abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 28 augustus 2005 @ 09:29:12 #1
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_30050360
Zo, hier een vervolg op de eerste Mirena-topic:

Mirena: voor, tijdens en na het plaatsen
pi_30073184
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 22:31 schreef Shreever het volgende:

[..]

Heb m nu twee maanden maar mijn vriend voelde hem vanaf het begin al wel zitten bij bepaalde posities , dat lijkt me normaal toch? Bij erg diepe penetratie word de baarmoedermond ook geraakt, lijkt me vrij logisch dat je het verschil wel voelt.

Aan de andere kant, er word wel gezegd dat als je hem voelt er iets n iet goed zit.. beetje dubbel dus vind ik
Mijn vriend voelt hem niet zitten. Zelf moet ik wel even zoeken voordat ik ze kan vinden, ze zijn dus precies lang/kort genoeg.
Ik dacht dat je de draadjes korter kon laten knippen als het problemen gaf bij het vrijen. Ik denk dat het gewoon goed zit, maar dat de draadjes gewoon te lang zijn.
Ben je btw al op 'controle' geweest?
pi_30090969
Ik heb zelf niet zulke goede ervaringen met Mirena. Mirena werd me door mijn huisarts aangeraden als alternatief voor de pil. Ik heb hem naar de nadelen gevraagd, maar helaas niet op internet rondgekeken naar mogelijke bijwerkingen/ gevolgen (stom, stom, stom!!!). Het plaatsen zelf was een drama, maar dat kan gebeuren. Bij de n doet het meer pijn dan bij de ander. Na het plaatsen heb ik een paar dagen kramp gehad, maar ook dat is niet bepaald bijzonder. De eerste 8 maanden beviel het me super, ik werd amper/ niet ongesteld en had nergens last van. Maar na die 8 maanden kreeg ik vreselijke krampen in mijn buik, bloedverlies de hele maand door. Ik ben na een paar weken afwachten naar de huisarts gegaan, die adviseerde me om weer te wachten. Aangezien ik het toch niet vertrouwde heb ik aangegeven dit niet te willen doen en uiteindelijk kreeg ik een doorverwijzing naar het ziekenhuis. Daar zijn verschillende echo's gemaakt, inwendig en van buitenaf. Op de echo zag men dat mijn eierstokken verstopt zaten met oude eicellen en er was een zwarte plek in mijn baarmoeder te zien. Ondanks die tegenstrijdigheid dachten ze dat ik zwanger was. Dat bleek godzijdank niet het geval. Wel zat de hele boel van binnen verstopt. Het spiraaltje is direct verwijderd en ik ben weer met de pil begonnen. Het heeft nog drie maanden geduurd voordat mijn lichaam weer normaal ging doen en toen kwam pas al die troep uit me lopen, opgedroogd bloed enz enz. Dus voor mij nooit meer een spiraaltje.
pi_30091307
wow, dat is wel wat minder...
is er van te voren geen echo/onderzoek gedaan? en een nacontrole ofzo?
bij mij is dat wel gebeurd, en ze zagen dat alles oke was/is.
pi_30091376
Nee, van tevoren hebben ze helemaal niets gedaan.... Ja, mijn huisarts heeft mijn baarmoeder wel opmeten, maar dat was 5 minuten voor het plaatsen. Nacontrole heb ik wel gehad. Het spiraaltje zat ook gewoon helemaal goed, ook toen het misging. Ach, sommige mensen reageren misschien gewoon iets minder goed erop denk ik. Ik heb ook al zoveel positieve verhalen gelezen, gevalletje van pech.
pi_30181830
Ik heb ook wel negatieve ervaring, eigenlijk vanaf dat dat onding erin zat was het al fout. Veel krampen, lang ongesteld en ga zo maar door. Nu is dat kreng er al een tijdje uit en heeft mn lichaam aarig wat moeite om weer op gang te komen. mn cycli schommelen, de ene keer wel ongesteld dan weer niet..... Ik weet het niet hoor, maar zo'n ding moet er gewoon gelijk uit als je je er ziek door voelt en niet wachten ook niet als de dokter zegt dat alles goed zit......
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_30182880
Ik ben naar de gyneacoloog geweest. Misschien dat die het beter kan dan de huisarts?..
Zeker nu ik hoor dat een hoop mensen niet eens een onderzoek vooraf hebben gehad. Ik ben wel blij dat er van te voren is gekeken of ik geen enge beestjes in me had (dat zei de gyn, hihi). En de nacontrole vond ik ook wel fijn. Toen keken ze met een echo (inwendig) of hij goed zat en of de eierstokken enzo het goed deden. Bij mij is (nog) niets aan de hand. Gelukkig maar.
pi_30200533
Ik heb hem dus net precies laten plaatsen, wat een drama!
Ik ging zowat van mijn stokje van de pijn. Bleek dat mijn baarmoeder wat achterover ligt....
pi_30201963
warme kruik ertegen en lekker laten verwennen, duurt ongeveer een dag. morgen gaat het wel beter.
pi_30204935
laten we dat maar eens doen dan
  vrijdag 2 september 2005 @ 16:37:25 #11
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_30206089
Wendy-tje, neem ibuprofen. Dat wil nog weleens helpen!
pi_30210019
neeeeeeeeee geen ibuprofen, is gevaarlijk spul. paracetamol is beter...
  vrijdag 2 september 2005 @ 19:40:33 #13
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_30211403
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 18:50 schreef Ticootje het volgende:
neeeeeeeeee geen ibuprofen, is gevaarlijk spul. paracetamol is beter...
Ach, werkt precies hetzelfde, alleen ibuprofen werkt ook nog eens ontstekingsremmend.
pi_30223102
Het doet me goed te lezen dat ik niet alleen sta met mijn pechverhaal.
Dat het niet altijd goed gaat vind ik heel erg, en ook ik heb mij er niet in verdiept op internet en alleen maar geluisterd naar de succesverhalen op mijn toenmalige werk.
ik heb nu nog geen werk, maar ga nu een opleiding volgen voor een grotere kans.
en sinds lange tijd geleden, ga ik vanavond weer eens stappen met een vriendin.
Voor diegene voor wie dit een raadsel is.
mijn verhaal staat op pagina 12 van deel 1
groetjes aan iedereen
pi_30223549
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 19:40 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Ach, werkt precies hetzelfde, alleen ibuprofen werkt ook nog eens ontstekingsremmend.
Nee hoor het werkt ook bloedverdunnend, om maar iets te noemen.. Dus het beste kan je paracetamol met coffene nemen, dat werkt nog net wat sneller en effectiever dan de normale paracetamol.
  zaterdag 3 september 2005 @ 09:39:13 #16
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_30223705
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 16:06 schreef wendy-tje het volgende:
laten we dat maar eens doen dan
Hopelijk heb je er niet teveel last van
Proud Powerpauper
pi_30223952
ik heb niet zo veel verstand van medicijnen, maar weet wel dat paracetamol bij mij niet helpt.
ik zweer bij aspro bruis 500, volgens mij ook niet het miltste middel, maar het helpt wel.
pi_30268554
Heb afgelopen woensdag een Mirena laten plaatsen, gaat best goed, maar 'n klein beetje bloedverlies. Maar ik ben me toch een partij misselijk. Zijn er meer Mirenagebruiksters die hier last van hebben?
'n dag niet gelachen, is 'n dag niet geleefd!
  zondag 4 september 2005 @ 21:22:23 #19
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_30270216
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 09:17 schreef inXs het volgende:

[..]

Nee hoor het werkt ook bloedverdunnend, om maar iets te noemen.. Dus het beste kan je paracetamol met coffene nemen, dat werkt nog net wat sneller en effectiever dan de normale paracetamol.
Volgens mij werkt aspirine bloedverdunnend, maar ibuprofen niet.
  zondag 4 september 2005 @ 21:27:17 #20
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_30270341
Ik kreeg een pakje sterke poeders mee speciaal voor de buikpijnen de eerste 2 weken. Ik weet alleen niet meer precies wat het was.
Proud Powerpauper
pi_30272504
quote:
Op zondag 4 september 2005 21:22 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Volgens mij werkt aspirine bloedverdunnend, maar ibuprofen niet.
Volgens de bijsluiter werkt ibuprofen bloedverdunnend.. Maar aspirine =! paracetamol. (niet hetzelfde dus) aspirine wordt over het algemeen ook alleen maar van het merk bayer verkocht.
  maandag 5 september 2005 @ 12:40:21 #22
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_30285179
Nou ja, hoe dan ook; ik zweer bij ibuprofen, al is het maar vanwege de mooie roze kleur.

Ik heb zojuist een afspraak gemaakt bij de gynaecoloog voor een controle. ben benieuwd!
pi_30288160
Ik had volgens mij toen ik dat ding had laten plaatsen ook wel speciale pijnstillers gehad. ze waren oranje dat is alles wat ik weet en ze deden de krampen verzachten. Maar zo eigenwijs als ik was....... ik heb ze natuurlijk niet ingenomen...
Het was voor mij trouwens een zware opluchting toen dat ding eruit ging. Doet ff pijn maar daarna voel je je zo goed!!!!! Heerlijk voor mij nooit meer!
pi_30383252
Ik heb hem er net in laten zetten en het viel eigenlijk wel mee. Dat "prikje" was vooral erg onprettig en erna had ik best wel buikpijn (alsof je zwaar ongesteld bent), maar nu wordt het al minder. Ik was toch al ongesteld, dus dit kan ik wel hebben

Ik ben benieuwd nu verder hoe het gaat. Ik ben toch wel blij dat ik het gedaan heb. Over zes weken nu een echo dan.
pi_30397041
Ibuprofen is een NSAID net als aspirine en dus bloedverdunnend!
overigens ook ontstekingsremmend.
wanneer je last van bloedingen hebt...NIET gebruiken!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')