abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 juli 2006 @ 13:57:05 #1
108725 e-wok
niet mokken, lekker fokken
pi_40351350

Informatie

Nadeo is een partnerschap aangegaan met het grootste gaming competitie orgaan in de wereld (ESWC). Speciaal voor de 2006 editie hebben zij een unieke versie van het TrackMania spel gemaakt: TrackMania Nations. Het spel bevat één omgeving (stadium) met een nieuwe gameplay en racewagens en natuurlijk ook unieke bouwblokken. Dit spel is géén uitbreiding of vervolg op TrackMania Original of Sunrise, maar bestaat naast deze twee games als een soort paradepaardje dat klaar is om de wereld te veroveren. Het spel is volledig gratis, maar het bevat wel sponsoring.
Voor diegenen die de eerdere TrackMania spellen niet kennen: Het is een over-the-top variant van het oude 4D Stuntdriving. Een arcade racer waarmee je de meest belachelijke banen kan bouwen.

Downloaden
http://www.noos.fr/focus/tm_nations/TmNationsESWC_Setup.exe
http://download.nvidia.co(...)ationsESWC_Setup.exe
http://games.telenet.be/index.php?act=one&nid=21145
http://www.fragland.be/downloads.php?page=1&id=15135
Lukt het niet, dan is er altijd nog Google

[Fok!] Servers

• [Fok!]Dedicated Linux
    Server (tijdelijk) offline, wegens tijdgebrek.

• [Fok!]Rounds
    Inmiddels heeft Fok! ook een tweede server, en dat is geen gewone time attack server. Oldbie is namelijk de admin van de Fok! Rounds Server! Er is één belangrijke opmerking voor mensen die voor het eerst op een rounds-server gaan spelen: niet zo snel op enter drukken!
    Offline stats te vinden op: http://tm.servegame.org/tmstats/index.php
    Commentaar van Oldbie:
    Alleen tracks van actieve Fok! forum users worden geplaatst. Wannabee Fok! rijders worden genegeerd. Als je je track op de server wilt hebben, zorg dan dat je je TMX ID bij de hand hebt en als je mij (Oldbie) op de server tegenkomt, voeg ik hem toe.

Track gemaakt?

Wil je een track posten, met de vraag of 'ie op de server kan?
    Maak dan hier een poll met de vraag "|[tracknaam] Op de server? Ja/Nee." En post de URL van de track samen met de Poll.

Nickname

Wanneer je nickname met kleuren te lang wordt voor je profile, dan hebben wij hier een tip voor je om het wel te laten passen:
    - Ga naar "Internet"
    - Ga naar "Show all Servers"
    - Ga naar "Advanced Options" (in het linker tabblad)
    - Ga naar "Account"
    - Verander daar je nickname, want daar past ie wel, en druk op OK.
    - Nu kun je gaan spelen met je lange nickname.
    - Daarna elke keer voordat je weer gaat spelen (inclusief van server wisselen) op account drukken waar je lange nickname staat en gelijk op OK drukken. (Je hoeft dus niet elke keer je lange nickname opnieuw op te schrijven, en je hoeft niet eens een letter te veranderen, account openen en gelijk op OK drukken is voldoende, want dan update hij je account namelijk al!!)
    - Op die manier kun je altijd met een "te lange nickname" spelen.

Tracks van Fok!kers

[Fok!] Community
  • -tk-
  • e-wok
  • Evil_koekje
  • Fir3fly
  • Fittslickare
  • geilspookje
  • Tackleberry
  • ziggyziggyziggy
  • Oldbie
  • JumperJack
  • !n$@n3
  • Hyssop
  • Loki.Nya
  • Leroy
  • Weebel

[Fok!]Team

Ga naar deze site: https://www.trackmanianations.com/indexUk.php#LadderTeam,
    scroll naar beneden en vul in:
    Team: [Fok!]
    Password: 12345
    Klik je op join, en dan doen we mee met de officiele ladder!

Er is ook een Fok! in Trackmania Sunrise gemaakt, ga daarvoor naar deze site: https://www.trackmaniasunrise.com/indexUk.php#LadderTeam, en vul op dezelfde plaats hetzelfde team en password in!

Om gebruik te maken van de officiele Fok! kleuren gebruik je de volgende kleurcodes:
    [Fok!] $FFF en voor de nickname $08F. ( $FFF[Fok!]$08Fnickname )

Teamleden

#[Fok!]Barbaaf
    #[Fok!]JumperJack
    #[Fok!]RedFever
    #[Fok!]Duurtlang
    #[Fok!]Hutsefluts
    #[Fok!]Tackleberry
    #[Fok]ziggyziggyziggy
    #[Fok!]draakje
    #[GoT][FOK]dennistd
    #[Fok!]Lynx666
    #[Fok!]shibble
    #[Fok!]Djoszee
    #[Fok!]Oddball
    #[Fok!]muusers
    #[Fok!]band weebel
    #[Fok!]spoook
    #[Fok!]Leroy
    #[Fok!]Evil_Koekje
    #[Fok!]Oldbie
    #[Fok!]Silentuz
    #[Fok!]Tomm
    #[Fok!]Loki
    #[Fok!]!n$@n3
    #[Fok!]MosPos
    #[Fok!]Daantjees
    #[Fok!]Maximillian
    #[Fok!]Bouncer Bone
    #[Fok!]AgentSteel
    #[Fok!]Ruben13
    #[Fok!]T5Turbo
    #[Fok!]Oxide^
    #[Fok!]BReMFoX
    #[Fok!]Tall Guy

Statistics signature

Zelf een TMN sig aanmaken
    Hier staan alle sigs in een html pagina

Handig

• TM:Toolbar
  • TM:Color coder tool

Links

http://www.trackmanianations.com - De officiele site, met informatie en mogelijkheid om te downloaden.
    http://nations.tm-exchange.com - Maak een account en upload je tracks. Of download tracks van anderen (d'r staan duizenden online)
    http://www.trackmania-carpark.com - Download een hele rits aan auto's voor het spel (nb, als je wilt dat anderen deze zien heb je een officieel serienummer nodig en moet je dit invoeren op de officiële site)
    http://users.telenet.be/cosmicd/mt-tutor/mt-tutor/1.html - Een mediatracker tutorial
    http://alf.red.free.fr/dlMod/index.php?lg=UK - Hier kun je de meeste mods downloaden en heeft ook een programma die alles in 1 keer download en in de goede map zet (heb je wel Framework 2.0 nodig.. link op de site klopt niet.. http://msdn.microsoft.com/netframework/ is de goeie)

Vorige topics

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
    11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18
    19 |

Meer Informatie

De Fok! Wiki!
    http://wiki.fok.nl/index.php/GAM/TrackmaniaNations

Heb je een probleem? Op de Wiki staan een aantal oplossingen voor veelkomende vragen

openingspost
  •   maandag 31 juli 2006 @ 13:57:27 #2
    108725 e-wok
    pi_40351361
    game on

hmm, het moest battlestation zijn :x

[ Bericht 25% gewijzigd door e-wok op 31-07-2006 14:02:48 ]
    pi_40351642
    Ah een nieuwe.
      maandag 31 juli 2006 @ 14:12:07 #4
    65997 Oldbie
    Proud to be South African!
    pi_40351808
    Nieuwe software draait.....ik moet zelf nog kijken hoe de nieuwe features werken maar dat komt binnenkort
    Tall guy: Ik heb op TM-Forum een post gevonden waar mijn probleem in beschreven werd en daar werdt ook een oplossing gegeven.....twee kleine aanpassingen en het werkt naar behoren Eindelijk

Toch bedankt voor het meedenken
    pi_40352571
    topics gaan me echt te snel
    There is no cow level
    [Battlefield Heroes Characters]
    pi_40352889
    ik vind persoonlijk dat we geen nieuwe Fok (wannabees) moeten accepteren als ze direct willen joinen, ik heb zelfs mensen gezien, die hebben nog niet eens een server rank, hebben dus hooguit 2 banen gespeeld en zeggen meteen: mag ik fok joinen, kom op zeg!

ik heb voordat ik fok! joinde op z'n minst een paar maanden op de server gespeeld, dat hoeft dan ook weer niet voor mij maar mensen willen direct joinen terwijl we ze nog niet eens kennen, want bijvoorbeeld ene smurf? who the fok is dit.
    ik vind het persoonlijk raar als mensen direct een clan joinen, vandaag kwam er weer 1 of andere zweed de server op "can i join FOK" ik had hem nog nooit eerder gezien....
      maandag 31 juli 2006 @ 14:49:40 #7
    65997 Oldbie
    pi_40352976
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 14:46 schreef wOot_ het volgende:
    ik vind persoonlijk dat we geen nieuwe Fok (wannabees) moeten accepteren als ze direct willen joinen, ik zelfs mensen gezien die hebben nog niet eens een server rank, hebben dus hooguit 2 banen gespeeld en zeggen meteeen mag ik fok joinen, kom op zeg!

ik heb voordat ik fok! joinde op z'n minst een paar maanden op de server gespeeld, dat hoeft dan ook weer niet voor mij maar mensen willen direct joinen terwijl we ze nog niet eens kennen, want bijvoorbeeld ene smurf? who the fok is dit.
    ik vind het persoonlijk raar als mensen direct een clan joinen, vandaag kwam er weer 1 of andere zweed de server op "can i join FOK" i had hem nog nooit eerder gezien....
    helemaal mee eens, maar ik wil niet de leiding nemen hoor
      maandag 31 juli 2006 @ 15:04:56 #8
    154338 oxide
    ......................
    pi_40353368
    Helemaal mee eens w00t,, ik zeg neit dat ik al een ingeburgerde fokker ben,, maar ik speel altijd vanaf het begin in de fok server en ik laat mijn neus zien in het topic.
    maar die smurf zei ik wil bij fok en 5 min later had ie het voor zijn naam. O_o
      maandag 31 juli 2006 @ 15:09:53 #9
    148941 insan3
    101% crazy
    pi_40353491
    Idd, zelfde als met oa berend.

Maar kunnen we niet een keer een minium rank invoeren. Ik hoor graag jullie mening daarover
    “I became insan3, with long intervals of horrible sanity.”
      maandag 31 juli 2006 @ 15:16:07 #10
    154338 oxide
    ......................
      maandag 31 juli 2006 @ 15:16:24 #11
    23346 Evil_Koekje
    Niet altijd evil...
    pi_40353648
    Lijkt mij wel oke, minimum rank + rijdt al een tijdje op de server mee als criterium? Weet niet welke rank dan, 50.000 oid? 25?
      maandag 31 juli 2006 @ 15:18:49 #12
    23346 Evil_Koekje
    Niet altijd evil...
    pi_40353722
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 22:55 schreef Evil_Koekje het volgende:
    [afbeelding]
    download

Nummer 2 dus. Weer redelijk kort. Veel jumps en bochten. Probeer eens wat te sliden, helpt goed in sommige bochten.
    Een stuk minder frustrerend dan deel 1 denk ik overigens.

Mushyz .02 op de server?
    » Yesh
    » Noh

maak je eigen FOK! poll zelf!
    Mag deze op de server?
      maandag 31 juli 2006 @ 15:21:29 #13
    148941 insan3
    101% crazy
    pi_40353798
    Van mij mag hij erop koek:P Die van oxide is ook erg lekker, stuk beter dan de vorige naar mijn mening.
      maandag 31 juli 2006 @ 15:22:17 #14
    148941 insan3
    101% crazy
    pi_40353828
    Oja, over minium rank. Ik dacht zelf dan ook aan 50.000 mensen die 100.000 of hoger zijn kunnen ook van die halve spelers zijn die 1 weekje spelen en dan weer stoppen
      maandag 31 juli 2006 @ 15:22:45 #15
    65997 Oldbie
    pi_40353843
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 15:09 schreef insan3 het volgende:
    Idd, zelfde als met oa berend.

Maar kunnen we niet een keer een minium rank invoeren. Ik hoor graag jullie mening daarover
    Mijn rank zakt alleen maar......ik race alleen via LAN.....dan krijg ik geen punten.
    Jullie zien natuurlijk dat mijn rank 0 is.....dat is beter dan 1 toch?
    pi_40353956
    Hmz ik moet je zeggen dat ik et een slecht idee vind om een minimum rank in te stellen. natuurlijk is het erg vervelend als er allemaal van de klotenOObs komen ouwehoeren: (No offence )

Maar er zijn gewoon mensen met een slechte rank die ook gewoon goed kunnen racen, en dan moet je weer uitzonderingen gaan zitten maken, dus dat lijkt mij geen goed plan

Uhm Oxide je hebt een zeer mooie baan in elkaar gezet! helemaal perfect voor rounds na 3x oefenen ken je em ( Dan ken je ook die lastige loop )

Leroy
    Only two things are infinite, the universe and human stupidity -- Albert Einstein
    pi_40354031
    Koek hoe durf je die baan: Mushyz niet eerder onder mijn aandacht gebracht te hebbe

Das egt een lekkere speed tech baan

Leroy
    Only two things are infinite, the universe and human stupidity -- Albert Einstein
    pi_40354490
    dit is me eerste en tevens me laatste dubbelsymmetrie baan waar ik mee bezig ben, ik heb al 2 cuts ontdenkt XD
    misschien was het ook niet verstandig een tube symmetrie er van te make, ik zou niet weten waar ik checkpoints in een tube kwijt moet
    maar ik ga hem toch maar langzaam test-gereed maken, en als hij dan goed genoeg is moet ik jullie maar vertrouwen die cut niet te gebruiken, en waarschijnlijk zien jullie hem helemaal niet aangesien ik de enige ben die het geraamte van me baan kan zien en ga nou niet zoeken er naar! >.<

en winit weeb, stuur nou ff jullie baan/stuk dan
      maandag 31 juli 2006 @ 15:55:23 #19
    108725 e-wok
    pi_40354767
    je kan ook een cp in de lucht plaatsen, zodat je er met een jump doorheen moet. Lijkt me lastig te cutten
      maandag 31 juli 2006 @ 15:55:39 #20
    148941 insan3
    101% crazy
    pi_40354775
    Als iemand goed is dan heeft hij vrij snel een rank onder de 50.000 . Dat heb je als je goed rijd toch wel een keer voor mekaar:P
    pi_40354837
    waaa oxide je baan is goed! dat is zon fullspeed track die je de eerste keer direct lekker uit rijd, prachtig gedaan

en oh ja djosz, ik heb geen checkpoints erin dat is het hele probleem
    ik ben al paar dagen bezig maar dat is een paar dagen voornamelijk bedenken hoe je alle cuts er uit kan hale
    pi_40354853
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 13:46 schreef Edwin het volgende:

[..]

Dit is specifiek voor Oldbie's rounds server geschreven, dus weet niet of jij er bij een lan party wat aan hebt (je moet dan ook aseco en rasp draaien). Het is gebaseerd op TMOS die ook werkt voor een gewone dedicated server. Deze is te downloaden via TM Offline Stats

De stats voor de server zijn nog niet helemaal klaar en je moet dan ook een aantal DB aanpassingen doen, dus alleen de source van de php heb je in principe niks. Ik weet ook niet of ik er ooit een installatie voor ga maken.
    Ik heb aseco en rasp al geïnstalleerd. Ik heb zelf ervaring met php/mysql, dus ik kom er prolly wel uit.

Ik wil jou code wel uitgeven onder de gpl licentie er is namelijk behoorlijk wat vraag op de officiële tm forums voor een aseco stats page.

Ik was zelf al begonnen met de voorbereidingen maar toen zag ik dat jij al een goede had gemaakt die gebaseerd is op TMos. TMos is ook in gpl dus het is meer dan logisch dat de code gedeeld wordt met de community.

In het kort, mag ik de source?
      maandag 31 juli 2006 @ 16:08:28 #23
    108725 e-wok
    pi_40355102
    tallguy, verspreid de source en maak fok machtiger dan het al is!
      maandag 31 juli 2006 @ 16:30:37 #24
    65997 Oldbie
    pi_40355700
    Oke. nieuwe software draait nu. Aantal nieuwe features en een aantal dingen om aan te wennen:
    Jukebox werkt anders dan voorheen. /list is een beetje brak nu. Je moet nu weten hoe de track heet die je wil spelen. Stel het is "Jumanji".....typ dan in "/list j"
    Nu krijg je een lijstje met tracks....Als Jumanji op 005 staat moet je het volgende doen:
    Sluit je list venster niet!!!!
    typ "/jukebox 5"
    Nu mag je je list venster sluiten

Mocht het zo zijn dat je track op positie 000 staat, probeer dan een andere query: "/jukebox 0" werkt namelijk ook niet.

Voten gaat nu ook anders: ++ en -- zijn vervangen door: /++ en /--
    Je vote is onzichtbaar geworden maar aan het begin van iedere race worden recordhouder, PB en karma gestoond. Verschil in karma is dus erg snel te zien.

Binnen zeer korte tijd ben ik ook aangelosten op master database. Dit is best cool omdat records dan ook op TMX worden opgeslagen onder online records. Rijd je dus een goede tijd dan komt hij te staan op de TMX site bij de betreffende track.
    Niet zeuren dat je op de server dbase al een betere tijd hebt: het is niet te synchroniseren!!

Het zal nog even duren voordat dit werkt maar het komt er echt aan

Nog even over gisteren. Door alle gezeik en gezanik heb ik niet echt meer lol in het draaien van een server. Gisteren heb ik eraan gedacht om de server maar offline te halen. Heb ik niet gedaan maar vanaf nu moet het wel anders. Vanaf nu doen we allemaal lekker normaal. Ik ben niet een persoon om te kicken of te bannen maar als ik weer gezeur op de server heb zal ik, ongeacht de naam, mensen bannen. Dat kunnen dus ook oudgedienden zijn. Ik heb chatlogs nagelezen en wat ik vanmorgen van sommige mensen heb gelezen kan ik niet vrolijk van worden!!!
    Er blijken nou eenmaal mensen te zijn die niet weten wanneer ze moeten ophouden. Dit is de laatste waarschuwing voor iedereen: fokker of niet!!!

Dit kan je onder het kopje "leiding nemen" scharen en als je dat graag wilt : be my guest Ik heb gewoon een hekel aan zeikerds en mensen die zich vreselijk goed voelen. Misschien had ik vanaf het begin dictator moeten spelen zodat de regels duidelijk waren maar zo ben ik nou eenmaal niet. Vanaf nu is het iets anders.
    Het moet leuk blijven.....ook voor mij. Anders ben ik pleite.
      maandag 31 juli 2006 @ 16:53:40 #25
    65997 Oldbie
    pi_40356446
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 15:22 schreef insan3 het volgende:
    Oja, over minium rank. Ik dacht zelf dan ook aan 50.000 mensen die 100.000 of hoger zijn kunnen ook van die halve spelers zijn die 1 weekje spelen en dan weer stoppen
    Ik stel voor dat we een "echte" clan oprichten. Zomaar aanmelden is er niet bij.
    De ougediende Fokkers komen er wel bij en verder wordt per speler bekeken wie wel of niet mogen joinen. Ik heb mijn server, toendertijd, opgezet om alleen Fok! tracks erop te zetten. Als iemand nu zijn eigen track wil zien pleurt hij snel [Fok!] voor zijn naam en voila!! track op de server. Ik kan het ook niet allemaal bijhouden.....

Is dit een idee of ga ik nu iets te ver?

Hierbij is Markus uiteraard een oudgediende
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')