We krijgen enkele verdwaalde druppels!quote:Op woensdag 2 augustus 2006 00:21 schreef DemonRage het volgende:
In Eindhoven onweert het, nog zonder neerslag... donders zijn ook nog niet zo hard.
Helaas trekt de bui net te ver bovenlangs, ookal woon ik in het noorden van Eindhoven.
Het lijkt erop dat de hele groep is verdwaaldquote:Op woensdag 2 augustus 2006 00:25 schreef it_was_me het volgende:
[..]
We krijgen enkele verdwaalde druppels!
Zonder neerslag he ?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 00:21 schreef DemonRage het volgende:
In Eindhoven onweert het, nog zonder neerslag... donders zijn ook nog niet zo hard.
Helaas trekt de bui net te ver bovenlangs, ookal woon ik in het noorden van Eindhoven.
bij mij dus 300 KM hier vandaanquote:Op woensdag 2 augustus 2006 00:30 schreef Prowl het volgende:
Het geflits was een uur geleden goed te zien vanuit limburg ook al was het nog een 80km verderop
bron: Jan Visserquote:Ook vandaag overdag plaatselijk veel neerslag uit clusterende buien, onweer en hagel zijn daarbij niet uitgesloten. In buien daalt het kwik soms naar een graad of 15 (gisteren in Hoorn 14,9ē), maximaal wordt het circa 21 graden. Gisteren werd te Eelde nog 23,2ē gemeten. De wind waait vandaag uit het westen en is aan zee en op het IJssel en Markermeer eerst nog krachtig. Verder is er kans op waterhozen. Na een nacht met mist en minima rond lokaal 12 graden, zijn de buien ook morgen van de partij. Omdat er weinig vaart zit in de atmosfeer (pas later op de dag een noordenwind) kan er plaatselijk zeer veel regen vallen. Pas in het weekeinde en dan met name zondag neemt de buiigheid (tijdelijk?) af. De temperatuur loopt op naar 23-24 graden.
Bron: KNMIquote:Voorspellingen voor augustus
Tegen het einde van de week wordt het weer warmer maar een terugkeer van de tropische hitte zit er in elk geval de komende tien dagen niet in. Wat er daarna gebeurt is nog onzeker maar statistisch is de kans groot dat ook augustus een warme maand wordt. Natuurlijk zijn er de bekende "uitzonderingen op de regel" maar uit overgangsregels van juli naar augustus blijkt dat een juli met een gemiddelde temperatuur van 5 graden boven het langjarig gemiddelde een goede kans maakt gevolgd wordt door een augustus die zo'n 2 tot 2,5 graden warmer is dan normaal. Dat heeft vooral te maken met het sterk opgewarmde warme zeewater dat de warmte opslaat. Het effect is dan ook het grootst aan de kust en vooral merkbaar in de geringe nachtelijke afkoeling aan zee. De temperatuur van het zeewater en het IJsselmeer is ongekend hoog. Op de meeste plaatsen langs de kust en op het IJsselmeer worden recordtemperaturen gemeten tussen 20 en 24 graden. Normaal ligt de watertemperatuur rond 18 graden.
ik had geen ideequote:
Waar is dat als ik vragen mag?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 21:08 schreef highway101 het volgende:
Forse regenbuien vanmiddag in 't Noorden.
[afbeelding]
Je hoort dan meer gerommelquote:Op woensdag 2 augustus 2006 22:37 schreef teigan het volgende:
vraagje trouwens: Als je een bliksem hebt die van wolk naar wolk springt, dan kun je daar toch ook wel een donder van horen?
Mijn vriend denkt dat je nooit een donder hoort als de bliksem van wolk naar wolk "springt" maar ik zou niet weten waarom niet zeg maar..
ok, dan noem je het gerommel, dus meer als onweer op afstand oid..quote:
Er is geen enkel verschil tussen wolk-grond ontladingen (CG) of wolk-wolk ontladingen (IC). Volgens mij zijn de donders gewoon gelijk, maar ze donderen iig beide ja.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 22:40 schreef teigan het volgende:
[..]
ok, dan noem je het gerommel, dus meer als onweer op afstand oid..
Maar je hoort dus wel wat..
Die bui ten noorden van ons begint iets actiever te worden lijkt het...
Balen dat er toch nogal wat bomen voorstaan........
Ik ook, maar daarom is het dan ook lekker om weer tegen je partner aan te kruipen!quote:Op donderdag 3 augustus 2006 11:59 schreef firecow het volgende:
Had het af en toe gewoon ff koud in bed![]()
![]()
Oe dan heb ik ook vakantiequote:Op donderdag 3 augustus 2006 12:03 schreef it_was_me het volgende:
[..]
Ik ook, maar daarom is het dan ook lekker om weer tegen je partner aan te kruipen!
En dan nu on-topic: Ze voorspellen weer een golf van hitte volgende week in mijn vakantie![]()
Als ie bij jou ff leeg regent dan heb ik er weinig last vanquote:Op donderdag 3 augustus 2006 12:27 schreef Againzender het volgende:
Hm, een stevige bui nadert Amsterdam zo te zien....
Ja, weet nog steeds niet waar ze dat vandaan halen. Er komt komend weekend even een opleving met temperaturen iets boven normaal (normaal is 22.4), maar boven de 25 gaat het niet worden denk ik. Daarna zakt 't gewoon weer naar normaal, zo rond de 20 graden dus.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 12:03 schreef it_was_me het volgende:
[..]
En dan nu on-topic: Ze voorspellen weer een golf van hitte volgende week in mijn vakantie![]()
altijd zo klote om op te maken of Arnhem nou in het oosten ligt of niet....quote:
Vrijdag regen, zaterdag minder regen, zondag maar een klein kansje op regen. Zondag dan ook lekker aan het water zitten en het Corso kijken he. Als niet alles verregent is vandaag :S Of morgen (vlootshowquote:Op donderdag 3 augustus 2006 18:49 schreef Gebleekte het volgende:
Weet iemand of het komende week ( of het liefst dit weekend nog ) beter weer word?![]()
![]()
Buitje tegen het stof?quote:Op donderdag 3 augustus 2006 18:58 schreef gurbbb het volgende:
Belachelijk harde regen hier in Dordrecht die zeker al een half uur aanhoudt.
Check de foto's:
[afbeelding]
[afbeelding]
Buitje tegen het stof![]()
Vorig jaar was het ook al regen tijdens de corsoquote:Op donderdag 3 augustus 2006 18:52 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Vrijdag regen, zaterdag minder regen, zondag maar een klein kansje op regen. Zondag dan ook lekker aan het water zitten en het Corso kijken he. Als niet alles verregent is vandaag :S Of morgen (vlootshow)
Maar idd, tuindert present!
er trekt een heel smal langgerekt neerslaggebied van noord naar zuid, en als je daar onder zit zit je inderdaad een hele tijd onder flinke neerslag. En Dordt zat daar net onder zo te zienquote:Op donderdag 3 augustus 2006 18:56 schreef Morpheus2002 het volgende:
Het is hier echt hondenweer in Dordrecht. Regent al een paar uur continu
Morgen regen, zaterdag waarschijnlijk af en toe buien en zondag veelal droog.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 20:52 schreef yvonne het volgende:
Ik snap echt niks van die kaarten, maar kan iemand me zeggen hoe het de komende dagen in Verdun (Fr) is?
Netjes.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 21:03 schreef Conflict het volgende:
Ze waren net aan het onderwaterrijden bij ons in de straat:
http://www.youtube.com/watch?v=Ezjk62Uv40E
![]()
Ziet er stoer uitquote:Op donderdag 3 augustus 2006 21:03 schreef Conflict het volgende:
Ze waren net aan het onderwaterrijden bij ons in de straat:
http://www.youtube.com/watch?v=Ezjk62Uv40E
![]()
Dank je welquote:Op donderdag 3 augustus 2006 20:54 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Morgen regen, zaterdag waarschijnlijk af en toe buien en zondag veelal droog.
Even snel gekeken dus spank me niet als het anders is![]()
Op http://weather.yahoo.com/regional/EUROPEX.html kun je het land en de plaats aankliken, dan kun je daarna allerlei gegevens opvragen.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 21:13 schreef ryan_atwood het volgende:
Weet iemand waar je langetermijnsverwachtingen van het weer kan bekijken???
Ik ben benieuwd wanneer het weer mooi weer gaat worden.
Nee hoor, nergens last aan. Ook De Lier heeft nog droge voeten volgens mij.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 23:52 schreef Drugshond het volgende:
Kan nou niet zeggen dat ik veel merk van die wateroverlast.
Denk dat het meer van toepassing is voor het westland.
Waar werk je dan?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 08:47 schreef moemoe het volgende:
Stortregen, dat betekent dat de werkdag ERG langzaam zal gaan. De klanten komen minder langs door de regen.
Je hebt je kleur weer terugquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 08:47 schreef yvonne het volgende:
Dordt, regen, regen, regen, veel, hard
Dordrecht heeft naast diverse mooie balies ook nog een prachtig centrum, wat in Papendrecht toch een beetje tegen valtquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 09:11 schreef Evil-Cherry het volgende:
Dort heeft een balie?![]()
![]()
Hier in P'drecht is het droog en met een zonnetje nu. Heeft net wel iets geregend, maar niet noemenswaardig.
Godzijdank woon ik dan ook niet in Papendrecht, maar loop ik er alleen maar stagequote:Op vrijdag 4 augustus 2006 09:32 schreef moemoe het volgende:
[..]
Dordrecht heeft naast diverse mooie balies ook nog een prachtig centrum, wat in Papendrecht toch een beetje tegen valt.
Dat komt nu. Ik denk dat het tegen de avond wel minder zal worden.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 09:42 schreef Jumparound het volgende:
BE, buienradar laat zien dat er nog wel wat regen aan komt deze kant op...
ik ben dan wel geen weerman, maar denk niet dat het droog blijft
quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 09:47 schreef Brighteyes het volgende:
Thanks Jump en Nolius.
Ik heb vanavond een wedstrijd waar ik niet zo veel zin in heb. Veel regen betekent veld te nat betekent afgelast.Vandaar mijn vraag.
quote:Van tijd tot tijd trekken stevige buien over met soms onweer en lokaal kan ook veel regen vallen. Aan de kust en op het IJsselmeer staat een krachtige noordenwind, landinwaarts is het veel rustiger. In de loop van de middag breekt vanuit het westen de zon vaker door en dan is het ongeveer 21 graden. Vanavond wordt het op de meeste plaatsen droog, waarbij wolken en opklaringen elkaar afwisselen.
Lekker donker op die tweede fotoquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 14:10 schreef i2Them2 het volgende:
Net een stevige bui gehad. Totaal is er 12,4mm gevallen, waarvan 10mm in 10 minuten.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat buitje ziet er netjes uit.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 14:10 schreef i2Them2 het volgende:
Net een stevige bui gehad. Totaal is er 12,4mm gevallen, waarvan 10mm in 10 minuten.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Jaquote:
Regent nog wel ff door als ik de radar zo ziequote:Op vrijdag 4 augustus 2006 17:15 schreef Saekerhett het volgende:
Al meer dan een uur een dikke wolkbreuk in Hengelo, zeik- en zeiknat geworden
Radio Drenthe was behoorlijk in paniekquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:43 schreef pekel het volgende:
Zeg, het regenen mag in Emmen wel stoppen, anders komt er serieuze wateroverlast.
Dat is best veel waterquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 18:37 schreef Suikermais het volgende:
Hengelo
mms://media.rtvoost.nl/videoondemand/nieuws/63666_VID1.asf
Kolere!quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 18:37 schreef Suikermais het volgende:
Hengelo
mms://media.rtvoost.nl/videoondemand/nieuws/63666_VID1.asf
Lekker op tijdquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 19:44 schreef highway101 het volgende:
Inmiddels is door het KNMI in het oosten van het land een waarschuwing voor aquaplaning uitgegeven..
nee, duitsland krijgt de volle laag.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 21:17 schreef Roel_Jewel het volgende:
Dat regengebied dat over Twente trok wordt duidelijk niet minder in intensiteit.
Dat is best wel natquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 21:44 schreef highway101 het volgende:
Damn check deze fok!ker foto's
http://194.126.173.14/~xo(...)overlast%204-8-2006/
Borne, Overijssel.
En zeker voor mensen die nu vakantie hebben!quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 13:13 schreef MissHobje het volgende:
Tis weer heerlijk weer![]()
Gaat weer de goede kant op!
Zoals ikkequote:Op zaterdag 5 augustus 2006 13:27 schreef it_was_me het volgende:
[..]
En zeker voor mensen die nu vakantie hebben!![]()
whehe... en dat in die 32 dagen die ik al weg ben, dat belooft nog wat te worden.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 16:22 schreef ASroma het volgende:
het klimaat veranderd..................
Twente was the place to be gisteren. Overstromingen daar. Sommige straten hadden 10, 20 soms wel 50cm water op het wegdek staanquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 16:17 schreef indahnesia.com het volgende:
en, is het nog een beetje weer in Nederland?
haha.. foto's inladen duur hier even, maar het wel weer genieten hoe slecht ze er in Nedand op voorbereid zijn, een paar druppels waterquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 16:47 schreef highway101 het volgende:
[..]
Twente was the place to be gisteren. Overstromingen daar. Sommige straten hadden 10, 20 soms wel 50cm water op het wegdek staan![]()
Ja hoorquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 16:17 schreef indahnesia.com het volgende:
en, is het nog een beetje weer in Nederland?
wel dus 23 mm in 24 uur tijd. Het heeft in het weekend zo goed als 48 uur achter elkaar geregend... Daar word je dus echt depressief vanquote:Op maandag 7 augustus 2006 11:18 schreef highway101 het volgende:
Het is daar winter he. Zo extreem veel lijkt me dat ook weer niet, das 10mm per dag.
quote:Northeastern parts of the North Island took the brunt of the wind and rain over the weekend with MetService rain gauges at Whangarei Airport measuring 95 mm, Whitianga Airport 138 mm,and Whakatane Airport 105 mm. Over 200mm of rain was reported in parts of the Coromandel ranges and on the northern slopes of Mount Taranaki. Top wind gusts were 96 kilometres per hour at Cape Reinga and Tiritiri Matangi Island (off Whangaparaoa).
"This rain band came from the subtropics," commented MetService Weather Ambassador, Bob McDavitt. "The rainfall intensity occasionally reached 10 to 15 mm per hour, and that's higher than the usual winter rain."
ja, wel aardig....quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:01 schreef SilentChaos het volgende:
Kwam deze foto tegen uit de States, moest'm met jullie delen:
[afbeelding]
Hey ik heb over jouw avatar geredenquote:Op maandag 7 augustus 2006 14:04 schreef highway101 het volgende:
Forse regenbui net in Zwolle.
quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:39 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Hey ik heb over jouw avatar gereden
Zit zelf in Nijmegen maar hoor van een klant dat het daar inderdaad redelijk tekeer gaat.quote:Op maandag 7 augustus 2006 15:40 schreef remlof het volgende:
Onweer in Arnhem
en ik zit nog steeds zwaarverkouden binnen, snif
Teveel zelfsquote:Op maandag 7 augustus 2006 20:09 schreef Jerommeke.nl het volgende:
kan het weer wat warmer?
die boeren hebben nu wel weer genoeg regen gehad.
Ben gelukkig twee weken al in Salzburg geweest (vķķr de periode van dit noodweer ...).quote:Dode en veel overlast door noodweer Oostenrijk
WENEN - Hevig noodweer heeft in Oostenrijk veel schade en overlast veroorzaakt. Een kind van twee jaar is in de omgeving van Salzburg omgekomen. De peuter overleed nadat hij was meegesleurd door een beek die door de regen in een woeste stroom was veranderd. Dat hebben de autoriteiten dinsdag gemeld.
Vooral het noorden van het land is zwaar getroffen. De rivier de Donau en een aantal zijrivieren dreigen buiten hun oevers te treden. Tientallen woningen zijn door overvloedige regenval deels onder water komen te staan. Verscheidene wegen en spoorlijnen zijn onbruikbaar geworden.
breaking newsquote:Op woensdag 9 augustus 2006 14:31 schreef indahnesia.com het volgende:
Hier is het nog wel lekker warm
Paarse neerslag? Ik hoop dat die hier wegblijft. Ik heb net mijn huis geschilderdquote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:50 schreef Gijsje het volgende:
De paarse neerslag is zojuist naar eindhoven weggetrokkken.
No shit!quote:Op woensdag 9 augustus 2006 14:31 schreef indahnesia.com het volgende:
Hier is het nog wel lekker warm
Ja godverquote:Op donderdag 10 augustus 2006 08:29 schreef aloa het volgende:
Er zitten flinke buien op de noordzee en inmiddels al boven Nederland![]()
Er zal wel flink wat regen gaan vallen.
quote:Op donderdag 10 augustus 2006 08:32 schreef Gebleekte het volgende:
Iemand enig idee of het zaterdag op de Danceparade in Rotterdam nog een beetje droog blijft?
Zal wel weer niet ..
zaterdag 80% kans op neerslag, volgens het KNMIquote:Op donderdag 10 augustus 2006 08:32 schreef Gebleekte het volgende:
Iemand enig idee of het zaterdag op de Danceparade in Rotterdam nog een beetje droog blijft?
Zal wel weer niet ..
gvd, kan ik weer niet fietsen, moet ik weer met de auto uit...Geen bier dusquote:Op donderdag 10 augustus 2006 10:34 schreef aloa het volgende:
[..]
zaterdag 80% kans op neerslag, volgens het KNMI![]()
taxi of bus, trein.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 10:34 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
gvd, kan ik weer niet fietsen, moet ik weer met de auto uit...Geen bier dus
Bus is mogelijk afhankelijk van waar we naartoe gaan...quote:
Ga je ballonvaren in Meppel of ergens anders? Maakt niet zoveel uit trouwens maar hier kan je een 14 daagse weersverwachting vindenquote:Op donderdag 10 augustus 2006 15:35 schreef p-etr-a het volgende:
Ik ga volgende week als het goed is ballonvaren, en nu wilde ik op internet even kijken of er al wat voorspeld is mbt het weer dan. Het gaat om donderdag 17 augustus. Ik kan het alleen maar vinden tot aan overmorgen en ik snap ook wel dat het na die tijd niet zo nauwkeurig voorspeld kan worden, maar als iemand al enig idee heeft hoor ik het graag.![]()
Vanaf Meppel, dus ik weet niet precies waarheen maar het zal wel niet zo ver zijn toch... Die dingen gaan altijd behoorlijk langzaam.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 15:45 schreef ryan_atwood het volgende:
[..]
Ga je ballonvaren in Meppel of ergens anders? Maakt niet zoveel uit trouwens maar hier kan je een 14 daagse weersverwachting vinden
http://www.zoover.nl/dest(...)?destinationId=51597
Minimaal betekent s'nachtsquote:Op donderdag 10 augustus 2006 16:04 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Vanaf Meppel, dus ik weet niet precies waarheen maar het zal wel niet zo ver zijn toch... Die dingen gaan altijd behoorlijk langzaam.
Maar goed minimaal 13 en maximaal 22 graden dat is nogal uiteenlopend. En die neerslagkans... Hmmm ik hoop dat het gaat lukken.
Dat klinkt wel goed. Hopelijk komt er niet te veel regen.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 16:08 schreef ryan_atwood het volgende:
[..]
Minimaal betekent s'nachtsHet zal dus overdag rond de 22 graden worden
quote:Op donderdag 10 augustus 2006 20:25 schreef i2Them2 het volgende:
Nieuw: Europese radar http://www.meteox.com/
Hier?quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 08:53 schreef aloa het volgende:
Vannacht rond 12 uur onweer gehad en momenteel weer een plensbui hier
Nee hierquote:
Ja, Noord-holland is heftig de lul vanochtend.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 10:26 schreef Againzender het volgende:
Uit Haarlem komen al meldingen van wateroverlast. Niet zo vreemd....
quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 11:50 schreef Vjenne_kloet het volgende:
Hier de hele ochtend al een flets zonnetje (Vriezenveen, Overijssel).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |