Nee dat is geen keuze.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:25 schreef Napalm het volgende:
Als dat een keuze is dan is het wel of niet het land uit mikken ook een keuze.
Daar is niet iedereen het over eensquote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:28 schreef calvobbes het volgende:
[..]
niemand MOET het land worden uitgezet.
De ongelijke behandeling van gelijke gevallen levert geen discriminatie op, indien daarmee een hoger doel gediend wordt (lees: indien daarvoor een rechtvaardigingsgrond bestaat).quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:25 schreef Napalm het volgende:
Wil je zeggen dat het beleid strijdig is met de wet?
Ik ben het niet met Napalm eens, maar ik moet hem nageven, ook een onrechtvaardig, discriminatoir en weinig beschaafd beleid, is beleid en het is slechts een kwestie van wetsaanpassing omdat beleid met recht uit te kunnen voeren.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:28 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Nee dat is geen keuze.
Bij een bedrijf MOET iemand aangenomen worden, niemand MOET het land worden uitgezet.
De keuze om de voorkeur te geven aan een bepaalde groep is een keuze.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:28 schreef calvobbes het volgende:
Nee dat is geen keuze.
Bij een bedrijf MOET iemand aangenomen worden, niemand MOET het land worden uitgezet.
Mooi. Een veiliger NL is een hoger doel lijkt me.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:32 schreef Argento het volgende:
De ongelijke behandeling van gelijke gevallen levert geen discriminatie op, indien daarmee een hoger doel gediend wordt (lees: indien daarvoor een rechtvaardigingsgrond bestaat).
Bij gelijke geschiktheid is er wel een voorkeur. Dat is en blijft discriminatie. Blijkbaar mag het (zie post Argento). Moet een bedrijf daar eens van maken "bij gelijke geschiktheid hebben blanken de voorkeur". Moord en brand. Dat garandeer ik je. (en terecht overigens)quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:26 schreef sigme het volgende:
Bij het een maak je een keuze uit een aantal mensen. Natuurlijk selecteer je dan, anders kom je niet tot het kiezen van een uit meerderen. Niet de wet selecteert wie voorkeur geniet.
Wat stel jij dan voor?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:35 schreef Argento het volgende:
Ik ben het niet met Napalm eens, maar ik moet hem nageven, ook een onrechtvaardig, discriminatoir en weinig beschaafd beleid, is beleid en het is slechts een kwestie van wetsaanpassing omdat beleid met recht uit te kunnen voeren.
Binnen Nazi-Duitsland kon de overheid het meest gruwelijke beleid uitvoeren, gedekt door wet en rechtspraak.
Discrminatoire maatregelen ten behoeve van minderheden, wordt als gerechtvaardigd gezien. Het behartigen van het belang van minderheden is een zwaarwegender doel dan het verbod op discriminatie dient. Daar kun je wellicht over twisten, maar het is wel zo dat discriminatie ten behoeve van blanken dus wezenlijk anders is. Blanken zijn hier immers geen minderheid.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:39 schreef Napalm het volgende:
Bij gelijke geschiktheid is er wel een vorokeur. Dat is en blijft discriminatie. Blijkbaar mag het (zie post Argento). Moet ik daar eens van maken "bij gelijke geschiktheid hebben blanken de voorkeur". Moord en brand. Dat garandeer ik je. (en terecht overigens)
Ja dat is een keuze om alle "soorten" mensen binnen een bedrijf gelijk te krijgen. Dus ervoor te zorgen dat er net zoveel mannen als vrouwen werken, net zoveel blanken als gekleurden. Hoe vreemd het ook klinkt voor jou, het is eerder een anti discriminatie beleid dan discriminerend beleid.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:39 schreef Napalm het volgende:
De keuze om de voorkeur te geven aan een bepaalde groep is een keuze.
Ik had het over overheidshandelen, niet over het selectiebeleid van een particuliere werkgever. Vandaar ook even die verwijzing naar Nazi-Duitsland. Wat Napalm voorstelt kan best. Het vergt inderdaad hier en daar wat wetsaanpassingen. De vraag is echter wat je ervoor opgeeft.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:40 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Wat stel jij dan voor?
Dat een bedrijf dan maar niemand aanneemt? Of dat het een bedrijf blijft waar alleen maar mannen, blanken of mensen die niks mankeren werken blijft?
Het aannamebeleid waarbij minderheden bij gelijke geschiktheid worden aangenomen, vergelijken met gruwelijk beleid uit het nazi tijdperk slaat ook nergens op.
Nog een verduidelijking dan maar:quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:42 schreef calvobbes het volgende:
Dan is het niet raar dat je moet kiezen tussen twee mensen, de voorkeur geeft aan dergelijke minderheden. Dat is niet vergelijkbaar met mensen van buitenlandse afkomst anders/harder straffen dan Nederlanders.
Ten eerste wordt bij een gerechtelijke uitspraak niet gekozen tussen mensen, maar zou bij het opnemen van een specifieke bepaling in een wet wel gekozen worden in de wet, door de wet, tussen mensen.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:39 schreef Napalm het volgende:
Bij gelijke geschiktheid is er wel een voorkeur. Dat is en blijft discriminatie. Blijkbaar mag het (zie post Argento). Moet een bedrijf daar eens van maken "bij gelijke geschiktheid hebben blanken de voorkeur". Moord en brand. Dat garandeer ik je. (en terecht overigens)
Mwah, als de wet stelt dat het Nederlanderschap ontnomen moet worden indien mogelijk geldt dat voor iedereen.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:54 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat kan, maar is strijdig met onze huidige wet, en om een dermate belangrijke basis te veranderen heeft hele grote consequenties. De consequentie: voor de wet zijn sommige Nederlanders anders dan anderen (bij overigens gelijke gevallen) is een consequentie die een recht en een staat in het leven roept waartegen ik (!) mij gewapenderhand zou verzetten.
Klopt. Maaraangezien dat -gezien de wet die bepaalt of dat mogelijk is- een rechtstreekse schending is van het principe gelijk behandelen Nederlanders zal dat er nooit in te passen zijn.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 15:12 schreef nikk het volgende:
[..]
Mwah, als de wet stelt dat het Nederlanderschap ontnomen moet worden indien mogelijk geldt dat voor iedereen.
Je hebt gelijk.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 15:49 schreef sigme het volgende:
[..]
Klopt. Maaraangezien dat -gezien de wet die bepaalt of dat mogelijk is- een rechtstreekse schending is van het principe gelijk behandelen Nederlanders zal dat er nooit in te passen zijn.
Het is domweg in twéé stappen ongelijke behandeling opnemen. De ene stelt indien mogelijk en de andere stelt het is niet mogelijk bij slechts één staatsburgerschap.
En zo dom zit het nou ook weer niet in elkaar. Het is geen computer.
Gelijk behandelen in gelijke gevallen.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 15:49 schreef sigme het volgende:
[..]
Klopt. Maaraangezien dat -gezien de wet die bepaalt of dat mogelijk is- een rechtstreekse schending is van het principe gelijk behandelen Nederlanders zal dat er nooit in te passen zijn.
Het is domweg in twéé stappen ongelijke behandeling opnemen. De ene stelt indien mogelijk en de andere stelt het is niet mogelijk bij slechts één staatsburgerschap.
En zo dom zit het nou ook weer niet in elkaar. Het is geen computer.
Dus iemand die een been mist, moet door de rechter anders behandeld worden dan iemand die 2 benen heeft, ook al hebben ze dezelfde misdaad begaan?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 16:19 schreef typtypo het volgende:
Gelijk behandelen in gelijke gevallen.
Een persoon met een dubbele nationaliteit is NIET GELIJK aan een persoon met een enkele nationaliteit, dus geen gelijk geval en dus is het mogelijk een andere norm te hanteren.
ALLE nederlanders zouden eerst een marokkaanse nationaliteit moeten krijgen en DAN PAS kunnen we weer van gelijke gevallen spreken.
Er zijn een aantal manieren waarop je het Nederlanderschap kunt verliezen. 99% van hen die het Nederlanderschap verliezen, verliezen dit doordat ze naturaliseren tot een andere nationaliteit, of omdat ze minderjarig zijn, twee nationaliteiten hebben, en in het andere land bij de meerjarigheid automatisch de nationaliteit van dat land behouden en de Nederlandse laten vervallen.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 16:16 schreef nikk het volgende:
Ik zet alleen wel m'n vraagtekens bij of het wel een schending is. Het verliezen van de Nederlanderschap is niet een strafrechterlijke beslissing en zou ook geen onderdeel van de straf vormen.
Leg jij eens uit wat ik met zowel de Amerikaanse als de Nederlandse nationaliteit meer rechten heb, of minder gelijk zou zijn als ik in Nederland zou wonen?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 16:19 schreef typtypo het volgende:
Gelijk behandelen in gelijke gevallen.
Een persoon met een dubbele nationaliteit is NIET GELIJK aan een persoon met een enkele nationaliteit, dus geen gelijk geval en dus is het mogelijk een andere norm te hanteren.
Dat weet ikquote:Op vrijdag 28 juli 2006 16:41 schreef maartena het volgende:
[..]
Er zijn een aantal manieren waarop je het Nederlanderschap kunt verliezen. 99% van hen die het Nederlanderschap verliezen, verliezen dit doordat ze naturaliseren tot een andere nationaliteit, of omdat ze minderjarig zijn, twee nationaliteiten hebben, en in het andere land bij de meerjarigheid automatisch de nationaliteit van dat land behouden en de Nederlandse laten vervallen.
De overige 1% verliest de Nederlandse nationaliteit door fraude. Dit zijn mensen die bij de aanvraag van het Nederlanderschap, of bij het verkrijgen van een verblijfsvergunning vervalste informatie hebben gegeven. Het bekendste voorbeeld hiervan is Hirsi Ali.
Daarnaast kun je dan ook nog de Nederlandse Nationaliteit verliezen door een overtreding van de wet op het oorlogsstrafrecht, het folteringsverdrag en het genocide verdrag. De laatste keer dat dit is toegpast is geweest met Ponke Prinsen wie de Nederlandse Nationaliteit werd ontnomen en hij de Indonesische behield, na gediend te hebben in het leger van Indonesie in 1948. Het ontnemen van de Nederlandse nationaliteit op deze wijze is zo zeldzaam dat ik het niet eens heb opgenomen binnen die 99% en 1%....Ik denk zelf dat het aantal fraudezaken per jaar op 1 hand te tellen is.
Ik zie het nog wel gebeuren dat bij ernstige misdrijven de nationaliteit wordt ontnomen. De trend lijkt gezet en het is slechts wachten op een meerderheid.quote:Dit topic stelt dus voor dat de Nederlandse nationaliteit ook verloren kan worden bij ernstige delicten, of iemand die "staatsgevaarlijk" zou zijn. Een voorstel voor het verliezen van de Nederlandse nationaliteit bij ernstige misdrijven is al eens voorgesteld door Verdonk, maar verworpen. De kans dat dat voorstel weer in de kamer komt is erg klein. In ieder geval zeker niet tijdens het demissionaire kabinet (nieuwe zaken worden pas weer na verkiezingen, na de formatie behandeld) en ik denk zelf niet dat Verdonk nog terugkeerd naar een ministerspost.
Wat betrefd "staatsgevaarlijk", hierover lopen de meningen nogal uiteen. Sommigen hier denken dat alles wat "niet-Westers" of "anti-Westers" ook meteen "staatsgevaarlijk" is bijvoorbeeld, en ik krijg in dit topic meer het idee dat het dan gaat om alles wat anders is dan de Hollandse Kaaskop de Nederlandse Nationaliteit te ontnemen en weg te sturen dan dat het echt gaat om een gevaar tegen de Nederlandse Staat.
Als het gaat om rechtsgelijkheid doet de hoeveelheid benen er niet toe.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 16:40 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Dus iemand die een been mist, moet door de rechter anders behandeld worden dan iemand die 2 benen heeft, ook al hebben ze dezelfde misdaad begaan?
Het kan alleen als je turk of marokkaan bent.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 16:47 schreef maartena het volgende:
[..]
Leg jij eens uit wat ik met zowel de Amerikaanse als de Nederlandse nationaliteit meer rechten heb, of minder gelijk zou zijn als ik in Nederland zou wonen?
Ow? Wie heeft dat bepaald?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 16:52 schreef typtypo het volgende:
Als het gaat om rechtsgelijkheid doet de hoeveelheid benen er niet toe.
Wel nationaliteit.
Buitenlanders worden in Nederland volgens Nederlands recht behandeld, niet volgens het recht van hun land.quote:Immers houders van een enkele nationaliteit hebben veel MINDER rechten dan houders van een dubbele nationaliteit die in twee landen zijn rechten kan laten gelden.
Je kunt alleen een dubbele nationaliteit hebben als je turk of marokkaan bent?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 16:58 schreef typtypo het volgende:
[..]
Het kan alleen als je turk of marokkaan bent.
Er zijn andere uitzonderingen. Als je bijvoorbeeld met een Amerikaanse getrouwd bent (zoals ik) mag je de Nederlandse behouden als ik de Amerikaanse aanvraag. En zo geschiede dus, en heb ik twee nationaliteiten.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 16:58 schreef typtypo het volgende:
Het kan alleen als je turk of marokkaan bent.
Dat zijn twee landen waarop uitzondering is gemaakt.
[quote]
Onzin. Ook Griekenland, Argentinië een een aantal andere landen kennen eenzelfde wet welke het niet toelaat om de eigen nationaliteit op te geven. (En Ja, onze princes Maxima heeft twee nationaliteiten). Dan is er het Tweede Protocol verdrag waar Nederland ook deel van uitmaakt. Voor Nederland betekend dat dat alle Fransen en Italianen die de Nederlandse nationaliteit aannemen ook de Franse/Italiaanse mogen houden.
Verder is er in Turkije alleen een uitzondering voor mannen onder de 40 geloof ik, hen die nog zouden moeten dienen in het Turkse leger, omdat het een misdaad is de Turkse nationaliteit op te geven zonder te dienen. Je kunt dit echter afkopen met iets van 5000 Euro door een 3-weekse "militaire cursus" te volgen in Turkije.
Er zijn dus sowieso 3 EU landen (Griekenland, Frankrijk, Italië) waarbij de dubbele nationaliteit kan.
[quote]
Als het goed is mag je normaal gesproken maar een nationaliteit hebben in nederland.
Of de nederlanse of de amerikaanse maar niet alle twee.
Het probleem is dat wij alleen bevoegdheid hebben over de Nederlandse wet, en niet over de Marokkaanse, Griekse, Turkse, Argentijnse, of de wetten van andere landen. Tevens gaat het Tweede Protocol verdrag dat al decennia geleden is ondertekend boven deze wet.quote:Wat mij betreft moet men die uitzonderingen afschaffen en in plaats daarvan die mensen een verblijfsvergunning geven waarbij hun turkse of marokkanse nationaliteit behouden blijft.
Ik heb in de Verenigde Staten inderdaad MEER rechten dan jij omdat jij geen Amerikaan ben. Maar ik heb verder geen enkel meer recht dan een andere Amerikaan omdat ik een tweede nationaliteit heb. (Nou ja.... okay, als Nederlander kan ik makkelijker naar Cuba, big deal)quote:Op vrijdag 28 juli 2006 16:52 schreef typtypo het volgende:
Immers houders van een enkele nationaliteit hebben veel MINDER rechten dan houders van een dubbele nationaliteit die in twee landen zijn rechten kan laten gelden.
Hoe wil je het anders doen? We zijn het er toch over eens dat alleen uitzetting geen straf is? We zijn het er toch over eens dat iemand hoe dan ook zijn straf moet uitzitten wanneer -ie een misdrijf heeft gepleegd? We zijn het er toch over eens dat een Nederlander en een Marokkaan even zwaar moeten worden gestraft als ze hetzelfde misdrijf hebben gepleegd? - Ik heb alleen gesteld dat wanneer de rechter tot uitzetting beslist, EERST de straf moet worden uitgezeten. En tja, bij Nederlanders kun je niet beslissen om ze uit te zetten. Bij mensen met een tweede paspoort wel.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:58 schreef calvobbes het volgende:
En waarom is het wel rechtvaardig om mensen met een tweede paspoort extra te straffen
Precies. Als ik in Nederland een misdaad bega, dan word ik in Nederland berecht en bestraft. Er is niets wat de Amerikaanse overheid kan doen, behalve volgens internationale VN verdragen controleren of ik wel humaan behandeld word door de authoriteiten. Het uitzitten van de straf in de VS is niet eens mogelijk omdat ik namelijk Nederlander ben.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 17:11 schreef calvobbes het volgende:
Buitenlanders worden in Nederland volgens Nederlands recht behandeld, niet volgens het recht van hun land.
En dat geldt dus ook bij mensen met een dubbele nationaliteit.
Waarom zou een rechter beslissen tot het uitzetten van iemand die in Nederland is geboren, Nederlands spreekt en heel zijn familie in Nederland heeft wonen?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 18:36 schreef dVTB het volgende:
Ik heb alleen gesteld dat wanneer de rechter tot uitzetting beslist
Ik ben benieuwd of als jij een ernstig misdrijf in de VS pleegt en jij heb een dubbele nationaliteit of ze de amerikaanse nationaliteit ongedaan kunnen maken?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 18:38 schreef maartena het volgende:
[..]
Precies. Als ik in Nederland een misdaad bega, dan word ik in Nederland berecht en bestraft. Er is niets wat de Amerikaanse overheid kan doen, behalve volgens internationale VN verdragen controleren of ik wel humaan behandeld word door de authoriteiten. Het uitzitten van de straf in de VS is niet eens mogelijk omdat ik namelijk Nederlander ben.
Andersom kan ik als Amerikaan ook niet verwachten dat ik Nederlandse bijstand krijg bij een misdaad. Ik ben immers voor Amerika gewoon eerst Amerikaan, en dus ga ik hier gewoon de bak in voor een misdaad die ik hier bega. Nederlanders die geen Amerikaan zijn mogen hun straf uitzitten in Nederland, als ze daarom vragen, zoals die XTC smokkelaar een paar jaar terug. Als Amerikaan zijnde gaat dat niet op, ik mag dan gewoon naast grote zwarte Bubba () in de bak zitten.....
En zo ook voor Marokkanen die ook Nederlander zijn. Als zij een misdaad begaan in Nederland, dan worden ze hier gestraft, en hier opgesloten. Gelijke behandeling in gelijke gevallen. En Nederlander is in dit geval Nederlander. Dat men nog een andere nationaliteit heeft doet voor de rechtspraak in Nederland eigenlijk niet terzake.
Overigens een klein detail..... Het hebben van de dubbele nationaliteit is niet hetzelfde als het hebben van twee paspoorten. Iemand met twee nationaliteiten hoeft niet perse twee paspoorten te hebben namelijk. Maar dat is verder gemierenneuk natuurlijk.
Dat doen ze ook, voordat mensen het land binnen komen en zich daar vestigen.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 21:10 schreef typtypo het volgende:
Landen hebben gewoon het recht te kunnen bepalen wie wel gewenst is en wie niet.
Nee. Amerika ondersteund in principe de mogelijkheid tot het hebben van meer dan 1 nationaliteit, en laat het over aan het andere land. Met andere woorden, toen ik Amerikaan werd was het de Nederlandse wet die stelde dat ik de Nederlandse nationaliteit mocht behouden.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 21:10 schreef typtypo het volgende:
Ik ben benieuwd of als jij een ernstig misdrijf in de VS pleegt en jij heb een dubbele nationaliteit of ze de amerikaanse nationaliteit ongedaan kunnen maken?
In verreweg de meeste landen kun je niet zomaar het staatsburgerschap afpakken nadat het uitgegeven is. Nederland heeft inderdaad gewoon het recht om te bepalen wie wel gewenst is en wie niet. Maar dat moeten ze dus bij de toegang doen, en niet nadat ze al jaren in Nederland zijn en al Nederlander zijn geworden.quote:Als dat in de VS kan en in allerlei andere landen kan waarom zou het in nederland niet kunnen.
Landen hebben gewoon het recht te kunnen bepalen wie wel gewenst is en wie niet.
Als dat niet kan moet dat gauw veranderd worden.
Dat ligt er maar aan waar je woont in NL. Hier wel dus.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:41 schreef Argento het volgende:
[..]
Blanken zijn hier immers geen minderheid.
Wat een goede oneliners heb jij toch!quote:Op zaterdag 29 juli 2006 08:51 schreef -IksRee- het volgende:
Dat ligt er maar aan waar je woont in NL. Hier wel dus.
woon jij ook in die buurt?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 09:10 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Wat een goede oneliners heb jij toch!
En ook dat heb je helemaal verkeerdquote:Op zaterdag 29 juli 2006 09:30 schreef -IksRee- het volgende:
Nee, calvje woont in een blank dorpje richting de Veluwe.
Je eigen land moeten verlaten is wel een straf.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 18:36 schreef dVTB het volgende:
[..]
Hoe wil je het anders doen? We zijn het er toch over eens dat alleen uitzetting geen straf is?
Mensen met een tweede paspoort zíjn Nederlanders.quote:En tja, bij Nederlanders kun je niet beslissen om ze uit te zetten. Bij mensen met een tweede paspoort wel.
Als iemand geen Nederlander is kan iemand tot ongewenste vreemdeling verklaard worden. De persoon in kwestie kan illegaal zijn en aan je beschrijving voldoen. Iemand met verblijfsvergunning kan aan je beschrijving voldoen. Een verblijfsvergunning kan ingetrokken worden.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 18:44 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Waarom zou een rechter beslissen tot het uitzetten van iemand die in Nederland is geboren, Nederlands spreekt en heel zijn familie in Nederland heeft wonen?
Nee, dat is juridisch niet mogelijk.quote:Op donderdag 27 juli 2006 14:07 schreef manhattan het volgende:
Is het juridisch mogelijk om, met behulp van het dubbele paspoort, criminele Marokkanen uit te zetten door ze (net als Ponke Prinsen) Persona non grata te verklaren, of staatsgevaarlijk ?
Daar maak je het zelf naarquote:Op zaterdag 29 juli 2006 10:02 schreef sigme het volgende:
Je eigen land moeten verlaten is wel een straf.
Dat is geen antwoord op mijn vraagquote:Op zaterdag 29 juli 2006 11:03 schreef sigme het volgende:
Als iemand geen Nederlander is kan iemand tot ongewenste vreemdeling verklaard worden. De persoon in kwestie kan illegaal zijn en aan je beschrijving voldoen. Iemand met verblijfsvergunning kan aan je beschrijving voldoen. Een verblijfsvergunning kan ingetrokken worden.
Weet ikquote:Op zaterdag 29 juli 2006 23:30 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag
Doe dat eerst híer maar eens. Hier gaat al geen hond naar de kerk, en worden kerken omgebouwd tot supermarkten... [quote:Op donderdag 27 juli 2006 14:30 schreef RSV1000R het volgende:
[..]
Hehe dat dan weer wel, maar ga jij nou eens voor de gein naar een zwaar islamitisch land/gebied, en verkondig daar dat je er 3 kerken op wilt gaan zetten.. moet je kijken hoe snel je weer hier terug bent....
Dat wordt daar gewoon niet geaccepteerd...
Tuurlijk. Toon maar eens aan dat je in Turkijke / Marokko géén kerken mag bouwen.quote:Op zondag 30 juli 2006 02:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je blaat maar wat Yildiz
Ik had toch echt het idee dat dit topic over het befaamde Turken / Marokkanen - probleem ging, daar hebben we blijkbaar last van in vormen van criminaliteit en afgunsten.quote:Op zondag 30 juli 2006 02:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zijn ook geen zwaar Islamitische landen
Onderbouw eens waar hij "blaat", want volgens mij klopt het namelijk wat hij zegt....quote:Op zondag 30 juli 2006 02:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je blaat maar wat Yildiz
En het topic gaat over Marokkanen. En inderdaad, in Marokko zijn Chistelijken en Joden. Alhoewel niet veel, wonen er al sinds de 14e eeuw Joden in Marokko, en een aantal jaren geleden is nog een synagoge gerestoreerd. Ook wonen er in Marokko gewoon Christenen.quote:Op zondag 30 juli 2006 02:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Er staan christelijke kerken in Iran.quote:Op zondag 30 juli 2006 02:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, in 1 van die landen mag het niet. Zoals gewoonlijk bler je er weer op dezelfde manier op los zonder te weten hoe het zit: in Turkije worden kerken zelfs niet aangesloten op het waternet en wordt het bouwen van nieuwe onmogelijk gemaakt.quote:Op zondag 30 juli 2006 02:02 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Tuurlijk. Toon maar eens aan dat je in Turkijke / Marokko géén kerken mag bouwen.
Of, dat het wel mag, maar dat je dan vermoordt wordt ofzo. Toon dat maar eens even aan.
Ik wacht.
http://www.brusselsjournal.com/node/868quote:Ondertussen is in Saoedi-Arabië het christendom verboden, behandelt de Egyptische wet de koptische christenen als tweederangsburgers, blijft het in Turkije virtueel onmogelijk om een christelijke kerk te bouwen, en werden in Kosovo onder NATO-toezicht honderden, vaak eeuwenoude orthodoxe kerkjes verwoest.
Hij vergeet ook te melden dat er rekening wordt gehouden met de christenen en dat het boek de Da Vinci Code verboden is in Iran omdat chrstenen daar niet tegen konden.quote:Op zondag 30 juli 2006 12:02 schreef -IksRee- het volgende:
Die er al stonden van VOOR de revolurie. Dat vergeet je even te melden.
Niet omdat christenen daar niet tegen kunnen maar omdat de voor hun profeet jezus anders wordt afgeschilderd.quote:Op zondag 30 juli 2006 12:04 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Hij vergeet ook te melden dat er rekening wordt gehouden met de christenen en dat het boek de Da Vinci Code verboden is in Iran omdat chrstenen daar niet tegen konden.
Het is dus niet zo dat er totaal niet naar christenen geluisterd wordt ofzo.
Er wordt geen vergunning voor nieuwe afgegeven en bestaande worden op alle mogelijke manieren tegengewerkt zoals het niet aansluiten op het water en electriciteitsnet.quote:Op zondag 30 juli 2006 12:03 schreef calvobbes het volgende:
Wat is "virtueel onmogelijk"?
Whatever, feit is dat ze in Iran dus wel rekening houden met andere geloven.quote:Op zondag 30 juli 2006 12:22 schreef -IksRee- het volgende:
Niet omdat christenen daar niet tegen kunnen maar omdat de voor hun profeet jezus anders wordt afgeschilderd.
Dat is gewoon onmogelijk, niet virtueel onmogelijk.quote:Op zondag 30 juli 2006 12:23 schreef -IksRee- het volgende:
Er wordt geen vergunning voor nieuwe afgegeven en bestaande worden op alle mogelijke manieren tegengewerkt zoals het niet aansluiten op het water en electriciteitsnet.
quote:Turkije wil de nieuwbouw van kerken in het land weer toestaan. Daarvoor is een nieuwe religiewet in voorbereiding, die het na 80 jaar weer mogelijk moet maken dat er een kerk kan worden gebouwd. Ook is er goede hoop dat er een spoedige heropening zal zijn van al meer dan dertig jaar gesloten theologische onderwijsinstellingen.
Vooral voor de jonge evangelische gemeenten in Turkije betekent dit een gunstig signaal. Zij beschikken niet, zoals Grieks-orthodoxen, Armenen of rooms-katholieken, over veel oude kerken uit de tijd dat Turkije nog miljoenen christenen telde. In Turkije wonen naar schatting 150.000 christenen; minder dan 0,2% van de rond 63 miljoen inwoners.
Volgens drs. B. Belder, europarlementariër voor ChristenUnie-SGP, heerst er in Turkije een voortdurende discriminatie van religieuze minderheden, vooral van christelijke groepen. Hij wijst er op dat de regerende AKP wel vrijheid van godsdienst opeist voor moslims, maar -en dat blijkt ook uit verklaringen van verschillende Turkije-experts- datzelfde grondrecht niet wil toekennen aan niet-moslims.
De veranderingen in Turkije hebben te maken met een mogelijke toetreding tot de EU. Hiervoor moet het land aan een aantal democratische regels voldoen. De SGP is overigens tegenstander van Turkse toetreding.
Dat is van 3 jaar geleden en het is niet gebeurd. Feit is dat tot op de dag van vandaag het onmogelijk is een kerk te bouwen in Turkije en je nog geen bankrekening kan openen. En maar klagen over de rest van Europa, stelletje hypocriete sukkels daar.quote:Turkije is van plan de christenen in haar land meer vrijheid te geven. Dat heeft de Turkse premier Tayyip Erdogan gezegd na een ontmoeting met vertegenwoordigers van kerken en mensenrechtenorganisaties. Concreet gaat het erom dat kerken en gemeenten een erkende rechtsstatus krijgen, zodat zij gebouwen kunnen kopen en kerken kunnen bouwen en renoveren.
In Turkije (66 miljoen inwoners) leven nu nog zo'n 110.000 christenen. Tot voor kort mochten de christelijke groeperingen zelfs geen bankrekening openen, laat staan nieuwe kerken bouwen. Dat laatste wilde Turkije al gaan veranderen. Erdogan heeft nu toegezegd dat de christenen dezelfden rechten voor ongehinderde godsdienstuitoefening krijgen als moslims.
Neehee, jezus is voor de moslims een profeet en daarom verbieden ze de film. Niet vanwege christelijke zieltjes hoor.quote:Op zondag 30 juli 2006 12:24 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Whatever, feit is dat ze in Iran dus wel rekening houden met andere geloven.
Het werd gevraagd: Marokkanen uitzetten d.m.v dubbel paspoort.quote:Op zondag 30 juli 2006 12:29 schreef calvobbes het volgende:
Maar wat heeft dat eigenlijk te maken met dit topic?
Criminelen die een dubbel paspoort hebben het land uit zitten. Daar gaat het over. Niet of er in andere landen wel of geen kerken mogen worden gebouwd...
Wat hebben Marokkanen met Turkije te maken? In Marokko mag je wel kerken bouwen, sterker nog, die worden door de overheid gesubsidieerd (als het moet), net als synagoges trouwens. En daar kan je ook gewoon de Da Vinci Code bekijken of lezen of whatever. En daar is een Joodse man de adviseur van de koning.quote:Op zondag 30 juli 2006 12:29 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Het werd gevraagd: Marokkanen uitzetten d.m.v dubbel paspoort.
Dat weet ik, daarom zei ik ook 'in 1 van die landen': Turkije dus.quote:Op zondag 30 juli 2006 22:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat hebben Marokkanen met Turkije te maken? In Marokko mag je wel kerken bouwen, sterker nog, die worden door de overheid gesubsidieerd (als het moet), net als synagoges trouwens. En daar kan je ook gewoon de Da Vinci Code bekijken of lezen of whatever. En daar is een Joodse man de adviseur van de koning.
Je hebt het nu over een sprookje??quote:Op maandag 31 juli 2006 00:50 schreef misantropia het volgende:
Er is een land dat heet Marokko
Daar gaan alle Marokkanen heen
Er wonen er al 30 miljoen.quote:Op maandag 31 juli 2006 00:50 schreef misantropia het volgende:
En jij blijft zeker in Orange, Californiaquote:Op maandag 31 juli 2006 03:23 schreef maartena het volgende:
[..]
Er wonen er al 30 miljoen.
De Marokkanen in Nederland, die blijven gewoon hier hoor....
'Europese Marokkanen terug naar Marokko halen'quote:Op maandag 31 juli 2006 02:24 schreef duivelinnetje het volgende:
[..]
Je hebt het nu over een sprookje??
Uitstekend!quote:Op maandag 31 juli 2006 04:38 schreef misantropia het volgende:
[..]
'Europese Marokkanen terug naar Marokko halen'
Marokkaanse migranten moeten worden overgehaald terug te keren naar hun moederland. Dat is niet de mening van een of andere extreem-rechtse politicus, maar die van minister Nezha Chekrouni uit Marokko. Zij gaat over de Marokkaanse gemeenschap in het buitenland. Volgens de minister zijn de immigranten nodig voor de opbouw van het Noord-Afrikaanse land.
Op een conferentie in de Spaanse stad Granada liet Chekrouni weten dat de migranten ''een verlies'' zijn voor Marokko. De minister onderhandelt met de Europese Unie om de komende vijf jaar gezamenlijk te investeren in de levensstandaard van Marokko. Op deze wijze kan het land aantrekkelijker worden voor Europese Marokkanen om terug te keren. ''Wij hebben geen petroleum of gas, en dus zijn mensen ons grootste kapitaal'', aldus de Marokkaanse bewindsvrouw.
In Europa leven naar schatting zo'n 2,6 miljoen mensen met Marokkaanse roots. In België zijn dat er 500.000 en in Nederland ruim 300.000. De meeste Marokkaanse migranten wonen in Spanje.
Bron: 'Europese Marokkanen terug naar Marokko halen'
minister Nezha Chekrouni uit Marokko![]()
Hoera. Er vanuitgaande dat geen enkele Marokkaanse in Nederland meer zwanger wordt, en er geen enkele Marokkaan wordt binnengelaten, dan zijn we over ong. 150 jaar van onze 450.000 Marokkanen af.....quote:Op maandag 31 juli 2006 04:35 schreef misantropia het volgende:
Wist je dat er vorig jaar alweer 3000 marokkanen terug zijn gegaan.
Ik kan me best voorstellen dat ze dat willen. Al die Marokkanen hebben (voor de Marokkaanse schatkist) helemaal voor niets een opleiding gehaald in de EU, en die opgeleide mensen kunnen ze mooi gebruiken....quote:
Nou, het opleidingsniveau van Marokkanen in NL is immers fantastisch alsmede hun positieve bijdrage aan de samenleving en economiequote:Op maandag 31 juli 2006 08:06 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik kan me best voorstellen dat ze dat willen. Al die Marokkanen hebben (voor de Marokkaanse schatkist) helemaal voor niets een opleiding gehaald in de EU, en die opgeleide mensen kunnen ze mooi gebruiken....
Bemoei jij je nou maar met je Mexicanen in de VS, dan hebben wij het hier wel over onze problemen.quote:Op maandag 31 juli 2006 08:21 schreef maartena het volgende:
Ach, het grootste deel van de Marokkanen zijn intussen allang genaturaliseerd tot Nederlander, en die gaan echt niet meer terug naar Marokko.
Er is maar 1 manier om van al die rotmarokkaantjes af te zijn: Naar een land emigreren waar geen Marokkanen wonen. IJsland ofzo....
Hey, een Meki.quote:Op maandag 31 juli 2006 00:50 schreef misantropia het volgende:
Een Nederlandse Marokkaan zal niet heel makkelijk aarden in Marokko. Maar met een béétje zakelijk inzicht is er voor iemand met goed zicht op wat westerse toeristen willen én toegang tot de Marokkaanse samenleving goed geld te verdienen in een mooi land met prachtig klimaat.quote:Op maandag 31 juli 2006 08:10 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Nou, het opleidingsniveau van Marokkanen in NL is immers fantastisch alsmede hun positieve bijdrage aan de samenleving en economie
Veel plezier.quote:Op maandag 31 juli 2006 09:27 schreef sigme het volgende:
Doe mij een Marokkaans paspoort en ík ben weg.
Nou nee, mijn intellectuele reacties die ik op fok heb geplaatst waren niet gratis hoor.quote:Op maandag 31 juli 2006 09:37 schreef -IksRee- het volgende:
Een ton geven? Je zou een ton moeten betalen aan de NLe staat!
Valt wel mee hoorquote:Op maandag 31 juli 2006 09:29 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Veel plezier.
10 tegen 1 dat je binnen het jaar gillend wegrent
trouw ff met mutantquote:Op maandag 31 juli 2006 09:27 schreef sigme het volgende:
Doe mij een Marokkaans paspoort en ík ben weg.
En hup, 2 marokkanen voor de prijs van 1 !quote:Op maandag 31 juli 2006 09:35 schreef Mutant01 het volgende:
Inderdaad, geef mij ook maar een ton, lever ik hem ook in hoorGoed vertoefen met een ton.
Elke idioot in Nederland weet dat Marokkanen gemiddeld 6x zo crimineler zijn dan autochtonen. Ontkennen heeft geen zin.quote:
Ow gelukkig. Dan ben ik geen idiootquote:Op maandag 31 juli 2006 12:17 schreef Ippon het volgende:
[..]
Elke idioot in Nederland weet dat Marokkanen gemiddeld 6x zo crimineler zijn dan autochtonen.
quote:Op maandag 31 juli 2006 12:18 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ow gelukkig. Dan ben ik geen idioot
Er is nogal een verschil tussen een boterham met hagelslag eten en op straat uitgescholden worden voor hoer en dan in elkaar getrapt worden als je er wat van zegt omdat het in bepaalde culturen not done is om op een bepaalde manier gekleed te zijn. Die cultuur hoort hier niet thuis dus dan mogen ze er direct uit getrapt worden.quote:Op donderdag 27 juli 2006 14:32 schreef calvobbes het volgende:
Waarom mogen Nederlanders in andere landen zich wel als Nederlander gedragen, maar moeten "Niet Nederlanders" zich in Nederland als Nederlander gedragen?
Maar wel erg dom en onwetend.quote:Op maandag 31 juli 2006 12:18 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ow gelukkig. Dan ben ik geen idioot
Ik vraag me altijd af of je voor nuance nou juist dom en onwetend of slim en ervaren moet zijn.quote:
10 tegen 1 dat het overgrote deel van de Marokkanen uit Nederland gillend weer terugrennen naar Nederland. Her overgrote deel van de Marokkanen kent nauwelijks beter dan het land Nederland, Marokko is alleen nog maar het vakantieland van hun voorouders.quote:Op maandag 31 juli 2006 09:29 schreef -IksRee- het volgende:
10 tegen 1 dat je binnen het jaar gillend wegrent
Echte cijfers spreken zelfs over 14 keer criminelerquote:Op maandag 31 juli 2006 12:17 schreef Ippon het volgende:
[..]
Elke idioot in Nederland weet dat Marokkanen gemiddeld 6x zo crimineler zijn dan autochtonen. Ontkennen heeft geen zin.
Uit cijfers blijkt dat 75 procent van de Marokkanen en 57 procent van de Turken deze zomer naar hun moederland gaanquote:Op maandag 31 juli 2006 16:28 schreef maartena het volgende:
[..]
10 tegen 1 dat het overgrote deel van de Marokkanen uit Nederland gillend weer terugrennen naar Nederland. Her overgrote deel van de Marokkanen kent nauwelijks beter dan het land Nederland, Marokko is alleen nog maar het vakantieland van hun voorouders.
En zijn die cijfers ook zo echt dat je een bron daarvan kunt geven?quote:Op maandag 31 juli 2006 16:41 schreef misantropia het volgende:
Echte cijfers spreken zelfs over 14 keer crimineler
Deze zomer?quote:Op maandag 31 juli 2006 16:43 schreef misantropia het volgende:
Uit cijfers blijkt dat 75 procent van de Marokkanen en 57 procent van de Turken deze zomer naar hun moederland gaan
zoek maar lekker zelf op, want we hebben hier op fok jouw al 80 keer die bronnen gegeven, op een gegeven moment is het genoeg,quote:Op maandag 31 juli 2006 16:44 schreef calvobbes het volgende:
[..]
En zijn die cijfers ook zo echt dat je een bron daarvan kunt geven?
dus ? net alsof het een jaar later nog maar 5% isquote:Op maandag 31 juli 2006 16:45 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Deze zomer?
Dat bericht is 4 jaar oud
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |