abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40341217
Er staat wel 'studentenhuis', maar eigenlijk is het een woning waar drie studenten gaan wonen (waaronder ik dus). Het is gewoon een huis wat ergens in Amsterdamse woonwijk staat. Eind juli hebben we de sleutel gekregen, dus we hebben een paar weken om het op te knappen voordat de introductieweek begint. Vloeroppervlakte is 113m². En eigenlijk moet alles opnieuw gedaan worden. Vloer, muren, plafond, keuken etc.

Wat foto's van de situatie eind juli:

Woonkamer

Woonkamer / keuken

Keuken

Eethoek (tegenover de keuken)

Slaapkamer 1 (ca 10m²)

Slaapkamer 1 (ca 10m²)

Slaapkamer 2 (ca 13,5m²)

Slaapkamer 2 (ca 13,5m²)

Slaapkamer 3 (ca 16m²)

Slaapkamer 3 (ca 16m²)

Overloop

WC

Douche en vliering zit er ook nog in, maar een beetje lastig om daar een foto van te maken ivm. te weinig licht. Inmiddels is er al het e.e.a. gebeurd maar daar maak ik de komende dagen wel fotos van. Dit was meer om je een idee te geven hoe het er nu ongeveer uitziet.
pi_40341341
succes !!
Hattrick --> Fc Kaat (508888) VI.364
pi_40341437
Interessant, blijf ik volgen, succes
  maandag 31 juli 2006 @ 02:02:41 #4
151791 Kindervriend
Tilburg boven fallus.
pi_40341621
Sjiek project, baasje!
  maandag 31 juli 2006 @ 03:04:29 #5
36884 Hells_Angel
Ik ben Gruis, geen bikermuis!
pi_40342310
Vooral die tegel op zijn hoofd vind ik echt schitterend!
Een engel uit de hel, klinkt als iets moois uit beide werelden.
Lost in the 4400
Know thyself
pi_40343052
Erg veel succes gewenst, een mooi project!

Omdat er 3 studenten gaan wonen, betekent dat ook dat er opgeknapt wordt met een beperkt budget? En wat gaat er ongeveer allemaal gebeuren? Is er een klusplanning?
  maandag 31 juli 2006 @ 08:15:54 #7
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_40343221
Inderdaad ben ik ook wel benieuwd naar de " actiepunten" !!!!!!!!!!!!!

Dat het een studentenhuis is/wordt betekent toch dat er een vaste biertap komt
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_40365157
lijkt me zeker de moeite van het volgen waard (TVP)
't enige wat ik wil is de mogelijkheid om te bewijzen dat veel geld niet gelukkig maakt....
pi_40468211
Dank voor jullie belangstellende reacties allemaal....

Update #1, nog 17 dagen voor mijn introductie

De twee trappen heb ik nog niet gepost:

trap begane grond

trap eerste verdieping

Hier zal donkerblauwe vloerbedekking opkomen. Dat is één van de laatste karweitjes overigens. De mannen die dat gaan doen komen volgende week vrijdag (dus de 18e).

Afgelopen week veel geklust. Tot nu toe is er veel gewerkt aan de douche, WC ruimte, keuken/eetkamer en de woonkamer. De drie slaapkamers hopen we van het weekend aan te kunnen werken. Een beetje de standaard zaken komen voorbij: eerst behang eraf halen met een stomer, hier en daar plekjes bijwerken met albastine, vervolgens glasvezel behang erop en dan gaan verven.

Eerst even terug naar vorige week:

Toen heeft de elektricien twee groepen erbij gemaakt voor de vaatwasser, kookplaat (keramisch) en de combi oven-magnetron. De kabels worden weg gewerkt achter & de onder de plinten.

Toen de keuken:

Zoals je ziet. Er moet nog het e.e.a. afgewerkt worden, maar dit is hoe het ongeveer eruit komt te zien. De afgelopen week is o.a. hieraan gewerkt.

De overloop:

Veel troep, maar inmiddels is het grootste gedeelte gewit met latex. Overigens gaan we nog wel de kozijnen opnieuw verven in een andere kleur. De volgorde is niet echt handig, I know, maar o.a. vanwege de tijd hebben we maar even voor deze werkwijze gekozen.

De douche:

Ook iets waar van de week aan gewerkt is (net als de WC ruimte). Je krijgt hier een beetje een indruk van de tegels. Echter... moet het nog gevoegd en netter afgewerkt worden. Door de fotokwaliteit lijkt overigens wellicht de onderste tegels reeds gevoegd - of van een andere kleur, maar dat is beide onjuist.

En een actuelere foto van vandaag (met vloertegels):

Alles moet nog gevoegd en worden afgewerkt. Ik hoop dat dit morgen of overmorgen definitief klaar is.

Op naar de woonkamer, waar inmiddels dus glasvezel behang op zit. Nog even een foto zonder verf:

Foto is een beetje verkleurt, het is namelijk wit behang.

En met verf ziet het er zo uit:

Jammer dat deze foto ook een klein beetje is verkleurt. Het is allemaal wat donkerder. De lichte kant is een beetje lila achtig. Voor de mensen die Flexa verven uit hun hoofd kennen, er is gebruik gemaakt van de kleuren bes & blijf. Ook hier weer hetzelfde verhaal met de kozijnen overigens..

De eetkamer (tegenover de keuken):

Nog niet afgewerkt dus. Dat hopen we nog dit weekend te kunnen doen!

Tot slot de WC:

Er komt dus een nieuwe in . Simpeltje maar.

Actieplannen:
Er staat op de planning dus dat dit weekend:
de douche/WC ruimte/keuken/eetkamer wordt afgewerkt. Dat betekent verven, voegen etc.

Waarschijnlijk kunnen we al dan een kleine start maken met de slaapkamers.

Het laminaat gaan we volgende week leggen. Dus dat wordt zeker na het weekend.

Gelukkig heb ik wat hulp van familie etc. Dus daarom gebruik ik ook het woordje 'we'.

De vraag over het budget.... dat is een lastige vraag. Laten we zeggen dat er gemiddeld meer te besteden is dan een doorgaanse studentenkamer/huis. Echter zoeken we wel een beetje naar een goede prijs. De WC is dus bijv. echt het simpelste wat je maar krijgen kan. Bij een keuken en het laminaat zijn we natuurlijk wat kritischer.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 00:11:38 #10
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_40468411
tvp

in welke wijk van amsterdam ligt het pand?

Ziet er goed uit, zeker goed voorbereid om de intro in te gaan, je zult niet heel veel mensen tegenkomen in het begin die al zo in een pand zitten maar zeker goede keuze
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 00:13:35 #11
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_40468492
Voor een "studentenhuis" ziet het er wel tiptop verzorgd uit!

Netjes hoor!
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_40468496
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 00:11 schreef Grumpey het volgende:
tvp

in welke wijk van amsterdam ligt het pand?

Ziet er goed uit, zeker goed voorbereid om de intro in te gaan, je zult niet heel veel mensen tegenkomen in het begin die al zo in een pand zitten maar zeker goede keuze
Noord, vlakbij de veer, maar ook redelijk vlakbij het 'centrum' van Noord.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 00:15:35 #13
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_40468564
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 00:13 schreef Toad het volgende:

[..]

Noord, vlakbij de veer, maar ook redelijk vlakbij het 'centrum' van Noord.
En nog een buurtgenoot ook!
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_40468640
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 00:15 schreef Sanne het volgende:

[..]

En nog een buurtgenoot ook!
Hallo.

Dan heb jij waarschijnlijk al gezien aan de eerste foto's (als je uit het raam kijkt) waar ik ongeveer zit.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 00:18:43 #15
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_40468680
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 00:17 schreef Toad het volgende:

[..]

Hallo.

Dan heb jij waarschijnlijk al gezien aan de eerste foto's (als je uit het raam kijkt) waar ik ongeveer zit.
Ik twijfel een beetje, het lijkt op Tuindorp Oostzaan, maar kan ook Buiksloot zijn, of een ander gedeelte.

edit: of bij het Mosveld
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 00:21:54 #16
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_40468789
Ziet er goed uit!
Geweldig om als student in zo'n woning te kunnen wonen zeg.
Tevens tvp
pi_40468798
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 00:18 schreef Sanne het volgende:

[..]

Ik twijfel een beetje, het lijkt op Tuindorp Oostzaan, maar kan ook Buiksloot zijn, of een ander gedeelte.

edit: of bij het Mosveld
Nieuwendam heb je nog en vogelbuurt. Ik ga het niet helemaal verklappen op internet, maar laat ik zeggen dat ik gebruik maak van de buiksloterwegveer. Ik heb het idee dat het wel fijn wonen is. Niet de extreme drukte van de stad, toch dichtbij het centrum, redelijk wat voorzieningen en ook wel een rustige buurt (niet dat je ruit van de auto om de week is ingeslagen ofzo).
quote:
Geweldig om als student in zo'n woning te kunnen wonen zeg.
Ik ben ook er heel erg blij mee. Mijn huisgenoten & ik hebben echt mazzel gehad (ik ken ze namelijk al van mijn vorige school).
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 00:22:54 #18
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_40468819
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 00:22 schreef Toad het volgende:

[..]

Nieuwendam heb je nog en vogelbuurt. Ik ga het niet helemaal verklappen op internet, maar laat ik zeggen dat ik gebruik maak van de buiksloterwegveer.
Leuk! Welkom in Noord. Dat huisje wordt alleen maar meer waard!!!
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 08:51:19 #19
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_40471548
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 00:22 schreef Toad het volgende:

[..]

vogelbuurt.

* heeft vroeger op de Adelaarsweg gewoond!
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 08:56:32 #20
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_40471605
Succes. En houd het wel schoon.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_40472478
Ziet er mooi uit.
ik heb jaren in die buurt gewoond, mijn ouders wonen er nog.
Succes
pi_40476970
Ziet er leuk uit voor een studentenwoning.
pi_40478000
Mooi huis voor studenten idd. Ik ben ook wel benieuwd naar de buitenkant eigenlijk.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 17:21:07 #24
57434 Marloes
Digital Love
pi_40486267
Superleuk zeg!
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_40488321
Gaaf !! (+ tvp!)

Dit ga ik volgen!
pi_40494331
Oeh, dat laminaat vind ik wel mooi .
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 00:12:18 #27
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_40498853
Gaat echt wel wat worden
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_40498958
gaat wel goed zo te zien
pi_40499145
nette woning, gaat een mooie tijd worden
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 00:20:24 #30
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_40499164
Wat een luxe voor een student .
Goed geregeld hoor .
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 14:51:23 #31
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_40511262
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 22:06 schreef ijsmeis het volgende:
Oeh, dat laminaat vind ik wel mooi .
t ligt niet eens
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_40595914
Update #2, 13 dagen voor de introductieweek

De keuken is klaar!

Als er iemand nog benieuwd is naar iets specifieks in de keuken, ik heb vrijwel van alle kastjes en dingetjes een aparte foto.

Alleen boven & beneden wordt nog afgewerkt met een plank. Zodat het geen gat wordt voor bijvoorbeeld spinnen of stof.

Tegenover de keuken is de eethoek. Een eettafel moet er nog komen, maar we hebben daar al wel drie kastjes staan.

Hier komt hetzelfde werkblad op als in de keuken. Krijg je een beetje een bar achtig idee. Kan je dus dingen kwijt als een kookboek of een biertap.

Ook de douche en de WC zijn klaar, in ieder geval, qua tegelwerk:

en de WC...

Maar goed, deze moet nog verder in orde worden gemaakt.

Zo wat is er verder gebeurd dit weekend?

Behangen op de slaapkamers!

Met glasvlies behang. Het weefsel beneden geeft af en toe wat problemen. Het huis is al vrij oud en heeft slechte muren. Het vlies pakt tot nu toe beter uit dan het weefsel. Overigens zijn we dit weekend erachter gekomen dat er enkele muren (in de slaapkamers) zo slecht waren dat er fix & finish aan te pas moest komen. Links zie je een bijgewerkte muur, rechts een slechte muur.

En hier nog een slechte muur die nog dus gedaan moet worden:

Tevens zijn nu 2 van de drie slaapkamers voorzien van een...

Eén slaapkamer is nu behangen en het plafond is daar gedaan. Wat daar nog gedaan moet worden zijn de houten kozijnen en de vloer (laminaat). De andere slaapkamers zijn we dus bezig met fix & finish (soort gipslaagje). Dat wat betreft de tweede etage. De eerste etage met de keuken en woonkamer is dus bijna klaar...

Alleen de vloer nog en de houten kozijnen. Overigens is dat donkergrijs grondverf hoor. Komt waarschijnlijk donkerpaars op zoals de muur.

Tot slot wil ik je kennis maken met de verstopplekjes in het huis....

Er zijn twee vlieringen, één grote en één kleine....

En er is een kruipruimte...

En een balkon, wat nu tijdelijk ook een werkplek is....

Tot slot de trappen, maar deze keer vanuit een ander oogpunt...

Beneden gaan we er nog een keertje met latex overheen. Overigens komt volgende week vrijdag de man van de vloerbedekking (wordt donkerblauw).

Actiepunten voor komende week:
*muren behandelen met fix & finish
*plafond op de twee overige slaapkamers
*douche klaarmaken: meubel en douchekop
*WC klaarmaken voor gebruik
*slaapkamers behangen
*laminaat leggen
*kozijnen schilderen

Er is nog genoeg te doen....

[ Bericht 1% gewijzigd door Toad op 08-08-2006 01:40:38 ]
pi_40595939
Ziet er goed uit. Dit ga ik even volgen.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_40596297
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 13:05 schreef Conflict het volgende:
Mooi huis voor studenten idd. Ik ben ook wel benieuwd naar de buitenkant eigenlijk.
Dan moet je maar 'ns langskomen! Kan je direct meehelpen!

Nou vooruit dan maar... de voorkant van een soortgelijk huis (het is dus niet mijn huis).

Je hebt twee soorten woningen. Een benedenwoning en een bovenwoning. Wij hebben de bovenwoning. Heb je op de 1e etage dus woonkamer, eethoek, keuken en een balkon. Tweede verdieping drie slaapkamers, WC, douche.
pi_40600720
Zo dat wordt netjes! Mooie kleur dat donkerpaarse
Saartje
pi_40601002
Ik weet waar je woont.. nou welke buurt het is idd erg leuk daar:).

Gr Andrea
Lead, Follow or get Out of my Way !!!
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 10:20:17 #37
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_40601096
Ah het is in de straat waar mijn oma vroeger woonde.
Inderdaad een leuke buurt!
  Moderator dinsdag 8 augustus 2006 @ 10:25:54 #38
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_40617849
nog een kamertje over daar?
pi_40618046
Vind het super allemaal, ziet er goed uit. Maar mijn vraag is waarom zoveel investeren in een studentenwoning? blijven jullie na de studie ook daar wonen of gaan jullie weer doorverhuren?

Ik heb nooit in een studentenwoning gewoond dus kan ook niet echt weten hoe het is enzo, altijd veiig bij papie en mamie dus vandaar mijn vraag
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 19:31:12 #41
64781 bonke
pipo koeie
pi_40618324
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 19:23 schreef admiraal_anaal het volgende:
Vind het super allemaal, ziet er goed uit. Maar mijn vraag is waarom zoveel investeren in een studentenwoning? blijven jullie na de studie ook daar wonen of gaan jullie weer doorverhuren?
dat vroeg ik me dus ook af
waarom veel investeren als je er over een jaar of 4 toch uit gaat ?
en hoop je dat de volgende bewoners een boel zullenovernemen ?
ps: ziet er trouwens goed uit
pies on joe toe
pi_40625051
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 19:17 schreef lienelien het volgende:
nog een kamertje over daar?
Helaas, twee dames zijn je al voor die ik van hier (lees: Zeeland ) ken. Wel geinig, ik ga samen met één van die dames dezelfde opleiding volgen als jou! Bevalt het een beetje?
quote:
Ligt er een beetje aan. Het is een beetje een andere situatie dan een 'normaal' studentenhuis. Dit is een voormalig huurhuis wat we nu hebben gekocht. Wellicht ziet het "oorspronkelijke" huis op de eerste foto's er goed uit, maar alles is toch in een oude staat. M.n. de muren waren slecht, er zat nog geen vloer in en de plafonds konden wel opgefrist worden. Voor de keuken hadden we wellicht een besparing kunnen doen, door enkel een gasfornuis te kopen. Maar we hebben toch hiervoor gekozen. Hetzelfde voor de douche en WC. Het is toch handiger, mooier, praktischer, beter. Als we het 'ns willen doorverkopen kunnen we natuurlijk er een stuk meer voor vragen dan de oorspronkelijke prijs. Overigens is het natuurlijk ook leuk om het helemaal naar je eigen wens in te richten: qua kleuren, laminaat etc. En het klussen vind ik ook leuk!

En stel dat er idd. iemand (één van mijn huisgenoten) besluit om weg te gaan kunnen we het altijd weer aan iemand anders verhuren.

Maar de verwachting is dat we toch over ongeveer 5 a 7 jaar het weer door gaan verkopen. Ligt een beetje aan de situatie dan.

[ Bericht 6% gewijzigd door Toad op 08-08-2006 22:48:28 ]
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 23:00:19 #43
36431 bleiblei
pi_40625876
Haha, jij gaat met 2 vrouwen samenwonen? .
Nouw succes dan .
Krijgen de dames een echt huurcontract of wordt het allemaal half half geregeld?
En zijn "we" jij en je schizo jezelf, jij en die vriendinnen, jij en je ouders of je ouders die het pand gekocht hebben?

Want de constructie van studententijd, kopen, en andere inwonenden is redelijk tricky als het niet erg goed afgesproken is imho. Of je ouders spelen huisbaas, dan gaat het nog wel. + Dat vrouwelijke huisgenoten erg koel klinkt maar mijn ervaring is dat het een stuk minder koel is .
pi_40626701
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 23:00 schreef bleiblei het volgende:
Haha, jij gaat met 2 vrouwen samenwonen? .
Nouw succes dan .
Krijgen de dames een echt huurcontract of wordt het allemaal half half geregeld?
En zijn "we" jij en je schizo jezelf, jij en die vriendinnen, jij en je ouders of je ouders die het pand gekocht hebben?

Want de constructie van studententijd, kopen, en andere inwonenden is redelijk tricky als het niet erg goed afgesproken is imho. Of je ouders spelen huisbaas, dan gaat het nog wel. + Dat vrouwelijke huisgenoten erg koel klinkt maar mijn ervaring is dat het een stuk minder koel is .
Ik heb al uitgegeld wie ik met 'we' bedoelde he...

Het is vrij strak en formeel geregeld qua huurovereenkomsten e.d. Dus ik verwacht niet dat daar veel narigheid mee komt. En wij drie'tje wonen daar hoor, mijn ouders hebben verder weinig ermee van doen (als ik er éénmaal woon).

Edit: maar mijn vader is idd. wel de eigenaar danwel huisbaas (hoe je het ook noemen wil). Maar dat is alleen wanneer er iets mis is aan het huis of de huurovereenkomst wordt opgezegd, of iets dergelijks....

[ Bericht 4% gewijzigd door Toad op 09-08-2006 00:01:43 ]
pi_40627687
Ziet er erg netjes uit voor een studentenwoning. Succes!
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_40635489
en de grote vraag is : wie krijgt welke slaapkamer...
Smile around the world :-)
  Moderator woensdag 9 augustus 2006 @ 11:01:13 #47
92034 crew  Vonkenboer
pi_40636497
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 10:28 schreef Wereldman het volgende:
Lekker ruzien over een verschil van 3 vierkante meter aan oppervlakte
pi_40638102
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 22:39 schreef Toad het volgende:

[..]

Helaas, twee dames zijn je al voor die ik van hier (lees: Zeeland ) ken. Wel geinig, ik ga samen met één van die dames dezelfde opleiding volgen als jou! Bevalt het een beetje?
[..]
Bevalt zeer goed, de helft van het jaar lekker niets doen ook
Is ze aankomend eerstejaars? Dan kan het goed dat ik haar intro-mama ga zijn
pi_40639941
quote:
Allemaal al geregeld joh.
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 11:49 schreef lienelien het volgende:

[..]

Bevalt zeer goed, de helft van het jaar lekker niets doen ook
Is ze aankomend eerstejaars? Dan kan het goed dat ik haar intro-mama ga zijn
Ze is idd., net als ik, aankomend eerstejaars! En nog een meisje die ik ken is aankomend eerste jaars. Een klein beetje SES en dus offtopic: mij spraken al die opdrachten van bedrijven (bv. Volkskrant) me wel aan!

Ik denk dat ik zondag weer foto's heb van de vorderingen. Morgen weer verder klussen. Op het programma staan het laminaat, de muren (verder behandelen met fix and finish en behangen) en de plafonds op twee slaapkamers.

[ Bericht 7% gewijzigd door Toad op 09-08-2006 12:49:07 ]
pi_40640465
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 12:42 schreef Toad het volgende:

[..]

Allemaal al geregeld joh.
[..]

Ze is idd., net als ik, aankomend eerstejaars! En nog een meisje die ik ken is aankomend eerste jaars. Een klein beetje SES en dus offtopic: mij spraken al die opdrachten van bedrijven (bv. Volkskrant) me wel aan!
[offtopic]
Ahh, jij ook, daar had ik even helemaal overheen gelezen
In de eerste periode zal je het vanaf de eerste week druk hebben, is wel een leuk project. In de tweede periode heb je geen zak te doen, en de 4e periode is bést stressen. Heb je op maandag en dinsdag intro, of op woensdag en donderdag? Wel naar het eindfeest komen, hè
Oja, nog boeken nodig?
[/offtopic]
pi_40762678
Update #3, 7 dagen voor mijn intro

De afgelopen week is er weer veel werk verzet. Het lijkt erop dat het grootste gedeelte van het werk erop zit.

In de woonkamer en de keuken ligt inmiddels laminaat.

En je kon het al zien op de laatste foto, er is inmiddels ook een uitklapbare eettafel.

Misschien niet de mooiste eettafel, maar wel praktisch. Nu neemt het niet veel ruimte in. En als er eventueel meer ruimte nodig is aan de tafel kunnen we hem uitklappen.

En in de twee slaapkamers waar nog geen glasvliesbehang op zat zijn inmiddels alle muren bewerkt met Fix & Finish.

En op de laatste foto is de slaapkamer te zien waar inmiddels wel glasvliesbehang op zit. Tevens zijn daar de muren gewit.

In die slaapkamer is inmiddels ook al laminaat gelegd:

Wanneer je terug gaat naar de OP zie je dat er drie slaapkamers zijn. De kleinste kamer zijn alleen de muren bewerkt met Fix & Finish, de kamer van ruim 13 m² zijn de muren reeds behangen en het laminaat gelegd. En de grootste slaapkamer is zelfs al een wand geverfd:

En ook hier ligt dus al het laminaat. Op de laatste foto is het eerste meubeltje te zien, een nachtkastje.

Tot slot de begane grond, daar is inmiddels gewit:

Actieplannen voor de komende week:
- vandaag en morgen wordt de kleinste kamer behangen en daar wordt dan ook laminaat gelegd
- meubels en spullen etc. verder uitzoeken
- muren verder verven
- kozijnen verven
- plinten leggen
- o ja... en een beetje opruimen natuurlijk

En aan het eind van de week gaan we verhuizen!!!

op de laatste foto is trouwens een tweety te zien, die hebben we gevonden op zolder

[ Bericht 3% gewijzigd door Toad op 13-08-2006 13:48:22 ]
  zondag 13 augustus 2006 @ 15:19:59 #52
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_40765036
Leuke kleuren..
Maar wat is dat rare poortje in de muur op deze foto:

Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
pi_40767888
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 15:19 schreef WaSTeiL het volgende:
Leuke kleuren..
Maar wat is dat rare poortje in de muur op deze foto:

[afbeelding]
Dat is de kruipruimte. Ik heb ook twee foto's gemaakt in de kruipruimte zelf, zie hier. De kleur die in slaapkamer is gebruikt heet trouwens Flexa Hemelbed.
  Moderator zondag 13 augustus 2006 @ 18:30:50 #54
92034 crew  Vonkenboer
pi_40770360
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 17:02 schreef Toad het volgende:

[..]

Dat is de kruipruimte. Ik heb ook twee foto's gemaakt in de kruipruimte zelf, zie hier. De kleur die in slaapkamer is gebruikt heet trouwens Flexa Hemelbed.
Lijk dat nou zo klein of past daar nou echt niemand door
Wat mag het nut dan zijn van zo'n extreem klein deurtje naar de kruipruimte
pi_40770430
Netjes .
  zondag 13 augustus 2006 @ 22:25:05 #56
57434 Marloes
Digital Love
pi_40779256
Mooi laminaat!
Mag ik vragen waar 't vandaan komt en hoe duur t is?
The more that I appear.
pi_40782493
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 18:30 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Lijk dat nou zo klein of past daar nou echt niemand door
Wat mag het nut dan zijn van zo'n extreem klein deurtje naar de kruipruimte
Een gemiddelde man past er wel door. Het is meer om zaken te repareren aan de leidingen voor de WC en douche. Het is al een oude woning he, nu werken ze dat allemaal netter weg (en is er dus vaak niet zo'n soort kruipruimte). Aan de andere kant past er ook wel het e.e.a. aan spullen in.
quote:
Mooi laminaat!
Mag ik vragen waar 't vandaan komt en hoe duur t is?
Leen Bakker in Amsterdam Noord, prijs zal ik nog even voor je navragen.
pi_41139323
Marloes: sorry, ik heb de prijs nog niet nagevraagd, ik zal het zsm doen!

Update #4 - 2 dagen na mijn intro

Boeiend eigk. hoeveel dagen voor of na mijn intro het nog eigenlijk is. Maar goed, de intro is voorbij en we hebben er kunnen slapen van de week! Er moet nog veel gebeuren, dus de komende weken zal ik nog veel foto's posten. Afgelopen dinsdag had ik weinig tijd om goed foto's te maken. Dus helaas te weinig foto's deze keer en van een te slechte kwaliteit, vind ik.

De woonkamer beginnen we mee. Daar staan nu veel spulletjes. Nog niet allemaal op de juiste plek, maar goed. Het is wel twee hands enzo, maar dat maakt niet uit.

En de kozijnen zijn geverfd:

De vloerbedekking is gelegd op de trappen en op de overloop van de 1e en 2e etage. Op de begange grond wordt nog laminaat gelegd.

En er staat inderdaad nog overal een beetje troep. Ik zal straks nog wel vertellen waarom en wat er nog allemaal moet gebeuren.

Waar bijna alles klaar is, is in de kamer van kamergenote S. Het is niet mijn style, maar het ziet er wel leuk uit.

Ook de douche begint steeds meer vorm te krijgen:

Volgende keer zal ik de douchekop laten zien.

Mijn kamer dan tot slot, waar nog veel moet gebeuren. Maar mijn bed (MALM, berkenfineer) is wel af.

Afgelopen zaterdagavond rond de klok van zeven kwam ik er trouwens achter dat mijn lattenbodem is bedoeld voor een bed van 2,20 m. en niet voor 2m. Dus snel naar de Ikea, want die is gesloten om 20.00 uur. En hij is ook gesloten op zondag. Terwijl maandag mijn introductie zou zijn. Dus ik de juiste lattebodem opzoeken in het zelfbedieningsmagazijn. Blijkt het weer ééntje van 2,20 m. te zijn. Die liggen dus verkeerd. Hup snel naar zo'n computer waar je je producten op kan opzoeken. En net voor sluitingstijd toch nog een lattenbodem gevonden. Gaan we naar afhalen goederen, blijkt de lattenbodem niet in van die handige Ikea dozen te zitten, maar al helemaal in elkaar te zitten. Dat past niet in de auto. Gelukkig hadden we een busje gehuurd voor het verhuizen, dus hebben we iemand naar de Ikea laten rijden voor die lattenbodem. Komen we thuis, blijk ik nog een lattenbodem te hebben, dezelfde van 2.20m. Ik heb dus lekker lopen slapen de vorige keer in de Ikea. Maar die dozen staan ook niet altijd op de juiste plek. In ieder geval heb ik zaterdagavond nog kunnen slapen in mijn bed,

Op de foto van de overloop zijn de dozen van de lattenbodems te vinden die retour gaan naar Ikea A'dam.

Het GALANT bureau:

Met EFFECTIV boeken- ladekastje.

De JONDAL spiegel en de BILLY boekenkast.

O ja, check ook even de nieuwe radiatoren! (op verschillende fotos te zien)

Wat moet er nog allemaal gebeuren?
- laminaat begane grond
- kabelaansluiting TV en internet (signaal krijgen we maandag door, maar we moeten kabels doortrekken naar boven, zodat op iedere slaapkamer ook TV kan worden gekeken
- plinten
- in de douche komt nog een afscheiding (voor het spetterende water)
- op sommige plekken nog wat verlichting
- en de kamer van huisgenote V en mijn kamer moeten nog wat meubels worden afgemaakt
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 00:59:58 #59
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_41149704
het is zowaar een echt huis hoor...netjes Misschien iets te netjes zelfs

Hou zelf nooit echt van centrale plek voor tv's, stop het liever altijd weg in een kast of hoek. Die tafel is geweldig, met dat kleed en die vloer, tof!
pi_41153586
Erg mooi hoor . Menig student zal jaloers zijn . Waaronder ik straks vast ook .
pi_41159057
Very cool hoor!
En mooi paars is toch maar niet lelijk weer

Die woonkamer foto lijkt een beetje op de mijne, tv staat nu ook in die hoek, + zelfde tapijtje, + paarse muur, alleen die witte is bij mij ook paars (andere kleur paars, ton sur ton gedaan). Maar met die witte muur is ook cool + heb ik donkerblauwe banken (en gordijnen, iets te donker vind ik eigenlijk, maargoed..).

Maar die foto van je kamergenote S. vind ik ook weer erg mooi! Dat bureau!
En wit heeft ook zeker weer wat.

Succes op het mim!

zin en ideeën krijgt van dit soort topics
pi_41159558
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 12:06 schreef sweetgirly het volgende:

.. alleen die witte is bij mij ook paars (andere kleur paars, ton sur ton gedaan). Maar met die witte muur is ook cool
Alleen, zie ik nu en volgens mij heb je dat ook gezegd, is het geen wit , maar lila-achtig.
Dat heb ik ook, op mijn andere langste muur (op het noorden) gedaan .

Geen wit was het dus! Excuzes
pi_41172670
Een studentenhuis?
Rijke ouders ofzo?
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 19:52:56 #64
36431 bleiblei
pi_41173527
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 19:30 schreef Syytön het volgende:
Een studentenhuis?
Rijke ouders ofzo?
Nee verwend zoontje
Maar goed, wel lekker zo hoor .
Je mist alleen wel het echte ranzige studentenleven. Want met zo een perfect huisje denk je natuurlijk wel 20 keer na voordat je aan een huisfeest of afterparty bij je thuis begint met 3 of meer zatte studenten .
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:20:12 #65
151791 Kindervriend
Tilburg boven fallus.
pi_41174614
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 19:52 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Nee verwend zoontje
Maar goed, wel lekker zo hoor .
Je mist alleen wel het echte ranzige studentenleven. Want met zo een perfect huisje denk je natuurlijk wel 20 keer na voordat je aan een huisfeest of afterparty bij je thuis begint met 3 of meer zatte studenten .
Wat 'n n00b ben je dan, zeg.

Kom op man, je wordt student! Je kunt toch best feesten geven? Gewoon zorgen dat al die decoratie shit aan de kant ligt en na 't feest goed schoonmaken. Niks aan 't handje hoor.
pi_41809568
Mijn kamer is bijna klaar. Alleen moet de spiegel nog worden opgehangen boven het wastafeltje, de buizen moeten nog geverfd worden en er moet nog een lamp worden opgehangen. Ik moet ook nog even iets bedenken voor de TV enzo. Daar dus nog geen foto's van:

De Stockholm 1,5 zit

Van de andere kamers later foto's. Maar die zijn dus ook al af of bijna af. Laminaat prijs kan ik helaas niet meer echt achter komen. Maar inmiddels heb je misschien wel zelf al gekeken bij Leen Bakker?
pi_41809781
Wat mooi met die paarse muren

en je hebt hetzelfde bed als ik
Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
pi_41847800
Wauw, ik ben onder de indruk van je studentenhuis, nette woning, mooie kleuren, beetje hoog IKEA gehalte jouw kamer, maar dat geeft niet. Ik vind de kamer van S. wel heel leuk, lekker tuttig
Veel woonplezier in Noord. Ik heb op de wingerdweg gewoond tijdens mijn studie.
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_41849667
dat er studenten in wonen is de enige vergelijking die gemaakt kan worden met een studentenhuis.. Voor de rest is het uitermate burgerlijk
Don't trust anyone else!
Trust me!
pi_41855346
Hele mooie "studentenhuis"! Ik woon (eigenlijk woonde, over 7 dagen verhuizen!) ook in een woning met 2 andere studenten, maar je kan het echt niet vergelijken! Het is wel schoon, maar behalve de slaapkamers ziet het er niet uit
Klussen deel 1 en 2
pi_41855347
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 07:39 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Hele mooie "studentenhuis"! Ik ben jaloers Ik woon (eigenlijk woonde, over 7 dagen verhuizen!) ook in een woning met 2 andere studenten, maar je kan het echt niet vergelijken! Het is wel schoon, maar behalve de slaapkamers ziet het er niet uit
Klussen deel 1 en 2
pi_42005969
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 23:22 schreef groggy het volgende:
dat er studenten in wonen is de enige vergelijking die gemaakt kan worden met een studentenhuis.. Voor de rest is het uitermate burgerlijk
Precies. Ik vind het helemaal niks, er zit helemaal geen eigen sfeer in. Ikea is leuk maar je moet niet alles bij de Ikea vandaan halen, en al helemaal niet alles in dezelfde kleur omdat dat zo goed matched...
pi_45094705
Misschien is een kickje wel aardig na 6 maanden radiostilte.

Vandaag is het volgende schilderij opgehangen!

Inmiddels woon ik er samen mijn twee huisgenootjes al weer half jaartje. In ieder geval met veel plezier! Zijn hier en daar nog wat dingetjes die gedaan moeten worden (moeten nog wat buizen worden geschilderd o.a.). Sinds september zijn er ook alweer best wat dingetjes veranderd (de indeling in de eethoek is veranderd). Dus wanneer jullie nog behoefte hebben aan meer foto's hoor ik het wel.
  zondag 7 januari 2007 @ 02:25:17 #74
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_45099333
Ik heb behoefte aan meer foto's..
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
  zondag 7 januari 2007 @ 12:05:43 #75
164039 BonteAvond
Het was gezellig
pi_45103789
Ja doe eens wat meer foto's ook van de kamer van de derde persoon
Ik had me verkleed als Freddie Mercury, en we playbackten Queen
  zondag 7 januari 2007 @ 13:04:25 #76
57434 Marloes
Digital Love
pi_45105316
Ja ik wil ook wel meer foto's zien!
The more that I appear.
pi_45122467
Het ziet er wel erg leuk en netjes uit.
pi_45122698
ik ook ik ook !!!!!
vind de kamer van s helemaal te gek.
sowieso vind ik dat je maar boft met zo`n mooi studentenhuisje.
pi_45667195
Ik neem er wel de tijd voor he...

De keukenkastjes zijn uit de eethoek:

De eettafel staat nu helemaal tegen de muur aan en is altijd uitgeklapt. Stuk praktischer eigenlijk. Maak ik volgende keer nog wel een foto van.

En zo ziet de huiskamer er nu uit. Ik vind de poster van NYC niet echt veel aan, maar mijn huisgenotes wel. Naja...

Volgende keer moet ik maar 'ns de kamer van V laten zien aan jullie.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 00:11:19 #80
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_45683655
Ziet er gezellig uit hoor!
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')