Dat gaat inderdaad nog leuk worden als ze een uitkering aanvraagt
![]()
Vaak worden deze banen gecreëerd bij wsw bedrijven ( WSW = Wet Sociale werkvoorziening)
Ook wel in de volksmond bekent als Sociale werkplaatsen.
En ik denk niet dat je het zo leuk zou vinden om daar tussen te zitten.
Al is het niet alleen die mensen maar ook de leidinggevende zijn vaak arrogant en asociaal.
Want bij een foutje tegen de verkeerde persoon en je zit daar vast voor heel je leven.
Leuk om met een MBO diploma of hoger daar te werken waar je MAX salaris 1200 Netto is ....
Misschien dat je het ooit verder kan schoppen als werk leider maar dan nog houd je een zeer negatieve naam en weinig salaris over.
Want als je daar een jaar zit denk niet dat de maatschappij je nog terug wil hebben als werkkracht want dan zeggen ze gewoon: Je heb dar niet voor je zweetvoeten gezeten.
Dus wordt je op de lange duur gewoon verplicht om daar te blijven.
ik kan helaas uit ervaring spreken mij is het zelfde over komen.
En mijn hele toekomst is dus gewoon weggegooid.
Zelf heb ik ook een zeer goede opleiding gedaan MBO grafische technieken
maar om dat je de stempel heb van lui en niet goed te kunnen werken kom je gewoon nergens meer aan de bak.
ook al is het in de praktijk het omgekeerde, maar wie geloven ze ?
juist de leiding van het bedrijf en niet jou.
( Ik heb zelf een rechtszaak van ze gewonnen maar ze doen er niets mee, want je bent gewoon een zijkerd in hun ogen)
Dus ik kan haar alleen maar Adviseren om gewoon veel beter op te letten waar ze mee bezig is.
Neem gewoon een baan aan die je leuk lijkt en gaat niet van uit je diploma kijken, maar gewoon aan waar kan ik op dit moment even mijn geld mee verdienen.
En laat haar zeker niet blind staren aan de hoge lonen die misschien ooit eens te halen zijn.
iedereen moet werken dus zij ook.
En wat die ouders betreft je zou ze dit eens voor moeten leggen.
Wat willen ze nu dat hun dochter goed te recht komt of dat het een gebruiksvoorwerp van de maatschappij wordt?
Haar toekomst heeft ze in eigen hand en dat doet niemand voor je.
dat moet je helemaal zelf doen.
En dat begint niet met alleen maar willen wat JIj wil maar wat andere van je verwachten.
Ik zeg altijd maar: Je bent de grootste door de kleinste te blijven.
Dus wens jullie veel sterkte
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."