abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40494331
Oeh, dat laminaat vind ik wel mooi .
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 00:12:18 #27
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_40498853
Gaat echt wel wat worden
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_40498958
gaat wel goed zo te zien
pi_40499145
nette woning, gaat een mooie tijd worden
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 00:20:24 #30
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_40499164
Wat een luxe voor een student .
Goed geregeld hoor .
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 14:51:23 #31
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_40511262
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 22:06 schreef ijsmeis het volgende:
Oeh, dat laminaat vind ik wel mooi .
t ligt niet eens
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_40595914
Update #2, 13 dagen voor de introductieweek

De keuken is klaar!

Als er iemand nog benieuwd is naar iets specifieks in de keuken, ik heb vrijwel van alle kastjes en dingetjes een aparte foto.

Alleen boven & beneden wordt nog afgewerkt met een plank. Zodat het geen gat wordt voor bijvoorbeeld spinnen of stof.

Tegenover de keuken is de eethoek. Een eettafel moet er nog komen, maar we hebben daar al wel drie kastjes staan.

Hier komt hetzelfde werkblad op als in de keuken. Krijg je een beetje een bar achtig idee. Kan je dus dingen kwijt als een kookboek of een biertap.

Ook de douche en de WC zijn klaar, in ieder geval, qua tegelwerk:

en de WC...

Maar goed, deze moet nog verder in orde worden gemaakt.

Zo wat is er verder gebeurd dit weekend?

Behangen op de slaapkamers!

Met glasvlies behang. Het weefsel beneden geeft af en toe wat problemen. Het huis is al vrij oud en heeft slechte muren. Het vlies pakt tot nu toe beter uit dan het weefsel. Overigens zijn we dit weekend erachter gekomen dat er enkele muren (in de slaapkamers) zo slecht waren dat er fix & finish aan te pas moest komen. Links zie je een bijgewerkte muur, rechts een slechte muur.

En hier nog een slechte muur die nog dus gedaan moet worden:

Tevens zijn nu 2 van de drie slaapkamers voorzien van een...

Eén slaapkamer is nu behangen en het plafond is daar gedaan. Wat daar nog gedaan moet worden zijn de houten kozijnen en de vloer (laminaat). De andere slaapkamers zijn we dus bezig met fix & finish (soort gipslaagje). Dat wat betreft de tweede etage. De eerste etage met de keuken en woonkamer is dus bijna klaar...

Alleen de vloer nog en de houten kozijnen. Overigens is dat donkergrijs grondverf hoor. Komt waarschijnlijk donkerpaars op zoals de muur.

Tot slot wil ik je kennis maken met de verstopplekjes in het huis....

Er zijn twee vlieringen, één grote en één kleine....

En er is een kruipruimte...

En een balkon, wat nu tijdelijk ook een werkplek is....

Tot slot de trappen, maar deze keer vanuit een ander oogpunt...

Beneden gaan we er nog een keertje met latex overheen. Overigens komt volgende week vrijdag de man van de vloerbedekking (wordt donkerblauw).

Actiepunten voor komende week:
*muren behandelen met fix & finish
*plafond op de twee overige slaapkamers
*douche klaarmaken: meubel en douchekop
*WC klaarmaken voor gebruik
*slaapkamers behangen
*laminaat leggen
*kozijnen schilderen

Er is nog genoeg te doen....

[ Bericht 1% gewijzigd door Toad op 08-08-2006 01:40:38 ]
pi_40595939
Ziet er goed uit. Dit ga ik even volgen.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_40596297
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 13:05 schreef Conflict het volgende:
Mooi huis voor studenten idd. Ik ben ook wel benieuwd naar de buitenkant eigenlijk.
Dan moet je maar 'ns langskomen! Kan je direct meehelpen!

Nou vooruit dan maar... de voorkant van een soortgelijk huis (het is dus niet mijn huis).

Je hebt twee soorten woningen. Een benedenwoning en een bovenwoning. Wij hebben de bovenwoning. Heb je op de 1e etage dus woonkamer, eethoek, keuken en een balkon. Tweede verdieping drie slaapkamers, WC, douche.
pi_40600720
Zo dat wordt netjes! Mooie kleur dat donkerpaarse
Saartje
pi_40601002
Ik weet waar je woont.. nou welke buurt het is idd erg leuk daar:).

Gr Andrea
Lead, Follow or get Out of my Way !!!
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 10:20:17 #37
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_40601096
Ah het is in de straat waar mijn oma vroeger woonde.
Inderdaad een leuke buurt!
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  Moderator dinsdag 8 augustus 2006 @ 10:25:54 #38
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_40617849
nog een kamertje over daar?
pi_40618046
Vind het super allemaal, ziet er goed uit. Maar mijn vraag is waarom zoveel investeren in een studentenwoning? blijven jullie na de studie ook daar wonen of gaan jullie weer doorverhuren?

Ik heb nooit in een studentenwoning gewoond dus kan ook niet echt weten hoe het is enzo, altijd veiig bij papie en mamie dus vandaar mijn vraag
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 19:31:12 #41
64781 bonke
pipo koeie
pi_40618324
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 19:23 schreef admiraal_anaal het volgende:
Vind het super allemaal, ziet er goed uit. Maar mijn vraag is waarom zoveel investeren in een studentenwoning? blijven jullie na de studie ook daar wonen of gaan jullie weer doorverhuren?
dat vroeg ik me dus ook af
waarom veel investeren als je er over een jaar of 4 toch uit gaat ?
en hoop je dat de volgende bewoners een boel zullenovernemen ?
ps: ziet er trouwens goed uit
pies on joe toe
pi_40625051
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 19:17 schreef lienelien het volgende:
nog een kamertje over daar?
Helaas, twee dames zijn je al voor die ik van hier (lees: Zeeland ) ken. Wel geinig, ik ga samen met één van die dames dezelfde opleiding volgen als jou! Bevalt het een beetje?
quote:
Ligt er een beetje aan. Het is een beetje een andere situatie dan een 'normaal' studentenhuis. Dit is een voormalig huurhuis wat we nu hebben gekocht. Wellicht ziet het "oorspronkelijke" huis op de eerste foto's er goed uit, maar alles is toch in een oude staat. M.n. de muren waren slecht, er zat nog geen vloer in en de plafonds konden wel opgefrist worden. Voor de keuken hadden we wellicht een besparing kunnen doen, door enkel een gasfornuis te kopen. Maar we hebben toch hiervoor gekozen. Hetzelfde voor de douche en WC. Het is toch handiger, mooier, praktischer, beter. Als we het 'ns willen doorverkopen kunnen we natuurlijk er een stuk meer voor vragen dan de oorspronkelijke prijs. Overigens is het natuurlijk ook leuk om het helemaal naar je eigen wens in te richten: qua kleuren, laminaat etc. En het klussen vind ik ook leuk!

En stel dat er idd. iemand (één van mijn huisgenoten) besluit om weg te gaan kunnen we het altijd weer aan iemand anders verhuren.

Maar de verwachting is dat we toch over ongeveer 5 a 7 jaar het weer door gaan verkopen. Ligt een beetje aan de situatie dan.

[ Bericht 6% gewijzigd door Toad op 08-08-2006 22:48:28 ]
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 23:00:19 #43
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_40625876
Haha, jij gaat met 2 vrouwen samenwonen? .
Nouw succes dan .
Krijgen de dames een echt huurcontract of wordt het allemaal half half geregeld?
En zijn "we" jij en je schizo jezelf, jij en die vriendinnen, jij en je ouders of je ouders die het pand gekocht hebben?

Want de constructie van studententijd, kopen, en andere inwonenden is redelijk tricky als het niet erg goed afgesproken is imho. Of je ouders spelen huisbaas, dan gaat het nog wel. + Dat vrouwelijke huisgenoten erg koel klinkt maar mijn ervaring is dat het een stuk minder koel is .
pi_40626701
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 23:00 schreef bleiblei het volgende:
Haha, jij gaat met 2 vrouwen samenwonen? .
Nouw succes dan .
Krijgen de dames een echt huurcontract of wordt het allemaal half half geregeld?
En zijn "we" jij en je schizo jezelf, jij en die vriendinnen, jij en je ouders of je ouders die het pand gekocht hebben?

Want de constructie van studententijd, kopen, en andere inwonenden is redelijk tricky als het niet erg goed afgesproken is imho. Of je ouders spelen huisbaas, dan gaat het nog wel. + Dat vrouwelijke huisgenoten erg koel klinkt maar mijn ervaring is dat het een stuk minder koel is .
Ik heb al uitgegeld wie ik met 'we' bedoelde he...

Het is vrij strak en formeel geregeld qua huurovereenkomsten e.d. Dus ik verwacht niet dat daar veel narigheid mee komt. En wij drie'tje wonen daar hoor, mijn ouders hebben verder weinig ermee van doen (als ik er éénmaal woon).

Edit: maar mijn vader is idd. wel de eigenaar danwel huisbaas (hoe je het ook noemen wil). Maar dat is alleen wanneer er iets mis is aan het huis of de huurovereenkomst wordt opgezegd, of iets dergelijks....

[ Bericht 4% gewijzigd door Toad op 09-08-2006 00:01:43 ]
pi_40627687
Ziet er erg netjes uit voor een studentenwoning. Succes!
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_40635489
en de grote vraag is : wie krijgt welke slaapkamer...
Smile around the world :-)
  Moderator woensdag 9 augustus 2006 @ 11:01:13 #47
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_40636497
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 10:28 schreef Wereldman het volgende:
Lekker ruzien over een verschil van 3 vierkante meter aan oppervlakte
pi_40638102
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 22:39 schreef Toad het volgende:

[..]

Helaas, twee dames zijn je al voor die ik van hier (lees: Zeeland ) ken. Wel geinig, ik ga samen met één van die dames dezelfde opleiding volgen als jou! Bevalt het een beetje?
[..]
Bevalt zeer goed, de helft van het jaar lekker niets doen ook
Is ze aankomend eerstejaars? Dan kan het goed dat ik haar intro-mama ga zijn
pi_40639941
quote:
Allemaal al geregeld joh.
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 11:49 schreef lienelien het volgende:

[..]

Bevalt zeer goed, de helft van het jaar lekker niets doen ook
Is ze aankomend eerstejaars? Dan kan het goed dat ik haar intro-mama ga zijn
Ze is idd., net als ik, aankomend eerstejaars! En nog een meisje die ik ken is aankomend eerste jaars. Een klein beetje SES en dus offtopic: mij spraken al die opdrachten van bedrijven (bv. Volkskrant) me wel aan!

Ik denk dat ik zondag weer foto's heb van de vorderingen. Morgen weer verder klussen. Op het programma staan het laminaat, de muren (verder behandelen met fix and finish en behangen) en de plafonds op twee slaapkamers.

[ Bericht 7% gewijzigd door Toad op 09-08-2006 12:49:07 ]
pi_40640465
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 12:42 schreef Toad het volgende:

[..]

Allemaal al geregeld joh.
[..]

Ze is idd., net als ik, aankomend eerstejaars! En nog een meisje die ik ken is aankomend eerste jaars. Een klein beetje SES en dus offtopic: mij spraken al die opdrachten van bedrijven (bv. Volkskrant) me wel aan!
[offtopic]
Ahh, jij ook, daar had ik even helemaal overheen gelezen
In de eerste periode zal je het vanaf de eerste week druk hebben, is wel een leuk project. In de tweede periode heb je geen zak te doen, en de 4e periode is bést stressen. Heb je op maandag en dinsdag intro, of op woensdag en donderdag? Wel naar het eindfeest komen, hè
Oja, nog boeken nodig?
[/offtopic]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')