abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 juli 2006 @ 21:28:27 #1
108862 a-child-in-chains
weight of the world is a bitch
pi_40333596
In gezelschap maak ik nauwelijks leuke opmerkingen. Dit terwijl ik het toch
wel belangrijk vind om te kunnen.
Als ik het al probeer zeg ik meestal (onbedoeld) hele harde en beledigende dingen.

VB.
Ik ken een jongen die sindskort zijn sik heeft laten groeien. Het is nu één grote
onverzorgde bos wildgroei onder op zijn kin. Hij is blank. En ja ik vind em wel op Shaggy
uit ScobbyDoo lijken (zelfde ogen enzo)
Maar dat had ik dus nooit mogen zeggen

Ben jij redelijk 'cocky & funny' (aftewel gevat)? Hoe begon jij? Had je de smaak snel te pakken?
Of ging het in begin maar met moeite? Heb je er aanleg voor nodig of zie je er gewoon grappig uit?

Hoe word je iemand die lekker gevatte/leuke opmerkingen maakt?
Hoe leer je dat? Waar leer je dat?

Tips Tips Tips

[ Bericht 2% gewijzigd door a-child-in-chains op 30-07-2006 21:35:01 ]
Alleen mensen met liefde in hun leven groeien voorspoedig en worden sterker.
No room for the unlucky.
pi_40333670
Het is wel belangrijk om aan te kunnen voelen wat wel en wat niet kan. Je hoeft ook niet al je gevatte opmerkingen direct te zeggen. Je kan ze ook bedenken en voorstellen hoe de reactie erop zou zijn. Maar goed, ben je uberhaupt wel erg gevat? Dat aanleren lijkt me erg lastig.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  zondag 30 juli 2006 @ 21:32:15 #3
108862 a-child-in-chains
pi_40333719
Ik denk meestal niet na voor ik iets zeg. Het komt er gewoon uit.
Maargoed is wel iets om op te letten

Punt.1
No room for the unlucky.
pi_40333743
jep, in mijn omgeving zijn mensen die heel houterig "cocky & funny" proberen te zijn. Dat komt best wel lullig over.
pi_40333775
quote:
Op zondag 30 juli 2006 21:32 schreef dialMforMonkey het volgende:
jep, in mijn omgeving zijn mensen die heel houterig "cocky & funny" proberen te zijn. Dat komt best wel lullig over.
*herkent*. Zoiets moet toch ook in je zitten. Maar waarom zou je perse grappige opmerkingen willen maken?
pi_40333815
quote:
Op zondag 30 juli 2006 21:28 schreef a-child-in-chains het volgende:

VB.
Ik ken een jongen die sindskort zijn sik heeft laten groeien. Het is nu één grote
onverzorgde bos wildgroei onder op zijn kin. Hij is blank. En ja ik vind em wel op Shaggy uit ScobbyDoo lijken (zelfde ogen enzo)
dat kon je gewoon zeggen hoor, die gast is gewoon een huilie.
Ever noticed how people who believe in creationism look really unevolved
Misleidende TT"s
Mooie auto!
  zondag 30 juli 2006 @ 21:36:01 #7
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_40333845
Volgens mij ben je dat of ben je dat niet. Humor kun je niet 'leren'.
Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
pi_40333958
Je moet zowiezo het moment afwachten en de situatie.

Ik ben best funny, zo kan ik in een groep hele tijd niets zeggen en als ik dan een opmerking maak dan ligt iedereen ook dubbel.
♥ K, N, R en F ♥
  zondag 30 juli 2006 @ 21:40:15 #9
151178 Ovidius
Goh Bassie.
pi_40333986
Volgens mij heb je zoiets of heb je het niet.
Timing is verder alles.
L'imagination au pouvoir!
  zondag 30 juli 2006 @ 21:40:23 #10
149498 Maethor_Veleg
klunstenaar in hart en nieren
pi_40333993
t is een gave!
Opera is when a guy gets stabbed in the back, and instead of bleeding, he sings!
pi_40334006
quote:
Op zondag 30 juli 2006 21:39 schreef Sc0rPi0n het volgende:

Ik ben best funny, zo kan ik in een groep hele tijd niets zeggen en als ik dan een opmerking maak dan ligt iedereen ook dubbel.
Sowieso.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  zondag 30 juli 2006 @ 21:46:50 #12
101274 Burbo
Ajax dus.
pi_40334182
quote:
Op zondag 30 juli 2006 21:40 schreef Maethor_Veleg het volgende:
t is een gave!
  zondag 30 juli 2006 @ 21:47:28 #13
108862 a-child-in-chains
pi_40334199
quote:
Op zondag 30 juli 2006 21:33 schreef Mordreth het volgende:

[..]

*herkent*. Zoiets moet toch ook in je zitten. Maar waarom zou je perse grappige opmerkingen willen maken?
Ik vind dat het een eigenschap is dat wel wordt gewaardeerd door anderen.
Dus wel belangrijk om te hebben.
?
No room for the unlucky.
  zondag 30 juli 2006 @ 21:49:39 #14
108862 a-child-in-chains
pi_40334265
quote:
Op zondag 30 juli 2006 21:35 schreef M.e.g.a.t.r.o.n. het volgende:

[..]

dat kon je gewoon zeggen hoor, die gast is gewoon een huilie.
Nou, zijn vriending keek me aan en was "gelijk klaar met me"

(Wel lekkere vriendin trouwens)
No room for the unlucky.
pi_40334309
quote:
Op zondag 30 juli 2006 21:47 schreef a-child-in-chains het volgende:

[..]

Ik vind dat het een eigenschap is dat wel wordt gewaardeerd door anderen.
Dus wel belangrijk om te hebben.
?
D'r zijn meer eigenschappen waardoor je door anderen gewaardeerd kan worden.. .
  zondag 30 juli 2006 @ 21:51:11 #16
108862 a-child-in-chains
pi_40334318
quote:
Op zondag 30 juli 2006 21:39 schreef Sc0rPi0n het volgende:

Ik heb anders mensen meegemaakt die het zichzelf WEL hebben aangeleerd. Maar hoe?
No room for the unlucky.
  zondag 30 juli 2006 @ 21:51:52 #17
133501 Guilin
Ja, yes!
pi_40334340
quote:
Op zondag 30 juli 2006 21:49 schreef a-child-in-chains het volgende:

[..]

Nou, zijn vriending keek me aan en was "gelijk klaar met me"

(Wel lekkere vriendin trouwens)
Jezus wat een onzin, wat m.e.g.a.t.r.o.n. zegt, die gast en z'n vriendinges zijn echt huilies.

Maar wat de humor betreft, "you have to pick your moments", zoals Chandler zou zeggen.
  zondag 30 juli 2006 @ 21:52:54 #18
108862 a-child-in-chains
pi_40334375
quote:
Op zondag 30 juli 2006 21:50 schreef Mordreth het volgende:

[..]

D'r zijn meer eigenschappen waardoor je door anderen gewaardeerd kan worden.. .
oh boi. ja je hebt gelijk. ja ik weet het. Tuurlijk is funny zijn niet 'alles'
Maar het zou wel mooi meegenomen zijn. toch?
No room for the unlucky.
  zondag 30 juli 2006 @ 21:54:13 #19
24860 Gitarist
Ondertitel?
pi_40334409
Het is lastig om in een "nieuw" gezelschap dat soort opmerkingen te maken, ik kijk meestal eerst de kat uit de boom voordat ik een opmerking maak.

Meestal gaat dit proces automatisch...

Maar wees dus niet te snel te gevat... je weet nooit hoe mensen die je nog maar net kent dat op kunnen pikken.
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_40334504
quote:
Op zondag 30 juli 2006 21:52 schreef a-child-in-chains het volgende:

[..]

oh boi. ja je hebt gelijk. ja ik weet het. Tuurlijk is funny zijn niet 'alles'
Maar het zou wel mooi meegenomen zijn. toch?
Dat wel ja . Tja oefening baart kunst eh? Soms schiet je een reactie te binnen (zoals die voorbeeld die je gaf) en die gooi je er dan uit.
Alhoewel je wel moet uitkijken natuurlijk. Van mezelf weet ik dat ik erg sarcastisch van aard ben.. dat pakt niet altijd even goed uit .
pi_40334579
edit laat maar
  zondag 30 juli 2006 @ 22:00:43 #22
151178 Ovidius
Goh Bassie.
pi_40334638
98% van de vrouwen heeft het dus niet. Als ze dan wel zoiets proberen, maak je hun opmerking totaal belachelijk. Grappig, maar niet altijd even gewaardeerd door de vrouwen in kwestie.
  zondag 30 juli 2006 @ 22:05:04 #23
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_40334771
je kan het niet echt aanleren...maar je kan het wel verbeteren zeg maar En bij sommige mensen en in sommige omstandigheden gaat het makkelijker dan de andere keer. Het is gewoon zo dat je bij de ene groep stiller / rustiger bent dan bij de ander.

Maar je kan het wel een beetje verbeteren door gewoon goed te weten wat voor soort humor de andere kunnen waarderen (zelfspot..beetje sarcasme..etc.) en misschien ook door te letten door wat sommige mensen grappig maakt: timing, mimiek, iets ander stemmetje.

Weet ook wie je af kan zeiken. Ik heb dus een aantal vrienden die ik wel lekker af kan zeiken, en zij mij ook...werkt meestal ook wel
  zondag 30 juli 2006 @ 22:06:12 #24
104219 Maeksy
an·ti·held (de ~ (m.))
pi_40334811
quote:
Op zondag 30 juli 2006 21:28 schreef a-child-in-chains het volgende:
VB.
onverzorgde bos wildgroei onder op zijn kin. Hij is blank. En ja ik vind em wel op Shaggy
Zulke opmerkingen maak ik vaak en ik heb nog steeds vrienden.
Hoewel ikzelf scooby had nagedaan en hem de heletijd "raggy" had genoemd, maar dit terzijde.

Je bent in ieder geval al scherp in je observaties! Gebruik dit gerust en put hier ook uit. Observatieve humor heet dat geloof ik.
quote:
Hoe leer je dat? Waar leer je dat?
Je kan jezelf geen stijl van humor aanleren, iedereen heeft zijn eigen stijl en zal daar op moeten voortborduren. Als semi-verkapt antwoord op je vraag, hier een aantal dingen die ik zelf uit ervaring geleerd heb.

Als je niet of nauwelijks opmerkingen maakt, hebben mensen niet de mogelijkheid aan jouw stijl van humor te wennen.
Niet alles is altijd grappig en niet alle grappen kunnen in elk gezelschap, probeer je opmerkingen aan te passen aan de "cultuur". Heb je bijvoorbeeld gevoelige mensen als vrienden, begin dan niet een kermende puppy in een gehaktmolen. Heb je vrienden die grofgebekt zijn... jah, dan kan zowat alles.
Maak een opmerking niet met de intentie een hele groep aan het lachen te krijgen, één persoon is in principe al genoeg.
Blijf bij jezelf, wees creatief en copiëer niet klakkeloos dingen van anderen.
Humor is voor iedereen persoonlijk, kunnen mensen je ècht niet waarderen... kut voor hun. Geef ze 50 eurocent en de raad een gevoel voor humor te kopen.

Basically is het uiteindelijk oefenen, uitproberen, nadenken, nog meer uitproberen en dan nog meer uitproberen. Komieken doen niet voor niets een boel try-outs en zelfs de grootsten gaan nog wel es onderuit.
Doe je ding en kijk waar je uitkomt.
[i]Jah, 't gaat goed; ik slaap goed.
Ik sta paraat wanneer je m'n naam roept.
Ik doe m'n dans, zoek de balans.
Ik doe m'n dans, zoek de balans.[/i]
pi_40334827
Grappen "ten koste van" vind ik bijna altijd een uiting van onzekerheid. Vooral in een nieuw gezelschap, dan maak je dit soort grappen gewoon niet.
  zondag 30 juli 2006 @ 22:19:44 #26
104219 Maeksy
an·ti·held (de ~ (m.))
pi_40335342
quote:
Op zondag 30 juli 2006 22:06 schreef vruitig het volgende:
Grappen "ten koste van" vind ik bijna altijd een uiting van onzekerheid. Vooral in een nieuw gezelschap, dan maak je dit soort grappen gewoon niet.
Grappen "ten koste van" kunnen, zo lang ze niet kwetsend zijn.
Daarnaast hangt het er van af of je een brede grijns op je smoel hebt of een strak gezicht.
En inderdaad, of de toehoorders huilies zijn of niet. Grappen dus afstemmen op het publiek.
Vallen en opstaan.
pi_40336247
Het gaat erom HOE je het zegt. Je moet een beetje luchtig en met een air overkomen. Als het gemaakt grappig is heeft iedereen dat (onbewust) in de gaten. Als je van je zelf niet zeker weet of je echt het juiste gevoel hebt als je een geintje maakt dan moet je oefenen en wat positieve affirmaties thuis doen. Dat laatste is NLP en leer je mee communiceren.

Als je iemand in de zeik neemt en je trekt er een rotkop bij of een neutrale bek met een agressief gevoel dan moeten ze je niet. Er zijn honderden soorten gevoelens die je wel allemaal apart met onderscheiden.

Einde verhaal Gastslotje dus.

Rest van het topic heet Cocked and Loaded.
Naieviteit is onschuld.
pi_40336520
-edit-

[ Bericht 96% gewijzigd door Mordreth op 30-07-2006 23:06:40 (daar moet jij in b&h voor zijn ;)) ]
Naieviteit is onschuld.
  zondag 30 juli 2006 @ 23:10:49 #29
24360 Xtinction
Shaolin Kempo
pi_40337253
Volgens mij maak je een hele grote fout. Cocky n funny ben je alleen tegen mensen die van zichzelf mooi zijn maar kleine dingen hebben waar ze onzeker over zijn. Het is soweiso niet de bedoeling dat je dat gebruikt tegen je vrienden en dus ook niet tegen gezette meisjes zeggen dat ze dik zijn of zo, zo werkt dat niet.

Zeg het dus tegen mooie vrouwen over kliene dingetjes, niet tegen je vrienden en nooit over dingen waar die mensen daadwerkelijk heel erg onzeker over zijn.

(Ik hoop dat je Deangelo's boek gelezen hebt?, lijkt me wel . Hij zegt in zijn boek ook dat cocky and funny VOORAL goed werkt op bloedmooie vrouwen)
pi_40337622
Ik heb geen idee hoe ik 'het ben geworden'. Ik krijg best vaak te horen dat ik zo droog en gevat ben, maar tja...misschien is het een bepaalde denkwijze ofzo?
  zondag 30 juli 2006 @ 23:22:42 #31
58043 cyber_rebel
Einddoel van de evolutie
pi_40337729
quote:
Op zondag 30 juli 2006 22:06 schreef Maeksy het volgende:
begin dan niet een kermende puppy in een gehaktmolen.
Ik moest daar toch wel lachen, ondanks dat ik best gevoelig ben

Denk iig dat het belangrijk is om niet te forceren, grappen maak je spontaan. Dat gaat tenminste voor mij op. Als ik probeer om iets grappigs te zeggen dan maak ik al snel flauwe grappen terwijl mijn spontane opmerkingen vaak toch een groep aan het lachen krijgt.

En natuurlijk hoef je niet over iemand een grap te maken, er zijn nog een heleboel andere wat veiligere onderwerpen. Maar goed, ik ben ook geen geboren komediant.
pi_40337963
Het moet vanzelf gaan, je moet jezelf niet forceren, want dan wordt algauw heel erg flauw/dom.
Maar zoals iemand het al zei , je hebt het of je hebt het niet
waar je wel voor op moet passen is dat je het niet te veel moet doen, want dan nemen ze je niet meer serieus
4
  zondag 30 juli 2006 @ 23:32:17 #33
108862 a-child-in-chains
pi_40338088
Ja niet forceren idd. Doe ik ook niet hoor.
Bedankt voor de tips.

[ Bericht 90% gewijzigd door a-child-in-chains op 30-07-2006 23:43:48 ]
No room for the unlucky.
  zondag 30 juli 2006 @ 23:44:47 #34
24360 Xtinction
Shaolin Kempo
pi_40338558
quote:
je hebt het of je hebt het niet
Ik wil even zeggen dat ik het daar niet mee eens bent. Je bent echt niet vastgenageld aan wie je nu bent, iedereen kan veranderen. Maar verwacht iig niet dat dat snel zal gaan, het gaat retelangzaam...
  zondag 30 juli 2006 @ 23:51:27 #35
151178 Ovidius
Goh Bassie.
pi_40338776
quote:
Op zondag 30 juli 2006 23:44 schreef Xtinction het volgende:

[..]

Ik wil even zeggen dat ik het daar niet mee eens bent. Je bent echt niet vastgenageld aan wie je nu bent, iedereen kan veranderen. Maar verwacht iig niet dat dat snel zal gaan, het gaat retelangzaam...
Bwaa. Er zijn wel mensen die iets in zich hebben zitten, waar het nog niet uitkomt of zo. Maar een gevoel voor humor dat 'ontstaat'.. Mja.. Het kan hoor, maar zal dan wel gedeeltelijk komen door observatie/na-apen van anderen. Waar niets mis mee is, veel humor lijkt op elkaar.
  zondag 30 juli 2006 @ 23:54:47 #36
24360 Xtinction
Shaolin Kempo
pi_40338893
Ik jat veel van mijn grapjes/opmerkingen idd uit series als friends en seinfeld, maar zo werkt humor vaak. Zolang er gelachen wordt is het goed

Het kan zo zijn dat je gewoon echt geen humor hebt, dat je nergens om lacht en alles vooral stom vind, dan is het idd hopeloos, maar ik denk niet dat TS tot die groep mensen behoort
  zondag 30 juli 2006 @ 23:56:35 #37
151178 Ovidius
Goh Bassie.
pi_40338949
Ja, akkoord.
  maandag 31 juli 2006 @ 10:12:04 #38
11682 Moonah
Jolie femme
pi_40344768
quote:
Op zondag 30 juli 2006 22:06 schreef Maeksy het volgende:
Blijf bij jezelf,
Dit is imo echt het allerbelangrijkste!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 31 juli 2006 @ 10:13:32 #39
11682 Moonah
Jolie femme
pi_40344802
quote:
Op zondag 30 juli 2006 23:54 schreef Xtinction het volgende:
Ik jat veel van mijn grapjes/opmerkingen idd uit series als friends en seinfeld, maar zo werkt humor vaak. Zolang er gelachen wordt is het goed
Nah, ik vind dat je het altijd kunt merken als iemand een grap heeft gejat. Of van die opmerkingen maakt die in het vaste repertoire zitten.
Suf.
  maandag 31 juli 2006 @ 10:23:46 #40
24360 Xtinction
Shaolin Kempo
pi_40345041
Dan doen ze het niet goed
pi_40345160
ik heb dat gewoon aan me, ik maak me hele leven al opmerkingen waar mensen om moeten lachen. Bij mij knalt het er gewoon uit maar het zijn dan ook wel de mensen die ervan gediend zijn waar ik het bij doe. Ik denk ook dat je iig een rijke fantasie nodig hebt om dingen anders te zien en dat ook zo kunt uitten, al heeft het dan niks met domheid te maken.
  Moderator maandag 31 juli 2006 @ 11:16:55 #42
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_40346548
quote:
Op zondag 30 juli 2006 23:19 schreef CasB het volgende:
Ik heb geen idee hoe ik 'het ben geworden'. Ik krijg best vaak te horen dat ik zo droog en gevat ben, maar tja...misschien is het een bepaalde denkwijze ofzo?
Mja, dat hoor ik ook heel vaak. Qua opmerkingen word ik nogal eens vergeleken met Chandler uit Friends, en als ik samen met een vriend van me op een verjaardag ben of we zijn met zn allen aan het trainen op de sportschool, dan valt binnen de 10 minuten wel de opmerking "ja hoor, ze zijn weer samen". Wij hebben dezelfde humor ongeveer, en maken heel vaak (ook nog eens onbedoeld) 'een tweetjes'.

Als je krampachtig gaat proberen gevat te doen, dan bereik je het tegenovergestelde. Ik denk niet dat het iets is wat je kunt leren.
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 31 juli 2006 @ 13:46:54 #43
115917 BigFire
AjaxFans.net
pi_40350981
"We hebben die flair, we hebben die jus!"
"Je kun hun die flavour geven maar toch gaan we ze bikkelen!"

- Edgar Davids
pi_40351010
wat is cocky?
pi_40351024
overigens haat ik mensen die altijd van die grappige snelle en gevatte opmerkingen moeten maken
pi_40351193
quote:
Op maandag 31 juli 2006 13:47 schreef Quickie_Butt het volgende:
wat is cocky?
Verwaand.
pi_40351232
Humor kan je niet aanleren.
pi_40352026
quote:
Op zondag 30 juli 2006 21:28 schreef a-child-in-chains het volgende:VB.
Zulke vergelijkingen zijn cocky and funny, zou er vooral mee doorgaan. Zoals eerder al gezegd is heeft iedereen z'n eigen humor. Zelfs jij. Je kan je concentreren om elke conversatie een humoristische wending te geven. Ik zou gewoon eenvoudig beginnen, simpele dingen kunnen vaak al grappig zijn. Begin gewoon zaken te relativeren. Met cocky and funny moet je idd wel oppassen dat het niet té cocky wordt en vooral, niet té vaak doen. Alles is wel afhankelijk van je creativiteit en je fantasie, dat heb je van nature, dus zo makkelijk is het niet om humor aan te leren.

In principe is cocky and funny de spot drijven met iemand. Zo moeilijk is het toch niet om mensen of andere zaken belachelijk te maken? Nu moet je er alleen voor zorgen dat ze er ook zelf om kunnen lachen.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 31-07-2006 14:23:32 ]
  Moderator maandag 31 juli 2006 @ 14:42:44 #49
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_40352784
quote:
Op maandag 31 juli 2006 14:19 schreef addictivebeat het volgende:

[..]

In principe is cocky and funny de spot drijven met iemand. Zo moeilijk is het toch niet om mensen of andere zaken belachelijk te maken?
Bijna alle users op Fok! kunnen dat wel
Breitling - Instruments for Professionals
pi_40352841
Zo wordt je geboren.
Helaas voor jou, mate!
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
  maandag 31 juli 2006 @ 15:41:30 #51
115917 BigFire
AjaxFans.net
pi_40354389
cocky and funny betekend niet anderen belachelijk maken.

het is eigenlijk overdreven zelf verzekerd of arrogant doen maar op een grappige manier waardoor iedereen weet dat je het niet echt serieus meent.

voorbeeld

teveel cocky, te weinig funny:
ik heb 3 huizen, 2 in Spanje. ik heb ook een jacht en een Ferrari. hoeveel verdien je? ik verdien 120.000.

teveel funny, te weinig cocky:
hahaha stel je voor dat je 20 huizen hebt en 12 Porsches hahah en 5 bij-wijven en 9 butlers die je op je wenken bedienen en prive feestjes met P Diddy. lololol

cocky and funny:

kom mee naar m'n huis. welk huis wil je? m'n villa in Tenerife heeft heeft 3 butlers geven gratis voetmassages . hmm oh nee wacht, dat huis wordt verbouwd. laten we maar naar m'n rijtjes huis gaan om de hoek. ook leuk toch

Het gaat er even niet om of je het grappig vind of niet. het gaat er om of je snapt wat de verschillen zijn. het eerste voorbeeld is veels te serieus en arrogant. het tweede voorbeeld is veel te overdreven en hij probeert te grappig te zijn. het derde voorbeeld is ietswat arrogant, speels maar ook duidelijk niet serieus. gewoon leuk dus.
"We hebben die flair, we hebben die jus!"
"Je kun hun die flavour geven maar toch gaan we ze bikkelen!"

- Edgar Davids
  FOK!Fotograaf maandag 31 juli 2006 @ 15:47:37 #52
18921 freud
Who's John Galt?
pi_40354570
Ik denk niet dat het iets is wat je kan leren, sorry. Als je het niet hebt, maar wel gaat doen, dan is het voor een aantal mensen zoooo doorzichtig.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  maandag 31 juli 2006 @ 16:30:56 #53
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_40355715
Ik ben wel vrij 'gevat' .
Ik praat veel, en dat bevat een hoog gehalte van grappige/gevatte opmerkingen. Ik ben overigens niet de degene die dat bepaalt, maar als de omgeving telkens weer moet lachen, tsja, dan zou het wel grappig zijn .

Altijd al geweest trouwens, maar volgens mij kun je geen tips geven mbt grappig zijn. Je moet spontaan en communicatief zijn, en dan komt het er wel uit. Ad-rem is het goede woord denk ik .
[i]deze ruimte is te huur[/i]
  maandag 31 juli 2006 @ 16:37:33 #54
11682 Moonah
Jolie femme
pi_40355917
quote:
Op maandag 31 juli 2006 13:53 schreef Duiveltja het volgende:
Humor kan je niet aanleren.
Precies.
En als je al niet lekker in je vel zit, zoals TS (tenminste, ik 'ken' hem niet anders dan ongelukkig en gefrustreerd... ) denk ik dat je al helemaal niet geforceerd moet gaan proberen grappig te zijn.
Het klopt dan niet, komt niet over. Of je krijgt van die hele zwarte, afgunstige 'humor'. Nou, da's lachen zeg.
Dus tja, wat saai, maar ik denk echt hoe beter je in je vel zit, hoe makkelijker de humor naar boven komt.
  maandag 31 juli 2006 @ 16:39:10 #55
11682 Moonah
Jolie femme
pi_40355967
Oh, ik zelf ben trouwens vrij gevat over het algemeen. Maar dat heeft dus ook een keerzijde, het kan nogal eens bot overkomen. Of soms maak ik een grap en zit ik in mijn eentje te lachen.
pi_40356170
quote:
Op maandag 31 juli 2006 16:30 schreef Boeman het volgende:
Ik ben wel vrij 'gevat' .
Ik praat veel, en dat bevat een hoog gehalte van grappige/gevatte opmerkingen. Ik ben overigens niet de degene die dat bepaalt, maar als de omgeving telkens weer moet lachen, tsja, dan zou het wel grappig zijn .

Altijd al geweest trouwens, maar volgens mij kun je geen tips geven mbt grappig zijn. Je moet spontaan en communicatief zijn, en dan komt het er wel uit. Ad-rem is het goede woord denk ik .
Ik kom ook heel erg vaak gevat uit de hoek, zonder er zelf echt om te moeten lachen Daarentegen ben ik niet echt iemand die veel praat, ligt ook wel aan de groep enzo...
  maandag 31 juli 2006 @ 16:45:41 #57
104219 Maeksy
an·ti·held (de ~ (m.))
pi_40356189
quote:
Op maandag 31 juli 2006 16:30 schreef Boeman het volgende:
Je moet spontaan en communicatief zijn, en dan komt het er wel uit. Ad-rem is het goede woord denk ik .
Ad Rem, die ken ik wel. Die woont hier om de hoek.

OT:
Ik ben het met je eens, hoe je dingen verwoord is een grote factor in of het grappig is ja of te nee. Daarnaast is timing, en daarmee spontaniteit, zeker van belang. Om een opmerking grappig te maken, zul jij het als eerste moeten bedenken en hiermee is soms wat haast bij gepaard.
Verwoording en snel denken zijn overigens wel weer beide dingen die je kan aanleren/oefenen.

Ikzelf ben ook al vanaf heel jongs af aan in staat geweest om mensen aan het lachen te maken. Ten koste van anderen, maar ook vaak van ten koste van mezelf (zelfspot ftw). Ik ervaar het zelf als een soort kronkel in mn denken die razendsnel allerlei scenarios langsgaat, waarna ik de "leukste" dr uit kiest.
Een soort america's funniest home videos, maar dan sneller... en binnen in mn hoofd.
  maandag 31 juli 2006 @ 16:54:49 #58
104219 Maeksy
an·ti·held (de ~ (m.))
pi_40356487
quote:
Op maandag 31 juli 2006 16:39 schreef Moonah het volgende:
Oh, ik zelf ben trouwens vrij gevat over het algemeen. Maar dat heeft dus ook een keerzijde, het kan nogal eens bot overkomen. Of soms maak ik een grap en zit ik in mijn eentje te lachen.
Hahaha, dat is erg herkenbaar!
Gebeurt vaak dat ik er wat uit flap en er zelf het hardste om lach. Moet af en toe ook kunnen vind ik.

En de keerzijde is er zeker. Je kan niet grappig zijn zonder af en toe ook es iemand af te schrikken.
Lomp of bot overkomen als men niet goed weet hoe 't bedoeld is, kan dat zeker in het verkeerde keelgat schieten.
  maandag 31 juli 2006 @ 17:19:29 #59
129276 GSi
Sluit af met een hekje.
pi_40357153
Ik zeg soms dingen zonder er bij na te denken.. veelal woordgrappen

Voorbeeldje, ik vind een knoop en loop naar mijn chef toe en zeg "Hier, voor in je zakdoek" en dan tja.. is het lachen geblazen natuurlijk.

Of met een bende vrienden een film kijken (Armageddon) en daarin schreeuwde iemand heel veel "HARRY! HARRY!! HAAAAARRRRRRYY!!!" en toen zei ik dus "Wat een herrie "

Maar het stomme is dat ik er niet bij nadenk en het er gewoon uitkomt. Of dat humor is weet ik niet, er word iig wel om gelachen.
Ik wil je naast mij op de bank, tegen mij aan. Alsof ik een kat op mijn schoot heb, maar het niet erg vind dat ik op dat moment niet bij de chips kan en je lekker laat liggen.
pi_40363527
tsjah,. dat kan je denk ik niet wórden,.
je moet het denk ik wel van jezelf in je hebben.

Wat wel helpt volgens mij is als je overal toch probeert plezier in te hebben, in grote als kleine dingen. En prááát gewoon met mensen, op straat, in de bus, where-ever!
Als je niet praat, luistert niemand!
Hoe meer je praat, hoe beter je er in wordt en wie weet wordt je zelfs grappig!
Tis leuk om mensen aan het lachen te maken
  maandag 31 juli 2006 @ 20:52:03 #61
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_40363615
Overigens redelelijk verdrietig dat je er een topic over opent.

Dr is namelijk een heel subforum voor
Lang leve mij! *O*
  maandag 31 juli 2006 @ 23:04:42 #62
140245 base3ball
State Of Mind
pi_40368895
Veelal wat eerder al is gezegd. Het is niet echt aan te leren. Het kan eigenlijk alleen als je t eigenlijk al in je hebt, maar niet van je zelf weet. Het belangrijkste blijft dat je niet geforceerd grappig gaat doen.
Hieronder even een paar belangrijke dingen om 'cocky and funny' (gevat) te worden/zijn.
Waarschijnlijk zal t meeste wel al genoemd zijn. En nogmaals t zijn geen waarheden, maar iig zoals ik erover nadenk. En men vind mij gevat, ze hebben t zelfs eens over me geschreven . Maar ik moet nu ophouden anders wordt ik veels te cocky.

-Ken je 'publiek', Maw, weet tegen wie je welke grap kan maken. En tegen wie helemaal niet. Zie het zo vaak dat collega's grappig gaan doen tegen directie en co. Soms kan dit wel, maar meestal is dit een no-go .

-De manier waarop je het zegt. Zoals eerder gezegd intonatie is zó belangrijk

-Wat je non-verbaal uitstraalt. De ene keer met een brede glimlach. De andere keer is juist een uitgestreken gezicht nodig om de grap over te brengen.

-timing. Tweeledig. Timing is denk ik wel het belangrijkste 'aspect'
a) Het moment waarop je de grap maakt. Meestal werkt een grap alleen als je m snel genoeg maakt. Maar soms moet je juist even wachten.
b) Weten wanneer je wel een grap kan maken en weer niet. Zelfs op crematies en begrafenissen kunnen sommige grappen (galgenhumor) met name, omdat ze heerlijk relatieveren. Aan de andere kant is het niet gepast om tijdens grote concentratie grappen te maken.

Zoals je ziet is het dus helemaal niet zo makkelijk om cocky & funny te zijn.
Als je bent gezegend met een snel denk- en/of reactievermogen dan ben je al een heel eind.
Het scheelt ook wel hoe je uitstraling is en wat voor stem en spreektrand je hebt.
Sommige mensen hebben zo'n saaie spreektrand, dat ze de leukste grap kunnen maken, maar ie totaal niet leuk is.

Zo voor zover de cursus: opmerkingen maken voor gevorderden
Everybody has a talent, most people just don't know what it is.
www.xi-online.nl
pi_40368901
quote:
Op maandag 31 juli 2006 16:39 schreef Moonah het volgende:
Zo ken ik er nog wel een.

Maar ik kan soms ook wel beetje bot overkomen, terwijl het niet mijn intentie is. Beetje nuanceren bij mij moet je wel doen. Mijn humor heb ik overigens van mijn vader, die kon altijd wel gevat uit de hoek komen.
  maandag 31 juli 2006 @ 23:05:58 #64
140245 base3ball
State Of Mind
pi_40368958
quote:
Op maandag 31 juli 2006 17:19 schreef GSi het volgende:
Ik zeg soms dingen zonder er bij na te denken.. veelal woordgrappen

Voorbeeldje, ik vind een knoop en loop naar mijn chef toe en zeg "Hier, voor in je zakdoek" en dan tja.. is het lachen geblazen natuurlijk.

Of met een bende vrienden een film kijken (Armageddon) en daarin schreeuwde iemand heel veel "HARRY! HARRY!! HAAAAARRRRRRYY!!!" en toen zei ik dus "Wat een herrie "

Maar het stomme is dat ik er niet bij nadenk en het er gewoon uitkomt. Of dat humor is weet ik niet, er word iig wel om gelachen.
Dat is het gewoon. Of vragen waar bambi is.
www.xi-online.nl
  maandag 31 juli 2006 @ 23:07:40 #65
140245 base3ball
State Of Mind
pi_40369028
quote:
Op maandag 31 juli 2006 23:04 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

Zo ken ik er nog wel een.

Maar ik kan soms ook wel beetje bot overkomen, terwijl het niet mijn intentie is. Beetje nuanceren bij mij moet je wel doen. Mijn humor heb ik overigens van mijn vader, die kon altijd wel gevat uit de hoek komen.
Bij mij zit het wel een beetje in de familie. Mijn vader, broer, opa. En mijn moeder ook trouwens.
www.xi-online.nl
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 00:15:20 #66
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_40371739
quote:
Op maandag 31 juli 2006 16:45 schreef Maeksy het volgende:

[..]

Ikzelf ben ook al vanaf heel jongs af aan in staat geweest om mensen aan het lachen te maken. Ten koste van anderen, maar ook vaak van ten koste van mezelf (zelfspot ftw). Ik ervaar het zelf als een soort kronkel in mn denken die razendsnel allerlei scenarios langsgaat, waarna ik de "leukste" dr uit kiest.
Een soort america's funniest home videos, maar dan sneller... en binnen in mn hoofd.
Precies! Links leggen tussen woorden, gebeurtenissen, personen, dingen, alles!
[i]deze ruimte is te huur[/i]
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 11:24:24 #67
24360 Xtinction
Shaolin Kempo
pi_40379633
Mooie beschrijving idd, zo ervaar ik het ook een beetje, het gaat echt raaaazendsnel
pi_40379680
quote:
Op maandag 31 juli 2006 14:44 schreef partyyboyy het volgende:
Zo wordt je geboren.
Helaas voor jou, mate!
dat denk ik ook
en als je van jezelf weet dat t je niet lukt kun je beter je bek houden anders floep je er onzettend beschamende niet grapjes uit en zit iedereen je alleen maar aan te staren en zich af te vragen wie is die idioot
Women might be able to fake orgasms.
But men can fake whole relationships
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 11:35:17 #69
108862 a-child-in-chains
pi_40379889
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 11:26 schreef liefie_ het volgende:

[..]

dat denk ik ook
en als je van jezelf weet dat t je niet lukt kun je beter je bek houden anders floep je er onzettend beschamende niet grapjes uit en zit iedereen je alleen maar aan te staren en zich af te vragen wie is die idioot

Die is hard. Liefie_ is hard. Waarom heet jij Liefie_ ???
No room for the unlucky.
pi_40379906
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 11:35 schreef a-child-in-chains het volgende:

[..]

Die is hard. Liefie_ is hard. Waarom heet jij Liefie_ ???
niet hard, waar
sorry hoor

en mijn naam is een lang verhaal
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 11:36:31 #71
108862 a-child-in-chains
pi_40379919
Goeiemorgen Liefie_ !!! Me liefste!
(Leuk meisje met de leuke schoentjes.)
No room for the unlucky.
pi_40379985
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 11:36 schreef a-child-in-chains het volgende:
Goeiemorgen Liefie_ !!! Me liefste!
(Leuk meisje met de leuke schoentjes.)
euuuuh
ten eerst is het mijn liefste niet me
en ten tweede ga je nou ontzettend off topic in je eigen topic
maja je moet t zelf maar weten hoor
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 11:40:03 #73
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_40380015
ik denk dat je het gewoon in je moet hebben
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 11:43:58 #74
108862 a-child-in-chains
pi_40380126
Ik voel me hier gebashed
Zou het te maken hebben met min reacties in andere topics?

@ Liefie; Allochtonen zeggen "Me" liefste (kan er ook niks aan doen, surinamers he)
@ Barracupracuda, Ik hoop dat je het wel kunt aanleren zoniet je humor iig. kunt verbeteren.

tja.
No room for the unlucky.
pi_40380532
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 11:43 schreef a-child-in-chains het volgende:
Ik voel me hier gebashed
Zou het te maken hebben met min reacties in andere topics?

@ Liefie; Allochtonen zeggen "Me" liefste (kan er ook niks aan doen, surinamers he)
@ Barracupracuda, Ik hoop dat je het wel kunt aanleren zoniet je humor iig. kunt verbeteren.

tja.
nou als je je nu al gebashed voelt zou ik maar eens wat mn onzekerheid gaan doen ipv gevoel voor humor...

en gevoel voor humor is denk ik een "talent" wat je niet kunt leren...
net als muziek... als je er aanleg voor hebt zul je geweldig spelen als je dat niet hebt kun je wel noten uit je hoofd gaan leren en gaan spelen maar het zal altijd net wat missen
zo kun je wel grapjes en zo uit je hoofd gaan leren en zo maar het zal het toch altijd net niet zijn

en dat het gezegd word door surinamers zorgt er idd voor dat het opeens wel klinkt
het is mijn niet me ookal zeggen veel mensen het (doelbewust) fout
het klinkt vreselijk idioot iig
pi_40381043
Ik denk dat je vrijwel alles tegen iedereen kunt zeggen als je het maar op de juiste manier brengt. Een leuke uitdrukking op je gezicht, de juiste klemtoon en weten hoe je er mee om moet gaan als je opmerking anders uitpakt dan bedoelt. Oke sommige dingen kun inderdaad niet, maar dat zijn dusdanige opmerkingen dat je dat van te voren al aanvoelt. Jouw opmerking valt niet in die categorie en moet je dus makkelijk kunnen maken mits je hem op de juiste manier brengt.
Sowieso kan je grappig overkomen slechts door de manier waarop je het brengt, zonder dat hetgeen wat je zegt nou hoogstaande humor is.
'Veni, Vidi, Velcro' - Ik kwam, Ik zag en ik bleef plakken!
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 12:15:43 #77
108862 a-child-in-chains
pi_40381127
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 11:57 schreef liefie_ het volgende:

[quote]nou als je je nu al gebashed voelt zou ik maar eens wat mn onzekerheid gaan doen ipv gevoel voor humor...
Ik maak maar een geintje hoor.
quote:
en dat het gezegd word door surinamers zorgt er idd voor dat het opeens wel klinkt
Dat is "spreektaal" jeweettoch!?
En sinds wanneer doet fok alleen aan strikt correcte spelling ?
Ga je wombat knuffelen ofzo
Of mail naar fok en laat een spellingchecker inbouwen
No room for the unlucky.
pi_40381153
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 12:15 schreef a-child-in-chains het volgende:

[..]

Ik maak maar een geintje hoor.
[..]

Dat is "spreektaal" jeweettoch!?
En sinds wanneer doet fok alleen aan strikt correcte spelling ?
Ga je wombat knuffelen ofzo
Of mail naar fok en laat een spellingchecker inbouwen
over spelling zul je me niet horen want ik kan zelf ook neit spellen
maar de juiste woorden bij elkaar zoeken lukt me nog net wel
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 12:17:00 #79
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_40381164
Ga je svp weer on topic in je eigen topic, a-c-i-c?

Dank .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_40381188
Het is gewoon iets wat in je zit. Proberen te leren en geforceerd zo doen zal jezelf juist in vernedering brengen. Bij mensen die je goed kent is het makkelijk omdat je weet wat voor humor ze hebben en hoever je kan gaan. Bij mensen die nog niet of nauwelijks kent moet je beetje op safe spelen. Geen rare grappen maar meer van die traditionele dingen zoals af en toe een grappige opmerking eruit gooien op het goede moment. Tegelijkertijd kan je uitproberen hoe de humor is van diegene.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 12:26:24 #81
108862 a-child-in-chains
pi_40381421
Goede grappenmakers kunnen goed relativeren denk ik.
En relativeren is niet mijn sterkste kant, alhoewel ik het wel kan. Ik vertik het gewoon.
Alsof ik te maken heb met een 'blinde vlek' als ik het probeer (is onwil trouwens, Ik kan het wel.)
Mischien dat ik dan toch rustigjes aan meer moet gaan te relativeren.
Eens kijken of het mijn humor verbetert

En ik hoop trouwens dat alle mensen doe zeggen dat je niet kunt aanleren ongelijk hebben (sorry)
Ik vind humor wel belangrijk.
No room for the unlucky.
pi_40382318
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 12:26 schreef a-child-in-chains het volgende:
En relativeren is niet mijn sterkste kant, alhoewel ik het wel kan. Ik vertik het gewoon.
Alsof ik te maken heb met een 'blinde vlek' als ik het probeer (is onwil trouwens, Ik kan het wel.)

En ik hoop trouwens dat alle mensen doe zeggen dat je niet kunt aanleren ongelijk hebben (sorry)
Right, kijkend naar je postgeschiedenis is het mischien beter om een psych te zoeken dan een nieuwe stijl qua humor. Al ben ik natuurlijk niet degene die bepaald of iemand wel of niet professionele hulp moet zoeken .
pi_40382625
Cocky en funny moet je richting vrouwen doen en niet naar mannen
pi_40382752
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 13:03 schreef Kevanovitch het volgende:
Wat hij zegt
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 15:37:59 #85
104219 Maeksy
an·ti·held (de ~ (m.))
pi_40387183
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 13:03 schreef Kevanovitch het volgende:
Ja man, mannen moet je gewoon keihard dissen zodat de rest ze uitlacht, of groffe moppen maken over vrouwen en minderheden.

...

Wat een onzin zeg. Alsof je met "opscheppen met een vleugje zelfspot" je maten niet aan het lachen kan krijgen. In mijn ogen is het zelfs een best een effectieve vorm van humor tegenover mannen; enerzijds laat je zien dat je mee kan doen in de eeuwige, verkapte ik-heb-de-grootste-lul discussies, anderzijds laat je zien dat je jezelf niet àl te serieus neemt en kunt relativeren (zoals de TS aangeeft).
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 15:44:22 #86
140245 base3ball
State Of Mind
pi_40387359
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 12:26 schreef a-child-in-chains het volgende:

Als je wel kan relativeren, maar het vertikt. Tja, je wil dus wel iets, maar je vertikt het .
Met name bij humor is relativeren juist belangrijk. En eigenlijk vooral ook zelfspot. Bereik je altijd veel mee. Met name omdat een ander een grap over hem/haar sneller zal pikken als je ook over jezelf grappen durft te maken.
Maar ga nu echt niet krampachtig grappig proberen te doen. Je met het zijn anders lukt het niet. Gewoon niet teveel nadenken. Als er iets in je opkomt floep het er dan gewoon uit (natuurlijk ook weer niet alles, maar goed). En als je dan merkt dat je opmerkingen steeds misplaatst zijn en/of niet begrepen worden.......dan heb je dus geen gevoel voor humor. En dan moet je het ook niet meer proberen.

Iig veel succes
www.xi-online.nl
pi_40387421
Ik hou wel van droge opmerkingen, maak ze ook vaak zat, maar ze schieten nooit in het verkeerde keelgat... mn vrienden weten ook trouwens dat ik het gewoon als geintje bedoel, en dat is wel belangrijk uiteraard
† The 3 Kings †
pi_40394480
al die voorbeelden, ik ga al die grappen stelen
Does the name Dr Pavlov ring a bell?
pi_40400860
Trouwens Cocky staat meer voor arrogant. Vooral in deze context. Dit is nog een stuk makkelijker dan het "lullige" gedeelte.
pi_40401102
Ik peil altijd eerst het gezelschap voordat ik gevat ga doen Bij mijn schoonouders doe ik het dus niet, schoonpa is een beetje dovig ook enzo.

Oja, en ik had 'm absoluut ook Shaggy genoemd, maar dan niet in z'n gezicht

En het tofste is om mannen die gedronken hebben en denken dat ze gevat zijn afbranden met nog gevattere en zelfs beledigende opmerkingen en dan eerst zo dat ze het niet horen maar aan de reactie van je vriendinnen wel in de gaten hebben dat het niet zo leuk is

En dan heb ik ook nog de echt hele grove en platische opmerkingen en grappen, maar die bewaar ik voor als ik weer tussen de puberale vakkenvullers en geile baas van de Edah terechtkom
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_40401167
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 00:15 schreef Boeman het volgende:

[..]

Precies! Links leggen tussen woorden, gebeurtenissen, personen, dingen, alles!
Inderdaad
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_40401216
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 23:04 schreef Syrena het volgende:
Ik peil altijd eerst het gezelschap voordat ik gevat ga doen Bij mijn schoonouders doe ik het dus niet, schoonpa is een beetje dovig ook enzo.

Oja, en ik had 'm absoluut ook Shaggy genoemd, maar dan niet in z'n gezicht

En het tofste is om mannen die gedronken hebben en denken dat ze gevat zijn afbranden met nog gevattere en zelfs beledigende opmerkingen en dan eerst zo dat ze het niet horen maar aan de reactie van je vriendinnen wel in de gaten hebben dat het niet zo leuk is

En dan heb ik ook nog de echt hele grove en platische opmerkingen en grappen, maar die bewaar ik voor als ik weer tussen de puberale vakkenvullers en geile baas van de Edah terechtkom
Je denkt dat je heel wat in je mars hebt?
pi_40401246
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 23:06 schreef Transvaal het volgende:

[..]

Je denkt dat je heel wat in je mars hebt?
Heb ik ook Biertje?
pi_40401570
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 23:07 schreef Syrena het volgende:

[..]

Heb ik ook Biertje?
Hoe bevalt het, dat puberale vakkenvullen?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  woensdag 2 augustus 2006 @ 10:02:06 #95
108862 a-child-in-chains
pi_40410665
EN
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 23:04 schreef Syrena het volgende:
Ooh. Da's hard. Is net zoiets als een schop in de klote geven joh. Das niet goed voor hun mannelijkheid.
Grappen maken , dat doen ze voor jou..... En dit krijgen ze in dan terrug??
(Je heb wel gelijk)

En, geniet je daar ook van?
No room for the unlucky.
pi_40410733
TiP: Veel cabaret kijken (en onthouden)
'Ja' op alles...
  woensdag 2 augustus 2006 @ 10:07:14 #97
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_40410746
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 10:05 schreef Boxkeeper het volgende:
TiP: Veel cabaret kijken (en onthouden)
Niets zo erg als van die gozers die Hans T. of Theo M. gaan reciteren .
  woensdag 2 augustus 2006 @ 10:17:28 #98
108862 a-child-in-chains
pi_40410938
Gister na het boodschappen doen kwam ik onderweg naar huis een vriend tegen.
Hij zegt: Ik zie dat je net van de super afkomt.
Ik: Ik? Oh Neehoor, ik loop altijd met zo'n tas over straat.

Naja, iig. Die was wel funny want hij lag in een deuk. En dat floepte ik er ook gewoon uit.
Ik kan het wel. Er is hoop. Ik weet dat ik het kan. Gewoon veel doen en vertrouwen denk ik.

Is net zoiets als dat (ik denk) dat goed kunnen leren ook te maken heeft met 'vertrouwen' hebben
in je omgeving.
Veel mensen denken dat je goed kunt leren alleen als je van nature al pienter bent. Ik denk dat de
doorsnee dude/meisje slim genoeg is en afdoende IQ heeft om alles te leren wat maar voor handen is.
Maar het gaat om vertrouwen hebben. Als je geen vertrouwen hebt of niet lekker in je vel zit. gaat
leren stukken moeilijker.
Ik zie om mij heen dat kinderen die van huis uit veel spelletjes spelen en aandacht krijgen, dat
leren (op school) hun een stuk makkelijker afgaat. Maar das mischien voer voor een ander topic.

Als de omgeving waarin je bent vertrouwd aanvoelt, komen je grappen ook natuurlijker over
(?)
No room for the unlucky.
pi_40411032
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 10:07 schreef Copycat het volgende:

[..]

"Dat tuig begint te spelen.... KUTMUZIEK!" Dat is gewoon een klassieker

Misschien cliché, maar imo ben je het grappigst als je gewoon jezelf blijft. Ga niet geforceerd proberen om de grappigste te zijn, jouw momenten komen wel. Meelachen om de grappen van anderen is ook leuk

Ik zeg vaak gewoon wat ik denk en soms is wat ik denk zo raar dat mensen er door in de lach schieten, en dan probeer ik nog niet eens opzettelijk grappig te zijn. Zo weet de kliek bij het college Fins dat ik een vrij apart en morbide gevoel voor humor heb, omdat ik altijd de raarste dingen vertaald wil hebben naar het Fins.

Bijvoorbeeld: "nee, schat, niet vanavond, ik heb hoofdpijn" (ei kulta, ei tänä iltana, mun päätä särkee") Ik vervolgde het toen door te zeggen "dus als een lichaamsdeel pijn doet, gebruik je het werkwoord "särkeä", maar wat gebruik je als de ene mens de ander pijn doet?"
pi_40411036
Heel hard meelachen om andersmans grappen.
pi_40411097
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 10:17 schreef a-child-in-chains het volgende:

Naja, iig. Die was wel funny want hij lag in een deuk. En dat floepte ik er ook gewoon uit.
Ik kan het wel. Er is hoop. Ik weet dat ik het kan. Gewoon veel doen en vertrouwen denk ik.

Is net zoiets als dat (ik denk) dat goed kunnen leren ook te maken heeft met 'vertrouwen' hebben
in je omgeving.
Veel mensen denken dat je goed kunt leren alleen als je van nature al pienter bent. Ik denk dat de
doorsnee dude/meisje slim genoeg is en afdoende IQ heeft om alles te leren wat maar voor handen is.
Maar het gaat om vertrouwen hebben. Als je geen vertrouwen hebt of niet lekker in je vel zit. gaat
leren stukken moeilijker.
Ik zie om mij heen dat kinderen die van huis uit veel spelletjes spelen en aandacht krijgen, dat
leren (op school) hun een stuk makkelijker afgaat. Maar das mischien voer voor een ander topic.

Als de omgeving waarin je bent vertrouwd aanvoelt, komen je grappen ook natuurlijker over
(?)
Ik weet niet in hoeverre die vergelijking opgaat wat humor betreft, maar over intelligentie: 1 kenmerk van iemand met een laag IQ is dat hij/zij veelal niet de behoefte heeft om dingen te leren. Veel leren begint met leergierigheid: de drang om steeds meer te leren.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 10:46:03 #102
104219 Maeksy
an·ti·held (de ~ (m.))
pi_40411630
quote:
Ik moest ook lachen. Niets heerlijkers dan een droog-ironische opmerking.
quote:
(?)
Vind ik van wel. Gister toevallig een stel nieuwe mensen ontmoet die verderop in de straat wonen. Dan is het toch altijd wat de kat uit de boom kijken en voel ik me niet vertrouwd genoeg om gelijk supergrappig te gaan doen.
Bij oude vrienden gooi ik echter alles dr uit, omdat ik genoeg vertrouwen in mezelf en hun heb dat er geen rellen zullen uitbreken als iets in het verkeerde keelgat schiet.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 11:07:53 #103
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_40412285
Hou in ieder geval een beetje voeling met je gesprekpartners. Je focust je nu wel erg op jezelf. Mensen die zichzelf door flauwe humor hopeloos voor schut zetten doen dat meestal omdat ze subtiele signalen van andere mensen niet oppikken.

Ik denk ook dat je het niet kunt aanleren, maar wel tot ontwikkeling kunt brengen als het aanwezig maar ongebruikt is. Misschien zou je ook eens moeten bedenken wat je iig *niet* moet zeggen. Sommige mensen zijn veel te grof zonder dat ze het doorhebben. Of beter gezegd, ze denken dat dat grappig is.
Vampire Romance O+
pi_40412417
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 11:07 schreef MouseOver het volgende:
Hou in ieder geval een beetje voeling met je gesprekpartners. Je focust je nu wel erg op jezelf. Mensen die zichzelf door flauwe humor hopeloos voor schut zetten doen dat meestal omdat ze subtiele signalen van andere mensen niet oppikken.

Ik denk ook dat je het niet kunt aanleren, maar wel tot ontwikkeling kunt brengen als het aanwezig maar ongebruikt is. Misschien zou je ook eens moeten bedenken wat je iig *niet* moet zeggen. Sommige mensen zijn veel te grof zonder dat ze het doorhebben. Of beter gezegd, ze denken dat dat grappig is.
Aanvulling voor TS:

Gelach is niet altijd om iets grappigs, maar vaak ook uit ongeloof, bijvoorbeeld omdat er niet wordt geloofd dat iemand werkelijk zo grof kan zijn. Als dus iedereen lacht, maar als een boer met kiespijn, is dat een subtiel signaal dat je niet grappig bent, maar grof. Zelfs alle lachers op je hand hebben hoeft niet te betekenen dat je een goed gevoel voor humor hebt.
pi_40412509
quote:
hi-la-risch

When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_40412679
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 23:14 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Geen idee, dat was alweer acht jaar geleden
pi_40412802
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 10:07 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik heb een kennis (vrouw, politieagente....niet al te slim) die weet dan niet wanneer ze moet stoppen. Als die begint ratelt ze zo de hele show af. En dan kan ze zijn accent ook nog niet fatsoenlijk nadoen....ahhhh tenenkrommend gewoon.
pi_40413336
op www.doubleyourdating.com hebben ze het over funny & cocky
"Oh, dat is makkelijk, zo'n doe-het-zelf-zaak, als ik jou vraag om een boor te pakken, zeg jij gewoon: doe het zelf"
pi_40415570
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 11:14 schreef Argento het volgende:

[..]

hi-la-risch

echt hé
  woensdag 2 augustus 2006 @ 13:23:40 #110
108862 a-child-in-chains
pi_40416573
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 12:56 schreef ki_ki het volgende:

[..]

echt hé
Was de manier waarop ik het zei. En het was geen exacte quote....
No room for the unlucky.
pi_40417651
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 13:23 schreef a-child-in-chains het volgende:
En het was geen exacte quote....
Niet eens?

Ik word altijd een beetje moe van mensen bij wie het er vanaf druipt dat ze grappigzijn tot doel op zich verheven hebben.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_40418002
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 19:50 schreef steeg het volgende:
al die voorbeelden, ik ga al die grappen stelen
En als je ingestudeerde grappen op zijn?
pi_40418032
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 13:23 schreef a-child-in-chains het volgende:

[..]

Was de manier waarop ik het zei. En het was geen exacte quote....
ik reageerde een beetje op het ironische hi-la-risch

het zal natuurlijk ontzettend veel uitmaken hoe je iets zegt, oh daar ben ik me zeer bewust van.
Maar het is natuurlijk geen dijenkletser. vandaar...

hey, je moet er gewoon niet zoveel werk van maken, wees jezelf, wees blij, straal dat uit. dan maak je vanzelf grapjes.
pi_40418316
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 14:06 schreef ki_ki het volgende:

[..]

ik reageerde een beetje op het ironische hi-la-risch
Ironie, is dat eigenlijk aantrekkelijk in het maatschappelijk leven?
  woensdag 2 augustus 2006 @ 15:27:20 #115
104219 Maeksy
an·ti·held (de ~ (m.))
pi_40420584
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 14:15 schreef Argento het volgende:
Mensen die ironie en sarcasme in hun humorpakket hebben mag ik over het algemeen wel graag, mits afisseling met andere stijlen van humor.

Over het algemeen genomen zijn er echter meer mensen die ironie niet snappen, dan wel. Het word dus lang niet door iedereen gewaardeerd en/of geaccepteerd.
pi_40425906
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 14:15 schreef Argento het volgende:

[..]

ik denk het wel, het dwingt eigenlijk om iets van een andere kant te bekijken
pi_40426003
cocky and funny? ben je de pickup guide aan het lezen of zo. dan kan ik je vast verklappen dat daar een grote berg onzin wordt verkondigd.
pi_40427169
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 14:05 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

En als je ingestudeerde grappen op zijn?
fok is onuitputtelijk
Does the name Dr Pavlov ring a bell?
pi_40427294
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 10:46 schreef Maeksy het volgende:
Bij oude vrienden gooi ik echter alles dr uit, omdat ik genoeg vertrouwen in mezelf en hun heb dat er geen rellen zullen uitbreken als iets in het verkeerde keelgat schiet.
Een paar maanden terug werd een nieuwe collega boos, nadat ik een of andere opmerking maakte in de trant van 'als je hem een banaan geeft, probeert hij er ook mee te bellen'. Naar aanleiding van iets wat er gebeurde, weet het niet meer precies.

Anyway, hij was dus pislink omdat hij dacht dat het een racistische opmerking betrof. Surinamer, banaan... ik had niet eens een link gelegd en vroeg me af waarom hij zo boos was. Toen kwam de aap uit de mouw. Ik legde uit dat dit niet de bedoeling was, en dat ik absoluut geen racist ben, en daarmee was het afgedaan.

<EDIT>

[ Bericht 5% gewijzigd door Copycat op 02-08-2006 23:43:51 ]
  woensdag 2 augustus 2006 @ 20:06:03 #120
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_40428176
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 19:36 schreef heiden6 het volgende:

Toen kwam de aap uit de mouw.
En toen werd ie nog bozer natuurlijk!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 3 augustus 2006 @ 00:13:16 #121
24360 Xtinction
Shaolin Kempo
pi_40437031
quote:
cocky and funny? ben je de pickup guide aan het lezen of zo. dan kan ik je vast verklappen dat daar een grote berg onzin wordt verkondigd.
Oh? vertel jij mij eens wat daar niet aan klopt? Ik ken een aantal mensen op deze fora die zich op die manier weten te gedragen, en dat zijn toevallig (?) ook de mensen die bakken vol meiden krijgen...
pi_40437050
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 00:13 schreef Xtinction het volgende:

[..]

Oh? vertel jij mij eens wat daar niet aan klopt? Ik ken een aantal mensen op deze fora die zich op die manier weten te gedragen, en dat zijn toevallig (?) ook de mensen die bakken vol meiden krijgen...

het blijft een forum hoe weet jij nou wie de meiden krijgt
  donderdag 3 augustus 2006 @ 00:15:20 #123
24360 Xtinction
Shaolin Kempo
pi_40437075
Kastanova...
pi_40437147
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 00:15 schreef Xtinction het volgende:
Kastanova...
nou die vind ik alles behalve grappig
arrogant wel ja
maar hij kan het niet eens hebben

ik vind een voorbeeld trouwens sowieso magertjes maja
  donderdag 3 augustus 2006 @ 00:17:39 #125
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_40437149
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 00:15 schreef Xtinction het volgende:
Kastanova...

Ik denk dat je kastanova met de suggestie dat hij dat aan een boekje te danken heeft, zwaar beledigt ...
pi_40437252
Idd, de viva is een tijdschrift.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 00:22:30 #127
24360 Xtinction
Shaolin Kempo
pi_40437267
Waar zeg ik dat Copy? help me ff want ik kan het niet terugvinden....

Wat ik zeg is dat hij zich voor een groot deel zo gedraagt als in die "guide" beschreven wordt. Wie ermee begon laat ik in het midden...

(Overigens mist hij de "funny" een beetje in zijn posts, maar de verkondiging dat die dating guide van Deangelo op vele punten niet zou kloppen, daar twijfel ik aan, het is dus lichtelijk offtopic )
pi_40437361
Iemand roept dat de pickup guide een boekje is met een hoop onzin erin. Jij bestrijdt die mening met de opmerking dat er mensen zijn die zich op die manier (kennelijk de manier zoals het boekje propageert) gedragen en die daar wel degelijk succes mee hebben bij het andere geslacht, en je noemt als voorbeeld Kastanova. Dan is daarmee toch wel de hardnekkige schijn gewekt dat Kastanova zijn succes aan dat boekje te danken heeft. Als je dat niet wilde suggereren, moet je je nauwkeuriger uitdrukken.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 00:27:43 #129
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_40437402
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 00:22 schreef Xtinction het volgende:
Waar zeg ik dat Copy? help me ff want ik kan het niet terugvinden....
Vandaar dat mijn woordkeuze viel op suggestie .
  donderdag 3 augustus 2006 @ 00:28:39 #130
108862 a-child-in-chains
pi_40437418
Kan zijn dat "cocky & funny" idd. alleen betrekking heeft op het versierspel.
Maar ik dacht aanvankelijk dat het een algemeen engelse term was voor "het leuk en gevat zijn"
Maarja, mijn topic en mijn vraag hebben niks te maken (niet veel althans) met versiertrucs
of tips om meisjes te versieren

Maar dat geeft niet. Alle commentaar is welkom.
No room for the unlucky.
pi_40437482
Sorry mensen, maar ik lees geen boeken .

Ik wórd echter wel door veel mensen gelezen...

1+1=2

Plagiaat .
I was an atheist until I realized I was God
  donderdag 3 augustus 2006 @ 00:32:05 #132
24360 Xtinction
Shaolin Kempo
pi_40437497
Ah overheengelezen, mijn excuses. Vond mijn post niet echt oorzaak-gevolg aangeven though, manier van interpretatie denk ik. Wat ik dus wil zeggen is dat het boekje een manier van gedragen beschrijft dat succesvol gebleken is in vele gevallen, waaronder onze welbekende Kasta, waarmee ik dus niet wil suggereren dat deze mensen het boekje ter hulp hebben gehad.

zo.. duidelijk nu?

Kan TS btw ff aangeven of hij "double your dating" van Deangelo inderdaad heeft gelezen of niet?
pi_40437533
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 00:32 schreef Xtinction het volgende:
Ah overheengelezen, mijn excuses. Vond mijn post niet echt oorzaak-gevolg aangeven though, manier van interpretatie denk ik. Wat ik dus wil zeggen is dat het boekje een manier van gedragen beschrijft dat succesvol gebleken is in vele gevallen, waaronder onze welbekende Kasta, waarmee ik dus niet wil suggereren dat deze mensen het boekje ter hulp hebben gehad.

zo.. duidelijk nu?
nee je zegt dat ie volgens jou cockey en funny is om daarna te zeggen dat ie volgens jou het funny toch nogal mist

waarom begon je dan uberhaubt over hem??
naja
  donderdag 3 augustus 2006 @ 00:37:37 #134
24360 Xtinction
Shaolin Kempo
pi_40437625
quote:
Op die post reageerde ik, een post die dus verkondigd dat de guide "vol staat met onzin"

Please end this very very silly discussion...
pi_40437717
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 00:37 schreef Xtinction het volgende:

[..]

Op die post reageerde ik, een post die dus verkondigd dat de guide "vol staat met onzin"

Please end this very very silly discussion...
sorry hoor ik vroeg me gewoon af waarom je kasta er aan zn haren bij sleepte
en ik vond je onduidelijk en met mij vele andere dus vroeg ik om opheldering maar blijkbaar is dat discussie tegenwoordig...

naja ik ga toch slapen
  donderdag 3 augustus 2006 @ 00:44:48 #136
108862 a-child-in-chains
pi_40437831
en jij ook veel plezier morgen in disney en de reis ernaartoe ik hoop dat je veel plezier beleeft groetjes en slaap lekker
No room for the unlucky.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 00:47:45 #137
24360 Xtinction
Shaolin Kempo
pi_40437898
Kan TS btw ff aangeven of hij "double your dating" van Deangelo inderdaad heeft gelezen of niet?

ik herhaal maar ff
  donderdag 3 augustus 2006 @ 00:59:05 #138
108862 a-child-in-chains
pi_40438165
nee, ik weet eigenlijk niet waar je over hebt.
Is het een interessant boek? En waarom zegt iemand dat er veel onzin in staat?
Kan die ook ff toelichten?
No room for the unlucky.
pi_40442804
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 00:27 schreef Copycat het volgende:

[..]

Vandaar dat mijn woordkeuze viel op suggestie .
Anders verneuk je mijn post even. Haal hem dan helemaal weg ofzo.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 10:34:42 #140
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_40442837
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 10:33 schreef heiden6 het volgende:

Anders verneuk je mijn post even. Haal hem dan helemaal weg ofzo.
Dat verneuken deed je toch echt zelf met die belachelijke 'uitsmijter'.
Verder hierover discussiëren in R&P Feedback.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 12:25:38 #141
104219 Maeksy
an·ti·held (de ~ (m.))
pi_40446248
Of 'Cocky & funny' nu enkel betrekking heeft op het versieren van vrouwen of dat het een stijl van humor is die je altijd toe kan passen, maakt in mijn ogen geen verschil.
Ik blijf er bij dat humor vooral van jezelf moet blijven, het belangrijk is om voort te borduren op je eigen kwaliteiten en het niet als truukje moet gebruiken om bij mensen in de smaak te vallen.
De vriendengroep die je probeert te imponeren of het meisje dat je aan het versieren bent, zal op korte of lange termijn toch doorkrijgen dat het maar een façade is.

Natuurlijk kan een boek je helpen dingen te ontdekken of te oefenen, misschien zelfs je manier van denken beïnvloeoden. Maar als je zoiets als een bijbel uit je hoofd gaat leren, val je aan het eind van de rit, als al je aangeleerde grappen op zijn, alsnog door de mand.

Vergeet niet dat humor naast creativiteit ook put uit onvoorspelbaarheid. 10 keer met dezelfde soort grap komen in een bepaalde situatie gaat ook vervelen, hoe goed de grap in principe ook is. Net als wat mn moeder altijd tegen me zei: één keer is leuk, twee keer gaat nog, maar drie keer is strontvervelend.
Een boek als inspiratie gebruiken is niets mis mee, een cabaretier als inspiratie gebruiken evenmin. Maar uiteindelijk gaat het er om dat je die inspiratie omvormt tot iets dat van jou is en wat bij je past. Doordat je het je eigen maakt en het als het ware een verlengstuk word van jouw ideeën en overtuigingen, wordt de humor onvoorspelbaar en dus een stuk leuker en bruikbaarder.
pi_40446397
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 19:36 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Een paar maanden terug werd een nieuwe collega boos, nadat ik een of andere opmerking maakte in de trant van 'als je hem een banaan geeft, probeert hij er ook mee te bellen'. Naar aanleiding van iets wat er gebeurde, weet het niet meer precies.

Anyway, hij was dus pislink omdat hij dacht dat het een racistische opmerking betrof. Surinamer, banaan... ik had niet eens een link gelegd en vroeg me af waarom hij zo boos was. Toen kwam de aap uit de mouw. Ik legde uit dat dit niet de bedoeling was, en dat ik absoluut geen racist ben, en daarmee was het afgedaan.

<EDIT>
  donderdag 3 augustus 2006 @ 13:02:28 #143
146230 Liewec
70's movies rule
pi_40447410
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 00:59 schreef a-child-in-chains het volgende:
nee, ik weet eigenlijk niet waar je over hebt.
Is het een interessant boek? En waarom zegt iemand dat er veel onzin in staat?
Kan die ook ff toelichten?
'T is een boek (of eigenlijk meerdere boeken) van een Amerikaan die tips geeft voor mannen die geen succes hebben in hun dating-leven, specifiek voor mannen die vaak 'te lief' worden gevonden e.d.

Het is erg Amerikaans, en er staan vooral heel veel dingen in die kort door de bocht zijn, maar ik vond het zelf wel interessant om te lezen... Ik kreeg wel meer een idee wat ik vroegâh 'fout' deed, o.a. mezelf naar een leuk meisje anders (lees: slijmen) gedragen dan naar vrienden. Dat wist ik natuurlijk eigenlijk al wel...

Een fout zou wel zijn om het heel letterlijk te nemen, je moet het denk ik niet lezen als absolute waarheid... Iedere man en iedere vrouw is anders, maar zeker als je het idee hebt dat je vaak geen succes hebt bij meisjes omdat ze je als 'broertje' zien, of 'te waardevol als vriend', of iets in die hoek, dan kan dit boek wel wat tips opleveren om dat te veranderen.
People come up to me and say, "What's wrong?" "Nothing." "Well, it takes more energy to frown than it does to smile." "Yeah, you know it takes more energy to point that out than it does to leave me alone?"
pi_40451152
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 23:14 schreef heiden6 het volgende:

[..]

vrijdag 4 augustus 2006 @ 11:21:02 #145
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_40474411
quote:
Op maandag 31 juli 2006 14:44 schreef partyyboyy het volgende:
Zo wordt je geboren.
Helaas voor jou, mate!
1 van de weinige gave's die ik heb
Goede zelfspot erbij maakt het compleet
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 09:20:03 #146
152970 Halve_Haan
ode aan de hoogvliegers
pi_40599833
volgens mij is het ook een combinatie van aanleg & training. Probeer in eerste instantie in veilige omgeving (ouders, broer, zus, beste vriend(en) grapje te maken. Hoe meer hoe liever (they will be annoyed, maar bedenk dat het voor het goede doel is, laat je niet ontmoedigen). Oja! omgaan met grappige mensen helpt ook ENORM. zoek iemand die de grappenmaker in jou naar boven haalt! Dit kan goed via het Listen-and-Learn-principe.

Je kunt redelijk snel leren wat voor dingen "echt leuk" zijn en wat voor grapjes "jouw stijl" zijn.

Ik ben zelf meer van de spitsvondige taalconstructies... en zelfspot doet het ook altijd goed. Pas daar trouwens wel wat mee op. Als ik date verval ik heel snel ik zelfspot en dat is niet zo'n goeie PR. Maar over het algemeen helpt het dan wel weer enorm als je dat erbij vermeldt.

Ik ben overigens een vrouw. Ik vind het enorm uitmaken wat je als vrouw leuk kunt doen, en wat als man. Als man heb je meer ruimte. Je kunt wat grover in de mond zijn. Voor een vrouw wordt dat al snel ordinair. Vrouwen moeten het meer hebben van hun scherpte denk ik. En scherpte is een kwestie van blijven slijpen
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 12:11:25 #147
146483 Sunaebo
Relslet 2de klas
pi_40604398
quote:
Op zondag 30 juli 2006 21:40 schreef Maethor_Veleg het volgende:
t is een gave!

Ik zelf persoonlijk zeg niet veel en opeens komt er een doordachte zwarte cynische grap uit mijn hoek die iedereen wel leuk vind. Iik denk dat humor niet valt aan te leren maar meer een
kwestie van je karakter qua smaak, persoonlijkheid en vooral je visie op het levenpessimist, optimist etc etc is.

Als je geforceerd leuk wil zijn dan ga je finaal op je bek, je zegt elke mogelijke grap die bij je opkomt
en iedereen begint dat na verloop van tijd zat te worden, je zal merken dat niemand je grappen leuk vind en zal steeds vaker proberen leuk te zijn totdat je dus op je bek gaat.
Look at people, Judge them all, judge them all before they judge us.
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 12:13:33 #148
146483 Sunaebo
Relslet 2de klas
pi_40604454
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 09:20 schreef Halve_Haan het volgende:
Ik ben zelf meer van de spitsvondige taalconstructies... en zelfspot doet het ook altijd goed. Pas daar trouwens wel wat mee op. Als ik date verval ik heel snel ik zelfspot en dat is niet zo'n goeie PR. Maar over het algemeen helpt het dan wel weer enorm als je dat erbij vermeldt.
Zeker weten waar.

Bij mij denkt iedereen nu dus dat ik een minderwaardigheidscomplex heb door mijn (overmatige) zelfspot
  PR/Manusje van alles dinsdag 8 augustus 2006 @ 12:18:04 #149
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_40604594
Tjah zoals al zovaak gezegd is je hebt het in je of je hebt maar een beetje in je. Ik heb het toevallig wel
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 15:23:15 #150
104219 Maeksy
an·ti·held (de ~ (m.))
pi_40610525
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 12:13 schreef Sunaebo het volgende:

[..]

Zeker weten waar.

Bij mij denkt iedereen nu dus dat ik een minderwaardigheidscomplex heb door mijn (overmatige) zelfspot
Herkenbaar

Ik heb het leren compenseren door zo af en toe glashard vol te houden dat ik almachtig en alwetend ben.

"God man!"
"Zeg het eens, mijn zoon."
pi_40645992
hmm, ik kan soms ook best een beetje arrogant zijn, relativeer een hoop, en maak best vaak inronische of sarcastische opmerkingen....
Maar of al die opmerkingen nou ook grappig zijn?
Sommige mensen hebben jammer genoeg soms niet door dat ik niet altijd alles meen wat ik zeg.
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
  woensdag 9 augustus 2006 @ 18:33:58 #152
146483 Sunaebo
Relslet 2de klas
pi_40652052
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 15:23 schreef Maeksy het volgende:

[..]

Herkenbaar

Ik heb het leren compenseren door zo af en toe glashard vol te houden dat ik almachtig en alwetend ben.

"God man!"
"Zeg het eens, mijn zoon."
Meeste mensen weten het gelukkig wel als ze langer met me omgaan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')