Die man kan door de duivel bezeten zijn geweest...quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 14:14 schreef latexpiepbeestje het volgende:
Er was bij kopspijkers een man die zichzelf een draak noemde of een draak in een menselijk lichaam vond.
Ik ben niet bekend met die term, op zich wel interessant, zal eens kijken...quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 17:31 schreef Boswachtertje het volgende:
Ik weet niet of jij bekend bent met de term 'synchronicatie', maar daar wordt er dus vanuit gegaan dat elk symbool of teken, hoe klein dan ook, een belangrijke aanwijzing is/kan zijn voor wat er nog te komen staat...
"... en op den keursteen een nieuwen naam geschreven, welken niemand kent, dan die hem ontvangt" (Op 2:17)quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 17:31 schreef Boswachtertje het volgende:
Dat er slechts 1 is, die dit droomspel aan het spelen is.. JIJ!
Kan je daar wat meer over vertellen, hoe ziet zo'n regressie-therapie-sessie eruit? Wat is het doel? Wordt je ook onder hynose gebracht, wordt je bewustzijn überhaupt verlaagd?quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 20:38 schreef Darkwolf het volgende:
Ik kwam er maar niet uit wat ik nu voelde en wat die energie / persoon / iets in mij was, en uiteindelijk heb ik geprobeerd wat ik eerst "Brrrrr!" ideeen bij had: regressie therapie.
[...]
Regressie therapie heeft dus uiteindelijk heel veel geholpen.
Je word onder een soort van hypnose gebracht.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 22:38 schreef Griffioen het volgende:
Kan je daar wat meer over vertellen, hoe ziet zo'n regressie-therapie-sessie eruit? Wat is het doel? Wordt je ook onder hynose gebracht, wordt je bewustzijn überhaupt verlaagd?
Ik heb als klein kind het zelfde gevoel gehad, angst voor water, heb me er ook overheen gezet.quote:Op zondag 30 juli 2006 17:56 schreef Cygnus het volgende:
Heb jij een soort gevoel wat een van je vorige levens is geweest?
Zelf heb ik een idee dat ik ooit in mijn vorige levens verdronken ben.
Als kind zijnde was ik altijd heel erg bang voor water. Gelukkig heb ik mij daar wel over heen kunnen zetten en gewoon mijn diploma's gehaald enzo maar toch ergens zegt iets in mij dat het wel zo is.
Herkennen jullie zo'n soort gevoel?
Waarom is dat ongeloofwaardig?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 20:27 schreef Eveli het volgende:
Ook staat er bijvoorbeeld dat een mens wel honderden levens kan hebben en de tijd tussen 2 levens enkele tientallen tot miljoenen jaren kan duren. Zelf vind ik dat dan weer niet zo geloofwaardig.
http://www.reincarnatietherapie.nl/index.htmlquote:Op zondag 20 augustus 2006 19:12 schreef Zaluki het volgende:
(Als iemand tips of adressen heeft, dan hoor ik het graag. =)
Hmm... interessant! Maar stond je dan niet heel erg open voor suggestie of heb je daar juist andere ervaringen mee? Heb je er zowiezo nog herinneringen aan? Want ik heb ook wel eens gezien dat het werd opgenomen op tape en dat je het dan later terug kan horen....quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 02:34 schreef Darkwolf het volgende:
Je word onder een soort van hypnose gebracht.
[...]
Je gaat in ieder geval in een soort van trance als het ware!
[...]
Bewustzijn word juist alerter, maar dan meer in de "innerlijke wereld".
Het is juist dat je van de buitenwereld minder bewust word.
Geen idee.quote:Op zondag 27 augustus 2006 22:13 schreef Kroekiepoes het volgende:
Wauw Darkwolf what a story!!
Een dier zijn geweest in een vorig leven......... je zei dat therapeuten dat niet veel meemaken... Maar dan maken ze het dus wel eens mee?
Glad to be of assistance!quote:Ik heb altijd de vraag gehad of je in een volgend leven een dier zou kunnen zijn of dat je dat in een vorig leven kan zijn geweest..
Jij hebt die vraag dus zo goed als beantwoord voor me
Ik heb inderdaad meerdere levens geleid, en ben hiervoor mens geweest.quote:Ik begrijp ook dat je in regressie meerdere levens hebt beleeft... was je eerst een mens, toen een paard en toen weer een mens? Of was je in het allereerste leven waar je naar "toe ging" een
paard?
Een mens is niet meer of minder dan een dier.quote:Ik vraag me namelijk af of je als je als dier een bepaalde les leert misschien in je volgend leven een mens "mag" worden......
Of zou het een soort van beloning kunnen zijn om als mens zijnde in een volgend leven een dier te mogen wezen?
Ik kan mij alles herinneren... vooral het bijzondere moment dat mijn twijfel werd weg genomen door een wit paard dat verscheen in een soort aparte energie vorm en mij naar de juiste plek leidde (Colorado, rond 1800) en mij liet zien dat ik daadwerkelijk een paard was.quote:Op maandag 28 augustus 2006 10:44 schreef Griffioen het volgende:
[..]
Hmm... interessant! Maar stond je dan niet heel erg open voor suggestie of heb je daar juist andere ervaringen mee? Heb je er zowiezo nog herinneringen aan? Want ik heb ook wel eens gezien dat het werd opgenomen op tape en dat je het dan later terug kan horen....
Je zinkt inderdaad weg in je eigen lichaam als het ware.quote:Dat van die "innerlijke wereld", moet ik dat zien dat je als ware echt in jezelf, in je lichaam, wegzinkt. Beleef je dan je lichaam ook veel intenser (of zit ik nu compleet ernaast qua beleving) ???
En deed je 't met andere vogelbekdierenquote:Op maandag 28 augustus 2006 12:26 schreef Laton het volgende:
in mijn vorige leven was ik een vogelbekdier
Ik hou me aanbevolen, ben benieuwd! Bedankt voor je antwoorden tot zover...quote:Op maandag 28 augustus 2006 12:31 schreef Darkwolf het volgende:
Om een beter beeld te geven zou ik eigenlijk het verhaal eens moeten neer pennen hoe de regressie nou eigenlijk verliep.
Het totaal plaatje heb ik wel (op mijn forum) van wat er gebeurt is van begin tot eind in mijn niet echt leuke paarden leventje, maar ben nooit echt in gegaan op de "regressie procedure".
Merk dat er gelukkig ook open mensen dit topic checken.
Blijf het gewaagd vinden (hier op FOK!), maar als (genoeg) mensen het interessant vinden wil ik het best hier posten.
Toch maar niet heb ik besloten.quote:Op maandag 28 augustus 2006 14:35 schreef Griffioen het volgende:
Ik hou me aanbevolen, ben benieuwd! Bedankt voor je antwoorden tot zover...
quote:Op maandag 28 augustus 2006 12:25 schreef Darkwolf het volgende:
Een mens is niet meer of minder dan een dier.
Nee precies vandaar mn vraag ookquote:Sommige mensen die in reincarnatie geloven zijn er heilig van overtuigd dat je als dier naar mens niet meer terug kan naar dier.
Gelukkig maar .......quote:Onzin.
En ik ben het levende bewijs!
Ik zou je willen vertellen dat dit best wel eens een minder ingewikkeld en fijner leven zou kunnen zijn, dat het een heerlijke uitvlucht is van het complexe mensen leven.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 00:05 schreef Kroekiepoes het volgende:
Gelukkig maar .......
Als ik nog een leven hierna moet en ik mag kiezen word ik geloof ik liever een dier![]()
Zou kunnen, waarom denk je dat?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 09:19 schreef BlaineDeMono het volgende:
Ik denk dat ik vroeger een WO1-soldaat was!![]()
Omdat ik daar bovenmatig in geïnteresseerd ben, en ikquote:
Bedankt!quote:Op zondag 27 augustus 2006 22:18 schreef Kroekiepoes het volgende:
[..]
http://www.reincarnatietherapie.nl/index.html
Als je dit wilt.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 11:20 schreef BlaineDeMono het volgende:
Iets vraag ik me nu al jaren af.
Keer je altijd terug als een persoon van hetzelfde geslacht?
Dat mag en kan ook.quote:Of kun je ook/of ben je geweest iemand van het andere geslacht (worden)?
Misschien in je volgende leven.quote:Ik zou namelijk best eens vrouw willen zijn!![]()
das het mooiste he, het is dat er na de dood niks is.. maar je zou al die gelovigen en zweeftypes zo graag nog even een minuutje extra gunnen waarin ze zich realiseren dat ze hun hele leven op bullshit gebaseerd hebben.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 13:31 schreef BlaineDeMono het volgende:
Even een gewetensvraag Donkere Wolf:
Ben jij van al deze dingen geheel zeker?
Ben jij er echt 100 procent van overtuigd dat dit allemaal zo is?
Wat nu als je toch maar 1 leven hebt?
![]()
Ik vroeg JOU niks knuppel!!!quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 13:51 schreef Laton het volgende:
[..]
das het mooiste he, het is dat er na de dood niks is.. maar je zou al die gelovigen en zweeftypes zo graag nog even een minuutje extra gunnen waarin ze zich realiseren dat ze hun hele leven op bullshit gebaseerd hebben.![]()
quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 13:52 schreef BlaineDeMono het volgende:
[..]
Ik vroeg JOU niks knuppel!!!![]()
Volgens mij begrijp je de insteek van dit topic niet helemaal... de titel is voldoende om aan te nemen dat we hier spreken over reincarnatie.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 13:51 schreef Laton het volgende:
[..]
das het mooiste he, het is dat er na de dood niks is.. maar je zou al die gelovigen en zweeftypes zo graag nog even een minuutje extra gunnen waarin ze zich realiseren dat ze hun hele leven op bullshit gebaseerd hebben.![]()
ja en ook dat is nonsens. maar goed vermaakt u nog maar verder met uw onwaarschijnlijke dierengeestteleportatiepraatjes.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 14:01 schreef Atuniel het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp je de insteek van dit topic niet helemaal... de titel is voldoende om aan te nemen dat we hier spreken over reincarnatie.
Hoe weet jij dat nou?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 14:03 schreef Laton het volgende:
[..]
ja en ook dat is nonsens. maar goed vermaakt u nog maar verder met uw onwaarschijnlijke dierengeestteleportatiepraatjes.![]()
![]()
Waarom?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 14:03 schreef BlaineDeMono het volgende:
DarkWolf wil je nog reageren alsjeblieft?![]()
Uhm DarkWolf ik denk dat je verkeerde voor je hebt, ik benquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 14:58 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Waarom?
Wat gaat het voor nut hebben?
Ik kan jou toch niet overtuigen?
Waarom zou ik moeite doen of uberhaupt willen doen om mijn ervaring feitelijk te maken.
(Wil niet aanvallend overkomen met deze vragen even voor de record!)
Die vragen die jij stelt ben ik meerdere malen achteraan gegaan en meerder malen mee gestoeid en door de tijd en ervaring heen heb ik steeds meer antwoorden erop gekregen die voor mij feitelijk genoeg zijn.
Het is een "weten" die ik als kind al had, en waar ik mij nooit meer voor af heb gesloten.
Ik weet voor een feit dat er meer is, en ik deel enkel mijn visie daarop.
Als jij zegt dat het bull crap is, nou dan is het bull crap.
Discussieren erover is prima, en ieder zijn eigen mening.
quote:Op maandag 28 augustus 2006 12:26 schreef Laton het volgende:
in mijn vorige leven was ik een vogelbekdier
In de reïncarnatie- en karmaleer moet je je fouten in een volgend leven weer goedmaken. Waarschijnlijk mag jij in een volgend leven dan allemaal onzin van anderen aanhoren. No offense natuurlijk, maar bovenstaande one-liners zijn gewoon zinloos voor de discussiequote:
Tja, zo wordt het natuurlijk wel een welles/nietes verhaal. Veel mensen (gelovigen en zweeftypes, zoals jij zo noemt) baseren hun overtuigingen niet op harde feiten (al vind ik dat ook nog discusseerbaar), maar op ervaringen en gevoelens.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 13:51 schreef Laton het volgende:
Okee, misschien inderdaad wel beter, ik zal je mailen op je hotmail-account in je profiel...quote:Op maandag 28 augustus 2006 22:38 schreef Darkwolf het volgende:
Toch maar niet heb ik besloten.
Mail maar als je de link naar mijn forum wilt waar het topic met verhaal staat just like the others!
Je hoort vaker vergelijkingen met de film The Matix. Volgens het boedhisme is de materie ook schijn (maya) en zit de geestelijke wereld er versluierd achter. Het "Kali Yuga" noemen de Boedhisten volgens mij dit verduisterde tijdperk waarin we nu leven...quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 16:54 schreef Darkwolf het volgende:
(Net zoals Neo die besluit om wakker te worden als het ware.)
beetje raar. omdat je bang bent voor water?quote:Op zondag 30 juli 2006 17:56 schreef Cygnus het volgende:
Heb jij een soort gevoel wat een van je vorige levens is geweest?
Zelf heb ik een idee dat ik ooit in mijn vorige levens verdronken ben.
Als kind zijnde was ik altijd heel erg bang voor water. Gelukkig heb ik mij daar wel over heen kunnen zetten en gewoon mijn diploma's gehaald enzo maar toch ergens zegt iets in mij dat het wel zo is.
Herkennen jullie zo'n soort gevoel?
ja, duidelijk een Jood. die janken al jaren om allesquote:Op vrijdag 1 september 2006 03:35 schreef zhe-devilll het volgende:
Ik huil bij films uit de oorlogsjaren, ik huil als ik joodse muziek hoor, en ik snap er zelf dan niets van![]()
als ik meditatie muziek luistern van chinezenquote:Op maandag 31 juli 2006 08:31 schreef Atuniel het volgende:
Ik heb altijd al een verbondenheid gevoeld met de Indianen in Noord-Amerika.Geen idee waarom, het is er altijd al geweest.
traumas of diepe emotionele wonden of verbindingen zitte nog vers in je geheugenquote:Op vrijdag 1 september 2006 03:35 schreef zhe-devilll het volgende:
Ik huil bij films uit de oorlogsjaren, ik huil als ik joodse muziek hoor, en ik snap er zelf dan niets van![]()
quote:Op zaterdag 2 september 2006 17:49 schreef jpg97 het volgende:
Ik geloofde in mijn vorige leven al niet in reïncarnatie
http://www.american-buddha.com/waking.life.screen.htmquote:Yeah. I've been thinking also about something you said.
What's that?
Just about reincarnation and where all the new souls come from over time. Everybody always says they are the reincarnation of Cleopatra or Alexander the Great. I always want to tell them they were probably some dumbfuck like everybody else. I mean, it's impossible. Think about it. The world population has doubled in the past 40 years, right? So if you really believe in that ego thing of one eternal soul, then you have only 50% chance of your soul being over 40, and for it to be over 150 years old, then it's only one out of six.
Right, so what are you saying? That reincarnation doesn't exist, or that we're all young souls, or half of us are first round humans?
No, no, what I'm trying to say is that somehow I believe reincarnation is just a poetic expression of what collective memory really is. There was this article by this bio-chemist I read not long ago, and he was talking about how when a member of our species is born, it has a billion years of memory to draw on. And this is where we inherit our instincts.
I like that. It's like there's this whole telepathic thing going on that we're all a part of, whether we're conscious of it or not. That would explain why there are all these seemingly spontaneous worldwide innovative leaps in science and the arts, you know, like the same results popping up everywhere independent of each other. Some guy on a computer figures something out, and then almost simultaneously a bunch of other people all over the world figure out the same thing. They did this study where they isolated a group of people over time, you know, and monitored their abilities at crossword puzzles in relation to the general population, and they secretly gave them a day-old crossword, one that had already been answered by thousands of other people, and their scores went up dramatically. Like 20%. So it's like once the answers are out there, people can pick up on them. Like we're all telepathically sharing our experiences.
haha dat vind ik dan wel heel grappig. Want hoe ik het zelf zie, is helemaal onafhankelijk van de technologie en de medische wetenschap. Ik plaats het veel meer in de persoonlijke sfeer, waarin ik en ik alleen verantwoordelijk ben voor alles wat er in mijn leven gebeurt en nog te gebeuren valt. Keuzes... verantwoordelijkheid, genieten, liefhebben, geen onrecht spreken, niet oordelen... een paar doelen die ik zo kan bedenken.quote:Op maandag 4 september 2006 16:41 schreef Eveli het volgende:
Inderdaad, ik had ook ergens gelezen dat deze tijd van technologie en medische vooruitgang en alles een goede tijd is om te leven en te leren, waardoor veel zielen zullen reïncarneren in deze tijd.
Geen idee.quote:Op maandag 4 september 2006 13:42 schreef BlaineDeMono het volgende:
Alleen, hoe verklaar je dan dat de wereldpopulatie steeds harder groeit?![]()
Dit vind ik altijd een lastig punt!
Hoe verklaar jij dit?![]()
Geloof je dit zelf ook?quote:Op maandag 4 september 2006 14:20 schreef Boswachtertje het volgende:
De ziel is onsterfelijk, het lichaam niet. Wij zijn al meerdere malen op aarde geincarneerd geweest, hebben zo onze levenslessen opgepikt. En nu zijn we terug om verder te leren.. als mens, de hoogste levensvorm hier op aarde.
We hebben de meeste mogelijkheden, dus denk er even de woorden 'in potentie' voorquote:Op maandag 4 september 2006 21:18 schreef Darkwolf het volgende:
Geloof je dit zelf ook?
Dat mensen de hoogste vorm van leven zijn op deze aarde?
Zo ja in welk opzicht bedoel je dit?
Wij moeten dan ook nog veel leren als soort zijndequote:Persoonlijk vind ik de mens in het algemeen gezien helemaal niet de hoogste levens vorm op deze aarde.
Zeker niet met wat ik ben geweest en wat ik nu ben en naast elkaar leg.
Wij hebben een groter potentieel volgens die texten. Sommige dieren zijn al verder in hun evolutie dan wij mensen. Wij zijn gemaakt naar de gelijkenis van God, maw we hebben dezelfde potenties. En dieren niet. In het boek van Jozef Rulof heeft hij het over dat dieren schaduwen zijn van mensen. Dieren zullen nooit incarneren in mensen stond daar. Allemaal vreemde verhalen, maar aan de andere kant geloof ik ook niet meer zo goed in enkel de evolutie en/of de big-bang. Zie het meer als 1 geheel, zoals jij ook al zegt..quote:Zo sterk als de illusie en het leven dit doet vermoeden, zijn we uiteindelijk allemaal gelijk met z'n allen op deze aardkloot.
Goed de mens is bewust en kan praten en kan dit en kan dat en ga zo maar door.
Maar andere dieren in vergelijking met de tweevoeter snappen sommige dingen heel wat beter.
"Ja dat is instinct".
Sorry maar er komt iets meer bij kijken.
Wij zijn groentjes in vergelijking met sommige diersoorten.
En dan denken wij serieus dat wij ze ver vooruit zijn gevolueerd?
Ik denk persoonlijk van niet...
Hoe moet de mens dan zorgen dat we wél de hoogste diersoort zijn?quote:Op maandag 4 september 2006 21:18 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Geloof je dit zelf ook?
Dat mensen de hoogste vorm van leven zijn op deze aarde?
Zo ja in welk opzicht bedoel je dit?
Persoonlijk vind ik de mens in het algemeen gezien helemaal niet de hoogste levens vorm op deze aarde.
Zeker niet met wat ik ben geweest en wat ik nu ben en naast elkaar leg.
Zo sterk als de illusie en het leven dit doet vermoeden, zijn we uiteindelijk allemaal gelijk met z'n allen op deze aardkloot.
Goed de mens is bewust en kan praten en kan dit en kan dat en ga zo maar door.
Maar andere dieren in vergelijking met de tweevoeter snappen sommige dingen heel wat beter.
"Ja dat is instinct".
Sorry maar er komt iets meer bij kijken.
Wij zijn groentjes in vergelijking met sommige diersoorten.
En dan denken wij serieus dat wij ze ver vooruit zijn gevolueerd?
Ik denk persoonlijk van niet...
quote:Op maandag 4 september 2006 21:37 schreef Boswachtertje het volgende:
Een moraal gericht op het hogere ipv op het beter zijn zou al een goed begin zijn. Wat meer leven en minder zeiken/oordelen/etc.
Sorry maar dat gaat er bij mij niet in.quote:Wij zijn gemaakt naar de gelijkenis van God, maw we hebben dezelfde potenties. En dieren niet.
Daar moet de mens niet voor zorgen.quote:Op maandag 4 september 2006 21:43 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hoe moet de mens dan zorgen dat we wél de hoogste diersoort zijn?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |