Nee, dat had ik niet gezegd. Ik trof vannacht allemaal bezopen mensen aan die zaten te slowchatten. Toen ben ik maar gaan slapen. En vandaag hebben m'n vriendin en m'n kinderen voorrang gekregen.quote:Op zondag 30 juli 2006 00:45 schreef wyccie het volgende:
Heeft Daf ook gezegd dat hij er even niet zou zijn?
Ik hoop dat je vriendin en kinderen altijd voorrang krijgen op deze quiz?quote:Op zondag 30 juli 2006 03:55 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Nee, dat had ik niet gezegd. Ik trof vannacht allemaal bezopen mensen aan die zaten te slowchatten. Toen ben ik maar gaan slapen. En vandaag hebben m'n vriendin en m'n kinderen voorrang gekregen.
Maar er staat weer een vers deel, dus je kunt er weer tegen.
Uiteraard. Maar die hebben elk ook hun bezigheden, dus heb ik weer wat tijd over om te Fok!ken.quote:Op zondag 30 juli 2006 04:24 schreef Zwansbol het volgende:
[..]
Ik hoop dat je vriendin en kinderen altijd voorrang krijgen op deze quiz?
Wat jij wil. Oude vragen worden in de regel niet meer beantwoord. En zeker niet als de vraagsteller er niet meer is.quote:Op zondag 30 juli 2006 04:25 schreef koekjesmonstertje het volgende:
wat is de vraag dan..?
Er moet nog iets bijquote:Op zondag 30 juli 2006 05:36 schreef Sitethief het volgende:
Cumulus?
Ooit eens gehad op school dacht ik :p
Lijkt erop.quote:Op zondag 30 juli 2006 05:48 schreef Sitethief het volgende:
Cumulus Nebulus?
Klinkt meer als nevelquote:Op zondag 30 juli 2006 05:48 schreef Sitethief het volgende:
Cumulus Nebulus?
Nee ook niet.quote:Op zondag 30 juli 2006 05:55 schreef Sitethief het volgende:
Cumulus Circus?
quote:Op zondag 30 juli 2006 05:59 schreef Sitethief het volgende:
Nimbus dan?
Niet moeilijk doen héquote:Op zondag 30 juli 2006 06:02 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nu nog het convectieve aspect van een buienwolk daarmee combineren.
Ik zou zeggen: gering tot zeer geringquote:Op zondag 30 juli 2006 11:00 schreef ChrisJX het volgende:
CD
Maar nu de vraag: hoe groot is de kans dat Sitethief hier nog rondloopt?
Klinkt als een puik planquote:Op zondag 30 juli 2006 11:10 schreef ChrisJX het volgende:
Zal ik dan maar een vraagje erin gooien?
Yay!quote:
Dat is'mquote:Op zondag 30 juli 2006 11:19 schreef k_man het volgende:
België?
in FMT en MUZ zijn 2 gokken toegestaan, in aparte posts.quote:Op zondag 30 juli 2006 11:21 schreef Asmodian het volgende:
[..]
Dat is'm![]()
Er moet echt iets in de OP komen over maximaal 1 gok voor het antwoord van de vragensteller tenzij het je opeens te binnen schiet, maar ik ben bereid te geloven dat dat dit keer het geval was
k_man +1
Hij blijft doorgokkenquote:Op zondag 30 juli 2006 11:20 schreef k_man het volgende:
Denemarken
Inderdaad, maar daarom is het ook eerlijk dat men maar 1 keer gokt om zo andere mensen ook de kans te geven om te gokken. Als je nadat je post opeens te binnen schiet "Oh shit, stom, het is natuurlijk X" mag je dat gewoon corrigeren, dat is althans het gebruik dat we al deze gehele reeks hanteren. Maar zoals reeds eerder gezegd moet de OP eens aangepast worden met dit en een paar andere huisregels. Ik zal maandag (wanneer ik het OPen overneem van Daf) even bekijkenquote:Op zondag 30 juli 2006 11:23 schreef k_man het volgende:
Ach, gokken kan soms irritant zijn, maar aan de andere kant vallen sommige vragen ook niet anders op te lossen dan met gokken. Was het nou 1814? Nee later. 1876? Nee eerder. Etc.
Dat dacht ik alquote:Op zondag 30 juli 2006 11:24 schreef k_man het volgende:
België was trouwens een beredeneerde gok. Er zit wel enige logica achter.
Zo doe ik dat in ieder geval wel. Anders is het wel heel sneu (voor mezelf)quote:Op zondag 30 juli 2006 11:36 schreef macondo het volgende:
Als je gokt, en iemand anders is je al voor met hetzelfde antwoord mag je gewoon voor een tweede gaan toch?
Vanzelfsprekendquote:Op zondag 30 juli 2006 11:36 schreef macondo het volgende:
Als je gokt, en iemand anders is je al voor met hetzelfde antwoord mag je gewoon voor een tweede gaan toch?
Ik zal even kijken of ik in contact kan komen met MaJo, de TS van deze reeks en degene die de reeks voor het grootste deel heeft gecontroleerd. Even zien wat zij ervan vindt, zien wat Daf ervan vindt (die deze reeks de afgelopen paar weken heeft gecontroleerd) en dan zal ik wel met een nieuwe ontwerp-OP komen over een paar dagen om te zien wat jullie ervan vinden. Goed?quote:Op zondag 30 juli 2006 11:37 schreef k_man het volgende:
Wat betreft gokken kun e inderdaad instellen dat je maar beperkt mag gokken tot de vragensteller gereageerd heeft, maar bijvoorbeeld ook dat je maar één keer mag gokken voordat een andere deelnemer reageert. Dan voorkom je dat je lang moet wachten op een vragenstellert.
Inderdaad. Editen van een gok is uit den boze...quote:Op zondag 30 juli 2006 11:39 schreef dolle_hond het volgende:
editten van een gok is wel heel erg fout
dan kun je niet meer zien wie eerst het juiste antwoord had
Dat was de onderliggende gedachte van mijn opmerkingquote:Op zondag 30 juli 2006 11:45 schreef k_man het volgende:
Brabant? Hoe bedoel je? De provincie Noord-Brabant? De naam Brabant voor een streek in Nederland en België?
In dat geval bestaat Brabant al miljoenen jaren.quote:Op zondag 30 juli 2006 11:46 schreef dndiek het volgende:
Als ik Noord-Brabant had bedoeld, dan had ik dat er wel neergezet
Minder langquote:Op zondag 30 juli 2006 11:47 schreef k_man het volgende:
[..]
In dat geval bestaat Brabant al miljoenen jaren.
My thoughts exactly - miljarden jaren zelfsquote:Op zondag 30 juli 2006 11:47 schreef k_man het volgende:
[..]
In dat geval bestaat Brabant al miljoenen jaren.
korterquote:Op zondag 30 juli 2006 11:47 schreef macondo het volgende:
2500 jaar
warmquote:Op zondag 30 juli 2006 11:48 schreef k_man het volgende:
867 jaar?
Dat Brabant een afgebakend stuk land werd, net als Gelre bijv.quote:Op zondag 30 juli 2006 11:49 schreef k_man het volgende:
Wat bedoel je in dit geval met 'Brabant'?
bingoquote:Op zondag 30 juli 2006 11:49 schreef macondo het volgende:
900 jaar
quote:Op zondag 30 juli 2006 11:50 schreef dndiek het volgende:
http://www.uitinbrabant.nl/uib/brabant900/site
Is 'de titel Hertog van Brabant' krijgen hetzelfde als 'het ontstaan van Brabant'?quote:In 2006 is het 900 jaar geleden dat de graaf van Leuven de titel Hertog van Brabant kreeg. Daarmee begon een groeiproces dat leidde tot een hertogdom dat uiteindelijk bestond uit delen van de Vlaamse provincie Antwerpen, de provincie Vlaams Brabant, Waals Brabant, het Hoofdstedelijk Gewest Brussel en de Nederlandse provincie Noord-Brabant
"In 2006 is het 900 jaar geleden dat de graaf van Leuven de titel Hertog van Brabant kreeg."quote:Op zondag 30 juli 2006 11:50 schreef dndiek het volgende:
http://www.uitinbrabant.nl/uib/brabant900/site
"We gaan jou Hertog maken."quote:Op zondag 30 juli 2006 11:53 schreef Asmodian het volgende:
Er was zelfs nog geen Brabant op het moment dat die gast die titel kreeg. Het gebied werd pas veel later afgebakend enzo
Zit ik hier net een heel verhaal te typen, staat alles gewoon op Wikipediaquote:Op zondag 30 juli 2006 11:56 schreef k_man het volgende:
[..]
"We gaan jou Hertog maken."
"Hé tof, waarvan?"
"Ehm... van Brabant!"
"Brabant? Wat is Brabant?"
"Ja, ehm, weten wij veel. Nou veel plezier ermee hè?"
Afijn, beetje discutable vraag dus.quote:Op zondag 30 juli 2006 12:01 schreef Asmodian het volgende:
[..]
Zit ik hier net een heel verhaal te typen, staat alles gewoon op Wikipedia
Daarom wordt het ook dit jaar gevierdquote:
Nou dan ben ik wel héél benieuwd naar jouw redenatie.quote:Op zondag 30 juli 2006 12:02 schreef macondo het volgende:
k_man.. redenatie klinkt logisch. Is echter wel volledig fout.
1/1000 heeft het en 5 procent krijgt een fout dus * 1,05quote:Op zondag 30 juli 2006 12:07 schreef macondo het volgende:
dndiek, ik weet niet hoe je er bij komt - het is niet goed maar komt wel meer in de buurt dan 95%
Ik ben bang dat veel artsen het met je eens zijn. Ik leg zo heel eenvoudig uit waarom het niet zo is.quote:Op zondag 30 juli 2006 12:07 schreef k_man het volgende:
De testuitslag is positief. Als de test waterdicht zou zijn is de kans dat je de ziekte hebt 100%. De positieve testuitslag is echter in 5% van de gevallen niet terecht. Daarmee is de kans dat degene de ziekte heeft bij een positieve uitslag toch echt 95%.
0,95 danquote:Op zondag 30 juli 2006 12:09 schreef macondo het volgende:
0,1% is te laag, 10,5% is te hoog.
0,5 % is ook te laag, maar beste gok tot nu toe.
De formulering is dan op z'n minst heel slordig. Je bedoelt te zeggen dat van alle mensen die getest worden er 5% is die ten onrechte een positieve uitslag krijgt. Het leest nu echter of positieve meldingen in 5% van de gevallen foutief zijn.quote:Op zondag 30 juli 2006 12:34 schreef macondo het volgende:
Voor K-Man.
"Een middel om te testen of iemand het heeft geeft in 5% van de gevallen een foutieve positieve melding (patient is gezond, maar test geeft dus foutief aan dat de patient de ziekte heeft)"
Ik maak geen denkfout, en denk het ook goed formuleerd te hebben.
Oostenrijk en ja.quote:Op zondag 30 juli 2006 13:04 schreef EricusMaximus het volgende:
Waar komt Sax vandaan? en komt de bekende componist toevallig uit hetzelfde land?
Dat is goed. d_h is al bijna een half uur weg, gewoon het punt toekennen? ( Ik weet het zeker, en ik heb het ook nog opgezocht/gechecked)quote:Op zondag 30 juli 2006 12:59 schreef k_man het volgende:
wagner-tuba?
Idd, een wagner-tuba, het plaatje staat hier.quote:Op zondag 30 juli 2006 13:13 schreef Haruhi het volgende:
Dat is goed. d_h is al bijna een half uur weg, gewoon het punt toekennen? ( Ik weet het zeker, en ik heb het ook nog opgezocht/gechecked)
Hoi
Scrutinizer +1quote:Op zondag 30 juli 2006 13:23 schreef Scrutinizer het volgende:
Nigel Mansell
Hoogste klasse wat? F1 en MotoGP ( 500cc?)quote:Op zondag 30 juli 2006 13:31 schreef Scrutinizer het volgende:
Wie werd zowel op twee als op vier wielen wereldkampioen in de hoogste klasse?
Beetje opletten, die had ik al toegekend omdat jij weg was. Maar goed ik edit t wel weer weg....quote:
race liefhebber??quote:Op zondag 30 juli 2006 13:43 schreef Neleos het volgende:
[..]
OiSoempie, de race liefhebber weet dit wel toch?
Engelsman. Iedereen hoopt dat Rossi het ook gaat proberen.quote:Op zondag 30 juli 2006 13:37 schreef Neleos het volgende:
Zo'n Italiaan toch
quote:Op zondag 30 juli 2006 13:42 schreef Haruhi het volgende:
[..]
Hoogste klasse wat? F1 en MotoGP ( 500cc?)
ik zag t wat laat, door het trage fokquote:Op zondag 30 juli 2006 13:45 schreef Haruhi het volgende:
[..]
Beetje opletten, die had ik al toegekend omdat jij weg was. Maar goed ik edit t wel weer weg....
Op twee wielen 1956, 58, 59 en 60. Op vier wielen 1964.quote:Op zondag 30 juli 2006 13:51 schreef Haruhi het volgende:
Ik heb geen flauw idee. Dat is dan alweer een tijd geleden, want ik heb hier nog nooit van gehoord
Dat zou ik geen Engelsman durven noemenquote:Op zondag 30 juli 2006 13:53 schreef dolle_hond het volgende:
jackie stewart?
Ik denk niet dat iemand zo 123 met het antwoord op de proppen komt, helaas.quote:Op zondag 30 juli 2006 13:59 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ook geen Graham Hill.
misschien moet ik een andere vraag doen, de F1 begint zo
John Surtees ?quote:Op zondag 30 juli 2006 13:31 schreef Scrutinizer het volgende:
Wie werd zowel op twee als op vier wielen wereldkampioen in de hoogste klasse?
Er stond genverbrander op die site ipv geneverbrander (oude spelling)quote:Op zondag 30 juli 2006 14:05 schreef Haruhi het volgende:
Ja, hij ging opzoeken wat het beroep van de overleden man van een vrouw bij zo'n show was. Hij had dus blijkbaar google gebruikt en toen de naam van die man ingetikt. Op een website stond een typo, namelijk geneverbrander, ipv jeneverbrander. Hij heeft daar Genverbrander van gemaakt, en stond toen dus een beetje voor lul. Die van de Broeke dus.
Hij was toch jeneverbrander, dus g ipv j = geneverbrander.. genverbrander heeft hij er zelf van gemaakt omdat hij waarschijnlijk dacht dat dát wél iets was.quote:Op zondag 30 juli 2006 14:09 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Er stond genverbrander op die site ipv geneverbrander (oude spelling)
Potdorie Tong, heb ik net een nieuwe vraag gedaan. Ik geef je een punt maar dolle_hond doet een nieuwe vraag.quote:
Tong heeft ook nog een goede vraagquote:Op zondag 30 juli 2006 14:10 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Potdorie Tong, heb ik net een nieuwe vraag gedaan. Ik geef je een punt maar dolle_hond doet een nieuwe vraag.
tong80 +1
Jenever werd vroeger geschreven als genever, op die site vond hij genverbrander en dát heeft hij letterlijk overgenomen.quote:Op zondag 30 juli 2006 14:10 schreef Haruhi het volgende:
[..]
Hij was toch jeneverbrander, dus g ipv j = geneverbrander.. genverbrander heeft hij er zelf van gemaakt omdat hij waarschijnlijk dacht dat dát wél iets was.
Ah op die manier, weer wat 'geleerd'quote:Op zondag 30 juli 2006 14:12 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Jenever werd vroeger geschreven als genever, op die site vond hij genverbrander en dát heeft hij letterlijk overgenomen.
Als jij me vertelt wat een landal park isquote:Op zondag 30 juli 2006 14:11 schreef dolle_hond het volgende:
noem 5 namen van landal-parken
geen center parks.quote:Op zondag 30 juli 2006 14:23 schreef wendytje het volgende:
vossemeren
loohorst
meerdal
kempse vennen
hoog sauerland
we doen er twee tegelijkquote:
Er staat er nog een openquote:Op zondag 30 juli 2006 14:18 schreef tong80 het volgende:
Het EK-88 werd door Nederland gewonnen, maar het bom incident gooide bijna roet in het eten, welke arts was er verantwoordelijk voor dat Nederland toen toch kon meedoen
Deze stond nog open.
quote:Op zondag 30 juli 2006 14:51 schreef Haruhi het volgende:
[..]
HEHEHEHe Oops. Freudian slip zal t hopelijk niet zijn
o zoquote:Op zondag 30 juli 2006 14:51 schreef Haruhi het volgende:
[..]
HEHEHEHe Oops. Freudian slip zal t hopelijk niet zijn
Bijna goed, alleen Boston is de basketbalvariant. Nog eentje dusquote:Op zondag 30 juli 2006 15:19 schreef tong80 het volgende:
Oakland Athletics, SF Giants, New York Mets en Yankees en de Celtics ?
Helemaal goedquote:
The Beast van Tampa Bay voor de NFL en hij speelde volgens mij ook voor de Dodgers. Maar ik weet zijn naam niet meer.quote:Op zondag 30 juli 2006 15:25 schreef tong80 het volgende:
Welke Amerikaan speelde in één seizoen zowel American Foofball als honkbal als prof ?
Nee een andere uit de jaren 80-90.quote:Op zondag 30 juli 2006 15:32 schreef sportfreak het volgende:
Jim Thorpe
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |