Nee, dat is bloedserieus. Het staat simpelweg niet bekend als een bijster moeilijke HBO studie. Men noemt het niet voor niets ook wel vrijetijdswetenschappen op WO niveau. Ook weet ik dat er een tijdje redelijk veel mensen voor die opleiding hebben gekozen, omdat die zo ''leuk'' lijkt en dat de vooruitzichten op de arbeidsmarkt somber zijn is ook bekend. Of die 2 zaken met elkaar samenhangen......quote:
Eeehhmm.... hoe bepaal je precies of iemand niet gemaakt is om te werken?quote:Op donderdag 10 augustus 2006 13:04 schreef Henny_Huisman het volgende:
[..]
Tsja, en toch zijn er mensen die niet gemaakt zijn om te werken.
[...]
Als iemand hiervoor kiest, moet hij/zij dat zelf weten.
In principe trekken ze hier ook aan het kortste eind aangezien je een aantal keer werk mag weigeren. Ik meen dat je maximaal drie maal mag weigeren. Dat ze die kleerhangers maar ergens duwen waar het licht niet schijnt wat mij betreft.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 20:05 schreef kit_bit het volgende:
in een hoop gemeentes is het tegenwoordig zo dat als je een uitkering aanvraagd je verplicht wordt om een maandje of zes voor ze te gaan werken. bij ons moet je iets met kleerhangers gaan doennodigd denk ik ook niet uit tot het aanvragen van een uitkering als je het niet nodig hebt.
Alsalsalsalsalsals.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 19:41 schreef FreakerS het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in.
Hoe doe je dat dan met eventuele kinderen. Werkt of studeert ze dan ook? Behoor je daarbij ook tot die fantastische nieuwe stroming die het kind tot sleutelkind maakt?
Mooizijn kan makkelijk naast de studie/werk.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 16:27 schreef Maeksy het volgende:
[..]
Zijn ook genoeg gasten die genoemen nemen met een of ander mokkel die "mooi zijn" als ambitie heeft.
Iemand gaat niet werken door een iets wat dikke bilquote:Op donderdag 10 augustus 2006 22:39 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik denk dat het komt door een chronisch gebrek aan eigenwaarde. Misschien is de sportschool een goed idee. Door te bewegen wordt je vanzelf actiever op andere gebieden. Dat werkte voor mij tenminste redelijk goed...
ben ik het niet helemaal met je eens, ik heb bijna nooit bijbaantjes gehad. Ik moet trouwens wel bijna alles zelf betalen maar ik ga over 3jaar echt niet thuis op mijn luie reet zitten en niks doen..quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 00:29 schreef woniya het volgende:
Ik denk niet dat de sportschool in deze kwestie een oplossing biedt. Het is naar mijn mening eerder een mentaliteitskwestie die zijn oorsprong heeft in de opvoeding van de ouders. Als je je hele leven in de watten bent gelegd en je nooit een bijbaantje hebt hoeven nemen om voor iets te sparen of iets zelf te betalen, ga je dit gedrag voortzetten als je volwassen bent. Met veel te aardige ouders kweek je zwakke karakters denk ik. Mensen die al gauw afhaken en verantwoordelijkheid ontlopen.
Als ze lui is wordt ze mijn vrouw dus niet. Maar van werken wordt je niet slechter, al moet ik het zo regelen dat het financieel mag en niet moetquote:Op donderdag 10 augustus 2006 19:41 schreef FreakerS het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in.
Hoe doe je dat dan met eventuele kinderen. Werkt of studeert ze dan ook? Behoor je daarbij ook tot die fantastische nieuwe stroming die het kind tot sleutelkind maakt?
Vraag maar aan mensen met een depressie, er bestaat niet voor niets bezigheidstherapie. Van niets doen wordt je ellendig en aangezien ze een baan op het moment kennelijk niet ziet zitten, zal ze haar bezigheden ergens anders vandaan moeten zien te halen.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 23:55 schreef Bolter het volgende:
[..]
Iemand gaat niet werken door een iets wat dikke bilRaap me op!
Wat een ontzettende onzin zeg, ga eens een keer nadenken, joh.
Heb je 't nou tegen mij?quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 10:35 schreef caartyaait het volgende:
Tsja en jij bent een kortzichtig mannetje met een kleinzielig belevingswereldje.
Ja hoor, en nou kappen met die onzin.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 10:20 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Vraag maar aan mensen met een depressie, er bestaat niet voor niets bezigheidstherapie. Van niets doen wordt je ellendig en aangezien ze een baan op het moment kennelijk niet ziet zitten, zal ze haar bezigheden ergens anders vandaan moeten zien te halen.
Och, ik vertel je alleen maar wat ikzelf heb meegemaakt, dus onzin zou ik het zeker niet noemen.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 11:50 schreef mgerben het volgende:
[..]
Ja hoor, en nou kappen met die onzin.
De vriendin van TS krijgt hier een keuzemenu aan excuses aangeboden waar ze alleen maar uit hoeft te kiezen om de bijbehorende knuffeltherapie te krijgen.
Bullcrap, ze zit gewoon in een passief cirkeltje en ze moet een keer een schop onder haar kont hebben.
Als ze een maand aan de slag is vraagt ze zich af waarom ze dit niet veel eerder heeft gedaan.
Wow.... laat even iemand dat bord voor je kop weghalen.....quote:Op donderdag 10 augustus 2006 20:28 schreef FreakerS het volgende:
[..]
Nee, dat is bloedserieus. Het staat simpelweg niet bekend als een bijster moeilijke HBO studie. Men noemt het niet voor niets ook wel vrijetijdswetenschappen op WO niveau. Ook weet ik dat er een tijdje redelijk veel mensen voor die opleiding hebben gekozen, omdat die zo ''leuk'' lijkt en dat de vooruitzichten op de arbeidsmarkt somber zijn is ook bekend. Of die 2 zaken met elkaar samenhangen......
Iemand kan het alleen niet eens zijn met de moeilijkheidsfactor, maar dan heeft die simpelweg veel te hoog gegrepen.
Ik moet, als afgestudeerd HBO-communicatie, toch even happen hoor. Luie donders die kiezen voor deze opleiding? Whehehehe! Geen werk in te vinden? Whehehehehe! Wat een bullshit praat jijquote:Op donderdag 10 augustus 2006 19:52 schreef FreakerS het volgende:
[..]
De aap komt uit de mouw!
Nu is het me allemaal in 1 keer glashelder. Sorry, maar de opleiding communicatie staat nu eenmaal niet bekend als een HBO studie van een hoog niveau. Het zijn de luie donders die in het algemeen kiezen voor deze opleiding. Daarbij is werk vinden dat aansluit op die opleiding momenteel een ramp mede doordat ze niet de enige is die zo gedacht heeft. Zeg maar dat ze of tijdelijk achter de bar gaat staan, of een uitkering aanvraagt want met een beetje pech zit ze als ze grijs is nog op deze manier.
Probleem opgelost.
Uit een onderzoek van een jaar of drie geleden kwam dat communicatie (universitair) een van de minst intensieve studies is. Mensen kwamen gemiddeld nog niet aan de 20 uur per week studeren. Dat zal misschien verschillen per instellingen en per persoon, een studie is natuurlijk ook deels wat je er zelf van maakt, maar vergeleken met veel andere studies is het gewoon veel minder intensief (de meeste uren werden gemaakt bij medische studies en kunstacademies en conservatoria, vanwege de vele praktijkuren). Het heeft dus inderdaad ook niet bepaald het imago van een moeilijke studie met hardwerkende studenten. Hoe het op het HBO is weet ik niet, maar ik denk dat die negatieve publiciteit rondom WO communicatie toch ook zijn weerslag heeft op studenten van het HBO.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 13:56 schreef avotar het volgende:
[..]
Wow.... laat even iemand dat bord voor je kop weghalen.....
Het is juist een ontzettend brede studie, heb hem zelf ook gevolgd... en nee... het is niet de meest eenvoudige studie, maar goed... je hebt hem niet gevolgd, dus erover oordelen kun je niet...
maar verder is bullshit ts..... nu valt je vriendin echt door de mand... je kan met die opleiding zo ontzettend veel kanten op ..
Ik vind dit niet de plaats om die discussie te voeren, dat heb ik al eindeloos gedaan in WGR, daar worden ze strontziek van mequote:Op vrijdag 11 augustus 2006 14:42 schreef dawg het volgende:
Laura, wil je perse iets op WO-niveau? Want als je dat niet meer als criterium meeneemt, zal het aantal vacatures toch wel toenemen, of niet?
quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:45 schreef MissLeDuq het volgende:
Ik persoonlijk had je vriendin allang een schop onder haar kont gegeven![]()
Nu heeft ze zeker ook wel de pech gehad dat ze op een dergelijke manier door haar ouders is opgevoed. Ik vind dat je je kinderen tijdig bij moet brengen hoe de wereld in elkaar steekt: en dan bedoel ik dus dat geld niet aan bomen groeit.
Zelf heb ik altijd bijbaantjes moeten nemen (bij sommige was het gewoon hard werken geblazen) en anders verdiende ik gewoon niks. Dan wil je op den duur wel want kleding / vakanties / een keer een extraatje e.d. komen niet vanzelf aanwaaien. Nu kan ik in elk geval goed met mijn geld omgaan en heb ik ook goed kunnen sparen voor als ik binnenkort met mijn vriend een huis ga kopen.
Hoe langer ze verder wacht met het zoeken / nemen van een baan hoe moeilijker het gaat worden om werk te vinden. Misschien zit ze daar ook wel op te wachten zodat ze uiteindelijk niet meer hoeft te solliciteren zo van "Ik wordt toch niet meer aangenomen"..... Vervolgens kan ze lekker lui thuis gaan zitten en een beetje op onze zak gaan teren![]()
Ik kan me vergissen maar dit is wel een beetje het beeld wat ik van je vriendin heb
En bedankt!quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 14:50 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Uit een onderzoek van een jaar of drie geleden kwam dat communicatie (universitair) een van de minst intensieve studies is. Mensen kwamen gemiddeld nog niet aan de 20 uur per week studeren. Dat zal misschien verschillen per instellingen en per persoon, een studie is natuurlijk ook deels wat je er zelf van maakt, maar vergeleken met veel andere studies is het gewoon veel minder intensief (de meeste uren werden gemaakt bij medische studies en kunstacademies en conservatoria, vanwege de vele praktijkuren). Het heeft dus inderdaad ook niet bepaald het imago van een moeilijke studie met hardwerkende studenten. Hoe het op het HBO is weet ik niet, maar ik denk dat die negatieve publiciteit rondom WO communicatie toch ook zijn weerslag heeft op studenten van het HBO.
Ik ben ondanks mijn studiekeuze toch echt geen simple mind. Maar goed, als jij alle communicatiestudenten over 1 kam wil scheren, be my guestquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 16:17 schreef FreakerS het volgende:
[..]
En bedankt!En tevens is datgene over de kans op werk vinden ook geen gelul. Dat mensen die voor die studie hebben gekozen niet willen toegeven dat het een studie is voor simpel minds, dat is wat anders. Dat zou ik nl. ook niet doen als ik zo'n studie had afgerond.
![]()
Ja, ik scheer altijd iedereen over 1 kam. Geen zin om die enkeling die meent dat die daar niet bij hoort anders te behandelen. Teveel tijd en teveel moeite aangezien van die hand vol mensen ook weer een deel ongelijk heeft en ik geen zin heb om ze van hun ongelijk te overtuigen.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 16:25 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik ben ondanks mijn studiekeuze toch echt geen simple mind. Maar goed, als jij alle communicatiestudenten over 1 kam wil scheren, be my guest![]()
* avotar mompelt iets over onmogelijkheid tot discussie voeren met FreakerL...quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 17:54 schreef FreakerS het volgende:
[..]
Ja, ik scheer altijd iedereen ovr 1 kam. Geen zin om die enkeling die meent dat die daar niet bij hoort anders te behandelen. Teveel tijd en teveel moeite aangezien van die hand vol mensen ook weer een deel ongelijk hebben en ik geen zin heb om ze van hun ongelijk te overtuigen.![]()
En aan jou hetzelfde.....mensen zoals jou, eet ik als ontbijt. Ga toch weg flapdrol. Scheer je helemaal kaal en probeer niet te doen alsof je nog haren hebt.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 17:58 schreef avotar het volgende:
[..]
och och lulletje.....
en als je dan hapt, lees je het sarcasme er niet aan af zeker....
![]()
rot toch snel een eind op![]()
En dan te bedenken dat ik Brabanders het beste volk vind wat NL. heeft. Maarja, zo zie je maar weer dat je idd niet iedereen over 1 kam moet scheren.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 18:08 schreef ivosnivo het volgende:
Gezellige boel hier!
WTF? Och.... laat maar ook...quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 18:06 schreef FreakerS het volgende:
[..]
Ga toch weg flapdrol. Scheer je helemaal kaal en probeer niet te doen alsof je nog haren hebt.![]()
Mwah zou ook niet snel heel erg onder mijn niveau gaan zitten, kan ook juist moeilijk zijn om daar weer uit te komen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 15:05 schreef DarkBlade het volgende:
Ik vind dat zo doelloos lui thuis zitten alleen solliciteren naar baan op niveau.. ik heb ook HBO gedaan en kon ook niet meteen aan de slag.. maar toch gaan werken.. zelfs tussen wat randdebielen een paar werken lopende band werk gedaan.. toen weer wat werk MBO niveau gedaan in de ICT en nu pas overstap naar leidinggevend ICT waar ik voor heb geleerd!
Van een jaar of paar jaar niks doen word je eeen beetje lui.. en dan de stap maken naar weer 40 uur in de week werken is ook niet makkelijk. En dat gapende gat van nix doen op je CV staat ook best lullig..
Dat is niet de situatie van TS. TS geeft aan dat zijn vriendin zelfs een goed gelopen sollicitatie afblaast onder het motto 'het voelt niet helemaal perfect'.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 15:18 schreef Bolter het volgende:
[..]
Mwah zou ook niet snel heel erg onder mijn niveau gaan zitten, kan ook juist moeilijk zijn om daar weer uit te komen.
Ik heb het topic doorgelezen ja, maar omdat het toch al een kick is reageer ik op iemands reactie.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 15:28 schreef mgerben het volgende:
[..]
Dat is niet de situatie van TS. TS geeft aan dat zijn vriendin zelfs een goed gelopen sollicitatie afblaast onder het motto 'het voelt niet helemaal perfect'.
Dat heeft niets meer te maken met kritisch zijn of het niveau van het werk, maar alles met onzekerheid, en het interpreteren van die onzekere gevoelens alsof er iets mis was met de sollicitatie.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |