abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40644487
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 14:40 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Vele mensen hebben het geprobeerd, en die worden zonder pardon teruggestuurd. Tegenwoordig is het al helemaal makkelijk, aangezien alles gekoppeld is aan een database. Bovendien, je ouders staan er toch geregistreerd als Marokkaans burger . Kinderen hebben voor de wet automatisch dan ook een Marokkaanse nationaliteit, dus dan weten ze zo dat je Marokkaan bent.
Jij bent er geweest en staat dus al geregistreerd als Marokkaans staatsburger.
Maar als ik er kom kan Marokko helemaal niet controleren wat het staatsburgerschap van mijn ouders is. Er wordt bij de grens ook niet naar je ouders gevraagd als je je meldt met alleen een NL paspoort.

Voor zover ik weet zou ik best Marokaanse ouders kunnen hebben. Er is geen manier waarop de Marokkaanse douane / administratie zou kunnen weten of dat het geval is .
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 9 augustus 2006 @ 15:04:46 #102
3542 Gia
User under construction
pi_40645023
Op dit moment gaan er nog vele Marokkanen op familiebezoek, met hun nog jonge kinderen. Die worden dan geregistreerd als Marokkaans staatsburger, omdat paps en mams dat zijn. Maar ik neem toch aan dat na drie generaties er nog nauwelijks familie in Marokko woont, omdat ooms en tantes evengoed hier geboren zijn. Ik denk dan ook dat in de toekomst er steeds minder Marokkanen terug naar Marokko gaan, omdat ze totaal geen banden meer hebben met dat land. DAN is het ook niet meer nodig je kinderen nog een tweede nationaliteit te geven. De generatie daarna wordt geboren uit ouders met alleen nog de Nederlandse nationaliteit en geen haan die daar nog naar kraait.

Maar ja, dat erfrecht hè?
pi_40646682
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 14:50 schreef sigme het volgende:

[..]

Jij bent er geweest en staat dus al geregistreerd als Marokkaans staatsburger.
Maar als ik er kom kan Marokko helemaal niet controleren wat het staatsburgerschap van mijn ouders is. Er wordt bij de grens ook niet naar je ouders gevraagd als je je meldt met alleen een NL paspoort.

Voor zover ik weet zou ik best Marokaanse ouders kunnen hebben. Er is geen manier waarop de Marokkaanse douane / administratie zou kunnen weten of dat het geval is .
Nee, als jij er komt niet. Maar er zijn heel veel gevallen waar het dus heel anders in mekaar zit
Allah Al Watan Al Malik
pi_40646738
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 15:04 schreef Gia het volgende:
Op dit moment gaan er nog vele Marokkanen op familiebezoek, met hun nog jonge kinderen. Die worden dan geregistreerd als Marokkaans staatsburger, omdat paps en mams dat zijn. Maar ik neem toch aan dat na drie generaties er nog nauwelijks familie in Marokko woont, omdat ooms en tantes evengoed hier geboren zijn. Ik denk dan ook dat in de toekomst er steeds minder Marokkanen terug naar Marokko gaan, omdat ze totaal geen banden meer hebben met dat land. DAN is het ook niet meer nodig je kinderen nog een tweede nationaliteit te geven. De generatie daarna wordt geboren uit ouders met alleen nog de Nederlandse nationaliteit en geen haan die daar nog naar kraait.

De 2e en 3e generatie die voorheen met hun ouders naar hun land gingen staan dus ook al automatisch geregistreed in Marokko, logica. Het systeem is dus oneindig, en gaat door generaties heen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_40646827
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 15:51 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, als jij er komt niet. Maar er zijn heel veel gevallen waar het dus heel anders in mekaar zit
Ja, daar zal je gelijk in hebben . Bedankt voor je uitleg!
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 9 augustus 2006 @ 16:42:58 #106
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40648534
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 11:53 schreef Gia het volgende:
En wat betreft terugkeren?
Heel veel keren juist wel terug. Als ze 65 zijn.
Wees dus blij dat ze hun oude paspoort mogen houden, want zonder de Marokkaanse nationalteit kom je Marokko niet zo makkelijk meer in.... als immigrant.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 9 augustus 2006 @ 16:48:57 #107
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40648764
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 15:04 schreef Gia het volgende:
Het lost zich ook vanzelf op over een paar generaties. Maar om dat zo te laten lopen moeten we nu de keuze maken tussen altijd Marokkaan en nooit Nederland worden omdat ze hun nationaliteit niet kunnen opgeven, en de uitzondering waarin ze hun eigen nationaliteit kunnen behouden en Nederlander kunnen worden.

Wij kunnen helemaal niets veranderen aan de Marokkaanse wet, en om de Marokkanen daarvoor te straffen om ze dan maar helemaal niet te laten naturaliseren, dat werkt averechts. En eigenlijk probeer ik je dat ook al vanaf mijn eerste posting duidelijk te maken, laat ze NU Nederlander en Marokkaan zijn, en dan lost dit probleem zich vanzelf op over een aantal generaties.
quote:
Als ze op een gegeven moment niets meer te erven hebben in Marokko, lost dat zich ook wel weer op.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_40653637
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 12:48 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De Marokkaanse doanier ziet wel het verschil tussen achternamen.
Van Persie ook?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_40664312
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 00:50 schreef maartena het volgende:

[..]

Dat is dus wel relevant, omdat de Nederlandse staat namelijk geen enkel recht heeft om die banden met het oorspronkelijke land los te koppelen. Voor Marokko blijft een Marokkaan gewoon een Marokkaan. De Marokkaan mag in Nederland zijn paspoort gaan verbranden, en ritueel zweren dat ie geen Marokkaan meer is, maar daarmee heeft ie zijn nationaliteit nog niet verloren. Vergeet niet dat er een groot verschil is tussen het hebben van een nationaliteit en het hebben van een paspoort.
Nuancering: De NL'se staat koppelt niets los. Zij verbiedt slechts het hebben van een tweede paspoort. Het is dan de keuze van de persoon in kwestie waar hij voor kiest. En de andere overheid of zij halsstarrig blijft in haar beleid.
quote:
Nederland heeft in principe twee keuzes.

1) Marokkanen pertinent het Nederlanderschap weigeren.
2) Een uitzondering maken zodat Marokkanen toch ook Nederlander kunnen worden.
Nederland behoeft geen keuze te maken. De overheid stelt slechts een verbod in. Dan is het kiezen voor de dubbele-paspoort-bezitters hoe zij die situatie oplossen. Misschien zou de Marokkaanse overheid eens een uitzondering moeten maken. Waarom wordt dat idee niet geopperd als oplossing voor deze kwestie? Waarom zou je het als een vaststaand gegeven beschouwen terwijl zij de boel chanteren?
quote:
Wat is precies jouw probleem met het feit dat ik een mogelijkheid heb om terug te keren naar Nederland?
Oh, van mij mag je. Maar op grotere schaal en bij grotere cultuurverschillen zoals bij Marokkanen werkt het de integratie tegen.
quote:
Wellicht.
Jammer dan dat je er verder niet op ingaat.

Wat gebeurt er eigenlijk als een Marokkaan die hier geboren wordt niet bij de Marokkaanse ambassade wordt opgegeven en alleen een Nederlands paspoort bezit? Komt hij Marokko dan niet meer in? En hoe controleren ze dat?
quote:
En wat gelijkheid betrefd: Het is een stuk ongelijker om Marokkanen, Grieken, Fransen, Italianen, en anderen pertinent te weigeren het Nederlandschap aan te nemen.
Waarom? Je hebt een eis die voor iedereen gelijk is: geen andere paspoorten naast het Nederlandse.
quote:
Die zijn voor de Belgische regering gewoon Belg, en de Belgische regering erkend ze niet meer als Griek of Marokkaan. In feite zijn ze nog gewoon Griek en Marokkaan, en kunnen ze bij bezoek in Griekenland of Marokko gewoon een Grieks paspoort of Marokkaans paspoort afhalen zonder dat de Belgische overheid er iets aan kan doen. De Dubbele nationaliteit bestaat dus in feite wel in Belgie, maar volgens de wet mag het niet. Tevens mag men in Belgie niet iemand arresteren of de Belgische nationaliteit afnemen alleen gebaseerd op het feit dat ze ook nog een buitenlands paspoort dragen.
Wat is dan het nut van het verbod als er verder niets tegen gedaan wordt?
quote:
Ik denk dat de aversie tegen de dubbele nationalteit in Nederland voornamelijk gebaseerd is ook de vooroordelen jegens Marokkanen. Mensen willen het liefste eigenlijk van al die Marokkanen af, en komen met topics zoals deze om ze weer terug te krijgen in hun eigen land.
Zoals je zelf al zegt lijkt me dat niet waarschijnlijk: Als ze van Marokkanen af willen dan zou dat soort mensen juist blij moeten zijn met de dubbele paspoorten.
quote:
De Nederlandse overheid heeft trouwens al eens een diplomatieke missie naar Marokko gestuurd om dit op te lossen, maar kreeg nul op het request. En tja, als je dan de keuze hebt om ze altijd maar Marokkaan te laten, of nu Nederlander te maken zodat ze bij de 3e generatie ook echt Nederlander zijn..... dan lijkt me de keuze erg duidelijk.
Helaas ja. Maar het blijft chantage en in de plaats dat het "ons" probleem wordt kan je er ook "hun" probleem van maken door het te verbieden. Wie weet hoe snel de Marokkaanse overheid dan om de tafel wil zitten.

Het enige steekhoudende argument dat steeds in een andere vorm terugkomt is "het mag niet van de Marokkaanse overheid dus dan moet Nederland zich maar schikken aan hun regels." Behalve het voor mij zwaarwegend principiële bezwaar blijft ook mijn argument staan dat ook het toelaten van buitenlandse wetgeving in Nederland voor mensen met een Nederlands paspoort principiëel onjuist is en niet verenigbaar met de grondwet. Op beide argumenten ben je niet ingegaan. Ook blijf ik erbij dat het voor de integratie beter zou zijn als -tweede of derde generatie- Marokkanen in Nederland alleen een Nederlands paspoort zouden hebben. Helaas heeft de Nederlandse overheid al veel te veel toegegeven om de Marokkaanse identiteit zoveel mogelijk in stand te houden waardoor ik me afvraag hoeveel goed een verbod nog zou doen, maar toch.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  donderdag 10 augustus 2006 @ 01:12:06 #110
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40670091
Het grootste probleem is eigenlijk dat je met het verbieden van de dubbele nationaliteit dus niets oplost. Dit is in Belgie ook gebleken, en daar gaan steeds meer stemmen op om het weer in te stellen.

Het eerste probleem is dat niemand staatsloos kan zijn. Althans, niet volgens de Nederlandse wet en EU verdragen. Dat betekend dus in feite dat iemand ten alle tijde eerst Nederlander word, pas daarna de oude nationaliteit opgeeft. Aangezien Nederland geen enkele bevoegdheid heeft over de nationaliteit van een ander land, tenzij dit specifiek is vastgelegd in een verdrag, moet Nederland er dus maar van uitgaan dat de persoon die zojuist Nederlander is geworden ook inderdaad de andere nationaliteit opgeeft.

Het tweede probleem is dat het bezitten van een andere nationaliteit, op wat voor manier dan ook in principe geen strafbaar feit is, en zeker niet gebruikt kan worden om de Nederlandse nationaliteit af te nemen. Zodra de Nederlandse nationaliteit is gegeven, kan deze alleen nog maar worden afgenomen wanneer er sprake is van hoogverraad, terrorisme, overtreding van de oorlogswet, genocide wet, en folteringswet.

Eigenlijk is de hele dubbele nationalteit een farce die door geen van beide zijden te controleren valt. En tja... als je dan keuzes moet maken, dan kun je het beter legaal houden in plaats van tijd, geld en moeite erin te steken om te voorkomen dat een Marokkaan bij een ander EU consulaat gewoon een paspoort haalt.

Het laatste probleem is dat als ze nooit Nederlander mogen/kunnen worden dat je over 5 generaties nog met Marokkanen zit, terwijl dat als ze Nederlander worden de kans enorm groot is dat het ook daadwerkelijk alleen nog maar Nederlanders zijn over een paar generaties. Het is eigenlijk sowieso al te te laat, want de generatie Marokkanen die wij bestempelen als "probleemmarokkanen" zijn voor het overgrote deel al Nederlander, en die nationaliteit pak je niet meer af.

De voorstellen om het Nederlandschap weer in te nemen bij ernstige criminaliteit zijn al gestrand in de Tweede Kamer, en eigenlijk heb je het dan hooguit over een paar honderd per jaar. Er zitten momenteel zo'n 1200 Marokkanen in de gevangenis, waarvan een deel voor de ernstige delicten waar Verdonk het vorig jaar over had. Mensen schijnen te denken dat we Nederland kunnen opschonen van Marokkanen met dit soort wetten, maar in de praktijk blijft het hoe dan ook een erg ingewikkelde zaak om de nationaliteit weer af te nemen.

En dan blijft dus gewoon over dat we de integratie zo goed en zo kwaad als het gaat moeten laten werken. Verdonk's voorstellen zijn al verwaterd, Wilders krijgt nooit genoeg steun, en de kans is vrij groot dat we de komende 4 jaar met een Bos kabinet zitten. Voorlopig kunnen we dit akkefietjes dus weer in de ijskast zetten.
-
pi_40673413
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 01:12 schreef maartena het volgende:
Het grootste probleem is eigenlijk dat je met het verbieden van de dubbele nationaliteit dus niets oplost. Dit is in Belgie ook gebleken, en daar gaan steeds meer stemmen op om het weer in te stellen.

Het eerste probleem is dat niemand staatsloos kan zijn. Althans, niet volgens de Nederlandse wet en EU verdragen. Dat betekend dus in feite dat iemand ten alle tijde eerst Nederlander word, pas daarna de oude nationaliteit opgeeft. Aangezien Nederland geen enkele bevoegdheid heeft over de nationaliteit van een ander land, tenzij dit specifiek is vastgelegd in een verdrag, moet Nederland er dus maar van uitgaan dat de persoon die zojuist Nederlander is geworden ook inderdaad de andere nationaliteit opgeeft.

Het tweede probleem is dat het bezitten van een andere nationaliteit, op wat voor manier dan ook in principe geen strafbaar feit is, en zeker niet gebruikt kan worden om de Nederlandse nationaliteit af te nemen. Zodra de Nederlandse nationaliteit is gegeven, kan deze alleen nog maar worden afgenomen wanneer er sprake is van hoogverraad, terrorisme, overtreding van de oorlogswet, genocide wet, en folteringswet.

Eigenlijk is de hele dubbele nationalteit een farce die door geen van beide zijden te controleren valt. En tja... als je dan keuzes moet maken, dan kun je het beter legaal houden in plaats van tijd, geld en moeite erin te steken om te voorkomen dat een Marokkaan bij een ander EU consulaat gewoon een paspoort haalt.

Het laatste probleem is dat als ze nooit Nederlander mogen/kunnen worden dat je over 5 generaties nog met Marokkanen zit, terwijl dat als ze Nederlander worden de kans enorm groot is dat het ook daadwerkelijk alleen nog maar Nederlanders zijn over een paar generaties. Het is eigenlijk sowieso al te te laat, want de generatie Marokkanen die wij bestempelen als "probleemmarokkanen" zijn voor het overgrote deel al Nederlander, en die nationaliteit pak je niet meer af.

De voorstellen om het Nederlandschap weer in te nemen bij ernstige criminaliteit zijn al gestrand in de Tweede Kamer, en eigenlijk heb je het dan hooguit over een paar honderd per jaar. Er zitten momenteel zo'n 1200 Marokkanen in de gevangenis, waarvan een deel voor de ernstige delicten waar Verdonk het vorig jaar over had. Mensen schijnen te denken dat we Nederland kunnen opschonen van Marokkanen met dit soort wetten, maar in de praktijk blijft het hoe dan ook een erg ingewikkelde zaak om de nationaliteit weer af te nemen.

En dan blijft dus gewoon over dat we de integratie zo goed en zo kwaad als het gaat moeten laten werken. Verdonk's voorstellen zijn al verwaterd, Wilders krijgt nooit genoeg steun, en de kans is vrij groot dat we de komende 4 jaar met een Bos kabinet zitten. Voorlopig kunnen we dit akkefietjes dus weer in de ijskast zetten.
Eerst bewijzen dat je de andere nationaliteit niet meer bezit.

Klaar weer een probleem minder
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 10 augustus 2006 @ 07:13:09 #112
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40675069
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 02:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Eerst bewijzen dat je de andere nationaliteit niet meer bezit.
Dat kan dus niet.... De meeste landen laten namelijk niet toe dat je de nationaliteit opgeeft als je daardoor staatsloos word. Je kunt dus niet eerst een nationaliteit opgeven, en dan fijn staatsloos een Nederlands paspoort halen. Zeker niet als je per ongeluk door een administratieve fout opeens geweigerd word.

Stap 1: Men word Nederlander.
Stap 2: Men doet afstand van de andere nationaliteit.

In veel landen zal stap 2 automatisch gaan zodra ze weten dat je Nederlander bent. Binnen de EU is het geen probleem vanwege verdragen waarbij informatie word uitgewisseld. Maar met veel andere landen is dus geen enkel verdrag.

Tja, jij wilt ook altijd van die dingen die wettelijk vrijwel onmogelijk zijn uit te voeren.
-
pi_40675221
Ja die dag maakt echt wat uit
  donderdag 10 augustus 2006 @ 09:19:09 #114
3542 Gia
User under construction
pi_40676057
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 16:42 schreef maartena het volgende:

[..]

Wees dus blij dat ze hun oude paspoort mogen houden, want zonder de Marokkaanse nationalteit kom je Marokko niet zo makkelijk meer in.... als immigrant.
Veel kinderen groeien op in Marokko en komen op hun 15de naar Nederland. Want vanaf je 15de bouw je recht op AOW op.
Als ze 65 zijn vertrekken ze weer naar Marokko om daar hun AOW uit te geven.

Dus, tot hun 15de gaan er sloten kinderbijslag naar marokko en vanaf hun 65ste sloten AOW.

Hoezo profiteren van een dubbel paspoort.
  donderdag 10 augustus 2006 @ 09:25:16 #115
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40676145
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 07:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ja die dag maakt echt wat uit
Het Nederlands Staatsburgerschap verkrijg je niet in 1 dag, sterker nog het duurt zo rond een jaar. En geloof mij maar, de Nederlandse bureacratie is echt niet zo efficient dat jij binnen een dag na het inleveren van een bewijsje dat je geen andere nationaliteit meer hebt ook meteen je Nederlanderschap krijgt. En dan heb ik het nog niet eens over de bureaucratische ellende die iemand wellicht door moet worstelen in het thuisland om dat staatsburgerschap op te geven.

Het zou wel mooi zijn als je het opgeven van, en het verkrijgen van een nationaliteit mooi precies op 1 dag kunt regelen. Helaas, de Nederlandse bureacratie heeft toch echt heel wat meer ambtenaren nodig om dat voor elkaar te krijgen..... en dan nog bestaat de kans op fouten, en daarmee dus staatsloosheid.

Helaas, maar het gaat niet zo makkelijk als jij wil.
-
  donderdag 10 augustus 2006 @ 09:32:23 #116
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40676266
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 09:19 schreef Gia het volgende:

[..]

Veel kinderen groeien op in Marokko en komen op hun 15de naar Nederland. Want vanaf je 15de bouw je recht op AOW op.

Dus, tot hun 15de gaan er sloten kinderbijslag naar marokko en vanaf hun 65ste sloten AOW.

Iemand die geen Nederlands paspoort heeft kan ook kinderbijslag genieten, en ook AOW opbouwen, en ook AOW ontvangen. Dat probleem los je dus niet op met slechts 1 paspoort. Zolang je legaal inwoner bent van Nederland bouw je AOW op.

Het probleem hier is dat men kinderbijslag krijgt voor kinderen die niet legaal in Nederland (kunnen/willen) verblijven, en dat klopt natuurlijk niet. Dat is verder een ander probleem natuurlijk (open er een topic over) en kan niet opgelost worden met het verbieden van de dubbele nationaliteit.

En ik denk dat het probleem van kinderen in Marokko zich ook vanzelf oplost. De 2e en 3e generatie Marokkanen die nu in Nederland zitten zullen hun kinderen niet terugbrengen naar Marokko. Uithuwelijkingen gaan ook gestaag omlaag, ze nestelen zich langzaam in de Nederlandse maatschappij. Laat ze dat dan ook gewoon doen als Nederlander, wat kan het ons verrotten dat ze nog een paspoort van een ander land erop na houden.
-
pi_40677335
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 09:19 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja hoor, waarom nou weer leugens gaan verspreiden. Heb jij cijfers van het aantal AOW-ers die permanent in Marokko verblijven? Heb jij percentages m.b.t het aantal kinderen in Nederland die tot hun 15e in Marokko zaten? De meeste kinderen alhier zijn gewoon in NL geboren en niet in Marokko. En als ze al in Marokko zijn geboren, zijn ze meestal na hun 2e levensjaar naar Nederland verscheept. Waarom zouden die mensen vanaf hun 65'ste niet mogen genieten van hun AOW in een ander land eigenlijk? Ze hebben er ook hard voor gewerkt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_40680348
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 01:12 schreef maartena het volgende:
[...]
Het eerste probleem is dat niemand staatsloos kan zijn.
Dat lijkt me niet zo'n probleem. In de eerste plaats speelt dat sowieso niet als het gaat om mensen die hier worden geboren. Die vragen hier gewoon een paspoort aan en lopen dan NIET langs de Marokkaanse ambassade. Bovendien kan je een NL's paspoort aanvragen en als je die ophaalt lever je je andere paspoort in. Probleem opgelost.
quote:
Je hoeft het niet strafbaar te stellen. Verbiedt het alleen. Een Nederlandse nationaliteit is niet geldig als daarnaast ook een andere nationaliteit bestaat.
quote:
Ze mogen het wel... alleen niet half. Het is alles of niets. De "probleemmarokkanen" hebben ook een Marokkaans paspoort. Dus waarom zou je dan te laat zijn? Als je het verbiedt dan moet je het voor iedereen verbieden.
quote:
Verdonk's voorstellen zijn al verwaterd, Wilders krijgt nooit genoeg steun, en de kans is vrij groot dat we de komende 4 jaar met een Bos kabinet zitten. Voorlopig kunnen we dit akkefietjes dus weer in de ijskast zetten.
Sad, but true.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_40680778
Van mij mogen ze vanaf vandaag de wet veranderen en iedere moslim die veroordeeld is terugsturen

Onze vrijheid is belangrijker
  donderdag 10 augustus 2006 @ 16:35:17 #120
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40687481
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 12:09 schreef sizzler het volgende:
Dat lijkt me niet zo'n probleem. In de eerste plaats speelt dat sowieso niet als het gaat om mensen die hier worden geboren. Die vragen hier gewoon een paspoort aan en lopen dan NIET langs de Marokkaanse ambassade. Bovendien kan je een NL's paspoort aanvragen en als je die ophaalt lever je je andere paspoort in. Probleem opgelost.
Niet echt. Zoals ik al eerder zei is het bezit van een paspoort iets anders dan het hebben van een nationaliteit. Je hoeft geen paspoort te hebben om Nederlander te zijn, en je hoeft geen paspoort te hebben om Marokkaan te zijn. Een paspoort is slechts een papieren boekje. Je nationaliteit word legaal gezien bepaald door de overheid van je thuisland.

Als Achmed Mohamed zijn paspoort aan de gemeente geeft, word de naam niet magisch geschrapt uit het register in Marokko. Met andere woorden, als Achmed Mohamed weer naar een Marokkaans consulaat loopt, dan ziet de Consul dat ie Marokkaan is, en drukt em weer een paspoort in zijn handen.

Hoe voorkom je dat ze NIET langs het consulaat lopen? Tja, mooie gedachte..... zet er een hoge muur omheen mischien? En vervolgens gaan alle Marokkanen naar het Marokkaans consulaat in Parijs, in een land dat de dubbele nationaliteit zonder problemen ondersteund.
quote:
Je hoeft het niet strafbaar te stellen. Verbiedt het alleen. Een Nederlandse nationaliteit is niet geldig als daarnaast ook een andere nationaliteit bestaat.
Tja, dat is dus een legale kwestie die niet zomaar in de boeken gezet kan worden. Ten eerste heeft de Nederlandse staat eigenlijk geen enkel bewijs dat er een tweede nationaliteit bestaat omdat er buiten de EU om geen informatie word uitgewisseld over de nationaliteit van een persoon. Wellicht kunnen ze er achter komen door bij een huiszoeking een ander paspoort te vinden, zoals bij die gek die van Gogh om zeep geholpen heeft is gebeurd.

Hoe dan ook, een nationaliteit heb je, of die heb je niet. Je kunt een nationaliteit niet als "niet geldig" verklaren totdat je het andere paspoort ritueel verbrand ofzo. Zeker niet gezien dat men in Marokko dus gewoon de naam gewoon in het register laat staan. En op het moment dat we zo onzorgvuldig om gaan springen met de Nederlandse nationaliteit, ligt onze nationaliteit ook meteen aan een zijden draadje..... en dat allemaal omdat wij het niet leuk vinden dat Marokkanen een tweede paspoort mogen houden. Boo fucking hoo.

Men maakt van een mug een olifant. Voor Nederland kleeft er eigenlijk geen nadeel aan het feit dat men ook nog een andere nationaliteit heeft. Voor AOW en Kinderbijslag hoef je sowieso geen Nederlander te zijn. Sterker nog, zolang Marokko vasthoud aan die achterlijke wet van ze, heeft Nederland legaal nog een kans om bij ernstige criminaliteit de Marokkaan terug te sturen. Als alleen het Nederlanderschap mogelijk zou zijn, dan garandeer ik je dat we binnen 10 jaar echt keihard vastgeketend zitten aan alle Marokkanen.

Maar goed, het overgrote deel van de Marokkanen zijn al Nederlander, en blijven ook gewoon Nederlander, en daar is niets aan te doen.
-
pi_40688150
Waarom kan Nieuw Zeeland het wel?
  donderdag 10 augustus 2006 @ 18:13:43 #122
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40689008
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 17:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waarom kan Nieuw Zeeland het wel?
Wat kan Nieuw Zeeland wel, en onderbouw dat eens?
-
pi_40689369
Niet dat ik het wenselijk vind, maar ik denk dat als een NL-marokkaan een brief stuurt naar de Marokkaanse ambassade met het bericht dat hij/zij afstand wil doen van de Marokkaanse nationaliteit, dat dat dan gewoon geregeld is. (ik ken een geval waarbij dat is gebeurt, alleen bij een ander land, dat wel.)
pi_40703131
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 18:45 schreef fokje het volgende:
Niet dat ik het wenselijk vind, maar ik denk dat als een NL-marokkaan een brief stuurt naar de Marokkaanse ambassade met het bericht dat hij/zij afstand wil doen van de Marokkaanse nationaliteit, dat dat dan gewoon geregeld is. (ik ken een geval waarbij dat is gebeurt, alleen bij een ander land, dat wel.)
Eh.. nou nee niet dus. Dit soort dingen worden niet geregeld door wat in sommige landen kan, maar door de betreffende nationale wet van het land in kwestie. En de Marokkaanse heeft geen optie voor 'afstand doen van Marokkaanse nationaliteit'. Wie eenmaal in de Marokkaanse boeken staat als Marokkaans, kan daaruit niet verwijderd worden.
pi_40703171
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 12:09 schreef sizzler het volgende:

Ze mogen het wel... alleen niet half. Het is alles of niets. De "probleemmarokkanen" hebben ook een Marokkaans paspoort. Dus waarom zou je dan te laat zijn? Als je het verbiedt dan moet je het voor iedereen verbieden.
Leg eens uit? Hoe wou je een regeling in elkaar knutselen voor de mensen die nu zowel een Nederlandse als een Marokkaanse nationaliteit bezitten?
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 09:36:14 #126
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40703497
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 09:18 schreef sigme het volgende:
Leg eens uit? Hoe wou je een regeling in elkaar knutselen voor de mensen die nu zowel een Nederlandse als een Marokkaanse nationaliteit bezitten?
Hij zal wel met "gewoon afpakken" komen, maar ik heb zo'n flauw vermoeden dat hij niet helemaal doorheeft wat voor zware legale lading er aan een staatsburgerschap kleeft. Het is ook geen simpele materie, en je kunt je staatsburgerschap slechts zeer beperkt op onvrijwillige basis kwijtraken.
-
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 09:51:52 #127
3542 Gia
User under construction
pi_40703891
Vraagje:
In België is een dubbele nationaliteit niet toegestaan. Dus Marokkanen in België blijven Marokkaan?
Of kunnen ze om Belg te worden wel van hun Marokkaanse nationaliteit af?
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 09:57:33 #128
3542 Gia
User under construction
pi_40704041
Oh, die hebben andere methoden:
quote:
Tijdens de periode 1985-2003 kwamen er niet minder dan 77.990 Marokkanen naar
België. Op 5 september 2005 verbleven er volgens de cijfers van de Dienst
Vreemdelingenzaken 81.116 Marokkanen op legale wijze in België, ondanks het feit
dat tienduizenden Marokkanen de voorbije jaren de Belgische nationaliteit verkregen
hebben en in de Belgische statistieken niet langer als Marokkaan beschouwd
worden.
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 10:05:36 #129
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_40704250
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 14:16 schreef misantropia het volgende:
Als Hirsi Ali al door zoiets kleins als liegen (in vergelijking met ergere criminaliteit) uit het land word gezet (waar links heel blij om was) dan mogen die marokkanen die moorden verkrachten en stelen al helemaal het land uit worden geschopt
Door het liegen heeft zij "het Nederlanderschap nooit verkregen", ze wordt daarom uitgezet, deze Marokkaantjes hebben hun paspoort op een eerlijke wijze verkregen, zijn dus Nederlander, zij zijn DAARNA pas in de fout gegaan.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 10:07:03 #130
13462 BansheeBoy
pi_40704290
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 19:09 schreef sizzler het volgende:
Dubbele paspoorten mogen wat mij betreft sowieso worden afgeschaft. Je hebt de Nederlandse nationaliteit of je hebt die niet. Maar geen twee. Laat ze zelf maar kiezen welk paspoort meer waarde voor ze heeft. Dan kan die worden behouden en de andere worden opgegeven.
Dan kies ik wel voor de Nederlandse (vanwege de voordelen), de Marokkaanse kan ik toch niet afwijzen, dat is daar bij wet geregeld, ik blijf tot mijn dood Marokkaan.
En daarbij: heb ik dan nog steeds 2 nationaliteiten.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_40704349
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 09:51 schreef Gia het volgende:
Vraagje:
In België is een dubbele nationaliteit niet toegestaan. Dus Marokkanen in België blijven Marokkaan?
Dat laatste is geen optie. Dus moet het het eerste zijn.
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 10:11:21 #132
13462 BansheeBoy
pi_40704401
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 17:49 schreef Gia het volgende:

[..]

Erfrecht. Ze WILLEN ook geen afstand doen van hun Marokkaans paspoort, zelfs al zou het mogen.
Met Marokkaans paspoort erven ze later de huizen die nu gebouwd worden van kinderbijslaggeld.
Dat is dus onzin: heb je bronnen voor dergelijke beweringen? Of praat je maar wat?

²
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 10:13:08 #133
13462 BansheeBoy
pi_40704439
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 20:34 schreef Gia het volgende:

Waarom geven ze nog steeds hun kinderen aan in Marokko? Waarom niet alleen het Nederlanderschap?
Omdat we Marokkaan willen blijven, dat snap jij toch ook wel? Wij willen een sterke binding blijven houden met het vaderland. Maar, hoezo is dit relevant?

²
pi_40704548
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 10:05 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Door het liegen heeft zij "het Nederlanderschap nooit verkregen", ze wordt daarom uitgezet,
Behalve dat het niet het geval bleek; dus had ze het Nederlanderschap wél verkregen. En is ze niet uitgezet. Oh ja, en dat zou ze ook niet worden als ze geen Nederlander was gebleken.
quote:
deze Marokkaantjes hebben hun paspoort op een eerlijke wijze verkregen, zijn dus Nederlander, zij zijn DAARNA pas in de fout gegaan.
De Marokkaantjes die als Nederlander geboren zijn, zijn nooit Nederlander geworden. Ze zijn het. Geen geboren Nederlander kan het staatsburgerschap worden afgenomen (muv hoogverraad etc). Er kan wel afstand van gedaan worden, vrijwillig.

Marokkanen die op latere leeftijd genaturaliseerd zijn kunnen (onder zeer strikte voorwaarden) dat Nederlanderschap verliezen. Zie alle opties die in het AHA debat zijn gepasseerd. Maar het zijn van een ettertje is onvoldoende reden.
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 10:18:20 #135
13462 BansheeBoy
pi_40704589
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 20:44 schreef Gia het volgende:

[..]

Ken overigens heel wat goed geïntegreerde Chinezen, Spanjaarden en Portugezen, zonder Nederlandse nationaliteit.
Dus maak je de dubbele paspoortsituatie belangrijker dan die is. Ik snap die ophef ook niet helemaal hoor. Als de integratie toch niet wordt verhinderd of gestimuleerd: welke nadelen ondervinden jullie dan hiervan? Gewoon onderbuikgevoelens denk ik.

²
pi_40707414
Nederland moet zich harder opstellen in de paspoortenkwestie en moet met een land als Marokko om tafel om een eind te maken aan de bestaande situatie dat Marokkanen hun nationaliteit niet kunnen kwijtraken. Zo gauw dat is geregeld, moet Nederland onmiddellijk België en Denemarken achterna en een eind maken aan het dubbele staatsburgerschap. Mensen met een dubbel paspoort mogen dan kiezen welke nationaliteit ze willen behouden en gaan/blijven wonen in het betreffende land. Dit maakt een eind aan alle geneuzel over uitzettingen en dergelijke. Ooit-Marokkaanse Nederlanders worden dan gewoon voor het Nederlandse strafrecht berecht en uitzetting naar Marokko is daarbij geen optie; ze zijn immers alleen Nederlander. De straffen moeten overigens wel veel strenger worden. Het zou raadzaam zijn om dat te regelen nog *voordat* het dubbele staatsburgerschap wordt ingetrokken.
pi_40707505
Je zou ook gewoon wat aan criminaliteit kunnen doen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 16:41:06 #138
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40716376
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 09:51 schreef Gia het volgende:
Vraagje:
Voor de Marokkaanse authoriteiten blijven ze altijd Marokkaan, en ze komen ook niet van hun Marokkaanse nationaliteit af. Alleen erkent de Belgische overheid niet meer dat ze Marokkaan zijn.

Het is dus eigenlijk een soort oogkleppen op, een Marokkaan kan met zijn paspoort voor een ambtenaar staan en zeggen: "Ja maar kijk nou, ik ben terug van vakantie en heb nu ook weer een Marokkaans paspoort", waarop de Belgische ambtenaar zegt: "Welk paspoort, ik zie helemaal niets, je bent gewoon Belg!".

Ze worden dus gewoon Belg, zijn voor de Belgische overheid alleen Belg, maar in de praktijk blijven ze gewoon Marokkaan, omdat de Belgische overheid de Marokkaanse nationaliteit nooit kan afpakken, dat kan namelijk alleen de Marokkaanse overheid.

Het is dus alleen een kwestie van erkennen. In theorie zouden we dat in Nederland ook kunnen doen, maar daarme voorkomen we niet dat Marokkanen bij de eerst volgende vakantie naar Marokko alsnog voor hun kinderen een paspoort halen. Er gaan momenteel verhalen op om de dubbele nationalteit weer in te voeren in Belgie, zoals hier in een interview met de minister van buitenlandse zaken, en hier in een artikel over de dubbele nationaliteit. Hier staan cijfers over de nieuwe Belgen, en in deze PDF staat dat er meer dan 100.000 Marokkanen in Belgie zijn die zowel de Marokkaanse als Belgische nationaliteit hebben.

In het kort komt het er gewoon op neer, en dat is rechts technisch maar goed ook, dat de Belgische nationaliteit niet kan worden afgenomen simpelweg gebaseerd op het feit dat je toevallig nog een ander hebt behouden. En wederom, een paspoort is iets anders dan het hebben van een nationaliteit. In zo geld het trouwens in verreweg de meeste landen, zelfs in de donkerste landen van Afrika kan je niet zomaar iemands nationaliteit afpakken. Althans, niet onvrijwillig.

Als een Nederlander ergens in het buitenland woont, en een andere nationaliteit aanvraagt, dan verliest ie automatisch de Nederlandse nationaliteit. Althans op papier, want eenmaal terug in Nederland kan deze persoon gewoon weer even een Nederlands paspoort halen.

Het is oncontroleerbaar. En een invoering van een compleet verbod op de dubbele nationaliteit veroorzaakt denk ik meer problemen, en kost meer tijd/geld van ambtenaren om zaken na te zoeken, dan dat het oplost.

Er zijn goede en geldige redenen waarom in Nederland en vrijwel alle andere westerse landen de dubbele nationaliteit beperkt is toegestaan. En dat is echt niet om de Marokkanen voor te trekken ofzo.
-
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 16:51:14 #139
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40716594
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 11:57 schreef dVTB het volgende:
Nederland moet zich harder opstellen in de paspoortenkwestie en moet met een land als Marokko om tafel om een eind te maken aan de bestaande situatie dat Marokkanen hun nationaliteit niet kunnen kwijtraken.
De Nederlandse regering heeft al eens een delegatie gestuurd naar Marokko om te zien of ze niet een verdrag konden bewerkstelligen zodat Marokkanen via een speciaal request de Marokkaanse nationaliteit konden opgeven bij naturalisatie tot Nederlander. Helaas werden ze vierkant uitgelachen en weer teruggestuurd met de mededeling dat dit niet ging gebeuren.
quote:
Zo gauw dat is geregeld, moet Nederland onmiddellijk België en Denemarken achterna en een eind maken aan het dubbele staatsburgerschap.
Tja, en het grappige is dat Belgie eigenlijk juist van dat verbod af lijkt te willen, zoals in mijn bovenstaande post in diverse artikelen word aangegeven, maar dat het alleen nog een kwestie is van politieke onwil. Het werkt namelijk niet. Over Denemarken kan ik niet snel iets terugvinden aangezien ik geen Deens spreek. Maar in het Engels vond ik al wel snel terug dat bij de Britse ambassade in Kopenhagen het bestaan van de dubbele nationaliteit bij Britten/Denen word erkend, en dat een Zuid-Afrikaan met twee nationaliteiten zonder problemen naar Denemarken kon komen.
-
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 16:57:18 #140
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40716738
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 09:57 schreef Gia het volgende:
Oh, die hebben andere methoden:

Vreemdelingenzaken 81.116 Marokkanen op legale wijze in België, ondanks het feit
dat tienduizenden Marokkanen de voorbije jaren de Belgische nationaliteit verkregen
worden.
Ja, selectief quoten kunnen we allemaal natuurlijk. Je laat voor eigen gemak een regel uit dat artikel weg.....
quote:
worden. Tijdens de periode van 1 januari 1991 tot 1 juli 2002 verkregen 108.333
Marokkanen de Belgische nationaliteit met behoud van hun Marokkaanse
nationaliteit.
De kinderen van deze ‘nieuwe Belgen’ verkrijgen eveneens allemaal
automatisch het Belgische staatsburgerschap.
Bron.
-
pi_40718069
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 16:51 schreef maartena het volgende:

De Nederlandse regering heeft al eens een delegatie gestuurd naar Marokko om te zien of ze niet een verdrag konden bewerkstelligen zodat Marokkanen via een speciaal request de Marokkaanse nationaliteit konden opgeven bij naturalisatie tot Nederlander. Helaas werden ze vierkant uitgelachen en weer teruggestuurd met de mededeling dat dit niet ging gebeuren.
Wie niet luisteren wil moet maar voelen dus iedere criminele Marokkaan zonder Nederlands paspoort terug naar Marokko

Als je het Europees regelt past Marokko vanzelf de wet aan en bovendien zullen de Marokkanen die nu in Europa wonen met een dubbele nationaliteit ook druk gaan uitoefenen
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 17:55:01 #142
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40718333
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 17:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Als je het Europees regelt past Marokko vanzelf de wet aan en bovendien zullen de Marokkanen die nu in Europa wonen met een dubbele nationaliteit ook druk gaan uitoefenen
Tja, dan heb je alleen het probleem dat de helft van de EU de dubbele nationaliteit volledig toestaat (waaronder Frankrijk, Italie en Groot Brittanië), en de andere helft het in beperkte vorm toestaat (zoals Duitsland, Spanje, en ook Nederland), en dat er slechts 2 landen zijn die het niet toestaan....

Wat kan het Italië, Frankrijk en Groot Brittanië nou in hemelsnaam schelen dat de Marokkanen hun nationaliteit altijd behouden? Zij kennen de dubbele nationalteit, en waarom zullen zij zich moeten inzetten voor een dergelijk verdrag? En van wat ik zo in de media lees maakt het voor Spanje en Duitsland ook niet veel uit.

En ik denk dat de zaak met dubbele nationaliteiten veel te onbelangrijk is voor economische sancties etc.... en daar zal Frankrijk als land met de meeste handel met Marokko ook niet aan willen meewerken.
-
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 17:57:50 #143
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40718407
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 10:18 schreef BansheeBoy het volgende:
Dus maak je de dubbele paspoortsituatie belangrijker dan die is. Ik snap die ophef ook niet helemaal hoor. Als de integratie toch niet wordt verhinderd of gestimuleerd: welke nadelen ondervinden jullie dan hiervan? Gewoon onderbuikgevoelens denk ik.

²
Ik denk dat dat inderdaad het geval is. Onderbuikgevoelens. De moordenaar van van Gogh had twee nationaliteiten, en plots was iedereen verontwaardigd, en liep Verdonk met voorstellen te zwaaien in de Tweede Kamer om de nationaliteit te kunnen afnemen bij moord.

Voor de Nederlanders is er inderdaad geen enkel nadeel. Tis meer een emotie of een gevoel denk ik.....
-
pi_40718872
In Frankrijk zitten ze ook echt te wachten op die Kut Marokkanen dat scheelt
pi_40719006
Frankrijk is overigens ook het eerste Europese land dat Marokkanen terug stuurt.
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 18:56:55 #146
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40720053
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 18:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Frankrijk is overigens ook het eerste Europese land dat Marokkanen terug stuurt.
Bron?

En het zal waarschijnlijk gaan om Marokkanen, niet om Marokkanen met een Frans paspoort.
-
pi_40722740
Dat zijn ook Marokkanen hoor
pi_40722839
en die wil je zien verdwijnen blablabla...
pi_40723012
Nee alleen de criminele die of een dubbele nationaliteit hebben of geen Nederlandse.
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 21:10:35 #150
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40724007
Diego, ik geloof dat alle mogelijkheden daarvoor allang zijn besproken. Ik weet dat je dat heel graag WILT, maar lees dit topic, het vorige topic en diverse andere topics die al zijn geschreven over het afnemen van de Nederlandse nationaliteit bij criminelen, en het word mischien (mits je enigzins iets snapt van recht) wellicht duidelijk dat het afnemen van een nationaliteit geen simpele zaak is.

Dus hou even op met je "marokkanen eruit" trol opmerkingen.
-
pi_40724088
Is makkelijk hoor als je de wet verandert en daar gaat deze topic over dus als je boos bent omdat dan je vrouw ook haar paspoort zou kunnen verliezen moet je lekker deze topic links laten liggen
pi_40724219
Kinderen geef je ook niets zomaar wat ze willen, enkel omdat ze dan weer om iets anders kunnen bleren.

Devies is: laten janken
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 21:24:02 #153
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40724356
Mijn vrouw kan haar Nederlanderschap nooit meer verliezen, althans, niet zonder hoogverraad te plegen. Op dit moment zelfs niet als ze een moord pleegt. En we hebben al meerdere maken geconstateerd dat een wetsverandering zoals jij die wilt weinig steun heeft gevonden in de Tweede Kamer in het verleden (en dat was niet lang na de moord op van Gogh).

Als een nationaliteit eenmaal is uitggegeven, dan kun je die niet zomaar afnemen. En Nederland gaat echt geen wet aannemen die willekeurige links en rechts de Nederlandse nationaliteit kan gaan innemen bij een winkeldiefstalletje of vandalisme ofzo. Hooguit zou de wet die Verdonk na de moord op van Gogh voorstelde nog ooit doorgang vinden. Maar met zo'n 200 moorden per jaar, en zo'n 1500 verkrachtingen..... zou het hooguit om een paar honderd Marokkanen gaan per jaar. En of verkrachtingen onder zo'n wet gaan vallen is niet eens duidelijk.

De Surinamers en Antilianen zijn veel crimineler dan Marokkanen verder, maar daar maakt niemand zich blijkbaar zorgen om.

Verder heb ik nog nooit een onderbouwing van je gezien hoe je die wet dan wil inpassen in de huidige Rijkswet voor het Nederlanderschap. Het voorstel van Verdonk moest namelijk nog steeds rekening houden met het feit dat je niet iemand de nationaliteit kunt afnemen als er geen andere nationaliteit is, en met het feit dat zo'n iemand toch vaak eerst Nederlander is, en later bij een bezoek de Marokkaanse nationaliteit door z'n strot gedouwd heeft gekregen.

Wat jij wil is allemaal erg leuk en aardig, maar zal niet zo makkelijk gaan als "even een wet veranderen" en hopen dat die paar honderd criminelen per jaar niet meer terug komen als illegaal.
-
pi_40724499
Makkelijk.

Nederlandersschap kwijt en uitzetten na het uitzitten van de straf of na een veroordeling voor een misdaad mits er sprake is van een dubbele nationaliteit.

Klaar
pi_40724890
Gewoon benieuwd, maar wat is je hoogst genoten opleiding?

He, heb ik me daar even een goed idee. Kom, laten we alle domme mensen uitzetten
pi_40778662
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 16:44 schreef maartena het volgende:

Mocht Verdonk opnieuw komen met haar gewilde wetswijziging waar we zware criminelen de Nederlandse nationaliteit kunnen afnemen, dan KAN dat in Nederland omdat we die tweede nationaliteit erkennen als legaal, en daarmee een persoon dus niet staatsloos kan worden. Een dergelijke wet is in België echt onmogelijk, immers je kunt geen nationaliteit afnemen als je daarmee staatsloos wordt, en alhoewel een Belgische Marokkaan wellicht stiekum gewoon een Marokkaans paspoort heeft, kan een rechter nooit daarop oordelen omdat de wet stelt dat het niet kan.
Als je iemand zijn nationaliteit wilt kunnen afnemen vanwege strafbare feiten staat dat helemaal los van de vraag of iemand nog een andere nationaliteit heeft of niet. Dat iemand daarmee eventueel statenloos wordt is niet relevant.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
  Overall beste user 2022 zondag 13 augustus 2006 @ 22:30:44 #157
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_40779468
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 22:12 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Als je iemand zijn nationaliteit wilt kunnen afnemen vanwege strafbare feiten staat dat helemaal los van de vraag of iemand nog een andere nationaliteit heeft of niet. Dat iemand daarmee eventueel statenloos wordt is niet relevant.
Geen enkele staat zal deze persoon toelaten. Wat wil je als Nederlandse overheid dan doen? Op de trein gaat niet want Duitsland en Belgie laten die persoon niet toe. Op het vliegtuig zetten waarheen? De politie in het bestemmingsland laat die persoon het vliegtuig niet eens uit.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_40779943
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 22:30 schreef Ulx het volgende:

[..]

Geen enkele staat zal deze persoon toelaten. Wat wil je als Nederlandse overheid dan doen? Op de trein gaat niet want Duitsland en Belgie laten die persoon niet toe. Op het vliegtuig zetten waarheen? De politie in het bestemmingsland laat die persoon het vliegtuig niet eens uit.
Nee, het internationale recht bepaalt dat als iemand statenloos wordt het land waar hij/zij het laatste heeft gewoond hem/haar moet houden. De betrokkene verliest alleen zijn NL-paspoort en daarmee zijn burgerrechten.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
  zondag 13 augustus 2006 @ 22:42:28 #159
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_40779974
Gewoon alle marokanen eruit zetten, opgeruimd staat netjes.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
  Overall beste user 2022 zondag 13 augustus 2006 @ 22:43:44 #160
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_40780030
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 22:41 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Nee, het internationale recht bepaalt dat als iemand statenloos wordt het land waar hij/zij het laatste heeft gewoond hem/haar moet houden. De betrokkene verliest alleen zijn NL-paspoort en daarmee zijn burgerrechten.
En hoe moet die persoon zich aan de Identificatieplicht houden?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_40780533
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 22:42 schreef DarkManta het volgende:
Gewoon alle marokanen eruit zetten, opgeruimd staat netjes.
en de turken? chinezen? afghanen? spanjaarden? duitsers?
  maandag 14 augustus 2006 @ 03:13:05 #162
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40786770
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 22:12 schreef FeestNummer het volgende:
Je vergeet alleen dat Nederland als onderdeel van een van de vele VN verdragen die na WO2 zijn opgesteld niet iemand mag uitzetten die geen staatsburgerschap heeft. Sterker nog, waar wil je iemand die geen staatsburgerschap meer heeft naar toe brengen?

Ontneem het staatsburgerschap van iemand die geen andere nationaliteit heeft, en je zit er voorgoed aan vast. Iemand die geen staatsburgerschap meer heeft is voor de rest van zijn/haar leven afhankelijk van hulp van de staat, want zonder nationalteit mag je in Nederland ook niet werken. (tenzij je hem dus een permanente verblijfsvergunning verstrekt, en dan doe je het dus allemaal zodat ie niet kan stemmen. Big Deal!)

Dus dan kun je zo'n iemand een verblijfsvergunning geven zodat ie in eigen onderhoud kan voorzien. Maar waarom zou je dan in hemelsnaam het staatsburgerschap in eerste instantie afnemen.

Het is verder grondwettelijk bepaald dat niemand zijn Nederlandse nationaliteit kan verliezen als staatsloosheid daarvan het gevolg is.

[ Bericht 5% gewijzigd door maartena op 14-08-2006 03:19:09 ]
-
  maandag 14 augustus 2006 @ 03:17:19 #163
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40786799
quote:
En wat voor voordeel heeft de Nederlandse Staat daar dan bij? Ik mag dan hopen dat ie op zijn minst een permanente verblijfsvergunning krijgt, want als ie ook niet meer zou mogen werken dan kunnen we wel beginnen met het oprichten van verzorgingskampen waar we een stel staatslozen voor de rest van hun leven kunnen voorzien van eten. Op straat gooien lijkt me ook geen goed plan.
-
pi_40787698
quote:

[..]

Dat zal een leuke puinhoop geven dan! Zitten we met een zooi statenlozen opgescheept die hun leven dus ook meteen in de goot zien belanden, aangezien je zonder paspoort o.i.d. niet kunt werken! Maak je er dus eeuwige steuntrekkers van.

Nee, briljant plan
pi_40787814
Er zijn verdragen met betrekking tot statenloosheid, Nederland had dacht ik zo'n verdrag ook ondertekend (het tegengaan van statenloosheid dus)
Allah Al Watan Al Malik
pi_40787847
Een Marokkaan met een dubbel paspoort is verre van statenloos als Nederland (de verstandige) beslissing neemt om hem/haar er uit te trappen.
pi_40787856
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 07:35 schreef manhattan het volgende:
Een Marokkaan met een dubbel paspoort is verre van statenloos als Nederland (de verstandige) beslissing neemt om hem/haar er uit te trappen.
Ja, maar dat kan dus niet, zoals we allemaal al hebben kunnen lezen enzo.
Allah Al Watan Al Malik
pi_40787868
Wel als je de wet aanpast.
pi_40787869
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 07:36 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja, maar dat kan dus niet, zoals we allemaal al hebben kunnen lezen enzo.
Dat is nog maar de vraag,
pi_40787879
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 07:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wel als je de wet aanpast.
Volgens mij hebben we twee topics besteed aan je zogenaamde mogelijkheid. Er komt heel wat meer bij kijken en het is praktisch onmogelijk, misschien wordt het weer tijd voor je om deel 1 eens te lezen.

Ik ben er trouwens voor om Argentijnen het land uit te schoppen, maar dat is ook niet mogelijk
Allah Al Watan Al Malik
pi_40787888
Dat is heel makkelijk hoor, er zijn slechts 76 kamerleden voor nodig
pi_40787890
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 07:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat is heel makkelijk hoor, er zijn slechts 76 kamerleden voor nodig
Uhuh We vergeten voor het gemak de verdragen e.d. En weet je wat joh, we introduceren ook nog een terugwerkende kracht daarbij!
Allah Al Watan Al Malik
pi_40787898
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 07:41 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Volgens mij hebben we twee topics besteed aan je zogenaamde mogelijkheid. Er komt heel wat meer bij kijken en het is praktisch onmogelijk, misschien wordt het weer tijd voor je om deel 1 eens te lezen.
Juridische gaatjes/mogelijkheden zat,
quote:
Ik ben er trouwens voor om Argentijnen het land uit te schoppen.
Ik ben er voor om jou het land uit te trappen.
pi_40787901
Er wordt geen enkel verdrag overtreden hoor als je een Marokkaan terugstuurt naar zijn eigen land
pi_40787903
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 07:45 schreef manhattan het volgende:

[..]

Juridische gaatjes/mogelijkhedern zat,
[..]

Ik ben er voor om jou het land uit te trappen.
Juridisch gezien is het juist een behoorlijk probleem
Allah Al Watan Al Malik
pi_40787907
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 07:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Er wordt geen enkel verdrag overtreden hoor als je een Marokkaan terugstuurt naar zijn eigen land
Zeker wel, het betreft dan discriminatie. Aangezien iemand die eenzelfde vergrijp pleegt niet naar zijn eigen land terug hoeft. Je zou het strafrecht moeten aanpassen, de wet op het Nederlanderschap, de Grondwet etcetera. (En dan nog zou je het onmogelijk met terugwerkende kracht dit allemaal te regelen)
Allah Al Watan Al Malik
pi_40787923
Grondwet hoeft niet aangepast teworden.

In strijd met welke verdragen is het nu?
pi_40787925
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 07:47 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Zeker wel, het betreft dan discriminatie. Aangezien iemand die eenzelfde vergrijp pleegt niet naar zijn eigen land terug hoeft. Je zou het strafrecht moeten aanpassen, de wet op het Nederlanderschap, de Grondwet etcetera. (En dan nog zou je het onmogelijk met terugwerkende kracht dit allemaal te regelen)
Bij Marokkanen met een dubbel paspoort (praktisch álle Marokkanen dus) kun je het op een staatsondermijnend gevaar gooien. Met die tactiek gooien de Fransen al jaren lang neefjes van jou het land uit.
pi_40787931
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 07:50 schreef manhattan het volgende:

[..]

Bij Marokkanen met een dubbel paspoort (praktisch álle Marokkanen dus) kun je het op een staatsondermijnend gevaar gooien. Met die tactiek gooien de Fransen al jaren lang neefjes van jou het land uit.
De fransen hebben een andere constructie en die hebben andere voorwaarden voordat je hun nationaliteit aan kan nemen. We leven in Nederland en niet in Frankrijk in case you didnt know. Je kan het op staatsondermijnend gevaar gooien, maar jah, je gaat dan eventjes naar de rechter en hup, de Marokkaan heeft zijn gelijk. Prachtig systeem, dank montesqieu.
Allah Al Watan Al Malik
pi_40787946
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 07:52 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De fransen hebben een andere constructie en die hebben andere voorwaarden voordat je hun nationaliteit aan kan nemen. We leven in Nederland en niet in Frankrijk in case you didnt know. Je kan het op staatsondermijnend gevaar gooien, maar jah, je gaat dan eventjes naar de rechter en hup, de Marokkaan heeft zijn gelijk. Prachtig systeem, dank montesqieu.
De Fransen handelen exact volgens de zelfde europese verdragen als wij. Geen enkel probleem dus.
pi_40787954
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 07:54 schreef manhattan het volgende:

[..]

De Fransen handelen precies volgens de zelfde europese verdragen als wij. Geen enkel probleem dus.
Wellicht, maar wie zegt dat de betreffende uitgezette personen wisten dat ze een beroep konden doen op het rechtsysteem. Leken raken snel in paniek. Overigens, het geven van Nederlanderschap en het ontnemen is dus anders geregeld hier, net als de Grondwet. Jammer dus manhatten
Allah Al Watan Al Malik
pi_40787993
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 07:56 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wellicht, maar wie zegt dat de betreffende uitgezette personen wisten dat ze een beroep konden doen op het rechtsysteem. Leken raken snel in paniek. Overigens, het geven van Nederlanderschap en het ontnemen is dus anders geregeld hier, net als de Grondwet. Jammer dus manhatten
Het Nederlanderschap kan weldegelijk ontnomen worden op een aantal gronden. Enige valkuil: europese/internationale verdragen. Jurisprudentie: Frankrijk. Jammer voor je, mutant.
pi_40788023
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 08:10 schreef manhattan het volgende:

[..]

Het Nederlanderschap kan weldegelijk ontnomen worden op een aantal gronden. Enige valkuil: europese/internationale verdragen. Jurisprudentie: Frankrijk. Jammer voor je, mutant.
Op een aantal gronden, heel goed meneer manatten. Je kan een crimineel niet zomaar uitzetten doormiddel van 1 van die gronden. Een draaideurcrimineel zal je nooit en never kunnen uitzetten op het grond "staatsgevaarlijk". Frankrijk heeft andere gronden dan Nederland.
Allah Al Watan Al Malik
pi_40788055
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 08:17 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Op een aantal gronden, heel goed meneer manatten. Je kan een crimineel niet zomaar uitzetten doormiddel van 1 van die gronden. Een draaideurcrimineel zal je nooit en never kunnen uitzetten op het grond "staatsgevaarlijk". Frankrijk heeft andere gronden dan Nederland.
Het leuke is dat je als land zélf kunt bepalen wat die gronden zijn.
Oh, en "staatsgevaarlijk/ondermijnend" is al een reeds bestaande grond. Met een beetje vlieg en ren werk scharen we daar gemakkelijk jou en je vriendjes onder als jullie weer eens de beest uithangen.

Maak je maar niet druk, er breken nieuwe tijden aan.
  maandag 14 augustus 2006 @ 09:13:16 #185
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40788573
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 08:10 schreef manhattan het volgende:
Ja, bij overtreding van het Oorlogsstrafrecht (hoogverraad, dienen in een vijandelijk leger) en bij het overtreden van de genocide en folteringswetten (voorbeeld: meehelpen aan de genocide in joegslavie in 1995). En bij fraude, zoals bijvoorbeeld in de zaak Hirsi Ali.

Echter, het Nederlanderschap kan niet worden ontnomen als men daardoor staatsloos wordt.

Laatste keer dat het Nederlanderschap ontnomen is bij overtreding van deze wetten? Ponke Prinse, die het Indonesisch staatsburgerschap verkreeg, en vocht in het leger van Soeharto, tegen de Nederlandse KNIL strijdkrachten. In de jaren 50 werd hem het Nederlanderschap ontnomen.

Sinds het ontnemen van de Nederlandse nationaliteit van Ponke Prinse is dat dus niet meer voorgekomen. Fraudegevallen wel, het komt nog wel eens voor dat men er later achterkomt dat iemand met zijn papieren heeft gerommeld. Maar ook daar geldt dat er een andere nationaliteit moet zijn. Bij Hirsi Ali was het alleen mogelijk omdat zij ook de Somalische nationaliteit had.

Overigens loopt dit topic legaal gezien helemaal door. Ja, je kunt de wetten aanpassen inderdaad, en sommigen zien niets liever dan dat die 1200 Marokkanen in de gevangenis teruggestuurd worden naar Marokko. Ik denk dat je wellicht voor ogen had dat we op die manier echt drommen met Marokkanen de grens over zouden kunnen zetten, maar zo simpel ligt het dus echt niet.

Het hebben van de Nederlandse nationaliteit is iets wat goed beschermd is in de Nederlandse wet. Je raakt niet zomaar een nationaliteit kwijt, en zeker niet op onvrijwillige basis. Vrijwillig, dat kan altijd als je nog een andere nationaliteit hebt, of ergens anders een nationaliteit aanneemt en niet in een uitzonderingscategorie valt. Maar afpakken? Dat is een heel ander verhaal....

En ik denk dat het verhaal van de TS enigszins is gebaseerd op slechte ervaringen met Marokkanen, en dat ie daarom zoveel mogelijk van hen ziet vertrekken.

Welnu, tenzij je een echt rigoreuze wetgeving gaat aannemen zoals de wet op het Duitsche Staatsburgerschap die in 1935 samen met de Rassenwetten werden aangenomen waardoor Joden te pas en te onpas hun Duitse nationaliteit kwijt konden raken, door bijvoorbeeld de wet te overtreden..... is het, en blijft het een moeilijke zaak om de Nederlandse nationaliteit af te nemen.

En zo hoort het ook, als je eenmaal dat recht hebt verworven, dan is dat recht ook beschermd. En dan maakt het niet uit of je een geboren Nederlander bent of een genaturaliseerde Nederlander. Het Nederlanderschap is gerechtelijk beschermd. En ach.... mischien dat er ooit nog eens een voorstel a-la Verdonk word aangenomen waar moordenaars en verkrachters worden uitgezet.....nah goed, dan ben je dus een paar honderd Marokkanen armer, want van de 1190 Marokkanen die in 2005 in de gevangenis zaten, zijn er maar een paar honderd echt van het kaliber moordenaar en verkrachter.

En al zet je ze alle 1200 uit, minder Marokkanen zul je er niet van krijgen, want er komen er jaarlijks 6 a 7000 bij.
-
pi_40788603
Ja er zijn maar 1200 Marocs die een misdaad plegen die andere 298.800 zijn godvrezende modelburgers
  maandag 14 augustus 2006 @ 09:16:05 #187
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40788608
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 08:22 schreef manhattan het volgende:
Het leuke is dat je als land zélf kunt bepalen wat die gronden zijn.
Oh, en "staatsgevaarlijk/ondermijnend" is al een reeds bestaande grond. Met een beetje vlieg en ren werk scharen we daar gemakkelijk jou en je vriendjes onder als jullie weer eens de beest uithangen.
Verdonk had dus al een voorstel voor "zware misdrijven", wat niet door de kamer werd geaccepteerd, en dat was vlak na Van Gogh. Nu weet ik niet wat jij precies verstaat onder "de beest uithangen", maar ik denk dat een wet die zelfs kleine criminelen de nationaliteit afpakt echt onrealistisch is.

Welke regering gaat dat volgens jou aannemen? Ik denk zelfd dat een coalitie Wilders/VVD niet zo ver zal gaan.
-
  maandag 14 augustus 2006 @ 09:18:54 #188
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40788644
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 09:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ja er zijn maar 1200 Marocs die een misdaad plegen die andere 298.800 zijn godvrezende modelburgers
Er zijn 1200 Marokkanen die in de gevangenis zitten, die cijfers kun je ook zelf opzoeken bij het CBS. Dat zijn dus Marokkanen die een misdaad hebben gepleegd die zwaar genoeg is voor een gevangenisstraf en een veroordeling.

Natuurlijk zijn er genoeg lastige straatmarokkaantjes die geen modelburger zijn..... maar die plegen verder ook geen misdaden die zo zwaar zijn dat ze naar de gevangenis moeten.

Of wou jij de Nederlandse nationaliteit al afpakken als ze met een scooter lawaai staan te maken op de hoek van de straat ofzo.....
-
pi_40788660
Nee, veroordeeld worden voor een misdaad is voldoende
pi_40788672
Alleen maar op hun luie reet zitten en uitkeringen vangen, daar zijn ze goed in!
KLAAS JAN HUNTELAAR
  maandag 14 augustus 2006 @ 09:29:09 #191
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40788821
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 07:50 schreef manhattan het volgende:
Bij Marokkanen met een dubbel paspoort (praktisch álle Marokkanen dus) kun je het op een staatsondermijnend gevaar gooien.
Wat zie jij precies als een "staatsondermijnend gevaar".?

Hitler zei ook iets over Joden en een gevaar voor de staat.....
quote:
Met die tactiek gooien de Fransen al jaren lang neefjes van jou het land uit.
Heb je hier ook een bron en cijfers van? Je roept dit wel, maar ik heb er nog geen onderbouwing van gezien. Hebben ze bijvoorbeeld intussen een hele zooi van de demonstranten van afgelopen jaar de Franse nationaliteit afgepakt en terug geschopt naar Noord Afrika?

Er wonen tussen de 4 en 5 miljoen moslims in Frankrijk (cijfers van 2000 zeggen 4,1 miljoen), maar ik kan niets vinden over Franse Noord Afrikanen die weer uitgezet worden na het inleveren van hun Franse nationaliteit.

Verder wonen er 1.5 miljoen Algerijnen in Frankrijk, en die raken hun Algerijnse nationalteit meteen kwijt als ze Frans worden.

Maar goed: bron, cijfers, onderbouwing alstublieft over Frankijk.
-
pi_40788873
Ik weet inderdaad ook niets over Marokkanen die teruggeschopt zijn naar Marokko.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 14 augustus 2006 @ 09:31:46 #193
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40788876
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 09:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, veroordeeld worden voor een misdaad is voldoende
Nou, Jippie! De meeste strafzaken in Nederland komen niet eens tot een veroordeling, maar komen niet verder dan een door de politie uitgeschreven boete die betaald moet worden. De rechter komt er pas aan te pas als ie niet betaald.

We doen dit dus allemaal om die 1200 veroordeelden het land uit te krijgen na hun strafuitzitting. Volgens mij had manhatten meer iets van..... 100.000 Marokkanen in gedachten omdat ie een hekel aan ze heeft.
-
  maandag 14 augustus 2006 @ 09:33:02 #194
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40788904
Ik vind het verder ook zo raar dat dit topic alleen maar over Marokkanen gaat, terwijl er veel meer Antilianen en Surinamers veroordeeld worden, die groep is crimineler dan de Marokkanen.
-
  maandag 14 augustus 2006 @ 10:18:25 #195
3542 Gia
User under construction
pi_40789738
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 09:33 schreef maartena het volgende:
Ik vind het verder ook zo raar dat dit topic alleen maar over Marokkanen gaat, terwijl er veel meer Antilianen en Surinamers veroordeeld worden, die groep is crimineler dan de Marokkanen.
Maar dat zijn gewoon Nederlanders. Die hebben geen andere nationaliteit.
pi_40789784
Precies
  maandag 14 augustus 2006 @ 10:46:18 #197
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_40790413
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 10:18 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar dat zijn gewoon Nederlanders. Die hebben geen andere nationaliteit.
Zou de correlatie tussen dubbele paspoorten en criminaliteit er dan misschien niet zijn?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_40790483
Waarschijnlijk niet, maar het is wel makkelijk als je iemand anders zijn probleem niet hoeft op te ruimen
  maandag 14 augustus 2006 @ 10:52:22 #199
3542 Gia
User under construction
pi_40790541
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 10:46 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Zou de correlatie tussen dubbele paspoorten en criminaliteit er dan misschien niet zijn?
Je kunt iemand met maar één paspoort niet zijn nationaliteit afnemen. (extreme uitzonderingen daargelaten)
Het gaat hier om Marokkanen die ten alle tijden hun eigen paspoort mogen behouden, daarnaast de Nederlandse nationaliteit krijgen en vervolgens lopen te schoppen op alles wat Nederlands is.

Om dan te gaan wijzen op Antillianen of witte boorden criminelen is gewoon onzin. Als je daarover wilt discussieren open je maar een nieuw topic.

Hier gaat het over Marokkanen en het al dan niet terecht hebben van 2 nationaliteiten en de mogelijkheden om als staat gebruik te maken van die dubbele nationaliteit dmv van uitzetting na crimineel gedrag. ZIJ worden namelijk niet stateloos als je de Nederlandse nationaliteit ontneemt.

En uiteraard mag een dergelijke wet dan gelden voor iedereen met een dubbele nationaliteit.
  maandag 14 augustus 2006 @ 11:02:48 #200
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_40790800
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 10:52 schreef Gia het volgende:

[..]

Je kunt iemand met maar één paspoort niet zijn nationaliteit afnemen. (extreme uitzonderingen daargelaten)
Het gaat hier om Marokkanen die ten alle tijden hun eigen paspoort mogen behouden, daarnaast de Nederlandse nationaliteit krijgen en vervolgens lopen te schoppen op alles wat Nederlands is.

Om dan te gaan wijzen op Antillianen of witte boorden criminelen is gewoon onzin. Als je daarover wilt discussieren open je maar een nieuw topic.

Hier gaat het over Marokkanen en het al dan niet terecht hebben van 2 nationaliteiten en de mogelijkheden om als staat gebruik te maken van die dubbele nationaliteit dmv van uitzetting na crimineel gedrag. ZIJ worden namelijk niet stateloos als je de Nederlandse nationaliteit ontneemt.

En uiteraard mag een dergelijke wet dan gelden voor iedereen met een dubbele nationaliteit.
Wat is nu eigenlijk de reden waarom een dubbel paspoort moet worden afgenomen bij crimineel gedrag?
Je noemt nu alleen als reden dat "ze" zitten te zeiken op Nederland. Nou, als dat reden is om iemand te verbannen dan raken we heel wat rechtse users op Fok kwijt.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')