Maar apen zijn nog steeds apen.....?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nee, apen en wij hebben een gemeenschappelijke voorouder. En een hele tijd geleden splitsten de apen zich af de ene kant op en de mensen de andere kant.
Waarom? Uit wetenschappelijk of religieus oogpunt?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:17 schreef pmb_rug het volgende:
dit is 1 van die onderwerpen waar ik moeite mee heb
Ja, en mensen zijn nog steeds mensen. Vetinari zei ook niet dat die voorouder een aap was. Het is ook bedrieglijk om te zeggen dat wij van apen afstammen. Taalkundig impliceer je daarmee dat er ooit een aap was die een mensenbaby kreeg en dat lijkt me op z'n zachtst gezegd uitermate onwaarschijnlijk.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:16 schreef sloopkogel het volgende:
[..]
Maar apen zijn nog steeds apen.....?![]()
Naja ik vind het grappig bedacht, maar geloof het niet.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:17 schreef pmb_rug het volgende:
dit is 1 van die onderwerpen waar ik moeite mee heb
Peter Scheele is toch achterhaalt?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:25 schreef Kogando het volgende:
Hier kun je er meer over vinden:
www.degeneratie.nl
Leuk, Peter M Scheele met zijn pseudo-wetenschappelijke theorietjes, misleidende grafiekjes, en waardeoordelen over biologische processen!quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:25 schreef Kogando het volgende:
www.degeneratie.nl
Als jij denkt dat het empirische bewijs van de evolutietheorie enkel op oude botten steunt, dan heb je alleen ergens de klok horen luiden...quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:30 schreef Tatutatu het volgende:
Tja het zijn maar theorien gebaseerd op oude botten.
What the hell do we know?
Jij weet blijkbaar niet zo veel want het is helemaal niet alleen maar gebaseerd op oude botten.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:30 schreef Tatutatu het volgende:
Tja het zijn maar theorien gebaseerd op oude botten.
What the hell do we know?
Het probleem zit hem daarin dat er wetenschappelijk een hokjessysteem is toegepast op een natuurlijk en geleidelijk systeem. Voor mensen die zich daarvan bewust zijn is dat geen probleem. Mensen die dat niet doorhebben kunnen echter onlogische dingen gaan verklaren omdat ze niet snappen dat er niet een categorie 'apen' is met een vaste afbakening. De categorie 'apen' en bijvoorbeeld 'paarden' zijn beide menselijk vastgestelde categorieen en niet natuurlijke categorieen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:42 schreef dutch-keoni het volgende:
Een of andere historicus heeft eens gezegt:
Alles veranderd maar het veranderd langzaam,
het veranderd langzaam, maar het veranderd.
Hiervan uitgaande past een stapgewijze verandering van de gezamenlijke voorouder van de primaten naar onze soort in de evolutietheorie. Het lijkt mij ook onwaarschijnlijk dat een behaarde apenvoorouder een onbehaard mensenkind baart, maar een geleidelijke verandering vindt ik heel acceptabel.
Lees zijn reactie nog eensquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:16 schreef sloopkogel het volgende:
[..]
Maar apen zijn nog steeds apen.....?![]()
quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nee, apen en wij hebben een gemeenschappelijke voorouder. En een hele tijd geleden splitsten de apen zich af de ene kant op en de mensen de andere kant.
Mensen hebben de misvatting dat "evolutie" per definitie "vooruitgang" inhoudt. Dat is pertinent verkeerd. Evolutie is gewoon ontwikkeling, ten goede of ten kwade. Als een vlieg een mutatie krijgt in een gen waardoor een pootje zich ontwikkelt tot antenne, dan gebeurt dat nu eenmaal. Blijkt nu dat het verlies van dat pootje erg nadelig is ten opzichte van de nieuwverkregen antenne, dan zal de mutatie door selectie weer verdwijnen. Is de antenne significant voordeliger, dan zal de frequentie binnen de populatie toenemen. Is het om het even, dan wordt het een loterij en zal een deel de antenne wel behouden en een deel niet.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:25 schreef Kogando het volgende:
www.degeneratie.nl
Misleidende afbeelding. Alsof we van een chimp zouden afstammen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:47 schreef foktastic het volgende:
van die aap links:
[afbeelding]
En vrouwen? van Adam's ribben, rechts op de foto.
We delen 98,8% van ons DNA met de chimpansee. Voor de andere mensapen is het iets minder.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:55 schreef dutch-keoni het volgende:
Even een andere vraag: hoe groot is het verschil tussen apen en mensen?
Hier kan je er meer over vinden:quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:25 schreef Kogando het volgende:
www.degeneratie.nl
Tsja, dat hangt er maar van af hoe je het bekijkt, he? Ik denk dat menig pianist het niet vervelend zou vinden om in zijn eentje quatre-mains te spelen. Zo'n staart waarmee je je even kunt vastgrijpen lijkt me ook wel fijn.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 12:06 schreef dutch-keoni het volgende:
Dit minieme verschil in het DNA tussen Chimpansee's en ons; is die in ons voordeel, of is die in ons nadeel?
Ja, dat is voldoende om ons in de familie Homo in te delen in plaats van de familie Pan. Biologisch gezien is het onzinnig om mensen buiten (boven?) het dierenrijk te plaatsen. Dat is voor sommigen alleen onacceptabel. Die moeten dan maar geen biologie gaan studeren, maar het schijnt dat je daar nog prima president mee kunt worden.quote:En vooral, is zijn de gevolgen van dit verschil, met als mogelijk het prominentste het 'denkvermogen' voldoende om onze soort in een apart categorie van leven in te delen?
www.tolweb.orgquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:08 schreef sloopkogel het volgende:
Als wij van de apen afstammen....waar stammen de apen dan vandaan?
Iemand een link waar ik daar meer over kan lezen?
hier geloof ik al helemaal niet in. ook niet op wetenschappelijke gronden. bullshit afbeelding. bedrogquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:47 schreef foktastic het volgende:
van die aap links:
[afbeelding]
En vrouwen? van Adam's ribben, rechts op de foto.
is zon overeenkomst een bewijs of een aanwijzing voor een gemeenschappelijk voorouder?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
We delen 98,8% van ons DNA met de chimpansee. Voor de andere mensapen is het iets minder.
relax, het is maar een schematische weergavequote:Op vrijdag 4 augustus 2006 14:36 schreef pmb_rug het volgende:
hier geloof ik al helemaal niet in. ook niet op wetenschappelijke gronden. bullshit afbeelding. bedrog
Ja.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 14:37 schreef pmb_rug het volgende:
is zon overeenkomst een bewijs of een aanwijzing voor een gemeenschappelijk voorouder?
quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 14:37 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
is zon overeenkomst een bewijs of een aanwijzing voor een gemeenschappelijk voorouder?
....nee, de schepper had gewoon weinig inspiratiequote:Op vrijdag 4 augustus 2006 14:37 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
Delen we niet allemaal 1 gemeenschappelijk voorouder volgens jullie, namelijk een eencellige? Ik heb me er nog niet echt in verdiept hoor, maar is het niet bewezen dat evolutie alleen kan plaatsvinden binnen dezelfde soort? Dus dat er uit die eencellige nooit allemaal verschillende soorten kunnen ontstaan? Of laat ik het anders stellen: is er al bewezen dat een soort kan evolueren naar een ander soort?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 12:44 schreef Doffy het volgende:
Inderdaad, mensen en de moderne hogere apensoorten delen een gemeenschappelijke voorouder. Zoals eerder besproken in het centrale evolutie topic. Zie [Centraal] Daarom evolutie #10 voor een link naar een mooie verzamelingen artikelen over de opkomst en evolutie van de mens van primaat naar eh... een moderne primaat
[Centraal] Daarom evolutie #10quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:34 schreef VisStick het volgende:
[..]
Delen we niet allemaal 1 gemeenschappelijk voorouder volgens jullie, namelijk een eencellige? Ik heb me er nog niet echt in verdiept hoor, maar is het niet bewezen dat evolutie alleen kan plaatsvinden binnen dezelfde soort? Dus dat er uit die eencellige nooit allemaal verschillende soorten kunnen ontstaan? Of laat ik het anders stellen: is er al bewezen dat een soort kan evolueren naar een ander soort?
Als dat ook al beantwoord is ergens, dan geef je me die link maar als je wilt
Uiteindelijk wel ja. Sterker nog, uiteindelijk stammen we mogelijk af van Archaeae, zo ongeveer het meest primitieve (en succesvolle, want al miljarden jaren bestaande) procaryote (eencelligen zonder celkern). Zie de link naar de Tree of Life, die speknek gaf.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:34 schreef VisStick het volgende:
Delen we niet allemaal 1 gemeenschappelijk voorouder volgens jullie, namelijk een eencellige?
Nee, integendeel: het begrip 'soort' is, als je er goed naar kijkt, vrijwel betekenisloos. Zie het Centrale Evolutietopic (en de 9 voorgaande delen) voor genoeg discussies hierover.quote:Ik heb me er nog niet echt in verdiept hoor, maar is het niet bewezen dat evolutie alleen kan plaatsvinden binnen dezelfde soort?
Ja, dat is bewezen, en vaak ook. Zie idem topic.quote:Dus dat er uit die eencellige nooit allemaal verschillende soorten kunnen ontstaan? Of laat ik het anders stellen: is er al bewezen dat een soort kan evolueren naar een ander soort?
Als dat ook al beantwoord is ergens, dan geef je me die link maar als je wilt
Oh?quote:
Ongeveer 80% bijna identieke overeenkomsten, itt 98.8% voor chimpansees.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:41 schreef wdn het volgende:
[..]
Oh?
Wat is het % DNA dat wij overeenkomen met muizen en ratten?
Het percentage an sich zegt niet zoveel, het gaat er natuurlijk om op welke punten het genoom gemuteerd is, en als je dit voor alle dieren doet, kun je een mooi verloop zien.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:41 schreef wdn het volgende:
Oh?
Wat is het % DNA dat wij overeenkomen met muizen en ratten?
... zoiets zei de paus ook tegen Galileo in 1633.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 14:36 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
hier geloof ik al helemaal niet in. ook niet op wetenschappelijke gronden. bullshit afbeelding. bedrog
Kinderen stammen van volwassenen af. Toch zijn er nog steeds volwassenen...quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:08 schreef sloopkogel het volgende:
Als wij van de apen afstammen....waar stammen de apen dan vandaan?
Iemand een link waar ik daar meer over kan lezen?
en... apen zijn nog steed apen
Thanx
En met volwassenen bedoel je: mensen ouder dan 18 jaar....quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 19:02 schreef mgerben het volgende:
Kinderen stammen van volwassenen af. Toch zijn er nog steeds volwassenen...
Het DNA van de Bonobo komt voor 98% overeen met dat van ons en ze komen van dezelfde tak als de Chimpansee. Er wordt iets teveel nadruk gelegd op de chimpansee als het komt op het verklaren van menselijk gedrag en dergelijke.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 23:36 schreef ReservoirDogs het volgende:
Ik kan het nog mooier zeggen:
Het dna van de mens(de homo sapiens) en een chimpansee zijn voor 98,8 % gelijk aan elkaar, en een Chimpansee is nauwer verbonden aan de mens dan aan de andere aapsoorten.(gorilla's, orang oetang etc)
Ja, het waren ook geen 5 generaties van aap naar mens, dat is een langdurig process, maar dan zou je miljoenen tussen-tekeningetjes moeten maken, en "to be continued" aan het einde.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 14:36 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |