abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40690383
in een hoop gemeentes is het tegenwoordig zo dat als je een uitkering aanvraagd je verplicht wordt om een maandje of zes voor ze te gaan werken. bij ons moet je iets met kleerhangers gaan doen nodigd denk ik ook niet uit tot het aanvragen van een uitkering als je het niet nodig hebt.
pi_40690687
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 19:58 schreef woniya het volgende:

[..]

Dit is zeker een grapje?
Nee, dat is bloedserieus. Het staat simpelweg niet bekend als een bijster moeilijke HBO studie. Men noemt het niet voor niets ook wel vrijetijdswetenschappen op WO niveau. Ook weet ik dat er een tijdje redelijk veel mensen voor die opleiding hebben gekozen, omdat die zo ''leuk'' lijkt en dat de vooruitzichten op de arbeidsmarkt somber zijn is ook bekend. Of die 2 zaken met elkaar samenhangen......

Iemand kan het alleen niet eens zijn met de moeilijkheidsfactor, maar dan heeft die simpelweg veel te hoog gegrepen.

[ Bericht 1% gewijzigd door FreakerS op 10-08-2006 22:08:53 ]
pi_40691416
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 13:04 schreef Henny_Huisman het volgende:
[..]
Tsja, en toch zijn er mensen die niet gemaakt zijn om te werken.
[...]
Als iemand hiervoor kiest, moet hij/zij dat zelf weten.
Eeehhmm.... hoe bepaal je precies of iemand niet gemaakt is om te werken?
Hoe bepaal je het verschil met 'geen zin om te werken' ?

Want als iemand mijn rekeningen betaalt, zit ik ook vanaf morgen thuis.
pi_40692132
ach laat haar maar een uitkering aanvragen is ze zo weer aan het werk denk ik. Zo gemakkelijk is het tegenwoordig niet.
pi_40692456
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 20:05 schreef kit_bit het volgende:
in een hoop gemeentes is het tegenwoordig zo dat als je een uitkering aanvraagd je verplicht wordt om een maandje of zes voor ze te gaan werken. bij ons moet je iets met kleerhangers gaan doen nodigd denk ik ook niet uit tot het aanvragen van een uitkering als je het niet nodig hebt.
In principe trekken ze hier ook aan het kortste eind aangezien je een aantal keer werk mag weigeren. Ik meen dat je maximaal drie maal mag weigeren. Dat ze die kleerhangers maar ergens duwen waar het licht niet schijnt wat mij betreft.

Werknemers bij het CWI hebben trouwens allemaal een HBO diploma op zak aangezien dit een vereiste is daar. Het werk dat ze verrichten en het gemak waarmee dat gebeurd, is werkelijk lachwekkend. Dat zullen ook mensen zijn die hebben gekozen voor en studie waarvan ze van te voren wisten dat de kans om hierin daadwerkelijk aansluitend werk te vinden, een stuk kleiner zou zijn. En dan kom je uiteindelijk een baan zoals dit te vervullen. Niets mis mee in mijn ogen, maar vaak wel in de ogen van de sollicitant aangezien het redelijk geestdodend is, niet volgens de verwachting, en vrij weinig tot geen kans op een functieverhoging biedt.

Ik denk dat je vriendin plotseling wakker geschud is geworden en baalt van de situatie.
pi_40692554
Zo alles wel gezegd denk ik.

Zelf werd ik twee weken na afstuderen (voor diploma uitreiking) door mijn vrouw het huis uitgetrapt richting vakantiebaan (in de kas). Had ook een luie houding, vanaf november tot februari 3 sollicitaties. Blokkeerde soort als ik een brief moest schrijven. En 'vond' ook niets in mijn richting (HTS Natuurkunde)

Uiteindelijk ben ik benaderd door mijn open CV op internet. (dit na twee weken weer werken)
Mijn tip voor zo'n openbaar CV zet er je hobby's in. en ververs hem regelmatig.
Waarom neemt ze geen contact op met detacheringsbureau's? Mijn ervaringen zijn niet top maar ook niet dramatisch! Het is hun *werk* om jouw werk te zoeken!

Ton
PS als ze communicatie heeft gestudeerd moet ze enquetes gaan lopen op HoogCatharijne
  donderdag 10 augustus 2006 @ 22:21:18 #107
81237 releaze
best of both worlds
pi_40693113
Je vriendin moet vooral doen wat ze zelf wilt. de vraag is alleen wat ze wilt. wil ze thuisblijven zitten, wil ze werken? als ze wil werken waarom kan dit dan niet? wordt ze belemmerd door angsten, weet ik veel wat? Help haar HAAR weg te vinden, help haar niet jouw weg te bewandelen. Praatjes over toekomst dit en dat is allemaal leuk en aardig, maar dit is het moment, en het is alleen het hare.
  donderdag 10 augustus 2006 @ 22:33:02 #108
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_40693482
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 19:41 schreef FreakerS het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in.

Hoe doe je dat dan met eventuele kinderen. Werkt of studeert ze dan ook? Behoor je daarbij ook tot die fantastische nieuwe stroming die het kind tot sleutelkind maakt?
Alsalsalsalsalsals.
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 16:27 schreef Maeksy het volgende:

[..]

Zijn ook genoeg gasten die genoemen nemen met een of ander mokkel die "mooi zijn" als ambitie heeft.
Mooizijn kan makkelijk naast de studie/werk.
  donderdag 10 augustus 2006 @ 22:39:07 #109
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_40693696
Ik denk dat het komt door een chronisch gebrek aan eigenwaarde. Misschien is de sportschool een goed idee. Door te bewegen wordt je vanzelf actiever op andere gebieden. Dat werkte voor mij tenminste redelijk goed...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_40695393
Sinds wanneer komen vrouwen die naar de sportschool gaan verder dan de kantine en de trilplaat?
pi_40696572
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 22:39 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik denk dat het komt door een chronisch gebrek aan eigenwaarde. Misschien is de sportschool een goed idee. Door te bewegen wordt je vanzelf actiever op andere gebieden. Dat werkte voor mij tenminste redelijk goed...
Iemand gaat niet werken door een iets wat dikke bil Raap me op!
Wat een ontzettende onzin zeg, ga eens een keer nadenken, joh.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 00:16:56 #112
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_40697394
ik weet niet of het al gezegd is maar ik zag vanmiddag een reclamefilmpje over een nieuw programma. Het gaat als volgt; je geeft iemand op voor het programma die al een hele tijd thuis zit en maar geen werk kan/wil vinden en dan zoekt dat programma een leuke baan voor die persoon.. naja leuke baan weet k niet eigenlijk. maar iig een baan.. mss wat voor je vriendin TS
Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
pi_40697807
Ik denk niet dat de sportschool in deze kwestie een oplossing biedt. Het is naar mijn mening eerder een mentaliteitskwestie die zijn oorsprong heeft in de opvoeding van de ouders. Als je je hele leven in de watten bent gelegd en je nooit een bijbaantje hebt hoeven nemen om voor iets te sparen of iets zelf te betalen, ga je dit gedrag voortzetten als je volwassen bent. Met veel te aardige ouders kweek je zwakke karakters denk ik. Mensen die al gauw afhaken en verantwoordelijkheid ontlopen.
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 00:32:56 #114
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_40697901
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 00:29 schreef woniya het volgende:
Ik denk niet dat de sportschool in deze kwestie een oplossing biedt. Het is naar mijn mening eerder een mentaliteitskwestie die zijn oorsprong heeft in de opvoeding van de ouders. Als je je hele leven in de watten bent gelegd en je nooit een bijbaantje hebt hoeven nemen om voor iets te sparen of iets zelf te betalen, ga je dit gedrag voortzetten als je volwassen bent. Met veel te aardige ouders kweek je zwakke karakters denk ik. Mensen die al gauw afhaken en verantwoordelijkheid ontlopen.
ben ik het niet helemaal met je eens, ik heb bijna nooit bijbaantjes gehad. Ik moet trouwens wel bijna alles zelf betalen maar ik ga over 3jaar echt niet thuis op mijn luie reet zitten en niks doen..
Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
pi_40698865
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 19:41 schreef FreakerS het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in.

Hoe doe je dat dan met eventuele kinderen. Werkt of studeert ze dan ook? Behoor je daarbij ook tot die fantastische nieuwe stroming die het kind tot sleutelkind maakt?
Als ze lui is wordt ze mijn vrouw dus niet. Maar van werken wordt je niet slechter, al moet ik het zo regelen dat het financieel mag en niet moet
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_40704545
Met HBO - Communicatie is op zich best een baan te vinden. en ze moet maar gewoon gaan werken; al is het onder haar niveau, al beavlt het haar niet. Pas als je werkt kun je makkelijk doorstromen naar beter.

Face it: Ze is een nietsnut, en dat vind TS ook! Zeg dat maar tegen haar. Als ze het vervelend vind om dat te horen, zal ze daar toch echt zelf wat aan moeten doen.

En ja straks is het een financiëel probleem. Want ze kan wel teren op jouw geld; maar daar wordt je echt niet gelukkig van. Vooral op het moment dat jij graag iets van jouw geld wil doen, maar het allemaal op is aan eten e.d.

Als zij zo door gaat, kan dat de relatie de kop kosten! Je ergert je er nu al aan. Zeg dat maar tegen haar; misschien dat ze dan inziet hoe ernstig het is.
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 10:20:58 #117
12913 GreatWhiteSilence
pi_40704677
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 23:55 schreef Bolter het volgende:

[..]

Iemand gaat niet werken door een iets wat dikke bil Raap me op!
Wat een ontzettende onzin zeg, ga eens een keer nadenken, joh.
Vraag maar aan mensen met een depressie, er bestaat niet voor niets bezigheidstherapie. Van niets doen wordt je ellendig en aangezien ze een baan op het moment kennelijk niet ziet zitten, zal ze haar bezigheden ergens anders vandaan moeten zien te halen.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_40704960
Tsja TS, je vriendin is een geboren profiteur. Dumpen die hap dus (of het eruit slaan, maar dat levert vandaag de dag nogal wat weerstand op uit verschillende lagen van onze samenleving). Die vader van d'r is zeker ook een uitkeringstrekker?
pi_40705114
Tsja en jij bent een kortzichtig mannetje met een kleinzielig belevingswereldje.

[ Bericht 50% gewijzigd door caartyaait op 11-08-2006 10:40:57 ]
pi_40705419
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 10:35 schreef caartyaait het volgende:
Tsja en jij bent een kortzichtig mannetje met een kleinzielig belevingswereldje.
Heb je 't nou tegen mij?
pi_40707193
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 10:20 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Vraag maar aan mensen met een depressie, er bestaat niet voor niets bezigheidstherapie. Van niets doen wordt je ellendig en aangezien ze een baan op het moment kennelijk niet ziet zitten, zal ze haar bezigheden ergens anders vandaan moeten zien te halen.
Ja hoor, en nou kappen met die onzin.
De vriendin van TS krijgt hier een keuzemenu aan excuses aangeboden waar ze alleen maar uit hoeft te kiezen om de bijbehorende knuffeltherapie te krijgen.
Bullcrap, ze zit gewoon in een passief cirkeltje en ze moet een keer een schop onder haar kont hebben.
Als ze een maand aan de slag is vraagt ze zich af waarom ze dit niet veel eerder heeft gedaan.
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 12:07:58 #122
12913 GreatWhiteSilence
pi_40707776
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 11:50 schreef mgerben het volgende:

[..]

Ja hoor, en nou kappen met die onzin.
De vriendin van TS krijgt hier een keuzemenu aan excuses aangeboden waar ze alleen maar uit hoeft te kiezen om de bijbehorende knuffeltherapie te krijgen.
Bullcrap, ze zit gewoon in een passief cirkeltje en ze moet een keer een schop onder haar kont hebben.
Als ze een maand aan de slag is vraagt ze zich af waarom ze dit niet veel eerder heeft gedaan.
Och, ik vertel je alleen maar wat ikzelf heb meegemaakt, dus onzin zou ik het zeker niet noemen.

Bovendien is dat gedoe van haar vriendje (TS) in haar ogen niets meer dan bemoeienis met zaken die hem totaal niet aangaan zolang zij bij haar ouders woont. Been there, done that.

Pas toen er sprake was dat ik en mijn vriend samen gingen wonen ging ik dingen veranderen, want zolang het hem niet benadeelt heeft hij zich er niet mee te bemoeien. Eén keer opnoemen en dan is het wel weer genoeg geweest.
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 13:56:15 #123
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_40710803
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 20:28 schreef FreakerS het volgende:

[..]

Nee, dat is bloedserieus. Het staat simpelweg niet bekend als een bijster moeilijke HBO studie. Men noemt het niet voor niets ook wel vrijetijdswetenschappen op WO niveau. Ook weet ik dat er een tijdje redelijk veel mensen voor die opleiding hebben gekozen, omdat die zo ''leuk'' lijkt en dat de vooruitzichten op de arbeidsmarkt somber zijn is ook bekend. Of die 2 zaken met elkaar samenhangen......

Iemand kan het alleen niet eens zijn met de moeilijkheidsfactor, maar dan heeft die simpelweg veel te hoog gegrepen.
Wow.... laat even iemand dat bord voor je kop weghalen.....
Het is juist een ontzettend brede studie, heb hem zelf ook gevolgd... en nee... het is niet de meest eenvoudige studie, maar goed... je hebt hem niet gevolgd, dus erover oordelen kun je niet...

maar verder is bullshit ts..... nu valt je vriendin echt door de mand... je kan met die opleiding zo ontzettend veel kanten op ..
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 14:19:25 #124
149959 SQ
snelle trees
pi_40711643
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 19:52 schreef FreakerS het volgende:

[..]

De aap komt uit de mouw!

Nu is het me allemaal in 1 keer glashelder. Sorry, maar de opleiding communicatie staat nu eenmaal niet bekend als een HBO studie van een hoog niveau. Het zijn de luie donders die in het algemeen kiezen voor deze opleiding. Daarbij is werk vinden dat aansluit op die opleiding momenteel een ramp mede doordat ze niet de enige is die zo gedacht heeft. Zeg maar dat ze of tijdelijk achter de bar gaat staan, of een uitkering aanvraagt want met een beetje pech zit ze als ze grijs is nog op deze manier.

Probleem opgelost.
Ik moet, als afgestudeerd HBO-communicatie, toch even happen hoor. Luie donders die kiezen voor deze opleiding? Whehehehe! Geen werk in te vinden? Whehehehehe! Wat een bullshit praat jij
Ik heb na mijn opleiding eerst nog een paar maanden bij mijn bijbeunbedrijf gewerkt omdat ik gewoon nog niet wilde solliciteren, en ben daarna op mijn eerste sollicitatie meteen aangenomen. En ik ben echt niet cum laude of op een briljant project afgestudeerd.
Wat voor beeld heb jij trouwens van de opleiding om te beweren dat het opleiding van een laag niveau is? Leg dat eens uit.
disclaimer
pi_40711957
Communicatie op WO-niveeau schijnt gemakkelijker te zijn dan andere universitaire studies. Of zoiets ook opgaat voor communicatie op HBO-niveau, daar kan ik niet over oordelen. Communicatie op het HBO lijkt mij persoonlijk zinvoller (want praktischer) dan Communicatie op WO-niveau.

Ik heb zelf Nederlands gestudeerd en wat ik ervaar, is dat het dus echt héél moeilijk om werk te vinden. Zeker als je op zoek bent naar een vaste baan. En na 50 afwijzingen neem je gewoon steeds minder risico, van standaardafwijzingen word je ook niet vrolijker.
pi_40712395
Laura, wil je perse iets op WO-niveau? Want als je dat niet meer als criterium meeneemt, zal het aantal vacatures toch wel toenemen, of niet?
pi_40712690
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 13:56 schreef avotar het volgende:

[..]

Wow.... laat even iemand dat bord voor je kop weghalen.....
Het is juist een ontzettend brede studie, heb hem zelf ook gevolgd... en nee... het is niet de meest eenvoudige studie, maar goed... je hebt hem niet gevolgd, dus erover oordelen kun je niet...

maar verder is bullshit ts..... nu valt je vriendin echt door de mand... je kan met die opleiding zo ontzettend veel kanten op ..
Uit een onderzoek van een jaar of drie geleden kwam dat communicatie (universitair) een van de minst intensieve studies is. Mensen kwamen gemiddeld nog niet aan de 20 uur per week studeren. Dat zal misschien verschillen per instellingen en per persoon, een studie is natuurlijk ook deels wat je er zelf van maakt, maar vergeleken met veel andere studies is het gewoon veel minder intensief (de meeste uren werden gemaakt bij medische studies en kunstacademies en conservatoria, vanwege de vele praktijkuren). Het heeft dus inderdaad ook niet bepaald het imago van een moeilijke studie met hardwerkende studenten. Hoe het op het HBO is weet ik niet, maar ik denk dat die negatieve publiciteit rondom WO communicatie toch ook zijn weerslag heeft op studenten van het HBO.

Echter, ik denk wel dat er werk in te vinden is. De mensen die ik ken die een studie hebben gedaan in die richting hebben absoluut geen geschiedenis van jarenlang afgewezen worden of iets dergelijks.

Verder weer ontopic: TS, misschien kun je het eens met haar hebben over de toekomst. Als je echt met haar verder wilt, neem ik aan dat jullie toch ook eens een keer een huis willen kopen bijvoorbeeld. Het zou dan toch heel erg helpen als zij ook werkte, en je kunt natuurlijk ook zeggen dat jij niet in je eentje overal voor op wilt draaien (financieel risico, wat als jij je baan kwijtraakt of ziek wordt oid). Misschien kun je het zo eens aankaarten, dat het praktisch niet goedkomt zo, als zij niet gaat werken en ze wil wel verder met jou. Dat je graag met haar een toekomst wilt opbouwen, maar dat jij dat niet in je eentje kunt.

Verder denk ik dat het voor haar heel belangrijk is om weer actief te worden. Al is het nog niet gelijk werk, de optie van sporten is helemaal niet slecht. Neem haar mee naar buiten, naar het bos of strand, of zoek iemand op die ze lang niet gezien heeft, zorg dat ze weer wat besef krijgt van tijd. Als je de hele dag thuis bent glijdt de tijd steeds sneller voorbij. Ik heb het nu ivm m'n scriptie die niet erg wil lukken, als je even een half uurtje tv gaat kijken na je ontbijt is het opeens alweer tijd voor je avondeten, en op een gegeven moment doe je niets en glijdt de tijd maar voorbij en je hebt helemaal nergens meer zin in (en dat is dus geen kwestie van gelukkig zijn zo, of luiheid - ik werk wel, al jaren - maar blijven hangen in een patroon en niet weten wat je moet doen, en daarom alles gewoon lekker wegstoppen en op autopilot doorgaan...). Het wordt steeds moeiljker om uit die spiraal te komen, dus ingrijpen is wel degelijk belangrijk. M.i. heet dat geen opdringen of bemoeien, maar houden van. De kans dat zij daadwerkelijk gelukkig is zo en dat blijft is zeer klein.
Sanity is (not) statistical
pi_40712701
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 14:42 schreef dawg het volgende:
Laura, wil je perse iets op WO-niveau? Want als je dat niet meer als criterium meeneemt, zal het aantal vacatures toch wel toenemen, of niet?
Ik vind dit niet de plaats om die discussie te voeren, dat heb ik al eindeloos gedaan in WGR, daar worden ze strontziek van me .

Maar even kort: het is een cirkeltje. Solliciteer ik naar banen op WO-niveau, dan vinden ze dat ik eerst maar eens iets op HBO-niveau moet gaan doen. Niemand begint in een WO-functie, simpel. Solliciteer ik naar dat HBO-functies, dan vinden ze me te hoog opgeleid en te ervaren (ik heb op mijn 24e al behoorlijk wat gepubliceerd). Dan zijn ze bang dat ik na de dure inwerkperiode vertrek.

Maar ik wil deze discussie hier liever niet verder voeren, als je het niet erg vindt. Mijn situatie is héél anders dan die van TS's vriendin. De komende drie maanden werk ik nog 2 à 3 dagen in de week, daarna misschien toch freelance... (GROOT VRAAGTEKEN, TOCH WEL ENG ENZO!)
pi_40714315
Als ze nog niet wil gaan werken kan ze misschien er nog een studie achteraan plakken?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_40714548
Ik persoonlijk had je vriendin allang een schop onder haar kont gegeven

Nu heeft ze zeker ook wel de pech gehad dat ze op een dergelijke manier door haar ouders is opgevoed. Ik vind dat je je kinderen tijdig bij moet brengen hoe de wereld in elkaar steekt: en dan bedoel ik dus dat geld niet aan bomen groeit.
Zelf heb ik altijd bijbaantjes moeten nemen (bij sommige was het gewoon hard werken geblazen) en anders verdiende ik gewoon niks. Dan wil je op den duur wel want kleding / vakanties / een keer een extraatje e.d. komen niet vanzelf aanwaaien. Nu kan ik in elk geval goed met mijn geld omgaan en heb ik ook goed kunnen sparen voor als ik binnenkort met mijn vriend een huis ga kopen.

Hoe langer ze verder wacht met het zoeken / nemen van een baan hoe moeilijker het gaat worden om werk te vinden. Misschien zit ze daar ook wel op te wachten zodat ze uiteindelijk niet meer hoeft te solliciteren zo van "Ik wordt toch niet meer aangenomen"..... Vervolgens kan ze lekker lui thuis gaan zitten en een beetje op jou zak gaan teren

Ik kan me vergissen maar dit is wel een beetje het beeld wat ik van je vriendin heb
Just because you can doesn't mean you should
pi_40714904
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 15:45 schreef MissLeDuq het volgende:
Ik persoonlijk had je vriendin allang een schop onder haar kont gegeven

Nu heeft ze zeker ook wel de pech gehad dat ze op een dergelijke manier door haar ouders is opgevoed. Ik vind dat je je kinderen tijdig bij moet brengen hoe de wereld in elkaar steekt: en dan bedoel ik dus dat geld niet aan bomen groeit.
Zelf heb ik altijd bijbaantjes moeten nemen (bij sommige was het gewoon hard werken geblazen) en anders verdiende ik gewoon niks. Dan wil je op den duur wel want kleding / vakanties / een keer een extraatje e.d. komen niet vanzelf aanwaaien. Nu kan ik in elk geval goed met mijn geld omgaan en heb ik ook goed kunnen sparen voor als ik binnenkort met mijn vriend een huis ga kopen.

Hoe langer ze verder wacht met het zoeken / nemen van een baan hoe moeilijker het gaat worden om werk te vinden. Misschien zit ze daar ook wel op te wachten zodat ze uiteindelijk niet meer hoeft te solliciteren zo van "Ik wordt toch niet meer aangenomen"..... Vervolgens kan ze lekker lui thuis gaan zitten en een beetje op onze zak gaan teren

Ik kan me vergissen maar dit is wel een beetje het beeld wat ik van je vriendin heb
pi_40715622
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 14:50 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Uit een onderzoek van een jaar of drie geleden kwam dat communicatie (universitair) een van de minst intensieve studies is. Mensen kwamen gemiddeld nog niet aan de 20 uur per week studeren. Dat zal misschien verschillen per instellingen en per persoon, een studie is natuurlijk ook deels wat je er zelf van maakt, maar vergeleken met veel andere studies is het gewoon veel minder intensief (de meeste uren werden gemaakt bij medische studies en kunstacademies en conservatoria, vanwege de vele praktijkuren). Het heeft dus inderdaad ook niet bepaald het imago van een moeilijke studie met hardwerkende studenten. Hoe het op het HBO is weet ik niet, maar ik denk dat die negatieve publiciteit rondom WO communicatie toch ook zijn weerslag heeft op studenten van het HBO.
En bedankt! En tevens is datgene over de kans op werk vinden ook geen gelul. Dat mensen die voor die studie hebben gekozen niet willen toegeven dat het een studie is voor simpel minds, dat is wat anders. Dat zou ik nl. ook niet doen als ik zo'n studie had afgerond.
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 16:25:31 #133
149959 SQ
snelle trees
pi_40715890
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 16:17 schreef FreakerS het volgende:

[..]

En bedankt! En tevens is datgene over de kans op werk vinden ook geen gelul. Dat mensen die voor die studie hebben gekozen niet willen toegeven dat het een studie is voor simpel minds, dat is wat anders. Dat zou ik nl. ook niet doen als ik zo'n studie had afgerond.
Ik ben ondanks mijn studiekeuze toch echt geen simple mind. Maar goed, als jij alle communicatiestudenten over 1 kam wil scheren, be my guest
disclaimer
pi_40718306
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 16:25 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik ben ondanks mijn studiekeuze toch echt geen simple mind. Maar goed, als jij alle communicatiestudenten over 1 kam wil scheren, be my guest
Ja, ik scheer altijd iedereen over 1 kam. Geen zin om die enkeling die meent dat die daar niet bij hoort anders te behandelen. Teveel tijd en teveel moeite aangezien van die hand vol mensen ook weer een deel ongelijk heeft en ik geen zin heb om ze van hun ongelijk te overtuigen.

[ Bericht 1% gewijzigd door FreakerS op 11-08-2006 18:00:17 ]
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 17:58:38 #135
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_40718426
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 17:54 schreef FreakerS het volgende:

[..]

Ja, ik scheer altijd iedereen ovr 1 kam. Geen zin om die enkeling die meent dat die daar niet bij hoort anders te behandelen. Teveel tijd en teveel moeite aangezien van die hand vol mensen ook weer een deel ongelijk hebben en ik geen zin heb om ze van hun ongelijk te overtuigen.
* avotar mompelt iets over onmogelijkheid tot discussie voeren met FreakerL...

[ Bericht 23% gewijzigd door avotar op 12-08-2006 17:37:09 (laat maar ook.. :N) ]
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_40718641
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 17:58 schreef avotar het volgende:

[..]

och och lulletje.....
en als je dan hapt, lees je het sarcasme er niet aan af zeker....

rot toch snel een eind op
En aan jou hetzelfde.....mensen zoals jou, eet ik als ontbijt. Ga toch weg flapdrol. Scheer je helemaal kaal en probeer niet te doen alsof je nog haren hebt.

Dat mensen hun studie proberen te verdedigen is logisch. Gek dat ik ze alleen nooit zie toegeven dat die ook makkelijker is dan menige andere studie. Rot toch op man.
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 18:08:32 #137
140141 ivosnivo
pi_40718693
Gezellige boel hier!
pi_40719105
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 18:08 schreef ivosnivo het volgende:
Gezellige boel hier!
En dan te bedenken dat ik Brabanders het beste volk vind wat NL. heeft. Maarja, zo zie je maar weer dat je idd niet iedereen over 1 kam moet scheren.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 17:38:12 #139
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_40741415
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 18:06 schreef FreakerS het volgende:

[..]

Ga toch weg flapdrol. Scheer je helemaal kaal en probeer niet te doen alsof je nog haren hebt.
WTF? Och.... laat maar ook...

jij goede debateur...
pi_40750006
Ok. Hbo-communicatie is inderdaad niet een al te moeilijke studie. Echter het blijft HBO en dat is toch een stuk lastiger dan bijvoorbeeld MBO. Maar hts-werktuigbouw is een stuk lastiger dan communicatie.. Maar het is een veelzijdige studie en als je afgestudeerd ben heb je bewezen niet echt dom te zijn. Je kunt er veel richtingen mee op dus de vriendin van TS moet er wel iets leuks in kunnen vinden. Ze moet inderdaad een schop onder haar kont krijgen en van haar luie krent afgaan.

Mijn vriendin heeft vertaal academie gedaan en daar is geen werk in te krijgen. In de tussen tijd heeft ze bij een callcenter gewerkt en begint ze hopelijk binnenkort met een logistieke baan. Heeft niks met haar studie te maken maar dan zit ze niet thuis en verdient ze haar eigen geld. Ze vind ze fijner dan op mijn zak te teren. En in de tussentijd probeert ze freelanche wat in haar werkgebied te betekenen.

Dus ja als je echt wil werken is er werk zat te krijgen en ook werk op nivo wel. Dus TS mag best van haar verlangen dat ze aan het werk gaat zeker na een jaar niks doen en alleen maar soaps kijken. Daar wordt ze zeker niet slimmer van.
pi_40750809
Eindelijk weer een normale reactie, de topic was net zo leuk
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_40830099
Ik heb ook zo'n vriend gehad. Van thuis uit niet gewend om te hoeven werken naast je studie (volledig op je studie richten) Vervolgens niks uitvreten en gezellig nietsnuttend thuis op de bank zitten.

Als je zelf altijd hard hebt moeten werken voor je centen, ook naast je studie, kan ik je zeggen dat het behoorlijk moeilijk is om met iemand met een totaal andere instelling om te blijven gaan. Ik hield het in ieder geval niet vol.
Als ik klaar ben met mijn studie, en niet gelijk een baan in die richting kan vinden, ga ik zolang wel ergens anders werken al is het maar dom werk. Wanneer je vervolgens doorgaat met solliciteren komt het wel een stuk beter over dat je toch aan het werk bent gegaan (in ieder geval nuttig bezig bent). Wanneer je al een jaar niks doet en bij de pakken neer gaat zitten, zullen ze eerder denken, dat mens is lui, die hoeven we niet!

Succes ermee
pi_40830516
TS, hoe staat het ermee?
pi_40830716
Ik vind dat zo doelloos lui thuis zitten alleen solliciteren naar baan op niveau.. ik heb ook HBO gedaan en kon ook niet meteen aan de slag.. maar toch gaan werken.. zelfs tussen wat randdebielen een paar werken lopende band werk gedaan.. toen weer wat werk MBO niveau gedaan in de ICT en nu pas overstap naar leidinggevend ICT waar ik voor heb geleerd!
Van een jaar of paar jaar niks doen word je eeen beetje lui.. en dan de stap maken naar weer 40 uur in de week werken is ook niet makkelijk. En dat gapende gat van nix doen op je CV staat ook best lullig..
pi_40830717
crap.. dubbel post

[ Bericht 48% gewijzigd door DarkBlade op 15-08-2006 15:09:17 (dubbel post) ]
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 15:18:47 #146
154880 Bolter
Awesomeness
pi_40830988
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 15:05 schreef DarkBlade het volgende:
Ik vind dat zo doelloos lui thuis zitten alleen solliciteren naar baan op niveau.. ik heb ook HBO gedaan en kon ook niet meteen aan de slag.. maar toch gaan werken.. zelfs tussen wat randdebielen een paar werken lopende band werk gedaan.. toen weer wat werk MBO niveau gedaan in de ICT en nu pas overstap naar leidinggevend ICT waar ik voor heb geleerd!
Van een jaar of paar jaar niks doen word je eeen beetje lui.. en dan de stap maken naar weer 40 uur in de week werken is ook niet makkelijk. En dat gapende gat van nix doen op je CV staat ook best lullig..
Mwah zou ook niet snel heel erg onder mijn niveau gaan zitten, kan ook juist moeilijk zijn om daar weer uit te komen.
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 15:21:06 #147
115894 BocaDillo
kloon van anoniem
pi_40831044
Kan die vriendin niet zelf even reageren? Dat lijkt me een stuk duidelijker.

Ach psychology, communicatie, sociology etc. Interssante studies waar je in de maatschappij geen zak aan hebt behalve in de zorgsector en daar is niet al te veel werkgelegenheid dat is bekend.
Maar er moet toch iemand voor de kinderen zorgen
pi_40831176
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 15:18 schreef Bolter het volgende:
[..]
Mwah zou ook niet snel heel erg onder mijn niveau gaan zitten, kan ook juist moeilijk zijn om daar weer uit te komen.
Dat is niet de situatie van TS. TS geeft aan dat zijn vriendin zelfs een goed gelopen sollicitatie afblaast onder het motto 'het voelt niet helemaal perfect'.
Dat heeft niets meer te maken met kritisch zijn of het niveau van het werk, maar alles met onzekerheid, en het interpreteren van die onzekere gevoelens alsof er iets mis was met de sollicitatie.
pi_40831188
Ik ga liever wat actiefs doen dan doelloos op de bank... wel balen dat je tijdje onder je niveau werkt.. maar ik zag wel in dat het tijdelijk was! En heb gewoon de motivatie om door te zetten... ambitie hebben en doorzettingsvermogen is hulpzaam tijdens zoeken voor een baan op je eigen niveau.. luie bankzitters vinden niet makkelijk een baan..
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 15:40:05 #150
154880 Bolter
Awesomeness
pi_40831472
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 15:28 schreef mgerben het volgende:

[..]

Dat is niet de situatie van TS. TS geeft aan dat zijn vriendin zelfs een goed gelopen sollicitatie afblaast onder het motto 'het voelt niet helemaal perfect'.
Dat heeft niets meer te maken met kritisch zijn of het niveau van het werk, maar alles met onzekerheid, en het interpreteren van die onzekere gevoelens alsof er iets mis was met de sollicitatie.
Ik heb het topic doorgelezen ja, maar omdat het toch al een kick is reageer ik op iemands reactie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')