Huh daar heb ik nog nooit van gehoord.. of misschien bedoelt ie dat het nog niet helemaal veilig is? Laat je'm tijdens of buiten je menstruatie plaatsen? Anders zou ik het ook niet weten!quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 20:08 schreef mom-at-work het volgende:
Hoi, ik heb een vraagje. Ik heb afgelopen donderdag mirena laten plaatsen en mijn gyn zei dat ik 2 weken moest wachten totdat ik kan vrijen. Weet iemand of dit normaal is en waarom dan. Ik ga n.l. eindelijk een paar dagen met mijn man weg zonder kinderen en hoopte zonder zorgen een keer te kunnen vrijen.
Het is niet prettig, maar zeker goed te doen zonder verdoving. Op het moment dat je je realiseert dat het pijn doet, is het ergste alweer over.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 19:11 schreef zoeperzazke het volgende:
Nou, ik zit eerder te denken aan een roesje... Zonder verdoving durf ik het echt niet, maar zo'n prik lijkt me ook vreselijk... Het lijkt me sowieso doodeng, maarja, staat wel tegenover dat je 5 jaar nergens meer last van hebt... pfff. ik denk er nog even héél diep over na
Dan zal ie idd nog wel niet veilig zijn. Ik weet niet wat je ernaast gaat gebruiken, maar weer wel voorzichtig met condooms, die willen geloof ik nog wel eens scheuren omdat de draadjes in het begin nog stuk zijn..quote:Op zondag 27 augustus 2006 16:58 schreef mom-at-work het volgende:
Buiten de menstruatie, want ik ben 6 maanden geleden bevallen en nog niet ongesteld geweest meer sindsdien i.v.m. borstvoeding e.d. Ik denk inderdaad nu je het zegt dat het daarvoor is. Ik ga morgen een paar dagen weg, en met wat bij protectie kan het denk ik dan gewoon. Als het maar niet is dat het de eerste weken kan verzakken o.i.d. Dat heb ik hier ook nergens gelezen. Bedankt voor je reactie.
Jammer is wel dat ik nu wel menstruatieklachten heb. Buikpijn en wat spotting. Als ik het had geweten had ik gewacht tot na mijn kote vakantie. Nou ja komt wel weer goed. Ik had deze site nog niet gevonde vooraf.
Dat weet ik nog niet hoor, ik ben vreselijk gevoelig, bij een normaal orgasme moet ik al een kwartier blijven liggen van de buikkrampen... Ik ben echt vreselijk gevoelig dus voor baarmoederkrampen, dus zonder verdoving durf ik het écht niet...quote:Op zondag 27 augustus 2006 14:02 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Het is niet prettig, maar zeker goed te doen zonder verdoving. Op het moment dat je je realiseert dat het pijn doet, is het ergste alweer over.
Dat hangt er vanaf hoe je libido is zonder invloed van hormonen, daar zal het ongeveer gelijk aan zijnquote:Op maandag 28 augustus 2006 12:16 schreef Surferdude het volgende:
Heeft dit nu een positief effect op het zin hebben in seks?
Van de mirena bedoel je?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:47 schreef XcUZ_Me het volgende:
Oh dat is niet zo mooi Stamp_Kip! Wat had je voor klachten dan?!
Jeetjequote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:51 schreef Stamp_Kip het volgende:
[..]
Van de mirena bedoel je?
Ja eigelijk gewoon het bekende zoals vele van ons..krampen veel vloeien etc..
kun je beter doen..quote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:57 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Jeetje
Nou hoop maar dat het goedkomt!
Denk dat ik toch ook nog maar eens een afspraak maak voor na mijn vakantie, want better safe then sorry he?
Nee, je hebt groot gelijk!quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:28 schreef Stamp_Kip het volgende:
[..]
kun je beter doen..
Misschien is het wel niks en maak ik me veels tedruk, maar over bobbeltjes etc..kun je niet voorzichtig genoeg zijn vind ik
Ten eerste un dikke knuf voor de pijnquote:Na t lezen van dit alles wil ik toch ook mn verhaal kwijt.. en zo denk ik mooi ff nie aan de pijn
Net mn spiraaltje laten plaatsen door mn huisarts, was nie zenuwachtig of wat dan ook, maar heb heeeeeel veel pijn gehad. Heb schijnbaar een hele smalle baarmoedermond (daardoor heb ik ook altijd zo'n pijn als ik ongesteld ben) En alleen t opmeten deed me dus al gillen. En ik ben echt geen watje!! Mijn huisarts schrok behoorlijk, ook tijdens t inbrengen van t spiraaltje en wil daarom voor de zekerheid dat ik vanmiddag al een echo laat maken ipv na t weekend. Dus nu kan ik fijn tot 15.30 gaan zitten wachten. Hoop zo dat ie goed zit, maar heb nu echt mega krampen... Wat zegt dat?
Je kunt vooraf wat slikken zoals ik al zei en je gyn vragen of je een verdoving mag, is een klein prikje,stelt niks voor dan de pijn die je al gehad hebt vanmorgen.quote:Als ie nie goed zit halen ze m eruit en willen ze meteen een nieuwe plaatsen, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nie weet of ik dat wel wil.. Ben ik toch een watje, maar t was echt zo'n vieze snijdende mega pijn.. Brrr. Was maar goed dat die spreekkamer dubbel geïsoleerd was.
Huisarts heeft ook daarna meteen mn moeder opgebeld, zonder dat ik t wist, om me op te vangen.. Hij vond t allemaal echt erg.. Maar zo denk ik dus dat t spiraaltje ook echt nie goed zit..
Iemand hier ervaring mee? En voel je t als ze m eruit halen?
Dankjewelquote:Op vrijdag 8 september 2006 12:16 schreef Stamp_Kip het volgende:
Ten eerste un dikke knuf voor de pijn
Heb van hem 2 dagen van te voren moeten beginnen met slikken van arthrotec, dat schijnt ook de baarmoedermond wat soepeler te maken.. Maar hielp dus nie echt. Ook nu nie, dus ik ga gewoon lekker iets anders innemen. Ik heb nu af en toe even geen pijn, dus das al heel fijn! Mn huisarts had ook nie echt verwacht dat ik zo'n pijn zou hebben..quote:Heb je iets van pijnstillers geslikt paar uur van tevoren voordat je de afspraak had? Of iig dat je huisarts het je vooraf liet weten?
Ah das wel een 'fijn' idee, ging r ook vanuit dat t wel pijn zou doen erna, maar toch..quote:En die krampen zijn eigelijk "normaal" alles is zeg maar beetje opgerekt door het gevroet en doen.
Je lichaam heeft iets vreemds in zich zitten en daar krijg je dit soort reacties door.
Ja omdat ik dus nu nog zo'n pijn heb, en ook wel omdat mn huisarts zo mega bezorgd was.. Ik moet dus strax om 15.30 naar t zkh en van te voren weer snel langs hem om een spiraaltje voor t geval dat te halen.. Dus hij lijkt me nie echt zeker van zn zaak.. Maar goed, hij wil me natuurlijk ook de ellende besparen om alles nog een keer te moeten doorstaan en regelen enz. En in t zkh kunnen ze meteen zien of ie goed zit..quote:Waarom denk je dattie verkeerd zit?? Omdat je zo'n pijn hebt gehad met plaatsen of/en omdat je nu zo'n krampen hebt?
Bij mij was het na een maand of 3 helemaal over met bloeden (hoewel, het was meer bruinige afscheiding ) en sindsdien, alweer een jaar, geen bloedingen meer en af en toe een krampje.quote:Op vrijdag 8 september 2006 19:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
Bij mij zit 'ie 3 maand en ik bloed nog steeds en ik heb nog steeds krampen.
Ja dat bruine ja met af en toe wat roders erdoorheen .quote:Op zaterdag 9 september 2006 10:39 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Bij mij was het na een maand of 3 helemaal over met bloeden (hoewel, het was meer bruinige afscheiding ) en sindsdien, alweer een jaar, geen bloedingen meer en af en toe een krampje.
Ik hoop met je mee!quote:Op zaterdag 9 september 2006 10:41 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik hoop dat het nu snel stopt... 19-9 zit ie er 3 maand in en ik heb eergister een bijzondere stressvolle periode afgesloten (studie), dus hoop op snelle verbetering. Het is al eens een paar dagen weggeweest, dus heb nog wel een beetje hoop.
Lijkt me sterk eigelijk..je hebt nu minder hormonen dan de pil..denk dat je ut moet zoeken in vitamine gebrek..quote:Op dinsdag 12 september 2006 16:37 schreef ZwarteMagika het volgende:
Ik heb de laatste tijd trouwens meer haaruitval dan normaal.. zou dat aan t spiraaltje kunnen liggen (ivm hormonen)?
Volgens mij was ik dat Maar dat is gelukkig maar 1 keer gebeurd, daarna geen last meer gehad. Erg fijn voelde het natuurlijk niet voor 'm, niet heel erg pijnlijk maar gewoon vervelend. Vooral als je opeens krassen op je eikel hebt schrik je wel effequote:Op donderdag 14 september 2006 23:40 schreef Stamp_Kip het volgende:
ik geloof dat 1 iemand van ut mirena topic dr partner wel de draadjes voelde, weet ff dr naam niemeer..
Dat lijkt me toch wel héél zwaar overdreven, ik durf te zeggen géén Amerikaanse toestanden gaan beginnen hierquote:Op donderdag 21 september 2006 14:06 schreef Claudia_x het volgende:
Ik lees toch zo nu en dan verhalen van vrouwen die een roesje hebben gehad bij het plaatsen van het mirena-spiraaltje. Weet iemand hier meer van? Staan gynaecologen daar afkerig tegenover? Ik neem aan dat er dan toch een anesthesist bij moet en misschien vindt men dat te veel gedoe?
dat zei ik namelijk ook ergens in nummertje 1 ofzoquote:Top trouwens dit forum, ben hier veel meer te weten gekomen dan op menige sites
Ik was al bang voor zo'n reactie. Ik heb de laatste tijd veel gedoe aan mijn lijf gehad en ik zie medische toestanden even niet zo zitten, maar ik wil ook graag weer normaal functioneren. Het is niet aan jou om te bepalen dat ik maar pijn moet doorstaan.quote:Op donderdag 21 september 2006 14:27 schreef anneVi het volgende:
Dat lijkt me toch wel héél zwaar overdreven, ik durf te zeggen géén Amerikaanse toestanden gaan beginnen hier
Bedenk even wat een kleine ingreep het nou eigenlijk is. Er is één moment waarop het even zeer kan doen maar dat is ook zomaar voorbij.
Het is inderdaad zoveel fijner om persoonlijke ervaringen te lezen dan zo'n standaard informatiefoldertje.quote:Op donderdag 21 september 2006 14:36 schreef Stamp_Kip het volgende:
dat zei ik namelijk ook ergens in nummertje 1 ofzo
Naar wat ik heb gehoord en gelezen is het heel specifiek per persoon of het wel of geen pijn doet. Het is in ieder geval altijd handig om te weten of je baarmoeder geen vreemde afwijkingen vertoont, waardoor het inbrengen moeilijker zou kunnen gaan. Verder vind ik dat als je het zelf graag wil, het ook gewoon moet kunnen, dus als je gyn geen roesje zou willen geven, gewoon een nieuwe zoeken!quote:Op donderdag 21 september 2006 15:28 schreef Claudia_x het volgende:
Heel graag wil ik van mensen horen of ze de mogelijkheid van een roesje besproken hebben en wat daarop de reactie was.
Het valt echt reuze mee, echt! Ontspannen is echt dé oplossing, hoewel dit héél moeilijk is...quote:Op woensdag 27 september 2006 18:24 schreef penny het volgende:
OKe... vandag heb ik eindelijk kunnen bellen voor een afspraak. BLijkt dat ik meteen morgen al moet komen!!!!!! Heb gevraagd of ik een verdoving of roesje kan krijgen maar dat blijkt dus niet het geval te zijn (normaal gesproken) ik moet voor het slapen gaan en morgen een uur van te voren een ibrufen van 400 nemen. Dat zou voldoende moeten zijn
dat verschilt ook weer per arts, de mijne zei er niks over dus heb de volgende dag eentje gebruikt. Toen las ik hier dat het werd afgeraden en dacht ik shiiit.. straks heb ik 'm verschoven 6 weken lang beetje paranoide geweest maar gelukkig niks aan de hand. Ik heb die dingen daarna nooit meer nodig gehadquote:Op donderdag 28 september 2006 12:15 schreef penny het volgende:
oja ik las ook iets over tampons.... volgens mijn arts mag ik die gewoon meteen gebruiken
Oeps.. nou ik mag dan inderdaad hopen dat ik dat niet krijg...quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 18:23 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb ruim 3 maanden zo gebloed! Dus als je het nu al zat bent, hoop ik maar voor je dat jij dat niet krijgt...
Het zetten is bij mij reuze meegevallen.... daar was ik al heeeeeel blij mee. dus ik was meteen al happy met dat ding.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 22:11 schreef Ikook het volgende:
Zet mij ook maar in die Hall of Fame in de OP...in december heb ik 'm vier jaar en ik vind het heerlijk. Geen gedoe met pillen, bijna nooit ongesteld en als ik het al ben is het heel weinig en kort....
Verder nergens last van. Het zetten was geen pretje (ik was toen 2 maanden 20), viel zelfs bijna flauw achteraf, maar ik heb het er zeker voor over gehad!
hahaha...quote:Op zondag 8 oktober 2006 23:28 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ik heb ook behoorlijk lang gebloed, maar het is het allemaal waard geweest.
We hebben een M
We hebben een I
We hebben een R
We hebben een E
We hebben een N
We hebben een A
MIRENA
Nee, bij mij was het echt 3 maanden continue ofzo. Maar het was meer bruinige afscheiding dan echt bloeden.quote:Op zondag 8 oktober 2006 23:33 schreef penny het volgende:
hahaha...
was het bij jou ook zo onregelmatig dat je dacht dat het over was en dan weer terug kwam?
Same here.quote:Op zondag 8 oktober 2006 23:36 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Nee, bij mij was het echt 3 maanden continue ofzo. Maar het was meer bruinige afscheiding dan echt bloeden.
Het zal best, maar ik heb toch voor volgende week maandag een afspraak gemaakt bij de gyn. Ik blijf maar bloed verliezen, heb extreme haaruitval en flinke krampen bij tijd en wijle. Ik ben het zat. Ik heb welgeteld in de afgelopen 4 maand één keer kunnen vrijen met m'n vriend, voor de rest gewoon teveel bloedverlies. En daarna begon het direct weer te bloeden. Nou, hele goede anticonceptie op deze wijze .quote:Op woensdag 11 oktober 2006 16:01 schreef Firx het volgende:
Schijnt dat de Mirena 6 maanden nodig heeft... Dan pas is je lichaam eraan gewend. Krampen en spotting enzo hoort daar bij... Bij mij was het die laatste keer dus gelukkig met 1 maandje bekeken
Wat kut...quote:Op maandag 16 oktober 2006 11:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
Het zal best, maar ik heb toch voor volgende week maandag een afspraak gemaakt bij de gyn. Ik blijf maar bloed verliezen, heb extreme haaruitval en flinke krampen bij tijd en wijle. Ik ben het zat. Ik heb welgeteld in de afgelopen 4 maand één keer kunnen vrijen met m'n vriend, voor de rest gewoon teveel bloedverlies. En daarna begon het direct weer te bloeden. Nou, hele goede anticonceptie op deze wijze .
Hij mag eruit, ben er klaar mee.
Kloterige is alleen dat dit m'n laatste optie was voor een anticonceptivum. Voor de rest *alles* ongeveer wel geprobeerd. Dat wordt dus een leven lang kloten met rubbertjes.
Ik heb ook ontzettend de pest in. Maar vanochtend weer haren gewassen en ik haal handenvol eruit. Er blijft zo langzaamaan niets over. Dat was zo ongeveer wel de spreekwoordelijke druppel.quote:
Is haaruitval een bekend verschijnsel van de Mirena? Misschien reageert je lichaam wel zo panisch op dat ding omdat je veel druk en stress ervaart op het moment?quote:Op maandag 16 oktober 2006 12:00 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ze mogen een echo maken ipv ff kijken of ze de draadjes nog zien en ik wil een bloedbeeld op hormonen laten bepalen. Als dat allemaal gewoon ok is en de haaruitval misschien meer stressgerelateerd blijkt te zijn (afstuderen, sollicitatieprocedures etc) dan wil ik het eventueel nog aankijken tot dat 'ie een half jaar zit, dat zou rond midden december zijn. Als ik dan echter nog steeds klachten heb, dan gaat ie eruit. Direct.
Nee, want ben ook lekker onbezorgd op vakantie geweest en toen was het hetzelfde. Ik heb niet echt het idee ernstig gestresst te zijn op het moment. En ik heb het me ook niet ingebeeld dat ik weer ging bloeden en fikse krampen kreeg na het vrijen... Ik wil gewoon weten of mn bloed ok is en of er niet zo'n Mirena-haakje in m'n baarmoeder loopt te harken ofzo .quote:Op maandag 16 oktober 2006 12:05 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Is haaruitval een bekend verschijnsel van de Mirena? Misschien reageert je lichaam wel zo panisch op dat ding omdat je veel druk en stress ervaart op het moment?
Het is natuurlijk niet gezegd dat jij last van haaruitval krijgt met de Mirena....quote:Op maandag 23 oktober 2006 21:47 schreef Klare het volgende:
Ok, dat wordt dus zeker geen mirena voor mij. Na stressperiode en stoppen met de Yasminpil viel/valt m`n haar ook zo uit. Heb nu nog 1/4 over van wat ik had. Het groeit wel weer aan, dat wel. Maar voorlopig zit losdragen er niet meer in. En ik wil dat risico niet nog een keer lopen. Maar die rubbertjes vertrouw ik ook gewoon niet altijd... Dus als iemand nog ander opties heeft....
quote:Op maandag 23 oktober 2006 23:11 schreef ZwarteMagika het volgende:
Hoest vandaag gegaan XM?
Nee maar m`n haar groeit nu net weer aan en ben nog zeker 2 tot 3 jaar bezig om het weer normaal te krijgen. Dus dat risico wil ik echt niet lopen.quote:Op maandag 23 oktober 2006 22:35 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet gezegd dat jij last van haaruitval krijgt met de Mirena....
Heb de afspraak verzet ivm nieuwe baan . Ben afgelopen maandag begonnen en om dan gelijk later te komen .quote:Op maandag 23 oktober 2006 23:11 schreef ZwarteMagika het volgende:
Hoest vandaag gegaan XM?
Hier ook nu bijna 2 maanden en voel me opgefokt dat ik nog onregelmatig verlies heb dat ook voor mij het vrijen in de weg staat. Jongen wil niet snel meer proberen, bang voor resten.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 14:32 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja, Mirenabezitster hier .
Enfin, ik heb sinds 2 weken na het plaatsen last van bruinverlies en dat duurt nu al 6 weken .
Ben dus vooralsnog niet heel enthousiast, omdat dit voor mij het vrijen in de weg staat. Krampen worden wel steeds minder gelukkig.
pff, met zo'n zeur zou ik niet eens sex WILLEN hebbenquote:Op maandag 30 oktober 2006 01:27 schreef SV het volgende:
Jongen wil niet snel meer proberen, bang voor resten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |