abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40483617
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 12:07 schreef Ticker het volgende:
Tevens verzinnen wij hier niet reincarnatie, dat wordt al duizenden jaren voorgesteld. M'kay?
Ja toen de aarde nog plat was
underground forever baby
pi_40484537
Ergens een verklaring voor geven/vinden, wil toch niet zeggen dat die verklaring gelijk bewezen hoeft te worden?
Hou nou toch eens op met overal bewijs voor te willen zoeken en laat het er gewoon lekker bij...
Out of my mind, back in five minutes
pi_40484663
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:25 schreef Pleun het volgende:
Ergens een verklaring voor geven/vinden, wil toch niet zeggen dat die verklaring gelijk bewezen hoeft te worden?
Hou nou toch eens op met overal bewijs voor te willen zoeken en laat het er gewoon lekker bij...
je zal het niet geloven, maar het leven eindigt niet, nee, als je doodgaat wordt je een flesje spa rood.
underground forever baby
pi_40484879
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:28 schreef Laton het volgende:

[..]

je zal het niet geloven, maar het leven eindigt niet, nee, als je doodgaat wordt je een flesje spa rood.
Word ik eindelijk slank!
Out of my mind, back in five minutes
pi_40485024
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:35 schreef Pleun het volgende:

[..]

Word ik eindelijk slank!
helaas, zelfs in tru is dat een illusie
underground forever baby
pi_40506520
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:59 schreef Laton het volgende:

[..]

Ja toen de aarde nog plat was
,wist je dan niet dat de aarde in een vorig leven een pannekoek was
Lurf is the message and the message is Lurf
  woensdag 9 augustus 2006 @ 12:28:50 #32
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_40639441
...Zijn er mensen hier die het idee hebben gehad dat ze een dier in het vorige leven zijn geweest?
Of het zelfs weten door verdere (zelf)onderzoek?
Ik val in de laatste categorie in ieder geval.
Regressie therapeuten schijnen niet veel mensen te krijgen die uiteindelijk een dier bleken te zijn in het vorige leven...
Doch vraag ik mij af of er meer zijn dan men wellicht denkt of inschat, maar het simpelweg niet van zichzelf weten.
(Omdat het niet relevant is aan het huidige leven.)

Ach ja... reincarnatie... uiteindelijk is het gewoon fijn om in het hier en nu te leven, en het verleden te laten rusten.
Het is niet zonder reden de meeste mensen niks weten van hun vorige leven, laat staan erin geloven.
Je hoeft trouwens ook niet van je vorige leven dingen te weten om in dit leven verder te komen of om dingen af te maken die je in je vorige leven niet hebt afgemaakt.
Immers... het uiteindelijke doel is in het hier en nu leven.
Dieren doen niet anders, en heb veel van ze kunnen leren betreft dat aspect.
pi_40941483
@Darkwolf. Je maakt me erg nieuwschierig, heb je zelfonderzoek gedaan, of iets samen met een regressietherapeut. Ken een aantal mensen die 'mens' zijn geweest, maar ken ook verhalen van mensen die dier zijn geweest. Hoe is dat bij jou gegaan?
Maybe there's some truth to the illusion....
pi_40941914
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 00:03 schreef Griffioen het volgende:
Vorige levens, d.w.z. vorige incarnaties (dus tussen geboorte en dood) werken naar mijn idee toch meer in op je wil. Aangezien ik m'n wil niet zo kan ervaren als mijn gedachtes, dus in m'n helder dagbewustzijn, is 't bijna onmogelijk om de invloed van m'n vorige levens te bepalen. Misschien dat ik dit op 't einde van m'n leven wel kan als ik de gevolgen van gemaakte keuzes kan overzien.

Eens gehoord voorbeeldje:
Man gaat voor een andere baan in een andere stad. Het gezin (man, vrouw en kinderden) verhuizen naar deze stad en daar gaan de kinderen dan ook naar school. Eén van de kinderen krijgt een tijdje later onderweg naar school een verkeersongeval en beland in het ziekenhuis. En in 't ziekenhuis ontmoet zij/hij iemand, die ze tijdens dit leven ontmoeten moet.

Zie je, hoe eigenlijk het hele gezin zich op één of andere manier moet opofferen of moeite moet doen om deze ontmoeting mogelijk te maken, want als de man niet een andere baan had aangenomen, dan was er niet verhuisd en was hij of zij nooit in dat ziekenhuis terecht gekomen en moet 'hemel en aarde' weer bewogen worden om die ontmoeting anders te regelen. Zo wordt het persoonlijk karma soms wel gedragen door meerdere personen, maar het voorbeeld geeft ook mooi de gigantische hoeveelheid 'draden' weer, waaruit ons leven gesponnen wordt.

Hiermee kan je ook gelijk zien welke mogelijkheden er tegenwoordig zijn in tegenstelling tot vroeger, toen mensen meer honkvast waren. De mogelijkheden zijn nu enorm...

Toeval bestaat niet :-)
Ja heerlijk is dat. Dat voorbeeld klinkt mij zeer herkenbaar in de oren... Zo ervaar ik veel van wat ik en anderen meemaak nml.. een gesprek met een huisgenoot over rare 'toevalligheden' en vervolgens heeft hij 2 keer aan de telefoon een vreemde ervaring: hij wil iemand bellen, hoort opeens 'heej hou eens op', legt de hoorn er weer op en de telefoon gaat over.. Diegene die hou eens op zei, belde opnieuw. Maar we hadden geen beltoon of niets gehoord. De perfecte timing
En even later belde hij iemand anders op (student-in-wording, logeert nu bij ons), krijgt hij de vader aan de lijn. 2 dagen eerder gebeurde al precies hetzelfde..

En dan is dit slechts een aanvulling op het voorbeeld, want het echte frapante was dat - terwijl dit alles gebeurde - we hierover aan het discussiëren waren.. we waren het aan het doorgronden en dat was het resultaat..

Ik weet niet of jij bekend bent met de term 'synchronicatie', maar daar wordt er dus vanuit gegaan dat elk symbool of teken, hoe klein dan ook, een belangrijke aanwijzing is/kan zijn voor wat er nog te komen staat...

Reincarnatie.. nee en ja... Wedergeboorte zie ik net iets anders. Maar goed, heb het in dit leven nog niet bewust meegemaakt, maar ik ga uit van meerdere levens/bewustzijnsniveau's/dimensies/plekken waar ik leef/heb geleefd. Ik zie het eerder als een niet kunnen ontsnappen aan de Matrix van de 3e dimensie.. science en fictie tegelijkertijd, want het is een illusie. Door onszelf in het leven geroepen, maar daarom niet minder aanhouderig

Dit doorbreken, is inzien dat afgescheidenheid niet bestaat, dat er geen beter, goed of slechter bestaat. Dat er slechts 1 is, die dit droomspel aan het spelen is.. JIJ! De heilige geest
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_40943957
Ik heb gezien hoe Jezus Christus aan het kruis genageld is geworden. En dus niet op tv gezien In visioenen en ik zag mezelf kijken met een zak chips ( zak chips niet dus )

Maar goed. Ik zie wel meer.

[ Bericht 64% gewijzigd door Sight_key op 18-08-2006 19:11:56 ]
Sight_key als user was een uit de hand gelopen iets en is derhalve niet meer actief.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 20:03:49 #36
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_40945665
Zal vast een mooi gevoel zijn, het eeuwige leven.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_40946736
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 20:03 schreef Fir3fly het volgende:
We doen er allemaal aan mee..
pi_40948600
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 20:03 schreef Fir3fly het volgende:
Dat is een kwestie van geloof.....
pi_40948642
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 20:35 schreef Boswachtertje het volgende:

[..]

We doen er allemaal aan mee..
Nee niet allemaal hoor, er zijn mensen die nergens in geloven.....Het lijkt mij wel saai als je gelooft dat er na dit levens er niets meer is....
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 21:38:44 #40
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_40948717
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 21:36 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nee niet allemaal hoor, er zijn mensen die nergens in geloven.....Het lijkt mij wel saai als je gelooft dat er na dit levens er niets meer is....
Juist niet. Lekker in dit leven alles proberen, er is zo weinig tijd.
pi_40948838
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 21:38 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Juist niet. Lekker in dit leven alles proberen, er is zo weinig tijd.
Daar geef ik je helemaal gelijk in. Eruit halen wat erin zit.....Maar toch lijkt het mij benauwend als je niet in een hiernamaal gelooft.....Want dan vind ik dit leven zo zinloos, immers je gaat een keer dood, nietwaar? Begrijp ik je goed dat je niet in een hiernamaals gelooft?
pi_40967031
Tuurlijk moet je in dit leven alles eruit halen wat erin zit. Maar dat neemt niet weg dat dit het enige leven is. Er zijn teveel dingen (wat mij betreft) die erop wijzen dat er meerdere levens zijn.
Maybe there's some truth to the illusion....
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 14:08:32 #43
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_40967105
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 21:42 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Daar geef ik je helemaal gelijk in. Eruit halen wat erin zit.....Maar toch lijkt het mij benauwend als je niet in een hiernamaal gelooft.....Want dan vind ik dit leven zo zinloos, immers je gaat een keer dood, nietwaar? Begrijp ik je goed dat je niet in een hiernamaals gelooft?
Ach, er is niet zoveel benauwends aan. En ja, het leven is nou eenmaal zinloos. De werkelijkheid is altijd minder leuk dan je denkt.
pi_40968686
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 14:08 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ach, er is niet zoveel benauwends aan. En ja, het leven is nou eenmaal zinloos. De werkelijkheid is altijd minder leuk dan je denkt.
Ja, dat is waar ook. Het is toch zoals het is. Het onderstreepte valt mij best op . Ik hou mij ook best bezig over de zin van het leven...Ik weet niet of iedereen dat zo doet. Misschien 1 schrale troost: mijn ervaring is dat mensen die vaak met deze levensvraag/constatering bezighouden zijn vaak fors intelligenter dan gemiddeld. Vooral hoogbegaafden houden zich vaker hiermee bezig (veel over gelezen).....Dus wie weet, joh...
pi_40968851
Maar om het dan meteen maar als zinloos te betitelen.. vind ik ook wel weer overdreven voor iets waar we geen snars van weten
pi_40969430
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 15:10 schreef Boswachtertje het volgende:
Maar om het dan meteen maar als zinloos te betitelen.. vind ik ook wel weer overdreven voor iets waar we geen snars van weten
Toch weet ik echt niet wat de zin van het leven is....
pi_40969945
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 15:35 schreef EchtGaaf het volgende:
Toch weet ik echt niet wat de zin van het leven is....
Nee ik ook niet.. maar ik ga - omdat ik het niet weet - het anders benaderen. Ik zoek naar de zin.. als er geen zin achter zit, dan maak ik zelf zin.. het leven zinloos noemen is m.i. hetzelfde als zeggen dat het universum er voor niets is.. en misschien is dat wel de diepere onderliggende waarheid..

Dat beide zienswijzen in principe hetzelfde principe behelsen. Er is niets en toch iets.. waar gelooft u meer in? In Oneindigheid? Of juist in Nothingness?
pi_40970669
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 15:59 schreef Boswachtertje het volgende:

[..]

Nee ik ook niet.. maar ik ga - omdat ik het niet weet - het anders benaderen. Ik zoek naar de zin.. als er geen zin achter zit, dan maak ik zelf zin.. het leven zinloos noemen is m.i. hetzelfde als zeggen dat het universum er voor niets is.. en misschien is dat wel de diepere onderliggende waarheid..

Dat beide zienswijzen in principe hetzelfde principe behelsen. Er is niets en toch iets.. waar gelooft u meer in? In Oneindigheid? Of juist in Nothingness?
Goed gezegd.

Het is vooral ook hoe je tegen het leven aankijkt...en dat maakt een groot verschil.....en kan groot verschil maken of je gelukkig bent of niet....
pi_40971169
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 16:31 schreef EchtGaaf het volgende:
Goed gezegd.

Het is vooral ook hoe je tegen het leven aankijkt...en dat maakt een groot verschil.....en kan groot verschil maken of je gelukkig bent of niet....
Precies!

"Nu heb ik alweer last van moodswings"
Opgezwolle - Gekkenhuis

Tijdje terug pendelde ik heen en weer tussen alles en niets... nu zoek ik het liever in het midden
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 20:38:45 #50
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_40977514
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 17:14 schreef NaughtyMe het volgende:
@Darkwolf. Je maakt me erg nieuwschierig, heb je zelfonderzoek gedaan, of iets samen met een regressietherapeut. Ken een aantal mensen die 'mens' zijn geweest, maar ken ook verhalen van mensen die dier zijn geweest. Hoe is dat bij jou gegaan?
Ik heb heel lang zelf onderzoek gedaan.
Dit omdat ik nog kamp met dat paard in mij, en kon sommige emoties en reacties niet plaatsen.
Soms komt het paard in mij ook meer naar de voorgrond, vooral als ik boos ben of een mens mij kwetst.
Ik kwam er maar niet uit wat ik nu voelde en wat die energie / persoon / iets in mij was, en uiteindelijk heb ik geprobeerd wat ik eerst "Brrrrr!" ideeen bij had: regressie therapie.

Dit had ik gedaan, en de eerste keer was het meteen al raak.
Ik wilde het niet geloven, want het zou te obvious zijn omdat ik zelf ook al mijn vermoedens had dat ik een paard ben geweest.
(Het niet te verklaren "weten" en voelen zeg maar.)
Die meneer was zeer onder de indruk want hij krijgt niet veel mensen die een dier zijn geweest in zijn behandel ruimte, en wilde snel weer een nieuwe afspraak maken.
Echter was het hierbij gebleven, en kreeg op de weg naar huis "na-weeen" en er kwamen nieuwe details mijn hoofd in.
De klap aan informatie en realisatie had tijd nodig, en er kwam genoeg los door het geheugen zelf.

Maanden later heb ik het weer gedaan bij een goede vriendin, en dit was gratis.
Het was niet eens afgesproken en het gebeurde spontaan.
Ze kan ook zelf dingen "zien" behalve alleen mij terug laten gaan naar mijn vorige leven en op mijn feedback leunen.
Ze wist er praktisch niks vanaf, en toch vulde we de gehele puzzel in wat er nu allemaal gebeurt is in mijn vorige leven.
De resultaten waren vrij heftig, en zat te trillen na afloop,

Ik heb uiteindelijk het hele verhaal op geschreven tot in de details wat er allemaal gebeurt is, en hoe ik teneinde ben gekomen.
(Denk niet dat de mensjes van FOK! dat kunnen slikken en heb geen zin in gebash of weet ik wat.)
Mocht je interesse hebben, dan mag mij mailen en stuur ik het wel door.

Regressie therapie heeft dus uiteindelijk heel veel geholpen.
Eerder was ik er blijkbaar nog niet klaar voor en stond het mij misschien daarom totaal niet aan.
Ik weet dat ik een mens ben, maar ik weet ook dat het paardje in mij een plekje moet krijgen en niet verdrukt moet worden.
Dit deed ik eerst wel, want de buiten wereld kon er niet echt makkelijk mee omgaan.
Ook begrijpelijk natuurlijk, daar niet van.
Het is ook niet toevallig dat ik heel veel met paarden en ze heel goed begrijp, en me heel erg een met ze voel.

Vandaag de dag is het redelijk rustig in mij.
Ik vecht niet meer met die woeste hengst in mij, maar heb het een plekje weten te geven.
Ook heb ik wat meer vertrouwen in de mens gekregen, maar ik blijf voorzichtig.
Tot op ongeveer 4 jaar terug moest ik ook niks van meisjes weten van mijn eigen ras, laat staan toelaten.
Gelukkig heb ik sinds 6 maanden een hele lieve vriendin.
De strijd bijl is begraven.
Ik heb het geaccepteerd.
(En toch kan ik het niet laten om mijzelf een "hybride" te blijven noemen, just for the fun!)
Ik ben mens.

[ Bericht 1% gewijzigd door Darkwolf op 19-08-2006 20:44:53 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')