donderdag moet ik voor onderzoeken naar de uroloog, dan krijg ik meer te horen...
Oh fijn, heb er nu ook 2 achter de rug, binnen anderhalve maand.. hoop dat het nu goed blijft gaan
  zaterdag 6 januari 2007 @ 19:30:23 #221
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_45083865
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 13:13 schreef ZwarteMagika het volgende:
Oh fijn, heb er nu ook 2 achter de rug, binnen anderhalve maand.. hoop dat het nu goed blijft gaan
Ben bij de uroloog geweest, die zei dat ik een vernauwde urinebuis had. Nou, die heeft 'ie dus maar even opgerekt...
pi_45090443
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 19:30 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Ben bij de uroloog geweest, die zei dat ik een vernauwde urinebuis had. Nou, die heeft 'ie dus maar even opgerekt...
klinkt pijnlijk?!
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
  zaterdag 6 januari 2007 @ 22:10:54 #223
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_45090919
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 21:58 schreef Blinky het volgende:
klinkt pijnlijk?!
Dat was het ook...
pi_45092401
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 12:48 schreef Ikook het volgende:
Ik heb 'm nu alweer ruim 4 jaar, begin december 2007 is het 5 jaar.
Ik ben benieuwd naar ervaringen bij de tweede plaatsing. De eerste keer vond ik het toch behoorlijk pijn doen en ging ik naderhand bijna van m'n stokkie...
Ik heb m gister laten zetten, en dat heb ik geweten. Ik ging van mijn stokje, ik dacht dat ik moest overgeven en ben de hele dag zo slap als een vaatdoek geweest. Maar nu voel ik me veel beter. Ik heb de hele dag een soort druk gehad op mijn buik..

Maar het deed echt pijn, ik moest iig huilen. Niet hard, maar het was wel een hele schok..
pi_45105284
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 19:30 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Ben bij de uroloog geweest, die zei dat ik een vernauwde urinebuis had. Nou, die heeft 'ie dus maar even opgerekt...
Ahh tering m'n benen trokken spontaan samen toen ik dat las

Maar dan kan dat toch verder niks met je mirena te maken hebben?
  zondag 7 januari 2007 @ 13:07:15 #226
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_45105381
quote:
Op zondag 7 januari 2007 13:02 schreef ZwarteMagika het volgende:

Ahh tering m'n benen trokken spontaan samen toen ik dat las

Maar dan kan dat toch verder niks met je mirena te maken hebben?
Eigenlijk niet meer aan gedacht om te vragen (ik dacht uberhaupt niet zoveel meer nadat 'ie met een stalen pin de boel had opgerekt), maar ik ga er vanuit dat het er niets mee te maken heeft.
pi_45105431
quote:
Op zondag 7 januari 2007 13:07 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Eigenlijk niet meer aan gedacht om te vragen (ik dacht uberhaupt niet zoveel meer nadat 'ie met een stalen pin de boel had opgerekt), maar ik ga er vanuit dat het er niets mee te maken heeft.
Argh hou op Denk je alles gehad te hebben na het plaatsen van dat spiraaltje..
  zondag 7 januari 2007 @ 13:12:29 #228
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_45105511
quote:
Op zondag 7 januari 2007 13:09 schreef ZwarteMagika het volgende:
Argh hou op Denk je alles gehad te hebben na het plaatsen van dat spiraaltje..
Dit was vooral een vreemde ervaring omdat ze via een gat naar binnen gaan waar nog nooit iets naar binnen was gegaan. Overigens één dag enorme pijn gehad met plassen (het bloedde ook), maar eigenlijk was het daarna meteen helemaal over.
pi_45181009
Kan iemand mij vertellen wat ze precies doen bij een controle? En is het pijnlijk?
pi_45181204
Er wordt toch gewoon een echo staaf binnen gebracht?
Er wordt alleen gekeken of alles goed zit enzo.

Ik heb voor de eerste keer seks zonder condoom gehad. Dat was raar. Geil, maar raar
pi_45184417
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 16:38 schreef Rhanna het volgende:
Er wordt toch gewoon een echo staaf binnen gebracht?
Er wordt alleen gekeken of alles goed zit enzo.

Ik heb voor de eerste keer seks zonder condoom gehad. Dat was raar. Geil, maar raar
Heb hem bij de huisarts laten zetten, niet bij de gynaecoloog..
Voor zover ik weet heeft mijn huisarts geen echoding
pi_45416337
Ik moet over een paar maanden ook weer een nieuwe.
Het enige nadeel vind ik is dat je wel pms hebt maar dat niet direct ergens mee kunt verbinden omdat je niet bloedt. Ook wel rug en buikpijn zoals ik daarvoor had alleen wat onregelmatiger (tussenpozes duren langer).

Maar ik ga toch echt voor de tweede 5 jaar niet ongesteld zijn hoor! Ook al gaat het vast weer even pijn doen.
pi_45416702
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 18:10 schreef Raissa het volgende:

[..]

Heb hem bij de huisarts laten zetten, niet bij de gynaecoloog..
Voor zover ik weet heeft mijn huisarts geen echoding
Moet je niet voor controle naar de gyn? Een huisarts kan niet veel doen, hoogstens voelen of de draadjes nog goed zitten ofzo.
pi_45553211
Hier een nieuwe ervaringsdeskundige van de Mirena.
Ik heb vrijdag mijn Mirena laten plaatsen bij de huisarts. Ik ben een trombosepatient, dus alleen het koperspiraal, de mirena, sterilisatie, geheelonthouding of condooms waren een optie voor mij. Omdat die andere opties niet helemaal veilig zijn toch maar voor de Mirena gekozen.
Ik moet zeggen dat het plaatsen me niet tegen viel (maar ook niet mee )
Ik maakte mij vooral druk om het idee dat er iemand anders dan je eigen vriend aan je poenie zit en zo'n eendebek erin zet, maar dat viel gelukkig wel mee.
Dat aanhaken van de baarmoeder was een rottig en pijnlijk gevoel, maar voor de rest was het vol te houden. Het voelt een beetje als ongesteldheidspijn... Een uurtje of 2 later voelde ik me al beter en nu heb ik eigenlijk nergens meer last van, behalve wat bruine afscheiding.
Het is nu nog wachten op de 1e controle bij de gyneacoloog voor ik weer zonder rubber kan vrijen, maar tot zover ben ik erg tevreden.
Al had ik wel een beetje pech, net op het moment dat ik met m'n benen wijd lag met die eendebek erin, kwam er een spoedgeval binnen (meisje van de schommel gevallen ofzo) .... heb 5 minuten met dat ding tussen me benen liggen wachten totdat de HA weer tijd voor me had .... (dus en gynaecoloog is wel een aanrader).

tip voor de mensen die de mirena nog moeten laten plaatsen: Zennnnnnn.... haha! Gewoon lekker ontspannen, rustig ademhalen en aan leuke dingen denken.
pi_45567537
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 20:11 schreef ZwarteMagika het volgende:

[..]

Moet je niet voor controle naar de gyn? Een huisarts kan niet veel doen, hoogstens voelen of de draadjes nog goed zitten ofzo.
Nee, bleek dat ze alleen even eendenbek erin deed, even kijken en tadaaa na 2 seconden weer klaar
pi_45571313
quote:
Op zondag 21 januari 2007 18:58 schreef Raissa het volgende:

[..]

Nee, bleek dat ze alleen even eendenbek erin deed, even kijken en tadaaa na 2 seconden weer klaar
Dat vind ik wel vreemd. Ik heb het ook bij de huisarts laten plaatsen en ik heb gelijk een verwijsbrief mee gekregen om over 5 weken een echo te laten maken bij de gyneacoloog. In de tussentijd mag ik van de HA niet eens onbeschermd sexen omdat het volgens hem niet zeker is dat hij goed zit. (Al vraag ik mij af wat er niet goed kan zitten. Hij zit er gewoon in en ik kan de touwtjes voelen)
pi_45574711
quote:
Op maandag 22 januari 2007 09:39 schreef Rhiapona het volgende:

[..]

Dat vind ik wel vreemd. Ik heb het ook bij de huisarts laten plaatsen en ik heb gelijk een verwijsbrief mee gekregen om over 5 weken een echo te laten maken bij de gyneacoloog. In de tussentijd mag ik van de HA niet eens onbeschermd sexen omdat het volgens hem niet zeker is dat hij goed zit. (Al vraag ik mij af wat er niet goed kan zitten. Hij zit er gewoon in en ik kan de touwtjes voelen)
Idd, ik kreeg een echo als controle zodat ie precies kon zien of ie nog op z'n plek zat. Als je de draadjes nog kunt voelen zal ie waarschijnlijk wel goed zitten (ik kan ze niet meer voelen, al na een dag niet meer) maar er bestaat natuurlijk een kans dat ie wordt afgestoten dus alles is voor de zekerheid. Tegen mij zeiden ze trouwens dat het meteen veilig was, heb nooit extra condooms moeten gebruiken oid.
pi_45756271
Ik zit er sterk over te denken om ook een mirenaspiraaltje te nemen. Ben de pil meer dan zat, maar wil geen enkel risico lopen om zwanger te raken.
Ik ga dit topic dus eens doorlezen, en binnenkort een afspraak maken bij de huisarts.
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_45762814
Ik ben nu drie maanden gebruikster van de Mirena. De eerste twee maanden merkte ik nog niet zoveel veranderingen, behalve dat ik rond de eisprong hele heftige pijn had, die pas na een uur weer wegzakte. Dat heb ik deze keer niet gehad, hoeweli ik er wel erg bang voor was. Ik merk nu ook dat het bloeverlies minder wordt en dat is zo fijn! Ik ben nog wel een voll week ongesteld en verlies ook gedurende die tijd bloed, maar niet zo veel meer als voorheen. Wat ik wel merk is dat ik er tot nu toe steeds één dag tussen zit dat ik kibbelig ben en heel weinig kan hebben. Voorheen was dat gevoel minder, maar verspreid over 2 of 3 dagen.

Verder gaat het gewoon lekker en als het zo doorgaat ben ik al dik tevreden!
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
pi_45770088
Ik heb morgen een afspraak bij de ha om over spiraaltje te praten. De pil heb ik geen zin meer in en de nuvaring lijkt me niks. Ben benieuwd.
pi_45796068
Ik heb de Mirena inmiddels bij de apotheek opgehaald. Nu maar wachten op menstruatie. Ik heb al "de kramp" dus zal vast niet lang duren.
Vind het wel een beetje eng hoor.
pi_45886344
quote:
Op maandag 29 januari 2007 17:38 schreef Ingrid19 het volgende:
Ik heb de Mirena inmiddels bij de apotheek opgehaald. Nu maar wachten op menstruatie. Ik heb al "de kramp" dus zal vast niet lang duren.
Vind het wel een beetje eng hoor.
Ik heb niet gewacht op de menstruatie, maar het vanochtend laten doen. Wel vreemd hoor, in het boekje staat dat het na 7 dagen veilig is, maar niets over die controle na 6 weken.
Ach... dan nog maar even die rubberplantages steunen.
Het plaatsen ging best goed, het zal ook schelen dat ik een kind heb gebaard. Dan is de doorgang al een keer "gebruikt". Maar het was echt zo van:'hoest maar even.' *kuch* 'OEF!' Daarna wat geworstel en toen draadjes afknippen en klaar. Ik had alleen wat persdrang zonder weeën toen ze met de eendenbek op mijn darmen drukte en daarna had ik het gevoel dat mijn lichaam riep: 'eruit met dat ding!' Voor de rest wat krampjes, niet heel erg. Geen paracetamolbehoefte gehad.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_45886524
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 16:20 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Ik heb niet gewacht op de menstruatie, maar het vanochtend laten doen. Wel vreemd hoor, in het boekje staat dat het na 7 dagen veilig is, maar niets over die controle na 6 weken.
Ach... dan nog maar even die rubberplantages steunen.
Het plaatsen ging best goed, het zal ook schelen dat ik een kind heb gebaard. Dan is de doorgang al een keer "gebruikt". Maar het was echt zo van:'hoest maar even.' *kuch* 'OEF!' Daarna wat geworstel en toen draadjes afknippen en klaar. Ik had alleen wat persdrang zonder weeën toen ze met de eendenbek op mijn darmen drukte en daarna had ik het gevoel dat mijn lichaam riep: 'eruit met dat ding!' Voor de rest wat krampjes, niet heel erg. Geen paracetamolbehoefte gehad.
Ik wacht nog ff de menstruatie af. Als die er met 2 weken nog niet is, dan laat ik hem eerder zetten.
De pijn viel je mee?
pi_45886780
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 16:26 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Ik wacht nog ff de menstruatie af. Als die er met 2 weken nog niet is, dan laat ik hem eerder zetten.
De pijn viel je mee?
Ja, het viel echt mee. Het was te vergelijken met de pijn in de piek van een wee, maar dan minder erg. En wat al eerder is gezegd: het inhaken van de baarmoedermond... dat is even onplezant.

Wat ik me nog afvroeg net: hoe snel ging men hier weer gemeenschap vieren na plaatsing?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_45895500
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 16:34 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

Wat ik me nog afvroeg net: hoe snel ging men hier weer gemeenschap vieren na plaatsing?
De volgende dag, maar ik geloof dat ik een van de weinigen ben

Die controle na 6 weken is gewoon voor de zekerheid, daarom staat er denk ik niks over in dat boekje
pi_46068325
Ik heb de spiraal uurtje geleden laten zetten. Deed wel erg zeer, maar was ook zo gebeurd. Met Kim naast mn hoofd. Dus wel beetje afleiding erbij. Vooral het opmeten deed zeer. Toch is het me meegevallen. Nu ongeteldheidskrampen zeg maar. Heb mezelf een snickers gegeven. En ga zo met een kop thee bankhangen.

Vergeten te vragen of ik nu meteen veilig ben, of na een paar weken.
pi_46068826
Als je nu ongesteld bent ben je veilig Mooi dat je er vanaf bent
pi_46070208
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 16:34 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Ja, het viel echt mee. Het was te vergelijken met de pijn in de piek van een wee, maar dan minder erg. En wat al eerder is gezegd: het inhaken van de baarmoedermond... dat is even onplezant.

Wat ik me nog afvroeg net: hoe snel ging men hier weer gemeenschap vieren na plaatsing?
Na 2 dagen
Ik heb nogal een hoge seksdrive
Ik heb nog steeds last van bloedverlies en afscheiding. Moet elke dag wel een tampon gebruiken, het is te heftig voor een inlegkruisje.
Ik hoop dat dat overgaat. Wel merk ik dat ik weer aan hormonen zit.. Ik ben weer wisselvallig qua stemmingen..
pi_46070826
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 11:22 schreef ZwarteMagika het volgende:
Als je nu ongesteld bent ben je veilig Mooi dat je er vanaf bent
Ja, ben nu ongesteld. Mooi zo. Niet dat ik nu zin heb. hihi
Heb nu behoorlijke krampen, is normaal toch?
pi_46070867
Das normaal inderdaad, die trekken waarschijnlijk over een paar uurtjes wel weg
pi_46070989
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 12:34 schreef ZwarteMagika het volgende:
Das normaal inderdaad, die trekken waarschijnlijk over een paar uurtjes wel weg
Ik hoop het. Ach ja, ben het wel gewend. Ben altijd heftig ongesteld, met veel krampen. Al voelt dit wel anders aan. Nou, ik ga lekker bankhangen met een pot thee en mn meisje die me knuffels geeft. Zo lief!
pi_46071052
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 12:38 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Ik hoop het. Ach ja, ben het wel gewend. Ben altijd heftig ongesteld, met veel krampen. Al voelt dit wel anders aan. Nou, ik ga lekker bankhangen met een pot thee en mn meisje die me knuffels geeft. Zo lief!
Ik dacht heel even waarom heb je als lesbo een spiraaltje nodig, maar ik snap het al

Sterkte ermee!
pi_46071126
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 12:40 schreef ZwarteMagika het volgende:

[..]

Ik dacht heel even waarom heb je als lesbo een spiraaltje nodig, maar ik snap het al

Sterkte ermee!
Whahaha. Ik heb het dus over mn dochter Kim.
  woensdag 7 februari 2007 @ 17:01:43 #254
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_46078990
Hoelang houdt dat lichte vloeien aan? Het wordt ook weer meer wanneer ik gemeenschap heb gehad. Maar misschien moet ik ook wel ongesteld worden. Ik weet in elk geval dat ik hormonale buien heb waar je U tegen zegt. Bij de minipil gingen die na verloop van tijd weer weg. Hoelang hielden die buien bij jullie aan? Ik moet mezelf echt bedwingen om niet bij alles met de deuren te gaan smijten en keihard te gaan schelden, daarbij heb ik echt mijn geduld verloren.... Ga ik dit nog terugvinden?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_46079157
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 17:01 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Hoelang houdt dat lichte vloeien aan? Het wordt ook weer meer wanneer ik gemeenschap heb gehad. Maar misschien moet ik ook wel ongesteld worden. Ik weet in elk geval dat ik hormonale buien heb waar je U tegen zegt. Bij de minipil gingen die na verloop van tijd weer weg. Hoelang hielden die buien bij jullie aan? Ik moet mezelf echt bedwingen om niet bij alles met de deuren te gaan smijten en keihard te gaan schelden, daarbij heb ik echt mijn geduld verloren.... Ga ik dit nog terugvinden?
Daar had ik juist bij de pil last van, en hoopte er bij de mirena vanaf te zijn.. Nu heb ik alleen dat soort buien rond de tijd dat ik ongesteld moet worden.

Dat vloeien verschilt bij iedereen, sommigen hebben er nog maanden last van, terwijl ik er nooit last van heb gehad.
  woensdag 7 februari 2007 @ 17:21:59 #256
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_46079666
Het ergste van de bui van net is gezakt, maar ik heb nu wel onwijze hartkloppingen. Van opgekropte razernij? Ik weet het niet... 'k maak maar even een kopje thee....
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_46079911
Het helpt bij vaak om even te gaan douchen
  zondag 11 februari 2007 @ 15:44:32 #258
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_46206093
Veel minder last van mijn menstruatie
Hiervoor had ik altijd hevige krampen in buik, benen, rug, bekken. Ik was urenlang rillerig, hield niets binnen en moest doodstil blijven liggen, hopend dat ik even in slaap zou vallen. Nu niet meer
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_46211678
quote:
Op zondag 11 februari 2007 15:44 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Veel minder last van mijn menstruatie
Hiervoor had ik altijd hevige krampen in buik, benen, rug, bekken. Ik was urenlang rillerig, hield niets binnen en moest doodstil blijven liggen, hopend dat ik even in slaap zou vallen. Nu niet meer
Dat geeft hoop!
  zondag 11 februari 2007 @ 19:31:53 #260
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_46213694
Ik zal voor je duimen, Ingrid!
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_46283427
dag dames, ik ben vast niet de eerste, maar wil toch wat vragen
ik ben altijd vreselijk ziek van de menstruatie
5 dagen lang koppijn, de onderbuik doet erg veel pijn, slaap slecht, moodswings, enz.
dit alles schijnt met de mirena spiraal minder te worden
ook kan het zo zijn dat je helemaal niet meer ongesteld wordt
gebeurt dat vaak?
dat wil ik nl. het liefst

kan iemand me 1 en ander uitleggen?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 14 februari 2007 @ 10:41:09 #262
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_46289627
Ik was ook altijd 2 dagen ziek MM, maar menstrueer amper meer sinds ik de Mirena heb en buikpijn heb ik eigenlijk ook niet meer. Mood swings ook niet eigenlijk.

Wel eerst 3 maand lek geweest, maar dan heb je ook wat .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_46289664
Ik bloed nauwelijks, wel af en toe zeurderige buikpijn en die moodswings beginnen al een week vantevoren bij mij Maar het gaat iig een stuk beter als toen ik 'm nog niet had
pi_46292055
en euhm
is het plaatsen pijnlijk?
ik las dat het tijdens de menstruatie geplaatst moet worden
dan kan ik het al niet hebben als iemand ernaar kijkt, laat staan zoiets
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_46292316
Meestal aan het eind van de menstruatie geloof ik, omdat dan de baarmoedermond nog wat openstaat..
Het is absoluut geen fijn gevoel, maar ik heb het zonder verdoving of wat dan ook doorstaan, terwijl dat bij de gyneacoloog wel kan gebeuren..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_46293841
Klopt Teigan. Zo is het mij ook verteld. Het deed bij mij even zeer, maar das ook weer snel voorbij.
Ik heb hem nog niet lang, dus heb verder geen ervaring.

Is het normaal dat ik nu bijna elke dag buikkramp heb? Het voelt als "ongesteldheidskramp" en is soms best hevig.
  woensdag 14 februari 2007 @ 13:31:03 #267
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_46294439
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 12:13 schreef MissyMirjaM het volgende:
en euhm
is het plaatsen pijnlijk?
ik las dat het tijdens de menstruatie geplaatst moet worden
dan kan ik het al niet hebben als iemand ernaar kijkt, laat staan zoiets
Bij mij was het een hel, verhaal staat wel ergens in een van deze delen...
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_46294494
Die kramp komt omdat je baarmoeder een vreemd stuk plastic eruit probeert te werken, maar dat gaat vanzelf over (lukt 'm toch niet )

Het plaatsen buiten de menstruatie om gaat een stuk moeilijker, dus waarschijnlijk nog pijnlijker.. neem anders een paar pijnstillers van tevoren. Valt best mee allemaal
pi_46295172
ik heb geprobeerd de HA te bellen om voor vrijdag een afspraak te maken, zodat ik wat meer info zou kunnen krijgen, maar dat lukte niet, en volgende week heb ik geen tijd, dus zal enig geduld moeten hebben, ik wil nl. wel alles weten nu
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 14 februari 2007 @ 14:40:07 #270
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_46296500
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_46298133
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 13:32 schreef ZwarteMagika het volgende:
Die kramp komt omdat je baarmoeder een vreemd stuk plastic eruit probeert te werken, maar dat gaat vanzelf over (lukt 'm toch niet )
Klinkt eik best logisch. Maar wel irritant zeg. Hopelijk heeft mn baarmoeder het snel door.
pi_46298531
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 14:40 schreef XcUZ_Me het volgende:
www.mirena.nl MM
had ik al gekeken, thanks
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_46302224
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 15:30 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Klinkt eik best logisch. Maar wel irritant zeg. Hopelijk heeft mn baarmoeder het snel door.
Bij mij is het nu eindelijk helemaal weg.. zes weken na plaatsing.
pi_46304038
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 18:23 schreef Rhanna het volgende:

[..]

Bij mij is het nu eindelijk helemaal weg.. zes weken na plaatsing.
OMG! Nog 5 weken kan het dus. Of langer. Nouja, ik wacht het maar af.
  woensdag 14 februari 2007 @ 19:44:30 #275
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_46305243
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 19:15 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

OMG! Nog 5 weken kan het dus. Of langer. Nouja, ik wacht het maar af.
Bij mij duurde het ruim 3 maand. Met bloed .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_46305851
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 19:15 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

OMG! Nog 5 weken kan het dus. Of langer. Nouja, ik wacht het maar af.
Bij mij is het weg hoor. Na iets van 3/4 dagen. Toen werd ik ook ongi, dus we zullen wel zien hoe het hierna gaat. Moet je nou echt 6 weken wachten met "onveilig" vrijen?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_46305870
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 19:44 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Bij mij duurde het ruim 3 maand. Met bloed .
Ik heb er geen bloed bij, dat scheelt dan weer.
pi_46309370
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 19:57 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Bij mij is het weg hoor. Na iets van 3/4 dagen. Toen werd ik ook ongi, dus we zullen wel zien hoe het hierna gaat. Moet je nou echt 6 weken wachten met "onveilig" vrijen?
Nee. Het is direct veilig
pi_46313139
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 21:11 schreef Rhanna het volgende:

[..]

Nee. Het is direct veilig
Ik bedoel ivm de controle na zes weken, of het spiraaltje nog steeds op zijn plaats zit...
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 12:31:43 #280
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_46363880
Schopje..
Ik heb weer buikpijn... en ik voel me lusteloos. Ik hoop dat het "gewoon" een virusje is ofzo...
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_46370235
Ik ben nog steeds erg blij met de Mirena. De krampen zijn vrijwel weg en ben 1 keer héél licht (niet de moeite waard om voorzorgsmaatregelen te nemen) ongesteld geweest.
  zondag 18 februari 2007 @ 14:41:03 #282
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_46425854
Ik ben nog steeds ongesteld, nu al bijna anderhalve week. Nog steeds bij vlagen kramp en paracetamol helpt niet. Daarbij ben ik een ontzettend hormonster.... opvliegend, huilerig, prikkelbaar.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_46520243
Ik heb gisteren de Mirena laten plaatsen. Viel mij erg mee, moet ik zeggen. Tuurlijk doet het wel pijn, maar ach, dat is maar eventjes. Een uurtje last gehad van wat krampjes. Dus dat viel reuze mee.
En vloeien ofzo doe ik vandaag ook al niet meer.
Dus ik kan voor nu zeggen, ik ben er erg blij mee.
Ik ben altijd een dikke week ongesteld. Geen pijnlijke menstruaties, maar mij wel veel te lang.
Ik ben dus benieuwd hoe dat nu gaat worden.
Keep the faith!!
pi_46744959
Ik zit er toch nog steeds sterk over te denken om de mirena te laten plaatsen. Ga proberen deze week een afspraak bij de huisarts te maken.
Is het zo dat je op de dag van het plaatsen niks meer kunt, of hangt dat van de situatie af? En hoe zit het de volgende dag?
Everything which is not impossible, will eventually happen
  dinsdag 27 februari 2007 @ 21:19:53 #285
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_46748542
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 20:02 schreef Quinazoline het volgende:
Ik zit er toch nog steeds sterk over te denken om de mirena te laten plaatsen. Ga proberen deze week een afspraak bij de huisarts te maken.
Is het zo dat je op de dag van het plaatsen niks meer kunt, of hangt dat van de situatie af? En hoe zit het de volgende dag?
Op de dag dat de Mirena geplaatst wordt, ben je zeer waarschijnlijk niet in staat om te werken o.i.d. Zoals je in deze topic kunt lezen is het redelijk pijnlijk, en voel je je die dag toch wat ziekjes. De dag erna verschilt van persoon tot persoon, maar als je deze dag ook vrij bent, is dat sowieso geen overbodige luxe.
pi_46773784
Ik ben net terug gekomen van de Gyneacoloog en m'n mirena zit goed!! eindelijk dat rubber in de prullenbak!!
Ze vertelde mij dat het in nederland verplicht is om te laten controleren of je mirena goed zit!. Dan vind ik het toch raar dat ik hier verhalen tegenkom van mensen die geen verwijsbrief van hun huisarts hebben meegekregen na het plaatsen van de spiraal!!
Ze vertelde ook dat ze deze dag al 2 (!) mirena's had afgekeurd! (deze zaten niet goed en waren dus niet veilig!!)

De mirena is dus in theorie gelijk veilig, maar in praktijk dus niet! Let hier dus op na het plaatsen van het spiraal en vraag een verwijsbrief van je huisarts! Gebruik condooms totdat je zeker weet dat je mirena goed zit! Dan pas is je Mirena veilig...
pi_46774673
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 15:26 schreef Rhiapona het volgende:
Ik ben net terug gekomen van de Gyneacoloog en m'n mirena zit goed!! eindelijk dat rubber in de prullenbak!!
Ze vertelde mij dat het in nederland verplicht is om te laten controleren of je mirena goed zit!. Dan vind ik het toch raar dat ik hier verhalen tegenkom van mensen die geen verwijsbrief van hun huisarts hebben meegekregen na het plaatsen van de spiraal!!
Ze vertelde ook dat ze deze dag al 2 (!) mirena's had afgekeurd! (deze zaten niet goed en waren dus niet veilig!!)

De mirena is dus in theorie gelijk veilig, maar in praktijk dus niet! Let hier dus op na het plaatsen van het spiraal en vraag een verwijsbrief van je huisarts! Gebruik condooms totdat je zeker weet dat je mirena goed zit! Dan pas is je Mirena veilig...
hm, dat is een goeie tip zeg
*onthoudt*
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 28 februari 2007 @ 20:24:32 #288
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_46784301
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 15:26 schreef Rhiapona het volgende:
Ik ben net terug gekomen van de Gyneacoloog en m'n mirena zit goed!! eindelijk dat rubber in de prullenbak!!
Ze vertelde mij dat het in nederland verplicht is om te laten controleren of je mirena goed zit!. Dan vind ik het toch raar dat ik hier verhalen tegenkom van mensen die geen verwijsbrief van hun huisarts hebben meegekregen na het plaatsen van de spiraal!!
Ze vertelde ook dat ze deze dag al 2 (!) mirena's had afgekeurd! (deze zaten niet goed en waren dus niet veilig!!)

De mirena is dus in theorie gelijk veilig, maar in praktijk dus niet! Let hier dus op na het plaatsen van het spiraal en vraag een verwijsbrief van je huisarts! Gebruik condooms totdat je zeker weet dat je mirena goed zit! Dan pas is je Mirena veilig...
Als ik dit zo lees, dat word ik intens verdrietig van de tegenstrijdige berichtgeving van de diverse huisartsen en gynaecologen van de Mirena-Fok!sters.
pi_46798488
Dat kan ik mij heel goed voorstellen TSE

Maar het blijkt dus dat je (verzekeringtechnisch) gewoon recht hebt op een controle dmv inwendige echo, dus iedereen zou gewoon moeten eisen dat je die krijgt...
pi_46799537
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 20:24 schreef TheSilentEnigma het volgende:

Als ik dit zo lees, dat word ik intens verdrietig van de tegenstrijdige berichtgeving van de diverse huisartsen en gynaecologen van de Mirena-Fok!sters.
Ik vind het sowieso al raar, ook al die tegenstrijdigheden wat betreft het plaatsen, sommige huisartsen raden het helemaal af, of sturen je liever door naar de gyn, of willen het per se zelf doen en worden boos als je om een verwijzing vraagt (zoals die van mij ).. en dan idd die verschillende verhalen over controle, hoe zit het eigenlijk na die eerste controle? Mij werd gezegd dat ie nu 'in principe' 5 jaar goed blijft zitten, maar ik laat 'm liever tussendoor ook nog een paar keer controleren..
pi_46799662
Mijn huisarts heeft hem geplaatst en daarna gecontroleerd.. ik ben ervanuit gegaan dat dat genoeg was..
Als ik onzeker wat mocht ik altijd nog eens laten controleren, en dat heb ik ook wel eens gedaan...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  vrijdag 2 maart 2007 @ 11:29:46 #292
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_46839991
Ik ben, geloof ik, wéér ongesteld geworden. De laatste dag van de vorige menstruatie is pas anderhalve week terug. En toen was ik ook anderhalve week ongesteld..
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_46854235
Ik ben vandaag bij de huisarts geweest en heb haar gezegd dat ik van de pil af wilde en dat ik dacht dat het Mirena spiraaltje wel iets voor mij was. Ze had als snel door dat ik goed op de hoogte was (en volgens mij had ze ook haast ) en heeft me het voorgeschreven, na wat vragen over of ik een vaste relatie had en hoe lang dat al zo was enzo.

Meteen maar bij de aphotheek opgehaald (duur zeg, ga het meteen declareren!) en het was maar goed dat ik gelezen had dat het een grote doos was.

Plaatsen kon mijn huisarts zelf doen, maar omdat ik nog geen kinderen heb gehad liet ze het liever aan de gynacoloog over. Ze adviseerde me ook om naar het lokale ziekenhuis te gaan en niet naar het academisch ziekenhuis waar ik normaal naar toe ga omdat dat lekker dicht bij mijn studieadres is, omdat je daar het risico loopt op een arts-assistent die het nog moet leren, en je dat bij zoiets toch niet wil.

Ik moet wel nog urine inleveren van te voren, zodat ze kunnen controleren of ik geen chlamidia heb. Dat levert blijkbaar een bepaald risico op. Hebben jullie dat ook moeten doen? Ik ga het natuurlijk wel gewoon doen, want hoewel ik aanneem dat ik dat niet heb kun je het dan maar beter uitsluiten, toch?
Everything which is not impossible, will eventually happen
  vrijdag 2 maart 2007 @ 23:22:30 #294
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_46864791
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 18:25 schreef Quinazoline het volgende:
Ik moet wel nog urine inleveren van te voren, zodat ze kunnen controleren of ik geen chlamidia heb. Dat levert blijkbaar een bepaald risico op. Hebben jullie dat ook moeten doen?
Nope, niet hoeven doen. Als het inderdaad een risico met zich meebrengt, vind ik het heel vreemd dat dit geen standaardprocedure is...
  zaterdag 3 maart 2007 @ 10:22:08 #295
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_46871723
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 18:25 schreef Quinazoline het volgende:

Ik moet wel nog urine inleveren van te voren, zodat ze kunnen controleren of ik geen chlamidia heb. Dat levert blijkbaar een bepaald risico op. Hebben jullie dat ook moeten doen? Ik ga het natuurlijk wel gewoon doen, want hoewel ik aanneem dat ik dat niet heb kun je het dan maar beter uitsluiten, toch?
Ik moest bloed laten prikken, geen urine inleveren En ik werd ook nog getest op zwangerschap en een aantal andere dingen....
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_46872008
Ik heb een uitstrijkje moeten laten maken om me op SOA's te laten testen toen..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  zaterdag 3 maart 2007 @ 11:34:03 #297
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_46872863
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 10:42 schreef teigan het volgende:
Ik heb een uitstrijkje moeten laten maken om me op SOA's te laten testen toen..
Oja, dat ook...
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_46873882
Ik heb alleen urine moeten inleveren, en die test was nog op eigen verzoek ook (mevrouw vond het niet echt nodig). Lees ik later dat alleen urine geen betrouwbaar resultaat geeft
  zaterdag 3 maart 2007 @ 12:35:29 #299
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_46874009
Die test doen ze omdat een Chlamydia-infectie kan opstijgen naar de eileiders en daar verdere schade kan aanrichten. Een object in de baarmoeder vergemakkelijkt dat proces. Zo is het mij ooit uitgelegd.
pi_46901276
Ik heb meteen op dezelfde dag een echo gehad, omdat t plaatsen ontzettend (en das nog een understatement) veel pijn deed.
Maar nu, bijna 6 maanden later ben ik echt mega tevreden!!
Eerste week wat last gehad van bloedverlies, daarna 1 keer per maand 1 dagje en nu heeeeeeeeeeel af en toe, maar niet noemenswaardig. Ook weinig buikpijn, rugpijn, moodswings enz. En ik bespaar kapitalen aan maandverband
Echt een aanrader dus..
T enige minpuntje.. Ik kreeg echt meer puisten ineens.. Maar dat lijkt nu ook minder te worden.. Iemand anders ervaring mee?
T lijkt simpel..... En dat is t ook.
pi_46901398
ja ik heb ook veel meer last van (heel kleine dat wel) puistjes. Maar ik ben sinds ik de mirena geplaatst heb ook al constant ongesteld, dus dacht dat het daarvan kwam...

heeft iemand daar weer ervaring mee? al 4 weken (oud) bloed verliezen? Het is met een inlegkruisje op te vangen, maar ik vind het wel smerig die bruine rotzooi in m'n onderbroek (en ook niet bepaald opwindend voor m'n vriend)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')