Bij mij is het weg hoor. Na iets van 3/4 dagen. Toen werd ik ook ongi, dus we zullen wel zien hoe het hierna gaat. Moet je nou echt 6 weken wachten met "onveilig" vrijen?quote:Op woensdag 14 februari 2007 19:15 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
OMG! Nog 5 weken kan het dus. Of langer. Nouja, ik wacht het maar af.
Ik heb er geen bloed bij, dat scheelt dan weer.quote:Op woensdag 14 februari 2007 19:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Bij mij duurde het ruim 3 maand. Met bloed .
Nee. Het is direct veiligquote:Op woensdag 14 februari 2007 19:57 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Bij mij is het weg hoor. Na iets van 3/4 dagen. Toen werd ik ook ongi, dus we zullen wel zien hoe het hierna gaat. Moet je nou echt 6 weken wachten met "onveilig" vrijen?
Ik bedoel ivm de controle na zes weken, of het spiraaltje nog steeds op zijn plaats zit...quote:
Op de dag dat de Mirena geplaatst wordt, ben je zeer waarschijnlijk niet in staat om te werken o.i.d. Zoals je in deze topic kunt lezen is het redelijk pijnlijk, en voel je je die dag toch wat ziekjes. De dag erna verschilt van persoon tot persoon, maar als je deze dag ook vrij bent, is dat sowieso geen overbodige luxe.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 20:02 schreef Quinazoline het volgende:
Ik zit er toch nog steeds sterk over te denken om de mirena te laten plaatsen. Ga proberen deze week een afspraak bij de huisarts te maken.
Is het zo dat je op de dag van het plaatsen niks meer kunt, of hangt dat van de situatie af? En hoe zit het de volgende dag?
hm, dat is een goeie tip zegquote:Op woensdag 28 februari 2007 15:26 schreef Rhiapona het volgende:
Ik ben net terug gekomen van de Gyneacoloog en m'n mirena zit goed!! eindelijk dat rubber in de prullenbak!!
Ze vertelde mij dat het in nederland verplicht is om te laten controleren of je mirena goed zit!. Dan vind ik het toch raar dat ik hier verhalen tegenkom van mensen die geen verwijsbrief van hun huisarts hebben meegekregen na het plaatsen van de spiraal!!
Ze vertelde ook dat ze deze dag al 2 (!) mirena's had afgekeurd! (deze zaten niet goed en waren dus niet veilig!!)
De mirena is dus in theorie gelijk veilig, maar in praktijk dus niet! Let hier dus op na het plaatsen van het spiraal en vraag een verwijsbrief van je huisarts! Gebruik condooms totdat je zeker weet dat je mirena goed zit! Dan pas is je Mirena veilig...
Als ik dit zo lees, dat word ik intens verdrietig van de tegenstrijdige berichtgeving van de diverse huisartsen en gynaecologen van de Mirena-Fok!sters.quote:Op woensdag 28 februari 2007 15:26 schreef Rhiapona het volgende:
Ik ben net terug gekomen van de Gyneacoloog en m'n mirena zit goed!! eindelijk dat rubber in de prullenbak!!
Ze vertelde mij dat het in nederland verplicht is om te laten controleren of je mirena goed zit!. Dan vind ik het toch raar dat ik hier verhalen tegenkom van mensen die geen verwijsbrief van hun huisarts hebben meegekregen na het plaatsen van de spiraal!!
Ze vertelde ook dat ze deze dag al 2 (!) mirena's had afgekeurd! (deze zaten niet goed en waren dus niet veilig!!)
De mirena is dus in theorie gelijk veilig, maar in praktijk dus niet! Let hier dus op na het plaatsen van het spiraal en vraag een verwijsbrief van je huisarts! Gebruik condooms totdat je zeker weet dat je mirena goed zit! Dan pas is je Mirena veilig...
Ik vind het sowieso al raar, ook al die tegenstrijdigheden wat betreft het plaatsen, sommige huisartsen raden het helemaal af, of sturen je liever door naar de gyn, of willen het per se zelf doen en worden boos als je om een verwijzing vraagt (zoals die van mij ).. en dan idd die verschillende verhalen over controle, hoe zit het eigenlijk na die eerste controle? Mij werd gezegd dat ie nu 'in principe' 5 jaar goed blijft zitten, maar ik laat 'm liever tussendoor ook nog een paar keer controleren..quote:Op woensdag 28 februari 2007 20:24 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Als ik dit zo lees, dat word ik intens verdrietig van de tegenstrijdige berichtgeving van de diverse huisartsen en gynaecologen van de Mirena-Fok!sters.
Nope, niet hoeven doen. Als het inderdaad een risico met zich meebrengt, vind ik het heel vreemd dat dit geen standaardprocedure is...quote:Op vrijdag 2 maart 2007 18:25 schreef Quinazoline het volgende:
Ik moet wel nog urine inleveren van te voren, zodat ze kunnen controleren of ik geen chlamidia heb. Dat levert blijkbaar een bepaald risico op. Hebben jullie dat ook moeten doen?
Ik moest bloed laten prikken, geen urine inleveren En ik werd ook nog getest op zwangerschap en een aantal andere dingen....quote:Op vrijdag 2 maart 2007 18:25 schreef Quinazoline het volgende:
Ik moet wel nog urine inleveren van te voren, zodat ze kunnen controleren of ik geen chlamidia heb. Dat levert blijkbaar een bepaald risico op. Hebben jullie dat ook moeten doen? Ik ga het natuurlijk wel gewoon doen, want hoewel ik aanneem dat ik dat niet heb kun je het dan maar beter uitsluiten, toch?
Oja, dat ook...quote:Op zaterdag 3 maart 2007 10:42 schreef teigan het volgende:
Ik heb een uitstrijkje moeten laten maken om me op SOA's te laten testen toen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |