quote:Op donderdag 10 augustus 2006 13:11 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Misschien een idee op alle Mirena-bezitsters in de OP op te nemen?
Vrouwen die een kind hebben gebaard (en dan niet via de keizersnee uiteraard) schijnen juist nauwelijks wat van de plaatsing te voelen.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 13:21 schreef Jojogirl het volgende:
Ik krijg woensdag dus een Mirena spiraal. Alleen kan het niet tijdens m'n menstruatie, want ik ben pas bevallen en heb nog geen menstruatie gehad (en dat an dus ook nog wel even duren). Hopelijk is het niet heel erg pijnlijk daardoor, maar dat merk ik vanzelf wel.
Mij zou het eigelijk ook vrij weinig uitmaken of ik dr nog een tijdje last van hou..wat gelukkig tot nu toe niet het geval is..quote:Op donderdag 10 augustus 2006 13:18 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ik heb in het begin dus 6 maanden kramp en last van bruinige afscheiding gehad, maar daarna nooit meer ergens last van gehad, en heb me -wat menstruatieperikelen e.d. betreft- nog nooit zó goed en prettig gevoeld!
Voor vrouwen die PCOS hebben: dit zou dus dé ultieme oplossing kunnen zijn!
Ten 1e van harte gefeliciteerdquote:Op donderdag 10 augustus 2006 13:21 schreef Jojogirl het volgende:
Ik krijg woensdag dus een Mirena spiraal. Alleen kan het niet tijdens m'n menstruatie, want ik ben pas bevallen en heb nog geen menstruatie gehad (en dat an dus ook nog wel even duren). Hopelijk is het niet heel erg pijnlijk daardoor, maar dat merk ik vanzelf wel.
Maak er maar een mooie Mirena Wall of Fame vanquote:Op donderdag 10 augustus 2006 13:11 schreef TheSilentEnigma het volgende:
quote:Op donderdag 10 augustus 2006 13:11 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Consider it done.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 13:35 schreef ZwarteMagika het volgende:
[..]
Maak er maar een mooie Mirena Wall of Fame van![]()
quote:Op donderdag 10 augustus 2006 13:52 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Stamp_Kip staat er al in.
Mijne is niet mee geweets omdat ik eigelijk alleen voor informatie ging..toen ik met me grote mond zei dat het me niet uitmaakte wanneer die geplaatst zou worden,ha dik overdreven gezegt me broek al uitquote:Op donderdag 10 augustus 2006 14:06 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Vriendlief is meegeweest, heeft mijn handje vastgehouden.Hij was erg voorzichtig de eerste keer, bang dat er ik weet niet wat zou gebeuren. Ook heeft hij mij in de weken ervoor (zenuwen, zenuwen en nog eens zenuwen) mentaal ondersteund, de schat.
![]()
quote:Op donderdag 10 augustus 2006 14:36 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Mijn vriend had voor de grap een pratende Patrick (van SpongeBob) gekocht, die een paar zinnetjes zegt als je er mee schudt. Hij had dat ding in mijn rugzak gedaan, en toen ik ging zitten bij de gyn en mijn tas op de grond zette, hoorden we 'Ooooh, dat kietelt!'....
quote:Op donderdag 10 augustus 2006 14:36 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Mijn vriend had voor de grap een pratende Patrick (van SpongeBob) gekocht, die een paar zinnetjes zegt als je er mee schudt. Hij had dat ding in mijn rugzak gedaan, en toen ik ging zitten bij de gyn en mijn tas op de grond zette, hoorden we 'Ooooh, dat kietelt!'....
Fijn om te weten. En goed tip van die paracetamol.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 13:27 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Vrouwen die een kind hebben gebaard (en dan niet via de keizersnee uiteraard) schijnen juist nauwelijks wat van de plaatsing te voelen.
Neem een uur voordat 'ie geplaatst wordt voor de zekerheid Ibuprofen, en het komt helemaal goed!
Nergens last van, en je hoort 'm ook niet te voelen. Heb je nog controle gehad na het zetten?quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 12:27 schreef teigan het volgende:
vriendje is bij mij meegeweest bij het plaatsen, hij heeft erbij zitten kijken, maar het was heel fijn dat hij er was...
De eerste keer sex daarna was vond ik volgens mij best eng, maar het bleek dus verder niet zoveel uit te maken...
Hebben jullie ook wel dat je hem soms nog steeds voelt zitten als je voorover leunt bijvoorbeeld?
Ik heb er soms wel last van, en het is een beetje een irritant gevoel..
Goh heeft jullie huisarts die dingen op de plank liggen of zo? Bij mijn weten heb je dat ding op te halen bij de apotheek (zelf betalen). Kortom als je het ding bij je had, dan was je als het goed is na het betalen van minstens 130 ¤ het stadium van informatie vragen ana de dokter al wel voorbijquote:Op donderdag 10 augustus 2006 14:15 schreef Stamp_Kip het volgende:
[..]
Mijne is niet mee geweets omdat ik eigelijk alleen voor informatie ging..toen ik met me grote mond zei dat het me niet uitmaakte wanneer die geplaatst zou worden,ha dik overdreven gezegt me broek al uit![]()
Lief he hoe ze dan zijn
Stoer..maar dan..
Volgens mij laten veel mensen het spiraaltje bij de gynaecoloog plaatsen, en die zal er wel iets makkelijker aan kunnen komen..quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 14:02 schreef Renate1974 het volgende:
[..]
Goh heeft jullie huisarts die dingen op de plank liggen of zo? Bij mijn weten heb je dat ding op te halen bij de apotheek (zelf betalen). Kortom als je het ding bij je had, dan was je als het goed is na het betalen van minstens 130 ¤ het stadium van informatie vragen ana de dokter al wel voorbij![]()
Ik voel 'm niet zitten, het hoort idd ook niet. Misschien is je baarmoeder iets te klein? Een afspraak maken is denk ik wel handig want dit is ook niet echt fijn zo..quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 14:00 schreef teigan het volgende:
Ik heb hem iig nog een keer laten controleren, misschien maar weer eens tijd om daar een afspraak voor te maken anders..
Als je goed had gelezen wat je dus niet gedaan hebt..had je gezien dat ik bij de gynaecoloog ben geweest en niet bij mij huisarts..die heeft me door gewezen na de gyn voor verdere informatie..quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 14:02 schreef Renate1974 het volgende:
[..]
Goh heeft jullie huisarts die dingen op de plank liggen of zo? Bij mijn weten heb je dat ding op te halen bij de apotheek (zelf betalen). Kortom als je het ding bij je had, dan was je als het goed is na het betalen van minstens 130 ¤ het stadium van informatie vragen ana de dokter al wel voorbij![]()
Maakt niet uit hoorquote:Okay, sorry Stamp_Kip maar eh, het komt toch op hetzelfde neer?Je ging voor info en hebt het ding laten plaatsen? Heb ik trouwens een bericht gemist met de reden voor je doorverwijzing aan de gyn? Ik begreep/begrijp niet hoe je voor info kunt gaan en met zo'n ding in je terug kunt komen. Of is het bij de gyn gebruikelijk dat ze die dingen via het ziekenhuis leveren?
Mijn reactie was lekker wou je zeggen hahahaquote:Eigenlijk was het gewoon nieuwsgierigheid van me, maar teruglezend ben ik geloof ikw eer even mijn botte ik geweest!
Nee hoor absoluut nietquote:Hoi,
Ik hoop niet dat jullie het vervelend vinden dat ik hier post als jongen
Anytimequote:Op zondag 13 augustus 2006 15:40 schreef Cadfael het volgende:
dankje stamp_kip,
jammer dat je last van krampen hebt, heb de mirana al lang of nog maar kort, misschien dat het nog ff wennen is nl? anders maar ff een kruikje maken ofzo, dat helpt altijd wel.
Mijn klachte/hevige bloedingen kwamen terug zodra ik gestopt was met de pil..Maar das mijn ervaring.quote:Op zondag 13 augustus 2006 16:42 schreef Empathologica het volgende:
Ik zat er zelf ook over na te denken Mirena te nemen.
Wou eerst gewoon stoppen met de pil omdat ik toch al bijna niet meer bloed tijdens de menstruatie en het ook niet meer merk (in tegenstelling tot voordat ik aan de pil was) maar ik ben toch bang dat de pijn terug komt enzo. En ik wil toch beschermd zijn mocht er ooit iets gebeuren
Mijn dokter had er niks op tegen als ik er een zou laten zetten (ook niet wat betrefd mijn leeftijd, ben 16) maar een vriendin van me vertelde dat veel mensen het laten inbrengen beschouwen als een groepsverkrachting![]()
Dus op dit moment twijfel ik nog wel een beetje..
wtfquote:Op zondag 13 augustus 2006 16:42 schreef Empathologica het volgende:
maar een vriendin van me vertelde dat veel mensen het laten inbrengen beschouwen als een groepsverkrachting![]()
Dus op dit moment twijfel ik nog wel een beetje..
quote:Op zondag 13 augustus 2006 17:14 schreef Stamp_Kip het volgende:
* Stamp_Kip , ZwarteMagika en TSE zelfde gedachtjes
De draadjes worden na plaatsing voor het grootste gedeelte afgeknipt, en na een paar dagen krullen ze om. In de regel heb je (en je partner) er geen last van. Zowel, dan kunnen ze ze altijd nog korter knippen.quote:Op zondag 13 augustus 2006 19:07 schreef Empathologica het volgende:
Nog ff een vraagje![]()
Ik las net wat posts over die draadjes voelen enzo, zijn die zo lang ofzo?
Want daar maak ik me eigenlijk wel beetje zorgen over, want als ik voel, dan voel ik me baarmoedermond al (iets anders kan het niet zijn volgens mij)
De pil kan depressieve klachten veroorzaken. Mijn psycholoog vertelde me dit ook. Is ook 1 van de redenen dat ik van de pil af wil en iets anders met minder hormonen.quote:Op zondag 13 augustus 2006 19:33 schreef Ezzy het volgende:
Ook ik zit er aan te denken...
Maar heb sinds januari constant last van schimmelinfecties...
Zou de mirena juist een oplossing kunnen zijn hiertegen, of zou het alleen maar erger worden?
Ik denk over de mirena omdat ik erg prikkelbaar ben, en omdat ik al zo lang aan de pil ben.
Ik moet er iedere dag aan denken en ik heb perioden dat ik vrij onregelmatig leef.
Ik moet donderdag naar de gyn voor vreemde klachten (zie schimmelinfectietopic),
ik ga dan gelijk maar eens wat info vragen want misschien is dit de oplossing voor mijn (echt extreme) depressieve buien.
Kan iemand mij wat vertellen over vaginale infecties m.b.t Mirena?
quote:Op maandag 14 augustus 2006 09:03 schreef TheSilentEnigma het volgende:
@Loesie: In principe is het vrij normaal dat je rond menstruatietijd de gebruikelijke menstruatieklachten hebt.
Ook ik (en velen met mij) voel de touwtjes niet. Grote kans dat ze gewoon naar binnen gekruld zijn.
Met of zonder verdoving?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 11:27 schreef Jojogirl het volgende:
* Jojogirl is net terug van de huisarts en de Mirena zit erin.
Weet ik niet, heb geen verdoving gehad. Wel pijn erna, vandaar. Ik bedoel dan ook dat je het niet moet onderschatten door te gaan sporten o.i.d. maar het gewoon een dagje (of 2) rustig aan doet.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 11:48 schreef Jojogirl het volgende:
Hoelang duurt dat ongeveer?
Bij mij is het uiteindelijk (na 6 maanden) helemaal weggebleven!quote:Op woensdag 16 augustus 2006 12:36 schreef NaughtyMe het volgende:
Ook ik zit te twijfelen om een Mirena te laten plaatsen. Ik zit nog aan de pil; Microgynon 20. Een aantal jaren geleden heb ik een koperspiraaltje laten plaatsen, maar na het zetten heb ik daar zon last van gehad (nog een dokter langsgeweest, leek op een geperforeerde baarmoedermond), dat ik nu zit te twijfelen. Maar toch zijn er ook veel voordelen. Ik zou graag iets met minder hormonen willen en het is wel handig dat je er niet steeds om hoeft te denken. Maar met de pil is de menstruatie makkelijker te regelen(ik slik de pil nu gemiddeld 3 a 4 maanden door) dan met de Minerva. Maar er is natuurlijk ook kans dat ie helemaal wegblijft (zou perfect zijn). Meer vrouwen hier ervaring mee?
Oeps.....quote:Op woensdag 16 augustus 2006 12:45 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Minerva is een bioscoopgroep in Nederland, lijkt me niet dat je daar je menstruatie mee wilt regelen...
Hmmm, misschien dan toch maar de gok wagen. Heb inmiddels emailtje naar zorgverzekering gestuurd. Moet volgende week ongesteld worden (als ik morgen niet met een nieuwe strip begin). Begin toch voorzichtig positief te worden.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:21 schreef ZwarteMagika het volgende:
Daar was ik ook bang voor, ik slikte altijd 2 strippen door om minder vaak ongesteld te zijn en ik had er niet zoveel zin in toch weer iedere maand ongesteld te worden. Toch maar de gok genomen en ik ben sinds het plaatsen niet meer echt ongesteld geweest
Mag het na dik 2 maandquote:
Mijn vriendje kan heel veel, maar een afstand van 40 km overbruggen wordt toch wat lastigquote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:47 schreef ZwarteMagika het volgende:
[..]
Ga es effe heel snel sexen jij![]()
Kan het niet laten om hier ook even op te reageren. Gaan die mensen waar jouw vriendin het over heeft naar 3 gynaecologen tegelijk ofzo? Sorry, maar ik vind dit echt typisch zo'n opmerking van een onwetende puber. (is niet zo lang geleden voor mij dus ik weet het echt nog wel) Ik had pas een dokter in opleiding tijdens het plaatsen van een koperspiraaltje erbij, en het was natuurlijk wel een beetje genant... Maarja, 2 mensen is nog geen groep toch?quote:Op zondag 13 augustus 2006 16:42 schreef Empathologica het volgende:
Mijn dokter had er niks op tegen als ik er een zou laten zetten (ook niet wat betrefd mijn leeftijd, ben 16) maar een vriendin van me vertelde dat veel mensen het laten inbrengen beschouwen als een groepsverkrachting![]()
Ik denk toch dat je dat aan de lijven moet ondervinden..Ieder lichaam reageert andersquote:Op woensdag 16 augustus 2006 15:43 schreef Klare het volgende:
Ik wil wel aan de Mirena maar ben bang voor de bijwerkingen. Werd superdepri van de pil en dat lekken...dat wil ik beslist niet! Heb net een soort van nieuw vriendje en die wil ik toch geen stop van 2 maanden hoeven aandoen.... Maar die condooms word ik ook zo zat....![]()
Misschien bedoelde ze met die (als je het mij vraagt compleet achterlijke) vergelijking wel de pijn die het zou doen...quote:Op woensdag 16 augustus 2006 15:39 schreef flutterbye het volgende:
Kan het niet laten om hier ook even op te reageren. Gaan die mensen waar jouw vriendin het over heeft naar 3 gynaecologen tegelijk ofzo? Sorry, maar ik vind dit echt typisch zo'n opmerking van een onwetende puber. (is niet zo lang geleden voor mij dus ik weet het echt nog wel) Ik had pas een dokter in opleiding tijdens het plaatsen van een koperspiraaltje erbij, en het was natuurlijk wel een beetje genant... Maarja, 2 mensen is nog geen groep toch?
MIsschien is dat het ja. Maar volgens mij hoeft een groepsverkrachting helemaal niet zo'n pijn te doen, hoor.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 15:55 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Misschien bedoelde ze met die (als je het mij vraagt compleet achterlijke) vergelijking wel de pijn die het zou doen...
als je meewerkt nietquote:Maar volgens mij hoeft een groepsverkrachting helemaal niet zo'n pijn te doen
Het ging inderdaad om de pijn. Ik denk dat die meiden/vrouwen gewoon niet tegen pijn kunnenquote:Op woensdag 16 augustus 2006 16:00 schreef flutterbye het volgende:
[..]
MIsschien is dat het ja. Maar volgens mij hoeft een groepsverkrachting helemaal niet zo'n pijn te doen, hoor.Afgezien van het psychische aspect dan. Maar je moet er in je leven als vrouw toch ooit aan geloven, het hele gebeuren met inwendige onderzoeken en gynaecologen... maar ik kan me voorstellen dat dit voor een 16-jarige nogal erg lijkt. Op mijn 16de had ik me daar nog niet eens laten bekijken door een jongen, laatstaan een gynaecoloog die er een spiraaltje in wil steken... Maar de jeugd van tegenwoordig is dat stadium al lang voorbij, begrijp ik.
![]()
Het koperspiraaltje word toch niet geplaatst bij vrouwen zonder kinderen?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 15:53 schreef flutterbye het volgende:
Tja, als je echt van de hormonen afwil is een koperspiraaltje zo'n beetje de enige oplossing. Maar de hormonen in de Mirena zijn een stuk minder als bij de pil, dus de kans bestaat dat het dan veel beter gaat. Je zou ook de nuvaring kunnen proberen, die heeft ook minder hormonen dan de pil.
Hehe dan zal ik het wel een beetje verkeerd opgevat hebbenquote:Op woensdag 16 augustus 2006 16:58 schreef flutterbye het volgende:
[...]
Ik wil er ook niemand mee beledigen hoor, het is jouw leven. Met die opmerking over 'de jeugd van tegenwoordig' bedoel ik gewoon dat jongeren over het algemeen er steeds eerder aan beginnen en dat ik dat persoonlijk niet zo'n goede ontwikkeling vind. Je moet toch ook kind kunnen zijn.
Het is toch zo dat de mirana wel een duizendvoud minder hormonen geven, en menstruatie zou juist veel minder worden daarbij. misschien ligt het per persoon weer anders.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 15:39 schreef flutterbye het volgende:
[..]
@Teigan, ik voelde mijn Mirena ook zitten (inmiddels alweer bijna 4 jaar geleden) en dat is niet overgegaan. Ik heb hem uiteindelijk na 7 maanden laten verwijderen. De huisarts vertelde mij bij het inbrengen dat hij hem moest afmeten ofzo, hij heeft ook eerst mijn baarmoeder opgemeten voor het inbrengen. Toen ik pas tegen de gyn zei dat ik dacht dat hij verkeerd afgemeten was, zei ze dat er maar 1 maat is... Nouja, lekker logisch allemaal. Ik had in ieder geval veel kramp, en sex, fietsen, sporten of lang zitten wekten de kramp ook op. Ik ben ook nooit voor een check-up geweest. Als ik toen wist wat ik nu weet had ik hem bij de gyn laten plaatsen en daar een echo laten maken... Misschien was het dan beter gegaan. Maar ik heb nu besloten dat ik geen hormonen meer wil dus ik ga voor een koperspiraaltje.
@ Cadfael, mijn vriend kon de draadjes destijds ook voelen. Heel vervelend, hij had er soms dagen last van en zelfs een condoom hielp niet. Ik kon de draadjes niet ombuigen naar boven toe, ze staken echt net uit de baarmoedermond. Gewoon te kort afgeknipt dus. Ze werden ook echt niet minder stug. Ik heb gewoon een beetje pech met spiraaltjes denk ik...voor meer uitleg lees Mirena of koperspiraal?
(haha, TSE, ik spam gewoon terug!)
`quote:Op woensdag 16 augustus 2006 15:53 schreef flutterbye het volgende:
Tja, als je echt van de hormonen afwil is een koperspiraaltje zo'n beetje de enige oplossing. Maar de hormonen in de Mirena zijn een stuk minder als bij de pil, dus de kans bestaat dat het dan veel beter gaat. Je zou ook de nuvaring kunnen proberen, die heeft ook minder hormonen dan de pil.
Ow zo bedoelde je hetquote:Op woensdag 16 augustus 2006 11:52 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Weet ik niet, heb geen verdoving gehad. Wel pijn erna, vandaar. Ik bedoel dan ook dat je het niet moet onderschatten door te gaan sporten o.i.d. maar het gewoon een dagje (of 2) rustig aan doet.
Ik weet alleen dat er 60-100 keer minder hormonen als bij de pil in je lichaam komen, dus misschien kan je het aan de hand hiervan uitrekenenquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 17:54 schreef zoeperzazke het volgende:
Op zich heb ik niet zoveel last met de nuvaring, maar in mijn stopweek voel ik me toch nog wat beter. Weet iemand hoeveel hormonen de mirena afgeeft in vergelijking met de nuvaring?
Ik heb zelf geen verdoving gehad maar ik die komt dacht ik in je baarmoedermond (lange naald dusquote:edit: (ohja, ik ben trouwens 20, heb nog nooi kinderen gehad en weet wel dat áls ik het zou laten plaatsen dat onder verdoving bij de gyn gebeurt. Waar komt het verdovingsprikje trouwens?)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |