quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:14 schreef m@x het volgende:
Joepie, Owlet. Misschien is het strippen het laatste duwtje wat baby nodig heeft om eruit te kruipen. Succes
Jambo, gefeliciteerd met je nichtje!
en misschien ook wel de beeb van Kozakkenquote:Op maandag 7 augustus 2006 13:27 schreef linda856763 het volgende:
Dit wordt het topic waarin we Ronja gaan bekijken. Succes Owlet!
Nou, in ons klets-tempo?quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:30 schreef snoopy het volgende:
En Kozakken is ook aan de beurt vandaag!
dat is de hypoallergene toch??quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:08 schreef Stiekemurd het volgende:
Hier ook een wasmiddel freak. Ik vind de nieuwe Ariel met wasverzachter enorm lekker ruiken. Ik doe er ook nog een scheut wasverzachter bij namelijk de groene van robijntje.
onze kraamverzorgster gebruikte ook gewoon wasverzachter bij de was.quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:16 schreef linda856763 het volgende:
Ik dacht dat wasverzachter niet mocht. Ik wil juist een zo weinig mogelijk ruikend wasmiddel, en doe dan een heel klein scheutje azijn erbij (voor de kleur en het verzachten) Ruik je niets van, en werkt prima!
Ah ok, ik zal het even in mijn agenda noteren...quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:21 schreef YPPY het volgende:
Wel lezen he dames,zaterdag, zondag en maandag is J. thuis, dan ben ik haast niet online en ik wil meteen op anderen reageren als ik hier post. Morgen ga ik weer bijlezen en ben ik er weer.
ruikt lekkerquote:Op maandag 7 augustus 2006 14:42 schreef dutchie het volgende:
Ik gebruik trouwens wel de hypo-allergene wasverzachter van Robijntje. (waarom ik dat nou wèl doe, geen idee eik.)
Nee, de peer huppel de pup. Hier ook nooit last gehad met allergische reacties. Kraamhulp deed ook alles wassen met wasverzachter.quote:
Ga ik van de week heel goed doenquote:Op maandag 7 augustus 2006 15:21 schreef dutchie het volgende:
Inky je moet het echt helemaal zelf weten, maar ik had het de pogingen gestaakt als ik jou was. Ik heb toen zelf ook besloten het niet te doen, ookal zat ik bij de gyn om te gaan draaien. Ineens zei iets in mij; niet doen.
Achteraf maar goed ook, want Léon had de navelstreng om zijn nek en lag daardoor vast. Dat hadden ze niet gezien op de echo. Dus als je dan het kindje draait en het komt er dan uit.... Ben dus heel blij dat ik het toch niet gedaan heb.
Maar je moet dan wel duidelijk een keus maken wat jullie verder willen: bevalling of keizersnee.
Ik kan alleen maar zeggen, luister naar je intuïtie.
Hoe voel je dat? Het is dat de vk verteld heeft dat ie bij mij met het hoofdje naar beneden ligt, en ik geen enorm gedraai heb gevoeld, daarom ga ik er vanuit dat de stoten op mijn darmen enzoquote:Op maandag 7 augustus 2006 15:37 schreef Inky05 het volgende:
Ik heb de uk de laatste maand nog nooit met z'n hoofdje ook maar een beetje naar beneden gevoeld.
Hey een stadsgenootjequote:Op maandag 7 augustus 2006 15:37 schreef Inky05 het volgende:
[..]
Ik betrap mezelf er ook al op helemaal met een ks in m'n hoofd te zitten.
Het ziekenhuis (Flevo in Almere) heeft als richtlijn bij 1e kind en stuit altijd een ks te doen.
Dus daar zullen ze niet gek van opkijken. Nog maar 3 van de 9 gyns doet evt op verzoek en met goed onderzoek vooraf een evt gewone bevalling bij stuit.
spannend allemaal, zeker bij een eerste maarreh: Het is jouw baby hoor, doe maar wat voor jou goed voelt. (het enge is natuurlijk: wat voel ik dan!!!)quote:Op maandag 7 augustus 2006 15:37 schreef Inky05 het volgende:
[..]
Ga ik van de week heel goed doen![]()
Maarja alles is zo nieuw, dus vind het best lastig.
Ik heb de uk de laatste maand nog nooit met z'n hoofdje ook maar een beetje naar beneden gevoeld. Ligt momenteel in onvolkomen stuit (billen beneden, benen omhoog). Dus zou goed kunnen dat ie om een bepaalde reden het ook niet kan, zoals bij jou.
Ik betrap mezelf er ook al op helemaal met een ks in m'n hoofd te zitten.
Het ziekenhuis (Flevo in Almere) heeft als richtlijn bij 1e kind en stuit altijd een ks te doen.
Dus daar zullen ze niet gek van opkijken. Nog maar 3 van de 9 gyns doet evt op verzoek en met goed onderzoek vooraf een evt gewone bevalling bij stuit.
quote:Op maandag 7 augustus 2006 16:37 schreef Belana het volgende:
wat fijn vivi dat jullie weer bij elkaar zijn!
