quote:
Op zondag 30 juli 2006 21:28 schreef a-child-in-chains het volgende:VB.
Ik ken een jongen die sindskort zijn sik heeft laten groeien. Het is nu één grote
onverzorgde bos wildgroei onder op zijn kin. Hij is blank. En ja ik vind em wel op Shaggy
uit ScobbyDoo lijken (zelfde ogen enzo)
Maar dat had ik dus nooit mogen zeggen
![]()
Zulke opmerkingen maak ik vaak en ik heb nog steeds vrienden.
Hoewel ikzelf scooby had nagedaan en hem de heletijd "raggy" had genoemd, maar dit terzijde.
Je bent in ieder geval al scherp in je observaties! Gebruik dit gerust en put hier ook uit. Observatieve humor heet dat geloof ik.
quote:
Hoe leer je dat? Waar leer je dat?
Je kan jezelf geen stijl van humor aanleren, iedereen heeft zijn eigen stijl en zal daar op moeten voortborduren. Als semi-verkapt antwoord op je vraag, hier een aantal dingen die ik zelf uit ervaring geleerd heb.
Als je niet of nauwelijks opmerkingen maakt, hebben mensen niet de mogelijkheid aan jouw stijl van humor te wennen.
Niet alles is altijd grappig en niet alle grappen kunnen in elk gezelschap, probeer je opmerkingen aan te passen aan de "cultuur". Heb je bijvoorbeeld gevoelige mensen als vrienden, begin dan niet een kermende puppy in een gehaktmolen. Heb je vrienden die grofgebekt zijn... jah, dan kan zowat alles.
Maak een opmerking niet met de intentie een hele groep aan het lachen te krijgen, één persoon is in principe al genoeg.
Blijf bij jezelf, wees creatief en copiëer niet klakkeloos dingen van anderen.
Humor is voor iedereen persoonlijk, kunnen mensen je ècht niet waarderen... kut voor hun. Geef ze 50 eurocent en de raad een gevoel voor humor te kopen.
Basically is het uiteindelijk oefenen, uitproberen, nadenken, nog meer uitproberen en dan nog meer uitproberen. Komieken doen niet voor niets een boel try-outs en zelfs de grootsten gaan nog wel es onderuit.
Doe je ding en kijk waar je uitkomt.
[i]Jah, 't gaat goed; ik slaap goed.
Ik sta paraat wanneer je m'n naam roept.
Ik doe m'n dans, zoek de balans.
Ik doe m'n dans, zoek de balans.[/i]