Noord, vlakbij de veer, maar ook redelijk vlakbij het 'centrum' van Noord.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 00:11 schreef Grumpey het volgende:
tvp
in welke wijk van amsterdam ligt het pand?
Ziet er goed uit, zeker goed voorbereid om de intro in te gaan, je zult niet heel veel mensen tegenkomen in het begin die al zo in een pand zitten maar zeker goede keuze
En nog een buurtgenoot ook!quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 00:13 schreef Toad het volgende:
[..]
Noord, vlakbij de veer, maar ook redelijk vlakbij het 'centrum' van Noord.
quote:
Ik twijfel een beetje, het lijkt op Tuindorp Oostzaan, maar kan ook Buiksloot zijn, of een ander gedeelte.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 00:17 schreef Toad het volgende:
[..]
Hallo.
Dan heb jij waarschijnlijk al gezien aan de eerste foto's (als je uit het raam kijkt) waar ik ongeveer zit.
Nieuwendam heb je nog en vogelbuurt.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 00:18 schreef Sanne het volgende:
[..]
Ik twijfel een beetje, het lijkt op Tuindorp Oostzaan, maar kan ook Buiksloot zijn, of een ander gedeelte.
edit: of bij het Mosveld
Ik ben ook er heel erg blij mee. Mijn huisgenoten & ik hebben echt mazzel gehad (ik ken ze namelijk al van mijn vorige school).quote:Geweldig om als student in zo'n woning te kunnen wonen zeg.
Leuk! Welkom in Noord. Dat huisje wordt alleen maar meer waard!!!quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 00:22 schreef Toad het volgende:
[..]
Nieuwendam heb je nog en vogelbuurt.Ik ga het niet helemaal verklappen op internet, maar laat ik zeggen dat ik gebruik maak van de buiksloterwegveer.
quote:
t ligt niet eensquote:
Dan moet je maar 'ns langskomen! Kan je direct meehelpen!quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 13:05 schreef Conflict het volgende:
Mooi huis voor studenten idd. Ik ben ook wel benieuwd naar de buitenkant eigenlijk.
dat vroeg ik me dus ook afquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 19:23 schreef admiraal_anaal het volgende:
Vind het super allemaal, ziet er goed uit. Maar mijn vraag is waarom zoveel investeren in een studentenwoning? blijven jullie na de studie ook daar wonen of gaan jullie weer doorverhuren?
Helaas, twee dames zijn je al voor die ik van hier (lees: Zeelandquote:
Ligt er een beetje aan. Het is een beetje een andere situatie dan een 'normaal' studentenhuis. Dit is een voormalig huurhuis wat we nu hebben gekocht. Wellicht ziet het "oorspronkelijke" huis op de eerste foto's er goed uit, maar alles is toch in een oude staat. M.n. de muren waren slecht, er zat nog geen vloer in en de plafonds konden wel opgefrist worden. Voor de keuken hadden we wellicht een besparing kunnen doen, door enkel een gasfornuis te kopen. Maar we hebben toch hiervoor gekozen. Hetzelfde voor de douche en WC. Het is toch handiger, mooier, praktischer, beter. Als we het 'ns willen doorverkopen kunnen we natuurlijk er een stuk meer voor vragen dan de oorspronkelijke prijs. Overigens is het natuurlijk ook leuk om het helemaal naar je eigen wens in te richten: qua kleuren, laminaat etc. En het klussen vind ik ook leuk!quote:Vind het super allemaal, ziet er goed uit. Maar mijn vraag is waarom zoveel investeren in een studentenwoning? blijven jullie na de studie ook daar wonen of gaan jullie weer doorverhuren?
Ik heb al uitgegeld wie ik met 'we' bedoelde he...quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 23:00 schreef bleiblei het volgende:
Haha, jij gaat met 2 vrouwen samenwonen?.
Nouw succes dan.
Krijgen de dames een echt huurcontract of wordt het allemaal half half geregeld?
En zijn "we" jij en je schizo jezelf, jij en die vriendinnen, jij en je ouders of je ouders die het pand gekocht hebben?
Want de constructie van studententijd, kopen, en andere inwonenden is redelijk tricky als het niet erg goed afgesproken is imho. Of je ouders spelen huisbaas, dan gaat het nog wel. + Dat vrouwelijke huisgenoten erg koel klinkt maar mijn ervaring is dat het een stuk minder koel is.
Lekker ruzien over een verschil van 3 vierkante meter aan oppervlaktequote:Op woensdag 9 augustus 2006 10:28 schreef Wereldman het volgende:
en de grote vraag is : wie krijgt welke slaapkamer...![]()
Bevalt zeer goed, de helft van het jaar lekker niets doen ookquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 22:39 schreef Toad het volgende:
[..]
Helaas, twee dames zijn je al voor die ik van hier (lees: Zeeland) ken. Wel geinig, ik ga samen met één van die dames dezelfde opleiding volgen als jou! Bevalt het een beetje?
[..]
Allemaal al geregeld joh.quote:en de grote vraag is : wie krijgt welke slaapkamer...
Ze is idd., net als ik, aankomend eerstejaars! En nog een meisje die ik ken is aankomend eerste jaars. Een klein beetje SES en dus offtopic: mij spraken al die opdrachten van bedrijven (bv. Volkskrant) me wel aan!quote:Op woensdag 9 augustus 2006 11:49 schreef lienelien het volgende:
[..]
Bevalt zeer goed, de helft van het jaar lekker niets doen ook
Is ze aankomend eerstejaars? Dan kan het goed dat ik haar intro-mama ga zijn![]()
[offtopic]quote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:42 schreef Toad het volgende:
[..]
Allemaal al geregeld joh.
[..]
Ze is idd., net als ik, aankomend eerstejaars! En nog een meisje die ik ken is aankomend eerste jaars. Een klein beetje SES en dus offtopic: mij spraken al die opdrachten van bedrijven (bv. Volkskrant) me wel aan!![]()
Dat is de kruipruimte. Ik heb ook twee foto's gemaakt in de kruipruimte zelf, zie hier. De kleur die in slaapkamer is gebruikt heet trouwens Flexa Hemelbed.quote:Op zondag 13 augustus 2006 15:19 schreef WaSTeiL het volgende:
Leuke kleuren..
Maar wat is dat rare poortje in de muur op deze foto:
[afbeelding]
Lijk dat nou zo klein of past daar nou echt niemand doorquote:Op zondag 13 augustus 2006 17:02 schreef Toad het volgende:
[..]
Dat is de kruipruimte. Ik heb ook twee foto's gemaakt in de kruipruimte zelf, zie hier. De kleur die in slaapkamer is gebruikt heet trouwens Flexa Hemelbed.
Een gemiddelde man past er wel door. Het is meer om zaken te repareren aan de leidingen voor de WC en douche. Het is al een oude woning he, nu werken ze dat allemaal netter weg (en is er dus vaak niet zo'n soort kruipruimte). Aan de andere kant past er ook wel het e.e.a. aan spullen in.quote:Op zondag 13 augustus 2006 18:30 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Lijk dat nou zo klein of past daar nou echt niemand door![]()
Wat mag het nut dan zijn van zo'n extreem klein deurtje naar de kruipruimte![]()
Leen Bakker in Amsterdam Noord, prijs zal ik nog even voor je navragen.quote:Mooi laminaat!
Mag ik vragen waar 't vandaan komt en hoe duur t is?
Alleen, zie ik nu en volgens mij heb je dat ook gezegd, is het geen witquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:06 schreef sweetgirly het volgende:
.. alleen die witte is bij mij ook paars (andere kleur paars, ton sur ton gedaan). Maar met die witte muur is ook cool![]()
Nee verwend zoontjequote:
Wat 'n n00b ben je dan, zeg.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 19:52 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Nee verwend zoontje
Maar goed, wel lekker zo hoor.
Je mist alleen wel het echte ranzige studentenleven. Want met zo een perfect huisje denk je natuurlijk wel 20 keer na voordat je aan een huisfeest of afterparty bij je thuis begint met 3 of meer zatte studenten.
quote:Op zaterdag 16 september 2006 07:39 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Hele mooie "studentenhuis"! Ik ben jaloersIk woon (eigenlijk woonde, over 7 dagen verhuizen!) ook in een woning met 2 andere studenten, maar je kan het echt niet vergelijken! Het is wel schoon, maar behalve de slaapkamers ziet het er niet uit
Precies. Ik vind het helemaal niks, er zit helemaal geen eigen sfeer in. Ikea is leuk maar je moet niet alles bij de Ikea vandaan halen, en al helemaal niet alles in dezelfde kleur omdat dat zo goed matched...quote:Op vrijdag 15 september 2006 23:22 schreef groggy het volgende:
dat er studenten in wonen is de enige vergelijking die gemaakt kan worden met een studentenhuis.. Voor de rest is het uitermate burgerlijk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |