We krijgen enkele verdwaalde druppels!quote:Op woensdag 2 augustus 2006 00:21 schreef DemonRage het volgende:
In Eindhoven onweert het, nog zonder neerslag... donders zijn ook nog niet zo hard.
Helaas trekt de bui net te ver bovenlangs, ookal woon ik in het noorden van Eindhoven.
Het lijkt erop dat de hele groep is verdwaaldquote:Op woensdag 2 augustus 2006 00:25 schreef it_was_me het volgende:
[..]
We krijgen enkele verdwaalde druppels!
Zonder neerslag he ?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 00:21 schreef DemonRage het volgende:
In Eindhoven onweert het, nog zonder neerslag... donders zijn ook nog niet zo hard.
Helaas trekt de bui net te ver bovenlangs, ookal woon ik in het noorden van Eindhoven.
bij mij dus 300 KM hier vandaanquote:Op woensdag 2 augustus 2006 00:30 schreef Prowl het volgende:
Het geflits was een uur geleden goed te zien vanuit limburg ook al was het nog een 80km verderop
bron: Jan Visserquote:Ook vandaag overdag plaatselijk veel neerslag uit clusterende buien, onweer en hagel zijn daarbij niet uitgesloten. In buien daalt het kwik soms naar een graad of 15 (gisteren in Hoorn 14,9ē), maximaal wordt het circa 21 graden. Gisteren werd te Eelde nog 23,2ē gemeten. De wind waait vandaag uit het westen en is aan zee en op het IJssel en Markermeer eerst nog krachtig. Verder is er kans op waterhozen. Na een nacht met mist en minima rond lokaal 12 graden, zijn de buien ook morgen van de partij. Omdat er weinig vaart zit in de atmosfeer (pas later op de dag een noordenwind) kan er plaatselijk zeer veel regen vallen. Pas in het weekeinde en dan met name zondag neemt de buiigheid (tijdelijk?) af. De temperatuur loopt op naar 23-24 graden.
Bron: KNMIquote:Voorspellingen voor augustus
Tegen het einde van de week wordt het weer warmer maar een terugkeer van de tropische hitte zit er in elk geval de komende tien dagen niet in. Wat er daarna gebeurt is nog onzeker maar statistisch is de kans groot dat ook augustus een warme maand wordt. Natuurlijk zijn er de bekende "uitzonderingen op de regel" maar uit overgangsregels van juli naar augustus blijkt dat een juli met een gemiddelde temperatuur van 5 graden boven het langjarig gemiddelde een goede kans maakt gevolgd wordt door een augustus die zo'n 2 tot 2,5 graden warmer is dan normaal. Dat heeft vooral te maken met het sterk opgewarmde warme zeewater dat de warmte opslaat. Het effect is dan ook het grootst aan de kust en vooral merkbaar in de geringe nachtelijke afkoeling aan zee. De temperatuur van het zeewater en het IJsselmeer is ongekend hoog. Op de meeste plaatsen langs de kust en op het IJsselmeer worden recordtemperaturen gemeten tussen 20 en 24 graden. Normaal ligt de watertemperatuur rond 18 graden.
ik had geen ideequote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |