We krijgen enkele verdwaalde druppels!quote:Op woensdag 2 augustus 2006 00:21 schreef DemonRage het volgende:
In Eindhoven onweert het, nog zonder neerslag... donders zijn ook nog niet zo hard.
Helaas trekt de bui net te ver bovenlangs, ookal woon ik in het noorden van Eindhoven.
Het lijkt erop dat de hele groep is verdwaaldquote:Op woensdag 2 augustus 2006 00:25 schreef it_was_me het volgende:
[..]
We krijgen enkele verdwaalde druppels!
Zonder neerslag he ?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 00:21 schreef DemonRage het volgende:
In Eindhoven onweert het, nog zonder neerslag... donders zijn ook nog niet zo hard.
Helaas trekt de bui net te ver bovenlangs, ookal woon ik in het noorden van Eindhoven.
bij mij dus 300 KM hier vandaanquote:Op woensdag 2 augustus 2006 00:30 schreef Prowl het volgende:
Het geflits was een uur geleden goed te zien vanuit limburg ook al was het nog een 80km verderop
bron: Jan Visserquote:Ook vandaag overdag plaatselijk veel neerslag uit clusterende buien, onweer en hagel zijn daarbij niet uitgesloten. In buien daalt het kwik soms naar een graad of 15 (gisteren in Hoorn 14,9ē), maximaal wordt het circa 21 graden. Gisteren werd te Eelde nog 23,2ē gemeten. De wind waait vandaag uit het westen en is aan zee en op het IJssel en Markermeer eerst nog krachtig. Verder is er kans op waterhozen. Na een nacht met mist en minima rond lokaal 12 graden, zijn de buien ook morgen van de partij. Omdat er weinig vaart zit in de atmosfeer (pas later op de dag een noordenwind) kan er plaatselijk zeer veel regen vallen. Pas in het weekeinde en dan met name zondag neemt de buiigheid (tijdelijk?) af. De temperatuur loopt op naar 23-24 graden.
Bron: KNMIquote:Voorspellingen voor augustus
Tegen het einde van de week wordt het weer warmer maar een terugkeer van de tropische hitte zit er in elk geval de komende tien dagen niet in. Wat er daarna gebeurt is nog onzeker maar statistisch is de kans groot dat ook augustus een warme maand wordt. Natuurlijk zijn er de bekende "uitzonderingen op de regel" maar uit overgangsregels van juli naar augustus blijkt dat een juli met een gemiddelde temperatuur van 5 graden boven het langjarig gemiddelde een goede kans maakt gevolgd wordt door een augustus die zo'n 2 tot 2,5 graden warmer is dan normaal. Dat heeft vooral te maken met het sterk opgewarmde warme zeewater dat de warmte opslaat. Het effect is dan ook het grootst aan de kust en vooral merkbaar in de geringe nachtelijke afkoeling aan zee. De temperatuur van het zeewater en het IJsselmeer is ongekend hoog. Op de meeste plaatsen langs de kust en op het IJsselmeer worden recordtemperaturen gemeten tussen 20 en 24 graden. Normaal ligt de watertemperatuur rond 18 graden.
ik had geen ideequote:
Waar is dat als ik vragen mag?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 21:08 schreef highway101 het volgende:
Forse regenbuien vanmiddag in 't Noorden.
[afbeelding]
Je hoort dan meer gerommelquote:Op woensdag 2 augustus 2006 22:37 schreef teigan het volgende:
vraagje trouwens: Als je een bliksem hebt die van wolk naar wolk springt, dan kun je daar toch ook wel een donder van horen?
Mijn vriend denkt dat je nooit een donder hoort als de bliksem van wolk naar wolk "springt" maar ik zou niet weten waarom niet zeg maar..
ok, dan noem je het gerommel, dus meer als onweer op afstand oid..quote:
Er is geen enkel verschil tussen wolk-grond ontladingen (CG) of wolk-wolk ontladingen (IC). Volgens mij zijn de donders gewoon gelijk, maar ze donderen iig beide ja.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 22:40 schreef teigan het volgende:
[..]
ok, dan noem je het gerommel, dus meer als onweer op afstand oid..
Maar je hoort dus wel wat..
Die bui ten noorden van ons begint iets actiever te worden lijkt het...
Balen dat er toch nogal wat bomen voorstaan........
Ik ook, maar daarom is het dan ook lekker om weer tegen je partner aan te kruipen!quote:Op donderdag 3 augustus 2006 11:59 schreef firecow het volgende:
Had het af en toe gewoon ff koud in bed![]()
![]()
Oe dan heb ik ook vakantiequote:Op donderdag 3 augustus 2006 12:03 schreef it_was_me het volgende:
[..]
Ik ook, maar daarom is het dan ook lekker om weer tegen je partner aan te kruipen!
En dan nu on-topic: Ze voorspellen weer een golf van hitte volgende week in mijn vakantie![]()
Als ie bij jou ff leeg regent dan heb ik er weinig last vanquote:Op donderdag 3 augustus 2006 12:27 schreef Againzender het volgende:
Hm, een stevige bui nadert Amsterdam zo te zien....
Ja, weet nog steeds niet waar ze dat vandaan halen. Er komt komend weekend even een opleving met temperaturen iets boven normaal (normaal is 22.4), maar boven de 25 gaat het niet worden denk ik. Daarna zakt 't gewoon weer naar normaal, zo rond de 20 graden dus.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 12:03 schreef it_was_me het volgende:
[..]
En dan nu on-topic: Ze voorspellen weer een golf van hitte volgende week in mijn vakantie![]()
altijd zo klote om op te maken of Arnhem nou in het oosten ligt of niet....quote:
Vrijdag regen, zaterdag minder regen, zondag maar een klein kansje op regen. Zondag dan ook lekker aan het water zitten en het Corso kijken he. Als niet alles verregent is vandaag :S Of morgen (vlootshowquote:Op donderdag 3 augustus 2006 18:49 schreef Gebleekte het volgende:
Weet iemand of het komende week ( of het liefst dit weekend nog ) beter weer word?![]()
![]()
Buitje tegen het stof?quote:Op donderdag 3 augustus 2006 18:58 schreef gurbbb het volgende:
Belachelijk harde regen hier in Dordrecht die zeker al een half uur aanhoudt.
Check de foto's:
[afbeelding]
[afbeelding]
Buitje tegen het stof![]()
Vorig jaar was het ook al regen tijdens de corsoquote:Op donderdag 3 augustus 2006 18:52 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Vrijdag regen, zaterdag minder regen, zondag maar een klein kansje op regen. Zondag dan ook lekker aan het water zitten en het Corso kijken he. Als niet alles verregent is vandaag :S Of morgen (vlootshow)
Maar idd, tuindert present!
er trekt een heel smal langgerekt neerslaggebied van noord naar zuid, en als je daar onder zit zit je inderdaad een hele tijd onder flinke neerslag. En Dordt zat daar net onder zo te zienquote:Op donderdag 3 augustus 2006 18:56 schreef Morpheus2002 het volgende:
Het is hier echt hondenweer in Dordrecht. Regent al een paar uur continu
Morgen regen, zaterdag waarschijnlijk af en toe buien en zondag veelal droog.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 20:52 schreef yvonne het volgende:
Ik snap echt niks van die kaarten, maar kan iemand me zeggen hoe het de komende dagen in Verdun (Fr) is?
Netjes.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 21:03 schreef Conflict het volgende:
Ze waren net aan het onderwaterrijden bij ons in de straat:
http://www.youtube.com/watch?v=Ezjk62Uv40E
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |