Ben vanochtend naar het Ziekenhuis geweest, voor een draai poging.
Moest er om 10 uur zijn, 20-30 min CTG gehad, maar meneer lag te draaien dus ze waren nog niet te vreden dus moest nog wat langer. Nou wat heet "wat langer" om 11u waren ze nog niet terug. Bleek dat er een Spoed was. Dus om 11:10 pas van de CTG af. Maar de arts die zou gaan draaien zat dus in de spoed klus. De arts in opleiding had toestemming om het zelf te proberen, en als het niet zou gaan moesten we nog wachten op de arts uit de spoed.
Ze deed heeeeeeeeel speedy een echo, zo om ligt ie, placenta hier en gaan met die banaan.
Ze had z'n bibs beet, maar kreeg z'n koppie niet naar beneden geduwd in d'r uppie. Dus de poging werd gestaakt en het wachten was dus op de arts.
Komt ze even later vertellen dat de arts het vandaag niet meer wil proberen, omdat het dan toch wat ruiger gaat en dat ze niet willen dat ie al gehaald zou moeten worden met 35 wk als er iets mis zou gaan. Dus of we volgende week willen terug komen
![]()
En krijg een na controle CTG
Maar ik denk ondertussen, volgende week zal het alleen maar lastiger gaan want dan is ie weer groter dacht ik toen, waarom nu niet afmaken ?! Dus nog ff gevraagd. In principe doen ze het draaien tussen de 36 en 37 wk, en nu was het alvast proberen, want als het makkelijk zou gaan dan zou het mooi zijn als het daarmee lukte... Volgende week is ie weer wat minder prematuur en dat is dus beter voor als er wat mis gaat. En met een extra ervaren arts is het waarschijnlijker dat het wel lukt.
Maar ik ga er nog eens hard over nadenken of ik het volgende week nog een keer wil.
Opzich deed het niet pijn (bij mij), alleen vervelend gevoel. Maarja ze is niet eens tot een draai toe gekomen... En uk liet erna een goede CTG zien, en beweegt nu nog prima, dus zal ook wel meevallen. Maar toch...als die uk echt niet wil/kan laat hem dan maar met rust, denk ik dan.