abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 16:13:35 #151
104219 Maeksy
an·ti·held (de ~ (m.))
pi_40832416
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 15:21 schreef BocaDillo het volgende:
Ach psychology, communicatie, sociology etc. Interssante studies waar je in de maatschappij geen zak aan hebt behalve in de zorgsector en daar is niet al te veel werkgelegenheid dat is bekend.
Beetje kort door de bocht en om eerlijk te zijn en met alle respect, best wel een domme opmerking.
Ik weet niet hoor, maar zonder de zorgsector zou "de maatschappij" een stuk minder goed functioneren. Mensen die psychologie, communicatie en sociologie gestudeerd hebben zijn er juist bij uitstek verantwoordelijk voor dat maatschappelijke ontwikkelingen ontdekt worden, dat er op ingespeeld wordt en eventuele problemen met die ontwikkelingen opgevangen worden. Als privé persoon zal het je misschien niet zoveel opleveren in "de maatschappij", in de zin dat er niet veel bij te beunen valt. Maar verder dan dat zit je er in mijn ogen compleet naast.
[i]Jah, 't gaat goed; ik slaap goed.
Ik sta paraat wanneer je m'n naam roept.
Ik doe m'n dans, zoek de balans.
Ik doe m'n dans, zoek de balans.[/i]
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 16:47:16 #152
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_40833576
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 15:21 schreef BocaDillo het volgende:Ach psychology, communicatie, sociology etc. Interssante studies waar je in de maatschappij geen zak aan hebt behalve in de zorgsector en daar is niet al te veel werkgelegenheid dat is bekend.
Er is zat werkgelegenheid in de zorg, alleen niemand wil voor een 'hongerloontje' werken tegenwoordig. Waarom denk je dat er nog steeds een numerus fixus geldt voor de opleiding geneeskunde? Dat verdient tenminste een beetje...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_40835170
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 16:47 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Er is zat werkgelegenheid in de zorg, alleen niemand wil voor een 'hongerloontje' werken tegenwoordig. Waarom denk je dat er nog steeds een numerus fixus geldt voor de opleiding geneeskunde? Dat verdient tenminste een beetje...
Toch beter dan niks doen?
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 18:21:46 #154
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_40836476
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 17:34 schreef kriele het volgende:

[..]

Toch beter dan niks doen?
BocaDillo beweert dat er geen werkgelegenheid is in de zorg, daar reageer ik op.

Bovendien vind ik dat als mevrouw niet wil werken, zij dat lekker moet laten. Het zou anders zijn als ze samenwonen, maar zolang ze bij haar ouders woont hebben zij er wat over te zeggen. Zij parasiteert immers op hen, en niet op hem.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_40853700
Laat die meid toch lekker genieten van het shoppen en naar de kapper gaan
pi_49352292
Hey ik vroeg me af hoe de situatie er nu voor staat??
a dirty mind is a joy forever
Forum admin Jump: webicon weggehaald wegens veiligheidswaarschuwing.
pi_49352330
Hm,ze lijkt mij geen golddigger naar jou toe,maar het feit dat ze al 22 is en geld krijgt van haar ouders is echt te zielig.
Ik heb gewerkt vanaf mijn 17e (nu 39) en heb daar heel veel aan gehad,en k ben niet eens gedwongen of gestimuleerd om zo vroeg te beginnen.
Probeer gewoon zeer voorzichtig dit te blijven aankaarten (echt volhouden),anders moet je maar eens een soort interventie doen,want zoals heel veel afgestudeerden doen(ik heb hard gestudeerd hiervoor,dus de rust heb ik verdiend'') is echt niet normaal.
Bijbaantje dat omgang met mensen behoeft is zeer goed om jezelf te ontwikkelen.
  maandag 14 mei 2007 @ 08:12:03 #158
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_49352710
Wat een kutkick .
Maargoed, heeft ze al werk/ww (ohnee, bijstand!)/een andere vriend met geld?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 14 mei 2007 @ 09:19:55 #159
120365 het.ismij
het_ismij
pi_49353620
quote:
Op maandag 14 mei 2007 08:12 schreef Maanvis het volgende:
Wat een kutkick .
Maargoed, heeft ze al werk/ww (ohnee, bijstand!)/een andere vriend met geld?
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
  maandag 14 mei 2007 @ 09:22:56 #160
19370 kL0j00h
Hoe vager, hoe beter
pi_49353690
Ach , als ze maar zin heeft in Sex als je thuis komt
  maandag 14 mei 2007 @ 09:42:48 #161
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_49354127
Ben ook wel benieuwd of het haar gelukt is om een uitkering te krijgen,ik hoop 't niet. Als haar ouwelui het gezellig vinden om haar thuis te houden als h i.d.h en gezelschapsdame, dan moeten zij ook maar voor haar onderhoud/salaris zorgen.

Vriendin klinkt als het spreekwoordelijk domme blondje ook al heeft ze een HBO opleiding gedaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door deedeetee op 14-05-2007 09:52:24 ]
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 14 mei 2007 @ 09:45:59 #162
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_49354213
Tvp....
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  maandag 14 mei 2007 @ 11:02:13 #163
172358 oddman
Introspecteur
pi_49356211
Hmm... threadnecrofilie.
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
- Bertrand Russell
  maandag 14 mei 2007 @ 13:23:32 #164
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_49361275
Hoe zo necrofilie gewoon eerlijke belangstelling
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 14 mei 2007 @ 16:06:15 #165
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_49368285
Oh is ze deaud dan?
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  maandag 14 mei 2007 @ 16:20:47 #166
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_49368822
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 20:05 schreef kit_bit het volgende:
in een hoop gemeentes is het tegenwoordig zo dat als je een uitkering aanvraagd je verplicht wordt om een maandje of zes voor ze te gaan werken. bij ons moet je iets met kleerhangers gaan doen nodigd denk ik ook niet uit tot het aanvragen van een uitkering als je het niet nodig hebt.
(niet dat de TS nog reageert ofzeau, maar toch)

In groningen is het 6 week. En dan inderdaad van dat lopende band werk, in elkaar zetten van kleerhangers, gordijrails, noem maar op.

achja... moet ook gebeuren.
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
  maandag 14 mei 2007 @ 17:50:52 #167
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_49371940
Dat gaat inderdaad nog leuk worden als ze een uitkering aanvraagt
Vaak worden deze banen gecreëerd bij wsw bedrijven ( WSW = Wet Sociale werkvoorziening)
Ook wel in de volksmond bekent als Sociale werkplaatsen.

En ik denk niet dat je het zo leuk zou vinden om daar tussen te zitten.
Al is het niet alleen die mensen maar ook de leidinggevende zijn vaak arrogant en asociaal.
Want bij een foutje tegen de verkeerde persoon en je zit daar vast voor heel je leven.
Leuk om met een MBO diploma of hoger daar te werken waar je MAX salaris 1200 Netto is ....
Misschien dat je het ooit verder kan schoppen als werk leider maar dan nog houd je een zeer negatieve naam en weinig salaris over.

Want als je daar een jaar zit denk niet dat de maatschappij je nog terug wil hebben als werkkracht want dan zeggen ze gewoon: Je heb dar niet voor je zweetvoeten gezeten.
Dus wordt je op de lange duur gewoon verplicht om daar te blijven.

ik kan helaas uit ervaring spreken mij is het zelfde over komen.
En mijn hele toekomst is dus gewoon weggegooid.
Zelf heb ik ook een zeer goede opleiding gedaan MBO grafische technieken
maar om dat je de stempel heb van lui en niet goed te kunnen werken kom je gewoon nergens meer aan de bak.
ook al is het in de praktijk het omgekeerde, maar wie geloven ze ?
juist de leiding van het bedrijf en niet jou.
( Ik heb zelf een rechtszaak van ze gewonnen maar ze doen er niets mee, want je bent gewoon een zijkerd in hun ogen)

Dus ik kan haar alleen maar Adviseren om gewoon veel beter op te letten waar ze mee bezig is.
Neem gewoon een baan aan die je leuk lijkt en gaat niet van uit je diploma kijken, maar gewoon aan waar kan ik op dit moment even mijn geld mee verdienen.
En laat haar zeker niet blind staren aan de hoge lonen die misschien ooit eens te halen zijn.

iedereen moet werken dus zij ook.
En wat die ouders betreft je zou ze dit eens voor moeten leggen.

Wat willen ze nu dat hun dochter goed te recht komt of dat het een gebruiksvoorwerp van de maatschappij wordt?

Haar toekomst heeft ze in eigen hand en dat doet niemand voor je.
dat moet je helemaal zelf doen.
En dat begint niet met alleen maar willen wat JIj wil maar wat andere van je verwachten.

Ik zeg altijd maar: Je bent de grootste door de kleinste te blijven.

Dus wens jullie veel sterkte
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  dinsdag 15 mei 2007 @ 11:42:41 #168
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_49395428
zolang die vriendin niet op de zak van de TS teert zou ik er niet zo'n probleem van maken ook al heb ik een hekel aan mensen die niet voor hun geld willen werken. In dit geval zou ik de schuld bij de ouders leggen, zolang hun haar nog van geld voorzien is er voor haar geen noodzaak om te gaan werken blijkbaar. Hand ophouden is blijkbaar makkelijker dan wat gaan doen voor je centen.
slechte instelling en potentiele uitkeringstrekker maarja.
de belastingen moeten ergens heengaan he.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_49396545
Goeie grutten, wat een mega kick!
pi_49399049
TS, je vriendin moet zichzelf wel heel goed kunnen "verkopen" bij een bedrijf wil ze aangenomen worden...helemaal nooit gewerkt zal bij vele bedrijven al een afknapper zijn...laat staan dat ze persee een baan wil waarvoor ze gestudeerd heeft, damn wat een lui figuur dat ze niet tijdelijk iets anders wil doen....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')