Mobb Deep - Shook Ones toch (Part 2?)quote:He ain't a crook son, he's just a shook one.
quote:Op donderdag 3 augustus 2006 00:04 schreef JohanDaButcher het volgende:
Gangstarr leuk, maar niet toppend.
quote:Op donderdag 3 augustus 2006 00:04 schreef JohanDaButcher het volgende:
Gangstarr leuk, maar niet toppend.
Ik ben geen heiden (in die zin), ik vind hem goed. Met niet toppend bedoel ik dat ik vind dat er beteren zijn. Maar hij is idd zeer goed aan te luisterenquote:gij heiden!
O ja, die mag niet vergeten worden.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 00:11 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
MF Doom
a Tribe Called Questquote:Op donderdag 3 augustus 2006 00:13 schreef JohanDaButcher het volgende:
Idd, old skool is goed. Beste daarvan toch Rakim. Follow the Leader, onnavolgbaar goed
Je weet toch dat Gangstarr geen 'hij' maar 'zij' (meervoud = Guru & DJ Premier) is he?quote:Op donderdag 3 augustus 2006 00:11 schreef JohanDaButcher het volgende:
[..]
Ik ben geen heiden (in die zin), ik vind hem goed. Met niet toppend bedoel ik dat ik vind dat er beteren zijn. Maar hij is idd zeer goed aan te luisteren
amen.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 00:15 schreef ArTiC het volgende:
[..]
Mwah...ik mag dan ook een mainstream hoer zijn maar niks Amerkaans topt Gangstarr in mijn ogen.
idd KRS-Onequote:
persoonlijkl vond ik de laatste Public Enemy niet echt boeiendquote:Op donderdag 3 augustus 2006 00:19 schreef ArTiC het volgende:
[..]
idd KRS-One
Public Enemy (chuck D) blijft stiekem ook leuk![]()
quote:Ook goed, en zeer vernieuwend
Waarom is hier je hoop op gevestigd? Afgezien van Fabolous vind ik hier weinig kwaliteit tussen zitten. T.I. heeft wel wat goede nummers, maar ook een hoop minder werk.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:57 schreef JohanDaButcher het volgende:
De weinige hoop van dit moment komt van de South. Bubba Sparxxx, Bun B, T.I. Verder nog Fabolous, Bow Wow, The Game.
Mobb Deep is ook leuk, als het nummer een goede beat heeft. Ik noem een We Up, Shook Ones (Part 1 & 2), Hell On Earth.quote:He ain't a crook son, he's just a shook one.
Maar die nummers op dat album van Sergio Mendez (het had net zo goed Will.I.Am's album kunnen zijn), zijn toch wel erg lekker hoor. Lekker zomers.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 00:27 schreef JohanDaButcher het volgende:
En Justin was eerst idd ook was semi-hiphop, maar die nieuwe, SexyBack, is gewoon pop, en slechte ook nog. Will.I.Am is leuk, maar hoereert zichzelf door tegenwoordig in elk nummer te verschijnen.
Omdat hij overal verschijnt, maakt de man ongeveer 4 albums per week. Jammer vind ik. Beetje selectiever, zo gaat het leuke er wat van af.quote:het had net zo goed Will.I.Am's album kunnen zijn
ik moest glimlachen. hehe. helemaal waar kwantiteit boven kwaliteit.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 00:31 schreef JohanDaButcher het volgende:
Das waar. Maar je zegt het zelf al:
[..]
Omdat hij overal verschijnt, maakt de man ongeveer 4 albums per week. Jammer vind ik. Beetje selectiever, zo gaat het leuke er wat van af.
Ik hoop niet dat ik nu de volle lading krijg, maar ik zat laatst bij een maat in de auto terwijl een of ander album van hun op stond. Ik vond het saaie eentonige muziek. Het enige gevoel dat ik erbij kreeg was "riedeltjes voor op de radio". Ik weet niet of het overal zo is, maar die zanger die kwam jankerig over. Het was HET gewoon niet. Daarna heb ik maar niet meer verder naar ze geluisterd. Misschien was dat onterecht dan.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 00:30 schreef JohanDaButcher het volgende:
Pete Philly & Perquisite is de hoop van Neerlands bodem. Op je debuutalbum te mogen samenwerken met een grootheid als Talib Kweli geeft natuurlijk wel wat aan.
ik kan er ook niet inkomen.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 00:34 schreef Masegate het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat ik nu de volle lading krijg, maar ik zat laatst bij een maat in de auto terwijl een of ander album van hun op stond. Ik vond het saaie eentonige muziek. Het enige gevoel dat ik erbij kreeg was "riedeltjes voor op de radio". Ik weet niet of het overal zo is, maar die zanger die kwam jankerig over. Het was HET gewoon niet. Daarna heb ik maar niet meer verder naar ze geluisterd. Misschien was dat onterecht dan.
Meer potentieel als 50 dat dan weer welquote:
er komt nu zoveel uit, je ziet door de bomen het bos... Ik weet nog dat die eerste van Snoop uitkwam, we hadden het er maanden over en eindelijk kwam ie. Allemaal naar Amsterdam om die CD te halen....quote:Op donderdag 3 augustus 2006 00:36 schreef Masegate het volgende:
Misschien wel ja. Zullen de oude dagen ooit nog herleven? Ik ben er bang voor eerlijk gezegd...
Yup, ik ben daar ook nog slachtoffer van geweest. Ik heb gewoon serieus een CD van de man. dubbel-cd. Keiveel nummers, maar maar weinig goede. Ik schaam me er een beetje voor.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 00:41 schreef manny het volgende:
[..]
er komt nu zoveel uit, je ziet door de bomen het bos... Ik weet nog dat die eerste van Snoop uitkwam, we hadden het er maanden over en eindelijk kwam ie. Allemaal naar Amsterdam om die CD te halen....
Ik zie Master P eigenlijk nog steeds als één van de daders. Hij is min of meer begonnen met het uitbrengen van 20 CD's in de week, met allerlei rappers die bij elkaar op de CD komen en dat dikke advertenties in de Source en knallen maar...
[afbeelding]
Je verwacht dat ik hier tegen in ga, hé?quote:Op donderdag 3 augustus 2006 00:39 schreef Steve-O het volgende:
Meer potentieel als 50 dat dan weer wel
iemand waar ik hele cd's van kan luisteren , Nee
same here... ik heb net even gekeken Silk the Shocker en Master P staan ook bij mij in de kast.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 00:42 schreef Masegate het volgende:
[..]
Yup, ik ben daar ook nog slachtoffer van geweest. Ik heb gewoon serieus een CD van de man. dubbel-cd. Keiveel nummers, maar maar weinig goede. Ik schaam me er een beetje voor.
een kleuter van 5 is even goed als Tupac, maar das weer een andere discussie.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 00:43 schreef JohanDaButcher het volgende:
Daar ben ik dus ban voor. Dat we tot dat niveau gaan afglijden. Beetje dom schreeuwen, DMX nadoen terwijl je niet kan rappen, en zeggen dat je net zo goed als 2pac bent.
Dat moet je helemaal zelf weten vriendquote:Op donderdag 3 augustus 2006 00:43 schreef -Angelus- het volgende:
[..]
Je verwacht dat ik hier tegen in ga, hé?
Waarom zou je je schamen voor 50 Cent ... we praten hier wel over een legende.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 00:45 schreef JohanDaButcher het volgende:
Ik heb ook troep waar ik mij nu voor schaam (de desbetreffende soundtrack van 50), maar das download. Ik had zelfmoord gepleegd als ik daar voor betaald had
Hoe kom je daar nou bij. Hij heeft zijn faam te danken aan breezersletjes.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 00:49 schreef -Angelus- het volgende:
[..]
Waarom zou je je schamen voor 50 Cent ... we praten hier wel over een legende.
die arm, met een soort wandelstok van goud !quote:Op donderdag 3 augustus 2006 00:49 schreef Masegate het volgende:
Hahahahah, sorry dat ik er ff over doordraaf hoor. Maar ik heb die CD erbij gepakt. Daar zit zo'n voorkantje in, waarbij als ik het hoesje beweeg, dat die gast dan zijn arm beweegt. HAHHAHAHA!
Hey -Angel-quote:Op donderdag 3 augustus 2006 00:49 schreef -Angelus- het volgende:
[..]
Waarom zou je je schamen voor 50 Cent ... we praten hier wel over een legende.
Haha! Dat is echt heel iets anders dan de bling bling waar ik het over heb!quote:Op donderdag 3 augustus 2006 00:50 schreef JohanDaButcher het volgende:
Hoesjes met bling opzich niets mis mee. Kijk maar naar de hoes van 534 van Memphis Bleek:
Maar toch een goed album
Boy in da cornerquote:Op donderdag 3 augustus 2006 00:50 schreef SillyWalks het volgende:
X-zibit was erg goed met Weapons Of Mass Destruction, en Dizzee Rascal is erg goed, als je tegen dat plat britse straattaaltje kan.
fix up, look sharp: wat een enorme dikke beat zit daar onder.... supernummer !quote:Op donderdag 3 augustus 2006 00:51 schreef Steve-O het volgende:
[..]
Boy in da corner
Is eigenlijk Grime je moet er van houden ...
Ik vind het geweldig het Fix up , look sharp als beltoon![]()
Als Xzibit iefhebber moet ik toegeven dat ik er geen reet aan vond geef mij die eerste 2 platen maar .quote:Op donderdag 3 augustus 2006 00:52 schreef JohanDaButcher het volgende:
Xzibit was idd goed met WOMD, maar de beats vielen soms wat tegen. Gelukkig is hij zo'n rapper die de track dan toch de moeite waard kan maken.
En dan te bedenken dat hij die hele plaat als 18 jarige op zijn playstation heeft gemaaktquote:Op donderdag 3 augustus 2006 00:53 schreef manny het volgende:
[..]
fix up, look sharp: wat een enorme dikke beat zit daar onder.... supernummer !
i probably be doing this forever !
dat wist ik niet. gaaf !quote:Op donderdag 3 augustus 2006 00:54 schreef Steve-O het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat hij die hele plaat als 18 jarige op zijn playstation heeft gemaakt
Right Back At Youquote:Op donderdag 3 augustus 2006 00:55 schreef JohanDaButcher het volgende:
Dizzee Rascall idd goed, alleen jammer van de flaporen. Als we het over goede beat hebben, dan herhaal ik nog eens: Mobb Deep - Hell On Earth (Front Lines)
quote:Op donderdag 3 augustus 2006 00:51 schreef JohanDaButcher het volgende:
Noem eens een goede reden waarom 50 Cent een legende is. De man heeft nog maar 2 echte albums gemaakt, plus wat mixtapes en een halve OST. Nou, wat een repertoire. En dan die variatie er in. Gaat allemaal ook over de diepere dingen inhet leven.
Go to churchquote:Op donderdag 3 augustus 2006 01:04 schreef Masegate het volgende:
Ik zie zojuist dat Ice Cube een nieuw album heeft. Is dat wat?
Was dat een OST? Hmmmm, nee, dan zal ik wel wat dingen door elkaar halen.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 01:09 schreef Steve-O het volgende:
Ik heb een Godzilla Ost
Wat een drama
Nee joh... hou es op.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 01:15 schreef JohanDaButcher het volgende:
Ik ben ook voor Jigga, weet niet waarom, maar was wel voor hem. Toch moet ik constateren dat lyrisch gezien Nas die battle toch heeft gewonnen.
50 Centquote:Op donderdag 3 augustus 2006 01:11 schreef JohanDaButcher het volgende:
Maar we gaan volgens mij een beetje off topic. Beste (nog rappende) rapper van het moment?
Nee. niet die lulletjes.quote:
Waarom?quote:Op donderdag 3 augustus 2006 01:21 schreef Masegate het volgende:
Hey Angelus... Die twee hebben toch ruzie. Wordt het niet eens tijd dan om een kant te kiezen?
MC van de (christelijke hip-hop groep) Tunnel Rats (hebben het laatste KRS 1 album geproduceerd) Voor clip van Tunnel Rats: KLIK (laatste rappert is Jurny) .quote:Op donderdag 3 augustus 2006 01:29 schreef JohanDaButcher het volgende:
En wie mag Jurny Big dan wel zijn?
Dit zijn geen rappers van dit moment. We leven in 2006.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 01:34 schreef koningdavid het volgende:
Andere noemenswaardige MC's:
Status: KRS 1, Jay-Z, Nas, zo kan je nog wel even doorgaan.
quote:Op donderdag 3 augustus 2006 01:35 schreef Masegate het volgende:
Nou Angelus, je hebt gelijk. Laat ze allebei maar zitten. Als we nog ff volhouden is iedereen ze binnenkort vergeten.
Ik hoop maar dat dat sarcastisch was.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 01:35 schreef PDOA het volgende:
Lange Frans natuurlijk! Die gast is echt vet gangstah!!
Waarom is hier weer iets mis mee?quote:Op donderdag 3 augustus 2006 01:39 schreef JohanDaButcher het volgende:
Btw, voor sommigen mss wat om beschaamd voor te zijn, maar ik kom er gewoon voor uit: Will Smith!
Die mensen moet je niet serieus nemen die denken dat ze het wiel hebben uitgevonden en luisteren alleen naar hun zogenaamde real hiphop.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 01:40 schreef JohanDaButcher het volgende:
Veel mensen vinden hem nou echt de foutste rapper die er is. Vraag mij ook niet waarom. Ik vind hem master
Voor hun is 50 Cent "real" hiphop ... terwijl ik het heb over de backpackers.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 01:43 schreef JohanDaButcher het volgende:
Jups, nou niet beledigd raken, maar de mensen die ik ken die dat zeggen, die luisteren dus 50 cent
Waarom zou je geen lyrics mogen hebben over geld en bitches?quote:Op donderdag 3 augustus 2006 01:46 schreef JohanDaButcher het volgende:
Idd, en dat moet zo blijven. Niet een of ander commercieel product. Het moet in eerste plaats om lyrics en beats gaan, en dan pas om geld. Nee, beter nog, helemaal niet om geld. Dus ajb ook geen lyrics over hoeveel 'bitches' je koopt met je 'stacks of cheddar'.
Het is 2006 en daarnaast zo geweldig is dat album niet. Nas is alleen aan te horen in zijn Nas' Escobar personage.quote:
Je hebt wel gelijk, maar hun bedoeling is ook niet om als stoere gast over te komen. Ze zeggen echt iets, maar af en toe toch een beetje zoet inderdaad.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 13:19 schreef JohanDaButcher het volgende:
Lupe Fiasco ook goed, Mos Def goed, vooral om het aparta (Zimzallabim), Common ook leuk, maar niet fantastisch. Ik vind ze soms wat te zoet. Mis die hardere beats dan.
Ik had Common al wel genoemd.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 13:12 schreef Capo_ het volgende:
Het verbaasd me dat er geen een keer Common of Mos Def wordt genoemd. Ze zijn op het moment toch de beste rappers die er rondlopen. Het laatste album van Common "Be" was erg goed met als top lied "The Light". Ook het laatste album van Mos Def (Samen met Talib Kweli ze noemen zich Black Star)
was erg goed, Definition is een heerlijk lied.
Verder voor toekomst zijn Papoose en Lupe Fiasco erg goede
Jezus, lekker lange lijst, en daarvan ken ik alleen Nas, Styles Of Beyond, M.I.A., Immortal Technique, Mattafix, Opgezwolle en Jedi Mind Tricks. Dus weer wat onbekende troepquote:boem-dikkie - donderdag 3 augustus 2006 @ 16:01
Hier man
hele lijst
Neen hoor, Ill Bill van Non Phixion.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 18:32 schreef JohanDaButcher het volgende:
Bedoel je niet Ill Will, aka Escobar, aka Nas?
Zou ik bijna Afroman nog vergeten te noemen.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 18:32 schreef Chriz2k het volgende:
Ill Bill, Necro, Brother Ali, Dizzee Rascal, The Game, Guru, DJ Premier, Das EFX, Del tha Funkee Homosapien, Pharoahe Monch, Jeru the Damaja, Murs, Talib Kweli, MF Grimm, Madlib, AZ
Ken je die freestyle van hem met Big L, die is stoerquote:Op donderdag 3 augustus 2006 20:23 schreef Haruhi het volgende:
Jay-Z, klaar. Niemand flowed zoals hij.
En je moet niet zo patsen met je kennis van underground. Underground is niet cool omdat het underground is hoor.
Jay-Z & Big L - '95 Stylequote:Op donderdag 3 augustus 2006 20:24 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Ken je die freestyle van hem met Big L, die is stoer.
Anders upload ik hem wel ff.
Zo, topic kan dichtquote:Op donderdag 3 augustus 2006 20:23 schreef Haruhi het volgende:
Jay-Z, klaar. Niemand flowed zoals hij.
quote:Op donderdag 3 augustus 2006 20:28 schreef JohanDaButcher het volgende:
Nee, het is niet cool omdat het underground is, maar wel goed omdat het underground is. Daar zitten namelijk de echte hip-hopliefhebbers, en niet de top 40 'hiphop' hoeren.
Nee, 4 bij mij.. Maar op het eind lijkt het wel alsof ie afgekapt wordt.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 20:29 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Bij mij heet hij anders, duurt hij 7 minuten?
Jup, dat is hem.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 20:32 schreef Haruhi het volgende:
[..]
Nee, 4 bij mij.. Maar op het eind lijkt het wel alsof ie afgekapt wordt.
Hij begint zo: "Check it, yo i got slugz for snitches, no love for bitches"
Kijk je MSNquote:Op donderdag 3 augustus 2006 20:35 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Jup, dat is hem.
Kut, even opnieuw uploaden
Hier de gehele versie dan.
quote:Op donderdag 3 augustus 2006 20:28 schreef JohanDaButcher het volgende:
Nee, het is niet cool omdat het underground is, maar wel goed omdat het underground is. Daar zitten namelijk de echte hip-hopliefhebbers, en niet de top 40 'hiphop' hoeren.
Als jij het zo wilt lezen ... tuurlijk.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 20:43 schreef JohanDaButcher het volgende:
Dat is hopelijk instemmend bedoeld
Je kunt ''underground'' niet goed vinden omdat het underground isquote:Op donderdag 3 augustus 2006 20:55 schreef JohanDaButcher het volgende:
Wat vind jij dan van underground?
Er bestaat alleen maar slechte en goede muziek. Slechte muziek het labeltje "underground" op plakken maakt het nog niet goed.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 20:55 schreef JohanDaButcher het volgende:
Wat vind jij dan van underground?
Ik heb gewoon gelijk, en het is heel erg ontopic.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 20:58 schreef JohanDaButcher het volgende:
Anders ga je de woorden van Haruhi ff niet herhalen, en gewoon on topic blijven..
Eminem mistaat echt hárd in dat lijstje, althans, die platen wel. Eminem had echt oprechte platen op de Slim Shady LP, de Marshall mathers LP had er nog maar een paar en daarna was het afgelopen met zijn goeie nummers. Lose yourself is echt een commerciele hoerenplaat, zonde dat je die in het zelfde lijstje zet als Nas, JayZ, Eric B & Rakim en Jay-Z.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 23:56 schreef JohanDaButcher het volgende:
Als we het over favo nummers hebben:
Nas - Nas Is Like
Mobb Deep - Hell On Earth (Front Lines)
Mobb Deep - We Up
Big Daddy Kane - Set It Off
Eric B & Rakim - Follow The Leader
Jay-Z - Dead Presidents II
Nas - Shoot Em Up
Nas - The Message
Bubba Sparxxx - Back In The Mud
Eminem - Lose Yourself
Eminem - Rabbit Run
En ik ben er vast nog velen vergeten.
de beats later beter? naar mate de tijd vordert komt eminem aanzetten met van die laffe roffel-snares en lelijke kinderachtige meezingdeuntjes... echt misselijk. Toen Dre dat allemaal nog deed was het veel beter.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 12:36 schreef JohanDaButcher het volgende:
Zijn ook goeie platen, maar ik vind later de beats beter worden, terwijl Bruce Marshall Mathers III gewoon goed blijft. Daarom gaat mijn voorkeur uit naar The Marshall Mathers LP
mag ik je trouwens vragen waarom op je op ELKE post antwoordt?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 12:50 schreef JohanDaButcher het volgende:
Jups, vinnik nogal leuk opzich. Eindelijk beetje vernieuwende muziek. En natuurlijk Neerlands trots in Japan ed, waar het album goed verkoopt.
quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 12:40 schreef boem-dikkie het volgende:
Anders dan 50 cent of the game die in mijn ogen puur beats etc maken zodat het aanslaat op het grotere zogenaamde 'hiphop' publiek, daarbij zijn hun teksten 1 pot nat en allemaal maar over chicks, geld en drank..
Wie bepaalt wat diepgaand is?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 14:58 schreef JohanDaButcher het volgende:
Ok, noem een voorbeeld van een diepgaande 50 Cent tekst...
"God Gave Me Style"quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:59 schreef JohanDaButcher het volgende:
Ok dan, noem een tekst van 'Fiddy' die niet over geld, drank, drugs, hoeren of bling gaat.
Deze track is nooit gereleased als single ... verder getuigd deze opmerking weer van weinig verstand. Het verdedigen van een muzikale elite is onzinnig in zijn aard, zoals jij op dit moment aan het doen bent. Suprieure lyrics, betere boodschap getuigd in essentie van een idee "wij zijn beter dan de personen die naar 50 Cent luisteren". Alsof de underground Aristoteles van de muziek is en jullie de leerlingen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:08 schreef JohanDaButcher het volgende:
Ohnee, idd, maar das wel weer zo'n superzoet top 40 beatje. Das geen hip-hop meer.
Wie bepaald wat beter is? Tevens de underground produceert met het oog op zo weinig mogelijk verkoop? Des te minder mensen het kopen des te beter ... maar the aim vanaf het begin is zo weinig mogelijk mensen?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 17:08 schreef JohanDaButcher het volgende:
Underground muziek is vaak beter, omdat niet geproduceerd is met het ook op zoveel mogelijk verkoop.
Verkoop staat gelijk aan datgene wat de overgrote meerderheid van de luisteraars als goede muziek bestempeld. Dat maakt het nog niet muziek van lagere kwaliteit.quote:50 Cent wel, en gaat dus niet alleen maar om de boodschap, maar ook om verkoop.
Best relax, die rapidshare: 6,45 MB in 7 seconden. Overdrachtssnelheid: 943 kb/s.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 20:35 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Jup, dat is hem.
http://rapidshare.de/file(...)g___Bobbito.mp3.html
Hier de gehele versie dan.
HIO, he. Zo wie is je favoriet Hoeks, Wennekers, Schenk, ... ?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 17:33 schreef Masegate het volgende:
ps: Nee, ik ben er niet weer. Ik ben juist weer weg. Mazzel...
Geen van allen. Ik zit daar alleen om wat papiertjes te halen. Verder interesseert het me geen zak.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 17:36 schreef -Angelus- het volgende:
[..]
HIO, he. Zo wie is je favoriet Hoeks, Wennekers, Schenk, ... ?
Je vergeet Quannum Quannum.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 13:49 schreef Quannum het volgende:
Blackalicious
the Gift Of Gab
Mr. Lif
Aesop Rock
Non Phixion en vooral Goretex
Percee P
...
Van Nederlandse bodem: Pete Philly & Perquisite
Van Belgische bodem: Krewcial
Van Franse bodem: Rocca, IAM, Fonky Family, Psy 4 de la rime
keuze genoeg eigelijk
meer van de ervaren mannetjes en dan bubba sparxxx in je favo lijst hebben? Lil jon hierbij noemen? Fort minor ophemelen terwijl je Gangstarr maar matig vindt?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 21:01 schreef JohanDaButcher het volgende:
Is ook goed, maar om het even oneerbiedig te zeggen: beginneling.
Ik ben meer van de ervaren mannetjes. Btw mensen, nieuwe Ice Cube al gehoord?
Ice Cube ft Snoop Dogg & Lil Jon - Go To Church.
quote:Op donderdag 3 augustus 2006 13:21 schreef JohanDaButcher het volgende:
Binnenlands vind ik Jawat wel goed, maar Brainpower roeleert toch. Ik ben dan weer meer van het buitenlandse. Maar Brainpower heb ik dus ook hoog zitten.
quote:Op donderdag 3 augustus 2006 20:20 schreef JohanDaButcher het volgende:
Ja, te sneu gewoon. Crazy rap dan. Verhaal zou van 50 kunnen zijn, maar die kan het tenminste nog brengen...
Hoewel ik je mening deel over de TS ... niets tegen 50 Cent, hé? Click-clack-boom.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 03:29 schreef Henkmanz het volgende:![]()
.
Je vergelijkt een humortrack van afroman met de serieuze bullshittracks van 50 cent?!. Kerel, ik ga kapot hier
Als eerste ff een compliment voor je goeie post, daar mogen er meer van komenquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 10:24 schreef Masegate het volgende:
Ik snap niet waarom Extince automatisch beter wordt gevonden dan Extince. Extince is een brabbelaar terwijl Brainpower lyrische hoogstandje KAN produceren. Extince mag dan misschien wat eerder om de hoek hebben gekeken, maar na laten we ff ruwweg schatten 2000 is extince de weg totaal kwijt geraakt. Terwijl hij zo om en nabij de kaal of kammen tijd echt tof, maar misschien meer grappig was.
Wat de hele situatie prachtig weergeeft is de kleine woordenwisseling in doorgaan/ghostbusters waar Brainpower om het even op zijn zachtst uit te drukken gehakt maakte van Extince. Met harde feiten werd 'ie daar flink te kakken gezet. "Heejuuuuuh, heb jij da nummer, van die drummer, je weeeeetocccchhhhh".
Nog zoiets vind ik de hele ophemeling van de Osdorp Posse en hun Def P. Wat een dramatische muziek maken die mensen zeg. Verschrikkelijk. Ik kan er dus echt niet bij dat er zoveel mensen zijn, die zeggen dat Nederlandse rap nergens was geweest zonder de Osdorp Posse.
Maar goed, om een lang verhaal kort te maken. Henkmanz, je hebt over een aantal dingen wel gelijk, maar waar hebben we het nou in godsnaam over. Muziek komt nog steeds in verschillende soorten en maten en verschillende soorten en maten mensen vindien weer verschillende soorten en maten muziek mooi. Laten we het daar dan misschien bij houden. Ook ik zeg inderdaad wat ik wel en niet mooi vind, maar als dat uitloopt op verwijten heen en weer, what's the point.
Edit: Ff nog een aanvulling. Op dit moment luister ik (qua Nederlandse rap) het meeste naar Opgezwolle. Zij maken echt dikke muziek. Gelukkig wil dat niet zeggen dat Brainpower of een andere artiest daar slechter door wordt.
Dat is gebaseerd op meningenquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 11:51 schreef fretclick het volgende:
allemaal leuk die namen van nederlandse rappers, maar er kan er maar één de beste zijn.. en dat is duvel
period
Ok man, dan schud ik bij deze je hand en houden we het er bij.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 11:51 schreef Henkmanz het volgende:
[..]
[Zal het hele verhaal maar niet quoten, anders wordt de pagina zo lang.]
oh ja, sorry..quote:
Ten eerste: bedankt voor de goeie post. Ten tweede, ik hou van zowel de ervaren mannetjes, als nieuwelingen. Toch ben ik meer voor de ervarenen, als dat niet duidelijk is. En ja, ik luister rap van voor 1995, denk Big Daddy Kane, Eric B & Rakim, Run DMC, NWA, Beastie Boys, Public Enemy en meer. Ja, dit is mainstream, maar daar kan ik ook van houden. Dat het al 15 a 20 jaar lang goed gevonden word, zegt toch wel wat. Ik houd niet alleen van 'die old-skool underground shit'. Persoonlijk vind ik de oude tracks van Ice Cube ook beter, maar de nieuwe is ook leuk.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 03:15 schreef Henkmanz het volgende:
[..]
meer van de ervaren mannetjes en dan bubba sparxxx in je favo lijst hebben? Lil jon hierbij noemen? Fort minor ophemelen terwijl je Gangstarr maar matig vindt?no offence, maar je slaat de plank echt gigantisch mis. Aan het begin van dit topic wist je nog helemaal geen drol van 'ervaren mannetjes' behalve de grote namen. En nu doe je ineens of je de hiphopgoeroe bent en alleen van 'die old-skool underground shit' houdt. Doe normaal man. En laat mensen mooi vinden wat ze mooi vinden. Je mag die nieuwe tracks van Ice Cube leuk vinden, maar zoals zijn oude platen zijn ze absoluut niet. Als jij voor de 'ervaren mannetjes' gaat moet je die nieuwe plaat links laten liggen en consequent naar shit luisteren van voor 1995. Anders gewoon niet lullen over 'beginnelingen' , want dat ben je zelf als het aankomt op Hiphop/rap.
Zoals ik al zei, niet lullig bedoeld, maar de dingen die je post zijn voor een groot deel onzin en je loopt anderen ondertussen te zeggen dat ze niet offtopic moeten lullen in 'jouw topic'.
Dit hele topic raakt kant noch wal, beste hiphopper/rapper van het moment (hiphopper) en vervolgens artiesten en acts opnoemen die helemaal geen platen meer uitbrengen, onzin. Beetje jammer.
quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 17:48 schreef Cubewoods het volgende:
En van die lijst vind ik op het moment, Kanye West toch wel 1 van de betere. ( Alleen Gold Digger moet je wegdenken)
Wat is erquote:
Ja hijs super arrogant!quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 20:15 schreef JohanDaButcher het volgende:
Vinnik ook, goed album. Maar Kanye vind ik lyrisch goed, maar niet meer dan dat. En zn gedrag doet een beetje aan zn geloofwaardigheid af.
Veel afro amerikanen zijn er van overtuigd dat de blanke duivels (en hun regering) verantwoordelijk zijn voor de aids epidemie. En dat er op dit moment al een medicijn bestaat die aids effectief bestrijd. Niets nieuws onder de zon dus.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 22:08 schreef Chriz2k het volgende:
In dat Heard 'em say ook: ''And I know the government administers aids''.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |