Nou, maandag is de mirena dus gezet! De dag zelf baalde ik er flink van, het zetten deed érg veel pijn en de krampen de hele dag door waren nou ook niet bepaald prettig. Dinsdag had ik nergens last van, niet meer ongesteld, geen krampen, best ideaal. Tot op heden is het zo gebleven, ben benieuwd of dat zo blijftquote:Op vrijdag 1 december 2006 17:33 schreef Raissa het volgende:
Maandag wordt bij mij het spiraaltje geplaatst..
Ik hoop van harte dat mijn menstruatie ook zo goed als weggaat!
Het plaatsenquote:Op maandag 11 december 2006 14:45 schreef Rhanna het volgende:
En wat zien jullie als de grootste nadelen?
Die bruine afscheiding is eigenlijk mn menstruatie, en het is heel weinig. Ben blij dat er uberhaupt nog iets uitkomt elke maand, kan ik toch een beetje zien of alles nog goed gaat daarbinnenquote:Op maandag 11 december 2006 14:45 schreef Rhanna het volgende:
alleen vroeg ik me af of de bruine afscheiding bij iedereen is?
En wat zien jullie als de grootste nadelen?
Tja, t kan zijn dat je cyclus gewoon een keertje wat onregelmatig is.. Maar als het aanhoudt, lijkt t me zeker nie verkeerd om ff te checken bij je huisarts.quote:Op zaterdag 16 december 2006 15:02 schreef ZwarteMagika het volgende:
Ik heb opeens nogal veel bloedverliesHet loopt er niet met liters uit maar tijdens de sex zat alles opeens onder de bruine meuk, veel erger dan normaal en een week voordat ik eigenlijk 'ongesteld' moet worden (normaal heb ik rond deze tijd ook al een dag last van licht bruinige afscheiding).
Moet ik me nou zorgen gaan maken of komt dit wel vaker voor? Van die bijsluiter wordt ik nog zenuwachtigerAls het aanhoudt ga ik maandag voor de zekerheid effe de huisarts bellen denk..
Je zou ook eens kunnen denken aan de nuvaring, dan hoef je er maar eens in de maand aan te denkenquote:Op vrijdag 29 december 2006 00:41 schreef Ingrid19 het volgende:
Ik ben ernstig aan het twijfelen of ik een spiraaltje zal nemen.
Ik heb altijd de pil gehad en na de bevalling, ruim een jaar geleden niks meer. Maar wil nu toch wel weer anticonceptie. En geen zin meer om er elke dag aan te denken.
Ik twijfel nog.
Ik had precies hetzelfde! Pijn, niet normaal!! En daardoor werd de hele boel schraal en rood en ellendig. Nooit meer Nuvaring voor mijquote:Op dinsdag 2 januari 2007 12:49 schreef Raissa het volgende:
![]()
![]()
![]()
Eindelijk kunnen de condooms de deur weer uit! Voor het spiraaltje gebruikte ik de Nuvaring, bij contact met sperma werd ik helemaal gek! Had het idee dat ik wegfikte![]()
Hee hoe gaat het nu met jou, al verbetering of heb je 'm al laten verwijderen?quote:Op dinsdag 2 januari 2007 19:01 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik had precies hetzelfde! Pijn, niet normaal!! En daardoor werd de hele boel schraal en rood en ellendig. Nooit meer Nuvaring voor mij.
Verbetering in de zin dat ik niet meer bloed, gelukkig. Hij zit dus nog. Wel heb ik een vreemde, diepliggende pijnlijke plek op m'n linkerheup/bekken (achter) die er zit sinds de Mirena... volgends de gyn kon het niet samenhangen, maar ik vind het te frappant dat het er is sinds de plaatsing. Misschien een compleet verkrampte spier, misschien iets anders, ik weet 't niet. Moet er nog mee naar de huisarts, maar durf niet zo goedquote:Op dinsdag 2 januari 2007 20:19 schreef ZwarteMagika het volgende:
[..]
Hee hoe gaat het nu met jou, al verbetering of heb je 'm al laten verwijderen?
Hm klinkt herkenbaarquote:Op dinsdag 2 januari 2007 21:08 schreef XcUZ_Me het volgende:
Meest genante is nog dat ik er vooral last van heb voor en na de tijd dat ik naar 't toilet moet voor een number 2![]()
.
Oh fijn, heb er nu ook 2 achter de rug, binnen anderhalve maand.. hoop dat het nu goed blijft gaanquote:Op dinsdag 2 januari 2007 21:17 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ik heb de Mirena al anderhalf jaar, en op zich ben ik enorm tevreden. Wel kam ik nu al 2 jaar met blaasontstekingen, waarvan het afgelopen halfjaar non-stop. Hoewel niet heel waarschijnlijk, zou er toch een mogelijk verband met de Mirena kunnen zijn volgens mijn huisarts. Donderdag moet ik voor onderzoeken naar de uroloog, dan krijg ik meer te horen...
Ben bij de uroloog geweest, die zei dat ik een vernauwde urinebuis had. Nou, die heeft 'ie dus maar even opgerekt...quote:Op zaterdag 6 januari 2007 13:13 schreef ZwarteMagika het volgende:
Oh fijn, heb er nu ook 2 achter de rug, binnen anderhalve maand.. hoop dat het nu goed blijft gaan
quote:Op zaterdag 6 januari 2007 19:30 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ben bij de uroloog geweest, die zei dat ik een vernauwde urinebuis had. Nou, die heeft 'ie dus maar even opgerekt...
Ik heb m gister laten zetten, en dat heb ik geweten. Ik ging van mijn stokje, ik dacht dat ik moest overgeven en ben de hele dag zo slap als een vaatdoek geweest. Maar nu voel ik me veel beter. Ik heb de hele dag een soort druk gehad op mijn buik..quote:Op zaterdag 6 januari 2007 12:48 schreef Ikook het volgende:
Ik heb 'm nu alweer ruim 4 jaar, begin december 2007 is het 5 jaar.
Ik ben benieuwd naar ervaringen bij de tweede plaatsing. De eerste keer vond ik het toch behoorlijk pijn doen en ging ik naderhand bijna van m'n stokkie...![]()
Ahh tering m'n benen trokken spontaan samen toen ik dat lasquote:Op zaterdag 6 januari 2007 19:30 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ben bij de uroloog geweest, die zei dat ik een vernauwde urinebuis had. Nou, die heeft 'ie dus maar even opgerekt...
Eigenlijk niet meer aan gedacht om te vragen (ik dacht uberhaupt niet zoveel meer nadat 'ie met een stalen pin de boel had opgerekt), maar ik ga er vanuit dat het er niets mee te maken heeft.quote:Op zondag 7 januari 2007 13:02 schreef ZwarteMagika het volgende:
Ahh tering m'n benen trokken spontaan samen toen ik dat las
Maar dan kan dat toch verder niks met je mirena te maken hebben?
Argh hou opquote:Op zondag 7 januari 2007 13:07 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Eigenlijk niet meer aan gedacht om te vragen (ik dacht uberhaupt niet zoveel meer nadat 'ie met een stalen pin de boel had opgerekt), maar ik ga er vanuit dat het er niets mee te maken heeft.
Dit was vooral een vreemde ervaring omdat ze via een gat naar binnen gaan waar nog nooit iets naar binnen was gegaan. Overigens één dag enorme pijn gehad met plassen (het bloedde ook), maar eigenlijk was het daarna meteen helemaal over.quote:Op zondag 7 januari 2007 13:09 schreef ZwarteMagika het volgende:
Argh hou opDenk je alles gehad te hebben na het plaatsen van dat spiraaltje..
Heb hem bij de huisarts laten zetten, niet bij de gynaecoloog..quote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:38 schreef Rhanna het volgende:
Er wordt toch gewoon een echo staaf binnen gebracht?
Er wordt alleen gekeken of alles goed zit enzo.
Ik heb voor de eerste keer seks zonder condoom gehad. Dat was raar. Geil, maar raar
Moet je niet voor controle naar de gyn? Een huisarts kan niet veel doen, hoogstens voelen of de draadjes nog goed zitten ofzo.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 18:10 schreef Raissa het volgende:
[..]
Heb hem bij de huisarts laten zetten, niet bij de gynaecoloog..
Voor zover ik weet heeft mijn huisarts geen echoding
Nee, bleek dat ze alleen even eendenbek erin deed, even kijken en tadaaa na 2 seconden weer klaarquote:Op dinsdag 16 januari 2007 20:11 schreef ZwarteMagika het volgende:
[..]
Moet je niet voor controle naar de gyn? Een huisarts kan niet veel doen, hoogstens voelen of de draadjes nog goed zitten ofzo.
Dat vind ik wel vreemd. Ik heb het ook bij de huisarts laten plaatsen en ik heb gelijk een verwijsbrief mee gekregen om over 5 weken een echo te laten maken bij de gyneacoloog. In de tussentijd mag ik van de HA niet eens onbeschermd sexen omdat het volgens hem niet zeker is dat hij goed zit. (Al vraag ik mij af wat er niet goed kan zitten. Hij zit er gewoon in en ik kan de touwtjes voelen)quote:Op zondag 21 januari 2007 18:58 schreef Raissa het volgende:
[..]
Nee, bleek dat ze alleen even eendenbek erin deed, even kijken en tadaaa na 2 seconden weer klaar
Idd, ik kreeg een echo als controle zodat ie precies kon zien of ie nog op z'n plek zat. Als je de draadjes nog kunt voelen zal ie waarschijnlijk wel goed zitten (ik kan ze niet meer voelen, al na een dag niet meer) maar er bestaat natuurlijk een kans dat ie wordt afgestoten dus alles is voor de zekerheid. Tegen mij zeiden ze trouwens dat het meteen veilig was, heb nooit extra condooms moeten gebruiken oid.quote:Op maandag 22 januari 2007 09:39 schreef Rhiapona het volgende:
[..]
Dat vind ik wel vreemd. Ik heb het ook bij de huisarts laten plaatsen en ik heb gelijk een verwijsbrief mee gekregen om over 5 weken een echo te laten maken bij de gyneacoloog. In de tussentijd mag ik van de HA niet eens onbeschermd sexen omdat het volgens hem niet zeker is dat hij goed zit. (Al vraag ik mij af wat er niet goed kan zitten. Hij zit er gewoon in en ik kan de touwtjes voelen)
Ik heb niet gewacht op de menstruatie, maar het vanochtend laten doen. Wel vreemd hoor, in het boekje staat dat het na 7 dagen veilig is, maar niets over die controle na 6 weken.quote:Op maandag 29 januari 2007 17:38 schreef Ingrid19 het volgende:
Ik heb de Mirena inmiddels bij de apotheek opgehaald. Nu maar wachten op menstruatie. Ik heb al "de kramp" dus zal vast niet lang duren.
Vind het wel een beetje eng hoor.
Ik wacht nog ff de menstruatie af. Als die er met 2 weken nog niet is, dan laat ik hem eerder zetten.quote:Op donderdag 1 februari 2007 16:20 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Ik heb niet gewacht op de menstruatie, maar het vanochtend laten doen. Wel vreemd hoor, in het boekje staat dat het na 7 dagen veilig is, maar niets over die controle na 6 weken.![]()
Ach... dan nog maar even die rubberplantages steunen.![]()
Het plaatsen ging best goed, het zal ook schelen dat ik een kind heb gebaard. Dan is de doorgang al een keer "gebruikt". Maar het was echt zo van:'hoest maar even.' *kuch* 'OEF!' Daarna wat geworstel en toen draadjes afknippen en klaar. Ik had alleen wat persdrang zonder weeën toen ze met de eendenbek op mijn darmen drukte en daarna had ik het gevoel dat mijn lichaam riep: 'eruit met dat ding!' Voor de rest wat krampjes, niet heel erg. Geen paracetamolbehoefte gehad.
Ja, het viel echt mee. Het was te vergelijken met de pijn in de piek van een wee, maar dan minder erg. En wat al eerder is gezegd: het inhaken van de baarmoedermond... dat is even onplezant.quote:Op donderdag 1 februari 2007 16:26 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Ik wacht nog ff de menstruatie af. Als die er met 2 weken nog niet is, dan laat ik hem eerder zetten.
De pijn viel je mee?
De volgende dag, maar ik geloof dat ik een van de weinigen benquote:Op donderdag 1 februari 2007 16:34 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Wat ik me nog afvroeg net: hoe snel ging men hier weer gemeenschap vieren na plaatsing?
Na 2 dagenquote:Op donderdag 1 februari 2007 16:34 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Ja, het viel echt mee. Het was te vergelijken met de pijn in de piek van een wee, maar dan minder erg. En wat al eerder is gezegd: het inhaken van de baarmoedermond... dat is even onplezant.
Wat ik me nog afvroeg net: hoe snel ging men hier weer gemeenschap vieren na plaatsing?
Ja, ben nu ongesteld. Mooi zo. Niet dat ik nu zin heb. hihiquote:Op woensdag 7 februari 2007 11:22 schreef ZwarteMagika het volgende:
Als je nu ongesteld bent ben je veiligMooi dat je er vanaf bent
Ik hoop het. Ach ja, ben het wel gewend. Ben altijd heftig ongesteld, met veel krampen. Al voelt dit wel anders aan. Nou, ik ga lekker bankhangen met een pot thee en mn meisje die me knuffels geeft. Zo lief!quote:Op woensdag 7 februari 2007 12:34 schreef ZwarteMagika het volgende:
Das normaal inderdaad, die trekken waarschijnlijk over een paar uurtjes wel weg
Ik dacht heel even waarom heb je als lesbo een spiraaltje nodig, maar ik snap het alquote:Op woensdag 7 februari 2007 12:38 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Ik hoop het. Ach ja, ben het wel gewend. Ben altijd heftig ongesteld, met veel krampen. Al voelt dit wel anders aan. Nou, ik ga lekker bankhangen met een pot thee en mn meisje die me knuffels geeft. Zo lief!
Whahaha. Ik heb het dus over mn dochter Kim.quote:Op woensdag 7 februari 2007 12:40 schreef ZwarteMagika het volgende:
[..]
Ik dacht heel even waarom heb je als lesbo een spiraaltje nodig, maar ik snap het al![]()
![]()
Sterkte ermee!
Daar had ik juist bij de pil last van, en hoopte er bij de mirena vanaf te zijn.. Nu heb ik alleen dat soort buien rond de tijd dat ik ongesteld moet worden.quote:Op woensdag 7 februari 2007 17:01 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Hoelang houdt dat lichte vloeien aan? Het wordt ook weer meer wanneer ik gemeenschap heb gehad. Maar misschien moet ik ook wel ongesteld worden. Ik weet in elk geval dat ik hormonale buien heb waar je U tegen zegt. Bij de minipil gingen die na verloop van tijd weer weg. Hoelang hielden die buien bij jullie aan? Ik moet mezelf echt bedwingen om niet bij alles met de deuren te gaan smijten en keihard te gaan schelden, daarbij heb ik echt mijn geduld verloren.... Ga ik dit nog terugvinden?![]()
Dat geeft hoop!quote:Op zondag 11 februari 2007 15:44 schreef Paradijsvogeltje het volgende:Veel minder last van mijn menstruatie
Hiervoor had ik altijd hevige krampen in buik, benen, rug, bekken. Ik was urenlang rillerig, hield niets binnen en moest doodstil blijven liggen, hopend dat ik even in slaap zou vallen. Nu niet meer
Bij mij was het een hel, verhaal staat wel ergens in een van deze delen...quote:Op woensdag 14 februari 2007 12:13 schreef MissyMirjaM het volgende:
en euhm
is het plaatsen pijnlijk?
ik las dat het tijdens de menstruatie geplaatst moet worden
dan kan ik het al niet hebben als iemand ernaar kijkt, laat staan zoiets
Klinkt eik best logisch. Maar wel irritant zeg. Hopelijk heeft mn baarmoeder het snel door.quote:Op woensdag 14 februari 2007 13:32 schreef ZwarteMagika het volgende:
Die kramp komt omdat je baarmoeder een vreemd stuk plastic eruit probeert te werken, maar dat gaat vanzelf over (lukt 'm toch niet)
Bij mij is het nu eindelijk helemaal weg.. zes weken na plaatsing.quote:Op woensdag 14 februari 2007 15:30 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Klinkt eik best logisch. Maar wel irritant zeg. Hopelijk heeft mn baarmoeder het snel door.
OMG! Nog 5 weken kan het dus. Of langer. Nouja, ik wacht het maar af.quote:Op woensdag 14 februari 2007 18:23 schreef Rhanna het volgende:
[..]
Bij mij is het nu eindelijk helemaal weg.. zes weken na plaatsing.
Bij mij duurde het ruim 3 maand. Met bloedquote:Op woensdag 14 februari 2007 19:15 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
OMG! Nog 5 weken kan het dus. Of langer. Nouja, ik wacht het maar af.
Bij mij is het weg hoor. Na iets van 3/4 dagen. Toen werd ik ook ongi, dus we zullen wel zien hoe het hierna gaat. Moet je nou echt 6 weken wachten met "onveilig" vrijen?quote:Op woensdag 14 februari 2007 19:15 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
OMG! Nog 5 weken kan het dus. Of langer. Nouja, ik wacht het maar af.
Ik heb er geen bloed bij, dat scheelt dan weer.quote:Op woensdag 14 februari 2007 19:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Bij mij duurde het ruim 3 maand. Met bloed.
Nee. Het is direct veiligquote:Op woensdag 14 februari 2007 19:57 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Bij mij is het weg hoor. Na iets van 3/4 dagen. Toen werd ik ook ongi, dus we zullen wel zien hoe het hierna gaat. Moet je nou echt 6 weken wachten met "onveilig" vrijen?
Ik bedoel ivm de controle na zes weken, of het spiraaltje nog steeds op zijn plaats zit...quote:
Op de dag dat de Mirena geplaatst wordt, ben je zeer waarschijnlijk niet in staat om te werken o.i.d. Zoals je in deze topic kunt lezen is het redelijk pijnlijk, en voel je je die dag toch wat ziekjes. De dag erna verschilt van persoon tot persoon, maar als je deze dag ook vrij bent, is dat sowieso geen overbodige luxe.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 20:02 schreef Quinazoline het volgende:
Ik zit er toch nog steeds sterk over te denken om de mirena te laten plaatsen. Ga proberen deze week een afspraak bij de huisarts te maken.
Is het zo dat je op de dag van het plaatsen niks meer kunt, of hangt dat van de situatie af? En hoe zit het de volgende dag?
hm, dat is een goeie tip zegquote:Op woensdag 28 februari 2007 15:26 schreef Rhiapona het volgende:
Ik ben net terug gekomen van de Gyneacoloog en m'n mirena zit goed!!eindelijk dat rubber in de prullenbak!!
Ze vertelde mij dat het in nederland verplicht is om te laten controleren of je mirena goed zit!. Dan vind ik het toch raar dat ik hier verhalen tegenkom van mensen die geen verwijsbrief van hun huisarts hebben meegekregen na het plaatsen van de spiraal!!
Ze vertelde ook dat ze deze dag al 2 (!) mirena's had afgekeurd! (deze zaten niet goed en waren dus niet veilig!!)
De mirena is dus in theorie gelijk veilig, maar in praktijk dus niet! Let hier dus op na het plaatsen van het spiraal en vraag een verwijsbrief van je huisarts! Gebruik condooms totdat je zeker weet dat je mirena goed zit! Dan pas is je Mirena veilig...
Als ik dit zo lees, dat word ik intens verdrietig van de tegenstrijdige berichtgeving van de diverse huisartsen en gynaecologen van de Mirena-Fok!sters.quote:Op woensdag 28 februari 2007 15:26 schreef Rhiapona het volgende:
Ik ben net terug gekomen van de Gyneacoloog en m'n mirena zit goed!!eindelijk dat rubber in de prullenbak!!
Ze vertelde mij dat het in nederland verplicht is om te laten controleren of je mirena goed zit!. Dan vind ik het toch raar dat ik hier verhalen tegenkom van mensen die geen verwijsbrief van hun huisarts hebben meegekregen na het plaatsen van de spiraal!!
Ze vertelde ook dat ze deze dag al 2 (!) mirena's had afgekeurd! (deze zaten niet goed en waren dus niet veilig!!)
De mirena is dus in theorie gelijk veilig, maar in praktijk dus niet! Let hier dus op na het plaatsen van het spiraal en vraag een verwijsbrief van je huisarts! Gebruik condooms totdat je zeker weet dat je mirena goed zit! Dan pas is je Mirena veilig...
Ik vind het sowieso al raar, ook al die tegenstrijdigheden wat betreft het plaatsen, sommige huisartsen raden het helemaal af, of sturen je liever door naar de gyn, of willen het per se zelf doen en worden boos als je om een verwijzing vraagt (zoals die van mijquote:Op woensdag 28 februari 2007 20:24 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Als ik dit zo lees, dat word ik intens verdrietig van de tegenstrijdige berichtgeving van de diverse huisartsen en gynaecologen van de Mirena-Fok!sters.
Nope, niet hoeven doen. Als het inderdaad een risico met zich meebrengt, vind ik het heel vreemd dat dit geen standaardprocedure is...quote:Op vrijdag 2 maart 2007 18:25 schreef Quinazoline het volgende:
Ik moet wel nog urine inleveren van te voren, zodat ze kunnen controleren of ik geen chlamidia heb. Dat levert blijkbaar een bepaald risico op. Hebben jullie dat ook moeten doen?
Ik moest bloed laten prikken, geen urine inleverenquote:Op vrijdag 2 maart 2007 18:25 schreef Quinazoline het volgende:
Ik moet wel nog urine inleveren van te voren, zodat ze kunnen controleren of ik geen chlamidia heb. Dat levert blijkbaar een bepaald risico op. Hebben jullie dat ook moeten doen? Ik ga het natuurlijk wel gewoon doen, want hoewel ik aanneem dat ik dat niet heb kun je het dan maar beter uitsluiten, toch?
Oja, dat ook...quote:Op zaterdag 3 maart 2007 10:42 schreef teigan het volgende:
Ik heb een uitstrijkje moeten laten maken om me op SOA's te laten testen toen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |