Nee, dat helpt je alleen op wegquote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:12 schreef Jajong het volgende:
Is het antwoord de filename van dat plaatje? Zo ja, verander dat dan even
Biovragenquote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:10 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Die stelden Soempie en ik ook.
Bedankt
Fransquote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:12 schreef EricusMaximus het volgende:
Frans voor slipper/ pantoffel.
quote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:16 schreef Homdeck het volgende:
Hendig sjieke slippers
Maikuuuuuul!quote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:16 schreef Homdeck het volgende:
Hendig sjieke slippers
Nee, dat is moedertje. ofzoquote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:17 schreef AntonDingeman het volgende:
Matroucha's?
Dat ja, probeer daar eens het Franse woord voor pantoffels van te makenquote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:21 schreef Daffodil31LE het volgende:
Baboesjka's
Ah, kijk, je hebt het al gedaanquote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:21 schreef Daffodil31LE het volgende:
En dan zal het op z'n marakkees wel Babouchas zijn
Laat ik het heel netjes zeggen: Ik probeer weg te blijven uit Marokko. Veel te warm voor mij.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:23 schreef EricusMaximus het volgende:
[..]
Ah, kijk, je hebt het al gedaan
Daffodil31LE +1
Als je die dingen in Marokko wilt bestellen, moet je om babouches vragen.
Uhmm? wat wil je nou weten?quote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:25 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Laat ik het heel netjes zeggen: Ik probeer weg te blijven uit Marokko. Veel te warm voor mij.
Verder heb ik geen inspiratie, dus een simpele vraag:
Wie is/was de (bewezen) oudste mens ter wereld? Naam en leeftijd.
Louise oid, maar die is al doodquote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:27 schreef AntonDingeman het volgende:
die ene uit Frankrijk
of Hendrikje uit den ANdel
is of was. Dus dood of levend.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:28 schreef SHE het volgende:
overleden of nog levend?
Precies wat ik schrijf. De oudste mens (individu, persoon) ter wereld. Bewezen, officeel enzo.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:29 schreef EricusMaximus het volgende:
[..]
Uhmm? wat wil je nou weten?
Wie er tot voor kort de oudste mens ter wereld was? dat betekent dat er nu dus een andere is...
Wat de oudste menssoort is?
Wie er in de geschiedenis het oudst ooit is geworden?
dus de oudste ooit? dat is die franse iddquote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:29 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
is of was. Dus dood of levend.
Marie Louise is niet juist. Louise is een deel van de voornaam.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:29 schreef SHE het volgende:
Marie Louise?
Ooit dus.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:30 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Precies wat ik schrijf. De oudste mens (individu, persoon) ter wereld. Bewezen, officeel enzo.
quote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:30 schreef SHE het volgende:
[..]
dus de oudste ooit? dat is die franse idd
Ja. Maar geef de naam nou eens...quote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:31 schreef EricusMaximus het volgende:
[..]
Ooit dus.
Dat is inderdaad die Franse.
Echt een superdeal van die vrouwquote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:34 schreef Daffodil31LE het volgende:
In 1965 sloot ze een contract met een advocaat. Hij zou na haar dood haar appartement in een flat krijgen. Hij zou in plaats hiervooreen maandelijkse toelage van ¤ 500 te geven tot zij zou overlijden. Toen dit contract gesloten werd was hij 48 jaar en zij 90, dus de advocaat dacht dat hij een zeer lucratieve deal gesloten had. Maar niet alleen kostte hem dit uiteindelijk een klein fortuin (omdat zij zolang leefde), hij stierf zelfs nog voor haar, namelijk in 1995, zodat zijn weduwe zijn betalingen aan mevrouw
moest doorgeven tot aan haar dood. Toen
hoorde van zijn dood zei ze zoiets als: Ach, in het leven maakt men soms de verkeerde beslissingen. Hij had namelijk in totaal twee maal de marktwaarde betaald voor het appartement voordat zijn vrouw het erfde.
Weet ik, maar dit verhaal heeft ook de kranten gehaald toen. En ik vind 't grappig.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:35 schreef AntonDingeman het volgende:
Volgens mij is ze bekender vanwege haar hoge leeftijd dan vanwege haar persoonlijke financieen Daffo ....
Juliette?quote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:35 schreef Daffodil31LE het volgende:
J. C.
Jeanne-Louise. En nu de achternaam.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:36 schreef Jajong het volgende:
Ja hallo, Jean-Louise dan
Zo spreek je 't uit, ja.... Nog iemand, voordat ik AD de punten geef?quote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:38 schreef AntonDingeman het volgende:
Calmant
Ook. Anders hadden we hier morgen nog gezetenquote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:41 schreef AntonDingeman het volgende:
Haha, alleen maar omdat ik wist wat rustig in het frans was
Nope. Land is wel goed.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:48 schreef Daffodil31LE het volgende:
Novecento?
Nope. Het is een hoogst modern epos.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:48 schreef AntonDingeman het volgende:
De Decamerone
Meglio gioventuquote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:48 schreef pyl het volgende:
Uit welk epos kennen we dan weer Matteo, Nicola, Giorgia, Giulia en Francesca?
pyl +1quote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:57 schreef pyl het volgende:
Minister van Economische Zaken.
geef pyl maar de puntquote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:59 schreef k_man het volgende:
Tja, wat moet ik daar nou mee?'Even op de winkel passen' is geen functieaanduiding.
Ja, Brinkhorst.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:01 schreef Daffodil31LE het volgende:
Is dat 1 van de vervangers van weggelopen D66ers?
Heinsbroekquote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:02 schreef pyl het volgende:
Wie was vóór Brinkhorst minister van EZ?
Inderdaad, da's waar ook! Zelf dacht ik aan Annemarie Jorritsma.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:02 schreef AntonDingeman het volgende:
heinsbroek
die was het daar weer voorquote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:04 schreef pyl het volgende:
[..]
Inderdaad, da's waar ook! Zelf dacht ik aan Annemarie Jorritsma.![]()
![]()
AntonDingeman +1
Nummer 4.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:08 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Een leraar (Groenhaar/Frans de Rode/Frans van der Steg) en een koetsier staan me bij.
Magiër ... keur ik ook goed.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:09 schreef slaveloos het volgende:
een tovenaar? ik moet een beetje de richting aftasten, sorry
zesquote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:10 schreef SHE het volgende:
Roberto? een of andere graaf zat erin, een rosemarijn
Wie is die magiër dan? Da's toch die Thomtidom?quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:10 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
Magiër ... keur ik ook goed.
En dat is vijijijijif...
shit, die hadden jullie al inderdaad, ik tel dubbelquote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:11 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Wie is die magiër dan? Da's toch die Thomtidom?
En dat is zeeees ...quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:12 schreef slaveloos het volgende:
de pensionverhuurster die de leraar onderdak gaf.
En dat is zeeeeeeheeeeven ....quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:12 schreef Daffodil31LE het volgende:
Wacht eens... was er niet iets met een kat ook?
Die graaf zat juist niet in het complot. Dat was juist de bad guy van het hele spul.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:13 schreef SHE het volgende:
Aaargghh..er was iets met een kat en er was een koetsier en een graaf..wat was er met die graaf dan? is die niet goed?
Hij is er nu weer iedere dag op. Vanochtend nog gekeken. Toen moest Frans van der Steg op sollicitatiegesprek bij de graaf.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:15 schreef Daffodil31LE het volgende:
Ik had het kunnen weten. Die serie is pas nog op TV heraahld. En ik heb 'm ergens op DVD liggen.
daarom was een beschrijving ook genoegquote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:15 schreef SHE het volgende:
dit was allemaal veeel te lang geleden
Ik ben ook geheel onkundig van dit ongetwijfeld grote werk uit de wereldliteratuur.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:14 schreef Berkery het volgende:
Ik heb geen idee waar jullie het over hebben![]()
Groep bestaat al een tijdje...quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:18 schreef AntonDingeman het volgende:
Gorillaz?
http://www.de-zevensprong.net/quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:18 schreef pyl het volgende:
[..]
Ik ben ook geheel onkundig van dit ongetwijfeld grote werk uit de wereldliteratuur.![]()
Hebben die de voorbije 19 jaar niet wat meer concerten gehad in NL?quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:20 schreef TheSilentEnigma het volgende:
U2?
Die had ik ook gevonden, maar helaasquote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:20 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
http://www.de-zevensprong.net/
Ik gaf mijn antwoord voordat ik de hint zag.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:21 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Hebben die de voorbije 19 jaar niet wat meer concerten gehad in NL?
Correct.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:22 schreef slaveloos het volgende:
duranduran?
dan ben ik aan het verhuizen dus dan kan ik nietquote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:10 schreef Daffodil31LE het volgende:
Zaterdag 26 augustus organiseren wij ter ere van het 100e topic een AKQ-Meet lekker centraal in Utrecht. Dat we inmiddels de 100 al lang voorbij zijn mag de pret niet drukken. Asmodian heeft iedereen uitgenodigd om zijn biervoorraad droog te leggen, waarna we wellicht af gaan wijken naar de bekende Mick O'Connell's op loopafstand van Asmo's pad. Iedere AKQ-speler is van harte uitgenodigd om te komen chillen en quizzen! Komt allen - hoe meer zielen hoe meer vreugd! Stuur even een mailtje naar asmodian1@gmail.com als je geinteresseerd bent! Laat ook even weten als je een slaapplaats nodig zou hebben
Hebben aangegeven te komen
Asmodian
MaJo
Stanley_Climbfall
Daffodil31LE
Soempie
Nembrionic
Iamredleader
Gooitzen
wishfull thinkingquote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:30 schreef slaveloos het volgende:
STEL: een tevreden roker heeft de heeft de volgende gedachtes: "ik rook" en "ik wil gezond oud worden". Op het moment dat een voorlichter hem vertelt dat roken zeer ongezond is komt de roker in de problemen. De stress die deze tegenstelling zal de roker willen vermijden. Zo zou hij kunnen stoppen met roken, maar bijvoorbeeld ook kunnen denken aan een opa die al 50 jaar rookt en nog kerngezond is. Hoe noem dit psychologische verschijnsel?
het gaat om een Engelse term, en wat ik noemde over de roker is slechts een voorbeeld.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:32 schreef macondo het volgende:
ontkenningsgedrag
helaasquote:
Juist ja.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:36 schreef pyl het volgende:
Cognitieve dissonantie.
is the correct answer for one point ( er is dus wel gewoon een nl vertaling van mogelijk, en deze wordt ook gebruikt)quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:36 schreef pyl het volgende:
Cognitieve dissonantie.
lamaarquote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:34 schreef slaveloos het volgende:
het belangrijkste is het vermijden van de stress van de tegenstelling
Een piano is inderdaad een snaarinstrument... Maar bij mijn weten wordt een pianosnaar niet bestreken... Maar ik kan mis zijn.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:47 schreef JufJoop het volgende:
Dit zou ik toch moeten weten na 10 jaar pianolessen...![]()
Maar piano is klassieke muziek met veel Mozart, dus zou ik ook wel moeten weten hoe dit heet...quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:48 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Een piano is inderdaad een snaarinstrument... Maar bij mijn weten wordt een pianosnaar niet bestreken... Maar ik kan mis zijn.
Ja! Dat reken ik goed. Het Dissonantenkwartet was het juiste antwoord.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:50 schreef EricusMaximus het volgende:
het dissonantie strijkkwartet?
dat si wel goedquote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:50 schreef EricusMaximus het volgende:
het dissonantie strijkkwartet?
Verblijd ons met je bevindingen...quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:57 schreef SHE het volgende:
en dat was trouwens niet het enige juiste antwoord
Was het ook min of meerquote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:56 schreef SHE het volgende:
ow...spuit 11
ik dacht dat de opmerking grappiug was bedoeld nav de vorige vraag![]()
het dissonanten kwartet was onderdeel van het werk wat als eerbetoon aan Hayden was geschreven..maar goedquote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:58 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Verblijd ons met je bevindingen...
Dat idee dusquote:Op woensdag 9 augustus 2006 14:00 schreef pyl het volgende:
De verdeling van de wereld in twee machtssferen, een geestelijke (kerkelijke) en een wereldlijke.
Precies, dan krijg je weer van die discussies van het 'wat was er eerder, de kip of het-ei?' kaliber...quote:Op woensdag 9 augustus 2006 14:00 schreef SHE het volgende:
[..]
het dissonanten kwartet was onderdeel van het werk wat als eerbetoon aan Hayden was geschreven..maar goed
laten we vooral geen stalnummers uit de sloot vissen
Rustig aan. Neem een eitje:quote:Op woensdag 9 augustus 2006 14:00 schreef SHE het volgende:
[..]
het dissonanten kwartet was onderdeel van het werk wat als eerbetoon aan Hayden was geschreven..maar goed
laten we vooral geen stalnummers uit de sloot vissen
Zeg SHE, ik beweer toch niets anders? Sois-belle et tais-toi, ben ik bijna geneigd te zeggen.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 14:00 schreef SHE het volgende:
Tuurlijk.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 14:02 schreef Daffodil31LE het volgende:
Excalibur
quote:Op woensdag 9 augustus 2006 14:03 schreef pyl het volgende:
[..]
Zeg SHE, ik beweer toch niets anders? Sois-belle et tais-toi, ben ik bijna geneigd te zeggen.
Die van mij staat boven die van jou. Live with it. Doe ik ook in zo'n geval.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 14:05 schreef SHE het volgende:
[..]
en nu ga ik weer zeiken
beiden posten op exact dezelfde tijd
quote:Op woensdag 9 augustus 2006 14:05 schreef SHE het volgende:
![]()
je vraagt hoe het kwartet heet wat hij heeft geschreven voor hayden..nou, dat had jagd ook kunnen zijn...en nog 4
Dat is het enige wat ik zeg
Niet slaan!![]()
Zet dat filter dan ook af. Of zit je niet thuis?quote:Op woensdag 9 augustus 2006 14:07 schreef vanKampen het volgende:
als ik er op klik, zie ik dit in beeld:
The Websense category "Personal Network Storage and Backup" is filtered.
Helaas, aan mij is deze vraag dus niet besteed!
ok, scuziquote:Op woensdag 9 augustus 2006 14:07 schreef pyl het volgende:
[..]
![]()
Nee hoor, ik sla niet.![]()
En ik vroeg expliciet naar de bijnaam van het laatste strijkkwartet.![]()
Ben je fan van hem ofzo? 't Is niet goed.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 14:08 schreef AntonDingeman het volgende:
Jim Reeves.
Nee.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 14:08 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Ben je fan van hem ofzo? 't Is niet goed.
Mee bezigquote:Op woensdag 9 augustus 2006 14:09 schreef Daffodil31LE het volgende:
Probeer de stem van de zanger eens te herkennen...
Nah....quote:Op woensdag 9 augustus 2006 14:10 schreef AntonDingeman het volgende:
Dave Barry
quote:Op woensdag 9 augustus 2006 14:11 schreef Mas het volgende:
Dat klinkt haast als John Lennon, maar het ligt wel compleet buiten het gebruikelijke spectrum van deze artiest...
Niente.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 14:08 schreef SHE het volgende:
ok, scuzi
Kuch, het Dissonantenkwartet (KV 465) was het laatste van zes ter ere van Haydn geschreven strijkkwartetten - én het bekendste!quote:maar het was ook niet de laatste, maar de meest bekende![]()
Nee hoor, maar toch hulde voor zoveel zelfkennis!quote:jezus wat ben ik irritant
zit op kantoor, en denk dat ze het op ons hoofdkantoor in Houston niet leuk gaan vinden als ik de filter even af zet...quote:Op woensdag 9 augustus 2006 14:08 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Zet dat filter dan ook af. Of zit je niet thuis?
En tot welke conclusie kom je dan?quote:Op woensdag 9 augustus 2006 14:12 schreef Mas het volgende:
Of anders Paul!
quote:Op woensdag 9 augustus 2006 14:12 schreef vanKampen het volgende:
[..]
zit op kantoor, en denk dat ze het op ons hoofdkantoor in Houston niet leuk gaan vinden als ik de filter even af zet...
Bingo....!quote:Op woensdag 9 augustus 2006 14:13 schreef Mas het volgende:
Dat het de Beatles zijn? Guttegut, het wordt wel in stapjes uit mij gewurmt.
Dan nog... Ik had ook meteen kunnen vragen tot welke conclusie het je bracht, maarquote:Op woensdag 9 augustus 2006 14:15 schreef Mas het volgende:
Maar het was dan toch zeker wel John die zingt, zoals ik in eerste instantie dacht? Ik begin zowaar te twijfelen aan mijn Beatles-kennis...
Ik zou het niet weten. Volgens mij is het Paul, maar da's niet van belang. Het gaat erom dat 't de Beatles zijn.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 14:16 schreef Mas het volgende:
Dat snap ik, en daar zeur ik ook niet over, maar ik wil even bevestigd worden in mijn eerste inschatting van het stemgeluid...
Nee, da's een tekstschrijver. Volgens mij kan hij niet eens zingen..quote:Op woensdag 9 augustus 2006 14:19 schreef EricusMaximus het volgende:
En ik maar denken dat het Frenkel Frank was.....
GEEN google he...quote:Op woensdag 9 augustus 2006 14:19 schreef EricusMaximus het volgende:
En ik maar denken dat het Frenkel Frank was.....
verdommequote:Op woensdag 9 augustus 2006 14:20 schreef Mas het volgende:
Hier dan nog een muziekvraag. Van welke film en van welke componist is dit?
Bingo. Pyl +1. Ik probeer nu trouwens weer een plekje te vinden waar ik deze film kan, euhmmm, "kopen", maar aangezien FoK daar nogal tegen is zeg ik daar verder niets over.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 14:24 schreef pyl het volgende:
The Mission, Ennio Moricone?
Je usericon is trouwens supercool...quote:Op woensdag 9 augustus 2006 14:26 schreef Mas het volgende:
[..]
Bingo. Pyl +1. Ik probeer nu trouwens weer een plekje te vinden waar ik deze film kan, euhmmm, "kopen", maar aangezien FoK daar nogal tegen is zeg ik daar verder niets over.
In ander en compleet ongerelateerd nieuws, mijn hotmail slash msn slash wegwerpadres is tomasweijters@hotmail.com.
Ik kan je ook wel vertellen dat dat Paul isquote:Op woensdag 9 augustus 2006 14:19 schreef Daffodil31LE het volgende:
We vragen het straks gewoon aan MaJo...
En van achteren?quote:Op woensdag 9 augustus 2006 14:32 schreef Asmodian het volgende:
Als het een Jezuiet is is het Ignatius
Hoera!quote:Op woensdag 9 augustus 2006 14:34 schreef pyl het volgende:
Asmodian +1
quote:En al wat ik kan proeven is dit moment
En al wat ik kan ademen is je leven
Want vroeger of later is het voorbij
Ik wil je gewoon vanavond niet missen
Hee Jojoortje!quote:
Goed zo, jongenquote:Op woensdag 9 augustus 2006 14:42 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Googoo Dolls _ iris
Dat dacht ik ook, jaquote:Op woensdag 9 augustus 2006 14:46 schreef Supersheep het volgende:
Argh, kom ik te laat binnen hobbelen. Die vraag was echt een eitje
een toneelspel in vervlogen tijden..quote:Op woensdag 9 augustus 2006 14:50 schreef Gooitzen het volgende:
geen idee. Wat wordt bedoeld met een Nederlandse moraliteit?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |