abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 augustus 2006 @ 16:31:56 #51
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_40576422
Hi all, ffies een update van mij, ik zit nog steeds midden in verhuizingsperikelen dus voorlopig nog ff geen internet

Buiten alle verhuizingsstress en het feit dat ik volgende week ook nog met een nieuwe baan ga beginnen (en nee, ze weten " het" nog niet ) gaat alles goed Ik en mijn vriendje zijn weer happy samen, hij is van de ergste schrik bekomen geloof ik

Met de kleine is ook alles oke denk ik, al heb ik wel de neiging om steeds ongerust te zijn omdat ik nog niets voel verder, en de laatste echo is toch ook al weer 3 weken geleden...kon ik maar elke dag ff gluren! Wat Slaapmeisje zegt heb ik ook heel erg, je weet dat het zo is maar het is toch erg onwerkelijk allemaal.

Verder ga ik heerlijk op vakantie naar Bonaire met mijn mama nadat ik ben verhuisd

Oke, tot zover, ik hoop dat alles goed gaat met mijn mede-zwangeren, heb helaas geen tijd om alles bij te lezen, jullie gaan ook zo hard hier
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  maandag 7 augustus 2006 @ 16:37:28 #52
24188 Belana
kloon van belana
pi_40576638
wat fijn vivi dat jullie weer bij elkaar zijn!
stormy waters...
sailin'
  maandag 7 augustus 2006 @ 16:46:11 #53
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_40576972
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 16:37 schreef Belana het volgende:
wat fijn vivi dat jullie weer bij elkaar zijn!
Heb je mijn reply aan jou in het kindernamen topic al gelezen?

En ja ik vind het ook heeeel fijn, ik kan en durf het soms zelfs nog niet helemaal te geloven, alsof het niet voor mij is weggelegd om alles te hebben zeg maar
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  maandag 7 augustus 2006 @ 16:52:16 #54
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40577179
Vivi! Fijn dat jullie weer samen zijn!
pi_40577255
hey allemaal, dat onwerkelijke heb ik ook heel erg op het moment.... steeds denk ik: straks is het toch niet zo....
Weet niet waarom dat ineens zo toeslaat, misschien omdat we het aan wat meer mensen hebben verteld?? Er is nog niks te zien aan mijn buik.... ik ben niet meer beroerd (dankzij de medicijnen)
Zag net een buikfoto van iemand met 9 weken zwangerschap.... een duidelijke buik al! En hier nog niks...... Maar ja de test was toch echt positief, en ik ben toch ook al echt 10 weken niet meer ongi geweest... whaha ik maak mezelf helemaal gek.
Ik kan niet wachten tot over 2 weken, dan krijg ik eindelijk de echo, en hopelijk de bevestiging die ik zo graag wil!!!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 7 augustus 2006 @ 17:04:26 #56
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_40577664
Dat onwerkelijke heb ik zelfs nog
voel regelmatig de baby rommelen in m'n buik, heb een echte zwangere buik (ja, die foto komt echt binnenkort ) En dan nog heb ik van die momenten dat ik zoiets heb van 'ach.. het zal het gerommel van m'n darmen wel zijn'

Maar de 4 weken die in het begin tussen de afspraken bij de vk zit had wel minder gemogen idd.. Juist die eerste tijd heb je zo'n behoefte aan bevestiging omdat je nog niks (of weinig) ziet en voelt..

Vivi, fijn dat jullie weer bij elkaar zijn! (je klinkt ook een stuk ontspannener en relaxter)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_40578247
Vivi wat fijn om weer samen te zijn!!

Dat onwerkelijk heb ik hier ook nog hoor Alhoewel het minder is sinds ik nu elke dag beeb voel.
Morgen hebben we een 3-4D echo...ben zo benieuwd!! En we gaan morgen in ondertrouw voor geregistreerd partnerschap (ja ook daar moet je blijkbaar voor in ondertrouw). Precies 2 jaar later gaan we trouwen
En morgen ook nog op controle bij de vlos. Daar gaat mn vrije dag Naja het zijn allemaal leuke dingen
  maandag 7 augustus 2006 @ 17:36:44 #58
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_40578895
Dus morgen foto's van je ukkiepukkie Meimel?
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_40579031
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 17:36 schreef Neuk het volgende:
Dus morgen foto's van je ukkiepukkie Meimel?
Jaja! en wie weet weten we dan ook of we meidennamen of jongensnamen moeten bedenken
  maandag 7 augustus 2006 @ 17:50:16 #60
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_40579305
Leuk Meimeltje!Ik zie dat jij ook al weer 25 weken bent, wat gaat het toch vlug.

Vivi, fijn dat jullie weer samen zijn.

Mezelf hier maar toch aan de floradix gedwongen, zag weer sterretjes straks. Maar o o dat doet de maag geen goed, vies spul zeg. Bah!

* PM-girl heeft nu Robijn color vloeibaar in de machine zitten, maar het is niet DE geur die ze zoekt
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_40579577
Hier ook een onwerkelijk gevoel, hoewel ik elke dag verrot geschopt wordt en eruit zie of ik minstens een bowlingbal heb ingeslikt. Maar wat mij betreft zou het net zo goed een alien kunnen zijn.... Ik zal heel verbaasd zijn als er echt een kindje uitkomt!
Eva
  maandag 7 augustus 2006 @ 18:00:55 #62
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_40579626
Ik heb dat onwerkelijke gevoel niet meer, in plaats daarvan ben ik eigenlijk steeds banger dat het veel te vroeg komt, of er toch iets mis is. Of dat ik te weinig geschop voel. Ik heb geen enkele concrete reden om dat te denken, maar het knaagt wel.
Daarom ben ik blij dat ik elke week naar de vk mag.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_40579766
meimeltje... ga je vragen wat je ukkie wordt?
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
pi_40580197
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 15:40 schreef linda856763 het volgende:

[..]

Hoe voel je dat? Het is dat de vk verteld heeft dat ie bij mij met het hoofdje naar beneden ligt, en ik geen enorm gedraai heb gevoeld, daarom ga ik er vanuit dat de stoten op mijn darmen enzo stompen van de handjes zijn. Maar het echt herkennen
De VK heeft het laten voelen hoe je het hoofdje van de billetjes kunt onderscheiden.
Als ik lig, m'n vriend het beter voelen dan ik, maar je voelt dus bovenin een bolletje
dan weet je niet of het bibs of hoofd is. Maar als je je vingers er iets omheen doet en je kunt het vrij makkelijk heen en weer bewegen is het het hoofdje. Want door het nekje zit er meer beweging in, het voelt dus anders dan de bibs. En ik voel dus heel de tijd hetzelfde bolletje links en rechts en midden boven in. En de 3 laatste controles bij de VK lag het ook boven, rug soms wel de andere kant op.
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 15:45 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

Hey een stadsgenootje Inky wat ik niet snap is dat ze niet meteen heeft gewacht op die ervaren persoon. Ik vind het wel een beetje raar verhaal hoor en dat ze je meer dan een uur hebben laten aanmodderen met die CTG vind ik ook niet geruststellend. Goed op je gevoel afgaan hoor!
Hi terug
p.s. ik zit in Filmwijk, kan van achter m'n pc het ziekenhuis zien (als de bomen geen bladeren hebben merkt ik net)

Ja dat vond ik dus ook al, wachten we toch ff op die andere arts, ben er nu toch....
Daarom ben ik ook aan het twijfelen, blijkbaar vonden ze het vandaag toch te risico vol omdat het niet makkelijk ging. Ja en als ze met spoed weg moeten moet dat gewoon. Maar ff melden zou wel handig zijn geweest
Mama van Ryan (04-09-06)
  maandag 7 augustus 2006 @ 18:49:04 #65
593 sjak
Juffie Bloem
pi_40580991
Owlet, ik zou dezelfde keus hebben gemaakt. Ook al is inleiden vervelend, de kans op complicaties neemt gewoon toe. Ik ga voor je duimen dat Ronja zich vandaag nog aan gaat dienen.

Inky, wat vervelend. Wat een gedoe zeg. Laat die andere gyn het eerst maar eens goed uitleggen en bekijken voor hij gaat draaien, gedoe allemaal.

Kozakken, je bent ook al zover. Spannend!!! Wat kun je daarnaar uitkijken dat je straks lekker je eigen lijf weer terug hebt. Ik ben er ook zooooo blij mee. Niet meer moeilijk opstaan en gaan zitten, lopen gaat veel makkelijker, ach alleen dat herstel na de bevalling nog even

Rest van de meiden
Lekker douchen!
pi_40582446
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 18:06 schreef Spekkiemonster het volgende:
meimeltje... ga je vragen wat je ukkie wordt?
Ja we zijn nu nog nieuwsgieriger geworden omdat het bij de 20-weken echo niet te zien was (lag met knietjes tegen elkaar). Maar misschien komen we er nu ook wel niet achter, dan blijft het een verassing
pi_40582472
Vivi je HEBT het gewoon allemaal!! Is toch fijn, we kennen toch ook allemaal de periodes dat we voro ons gevoel niks hebben, geniet er nou maar van!

Ik heb helemaal geen onwerkelijk gevoel, er is en baby dies van mij en zo hoort het. Toen ik wist dat ik zwanger was wist ik ook meteen: ik wil deze, en geen enkel ander kind. Zo is het pas goed, NU klopt de wereld pas!
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_40582942
Owlet
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_40583259
Owlet, hoe gaat ie? Nog steeds kramp?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_40583378
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 15:41 schreef owlet het volgende:
Ik voel me een heel stuk beter na een goed gesprek met de VK en vooral een goed gesprek met mijn vriend.
De vraag was natuurlijk wat er zou gebeuren mocht het strippen van vandaag nergens toe leiden. Volgens de Vk is het (in een medisch gezonde situatie) maar helemaal afhankelijk van onze wil tot afwachten. De meeste gyneacologen hier willen als de ouders het zelf graag willen wel afwachten maar zullen inleiden ook als optie aandragen.
Gezamelijk hebben we besloten dat, mocht de gyn. het er ook mee eens zijn, we toch voor inleiden gaan kiezen.
Elke dag dat er nog afgewacht wordt is er een vol spanning en een waarin de kans op complicaties weer groter wordt. Ik denk dat ik daar geestelijk niet zo heel lang meer tegen kan.
Hoewel ik een inleiding verre van ideaal vind is het een afweging die we moeten maken. Inleiden, of nog meer dagen in onzekerheid.
De eerste optie gaf, tot mijn verbazing, een veel rustiger gevoel. Mede dankzij de nuchtere uitleg van de VK.
Owlet ik weet niet of je dit nog leest, maar bij Benthe heb ik ook een inleiding gehad. Misschien omdat ik niet "beter weet" kan ik er onwijs goed op terug kijken. Okee het was heftig, maar das toch iedere bevalling? Ik wil je veel succes wensen en hoop dat je er ook goed op terug kunt kijken mocht het zover komen. Uiteraard hoop ik van harte dat het strippen geholpen heeft en dat het uiteindelijk allemaal van zelf gaat.
  maandag 7 augustus 2006 @ 19:59:15 #71
144006 chacama
Ondernemend!
pi_40583450
Om half 5 bij de chiropracter geweest. Koppijn is nu weg . En de opdracht gekregen om NIET te tillen dat dit geen positief effect op mijn bekken heeft......hihi werk aan de winkel voor

Vandaag wederom Fleur in het grote bed geprobeerd te krijgen.....zie voor mijn noodkreet het peutertopic....
pi_40583551
Owlet, ik hoop voor je dat de baby nu snel gaat komen.

Dat onwerkelijke gevoel komt me heel bekend voor.
Ik heb tot vandaag niet echt het gevoel gehad dat ik zwanger ben.
Ik merkte het wel aan mijn buik, maar verder toch zoiets van: zit het er wel echt?
Maar ik heb vandaag de eerste echo gehad. Het was geweldig!
We hebben het hartje zien kloppen, de armpjes en beentjes gezien, de navelstreng en het hele gezichtje was gewoon al te zien, de oogkassen en de oortjes, het neusje en de mond!
Ik heb vol verbazing zitten kijken en toen de baby begon te bewegen, dat was zo lief.
Het is nu 6 cm en alles is goed! En de volgende echo staat gepland op 20 weken. (eind september)

Ik ben uitgerekend op 11 februari dus dat kan in de OP.

Ik heb nu pas het gevoel dat ik echt zwanger ben en nu weet ik ook echt hoe blij ik ermee ben.

Ook nog een hele opluchting.
Ik heb de hele babykamer en alle 'grote en dure' spullen al als ik wil.
Mijn oma heeft alles van mijn nichtje nog. De babykamer, maxicosi, kinderwagen, wipstoeltje en dat soort dingen!

[ Bericht 3% gewijzigd door appelsap op 07-08-2006 20:54:05 ]
  maandag 7 augustus 2006 @ 20:21:30 #73
24188 Belana
kloon van belana
pi_40584358
chaca, lekker meid! hoofdpijn sucks.

appelesap, wat heerlijk die bevestiging van zo'n echo
stormy waters...
sailin'
pi_40584594
Appelsap gefeliciteerd !!! En echo's blijven geweldig!
  maandag 7 augustus 2006 @ 20:30:38 #75
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_40584814
Iemand betrouwbare informatie over wat de vijfde ziekte betekent in mijn stadium van zwangerschap? Ik lees ergens dat het vooral kwaad kan in eerste vijf maanden, maar op andere sites zie ik weer gewoon staan dat het voor zwangeren gevaarlijk is (voor het ongeboren kind). Maria heeft het niet, maar zou eventueel besmet kunnen raken door andere kindjes nu. Daarom.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_40585777
Sugar op http://www.infectieziekte(...)ctiosum_protocol.pdf (pagina 11 en 12) staat een informatiebrief over de vijfde ziekte van het LCI (Landelijke Coordinatiestructuur Infectieziektebestrijding). Het lijkt er op dat het alleen gevaarlijk is in de eerste 20 weken, maar als je je zorgen maakt kun je altijd even bellen met je verloskundige of huisarts
  maandag 7 augustus 2006 @ 20:52:41 #77
144006 chacama
Ondernemend!
pi_40585802
Suug....morgenvroeg meteen VK bellen. Dan weet je meteen uit eerste hand hoe of wat....

Appelsap heerlijk......en fijn dat je oma nog alles heeft...
pi_40585831
In jouw stadium is het zo goed als ongevaarlijk Sugar. Zo uit mijn hoofd: bij zwangeren die t/m 20 weken geïnfecteerd raken is er 9% kans dat het kind 't niet overleeft. Raken ze na die termijn besmet dan daalt die kans tot maximaal 1%. Binnen het gezin is er ca 50% kans op overdracht, en maar 47% van de vlekjesziekten die aangezien worden voor de vijfde ziekte is dat ook echt.
Raak je besmet, en raakt de baby besmet, dan is er een kans op vocht rond het hartje en ernstige bloedarmoede, wat zich bij 1 op de 3 vanzelf weer herstelt, en bij 1 op de 3 die dat krijgt dodelijk is. Maar bij een ernstige vorm ervan kan er zelfs nog via de navelstreng een bloedtransfusie gegeven worden (ik dacht alleen bij het LUMC) en dan overleeft 80% alsnog.
Als ik jou was zou ik me daar geen zorgen meer over maken eigenlijk.
Hooguit bij pasgeboren baby's opletten dat ze niet in aanraking komen met koortslip, waterpokken, rsv-virus enzo, de standaarddingen dus.

Owlet, sterkte!!
pi_40586009
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 20:53 schreef poemojn het volgende:
Zo uit mijn hoofd: een heel doortimmerd verhaal
Joh, wat weet je veel
Ik heb allang mijn 'zwangerschap voor dummies'- boek weer verpatst, ik leer hier in Z&G toch veel meer.
Eva
pi_40586121
Dit is geen vrijwillige kennis hoor Myrthe heeft een vlekjesziekte gehad toen ik 15 weken zwanger was, waarschijnlijk 5e ziekte. Ik heb er toen wel wat over gelezen maar het merendeel opgezocht toen het heeeel lang duurde voor de uitslag van mijn bloedtest binnen was (en ik wilde het graag weten voor ik naar de 20-weken-echo ging vorige week).
  maandag 7 augustus 2006 @ 21:01:12 #81
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_40586136
Piglet en Poemojn, dank. Poemojn, inderdaad: uit je hoofd!
Ik had inmiddels hetzelfde geconcludeerd nu ik alle eerste bronnen bij elkaar heb opgeteld. Gelukkig.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  maandag 7 augustus 2006 @ 21:05:37 #82
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_40586331
Morgenochtend weer een APK-keuring
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  maandag 7 augustus 2006 @ 21:15:05 #83
3011 E.T.
pi_40586731
Ik heb meteen je banner er ook maar onder gezet appelsap!

fijn dat alles zo goed gaat!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_40586959
Appelsap, leuk hè zo'n echo! Fijn dat je al zo veel kon zien
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_40588264
Owlet! Succes!
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_40588803

Ik durf inmiddels nergens meer op te hopen, het kan net zo goed een door het strippen veroorzaakte "valse start" zijn, maar ze komen en gaan en doen verdomd zeer
Ben dus maar even vanuit bed naar de pc gegaan om te kijken of verandering van houding wat doet qua pijn e.d. want ik kan het gewoon nog niet helemaal geloven. Maar ook hier flinke krampen dus ik ga weer lekker mijn bed in om alle slaap te pakken die ik kan.

Oh en Appelsap!!! Wat ontzettend leuk om je post te lezen. Ik heb pas nog aan mijn vriend verteld dat ik je verhaal zo ontroerend vond. Fijn ook dat jullie al zo veel spullen in huis hebben!
pi_40588878
Ja ja ja owlet! Zet hem op joh!
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_40589060
Owlet! Dus misschien toch nog spontaan op tijd! Succes
  Jubileum moderator maandag 7 augustus 2006 @ 22:10:14 #89
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_40589076
Ik ga duimen voor sterke weeën Owlet, succes
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_40589165
Owlet
Eva
  maandag 7 augustus 2006 @ 22:12:31 #91
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40589190
Owlet! Zet hem op! Ik hoop dat het door zet!
  maandag 7 augustus 2006 @ 22:12:59 #92
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_40589211
Owlet, dat klinkt "goed". Natuurlijk niet lekker dat het verdomd zeer doet, maar het lijkt nu toch wel te beginnen. Succes!!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 7 augustus 2006 @ 22:21:07 #93
3011 E.T.
pi_40589590
Owlet, ik hoop het zo voor je!
We gaan er voor!
  maandag 7 augustus 2006 @ 22:22:48 #94
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_40589666
Owlet we gaan voor je duimen dat het lekker doorzet en anders ff lekker onder de douche maar zet hem op
  † In Memoriam † maandag 7 augustus 2006 @ 22:23:54 #95
81992 Githa
pi_40589720
Owlet, ik hoop het zo voor je, kom op meid you can do it!
pi_40589778
Owlet

* Bar_en_Mar voorzichtig
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  † In Memoriam † maandag 7 augustus 2006 @ 22:38:53 #97
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_40590395
Appelsap wat een heerlijk moment he zo'n echo waarop je je kleintje uitgebreid kan bewonderen. Gefeliciteerd

Oooooh en het lijkt er nu toch echt op dat het is begonnen voor je Owlet! Wat heerlijk en spannend en ik word er helemaal zenuwachtig en emo van!
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_40590488
Succes Owlet !!
Mama van Ryan (04-09-06)
  maandag 7 augustus 2006 @ 22:44:25 #99
24188 Belana
kloon van belana
pi_40590637
owlet zet hem op meissie

stormy waters...
sailin'
pi_40592278
owlet Whoo!