Direct een baan vinden die naadloos aansluit bij de opleiding die je hebt afgerond is tegenwoordig niet meer zo makkelijk. Dit omdat steeds meer mensen kiezen/hebben gekozen om in plaats van een MBO-opleiding voor de hogere variant te gaan wat met een stuk meer inzet vaak goed uitpakt.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 01:01 schreef Tjahzi het volgende:
welke opleiding heeft ze gevolgd dan?
Willen en kunnen zijn 2 verschillende dingen. Gewoon werken, doen wat de pot schaft als het ware.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 01:01 schreef Tjahzi het volgende:
welke opleiding heeft ze gevolgd dan?
Na mijn HBO opleiding zou ik ook niks anders willen dan in de richting verder gaan die ik gestudeerd heb. Weer een of andere bijbaan zou ik een stap terug vinden, maarja heb dan ook veel gewerkt vroeger met bijbaantjes.
Dat is natuurlijk ook wel weer erg kort door de bocht. Hoewel ik het wel met je eens bent dat ze serieuser en misschien minder kritisch moet gaan kijken naar een baan. Maar om zo'n voorwaarde te stellen is de topic starter ook niet bij gediend.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 08:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Uit een lekker gezin komt ze, ik zou je eerst eens gaan afvragen of je uberhaubt wel met haar verder wil.
Ik zou haar gewoon een keer duidelijk maken dat als ze of gaat werken of dat het anders wel eens over zou kunnen zijn.
Je raakt de zaak in 't hart.. dit klinkt als het probleem; geef mij namelijk eens 1 reden waarom je vriendin per se aan het werk zou moeten?! Niet voor het geld, niet omdat ze graag vroeg uit bed komt niet omdat ze het moreel verplicht is..quote:Ik stond echt met m'n mond vol tanden toen ik dit hoorde, omdat ik het idee heb dat m'n vriendin op deze manier totaal niet wordt klaargestoomd voor 'de echte wereld'. Ik maak me zorgen om haar, vraag me af hoe ze zich straks moet redden in de maatschappij. Ze is 22 en heeft in haar leven 3 weken gewerkt, bij een supermarkt. Ze heeft ook een broer, en die heeft zelfs nog helemaal nooit een poot uitgestoken. Ondertussen wordt ze behoorlijk gesponsord door haar ouders (kleedgeld, zakgeld, de sportvereniging, de kapper, je kunt het zo gek niet bedenken of het wordt door de ouders 'vergoed').
Precies, die uitkering wordt em gelukkig niet. Bijstand krijgt ze ook niet, want ze is 22 en woont nog thuis.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 09:10 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Je raakt de zaak in 't hart.. dit klinkt als het probleem; geef mij namelijk eens 1 reden waarom je vriendin per se aan het werk zou moeten?! Niet voor het geld, niet omdat ze graag vroeg uit bed komt niet omdat ze het moreel verplicht is..
Die uitkering kan ze (gelukkig) wel op haar buik schrijven, het CWI zal haar naar dezelfde supermarkt doorverwijzen als ze al eens geprobeerd heeft te werken
3 dingen...quote:Op woensdag 9 augustus 2006 00:57 schreef Spindoc het volgende:
Omdat ik me eraan stoor heb ik wel eens een poging gewaagd dit onderwerp bij haar aan te snijden. Ze reageert dan echter zeer geprikkeld ('je vindt me zeker een nietsnut') en gaat niet in op de opbouwende kritiek die ik lever.
Dat zou ik dus absoluut niet doen. De meeste mensen hier zeggen het een flink probleem te vinden, ik ben het hier mee eens. Het probleem wordt in mijn optiek echter niet aan de juiste persoon toegeschreven.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:13 schreef Roellie80 het volgende:
Uiteindelijk moet JIJ toch met haar een leven opbouwen. Je hoeft haar niet elke dag op de feiten te wijzen, maar subtiel hints blijven geven. tot vervelends toe.
Mja, als we gaan samenwonen wil ik toch niet iemand die op mijn zak teert eigenlijkquote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:52 schreef thaleia het volgende:
Ik weet niet of ik er zelf zo wakker van zou liggen als m'n partner een totaal andere instelling heeft dan ik. Kijk ik heb ook liever 'n data-entry- of postbodebaantje dan helemaal niks, maar als ik het leuk heb met een man die daar anders over denkt dan geen probleem hoor. Als we het maar leuk hebben samen.
Mijn zusje is al vanaf haar twaalfde principieel vegetarier en had vijf jaar lang een relatie met ee man die zichzelf "overtuigd vleeseter" noemde. En ik word doodongelukkig als ik niet sport en vind het heel belangrijk om me fit te voelen, maar ben ook samen geweest met iemand die nul komma nul dag/nachtritme had en leefde op koffie en sigaretten.
Ik heb nooit zo de behoefte om me daarmee te bemoeien, ik leef mijn leven zoals mij dat bevalt en ben samen met iemand met wie ik het leuk heb. Als hij verder zijn leven totaal anders invult is dat zijn zaak hoor.
Hier hetzelfde.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:55 schreef Maanvis het volgende:
Mja, als we gaan samenwonen wil ik toch niet iemand die op mijn zak teert eigenlijk. Voor de verder rest heb ik qua levensstijlen geen problemen met andere interpretaties
Och....dat hangt er vanaf hoe lekker ie isquote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:55 schreef Maanvis het volgende:
Mja, als we gaan samenwonen wil ik toch niet iemand die op mijn zak teert eigenlijk. Voor de verder rest heb ik qua levensstijlen geen problemen met andere interpretaties
Als iemand zo stom is om dat te laten gebeuren, verdient diegene ook niet anders.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:55 schreef Maanvis het volgende:
Mja, als we gaan samenwonen wil ik toch niet iemand die op mijn zak teert eigenlijk.
Als ze parttime werkt en het eten en het huishouden thuis op orde houdt in de tijd dat ze niet werkt heb ik er helemaal geen problemen mee dat ze iets minder werkt eigenlijkquote:Op woensdag 9 augustus 2006 14:10 schreef thaleia het volgende:
Bij bijna alle stellen die ik ken teert de vrouw in een bepaalde mate op de zak van de man. Ze werkt vaak wel, maar maar 3 dagen, of 4, in een baan die veel slechter verdient dan de zijne. En zodra er kinderen komen is het al helemaal vooral zijn inkomen waar de dingen van betaald moeten worden.
(En nu kun je zeggen ja maar hier hebben beide partners in elk geval wel de instelling om te werken, maar reken maar dat er wel enige gemakzucht bij komt kijken, vooral zolang er geen kinderen zijn is het maar wat handig dat hij fulltime werkt en goed verdient, een parttime baantje is toch wel lekker relaxed)
(Ik heb ook een parttime baan hoor maar dat past ook gewoon bij mijn arbeidsethos)
offtopic;quote:Op woensdag 9 augustus 2006 15:32 schreef FreakerS het volgende:
Iedereen die hier beweert dat ze geen uitkering kan krijgen, praat poep!
Zelfs zonder vast woonadres bestaat er nog zoiets als een zwerversuitkering. Ja, zelfs sommige zwervers bezitten een pinpas.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 15:35 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
offtopic;
zonder woonadres blijkt het toch echt een probleem te zijn
Dan heb je het verkeerd aangepakt.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 15:41 schreef Maanvis het volgende:
Naja freakers dat hebben ze dus ook tegen mij gezegd, omdat in de wet staat dat als je zelf in je levensonderhoud kan voorzien dat je dan geen recht hebt op een bijstandsuitkering. Een bijstandsuitkering is toch om eten van te kopen en om een dak boven je hoofd te hebben?
Op het moment dat jij zegt dat je ouders kostgeld verwachten en je verzekering niet betalen, terwijl ze dit wel willen doen, dan pleeg je FRAUDE.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 15:49 schreef FreakerS het volgende:
[..]
Dan heb je het verkeerd aangepakt.
Je zegt simpelweg dat je ouders je onderdak verlenen maar wel kostgeld verwachten. Daarbij zeg je dat ze je niet meer (willen) verzekeren. Op dit moment kan jijjezelf dus NIET van levensonderhoud voorzien! Daarbij is het zo dat je door een uitkering aan te vragen meteen voor bepaalde zaken verzekerd bent!
Dan weet iedereen vanaf nu dus hoe je dat varkentje moet wassen. En het meest belangrijke, blijf netjes maar scherp waardoor je je niet laat afschepen.![]()
En ik heb iets tegen mensen/instanties die elke allochtoon een uitkering verschaffen maar dit weigeren te doen bij personen zoals de topic-starter waarbij het in veel gevallen een tijdelijk iets is.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 15:51 schreef optifree het volgende:
[..]
Op het moment dat jij zegt dat je ouders kostgeld verwachten en je verzekering niet betalen, terwijl ze dit wel willen doen, dan pleeg je FRAUDE.
En ja ik heb iets tegen onnodige uitkeringstrekkers die beter hen problemen kunnen aanpakken en een baan zoeken![]()
Ik ben tegen het uitgeven van uitkeringen aan personen die het niet nodig hebben (en daarbij vallen ook de mensen die te lui zijn om te werken e.d.)quote:Op woensdag 9 augustus 2006 15:57 schreef FreakerS het volgende:
[..]
En ik heb iets tegen mensen/instanties die elke allochtoon een uitkering verschaffen maar dit weigeren te doen bij personen zoals de topic-starter waarbij het in veel gevallen een tijdelijk iets is.
Op het moment dat de ouders dit alleen zeggen zodat dochter "lief"quote:Daarbij, wie zegt dat ik het over fraude plegen heb? Ze maakt simpelweg die afspraak met haar ouders.
Dan stoppen ze als eerste maar eens met het uitgeven van uitkeringen aan allochtone gezinnen bestaande uit een rammel kinderen die precies hetzelfde doen.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 16:00 schreef optifree het volgende:
[..]
Ik ben tegen het uitgeven van uitkeringen aan personen die het niet nodig hebben (en daarbij vallen ook de mensen die te lui zijn om te werken e.d.)
[..]
Op het moment dat de ouders dit alleen zeggen zodat dochter "lief"een uitkering kan krijgen, maar ondertussen wel de verzekering blijven betalen en voor onderdak zorgen. Dan blijft het fraude.
Nee, ze moeten het gelijk bij iedereen goed doen en zo min mogelijk van die dure uitkeringen uitgeven waar ik voor werk. Mij boeid het niet uit welk land degene komt die een uitkering krijgt, als ze er maar netjes recht ophebben en niet er één hebben omdat ze niet willen werken.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 16:10 schreef FreakerS het volgende:
[..]
Dan stoppen ze als eerste maar eens met het uitgeven van uitkeringen aan allochtone gezinnen bestaande uit een rammel kinderen die precies hetzelfde doen.
Het probleem is, dat hier met twee mate wordt gemeten en het ''eigen volk'' er het bekaaiste vanaf komt!
Als je mijn reactie leest, dan staat er dat ze toch echt wel fraude plegen op het moment dat ze alleen mee gaan om er voor te zorgen dat dochter een uitkering kan krijgen, terwijl ze wel gratis voor onderdak willen zorgen. Want inderdaad als ze werkelijk de afspraak maken dat ze kost en inwoning moet gaan betalen, dan word het gelijk een ander verhaal.quote:En nogmaals, haar ouders verlenen haar alleen onderdak en vragen kostgeld. Die afspraak kunnen ze, speciaal voor jou, maken en nakomen, dus ik weet niet hoe jij erbij komt dat ze fraude pleegt?
Dat snap ik ook best, maar als dat niet mogelijk is dan ga je tot die tijd maar hamburgers omdraaien bij de lokale Mac.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 16:19 schreef BarraCupraCuda het volgende:
ik snap wel dat ze een baan wil hebben waarvoor ze geleerd heeft....
s
quote:Op woensdag 9 augustus 2006 15:57 schreef FreakerS het volgende:
En ik heb iets tegen mensen/instanties die elke allochtoon een uitkering verschaffen maar dit weigeren te doen bij personen zoals de topic-starter waarbij het in veel gevallen een tijdelijk iets is.
Ik moest lachenquote:De wereld is niet zwart-wit.
Die switch vat ik ook niet. En die is daarbij ook volledig off topic en bij deze dan ook opgehoudenquote:Op woensdag 9 augustus 2006 16:28 schreef Maeksy het volgende:
Hoe is dit topic in godsnaam veranderd van een Help-mijn-vriendin-is-lui-topic naar een eigen-volk-eerst-topic?![]()
Wat snap je niet aan het begrip "relatie"?quote:Op woensdag 9 augustus 2006 16:37 schreef hangplant het volgende:
Ik vind het haar zaken en niet de jouwe.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |