Direct een baan vinden die naadloos aansluit bij de opleiding die je hebt afgerond is tegenwoordig niet meer zo makkelijk. Dit omdat steeds meer mensen kiezen/hebben gekozen om in plaats van een MBO-opleiding voor de hogere variant te gaan wat met een stuk meer inzet vaak goed uitpakt.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 01:01 schreef Tjahzi het volgende:
welke opleiding heeft ze gevolgd dan?
Willen en kunnen zijn 2 verschillende dingen. Gewoon werken, doen wat de pot schaft als het ware.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 01:01 schreef Tjahzi het volgende:
welke opleiding heeft ze gevolgd dan?
Na mijn HBO opleiding zou ik ook niks anders willen dan in de richting verder gaan die ik gestudeerd heb. Weer een of andere bijbaan zou ik een stap terug vinden, maarja heb dan ook veel gewerkt vroeger met bijbaantjes.
Dat is natuurlijk ook wel weer erg kort door de bocht. Hoewel ik het wel met je eens bent dat ze serieuser en misschien minder kritisch moet gaan kijken naar een baan. Maar om zo'n voorwaarde te stellen is de topic starter ook niet bij gediend.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 08:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Uit een lekker gezin komt ze, ik zou je eerst eens gaan afvragen of je uberhaubt wel met haar verder wil.
Ik zou haar gewoon een keer duidelijk maken dat als ze of gaat werken of dat het anders wel eens over zou kunnen zijn.
Je raakt de zaak in 't hart.. dit klinkt als het probleem; geef mij namelijk eens 1 reden waarom je vriendin per se aan het werk zou moeten?! Niet voor het geld, niet omdat ze graag vroeg uit bed komt niet omdat ze het moreel verplicht is..quote:Ik stond echt met m'n mond vol tanden toen ik dit hoorde, omdat ik het idee heb dat m'n vriendin op deze manier totaal niet wordt klaargestoomd voor 'de echte wereld'. Ik maak me zorgen om haar, vraag me af hoe ze zich straks moet redden in de maatschappij. Ze is 22 en heeft in haar leven 3 weken gewerkt, bij een supermarkt. Ze heeft ook een broer, en die heeft zelfs nog helemaal nooit een poot uitgestoken. Ondertussen wordt ze behoorlijk gesponsord door haar ouders (kleedgeld, zakgeld, de sportvereniging, de kapper, je kunt het zo gek niet bedenken of het wordt door de ouders 'vergoed').
Precies, die uitkering wordt em gelukkig niet. Bijstand krijgt ze ook niet, want ze is 22 en woont nog thuis.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 09:10 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Je raakt de zaak in 't hart.. dit klinkt als het probleem; geef mij namelijk eens 1 reden waarom je vriendin per se aan het werk zou moeten?! Niet voor het geld, niet omdat ze graag vroeg uit bed komt niet omdat ze het moreel verplicht is..
Die uitkering kan ze (gelukkig) wel op haar buik schrijven, het CWI zal haar naar dezelfde supermarkt doorverwijzen als ze al eens geprobeerd heeft te werken
3 dingen...quote:Op woensdag 9 augustus 2006 00:57 schreef Spindoc het volgende:
Omdat ik me eraan stoor heb ik wel eens een poging gewaagd dit onderwerp bij haar aan te snijden. Ze reageert dan echter zeer geprikkeld ('je vindt me zeker een nietsnut') en gaat niet in op de opbouwende kritiek die ik lever.
Dat zou ik dus absoluut niet doen. De meeste mensen hier zeggen het een flink probleem te vinden, ik ben het hier mee eens. Het probleem wordt in mijn optiek echter niet aan de juiste persoon toegeschreven.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:13 schreef Roellie80 het volgende:
Uiteindelijk moet JIJ toch met haar een leven opbouwen. Je hoeft haar niet elke dag op de feiten te wijzen, maar subtiel hints blijven geven. tot vervelends toe.
Mja, als we gaan samenwonen wil ik toch niet iemand die op mijn zak teert eigenlijkquote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:52 schreef thaleia het volgende:
Ik weet niet of ik er zelf zo wakker van zou liggen als m'n partner een totaal andere instelling heeft dan ik. Kijk ik heb ook liever 'n data-entry- of postbodebaantje dan helemaal niks, maar als ik het leuk heb met een man die daar anders over denkt dan geen probleem hoor. Als we het maar leuk hebben samen.
Mijn zusje is al vanaf haar twaalfde principieel vegetarier en had vijf jaar lang een relatie met ee man die zichzelf "overtuigd vleeseter" noemde. En ik word doodongelukkig als ik niet sport en vind het heel belangrijk om me fit te voelen, maar ben ook samen geweest met iemand die nul komma nul dag/nachtritme had en leefde op koffie en sigaretten.
Ik heb nooit zo de behoefte om me daarmee te bemoeien, ik leef mijn leven zoals mij dat bevalt en ben samen met iemand met wie ik het leuk heb. Als hij verder zijn leven totaal anders invult is dat zijn zaak hoor.
Hier hetzelfde.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:55 schreef Maanvis het volgende:
Mja, als we gaan samenwonen wil ik toch niet iemand die op mijn zak teert eigenlijk. Voor de verder rest heb ik qua levensstijlen geen problemen met andere interpretaties
Och....dat hangt er vanaf hoe lekker ie isquote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:55 schreef Maanvis het volgende:
Mja, als we gaan samenwonen wil ik toch niet iemand die op mijn zak teert eigenlijk. Voor de verder rest heb ik qua levensstijlen geen problemen met andere interpretaties
Als iemand zo stom is om dat te laten gebeuren, verdient diegene ook niet anders.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:55 schreef Maanvis het volgende:
Mja, als we gaan samenwonen wil ik toch niet iemand die op mijn zak teert eigenlijk.
Als ze parttime werkt en het eten en het huishouden thuis op orde houdt in de tijd dat ze niet werkt heb ik er helemaal geen problemen mee dat ze iets minder werkt eigenlijkquote:Op woensdag 9 augustus 2006 14:10 schreef thaleia het volgende:
Bij bijna alle stellen die ik ken teert de vrouw in een bepaalde mate op de zak van de man. Ze werkt vaak wel, maar maar 3 dagen, of 4, in een baan die veel slechter verdient dan de zijne. En zodra er kinderen komen is het al helemaal vooral zijn inkomen waar de dingen van betaald moeten worden.
(En nu kun je zeggen ja maar hier hebben beide partners in elk geval wel de instelling om te werken, maar reken maar dat er wel enige gemakzucht bij komt kijken, vooral zolang er geen kinderen zijn is het maar wat handig dat hij fulltime werkt en goed verdient, een parttime baantje is toch wel lekker relaxed)
(Ik heb ook een parttime baan hoor maar dat past ook gewoon bij mijn arbeidsethos)
offtopic;quote:Op woensdag 9 augustus 2006 15:32 schreef FreakerS het volgende:
Iedereen die hier beweert dat ze geen uitkering kan krijgen, praat poep!
Zelfs zonder vast woonadres bestaat er nog zoiets als een zwerversuitkering. Ja, zelfs sommige zwervers bezitten een pinpas.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 15:35 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
offtopic;
zonder woonadres blijkt het toch echt een probleem te zijn
Dan heb je het verkeerd aangepakt.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 15:41 schreef Maanvis het volgende:
Naja freakers dat hebben ze dus ook tegen mij gezegd, omdat in de wet staat dat als je zelf in je levensonderhoud kan voorzien dat je dan geen recht hebt op een bijstandsuitkering. Een bijstandsuitkering is toch om eten van te kopen en om een dak boven je hoofd te hebben?
Op het moment dat jij zegt dat je ouders kostgeld verwachten en je verzekering niet betalen, terwijl ze dit wel willen doen, dan pleeg je FRAUDE.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 15:49 schreef FreakerS het volgende:
[..]
Dan heb je het verkeerd aangepakt.
Je zegt simpelweg dat je ouders je onderdak verlenen maar wel kostgeld verwachten. Daarbij zeg je dat ze je niet meer (willen) verzekeren. Op dit moment kan jijjezelf dus NIET van levensonderhoud voorzien! Daarbij is het zo dat je door een uitkering aan te vragen meteen voor bepaalde zaken verzekerd bent!
Dan weet iedereen vanaf nu dus hoe je dat varkentje moet wassen. En het meest belangrijke, blijf netjes maar scherp waardoor je je niet laat afschepen.![]()
En ik heb iets tegen mensen/instanties die elke allochtoon een uitkering verschaffen maar dit weigeren te doen bij personen zoals de topic-starter waarbij het in veel gevallen een tijdelijk iets is.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 15:51 schreef optifree het volgende:
[..]
Op het moment dat jij zegt dat je ouders kostgeld verwachten en je verzekering niet betalen, terwijl ze dit wel willen doen, dan pleeg je FRAUDE.
En ja ik heb iets tegen onnodige uitkeringstrekkers die beter hen problemen kunnen aanpakken en een baan zoeken![]()
Ik ben tegen het uitgeven van uitkeringen aan personen die het niet nodig hebben (en daarbij vallen ook de mensen die te lui zijn om te werken e.d.)quote:Op woensdag 9 augustus 2006 15:57 schreef FreakerS het volgende:
[..]
En ik heb iets tegen mensen/instanties die elke allochtoon een uitkering verschaffen maar dit weigeren te doen bij personen zoals de topic-starter waarbij het in veel gevallen een tijdelijk iets is.
Op het moment dat de ouders dit alleen zeggen zodat dochter "lief"quote:Daarbij, wie zegt dat ik het over fraude plegen heb? Ze maakt simpelweg die afspraak met haar ouders.
Dan stoppen ze als eerste maar eens met het uitgeven van uitkeringen aan allochtone gezinnen bestaande uit een rammel kinderen die precies hetzelfde doen.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 16:00 schreef optifree het volgende:
[..]
Ik ben tegen het uitgeven van uitkeringen aan personen die het niet nodig hebben (en daarbij vallen ook de mensen die te lui zijn om te werken e.d.)
[..]
Op het moment dat de ouders dit alleen zeggen zodat dochter "lief"een uitkering kan krijgen, maar ondertussen wel de verzekering blijven betalen en voor onderdak zorgen. Dan blijft het fraude.
Nee, ze moeten het gelijk bij iedereen goed doen en zo min mogelijk van die dure uitkeringen uitgeven waar ik voor werk. Mij boeid het niet uit welk land degene komt die een uitkering krijgt, als ze er maar netjes recht ophebben en niet er één hebben omdat ze niet willen werken.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 16:10 schreef FreakerS het volgende:
[..]
Dan stoppen ze als eerste maar eens met het uitgeven van uitkeringen aan allochtone gezinnen bestaande uit een rammel kinderen die precies hetzelfde doen.
Het probleem is, dat hier met twee mate wordt gemeten en het ''eigen volk'' er het bekaaiste vanaf komt!
Als je mijn reactie leest, dan staat er dat ze toch echt wel fraude plegen op het moment dat ze alleen mee gaan om er voor te zorgen dat dochter een uitkering kan krijgen, terwijl ze wel gratis voor onderdak willen zorgen. Want inderdaad als ze werkelijk de afspraak maken dat ze kost en inwoning moet gaan betalen, dan word het gelijk een ander verhaal.quote:En nogmaals, haar ouders verlenen haar alleen onderdak en vragen kostgeld. Die afspraak kunnen ze, speciaal voor jou, maken en nakomen, dus ik weet niet hoe jij erbij komt dat ze fraude pleegt?
Dat snap ik ook best, maar als dat niet mogelijk is dan ga je tot die tijd maar hamburgers omdraaien bij de lokale Mac.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 16:19 schreef BarraCupraCuda het volgende:
ik snap wel dat ze een baan wil hebben waarvoor ze geleerd heeft....
s
quote:Op woensdag 9 augustus 2006 15:57 schreef FreakerS het volgende:
En ik heb iets tegen mensen/instanties die elke allochtoon een uitkering verschaffen maar dit weigeren te doen bij personen zoals de topic-starter waarbij het in veel gevallen een tijdelijk iets is.
Ik moest lachenquote:De wereld is niet zwart-wit.
Die switch vat ik ook niet. En die is daarbij ook volledig off topic en bij deze dan ook opgehoudenquote:Op woensdag 9 augustus 2006 16:28 schreef Maeksy het volgende:
Hoe is dit topic in godsnaam veranderd van een Help-mijn-vriendin-is-lui-topic naar een eigen-volk-eerst-topic?![]()
Wat snap je niet aan het begrip "relatie"?quote:Op woensdag 9 augustus 2006 16:37 schreef hangplant het volgende:
Ik vind het haar zaken en niet de jouwe.
Elkaar iets opdringen valt daar niet onder voor mij.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 16:43 schreef Bolter het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan het begrip "relatie"?
Er zit een groot verschil tussen iemand de les lezen en je bezorgdheid uitspreken over een situatie.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 17:29 schreef Spindoc het volgende:
Ik zie het in ieder geval niet zitten om die ouders de les te gaan lezen. Dat ligt gewoon niet in m'n aard. Het zijn verder ook ontzettend aardige mensen. Alles kan en alles mag, al ligt daar waarschijnlijk ook meteen de kern van het hele probleem.
quote:Op woensdag 9 augustus 2006 21:56 schreef loveli het volgende:
Jouw probleem: de mate waarin jij je ergert aan haar instelling (ze denkt anders dan jij, niet per se verkeerd).
Haar probleem: ze is erg kieskeurig met het zoeken van een baan, of onzeker, of...
Jullie probleem: dat er niet over gepraat kan worden zonder dat het bij beiden een verkeerde reactie teweeg brengt. Daardoor schieten jullie allebei in de verdediging van je eigen standpunt zonder echt te praten.
Oplossing: de eerste 2 problemen afzonderlijk bekijken vanuit het standpunt van de ander (bekijken, nit veroordelen), zodat je probleem 3 kunt oplossen.
Bereid je goed voor op wat je allemaal gaat zeggen enz en ga die gesprek met haar aan
Nou, dan pikken we deze er ff uit.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 22:09 schreef Maeksy het volgende:
[..]
Er zit een groot verschil tussen iemand de les lezen en je bezorgdheid uitspreken over een situatie.
Als alles kan en mag, zullen ze er waarschijnlijk geen problemen mee hebben dat jij voor je gevoelens en ideeën uitkomt.
Dat bedoel ik dus met niet jouw zaken! Op die manier heb je er echt niets over te zeggen vind ik.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 10:51 schreef mgerben het volgende:
[..]
Nou, dan pikken we deze er ff uit.
Leuke 2e post, TS, allemaal gelezen.
Het lijkt alsof vriendinlief een beetje angst heeft om een grote stap te zetten. Daarom kapt ze zelfs goede sollicitaties af omdat het gevoel niet goed is.
Dat is natuurlijk een grote flutreden, maar TS kan niet teveel tegen haar uitvaren, want dan is hij haar wel degelijk de les aan het lezen.
Ook geeft TS aan dat hij er niet lang mee wil wachten, en dat het nog wel een jaar kan duren voordat er actie uit de vriendin of de ouders komt.
Hij heeft gelijk als hij zegt dat dat een weggegooid jaar is.
Even iets dat ik op een forum las, als aansporing voor TS: Een jonge vrouw die haar baan kwijtraakte en een tijd in een uitkering zat vertelde hoe makkelijk ze in een patroon kwam van rustig opstaan, wandelen in het park... de dagen kwamen vanzelf vol, ook zonder baan.
Ik denk dat TS (als hij actie wil ondernemen) een paar dingen kan doen:
1) Als de vriendin een keer een baan heeft, blijft ze waarschijnlijk makkelijk hangen in dat patroon. De kunst is dus om haar daar te krijgen, ze blijft waarschijnlijk vanzelf.
2) Aanpassen houding vriendin. Erg kwaad worden (ruzie) is een optie. Is niet zo erg als het klinkt. Partners die elkaar niet kwijt willen kunnen door een ruzie gemotiveerd worden om iets te veranderen.
Vooral het gegeven dat ze op zoek is naar een 'goed gevoel' moet een flinke schop krijgen. Daarmee maakt ze het voor zichzelf onmogelijk.
3) Voorstellen om samen te gaan wonen. Maar... dan krijgt ze geen uitkering (woont samen) en jij betaalt het niet. Voorwaarde is dus een baan. Mag een klein baantje zijn. Uitzendbureaubaantje. Drie dagen per week. Anything. Maar wel een baan.
Ga desnoods met haar mee naar een uitzendbureau. Ze is onredelijk door 'op haar gevoel' alle banen af te keuren. Eis dat ze een baan daadwerkelijk uitprobeert, bijvoorbeeld een maand.
Ik vind het principieel onjuist om er vanuit te gaan dat 'het op een of andere manier niet in ze zit om te werken'. Daar is een woord voor en dat is 'uitvreten'.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 12:06 schreef Henny_Huisman het volgende:
Sommige mensen kunnen heel goed leren, halen met gemak een HBO of universitaire studie. Maar op de een of andere manier zit het niet in ze om te werken.
Mischien is dat bij je vriendin ook zo? Wellicht is ze op haar vrijheid gesteld, en is ze niet gemaakt om de hele dag in een kantoor of op welke werkplek dan ook 'vast' te zitten, en op haar horloge te kijken tot het 17.00 uur is en weer naar huis mag.
Ik heb het hier wel over een ultimatum waar ze zelf achter staat.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 12:09 schreef loveli het volgende:
Ja, stel een ultimatum, goed plan. Not.
Nou nee. Ten eerste omdat ze niet tot haar 65e 67e in de bijstand kan zitten om daarna de AOW in te gaan. Wie denkt dat dat haar vrijheid en haar goed recht is heeft het fout.quote:Wat is het doel? Dat de vriendin van TS nu aan het werk gaat omdat TS het wil?
Kritisch?quote:Ze mag best kritisch zijn met solliciteren, waarom is ze zo kritisch?
Goed punt.quote:Hij moet niet proberen haar te overtuigen van zijn gelijk, [...]
Het probleem is niet dat ze niet wil werken, maar misschien wel dat ze niet weet hoe ze de voor haar juiste baan kan vinden. Of dat ze opziet tegen de grote verandering. Of... iets totaal anders.
Bij deze.quote:Het is aan TS om met haar te praten op een manier, zodat zij zich veilig voelt [...]
Ik vind dat je best mag eisen dat je vriendin werkt of studeert.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 11:19 schreef hangplant het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus met niet jouw zaken! Op die manier heb je er echt niets over te zeggen vind ik.
Tsja, en toch zijn er mensen die niet gemaakt zijn om te werken.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 12:33 schreef mgerben het volgende:
[..]
Ik vind het principieel onjuist om er vanuit te gaan dat 'het op een of andere manier niet in ze zit om te werken'. Daar is een woord voor en dat is 'uitvreten'.
Goh tsjongejonge, het zit niet in haar om op een kantoor te zitten.
Wat voor reactie verwacht je als je 1 miljard mensen die op dit moment aan het werk zijn de keus geeft tussen werk of het strand?
Iedereen wil vakantie, niemand wil werken. Daarom wordt onze tijd afgekocht met iets dat 'salaris' heet.
Je vergoeilijkt hier gewoon uitvreterij, niets meer en niets minder.
Ze is bang dat haar vriend een vooroordeel heeft (en niet geheel onterecht). Daardoor wordt het moeilijk om haar punt uit te leggen, wat dat ook mag zijn. Voor haar invullen dat ze weet dat ze een nietsnut is lijkt me gedachtenlezen en ik wist niet dat je die gave had.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 12:50 schreef mgerben het volgende:
Denk nog ff terug aan de OP: Zij is bang dat haar vriend (en anderen) haar een nietsnut vinden.
Waarom is ze daar bang voor?
Nou, omdat dat de enige kritiek is waar ze geen weerwoord op heeft... omdat ze het er diep in haar hart mee eens is, dus zichzelf een nietsnut vindt (niet geheel zonder reden).
Ik wil weleens zien hoe goed dat werkt, dat eisen.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 12:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik vind dat je best mag eisen dat je vriendin werkt of studeert.
Mijn vriendin studeert of werkt. Klaar
Dat dus.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 13:29 schreef loveli het volgende:
[..]
Ze is bang dat haar vriend een vooroordeel heeft (en niet geheel onterecht). Daardoor wordt het moeilijk om haar punt uit te leggen, wat dat ook mag zijn. Voor haar invullen dat ze weet dat ze een nietsnut is lijkt me gedachtenlezen en ik wist niet dat je die gave had.
Voordat vriendin achter dat ultimatum staat, moet ze er wel van overtuigd zijn dat haar probleem zo opgelost zal worden. Ze moet niet worden gedwongen zijn visie over te nemen. Of TS moet zich in zijn vriendin en haar beweegredenen verdiepen.
Mijn punt: eerst bespreken wat het probleem is, dan oplossen.
Dus niet: TS geeft probleem aan, vriendin moet dat oplossen.
Op dit moment heeft ze de luxe dat ze niet een willekeurige baan hoeft te accepteren, omdat er een vangnet voor haar is (ouders). Misschien niet het ideaal van TS, maar het kan voor zijn vriendin voor het moment de oplossing zijn. Gewoon met haar praten (en luisteren!!!) en niet meteen proberen een visie over te dragen, lijkt me het beste begin.
Niet, want vrouwen die niks doen neuk ik alleenquote:Op donderdag 10 augustus 2006 13:32 schreef hangplant het volgende:
[..]
Ik wil weleens zien hoe goed dat werkt, dat eisen.
True, maar ik kan me heel goed voorstellen dat TS zich nu irriteert.. ik zou dat zelf ook hebben. Een jaar lang al! De redenen die jij hierboven aangeeft hadden dan al lang naar voren moeten komen.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 12:09 schreef loveli het volgende:
Ja, stel een ultimatum, goed plan. Not.
Wat is het doel? Dat de vriendin van TS nu aan het werk gaat omdat TS het wil? Of dat ze met (niet tegen) elkaar gaan praten? Hij mag aangeven dat hij een probleem heeft met de houding van zijn vriendin, maar mag haar niet veroordelen als zij het anders ziet. Hoe ziet zij het zelf? Ze mag best kritisch zijn met solliciteren, waarom is ze zo kritisch?
Als er wrijving ontstaat door een gesprek, wordt dat gesprek misschien niet met de goede insteek gevoerd. Hij moet niet proberen haar te overtuigen van zijn gelijk, maar zich afvragen wat haar afwegingen zijn. Waarom wil ze dat haar eerste baan perfect is?
Het probleem is niet dat ze niet wil werken, maar misschien wel dat ze niet weet hoe ze de voor haar juiste baan kan vinden. Of dat ze opziet tegen de grote verandering. Of... iets totaal anders.
Het is aan TS om met haar te praten op een manier, zodat zij zich veilig voelt en het hem vertelt.
Dat hoef ik helemaal niet. Mensen kunnen haarscherp hun eigen tekortkomingen onderkennen. En dat zijn precies de dingen waar ze zich aan storen in anderen, of waarmee ze de aanval ingaan. Haar uitspraak 'je vindt me zeker een nietsnut' komt echt niet uit de lucht vallen. Ze is bang dat hij dat denkt en ze wil de bevestiging dat hij van haar houdt (en dat hij dit niet denkt).quote:Op donderdag 10 augustus 2006 13:29 schreef loveli het volgende:
[..]
Ze is bang dat haar vriend een vooroordeel heeft (en niet geheel onterecht). Daardoor wordt het moeilijk om haar punt uit te leggen, wat dat ook mag zijn. Voor haar invullen dat ze weet dat ze een nietsnut is lijkt me gedachtenlezen en ik wist niet dat je die gave had.
Mee eens. Ze geeft er al een jaar blijk van dat ze dit probleem zelf niet trekt.quote:Mijn punt: eerst bespreken wat het probleem is, dan oplossen.
Dus niet: TS geeft probleem aan, vriendin moet dat oplossen.
Dan vergeet je dat dit niet vandaag begonnen is maar al een jaar speelt. En TS heeft gelijk als hij niet nóg een jaar wil wachten.quote:[...]Misschien niet het ideaal van TS, maar het kan voor zijn vriendin voor het moment de oplossing zijn. Gewoon met haar praten (en luisteren!!!) en niet meteen proberen een visie over te dragen, lijkt me het beste begin.
Kicken!quote:Op donderdag 10 augustus 2006 13:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Niet, want vrouwen die niks doen neuk ik alleen
Ik heb het een keer 8 maanden geprobeerd, was ik niet nog een keer van plan.quote:
Als ze zo defensief reageert kun je het misschien van een andere kant benaderen, bv. dat het doodzonde is dat ze haar talenten niet benut, dat niets zo goed is voor je zelfrespect als je eigen geld verdienen en een zinvolle baan en de waardering van collega's te hebben, en dat jij je zorgen maakt over haar en jullie toekomst als zij al op haar 22e achter de geraniums gaat zitten verpieteren terwijl ze zoveel lol en succes zou kunnen hebben.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 00:57 schreef Spindoc het volgende:
Omdat ik me eraan stoor heb ik wel eens een poging gewaagd dit onderwerp bij haar aan te snijden. Ze reageert dan echter zeer geprikkeld ('je vindt me zeker een nietsnut') en gaat niet in op de opbouwende kritiek die ik lever.
Jij bent echt stoer. Mag ik je aanraken?quote:Op donderdag 10 augustus 2006 14:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik heb het een keer 8 maanden geprobeerd, was ik niet nog een keer van plan.
Mijn vriendin werkt of studeert, of ze is mijn vriendin niet
Idd, niks aan toe te voegen. Je wil toch iemand hebben die ook ambities heeft.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 14:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik heb het een keer 8 maanden geprobeerd, was ik niet nog een keer van plan.
Mijn vriendin werkt of studeert, of ze is mijn vriendin niet
Zijn ook genoeg gasten die genoemen nemen met een of ander mokkel die "mooi zijn" als ambitie heeft.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 16:18 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Idd, niks aan toe te voegen. Je wil toch iemand hebben die ook ambities heeft.
Ik neuk niet zo heel vaak maar wel een alleen mooie vrouwen over het algemeenquote:Op donderdag 10 augustus 2006 16:16 schreef Maeksy het volgende:
[..]
Jij bent echt stoer. Mag ik je aanraken?
Genees je snel van als je d'r moet gaan onderhoudenquote:Op donderdag 10 augustus 2006 16:27 schreef Maeksy het volgende:
[..]
Zijn ook genoeg gasten die genoemen nemen met een of ander mokkel die "mooi zijn" als ambitie heeft.
Oh mijn god.. je vriend/vriendin zou je maar daarvoor opgeven zegquote:Op donderdag 10 augustus 2006 16:36 schreef Ingridh007 het volgende:
Welke studie TS?
http://www.helpikkrijgeenbaan.nl/
Dat snap ik ook niet zo goed eigenlijk. Ieder mens is anders, zullen we maar zeggen, want ik weet zeker dat ik een rotgevoel over mezelf zou hebben wanneer ik al een jaar lang niets zou hebben gedaan. Misschien zitten die gevoelens er bij m'n vriendin ook wel, maar stopt ze die weg. Ik weet het niet.quote:Wat doet ze de hele dag dan? Dit is toch een heel normaal odnerwerp om over te praten? Hoe haal je in godsnaam voldoening uit je leven als je geen enkel doel hebt en volledig onderhouden wordt?
Ik denk dat het goed is als ik het op deze manier ga aanpakken. Inderdaad aangeven hoe zonde het wel niet is dat haar talenten nu niet benut worden, dat ik haar heel graag wil helpen en dat een leuk uitzendbaantje misschien zo'n gek idee niet is. Dan krijgt ze ook weer wat meer voldoening, want objectief gezien kan ik me gewoon niet voorstellen dat deze situatie haar echt niets kan schelen. Ook al merk ik niets aan haar en is ze hartstikke vrolijk. Wanneer mijn initiatieven niets opleveren kan ik misschien het beste overgaan tot het aanvragen van een uitkering, zodat ze inderdaad wat meer met haar neus op de feiten wordt gedrukt.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 14:12 schreef dvr het volgende:
Als ze zo defensief reageert kun je het misschien van een andere kant benaderen, bv. dat het doodzonde is dat ze haar talenten niet benut, dat niets zo goed is voor je zelfrespect als je eigen geld verdienen en een zinvolle baan en de waardering van collega's te hebben, en dat jij je zorgen maakt over haar en jullie toekomst als zij al op haar 22e achter de geraniums gaat zitten verpieteren terwijl ze zoveel lol en succes zou kunnen hebben.
Vraag haar eens of ze een idee heeft hoe het 'werkende leven' er uit ziet; wat er van haar verwacht zal worden. Als zo'n omgeving haar helemaal vreemd is kan ik me voorstellen dat ze er tegen opziet. De beste manier om daar van af te komen is waarschijnlijk door een paar tijdelijke uitzendbaantjes te doen waarin niet teveel van haar verwacht zal worden.
Je kunt haar natuurlijk ook -maar 't is een beetje vals- stimuleren om inderdaad snel een uitkering aan te vragen. Ze komt dan vanzelf in allerlei verplichte sollicitatie/omscholings/weetikveel trajecten terecht waar ze nog veel minder trek in zal hebben dan in een instapbaantje dat ze in ieder geval zelf kan uitkiezen.
Dat ben ik wel met je eens, als je ervoor kiest huisvrouw te worden en je partner kostwinner dat kan. (Hoewel het best jammer is van al die jaren van studie) Maar het aanvragen van een uitkering vind ik te ver gaan, vooral wanneer het iemand betreft die heeft doorgeleerd en best aan werk kan komen. Dat moet iemand echt alleen doen als het niet anders kan.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 13:04 schreef Henny_Huisman het volgende:
[..]
Tsja, en toch zijn er mensen die niet gemaakt zijn om te werken.
Die slapen graag uit, rustig boodschappen doen, gaan smiddags gezellig op de koffie bij iemand, of ff de stad in, tv kijiken. Om een uur of 5 beetje eten koken voor als de partner thuiskomt.
Als iemand hiervoor kiest, moet hij/zij dat zelf weten.
Echter hebben ze dan absoluut geen recht op een uitkering.
Daar heb je gelijk in.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 16:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Genees je snel van als je d'r moet gaan onderhouden
De aap komt uit de mouw!quote:Op donderdag 10 augustus 2006 17:56 schreef Spindoc het volgende:
Opnieuw dank voor alle reacties. De opleiding die m'n vriendin heeft gevolgd is HBO - communicatie.
Dit is zeker een grapje?quote:Op donderdag 10 augustus 2006 19:52 schreef FreakerS het volgende:
[..]
De aap komt uit de mouw!
Nu is het me allemaal in 1 keer glashelder. Sorry, maar de opleiding communicatie staat nu eenmaal niet bekend als een HBO studie van een hoog niveau. Het zijn de luie donders die in het algemeen kiezen voor deze opleiding. Daarbij is werk vinden dat aansluit op die opleiding momenteel een ramp. Zeg maar dat ze of tijdelijk achter de bar gaat staan, of een uitkering aanvraagt want met een beetje pech zit ze als ze grijs is nog op deze manier.
Probleem opgelost.
Nee, dat is bloedserieus. Het staat simpelweg niet bekend als een bijster moeilijke HBO studie. Men noemt het niet voor niets ook wel vrijetijdswetenschappen op WO niveau. Ook weet ik dat er een tijdje redelijk veel mensen voor die opleiding hebben gekozen, omdat die zo ''leuk'' lijkt en dat de vooruitzichten op de arbeidsmarkt somber zijn is ook bekend. Of die 2 zaken met elkaar samenhangen......quote:
Eeehhmm.... hoe bepaal je precies of iemand niet gemaakt is om te werken?quote:Op donderdag 10 augustus 2006 13:04 schreef Henny_Huisman het volgende:
[..]
Tsja, en toch zijn er mensen die niet gemaakt zijn om te werken.
[...]
Als iemand hiervoor kiest, moet hij/zij dat zelf weten.
In principe trekken ze hier ook aan het kortste eind aangezien je een aantal keer werk mag weigeren. Ik meen dat je maximaal drie maal mag weigeren. Dat ze die kleerhangers maar ergens duwen waar het licht niet schijnt wat mij betreft.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 20:05 schreef kit_bit het volgende:
in een hoop gemeentes is het tegenwoordig zo dat als je een uitkering aanvraagd je verplicht wordt om een maandje of zes voor ze te gaan werken. bij ons moet je iets met kleerhangers gaan doennodigd denk ik ook niet uit tot het aanvragen van een uitkering als je het niet nodig hebt.
Alsalsalsalsalsals.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 19:41 schreef FreakerS het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in.
Hoe doe je dat dan met eventuele kinderen. Werkt of studeert ze dan ook? Behoor je daarbij ook tot die fantastische nieuwe stroming die het kind tot sleutelkind maakt?
Mooizijn kan makkelijk naast de studie/werk.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 16:27 schreef Maeksy het volgende:
[..]
Zijn ook genoeg gasten die genoemen nemen met een of ander mokkel die "mooi zijn" als ambitie heeft.
Iemand gaat niet werken door een iets wat dikke bilquote:Op donderdag 10 augustus 2006 22:39 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik denk dat het komt door een chronisch gebrek aan eigenwaarde. Misschien is de sportschool een goed idee. Door te bewegen wordt je vanzelf actiever op andere gebieden. Dat werkte voor mij tenminste redelijk goed...
ben ik het niet helemaal met je eens, ik heb bijna nooit bijbaantjes gehad. Ik moet trouwens wel bijna alles zelf betalen maar ik ga over 3jaar echt niet thuis op mijn luie reet zitten en niks doen..quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 00:29 schreef woniya het volgende:
Ik denk niet dat de sportschool in deze kwestie een oplossing biedt. Het is naar mijn mening eerder een mentaliteitskwestie die zijn oorsprong heeft in de opvoeding van de ouders. Als je je hele leven in de watten bent gelegd en je nooit een bijbaantje hebt hoeven nemen om voor iets te sparen of iets zelf te betalen, ga je dit gedrag voortzetten als je volwassen bent. Met veel te aardige ouders kweek je zwakke karakters denk ik. Mensen die al gauw afhaken en verantwoordelijkheid ontlopen.
Als ze lui is wordt ze mijn vrouw dus niet. Maar van werken wordt je niet slechter, al moet ik het zo regelen dat het financieel mag en niet moetquote:Op donderdag 10 augustus 2006 19:41 schreef FreakerS het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in.
Hoe doe je dat dan met eventuele kinderen. Werkt of studeert ze dan ook? Behoor je daarbij ook tot die fantastische nieuwe stroming die het kind tot sleutelkind maakt?
Vraag maar aan mensen met een depressie, er bestaat niet voor niets bezigheidstherapie. Van niets doen wordt je ellendig en aangezien ze een baan op het moment kennelijk niet ziet zitten, zal ze haar bezigheden ergens anders vandaan moeten zien te halen.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 23:55 schreef Bolter het volgende:
[..]
Iemand gaat niet werken door een iets wat dikke bilRaap me op!
Wat een ontzettende onzin zeg, ga eens een keer nadenken, joh.
Heb je 't nou tegen mij?quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 10:35 schreef caartyaait het volgende:
Tsja en jij bent een kortzichtig mannetje met een kleinzielig belevingswereldje.
Ja hoor, en nou kappen met die onzin.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 10:20 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Vraag maar aan mensen met een depressie, er bestaat niet voor niets bezigheidstherapie. Van niets doen wordt je ellendig en aangezien ze een baan op het moment kennelijk niet ziet zitten, zal ze haar bezigheden ergens anders vandaan moeten zien te halen.
Och, ik vertel je alleen maar wat ikzelf heb meegemaakt, dus onzin zou ik het zeker niet noemen.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 11:50 schreef mgerben het volgende:
[..]
Ja hoor, en nou kappen met die onzin.
De vriendin van TS krijgt hier een keuzemenu aan excuses aangeboden waar ze alleen maar uit hoeft te kiezen om de bijbehorende knuffeltherapie te krijgen.
Bullcrap, ze zit gewoon in een passief cirkeltje en ze moet een keer een schop onder haar kont hebben.
Als ze een maand aan de slag is vraagt ze zich af waarom ze dit niet veel eerder heeft gedaan.
Wow.... laat even iemand dat bord voor je kop weghalen.....quote:Op donderdag 10 augustus 2006 20:28 schreef FreakerS het volgende:
[..]
Nee, dat is bloedserieus. Het staat simpelweg niet bekend als een bijster moeilijke HBO studie. Men noemt het niet voor niets ook wel vrijetijdswetenschappen op WO niveau. Ook weet ik dat er een tijdje redelijk veel mensen voor die opleiding hebben gekozen, omdat die zo ''leuk'' lijkt en dat de vooruitzichten op de arbeidsmarkt somber zijn is ook bekend. Of die 2 zaken met elkaar samenhangen......
Iemand kan het alleen niet eens zijn met de moeilijkheidsfactor, maar dan heeft die simpelweg veel te hoog gegrepen.
Ik moet, als afgestudeerd HBO-communicatie, toch even happen hoor. Luie donders die kiezen voor deze opleiding? Whehehehe! Geen werk in te vinden? Whehehehehe! Wat een bullshit praat jijquote:Op donderdag 10 augustus 2006 19:52 schreef FreakerS het volgende:
[..]
De aap komt uit de mouw!
Nu is het me allemaal in 1 keer glashelder. Sorry, maar de opleiding communicatie staat nu eenmaal niet bekend als een HBO studie van een hoog niveau. Het zijn de luie donders die in het algemeen kiezen voor deze opleiding. Daarbij is werk vinden dat aansluit op die opleiding momenteel een ramp mede doordat ze niet de enige is die zo gedacht heeft. Zeg maar dat ze of tijdelijk achter de bar gaat staan, of een uitkering aanvraagt want met een beetje pech zit ze als ze grijs is nog op deze manier.
Probleem opgelost.
Uit een onderzoek van een jaar of drie geleden kwam dat communicatie (universitair) een van de minst intensieve studies is. Mensen kwamen gemiddeld nog niet aan de 20 uur per week studeren. Dat zal misschien verschillen per instellingen en per persoon, een studie is natuurlijk ook deels wat je er zelf van maakt, maar vergeleken met veel andere studies is het gewoon veel minder intensief (de meeste uren werden gemaakt bij medische studies en kunstacademies en conservatoria, vanwege de vele praktijkuren). Het heeft dus inderdaad ook niet bepaald het imago van een moeilijke studie met hardwerkende studenten. Hoe het op het HBO is weet ik niet, maar ik denk dat die negatieve publiciteit rondom WO communicatie toch ook zijn weerslag heeft op studenten van het HBO.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 13:56 schreef avotar het volgende:
[..]
Wow.... laat even iemand dat bord voor je kop weghalen.....
Het is juist een ontzettend brede studie, heb hem zelf ook gevolgd... en nee... het is niet de meest eenvoudige studie, maar goed... je hebt hem niet gevolgd, dus erover oordelen kun je niet...
maar verder is bullshit ts..... nu valt je vriendin echt door de mand... je kan met die opleiding zo ontzettend veel kanten op ..
Ik vind dit niet de plaats om die discussie te voeren, dat heb ik al eindeloos gedaan in WGR, daar worden ze strontziek van mequote:Op vrijdag 11 augustus 2006 14:42 schreef dawg het volgende:
Laura, wil je perse iets op WO-niveau? Want als je dat niet meer als criterium meeneemt, zal het aantal vacatures toch wel toenemen, of niet?
quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:45 schreef MissLeDuq het volgende:
Ik persoonlijk had je vriendin allang een schop onder haar kont gegeven![]()
Nu heeft ze zeker ook wel de pech gehad dat ze op een dergelijke manier door haar ouders is opgevoed. Ik vind dat je je kinderen tijdig bij moet brengen hoe de wereld in elkaar steekt: en dan bedoel ik dus dat geld niet aan bomen groeit.
Zelf heb ik altijd bijbaantjes moeten nemen (bij sommige was het gewoon hard werken geblazen) en anders verdiende ik gewoon niks. Dan wil je op den duur wel want kleding / vakanties / een keer een extraatje e.d. komen niet vanzelf aanwaaien. Nu kan ik in elk geval goed met mijn geld omgaan en heb ik ook goed kunnen sparen voor als ik binnenkort met mijn vriend een huis ga kopen.
Hoe langer ze verder wacht met het zoeken / nemen van een baan hoe moeilijker het gaat worden om werk te vinden. Misschien zit ze daar ook wel op te wachten zodat ze uiteindelijk niet meer hoeft te solliciteren zo van "Ik wordt toch niet meer aangenomen"..... Vervolgens kan ze lekker lui thuis gaan zitten en een beetje op onze zak gaan teren![]()
Ik kan me vergissen maar dit is wel een beetje het beeld wat ik van je vriendin heb
En bedankt!quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 14:50 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Uit een onderzoek van een jaar of drie geleden kwam dat communicatie (universitair) een van de minst intensieve studies is. Mensen kwamen gemiddeld nog niet aan de 20 uur per week studeren. Dat zal misschien verschillen per instellingen en per persoon, een studie is natuurlijk ook deels wat je er zelf van maakt, maar vergeleken met veel andere studies is het gewoon veel minder intensief (de meeste uren werden gemaakt bij medische studies en kunstacademies en conservatoria, vanwege de vele praktijkuren). Het heeft dus inderdaad ook niet bepaald het imago van een moeilijke studie met hardwerkende studenten. Hoe het op het HBO is weet ik niet, maar ik denk dat die negatieve publiciteit rondom WO communicatie toch ook zijn weerslag heeft op studenten van het HBO.
Ik ben ondanks mijn studiekeuze toch echt geen simple mind. Maar goed, als jij alle communicatiestudenten over 1 kam wil scheren, be my guestquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 16:17 schreef FreakerS het volgende:
[..]
En bedankt!En tevens is datgene over de kans op werk vinden ook geen gelul. Dat mensen die voor die studie hebben gekozen niet willen toegeven dat het een studie is voor simpel minds, dat is wat anders. Dat zou ik nl. ook niet doen als ik zo'n studie had afgerond.
![]()
Ja, ik scheer altijd iedereen over 1 kam. Geen zin om die enkeling die meent dat die daar niet bij hoort anders te behandelen. Teveel tijd en teveel moeite aangezien van die hand vol mensen ook weer een deel ongelijk heeft en ik geen zin heb om ze van hun ongelijk te overtuigen.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 16:25 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik ben ondanks mijn studiekeuze toch echt geen simple mind. Maar goed, als jij alle communicatiestudenten over 1 kam wil scheren, be my guest![]()
* avotar mompelt iets over onmogelijkheid tot discussie voeren met FreakerL...quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 17:54 schreef FreakerS het volgende:
[..]
Ja, ik scheer altijd iedereen ovr 1 kam. Geen zin om die enkeling die meent dat die daar niet bij hoort anders te behandelen. Teveel tijd en teveel moeite aangezien van die hand vol mensen ook weer een deel ongelijk hebben en ik geen zin heb om ze van hun ongelijk te overtuigen.![]()
En aan jou hetzelfde.....mensen zoals jou, eet ik als ontbijt. Ga toch weg flapdrol. Scheer je helemaal kaal en probeer niet te doen alsof je nog haren hebt.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 17:58 schreef avotar het volgende:
[..]
och och lulletje.....
en als je dan hapt, lees je het sarcasme er niet aan af zeker....
![]()
rot toch snel een eind op![]()
En dan te bedenken dat ik Brabanders het beste volk vind wat NL. heeft. Maarja, zo zie je maar weer dat je idd niet iedereen over 1 kam moet scheren.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 18:08 schreef ivosnivo het volgende:
Gezellige boel hier!
WTF? Och.... laat maar ook...quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 18:06 schreef FreakerS het volgende:
[..]
Ga toch weg flapdrol. Scheer je helemaal kaal en probeer niet te doen alsof je nog haren hebt.![]()
Mwah zou ook niet snel heel erg onder mijn niveau gaan zitten, kan ook juist moeilijk zijn om daar weer uit te komen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 15:05 schreef DarkBlade het volgende:
Ik vind dat zo doelloos lui thuis zitten alleen solliciteren naar baan op niveau.. ik heb ook HBO gedaan en kon ook niet meteen aan de slag.. maar toch gaan werken.. zelfs tussen wat randdebielen een paar werken lopende band werk gedaan.. toen weer wat werk MBO niveau gedaan in de ICT en nu pas overstap naar leidinggevend ICT waar ik voor heb geleerd!
Van een jaar of paar jaar niks doen word je eeen beetje lui.. en dan de stap maken naar weer 40 uur in de week werken is ook niet makkelijk. En dat gapende gat van nix doen op je CV staat ook best lullig..
Dat is niet de situatie van TS. TS geeft aan dat zijn vriendin zelfs een goed gelopen sollicitatie afblaast onder het motto 'het voelt niet helemaal perfect'.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 15:18 schreef Bolter het volgende:
[..]
Mwah zou ook niet snel heel erg onder mijn niveau gaan zitten, kan ook juist moeilijk zijn om daar weer uit te komen.
Ik heb het topic doorgelezen ja, maar omdat het toch al een kick is reageer ik op iemands reactie.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 15:28 schreef mgerben het volgende:
[..]
Dat is niet de situatie van TS. TS geeft aan dat zijn vriendin zelfs een goed gelopen sollicitatie afblaast onder het motto 'het voelt niet helemaal perfect'.
Dat heeft niets meer te maken met kritisch zijn of het niveau van het werk, maar alles met onzekerheid, en het interpreteren van die onzekere gevoelens alsof er iets mis was met de sollicitatie.
Beetje kort door de bocht en om eerlijk te zijn en met alle respect, best wel een domme opmerking.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 15:21 schreef BocaDillo het volgende:
Ach psychology, communicatie, sociology etc. Interssante studies waar je in de maatschappij geen zak aan hebt behalve in de zorgsector en daar is niet al te veel werkgelegenheid dat is bekend.
Er is zat werkgelegenheid in de zorg, alleen niemand wil voor een 'hongerloontje' werken tegenwoordig. Waarom denk je dat er nog steeds een numerus fixus geldt voor de opleiding geneeskunde? Dat verdient tenminste een beetje...quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 15:21 schreef BocaDillo het volgende:Ach psychology, communicatie, sociology etc. Interssante studies waar je in de maatschappij geen zak aan hebt behalve in de zorgsector en daar is niet al te veel werkgelegenheid dat is bekend.
Toch beter dan niks doen?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 16:47 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Er is zat werkgelegenheid in de zorg, alleen niemand wil voor een 'hongerloontje' werken tegenwoordig. Waarom denk je dat er nog steeds een numerus fixus geldt voor de opleiding geneeskunde? Dat verdient tenminste een beetje...![]()
BocaDillo beweert dat er geen werkgelegenheid is in de zorg, daar reageer ik op.quote:
quote:Op maandag 14 mei 2007 08:12 schreef Maanvis het volgende:
Wat een kutkick.
Maargoed, heeft ze al werk/ww (ohnee, bijstand!)/een andere vriend met geld?
(niet dat de TS nog reageert ofzeau, maar toch)quote:Op donderdag 10 augustus 2006 20:05 schreef kit_bit het volgende:
in een hoop gemeentes is het tegenwoordig zo dat als je een uitkering aanvraagd je verplicht wordt om een maandje of zes voor ze te gaan werken. bij ons moet je iets met kleerhangers gaan doennodigd denk ik ook niet uit tot het aanvragen van een uitkering als je het niet nodig hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |