abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41087337
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 14:14 schreef latexpiepbeestje het volgende:
Er was bij kopspijkers een man die zichzelf een draak noemde of een draak in een menselijk lichaam vond.
Die man kan door de duivel bezeten zijn geweest...
pi_41179550
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 17:31 schreef Boswachtertje het volgende:
Ik weet niet of jij bekend bent met de term 'synchronicatie', maar daar wordt er dus vanuit gegaan dat elk symbool of teken, hoe klein dan ook, een belangrijke aanwijzing is/kan zijn voor wat er nog te komen staat...
Ik ben niet bekend met die term, op zich wel interessant, zal eens kijken...
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 17:31 schreef Boswachtertje het volgende:
Dat er slechts 1 is, die dit droomspel aan het spelen is.. JIJ!
"... en op den keursteen een nieuwen naam geschreven, welken niemand kent, dan die hem ontvangt" (Op 2:17)
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 20:38 schreef Darkwolf het volgende:
Ik kwam er maar niet uit wat ik nu voelde en wat die energie / persoon / iets in mij was, en uiteindelijk heb ik geprobeerd wat ik eerst "Brrrrr!" ideeen bij had: regressie therapie.
[...]
Regressie therapie heeft dus uiteindelijk heel veel geholpen.
Kan je daar wat meer over vertellen, hoe ziet zo'n regressie-therapie-sessie eruit? Wat is het doel? Wordt je ook onder hynose gebracht, wordt je bewustzijn überhaupt verlaagd?

Het vreemde trouwens aan de vele discussies over reïncarnatie is dat iedereen altijd over vorige levens heeft, maar niemand stil staat dat bij wat er dan is tussen die levens in, want zoveel keer geleefd tussen geboorte en dood, betekent natuurlijk ook dat je net zovaak hebt geleefd tussen dood en (weder)geboorte...

Netzoals in je gewone herinnering, dit is een aaneenschakeling van alles, wat je meemaakt als je wakker bent. En al die tijd dat je slaapt, horen eigenlijk gaten in je herinnering te zijn, maar wordt zo helemaal niet ervaren...

Trouwens: je kan alleen maar slapen ten opzichte van iets
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 02:34:33 #63
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_41187378
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 22:38 schreef Griffioen het volgende:

Kan je daar wat meer over vertellen, hoe ziet zo'n regressie-therapie-sessie eruit? Wat is het doel? Wordt je ook onder hynose gebracht, wordt je bewustzijn überhaupt verlaagd?
Je word onder een soort van hypnose gebracht.
Met rustige muziek, en een visualisatie.
Voordat dit begint, ontspan je het hele lichaam en laat je deze een soort van weg zakken.
Lastig uit te leggen.
Er mag geen spier gespannen meer zijn.
Het is dus veen intenser dan een standaard aardings oefening en dat je even opzoek gaat naar wat spanningen.
En vervolgens begint het process.

Ieder therapeut (ik heb er meerdere gehad) doet het weer anders.
Je gaat in ieder geval in een soort van trance als het ware!

Bewustzijn word juist alerter, maar dan meer in de "innerlijke wereld".
Het is juist dat je van de buitenwereld minder bewust word.

Het doel is tevens persoonlijk.
Maar het is natuurlijk de bedoeling dat je terug gaat in je vroegere jeugd of (zoals in mijn geval) naar een vorig leven.
pi_41203953
quote:
Op zondag 30 juli 2006 17:56 schreef Cygnus het volgende:
Heb jij een soort gevoel wat een van je vorige levens is geweest?

Zelf heb ik een idee dat ik ooit in mijn vorige levens verdronken ben.
Als kind zijnde was ik altijd heel erg bang voor water. Gelukkig heb ik mij daar wel over heen kunnen zetten en gewoon mijn diploma's gehaald enzo maar toch ergens zegt iets in mij dat het wel zo is.

Herkennen jullie zo'n soort gevoel?
Ik heb als klein kind het zelfde gevoel gehad, angst voor water, heb me er ook overheen gezet.
pi_41204333
Ik heb van de bieb een heel interessant boek geleend, genaamd Reïncarnatie in kaart gebracht. Er staan interessante theoriën in als bewijs voor reïncarnatie en ontkrachting van veel gehoorde tegenargumenten.
Ook staan er andere theoriën in, zoals massa-reïncarnatie van een volk met bepaalde eigenschappen.
Zo wordt het idee geopperd dat de oude Romeinen massaal gereïncarneerd zijn in het Engeland van de industriële revolutie. Beide volkeren waren voor hun tijd revolutionair wat betreft architectuur en vakmanschap.
Ook staat er bijvoorbeeld dat een mens wel honderden levens kan hebben en de tijd tussen 2 levens enkele tientallen tot miljoenen jaren kan duren. Zelf vind ik dat dan weer niet zo geloofwaardig.
  zondag 27 augustus 2006 @ 12:56:39 #66
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_41220284
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 20:27 schreef Eveli het volgende:
Ook staat er bijvoorbeeld dat een mens wel honderden levens kan hebben en de tijd tussen 2 levens enkele tientallen tot miljoenen jaren kan duren. Zelf vind ik dat dan weer niet zo geloofwaardig.
Waarom is dat ongeloofwaardig?
Ik ging met een flits van het ene leven naar het andere leven (paard naar mens).
En toch zat er minstens 200 aardse jaren tussen.
Tijd en ruimte zijn relatieve begrippen en een illusie waar wij moeilijk "door heen" kunnen kijken.
Hell, wie zegt dat we niet meerdere levens tegelijk aan het leiden zijn?
Of meerdere versies van een derzelfde leven in parallele realiteiten?
Wie zal het zeggen... alles kan als je kijkt hoe complex en mysterious de dimensies zijn bovenuit deze "gelimiteerde" die we nu kunnen waarnemen en in leven!
pi_41237907
Wauw Darkwolf what a story!!
Een dier zijn geweest in een vorig leven......... je zei dat therapeuten dat niet veel meemaken... Maar dan maken ze het dus wel eens mee?

Ik heb altijd de vraag gehad of je in een volgend leven een dier zou kunnen zijn of dat je dat in een vorig leven kan zijn geweest..
Jij hebt die vraag dus zo goed als beantwoord voor me

Ik begrijp ook dat je in regressie meerdere levens hebt beleeft... was je eerst een mens, toen een paard en toen weer een mens? Of was je in het allereerste leven waar je naar "toe ging" een paard?
Ik vraag me namelijk af of je als je als dier een bepaalde les leert misschien in je volgend leven een mens "mag" worden......
Of zou het een soort van beloning kunnen zijn om als mens zijnde in een volgend leven een dier te mogen wezen?

Reuze interresant dit
Het enige risico dat je loopt als je een band met katten aangaat is dat je er rijker van wordt.
pi_41238156
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 19:12 schreef Zaluki het volgende:
(Als iemand tips of adressen heeft, dan hoor ik het graag. =)
http://www.reincarnatietherapie.nl/index.html
Het enige risico dat je loopt als je een band met katten aangaat is dat je er rijker van wordt.
pi_41249821
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 02:34 schreef Darkwolf het volgende:
Je word onder een soort van hypnose gebracht.
[...]
Je gaat in ieder geval in een soort van trance als het ware!
[...]
Bewustzijn word juist alerter, maar dan meer in de "innerlijke wereld".
Het is juist dat je van de buitenwereld minder bewust word.
Hmm... interessant! Maar stond je dan niet heel erg open voor suggestie of heb je daar juist andere ervaringen mee? Heb je er zowiezo nog herinneringen aan? Want ik heb ook wel eens gezien dat het werd opgenomen op tape en dat je het dan later terug kan horen....

Dat van die "innerlijke wereld", moet ik dat zien dat je als ware echt in jezelf, in je lichaam, wegzinkt. Beleef je dan je lichaam ook veel intenser (of zit ik nu compleet ernaast qua beleving) ???

Het is natuurlijk, zoals je al zei, wat Lastig uit te leggen.
pi_41251057
Heb wel vaker documentaires ed gezien over hypnoses ed waarin mensen teruggaan naar een vorig leven. Heel bizar om te zien hoe mensen feilloos de weg wisten in plaatsen waar ze nog nooit van hun leven geweest waren (soms aan de andere kant vd wereld in een een of ander klein gehucht) , dat ze dingen wisten te vertellen die eigenlijk niet bekend waren of nauwelijks bekend waren ed ed.

Ik heb zelf heel sterk het thuiskomgevoel als ik beelden uit de 2e wereldoorlog zie (en dan met name vietnam oorlog) maar ook in Frankrijk heb ik sterke verbintenissen met plaatsen daar, ook zaken die omstreeks de 2e wereldoorloog plaatsvonden.
Heb in Frankrijk al enorm veel deja vu's gehad ook. ik denk wel dat reincarnatie mogelijk is ja.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 28 augustus 2006 @ 12:25:49 #71
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_41252474
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 22:13 schreef Kroekiepoes het volgende:
Wauw Darkwolf what a story!!
Een dier zijn geweest in een vorig leven......... je zei dat therapeuten dat niet veel meemaken... Maar dan maken ze het dus wel eens mee?
Geen idee.
De huidige therapeut had het zowiezo nog nooit mee gemaakt en was duidelijk gefascineerd.
Hij dacht dat ik het ook steeds over een mens had, maar na de sessie verbeterde ik hem en snapte ook zijn wat "vreemde" vragen tijdens de sessie haha!
quote:
Ik heb altijd de vraag gehad of je in een volgend leven een dier zou kunnen zijn of dat je dat in een vorig leven kan zijn geweest..
Jij hebt die vraag dus zo goed als beantwoord voor me
Glad to be of assistance!
quote:
Ik begrijp ook dat je in regressie meerdere levens hebt beleeft... was je eerst een mens, toen een paard en toen weer een mens? Of was je in het allereerste leven waar je naar "toe ging" een
paard?
Ik heb inderdaad meerdere levens geleid, en ben hiervoor mens geweest.
O.a eentje in de amazone die door wolven is groot gebracht.
Het fijne weet ik er niet van, en wil ik ook totaal niet weten.
Mijn vorige leven loopt als een rode draad door deze, dat is de enige reden waarom ik die stap heb genomen uiteindelijk.
quote:
Ik vraag me namelijk af of je als je als dier een bepaalde les leert misschien in je volgend leven een mens "mag" worden......
Of zou het een soort van beloning kunnen zijn om als mens zijnde in een volgend leven een dier te mogen wezen?
Een mens is niet meer of minder dan een dier.
Een mens is immers ook een dier.
Sommige mensen die in reincarnatie geloven zijn er heilig van overtuigd dat je als dier naar mens niet meer terug kan naar dier.
Onzin.
En ik ben het levende bewijs!
(Voor mijzelf dan, wat de rest wil geloven moeten ze lekker zelf weten... ieder z'n eigen waarheid... de mens is niet de laatste stap... alles en iedereen is gelijk! )
pi_41252498
in mijn vorige leven was ik een vogelbekdier
underground forever baby
  maandag 28 augustus 2006 @ 12:31:40 #73
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_41252617
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 10:44 schreef Griffioen het volgende:

[..]

Hmm... interessant! Maar stond je dan niet heel erg open voor suggestie of heb je daar juist andere ervaringen mee? Heb je er zowiezo nog herinneringen aan? Want ik heb ook wel eens gezien dat het werd opgenomen op tape en dat je het dan later terug kan horen....
Ik kan mij alles herinneren... vooral het bijzondere moment dat mijn twijfel werd weg genomen door een wit paard dat verscheen in een soort aparte energie vorm en mij naar de juiste plek leidde (Colorado, rond 1800) en mij liet zien dat ik daadwerkelijk een paard was.
Wat bedoel je met de suggestie zelf?
De methode bedoel je? Reincarnatie therapie op zichzelf?
Ik stond daar niet voor open omdat het mij te heftig leek, maar wist dat het werkte.
En juist daarom "schrikte" het mij af.
quote:
Dat van die "innerlijke wereld", moet ik dat zien dat je als ware echt in jezelf, in je lichaam, wegzinkt. Beleef je dan je lichaam ook veel intenser (of zit ik nu compleet ernaast qua beleving) ???
Je zinkt inderdaad weg in je eigen lichaam als het ware.
Maar ook weer niet.
Om een beter beeld te geven zou ik eigenlijk het verhaal eens moeten neer pennen hoe de regressie nou eigenlijk verliep.
Het totaal plaatje heb ik wel (op mijn forum) van wat er gebeurt is van begin tot eind in mijn niet echt leuke paarden leventje, maar ben nooit echt in gegaan op de "regressie procedure".

Merk dat er gelukkig ook open mensen dit topic checken.
Blijf het gewaagd vinden (hier op FOK!), maar als (genoeg) mensen het interessant vinden wil ik het best hier posten.
pi_41256280
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 12:26 schreef Laton het volgende:
En deed je 't met andere vogelbekdieren
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 12:31 schreef Darkwolf het volgende:
Om een beter beeld te geven zou ik eigenlijk het verhaal eens moeten neer pennen hoe de regressie nou eigenlijk verliep.
Het totaal plaatje heb ik wel (op mijn forum) van wat er gebeurt is van begin tot eind in mijn niet echt leuke paarden leventje, maar ben nooit echt in gegaan op de "regressie procedure".

Merk dat er gelukkig ook open mensen dit topic checken.
Blijf het gewaagd vinden (hier op FOK!), maar als (genoeg) mensen het interessant vinden wil ik het best hier posten.
Ik hou me aanbevolen, ben benieuwd! Bedankt voor je antwoorden tot zover...
  maandag 28 augustus 2006 @ 22:38:12 #75
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_41273425
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 14:35 schreef Griffioen het volgende:
Ik hou me aanbevolen, ben benieuwd! Bedankt voor je antwoorden tot zover...
Toch maar niet heb ik besloten.
Mail maar als je de link naar mijn forum wilt waar het topic met verhaal staat just like the others!
pi_41276940
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 12:25 schreef Darkwolf het volgende:

Een mens is niet meer of minder dan een dier.
met jou kan ik praten
quote:
Sommige mensen die in reincarnatie geloven zijn er heilig van overtuigd dat je als dier naar mens niet meer terug kan naar dier.
Nee precies vandaar mn vraag ook
quote:
Onzin.
En ik ben het levende bewijs!
Gelukkig maar .......
Als ik nog een leven hierna moet en ik mag kiezen word ik geloof ik liever een dier
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 08:54:00 #77
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_41283328
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 00:05 schreef Kroekiepoes het volgende:
Gelukkig maar .......
Als ik nog een leven hierna moet en ik mag kiezen word ik geloof ik liever een dier
Ik zou je willen vertellen dat dit best wel eens een minder ingewikkeld en fijner leven zou kunnen zijn, dat het een heerlijke uitvlucht is van het complexe mensen leven.
Maar blijkbaar gaat dat niet altijd op.
Als paard ging ik mijn vorige leven door een ware HEL (dankzij dit geweldige ras wat ik nu ook ben) en ben op gruwelijke wijze om het leven gekomen.

Verlang nog steeds af en toe om te kunnen galloperen over groene vlaktes vrij en los.
Een heel bizar gevoel, want ik heb natuurlijk niet die 4 krachtige benen die ik eerst had.
Dus dan kijk ik ook echt naar mijn huidige mensen lichaam van "wat moet ik hiermee? hoe kun je je daadwerkelijk vrij mee voelen met zo'n lichaam?"
En zo zijn er nog meer van die "desires" die vanuit de paardelijke ik naar boven komen van tijd tot tijd.
Er is er maar eentje (die ik niet hier ga delen) die daadwerkelijk tot uiting is gekomen ooit, vele jaren terug.
Ik zal het ook nooit meer vergeten.
pi_41283635
Ik denk dat ik vroeger een WO1-soldaat was!
pi_41285239
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 09:19 schreef BlaineDeMono het volgende:
Ik denk dat ik vroeger een WO1-soldaat was!
Zou kunnen, waarom denk je dat?
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 10:52:00 #80
152502 Atuniel
Papa de familias
pi_41285421
Aanvraag gedaan Darkwolf
pi_41285428
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 10:44 schreef Eveli het volgende:

[..]

Zou kunnen, waarom denk je dat?
Omdat ik daar bovenmatig in geïnteresseerd ben, en ik
een aantal jaren geleden (in 2001) in Diksmuide bij de Dodengang ook een soort
ervaring kreeg van 'dit ken ik', en dan heel sterk!

Ik was toen 19.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:10:40 #82
40875 Zaluki
His Contractor
pi_41285903
quote:
Bedankt!

Overigens heb ik ook het verhaal van Darkwolf gelezen, en het heeft me verbijsterd achter gelaten en tevens met een bok in mijn keel. Wat een bijzondere ervaring moet dat geweest zijn. (Ookal moet het pijnlijk en angstig geweest zijn)
Ik ben nu ook blij om te horen dat er inderdaad mens-dier-mens reincaratie mogelijk is. Ik hoop altijd stiekem dat ik in mijn volgend leven een dikkie luie huiskat mag worden.
Wetenschappelijk nog niet bewezen.
pi_41286177
Iets vraag ik me nu al jaren af.

Keer je altijd terug als een persoon van hetzelfde geslacht?

Of kun je ook/of ben je geweest iemand van het andere geslacht (worden)?

Ik zou namelijk best eens vrouw willen zijn!
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:22:48 #84
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_41288026
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 11:20 schreef BlaineDeMono het volgende:
Iets vraag ik me nu al jaren af.
Keer je altijd terug als een persoon van hetzelfde geslacht?
Als je dit wilt.
quote:
Of kun je ook/of ben je geweest iemand van het andere geslacht (worden)?
Dat mag en kan ook.
Genoeg mensen die dit hebben gehad.
Ik twijfel ook aan de principes van het tussen de oren zitten van mensen die echt het idee hebben in een verkeerd lichaam te zitten betreft geslacht.
Misschien zit er wel degelijk meer achter daar het zo sterk is, en dusdanig sterk dat dus de technologie in de medische wereld mensen in staat stelt om van geslacht te veranderen.
quote:
Ik zou namelijk best eens vrouw willen zijn!
Misschien in je volgende leven.
Wie weet!
Als je ziel deze ervaring kiest, dan zal dat zo zijn!
pi_41290078
Even een gewetensvraag Donkere Wolf:

Ben jij van al deze dingen geheel zeker?

Ben jij er echt 100 procent van overtuigd dat dit allemaal zo is?

Wat nu als je toch maar 1 leven hebt?

pi_41290608
ik was vroeger hitler
underground forever baby
pi_41290628
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 13:31 schreef BlaineDeMono het volgende:
Even een gewetensvraag Donkere Wolf:

Ben jij van al deze dingen geheel zeker?

Ben jij er echt 100 procent van overtuigd dat dit allemaal zo is?

Wat nu als je toch maar 1 leven hebt?

das het mooiste he, het is dat er na de dood niks is.. maar je zou al die gelovigen en zweeftypes zo graag nog even een minuutje extra gunnen waarin ze zich realiseren dat ze hun hele leven op bullshit gebaseerd hebben.
underground forever baby
pi_41290674
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 13:51 schreef Laton het volgende:

[..]

das het mooiste he, het is dat er na de dood niks is.. maar je zou al die gelovigen en zweeftypes zo graag nog even een minuutje extra gunnen waarin ze zich realiseren dat ze hun hele leven op bullshit gebaseerd hebben.
Ik vroeg JOU niks knuppel!!!
pi_41290948
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 13:52 schreef BlaineDeMono het volgende:

[..]

Ik vroeg JOU niks knuppel!!!
underground forever baby
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 14:01:16 #90
152502 Atuniel
Papa de familias
pi_41290963
quote:

[..]

Volgens mij begrijp je de insteek van dit topic niet helemaal... de titel is voldoende om aan te nemen dat we hier spreken over reincarnatie.
pi_41291009
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 14:00 schreef Laton het volgende:

[..]

pi_41291035
DarkWolf wil je nog reageren alsjeblieft?
pi_41291037
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 14:01 schreef Atuniel het volgende:

[..]

Volgens mij begrijp je de insteek van dit topic niet helemaal... de titel is voldoende om aan te nemen dat we hier spreken over reincarnatie.
ja en ook dat is nonsens. maar goed vermaakt u nog maar verder met uw onwaarschijnlijke dierengeestteleportatiepraatjes.
underground forever baby
pi_41291076
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 14:03 schreef Laton het volgende:

[..]

ja en ook dat is nonsens. maar goed vermaakt u nog maar verder met uw onwaarschijnlijke dierengeestteleportatiepraatjes.
Hoe weet jij dat nou?
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 14:18:03 #95
152502 Atuniel
Papa de familias
pi_41291505
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 14:04 schreef BlaineDeMono het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat nou?
Niet op in gaan..
pi_41292154
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 14:18 schreef Atuniel het volgende:

[..]

Niet op in gaan..
Dat maak ik zelf wel uit, baby.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 14:58:18 #97
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_41292896
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 14:03 schreef BlaineDeMono het volgende:
DarkWolf wil je nog reageren alsjeblieft?
Waarom?
Wat gaat het voor nut hebben?
Ik kan jou toch niet overtuigen?
Waarom zou ik moeite doen of uberhaupt willen doen om mijn ervaring feitelijk te maken.
(Wil niet aanvallend overkomen met deze vragen even voor de record! )
Die vragen die jij stelt ben ik meerdere malen achteraan gegaan en meerder malen mee gestoeid en door de tijd en ervaring heen heb ik steeds meer antwoorden erop gekregen die voor mij feitelijk genoeg zijn.

Het is een "weten" die ik als kind al had, en waar ik mij nooit meer voor af heb gesloten.
Ik weet voor een feit dat er meer is, en ik deel enkel mijn visie daarop.
Als jij zegt dat het bull crap is, nou dan is het bull crap.
Discussieren erover is prima, en ieder zijn eigen mening.
pi_41294262
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 14:58 schreef Darkwolf het volgende:

[..]

Waarom?
Wat gaat het voor nut hebben?
Ik kan jou toch niet overtuigen?
Waarom zou ik moeite doen of uberhaupt willen doen om mijn ervaring feitelijk te maken.
(Wil niet aanvallend overkomen met deze vragen even voor de record! )
Die vragen die jij stelt ben ik meerdere malen achteraan gegaan en meerder malen mee gestoeid en door de tijd en ervaring heen heb ik steeds meer antwoorden erop gekregen die voor mij feitelijk genoeg zijn.

Het is een "weten" die ik als kind al had, en waar ik mij nooit meer voor af heb gesloten.
Ik weet voor een feit dat er meer is, en ik deel enkel mijn visie daarop.
Als jij zegt dat het bull crap is, nou dan is het bull crap.
Discussieren erover is prima, en ieder zijn eigen mening.
Uhm DarkWolf ik denk dat je verkeerde voor je hebt, ik ben
juist degene die jouw verhaal WEL gelooft!

Ik reageerde juist op een lamstraal die je verhaal in twijfel trok, snap je?

PS. Ik geloof er ook in, in reïncarnatie, alleen ik twijfel wel!
Ik twijfel namelijk altijd en overal aan!

Maar hoe zit dat bij jou dan?

Geloof je 100 procent?
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:54:34 #99
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_41296292
Het was ook niet dat ik je wilde aanvallen zoals ik al zei.
Wist niet dat jij mijn verhaal geloofde maar meer dingen van mij wilde horen aan de hand van je directe vragen stelling!
Soms is het op FOK! lastig in te schatten wie er wel en wie er niet serieus is / open staat!

De vraag die nu je stelt is reeds beantwoord.
Maar als je de letterlijke woorden uit mijn mond wil horen: ja, ik geloof het voor 100 procent.
Want voor mij is het namelijk geen geloven.
(Zoals mensen in een religie geloven.)
Zoals ik al zei: voor mij is het weten.
Net zoals ik zeker weet dat ik leef.
Dat weet ik ook voor 100 procent.
En als dat een illusie is, dan geloof ik 100 procent in deze illusie.
Meer heb je immers niet, tenzij je je open stelt en dieper gaat graven als je aan je waarheid of de waarheid twijfelt.
(Net zoals Neo die besluit om wakker te worden als het ware.)
Ik heb dingen ervaren die dit voor mij bevestigen om met 100 procent zekerheid te zeggen: ja, ik ben een paard geweest en ben dit nu gedeeltelijk nog.
(Zeker omdat dit door meerdere mensen beaamt is en op de manier hoe dieren mij benaderen plus het contact en bewustzijn tussen dieren en mij! )
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 18:29:29 #100
154738 Griffioen
vreemde vogel
pi_41299045
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 12:26 schreef Laton het volgende:
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 13:50 schreef Laton het volgende:
ik was vroeger hitler
In de reïncarnatie- en karmaleer moet je je fouten in een volgend leven weer goedmaken. Waarschijnlijk mag jij in een volgend leven dan allemaal onzin van anderen aanhoren. No offense natuurlijk, maar bovenstaande one-liners zijn gewoon zinloos voor de discussie
quote:
Tja, zo wordt het natuurlijk wel een welles/nietes verhaal. Veel mensen (gelovigen en zweeftypes, zoals jij zo noemt) baseren hun overtuigingen niet op harde feiten (al vind ik dat ook nog discusseerbaar), maar op ervaringen en gevoelens.

En verder: hoe leg je een blinde uit, dat er zoiets als kleur bestaat... Iedereen legt de wereld toch uit vanuit z'n eigen perspectief. Voor de een zal dat dus een totaal afwijzen van het bestaan van een geestelijke wereld zijn (materialisme) en de ander ziet de fysieke materie als lijk van geestelijke krachten (meer mijn overtuiging)...
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 22:38 schreef Darkwolf het volgende:
Toch maar niet heb ik besloten.
Mail maar als je de link naar mijn forum wilt waar het topic met verhaal staat just like the others!
Okee, misschien inderdaad wel beter, ik zal je mailen op je hotmail-account in je profiel...
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 16:54 schreef Darkwolf het volgende:
(Net zoals Neo die besluit om wakker te worden als het ware.)
Je hoort vaker vergelijkingen met de film The Matix. Volgens het boedhisme is de materie ook schijn (maya) en zit de geestelijke wereld er versluierd achter. Het "Kali Yuga" noemen de Boedhisten volgens mij dit verduisterde tijdperk waarin we nu leven...

[ Bericht 1% gewijzigd door Griffioen op 29-08-2006 18:30:15 (line-break weggehaald) ]
pi_41386363
Ik huil bij films uit de oorlogsjaren, ik huil als ik joodse muziek hoor, en ik snap er zelf dan niets van
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  vrijdag 1 september 2006 @ 14:32:12 #102
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_41393600
quote:
Op zondag 30 juli 2006 17:56 schreef Cygnus het volgende:
Heb jij een soort gevoel wat een van je vorige levens is geweest?

Zelf heb ik een idee dat ik ooit in mijn vorige levens verdronken ben.
Als kind zijnde was ik altijd heel erg bang voor water. Gelukkig heb ik mij daar wel over heen kunnen zetten en gewoon mijn diploma's gehaald enzo maar toch ergens zegt iets in mij dat het wel zo is.

Herkennen jullie zo'n soort gevoel?
beetje raar. omdat je bang bent voor water?

ik ben dol op La Vache qui Rit.
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  vrijdag 1 september 2006 @ 14:32:57 #103
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_41393630
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 03:35 schreef zhe-devilll het volgende:
Ik huil bij films uit de oorlogsjaren, ik huil als ik joodse muziek hoor, en ik snap er zelf dan niets van
ja, duidelijk een Jood. die janken al jaren om alles
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_41420202
quote:
Op maandag 31 juli 2006 08:31 schreef Atuniel het volgende:
Ik heb altijd al een verbondenheid gevoeld met de Indianen in Noord-Amerika. Geen idee waarom, het is er altijd al geweest.
als ik meditatie muziek luistern van chinezen
voel ik me ook daarmee verbonden of ik daar heb geleefd,
maar als ik de paarden zie en de vlaktes en bossen
voel ik me vrij in de vorm van een indiaan
ik denk dat we allemaal wel op veel plaatsen hebben geleefd het heelal is naar onze maatstaven al 15 miljard jaar
en als we allemaal leven en echt leven zulle we dat de volgende 15 miljard jaar ook doen:P
Ja ja mensen ik kom hier ook ff meelullen en praten, maar blijf altijd stressloos
pi_41420289
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 03:35 schreef zhe-devilll het volgende:
traumas of diepe emotionele wonden of verbindingen zitte nog vers in je geheugen
omdat we eewig leven, is het aanneemlijk dat als we bewuster worden van ons zelf, dat we meer gaan beseffen en meer en meer de impulsen van ons onderbewuste gaan volgen, zodat we geestelijk groeien en de emotionele dinge meemaken die onze geest wil dat we meemaken
het is een stap dichterbij het laatste leven op aarde
waarbij we deze aardse levens en gedachtes achterlaten, maar eerst moeten we onze onverwerkte gevoelens ook uit vorige levens soms verwerken
Ja ja mensen ik kom hier ook ff meelullen en praten, maar blijf altijd stressloos
  zaterdag 2 september 2006 @ 17:49:58 #106
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_41427931
Ik geloofde in mijn vorige leven al niet in reïncarnatie
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_41428165
Ik heb het gevoel dat ik in mijn vorige leven 12 tot 16 uur per dag in een fabriek of op een boerderij aan het werk was, zoals 95% van de bevolking toen.
pi_41428627
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 17:49 schreef jpg97 het volgende:
Ik geloofde in mijn vorige leven al niet in reïncarnatie
I'll see you in the next life
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_41480422
Darkwolf, je hebt hier in dit topic echt een geweldig verhaal neergezet vind ik!

In principe sta ik erg open voor dit soort leven-na-de-dood theorieën, vooral het idee
van reïncarnatie.

Alleen, hoe verklaar je dan dat de wereldpopulatie steeds harder groeit?

Dit vind ik altijd een lastig punt!

Hoe verklaar jij dit?
pi_41481223
De ziel is onsterfelijk, het lichaam niet. Wij zijn al meerdere malen op aarde geincarneerd geweest, hebben zo onze levenslessen opgepikt. En nu zijn we terug om verder te leren.. als mens, de hoogste levensvorm hier op aarde. In de 'vage boekenhoek' heb ik wel eens wat gelezen over the afterworld en de link tussen leven en dood en reincarnatie. Klinkt allemaal wel vaag, maar ook wel zeer interessant.

maar anywayz, om op je vraag terug te komen.. er wordt door sommigen gewezen op 2012 en dat dit een ontluikende planetaire bewustzijnsverschuiving is. Wat bv te denken van het feit dat wij in juli de warmste maand sinds eeuwen hebben gehad, terwijl de zonne-activiteit op het laagste punt in de cyclus was en dus nu de komende 5,5 jaar zal toenemen tot deze het middelpunt van de 11-jarige cyclus heeft bereikt. (31 juli zijn er zonnevlekken met een tegengestelde pool gevonden op de zon tov andere zonnevlekken van eerder). Dus het is schijnbaar een zeer goede tijd om je op de aarde te bevinden. Vele levens, zielen en zielengroepen hebben volgens deze theorie er voor gekozen om nu massaal te incarneren hier op aarde om te profiteren van deze buitenkans, welke transformatie van de geest/ziel mogelijk gaat maken (2012 wordt in dit verband vaak genoemd).

Of dit allemaal waar is, weet ik niet. Maar met de harmonie in de natuur in mijn achterhoofd houdende, is onze onnatuurlijke groei via evolutie eigenlijk ook niet echt te verklaren. Al met al is de bevolkingstoename een serieus probleem voor reincarnatie en daarom wil ik graag afsluiten met een discussie uit de film Waking Life uit 2001 welke precies over deze toename gaat:
quote:
Yeah. I've been thinking also about something you said.

What's that?

Just about reincarnation and where all the new souls come from over time. Everybody always says they are the reincarnation of Cleopatra or Alexander the Great. I always want to tell them they were probably some dumbfuck like everybody else. I mean, it's impossible. Think about it. The world population has doubled in the past 40 years, right? So if you really believe in that ego thing of one eternal soul, then you have only 50% chance of your soul being over 40, and for it to be over 150 years old, then it's only one out of six.

Right, so what are you saying? That reincarnation doesn't exist, or that we're all young souls, or half of us are first round humans?

No, no, what I'm trying to say is that somehow I believe reincarnation is just a poetic expression of what collective memory really is. There was this article by this bio-chemist I read not long ago, and he was talking about how when a member of our species is born, it has a billion years of memory to draw on. And this is where we inherit our instincts.

I like that. It's like there's this whole telepathic thing going on that we're all a part of, whether we're conscious of it or not. That would explain why there are all these seemingly spontaneous worldwide innovative leaps in science and the arts, you know, like the same results popping up everywhere independent of each other. Some guy on a computer figures something out, and then almost simultaneously a bunch of other people all over the world figure out the same thing. They did this study where they isolated a group of people over time, you know, and monitored their abilities at crossword puzzles in relation to the general population, and they secretly gave them a day-old crossword, one that had already been answered by thousands of other people, and their scores went up dramatically. Like 20%. So it's like once the answers are out there, people can pick up on them. Like we're all telepathically sharing our experiences.
http://www.american-buddha.com/waking.life.screen.htm
pi_41484617
Inderdaad, ik had ook ergens gelezen dat deze tijd van technologie en medische vooruitgang en alles een goede tijd is om te leven en te leren, waardoor veel zielen zullen reïncarneren in deze tijd.
pi_41487579
quote:
Op maandag 4 september 2006 16:41 schreef Eveli het volgende:
Inderdaad, ik had ook ergens gelezen dat deze tijd van technologie en medische vooruitgang en alles een goede tijd is om te leven en te leren, waardoor veel zielen zullen reïncarneren in deze tijd.
haha dat vind ik dan wel heel grappig. Want hoe ik het zelf zie, is helemaal onafhankelijk van de technologie en de medische wetenschap. Ik plaats het veel meer in de persoonlijke sfeer, waarin ik en ik alleen verantwoordelijk ben voor alles wat er in mijn leven gebeurt en nog te gebeuren valt. Keuzes... verantwoordelijkheid, genieten, liefhebben, geen onrecht spreken, niet oordelen... een paar doelen die ik zo kan bedenken.

Misschien dat er wel 2 evoluties of meerdere door elkaar lopen. Want waarom zou er slechts de stugge, langzame en efficiënte evolutie zijn? Als ik naar de mens kijk, zie ik tegelijkertijd een spiraal van buiten naar binnen steeds dichter bij het midden komen.. van agrarische revolutie naar industriële en nu de technologische (en financiële) revolutie... de mens kan steeds meer met haar hulpmiddelen. Tijd om ook eens wat aan onze lichamelijke en geestelijke hulpmiddelen te doen

Maar anywayz.. ik denk dat sommigen op hun pad de technologie zullen tegenkomen en hiermee in zee gaan... weer een ander kan misschien een doorbraak forceren in de medische wereld.. maar uiteindelijk zal het gaan om mensen die de dingen/ideeën/bestaande theoriën willen en kunnen verbeteren/aanvullen/ontkrachten/bewijzen.... Want samen moeten we het met zijn allen doen..

Nou is voor mij tegenwoordig ook meer ruimte voor spiritualiteit en filosofie.. geen tegenpolen in mijn ogen, maar complementair tov elkaar.. Ik zie alles als 1 grote puzzle; aan mij om de juiste stukjes te signaleren en te gebruiken.. en daarom keur ik de wetenschap en de technologische ontwikkelingen ook helemaal niet af.. echter lijkt mijn pad voorlopig een hele andere kant op te gaan.. maar hoe snel kan zoiets niet veranderen??

There's some fiction in my truth and some truth in my fiction...
En daarom een beetje fantasie erbij omtrent de staat van de mensheid:
http://www.oraculartree.com/s_kendra_journey.html
  maandag 4 september 2006 @ 21:13:43 #113
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_41493755
quote:
Op maandag 4 september 2006 13:42 schreef BlaineDeMono het volgende:
Alleen, hoe verklaar je dan dat de wereldpopulatie steeds harder groeit?

Dit vind ik altijd een lastig punt!

Hoe verklaar jij dit?
Geen idee.
Ik hou mij hier niet mee bezig.
Er zijn tig verklaringen, visies, theorieen, en noem maar op.

Mijn verklaring?
De populatie groeit omdat de natuur dit toe laat.
Wij mensen staan boven op alles en hebben overal controlle over.
(Min of meer en het is maar hoe je dit bekijkt, zo stuurloos als wij zijn als ras! )
We dammen andere diersoorten en de natuur in, terwijl bij als blinde konijnen maar blijven door fokken.
(Ik neem dan ook never nooit geen kids, ik weiger dit ras voort te planten.)

Doe mij maar het nieuws van een nieuw veulentje dat geboren word.
Daar word ik blij van.
Als mensen in mijn omgeving weer helemaal flippen omdat er een baby opkomst is, laat mij dat helemaal koud.
"Nee he! Niet nog een!"
Pffff... de groeiende mensen populatie... het zal allemaal wel een reden hebben, maar persoonlijk vind ik het maar niks.
  maandag 4 september 2006 @ 21:18:54 #114
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_41493960
quote:
Op maandag 4 september 2006 14:20 schreef Boswachtertje het volgende:
De ziel is onsterfelijk, het lichaam niet. Wij zijn al meerdere malen op aarde geincarneerd geweest, hebben zo onze levenslessen opgepikt. En nu zijn we terug om verder te leren.. als mens, de hoogste levensvorm hier op aarde.
Geloof je dit zelf ook?
Dat mensen de hoogste vorm van leven zijn op deze aarde?
Zo ja in welk opzicht bedoel je dit?
Persoonlijk vind ik de mens in het algemeen gezien helemaal niet de hoogste levens vorm op deze aarde.
Zeker niet met wat ik ben geweest en wat ik nu ben en naast elkaar leg.
Zo sterk als de illusie en het leven dit doet vermoeden, zijn we uiteindelijk allemaal gelijk met z'n allen op deze aardkloot.
Goed de mens is bewust en kan praten en kan dit en kan dat en ga zo maar door.
Maar andere dieren in vergelijking met de tweevoeter snappen sommige dingen heel wat beter.
"Ja dat is instinct".
Sorry maar er komt iets meer bij kijken.
Wij zijn groentjes in vergelijking met sommige diersoorten.
En dan denken wij serieus dat wij ze ver vooruit zijn gevolueerd?
Ik denk persoonlijk van niet...
pi_41494756
quote:
Op maandag 4 september 2006 21:18 schreef Darkwolf het volgende:
Geloof je dit zelf ook?
We hebben de meeste mogelijkheden, dus denk er even de woorden 'in potentie' voor
We hebben een geest/onze hersenen, welke wat meer doen dan bij de dieren. Of het nou het 'bewust zijn' is, of iets anders maakt mij persoonlijk niet zo veel uit.
quote:
Persoonlijk vind ik de mens in het algemeen gezien helemaal niet de hoogste levens vorm op deze aarde.
Wij moeten dan ook nog veel leren als soort zijnde Een moraal gericht op het hogere ipv op het beter zijn zou al een goed begin zijn. Wat meer leven en minder zeiken/oordelen/etc.
quote:
Zo sterk als de illusie en het leven dit doet vermoeden, zijn we uiteindelijk allemaal gelijk met z'n allen op deze aardkloot.
Maar andere dieren in vergelijking met de tweevoeter snappen sommige dingen heel wat beter.
"Ja dat is instinct".
Wij hebben een groter potentieel volgens die texten. Sommige dieren zijn al verder in hun evolutie dan wij mensen. Wij zijn gemaakt naar de gelijkenis van God, maw we hebben dezelfde potenties. En dieren niet. In het boek van Jozef Rulof heeft hij het over dat dieren schaduwen zijn van mensen. Dieren zullen nooit incarneren in mensen stond daar. Allemaal vreemde verhalen, maar aan de andere kant geloof ik ook niet meer zo goed in enkel de evolutie en/of de big-bang. Zie het meer als 1 geheel, zoals jij ook al zegt..

Oneness is voor mij een belangrijke houdvast en ik vind hier de meeste antwoorden over in de Oosterse Filosofie... maar het gaat mij er dan ook niet om, dat wij verder zijn of bijzonder zijn.. we hebben gewoonweg een andere taak meegekregen in dit leven dan de dieren.. en reken maar dat ik leer van dieren... Mijn kat heeft mij toch wel de rust en de overgave voor het moment geleerd.... door dat zelf te zijn en als spiegel voor mij te functioneren.. en dat allemaal in zijn onbewustheid.. Jaa van dieren kunnen wij nog HEEEL veel leren
pi_41494925
Ik zal maar eens reageren met een bijpassend(e) citaat/tekst van Travis:

"The grass is always greener on the other side
Neighbors' got a new car that you wanna drive
And when our time is running out you wanna stay alive
We all live under the same sky
We all will live we all will die
There is no wrong, there is no right
The circle only has one side
side...
side..."

(Side-Travis)

maandag 4 september 2006 @ 21:43:00 #117
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_41495039
quote:
Op maandag 4 september 2006 21:18 schreef Darkwolf het volgende:

[..]

Geloof je dit zelf ook?
"Ja dat is instinct".
Hoe moet de mens dan zorgen dat we wél de hoogste diersoort zijn?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 4 september 2006 @ 21:43:37 #118
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_41495063
quote:
Op maandag 4 september 2006 21:37 schreef Boswachtertje het volgende:
Een moraal gericht op het hogere ipv op het beter zijn zou al een goed begin zijn. Wat meer leven en minder zeiken/oordelen/etc.

Waarom zou dat beter zijn?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 4 september 2006 @ 21:59:26 #119
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_41495379
quote:
Wij zijn gemaakt naar de gelijkenis van God, maw we hebben dezelfde potenties. En dieren niet.
Sorry maar dat gaat er bij mij niet in.
Met alleen dit soort uitspraken en denkwijzen die stiekum toch duiden op een suprieuriteits complex doet mij al zelfmoord willen plegen en snel als een ander ras laten incarneren.
Ik schaam me als ras en deel van dit ras dat er zo gedacht woord.
Alles en iedereen is God.
Jij bent even zo God als een merrie waar ik al 8 jaar een onafscheidelijke band mee heb.
Maar goed, het blijft ook allemaal perceptie en iedereen zijn eigen waarheid.
Dus aan de andere kant zou ik mij niet druk moeten maken.
Doch steekt het mij wel als mensen zo praten en denken.
ALLES is de gelijkenis van God want alles is God.
Ik heb dan ook meer respect voor menig dier dan mens eerlijk gezegd.
Dier.
Mens.
Alleen al de barriere tussen "ons en de rest" die in onze taal is opgenomen.
Ieder dier zie ik ook als een invidu.
Net zoals een tweevoeter.
Gewoon een persoon, met gewoon wat andere genetische make-up (zeker als je dichter bij de zoogdieren blijft).
That's it.
Meer verschil is er niet.
Alles en iedereen is op reis.
En geen een soort spant de kroon.
Dat is het hem nu juist.
Waarom kan ik immers van mens-dier-mens gaan? Wie zegt dat ik niet weer een dier word in mijn volgende leven als ik daar voor kies?
Mensen -als je het hele geheel van op een afstand bekijkt- zijn niet de hoogste.
Er is geen "hoogste" of "betere".
Dat is de illusie van deze materialistische wereld waar wij alles met onszelf vergelijken, alles in hokjes en hierachie structuren proppen.
Zowel in de wetenschap als in de spiritualiteit.
  maandag 4 september 2006 @ 22:00:05 #120
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_41495399
quote:
Op maandag 4 september 2006 21:43 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Hoe moet de mens dan zorgen dat we wél de hoogste diersoort zijn?
Daar moet de mens niet voor zorgen.
Dat is nu juist het hele punt.
Verder ga ik er ook niet op in want anders ga ik dubbele dingen schrijven.
Zie post hier boven dus!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')