abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 juli 2006 @ 21:28:27 #1
108862 a-child-in-chains
weight of the world is a bitch
pi_40333596
In gezelschap maak ik nauwelijks leuke opmerkingen. Dit terwijl ik het toch
wel belangrijk vind om te kunnen.
Als ik het al probeer zeg ik meestal (onbedoeld) hele harde en beledigende dingen.

VB.
Ik ken een jongen die sindskort zijn sik heeft laten groeien. Het is nu één grote
onverzorgde bos wildgroei onder op zijn kin. Hij is blank. En ja ik vind em wel op Shaggy
uit ScobbyDoo lijken (zelfde ogen enzo)
Maar dat had ik dus nooit mogen zeggen

Ben jij redelijk 'cocky & funny' (aftewel gevat)? Hoe begon jij? Had je de smaak snel te pakken?
Of ging het in begin maar met moeite? Heb je er aanleg voor nodig of zie je er gewoon grappig uit?

Hoe word je iemand die lekker gevatte/leuke opmerkingen maakt?
Hoe leer je dat? Waar leer je dat?

Tips Tips Tips

[ Bericht 2% gewijzigd door a-child-in-chains op 30-07-2006 21:35:01 ]
Alleen mensen met liefde in hun leven groeien voorspoedig en worden sterker.
No room for the unlucky.
pi_40333670
Het is wel belangrijk om aan te kunnen voelen wat wel en wat niet kan. Je hoeft ook niet al je gevatte opmerkingen direct te zeggen. Je kan ze ook bedenken en voorstellen hoe de reactie erop zou zijn. Maar goed, ben je uberhaupt wel erg gevat? Dat aanleren lijkt me erg lastig.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  zondag 30 juli 2006 @ 21:32:15 #3
108862 a-child-in-chains
pi_40333719
Ik denk meestal niet na voor ik iets zeg. Het komt er gewoon uit.
Maargoed is wel iets om op te letten

Punt.1
No room for the unlucky.
pi_40333743
jep, in mijn omgeving zijn mensen die heel houterig "cocky & funny" proberen te zijn. Dat komt best wel lullig over.
pi_40333775
quote:
Op zondag 30 juli 2006 21:32 schreef dialMforMonkey het volgende:
jep, in mijn omgeving zijn mensen die heel houterig "cocky & funny" proberen te zijn. Dat komt best wel lullig over.
*herkent*. Zoiets moet toch ook in je zitten. Maar waarom zou je perse grappige opmerkingen willen maken?
pi_40333815
quote:
Op zondag 30 juli 2006 21:28 schreef a-child-in-chains het volgende:

VB.
Ik ken een jongen die sindskort zijn sik heeft laten groeien. Het is nu één grote
onverzorgde bos wildgroei onder op zijn kin. Hij is blank. En ja ik vind em wel op Shaggy uit ScobbyDoo lijken (zelfde ogen enzo)
dat kon je gewoon zeggen hoor, die gast is gewoon een huilie.
Ever noticed how people who believe in creationism look really unevolved
Misleidende TT"s
Mooie auto!
  zondag 30 juli 2006 @ 21:36:01 #7
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_40333845
Volgens mij ben je dat of ben je dat niet. Humor kun je niet 'leren'.
Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
pi_40333958
Je moet zowiezo het moment afwachten en de situatie.

Ik ben best funny, zo kan ik in een groep hele tijd niets zeggen en als ik dan een opmerking maak dan ligt iedereen ook dubbel.
♥ K, N, R en F ♥
  zondag 30 juli 2006 @ 21:40:15 #9
151178 Ovidius
Goh Bassie.
pi_40333986
Volgens mij heb je zoiets of heb je het niet.
Timing is verder alles.
L'imagination au pouvoir!
  zondag 30 juli 2006 @ 21:40:23 #10
149498 Maethor_Veleg
klunstenaar in hart en nieren
pi_40333993
t is een gave!
Opera is when a guy gets stabbed in the back, and instead of bleeding, he sings!
pi_40334006
quote:
Op zondag 30 juli 2006 21:39 schreef Sc0rPi0n het volgende:

Ik ben best funny, zo kan ik in een groep hele tijd niets zeggen en als ik dan een opmerking maak dan ligt iedereen ook dubbel.
Sowieso.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  zondag 30 juli 2006 @ 21:46:50 #12
101274 Burbo
Ajax dus.
pi_40334182
quote:
Op zondag 30 juli 2006 21:40 schreef Maethor_Veleg het volgende:
t is een gave!
  zondag 30 juli 2006 @ 21:47:28 #13
108862 a-child-in-chains
pi_40334199
quote:
Op zondag 30 juli 2006 21:33 schreef Mordreth het volgende:

[..]

*herkent*. Zoiets moet toch ook in je zitten. Maar waarom zou je perse grappige opmerkingen willen maken?
Ik vind dat het een eigenschap is dat wel wordt gewaardeerd door anderen.
Dus wel belangrijk om te hebben.
?
No room for the unlucky.
  zondag 30 juli 2006 @ 21:49:39 #14
108862 a-child-in-chains
pi_40334265
quote:
Op zondag 30 juli 2006 21:35 schreef M.e.g.a.t.r.o.n. het volgende:

[..]

dat kon je gewoon zeggen hoor, die gast is gewoon een huilie.
Nou, zijn vriending keek me aan en was "gelijk klaar met me"

(Wel lekkere vriendin trouwens)
No room for the unlucky.
pi_40334309
quote:
Op zondag 30 juli 2006 21:47 schreef a-child-in-chains het volgende:

[..]

Ik vind dat het een eigenschap is dat wel wordt gewaardeerd door anderen.
Dus wel belangrijk om te hebben.
?
D'r zijn meer eigenschappen waardoor je door anderen gewaardeerd kan worden.. .
  zondag 30 juli 2006 @ 21:51:11 #16
108862 a-child-in-chains
pi_40334318
quote:
Op zondag 30 juli 2006 21:39 schreef Sc0rPi0n het volgende:

Ik heb anders mensen meegemaakt die het zichzelf WEL hebben aangeleerd. Maar hoe?
No room for the unlucky.
  zondag 30 juli 2006 @ 21:51:52 #17
133501 Guilin
Ja, yes!
pi_40334340
quote:
Op zondag 30 juli 2006 21:49 schreef a-child-in-chains het volgende:

[..]

Nou, zijn vriending keek me aan en was "gelijk klaar met me"

(Wel lekkere vriendin trouwens)
Jezus wat een onzin, wat m.e.g.a.t.r.o.n. zegt, die gast en z'n vriendinges zijn echt huilies.

Maar wat de humor betreft, "you have to pick your moments", zoals Chandler zou zeggen.
  zondag 30 juli 2006 @ 21:52:54 #18
108862 a-child-in-chains
pi_40334375
quote:
Op zondag 30 juli 2006 21:50 schreef Mordreth het volgende:

[..]

D'r zijn meer eigenschappen waardoor je door anderen gewaardeerd kan worden.. .
oh boi. ja je hebt gelijk. ja ik weet het. Tuurlijk is funny zijn niet 'alles'
Maar het zou wel mooi meegenomen zijn. toch?
No room for the unlucky.
  zondag 30 juli 2006 @ 21:54:13 #19
24860 Gitarist
Ondertitel?
pi_40334409
Het is lastig om in een "nieuw" gezelschap dat soort opmerkingen te maken, ik kijk meestal eerst de kat uit de boom voordat ik een opmerking maak.

Meestal gaat dit proces automatisch...

Maar wees dus niet te snel te gevat... je weet nooit hoe mensen die je nog maar net kent dat op kunnen pikken.
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_40334504
quote:
Op zondag 30 juli 2006 21:52 schreef a-child-in-chains het volgende:

[..]

oh boi. ja je hebt gelijk. ja ik weet het. Tuurlijk is funny zijn niet 'alles'
Maar het zou wel mooi meegenomen zijn. toch?
Dat wel ja . Tja oefening baart kunst eh? Soms schiet je een reactie te binnen (zoals die voorbeeld die je gaf) en die gooi je er dan uit.
Alhoewel je wel moet uitkijken natuurlijk. Van mezelf weet ik dat ik erg sarcastisch van aard ben.. dat pakt niet altijd even goed uit .
pi_40334579
edit laat maar
  zondag 30 juli 2006 @ 22:00:43 #22
151178 Ovidius
Goh Bassie.
pi_40334638
98% van de vrouwen heeft het dus niet. Als ze dan wel zoiets proberen, maak je hun opmerking totaal belachelijk. Grappig, maar niet altijd even gewaardeerd door de vrouwen in kwestie.
  zondag 30 juli 2006 @ 22:05:04 #23
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_40334771
je kan het niet echt aanleren...maar je kan het wel verbeteren zeg maar En bij sommige mensen en in sommige omstandigheden gaat het makkelijker dan de andere keer. Het is gewoon zo dat je bij de ene groep stiller / rustiger bent dan bij de ander.

Maar je kan het wel een beetje verbeteren door gewoon goed te weten wat voor soort humor de andere kunnen waarderen (zelfspot..beetje sarcasme..etc.) en misschien ook door te letten door wat sommige mensen grappig maakt: timing, mimiek, iets ander stemmetje.

Weet ook wie je af kan zeiken. Ik heb dus een aantal vrienden die ik wel lekker af kan zeiken, en zij mij ook...werkt meestal ook wel
  zondag 30 juli 2006 @ 22:06:12 #24
104219 Maeksy
an·ti·held (de ~ (m.))
pi_40334811
quote:
Op zondag 30 juli 2006 21:28 schreef a-child-in-chains het volgende:
VB.
onverzorgde bos wildgroei onder op zijn kin. Hij is blank. En ja ik vind em wel op Shaggy
Zulke opmerkingen maak ik vaak en ik heb nog steeds vrienden.
Hoewel ikzelf scooby had nagedaan en hem de heletijd "raggy" had genoemd, maar dit terzijde.

Je bent in ieder geval al scherp in je observaties! Gebruik dit gerust en put hier ook uit. Observatieve humor heet dat geloof ik.
quote:
Hoe leer je dat? Waar leer je dat?
Je kan jezelf geen stijl van humor aanleren, iedereen heeft zijn eigen stijl en zal daar op moeten voortborduren. Als semi-verkapt antwoord op je vraag, hier een aantal dingen die ik zelf uit ervaring geleerd heb.

Als je niet of nauwelijks opmerkingen maakt, hebben mensen niet de mogelijkheid aan jouw stijl van humor te wennen.
Niet alles is altijd grappig en niet alle grappen kunnen in elk gezelschap, probeer je opmerkingen aan te passen aan de "cultuur". Heb je bijvoorbeeld gevoelige mensen als vrienden, begin dan niet een kermende puppy in een gehaktmolen. Heb je vrienden die grofgebekt zijn... jah, dan kan zowat alles.
Maak een opmerking niet met de intentie een hele groep aan het lachen te krijgen, één persoon is in principe al genoeg.
Blijf bij jezelf, wees creatief en copiëer niet klakkeloos dingen van anderen.
Humor is voor iedereen persoonlijk, kunnen mensen je ècht niet waarderen... kut voor hun. Geef ze 50 eurocent en de raad een gevoel voor humor te kopen.

Basically is het uiteindelijk oefenen, uitproberen, nadenken, nog meer uitproberen en dan nog meer uitproberen. Komieken doen niet voor niets een boel try-outs en zelfs de grootsten gaan nog wel es onderuit.
Doe je ding en kijk waar je uitkomt.
[i]Jah, 't gaat goed; ik slaap goed.
Ik sta paraat wanneer je m'n naam roept.
Ik doe m'n dans, zoek de balans.
Ik doe m'n dans, zoek de balans.[/i]
pi_40334827
Grappen "ten koste van" vind ik bijna altijd een uiting van onzekerheid. Vooral in een nieuw gezelschap, dan maak je dit soort grappen gewoon niet.
  zondag 30 juli 2006 @ 22:19:44 #26
104219 Maeksy
an·ti·held (de ~ (m.))
pi_40335342
quote:
Op zondag 30 juli 2006 22:06 schreef vruitig het volgende:
Grappen "ten koste van" vind ik bijna altijd een uiting van onzekerheid. Vooral in een nieuw gezelschap, dan maak je dit soort grappen gewoon niet.
Grappen "ten koste van" kunnen, zo lang ze niet kwetsend zijn.
Daarnaast hangt het er van af of je een brede grijns op je smoel hebt of een strak gezicht.
En inderdaad, of de toehoorders huilies zijn of niet. Grappen dus afstemmen op het publiek.
Vallen en opstaan.
[i]Jah, 't gaat goed; ik slaap goed.
Ik sta paraat wanneer je m'n naam roept.
Ik doe m'n dans, zoek de balans.
Ik doe m'n dans, zoek de balans.[/i]
pi_40336247
Het gaat erom HOE je het zegt. Je moet een beetje luchtig en met een air overkomen. Als het gemaakt grappig is heeft iedereen dat (onbewust) in de gaten. Als je van je zelf niet zeker weet of je echt het juiste gevoel hebt als je een geintje maakt dan moet je oefenen en wat positieve affirmaties thuis doen. Dat laatste is NLP en leer je mee communiceren.

Als je iemand in de zeik neemt en je trekt er een rotkop bij of een neutrale bek met een agressief gevoel dan moeten ze je niet. Er zijn honderden soorten gevoelens die je wel allemaal apart met onderscheiden.

Einde verhaal Gastslotje dus.

Rest van het topic heet Cocked and Loaded.
Naieviteit is onschuld.
pi_40336520
-edit-

[ Bericht 96% gewijzigd door Mordreth op 30-07-2006 23:06:40 (daar moet jij in b&h voor zijn ;)) ]
Naieviteit is onschuld.
  zondag 30 juli 2006 @ 23:10:49 #29
24360 Xtinction
Shaolin Kempo
pi_40337253
Volgens mij maak je een hele grote fout. Cocky n funny ben je alleen tegen mensen die van zichzelf mooi zijn maar kleine dingen hebben waar ze onzeker over zijn. Het is soweiso niet de bedoeling dat je dat gebruikt tegen je vrienden en dus ook niet tegen gezette meisjes zeggen dat ze dik zijn of zo, zo werkt dat niet.

Zeg het dus tegen mooie vrouwen over kliene dingetjes, niet tegen je vrienden en nooit over dingen waar die mensen daadwerkelijk heel erg onzeker over zijn.

(Ik hoop dat je Deangelo's boek gelezen hebt?, lijkt me wel . Hij zegt in zijn boek ook dat cocky and funny VOORAL goed werkt op bloedmooie vrouwen)
pi_40337622
Ik heb geen idee hoe ik 'het ben geworden'. Ik krijg best vaak te horen dat ik zo droog en gevat ben, maar tja...misschien is het een bepaalde denkwijze ofzo?
  zondag 30 juli 2006 @ 23:22:42 #31
58043 cyber_rebel
Einddoel van de evolutie
pi_40337729
quote:
Op zondag 30 juli 2006 22:06 schreef Maeksy het volgende:
begin dan niet een kermende puppy in een gehaktmolen.
Ik moest daar toch wel lachen, ondanks dat ik best gevoelig ben

Denk iig dat het belangrijk is om niet te forceren, grappen maak je spontaan. Dat gaat tenminste voor mij op. Als ik probeer om iets grappigs te zeggen dan maak ik al snel flauwe grappen terwijl mijn spontane opmerkingen vaak toch een groep aan het lachen krijgt.

En natuurlijk hoef je niet over iemand een grap te maken, er zijn nog een heleboel andere wat veiligere onderwerpen. Maar goed, ik ben ook geen geboren komediant.
pi_40337963
Het moet vanzelf gaan, je moet jezelf niet forceren, want dan wordt algauw heel erg flauw/dom.
Maar zoals iemand het al zei , je hebt het of je hebt het niet
waar je wel voor op moet passen is dat je het niet te veel moet doen, want dan nemen ze je niet meer serieus
4
  zondag 30 juli 2006 @ 23:32:17 #33
108862 a-child-in-chains
pi_40338088
Ja niet forceren idd. Doe ik ook niet hoor.
Bedankt voor de tips.

[ Bericht 90% gewijzigd door a-child-in-chains op 30-07-2006 23:43:48 ]
No room for the unlucky.
  zondag 30 juli 2006 @ 23:44:47 #34
24360 Xtinction
Shaolin Kempo
pi_40338558
quote:
je hebt het of je hebt het niet
Ik wil even zeggen dat ik het daar niet mee eens bent. Je bent echt niet vastgenageld aan wie je nu bent, iedereen kan veranderen. Maar verwacht iig niet dat dat snel zal gaan, het gaat retelangzaam...
  zondag 30 juli 2006 @ 23:51:27 #35
151178 Ovidius
Goh Bassie.
pi_40338776
quote:
Op zondag 30 juli 2006 23:44 schreef Xtinction het volgende:

[..]

Ik wil even zeggen dat ik het daar niet mee eens bent. Je bent echt niet vastgenageld aan wie je nu bent, iedereen kan veranderen. Maar verwacht iig niet dat dat snel zal gaan, het gaat retelangzaam...
Bwaa. Er zijn wel mensen die iets in zich hebben zitten, waar het nog niet uitkomt of zo. Maar een gevoel voor humor dat 'ontstaat'.. Mja.. Het kan hoor, maar zal dan wel gedeeltelijk komen door observatie/na-apen van anderen. Waar niets mis mee is, veel humor lijkt op elkaar.
  zondag 30 juli 2006 @ 23:54:47 #36
24360 Xtinction
Shaolin Kempo
pi_40338893
Ik jat veel van mijn grapjes/opmerkingen idd uit series als friends en seinfeld, maar zo werkt humor vaak. Zolang er gelachen wordt is het goed

Het kan zo zijn dat je gewoon echt geen humor hebt, dat je nergens om lacht en alles vooral stom vind, dan is het idd hopeloos, maar ik denk niet dat TS tot die groep mensen behoort
  zondag 30 juli 2006 @ 23:56:35 #37
151178 Ovidius
Goh Bassie.
pi_40338949
Ja, akkoord.
  maandag 31 juli 2006 @ 10:12:04 #38
11682 Moonah
Jolie femme
pi_40344768
quote:
Op zondag 30 juli 2006 22:06 schreef Maeksy het volgende:
Blijf bij jezelf,
Dit is imo echt het allerbelangrijkste!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 31 juli 2006 @ 10:13:32 #39
11682 Moonah
Jolie femme
pi_40344802
quote:
Op zondag 30 juli 2006 23:54 schreef Xtinction het volgende:
Ik jat veel van mijn grapjes/opmerkingen idd uit series als friends en seinfeld, maar zo werkt humor vaak. Zolang er gelachen wordt is het goed
Nah, ik vind dat je het altijd kunt merken als iemand een grap heeft gejat. Of van die opmerkingen maakt die in het vaste repertoire zitten.
Suf.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 31 juli 2006 @ 10:23:46 #40
24360 Xtinction
Shaolin Kempo
pi_40345041
Dan doen ze het niet goed
pi_40345160
ik heb dat gewoon aan me, ik maak me hele leven al opmerkingen waar mensen om moeten lachen. Bij mij knalt het er gewoon uit maar het zijn dan ook wel de mensen die ervan gediend zijn waar ik het bij doe. Ik denk ook dat je iig een rijke fantasie nodig hebt om dingen anders te zien en dat ook zo kunt uitten, al heeft het dan niks met domheid te maken.
  Moderator maandag 31 juli 2006 @ 11:16:55 #42
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_40346548
quote:
Op zondag 30 juli 2006 23:19 schreef CasB het volgende:
Ik heb geen idee hoe ik 'het ben geworden'. Ik krijg best vaak te horen dat ik zo droog en gevat ben, maar tja...misschien is het een bepaalde denkwijze ofzo?
Mja, dat hoor ik ook heel vaak. Qua opmerkingen word ik nogal eens vergeleken met Chandler uit Friends, en als ik samen met een vriend van me op een verjaardag ben of we zijn met zn allen aan het trainen op de sportschool, dan valt binnen de 10 minuten wel de opmerking "ja hoor, ze zijn weer samen". Wij hebben dezelfde humor ongeveer, en maken heel vaak (ook nog eens onbedoeld) 'een tweetjes'.

Als je krampachtig gaat proberen gevat te doen, dan bereik je het tegenovergestelde. Ik denk niet dat het iets is wat je kunt leren.
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 31 juli 2006 @ 13:46:54 #43
115917 BigFire
AjaxFans.net
pi_40350981
"We hebben die flair, we hebben die jus!"
"Je kun hun die flavour geven maar toch gaan we ze bikkelen!"

- Edgar Davids
pi_40351010
wat is cocky?
pi_40351024
overigens haat ik mensen die altijd van die grappige snelle en gevatte opmerkingen moeten maken
pi_40351193
quote:
Op maandag 31 juli 2006 13:47 schreef Quickie_Butt het volgende:
wat is cocky?
Verwaand.
pi_40351232
Humor kan je niet aanleren.
pi_40352026
quote:
Op zondag 30 juli 2006 21:28 schreef a-child-in-chains het volgende:VB.
Zulke vergelijkingen zijn cocky and funny, zou er vooral mee doorgaan. Zoals eerder al gezegd is heeft iedereen z'n eigen humor. Zelfs jij. Je kan je concentreren om elke conversatie een humoristische wending te geven. Ik zou gewoon eenvoudig beginnen, simpele dingen kunnen vaak al grappig zijn. Begin gewoon zaken te relativeren. Met cocky and funny moet je idd wel oppassen dat het niet té cocky wordt en vooral, niet té vaak doen. Alles is wel afhankelijk van je creativiteit en je fantasie, dat heb je van nature, dus zo makkelijk is het niet om humor aan te leren.

In principe is cocky and funny de spot drijven met iemand. Zo moeilijk is het toch niet om mensen of andere zaken belachelijk te maken? Nu moet je er alleen voor zorgen dat ze er ook zelf om kunnen lachen.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 31-07-2006 14:23:32 ]
  Moderator maandag 31 juli 2006 @ 14:42:44 #49
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_40352784
quote:
Op maandag 31 juli 2006 14:19 schreef addictivebeat het volgende:

[..]

In principe is cocky and funny de spot drijven met iemand. Zo moeilijk is het toch niet om mensen of andere zaken belachelijk te maken?
Bijna alle users op Fok! kunnen dat wel
Breitling - Instruments for Professionals
pi_40352841
Zo wordt je geboren.
Helaas voor jou, mate!
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')