Jaja!quote:Op maandag 7 augustus 2006 17:36 schreef Neuk het volgende:
Dus morgen foto's van je ukkiepukkie Meimel?
De VK heeft het laten voelen hoe je het hoofdje van de billetjes kunt onderscheiden.quote:Op maandag 7 augustus 2006 15:40 schreef linda856763 het volgende:
[..]
Hoe voel je dat? Het is dat de vk verteld heeft dat ie bij mij met het hoofdje naar beneden ligt, en ik geen enorm gedraai heb gevoeld, daarom ga ik er vanuit dat de stoten op mijn darmen enzostompen van de handjes zijn. Maar het echt herkennen
![]()
Hi terugquote:Op maandag 7 augustus 2006 15:45 schreef Slaapmeisje het volgende:
[..]
Hey een stadsgenootjeInky wat ik niet snap is dat ze niet meteen heeft gewacht op die ervaren persoon. Ik vind het wel een beetje raar verhaal hoor en dat ze je meer dan een uur hebben laten aanmodderen met die CTG vind ik ook niet geruststellend. Goed op je gevoel afgaan hoor!
Ja we zijn nu nog nieuwsgieriger geworden omdat het bij de 20-weken echo niet te zien was (lag met knietjes tegen elkaar). Maar misschien komen we er nu ook wel niet achter, dan blijft het een verassingquote:Op maandag 7 augustus 2006 18:06 schreef Spekkiemonster het volgende:
meimeltje... ga je vragen wat je ukkie wordt?
Owlet ik weet niet of je dit nog leest, maar bij Benthe heb ik ook een inleiding gehad. Misschien omdat ik niet "beter weet" kan ik er onwijs goed op terug kijken. Okee het was heftig, maar das toch iedere bevalling? Ik wil je veel succes wensen en hoop dat je er ook goed op terug kunt kijken mocht het zover komen. Uiteraard hoop ik van harte dat het strippen geholpen heeft en dat het uiteindelijk allemaal van zelf gaat.quote:Op maandag 7 augustus 2006 15:41 schreef owlet het volgende:
Ik voel me een heel stuk beter na een goed gesprek met de VK en vooral een goed gesprek met mijn vriend.
De vraag was natuurlijk wat er zou gebeuren mocht het strippen van vandaag nergens toe leiden. Volgens de Vk is het (in een medisch gezonde situatie) maar helemaal afhankelijk van onze wil tot afwachten. De meeste gyneacologen hier willen als de ouders het zelf graag willen wel afwachten maar zullen inleiden ook als optie aandragen.
Gezamelijk hebben we besloten dat, mocht de gyn. het er ook mee eens zijn, we toch voor inleiden gaan kiezen.
Elke dag dat er nog afgewacht wordt is er een vol spanning en een waarin de kans op complicaties weer groter wordt. Ik denk dat ik daar geestelijk niet zo heel lang meer tegen kan.
Hoewel ik een inleiding verre van ideaal vind is het een afweging die we moeten maken. Inleiden, of nog meer dagen in onzekerheid.
De eerste optie gaf, tot mijn verbazing, een veel rustiger gevoel. Mede dankzij de nuchtere uitleg van de VK.
quote:Op maandag 7 augustus 2006 20:53 schreef poemojn het volgende:
Zo uit mijn hoofd: een heel doortimmerd verhaal
Ik was ook een stuitbevalling, en ik ben gewoon normaal geboren. Het hele operatieteam stond al klaar achter het gordijn, voor als het mis mocht gaan, maar mijn moeder heeft me geheel op eigen krachten eruitgepoept.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:09 schreef phileine het volgende:
Even inbreken voor de stuiteraar. In het topic waar Luchtbel naar linkt ben ik nog enorm positief over stuitbevallingen. Sindsdien heb ik meegemaakt dat een vriendin van me haar kindje heeft verloren in een stuitbevalling (had met een keizersnede waarschijnlijk gewoon nog geleefd) en ben ik dus volledig omgekeerd. Ik zou geen moment twijfelen maar bij een stuit direct kiezen voor een ks. Hoe klein het risico ook is, je neemt het liever niet, toch? Maar goed, misschien spreek ik hier wat voor mijn beurt. Het gebeuren heeft toen erge indruk op me gemaakt, en wou niet dat ik door mijn positieve houding in het gelinkte topic mensen misschien net het duwtje naar de (nu imho) verkeerde kant geef.
Owlet, spannend! hopelijk zet het door
(en o ja, Sjak, ook nog gefeliciteerd heel heel laat, maar was een tijd aan de zwerf en zonder internet
Klopt, alleen is het meer de kwestie; welk risico is het grootst?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 02:10 schreef BloodyLotte het volgende:
[..]
Ik was ook een stuitbevalling, en ik ben gewoon normaal geboren. Het hele operatieteam stond al klaar achter het gordijn, voor als het mis mocht gaan, maar mijn moeder heeft me geheel op eigen krachten eruitgepoept.![]()
![]()
Het hoeft niet altijd mis te gaan dus. Maar ja, die risico's, die zijn er altijd toch?
Het is ook heel onzeker allemaal gewoon toch. Ik heb het nu ook weer en dat terwijl ik het toch allemaal al eens meegemaakt heb. Het lijkt wel alsof ik van de zwangerschap van Jolie gewoon helemaal niks meer weet. En alsof alles nu gewoon onzeker is, ik kan me simpelweg niet voorstellen dat we over een tijd, twee kinderen, een huis, twee diploma's en twee studies en drie banen hebben. Omdat nog niks rond is en alles vreselijk eng is. Aan de ene kant voel ik me ziek en rot en heb ik regelmatig 0,0 geduld met mijn dochter. Aan de andere kant staat ons iets prachtigs te wachten, zit er iets heel weeks in de blik van mijn lieve vriend, zal straks alles alleen maar positief veranderd zijn, en ben ook echt gelukkig met alles. Ik geloof er heel erg in maar daarom durf ik het echt nauwelijks uit te spreken omdat je nu nog bijna niet weet dat het echt waar is. Dus ik post gewoon stiekem en onzeker verder en steek m'n kop nog even in het zand.quote:Op maandag 7 augustus 2006 16:54 schreef XXXKarinXXX het volgende:
hey allemaal, dat onwerkelijke heb ik ook heel erg op het moment.... steeds denk ik: straks is het toch niet zo....
Weet niet waarom dat ineens zo toeslaat, misschien omdat we het aan wat meer mensen hebben verteld?? Er is nog niks te zien aan mijn buik.... ik ben niet meer beroerd (dankzij de medicijnen)
Zag net een buikfoto van iemand met 9 weken zwangerschap.... een duidelijke buik al! En hier nog niks...... Maar ja de test was toch echt positief, en ik ben toch ook al echt 10 weken niet meer ongi geweest... whaha ik maak mezelf helemaal gek.
Ik kan niet wachten tot over 2 weken, dan krijg ik eindelijk de echo, en hopelijk de bevestiging die ik zo graag wil!!!
Bijna hetzelfde wat mijn huisarts zei , maar net een tikkie anders. Vanaf het moment dat de tinteling op hield had het geen zin meer om er nog iets op te smeren en vanaf dat moment is het in alle gevallen met een week weer over. Maar de tinteling kan al een aantal dagen eerder beginnen. De tinteling zit er vanaf zondag en doet nu nog tintelen , heb er dus alleen nog niks op gesmeerd en zoals het er nu voorstaat zal dat dus ook niet gebeuren. Wil niet met het leven van mijn kindje spelen. Dus zondag kan ik je meer vertellen welke arts gelijk heeft.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 09:11 schreef Brighteyes het volgende:
zout-droppie, mijn oom is huisarts en die zegt dat een koortslip zonder zovirax ong. 7 dagen duurt en met een week... oftewel, het haalt niet veel uit dus kan je het net zo goed weg laten.
Beter zijn dan de huis-, tuin- en keukenmiddeltjes die hier aangedragen worden.
Neeeee, man is werken, dochter is bij oma. Ik doe alleen lelijk tegen jullie.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 09:32 schreef sjak het volgende:
Ben je boos
Pluk een roos.
Niet lelijk doen tegen de mensen die je lief vindt hoor! Dat verdienen ze niet.
Ik wil zo graag al die leuke rokjes en zo gaan kopen die ik nu in de winkel zie hangen en waar ik niet meer inkan.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 10:49 schreef Sugar het volgende:
Oh ja, mezelf terug!
Ik heb ook zo een zin om weer mijn toerke te gaan lopen. Ik kan me nu alleen niet voorstellen dat ik dat nog kan.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 11:09 schreef YPPY het volgende:
En dat ik niet kan sporten,
Van de BV viel ik enorm af. Ik smolt gewoon weg, moest 5 maaltijden per dag wegstouwen om bij te blijven. Dus qua figuur was het vrij snel weer goed (had alleen twee lolo's onder mijn kin hangen ipv mijn normale A-cupje/theezakjes). Qua geest ben ik blijvend veranderd, maar da's logisch. Kreeg iets van een jaartje weer een idee van "Hee, da ben ik!"quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 11:09 schreef YPPY het volgende:
poemojn, ik heb nu het gevoel of ik alleen maar 'huisje van baby' ben. Ik ben ook nog iemand behalve 'de zwangere', al lijken anderen dat regelmatig te vergeten. Maar ja, als ik borstvoeding gaan geven, zal dat gevoel vast niet snel over gaan.Ik vind het ook moeilijk dat ik gewoon veel ben aangekomen nadat ik juist al die moeite heb gedaan af te vallen. En dat ik niet kan sporten, nooit verwacht dat ik het zo zou missen. Alleen al om frustraties kwijt te raken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |