tsk tsk, Diego, in een ander topic zei je nog dat immigranten niet gediscrimineerd moesten worden. Gewoon gelijk behandelen dusquote:Op vrijdag 28 juli 2006 09:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dan neem je hem zijn Nederlandse paspoort af, is dat probleem ook meteen opgelost
Het hangt wat mij betreft af van de mate waarin iemand deel heeft uitgemaakt van het Nederlands maatschappelijk leven. Iemand die een maand na zijn geboorte Nederlander is geworden, om vervolgens 25 jaar later een strafbaar feit te plegen, is een ander geval dan iemand die op zijn 23ste naar Nederland komt, de Nederlandse nationaliteit verwerft om vervolgens twee jaar later een strafbaar feit te plegen.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 09:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als ze hier niet geboren zijn is het dan wel goed?
Waar heeft dat niks mee te maken en waarom niet?quote:Verder heeft het hier geboren zijn er overigens niks mee te maken
Nou, dan ben ik heel benieuwd hoe we bepalen wat voor een paspoort we aan alle nieuwgeboren kindertjes gaan geven.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 10:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Geboren worden in Nederland is geen reden om de Nederlandse nationaliteit te krijgen
Ik heb het ook niet over geboren worden in Nederland, maar geboren worden sec. Of het nou op grond van ius soli, of ius sanguinis gebeurt, het ging mij om nationaliteitsverkrijging bij geboorte.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 10:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Geboren worden in Nederland is geen reden om de Nederlandse nationaliteit te krijgen
ik kan me niet herinneren dat ik dat beweerd heb.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 10:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kinderen die geboren worden uit 2 Marokkanen zijn geen Nederlander bij geboorte
langer dan 1 zin is te ingewikkeld voor je?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 10:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat begreep ik wel.
Een persoon die de Nederlandse nationaliteit krijgt toegewezen op basis van geboorte hoeft aan geen andere voorwaarden te voldoen dan die geboortevoorwaarden.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 10:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dan heb ik je gebazel niet begrepen. Toch maar eens proberen om in normaal Nederlands te schrijven dan
En dus?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 06:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Niemand verplicht je om in Nederland te gaan wonen
Waarom zou er een vervolgstraf moeten zijn als je je straf al hebt uitgezetenquote:Op vrijdag 28 juli 2006 12:34 schreef dVTB het volgende:
Criminelenm, ongeacht welk(e) paspoort(en) ze hebben, moeten wat mij betreft altijd eerst hun straf uitzitten. Om te beginnen moeten straffen in dit land omhoog. Een vervolgstraf die een rechter wat mij betreft kan opleggen, is uitzetting. Maar NIET eerder dan dat de straf voor het misdrijf is uitgezeten (eventueel in het land van herkomst).
term is verkeerd. Hij bedoelde als vervolg op de celstraf.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 12:42 schreef calvobbes het volgende:
Waarom zou er een vervolgstraf moeten zijn als je je straf al hebt uitgezeten
Lastig.Wellicht is er een land dat ze hebben wil. Maar laat je dan vooralsnog wel degenen uitzetten waarbij het wel lukt.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 12:42 schreef calvobbes het volgende:
En waar zou je Nederlanders dan naartoe uitzetten
Waarom zou je nog een straf geven na de celstraf?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 12:48 schreef Napalm het volgende:
term is verkeerd. Hij bedoelde als vervolg op de celstraf.
Ik had een ander woord moeten kiezen. Ik bedoelde dat uitzetting een onderdeel van de straf is. In dat geval dus eerst de celstraf uitzitten, gevolgd door uitzetting. Nederlanders kun je hun eigen land niet uitzetten, dus zal er bij de bepaling van de strafmaat rekening mee gehouden moeten worden dat de straf zodanig is dat ze niet in herhaling vervallen. En NEE, dit is geen pleidooi om ze zwaarder te straffen dan mensen die vervolgens worden uitgezet.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 12:42 schreef calvobbes het volgende:
Waarom zou er een vervolgstraf moeten zijn als je je straf al hebt uitgezeten
En waar zou je Nederlanders dan naartoe uitzetten![]()
Dus bijv. Nederlanders en Marokkanen moeten eerst 6 maanden de cel in, en dan worden de Marokkanen nog eens uitgezet, maar gaan de Nederlanders vrolijk naar huis?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 12:52 schreef dVTB het volgende:
Nederlanders kun je hun eigen land niet uitzetten, dus zal er bij de bepaling van de strafmaat rekening mee gehouden moeten worden dat de straf zodanig is dat ze niet in herhaling vervallen. En NEE, dit is geen pleidooi om ze zwaarder te straffen dan mensen die vervolgens worden uitgezet.
Waarom sturen we mensen na de cel door naar TBS? Extra straf na de cel straf? Waarom ontnemen we iemand zijn rijbewijs en gaat hij de cel in na een dodelijk ongeluk door schuld?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 12:49 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Waarom zou je nog een straf geven na de celstraf?
Omdat het kan. Bescherming van de mensen in NL die zich wel gedragen.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 12:49 schreef calvobbes het volgende:
En waarom zou je alleen maar mensen uitzetten die een dubbele nationaliteit hebben? Waarom moeten die extra gestraft worden vanwege dat extra papiertje dat ze hebben?
Dat is geen extra straf, dat hoort bij de straf.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:01 schreef Napalm het volgende:
Waarom sturen we mensen na de cel door naar TBS? Extra straf na de cel straf? Waarom ontnemen we iemand zijn rijbewijs en gaat hij de cel in na een dodelijk ongeluk door schuld?
Waarom bescherm je de mensen in Nederland dan niet tegen de Nederlanders die zich niet gedragen?quote:Omdat het kan. Bescherming van de mensen in NL die zich wel gedragen.
Jij wilt mensen gewoon als oud vuil behandelen of andere landen daar maar mee opschepenquote:Als we NLse moordenaars en verkrachters kunnen uitzetten dan moeten we dat zeker niet laten.
De vraag is dan ook niet juist. Waarom zou je een administratieve status ontnemen voor een misdrijf dat niets met die status te maken heeft. Dat is zoiets als het rijbewijs afpakken van iemand die z'n straf voor diefstal uitgediend heeft. Er is geen verband.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:01 schreef Napalm het volgende:
[..]
Waarom sturen we mensen na de cel door naar TBS? Extra straf na de cel straf? Waarom ontnemen we iemand zijn rijbewijs en gaat hij de cel in na een dodelijk ongeluk door schuld?
Dan stap je dus af van het stelsel: straf uitgezeten = misdaad gekwijt.quote:[..]
Omdat het kan. Bescherming van de mensen in NL die zich wel gedragen.
Als we NLse moordenaars en verkrachters kunnen uitzetten dan moeten we dat zeker niet laten.
Dit dus ook.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:08 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Dat is geen extra straf, dat hoort bij de straf.
Doe ik ook niet. Ik maak wel onderscheid tussen praktische haalbaarheid. Mensen met enkel een NL paspoort kan je niet uitzetten, andere wel..quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:08 schreef calvobbes het volgende:
En daar wordt ook geen onderscheid gemaakt of mensen wel of niet een extra papiertje hebben.
Als het kon zou ik die er ook uit mikken.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:08 schreef calvobbes het volgende:
Waarom bescherm je de mensen in Nederland dan niet tegen de Nederlanders die zich niet gedragen?
Waarom daar geen afsckrikkende straf voor verzinnen?
Het is ook hun vuil want zij hebben er een paspoort aangegeven. Als het vuil NL genoeg verziekt heeft kan het kijken of het beter past in het strafrechtsysteem van het andere land.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:08 schreef calvobbes het volgende:
Jij wilt mensen gewoon als oud vuil behandelen of andere landen daar maar mee opschepen
Je maakt dus wel onderscheid...quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:14 schreef Napalm het volgende:
Doe ik ook niet. Ik maak wel onderscheid tussen praktische haalbaarheid. Mensen met enkel een NL paspoort kan je niet uitzetten, andere wel..
Je had het over Nederlandse Moordenaars en verkrachters.quote:Het is ook hun vuil want zij hebben er een paspoort aangegeven. Als het vuil NL genoeg verziekt heeft kan het kijken of het beter past in het strafrechtsysteem van het andere land.
toegeven ik heb niet alles gelezen, maar doe es mij ff uitleggen dat iemand met een Marokkaans paspoort en Nederlands paspoort kan worden uitgezet....quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:14 schreef Napalm het volgende:
Mensen met enkel een NL paspoort kan je niet uitzetten, andere wel..
[..]
Komt de Marokkaanse regering dan niet eens in de verleiding om wat voorzichtiger te zijn met het uitdelen van hun nationaliteit? Dan kan je relschoppers die je net anderhalve generatie het rif uit hebt gewerkt tenminste een visum weigerenquote:Op vrijdag 28 juli 2006 09:09 schreef RSV1000R het volgende:
Een van de uitspraken van de marrokaanse directeur waar ik toen mee samenwerkte " het meeste tuig is naar europa" zo denken hun er dus over. ze zijn ook helemaal niet blij met de invasie van in europa wonende marrokanen die op vakantie gaan naar marrokko, volgens hem komen ze alleen maar onrust zaaien en stoer doen met hun mooie westerse wagens...
Omdat het kan en omdat het werkt. Bovendien kan je bij bepaalde groepen toch wel een tendens voor bepaalde criminaliteit waarnemen. Die tendens heeft blijkbaar een relatie met die status.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:13 schreef sigme het volgende:
De vraag is dan ook niet juist. Waarom zou je een administratieve status ontnemen voor een misdrijf dat niets met die status te maken heeft.
Nee, dat is het niet. rijbewijs afpakken voorkomt geen diefstal uitzetten voorkomt wel herhaling.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:13 schreef sigme het volgende:
Dat is zoiets als het rijbewijs afpakken van iemand die z'n straf voor diefstal uitgediend heeft. Er is geen verband.
Omdat het kan/ moet kunnen en omdat het werkt. Nogmaals, als we die Nederlandse moordenaar eruit kunnen mikken dan gaat hij ook. Van mij mag de rechter ook gewoon die straf opleggen, uitvoeren wordt wellicht wat lastig.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:13 schreef sigme het volgende:
Ten tweede is een relevante vraag waarom je de ene staatsburger wel een extra straf op zou mogen leggen (ontnemen staatsburgerschap) die je een ander die dezelfde overtreding heeft begaan niet mag opleggen.
Ons recht is al jaren de weg kwijt en lijkt proportie en rechtvaardigheid al lang uit het oog verloren te hebben. Een frisse wind kan geen kwaad.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:13 schreef sigme het volgende:
Beide kunnen wel maar zijn volgens mij nogal strijdig met de uitgangspunten die in ons hele recht gelden.
Dat is er nu ook niet.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:13 schreef sigme het volgende:
Dan stap je dus af van het stelsel: straf uitgezeten = misdaad gekwijt.
Doen ze op de Antillen al jaren. Bovendien kan je je bij bepaalde groepen afvragen of de hoge criminaliteitscijfers geen rechtstreeks gevolg zijn van het niet passen in de NL samenleving. Als je hier niet past en dat bewijst met zwaar crimineelgedrag dan wordt het eens tijd om te kijken of je in je andere land beter past. Lekekr geitenhoeden ofzo. Dat is niet asociaal. Een leven lang in de zware criminaliteit dat is asociaal voor alle slachtoffers.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:13 schreef sigme het volgende:
Ik vind het trouwens een buitengewoon asociaal idee om mensen die je niet in je eigen samenleving wil dan maar te dumpen in een andere.
Doen we ook iedereen eruit. In de praktijk is het alleen niet voor iedereen haalbaar. Doen we ook met illegalen; de een zetten we uit, de ander niet. We laten ze niet allemaal bijven omdat we er een paar niet uitgezet krijgen.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:17 schreef calvobbes het volgende:
Je maakt dus wel onderscheid...
In Nederland hebben we nog rechten van de mensen, gelijke behandeling ongeacht afkomst e.d. ...
Nederlandse criminelen gaan nergens heen want niemand wil ze hebben. Wellicht een kolonie op Saba.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:17 schreef calvobbes het volgende:
Je had het over Nederlandse Moordenaars en verkrachters.
Dat je Marokko wilt opzadelen met criminele Marokkanen vind ik al onzin, dat je willekeurige andere landen op wilt zadelen met Nederlandse criminelen is natuurlijk helemal bizar.
Als je zijn NL paspoort intrekt hou je een marokkaan over. Marokkanen kan je uitzetten naar Marokko. ALs illegaal of ongewenst vreemdeling.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:20 schreef EchtGaaf het volgende:
toegeven ik heb niet alles gelezen, maar doe es mij ff uitleggen dat iemand met een Marokkaans paspoort en Nederlands paspoort kan worden uitgezet....
Ik sla even de rest over, want deze paar woorden vind ik al opvallend genoeg.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:33 schreef Napalm het volgende:
Omdat het kan en omdat het werkt.
De Antillen. Krijgen die gasten een enkeltje Nederland (al mocht Nordholt het niet zeggen). Werkt prima.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:36 schreef calvobbes het volgende:
Ik sla even de rest over, want deze paar woorden vind ik al opvallend genoeg.
Heb jij voorbeelden waarbij mensen het land zijn uitgezet voor (simpel) crimineel gedrag?
En waaruit blijkt dan dat het werkt?
Ik heb het nieuws de afgelopen jaren toch wel goed gevolgd al zeg ik het zelf, maar ik heb nog nooit gehoord dat Marokkanen het land werden uitgezet en wat daar aan werkt.
Wat werkt dan?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:42 schreef Napalm het volgende:
De Antillen. Krijgen die gasten een enkeltje Nederland (al mocht Nordholt het niet zeggen). Werkt prima.
Criminele illegalen ook een mooi voorbeeld.
Is dat niet gewoon verplaatsen van het probleem?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:42 schreef Napalm het volgende:
[..]
De Antillen. Krijgen die gasten een enkeltje Nederland (al mocht Nordholt het niet zeggen). Werkt prima.
Wat een vreemde logica. Jij denkt dat de kutMarokkaantjes geen kutMarokkaantjes waren geweest als ze geen Marokaans papiertje hadden? Lijkt me stug.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:33 schreef Napalm het volgende:
[..]
Omdat het kan en omdat het werkt. Bovendien kan je bij bepaalde groepen toch wel een tendens voor bepaalde criminaliteit waarnemen. Die tendens heeft blijkbaar een relatie met die status.
Het criterium voor afpakken rijbewijs is niet 'herhaling voorkomen', maar 'u heeft aantoonbaar niet de capaciteiten voor een rijbewijs, u bent betrapt op zeer onrijbewijswaardig rijden'.quote:[..]
Nee, dat is het niet. rijbewijs afpakken voorkomt geen diefstal uitzetten voorkomt wel herhaling.
We kunnen ook alle roodharige hardrijders levenslang opsluiten. Dat kan en het werkt. Het past alleen niet in het recht om de een straf te reserveren voor een bepaalde groep.quote:[..]
Omdat het kan/ moet kunnen en omdat het werkt.
Dan schaf je effectief de waarde van staatsburgerschap af. Je bent staatsburger zolang de staat jou als burger op prijs stelt..quote:Nogmaals, als we die Nederlandse moordenaar eruit kunnen mikken dan gaat hij ook. Van mij mag de rechter ook gewoon die straf opleggen, uitvoeren wordt wellicht wat lastig.
Jawel hoor. Straf uitgediend dan ben je daarna weer volledig in het bezit van al je rechten.quote:[..]
Dat is er nu ook niet.
Niet per wet.quote:[..]
Doen ze op de Antillen al jaren.
Het past dus wel. Wat Nederlanders doen hoort bij Nederlanders. Ook als de meeste Nederlanders dat niet fijn vinden, het zijn onze eigen leden die ontsporen. Natuurlijk kunnen we emigratie vergemakkelijken, maar Nederlanders zijn Nederlanders, ook als het moordenaars zijn.quote:Bovendien kan je je bij bepaalde groepen afvragen of de hoge criminaliteitscijfers geen rechtstreeks gevolg zijn van het niet passen in de NL samenleving. Als je hier niet past en dat bewijst met zwaar crimineelgedrag dan wordt het eens tijd om te kijken of je in je andere land beter past.
Valt dat binnen gelijkheid van Nederlanders voor de Nederlandse wetquote:[..]
Doen we ook iedereen eruit. In de praktijk is het alleen niet voor iedereen haalbaar. Doen we ook met illegalen; de een zetten we uit, de ander niet. We laten ze niet allemaal bijven omdat we er een paar niet uitgezet krijgen.
Trouwens gelijkheid is relatief. Net als vrijheid van meningsuiting. Een Amerikaan krijgt makkelijker een visum dan een Congolees. Is dat gelijkheid?
Klopt helemaal. Alleen zie ik liever dat ze wat langer dan 6 maanden de cel in gaan. En het klopt dat het ietwat discriminerend is, maar je kunt Nederlanders nu eenmaal moeilijk hun eigen land uitzetten, noch is het rechtvaardig om ze langer te straffen, omdat ze geen tweede paspoort hebben.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 12:58 schreef calvobbes het volgende:
Dus bijv. Nederlanders en Marokkanen moeten eerst 6 maanden de cel in, en dan worden de Marokkanen nog eens uitgezet, maar gaan de Nederlanders vrolijk naar huis?
En waarom is het wel rechtvaardig om mensen met een tweede paspoort extra te straffenquote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:51 schreef dVTB het volgende:
Klopt helemaal. Alleen zie ik liever dat ze wat langer dan 6 maanden de cel in gaan. En het klopt dat het ietwat discriminerend is, maar je kunt Nederlanders nu eenmaal moeilijk hun eigen land uitzetten, noch is het rechtvaardig om ze langer te straffen, omdat ze geen tweede paspoort hebben.
Het verbod op discriminatie kent geen ruimte voor de rechtvaardiging van iets dat ´ietwat´ discriminerend is. Ik zie die gradatie sowieso niet.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:51 schreef dVTB het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Alleen zie ik liever dat ze wat langer dan 6 maanden de cel in gaan. En het klopt dat het ietwat discriminerend is, maar je kunt Nederlanders nu eenmaal moeilijk hun eigen land uitzetten, noch is het rechtvaardig om ze langer te straffen, omdat ze geen tweede paspoort hebben.
quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:45 schreef calvobbes het volgende:
Wat werkt dan?
Dat die mensen weg zijn? En hoe zit het met het afschrik effect? Zijn ineens alle illegalen en Antillianen braaf en gedragen ze zich voorbeeldig?
Natuurlijk werkt dat heel goed. Verplaatsen van een probleem is alleen klote als het in je eigen groep blijft. ALs we kernafval naar de maan schieten verplaats je het probleem ook. Maar wel dusdanig dat je er geen last meer van hebt. Op de Antillen hebben ze geen last meer van de criminelen want die zitten voortaan in NL.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:45 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Is dat niet gewoon verplaatsen van het probleem?
Ik denk dat die kut-marokaantjes kut-marokkaan zijn omdat ze hier in NL wonen. Woonden ze in Marokko dan gedroegen ze zich heel anders. Ik geloof niet in genetisch meegekregen aanleg voor crimineel& asociaal gedrag, dat is sociaal en cultureel bepaalt.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:49 schreef sigme het volgende:
Wat een vreemde logica. Jij denkt dat de kutMarokkaantjes geen kutMarokkaantjes waren geweest als ze geen Marokaans papiertje hadden? Lijkt me stug.
Sommigen hebben aantoonbaar niet de kwaliteiten voor het Nederlanderschap..quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:49 schreef sigme het volgende:
Het criterium voor afpakken rijbewijs is niet 'herhaling voorkomen', maar 'u heeft aantoonbaar niet de capaciteiten voor een rijbewijs, u bent betrapt op zeer onrijbewijswaardig rijden'.
doe ik ook niet. Ik wil af van alle moordenaars en verkachters.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:49 schreef sigme het volgende:
We kunnen ook alle roodharige hardrijders levenslang opsluiten. Dat kan en het werkt. Het past alleen niet in het recht om de een straf te reserveren voor een bepaalde groep.
Is dat principe anders dan het " afpakken staatsburgerschap bij hoogverraad en vreemde krijg"?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:49 schreef sigme het volgende:
Dan schaf je effectief de waarde van staatsburgerschap af. Je bent staatsburger zolang de staat jou als burger op prijs stelt..
Moet je eens met een strafblad bij de PTT gaan solliciteren. Moet je eens voor de 5e keer bij de rechter staan wegens te hard rijden. Kijken of je dezelfde behandeling krijgt als iemand met een blanco strafblad..quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:49 schreef sigme het volgende:
Jawel hoor. Straf uitgediend dan ben je daarna weer volledig in het bezit van al je rechten.
We hebben het wel over mensen met een 2e nationaliteit. Die zijn ook iets anders dan NLerquote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:49 schreef sigme het volgende:Niet per wet.
Het past dus wel. Wat Nederlanders doen hoort bij Nederlanders. Ook als de meeste Nederlanders dat niet fijn vinden, het zijn onze eigen leden die ontsporen. Natuurlijk kunnen we emigratie vergemakkelijken, maar Nederlanders zijn Nederlanders, ook als het moordenaars zijn.
In het zorg voor illegalen topic krijg ik te horen dat er gelijkheid is ongeacht kleur, geur, ras of status. Of wil je zeggen dat we voortaan een buitenlander (zonder Nederlands paspoort) strenger mogen straffen dan NLers?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:49 schreef sigme het volgende:
Valt dat binnen gelijkheid van Nederlanders voor de Nederlandse wet![]()
passen we de wet aan.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:04 schreef Argento het volgende:
[..]
Het verbod op discriminatie kent geen ruimte voor de rechtvaardiging van iets dat ´ietwat´ discriminerend is. Ik zie die gradatie sowieso niet.
Als er een keuze gemaakt moet worden, dan vind ik het niet erg dat er binnen een bedrijf wordt geprobeerd om gelijkheid binnen het bedrijf te krijgen.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:09 schreef Napalm het volgende:
Trouwens, als ik solliciteer op een baan bij de overheid en er is een allochtone vrouw in een rolstoel dan krijgt zij officeel de voorkeur bij gelijke geschiktheid. Dat hele verbod is dus lang zo star niet als je doet voorkomen..
Sociaal en cultureel. Niet administratief. Het is niet aan dat dubbele paspoort te danken.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:06 schreef Napalm het volgende:
Ik denk dat die kut-marokaantjes kut-marokkaan zijn omdat ze hier in NL wonen. Woonden ze in Marokko dan gedroegen ze zich heel anders. Ik geloof niet in genetisch meegekregen aanleg voor crimineel& asociaal gedrag, dat is sociaal en cultureel bepaalt.
Dat is in ieder geval consequent.quote:[..]
Sommigen hebben aantoonbaar niet de kwaliteiten voor het Nederlanderschap..
[..]
doe ik ook niet. Ik wil af van alle moordenaars en verkachters.
Dat dat misdrijven zijn die zich richten tegen het staatsburgerschap.quote:
[..]
Is dat principe anders dan het " afpakken staatsburgerschap bij hoogverraad en vreemde krijg"?
Het is geen recht bij de PTT te werken. Je bent in bezit van al je burgerrechten als je uit de gevangenis komt.quote:[..]
Moet je eens met een strafblad bij de PTT gaan solliciteren. Moet je eens voor de 5e keer bij de rechter staan wegens te hard rijden. Kijken of je dezelfde behandeling krijgt als iemand met een blanco strafblad..
Maar ze hebben op geen enkele manier de mogelijkheid die andere nationaliteit af te leggen. Hadden ze die mogelijkheid wél dan werd het wat mij betreft een ander verhaal.quote:[..]
We hebben het wel over mensen met een 2e nationaliteit. Die zijn ook iets anders dan NLer
Nogmaals: illegalen zijn onmiskenbaar mens en hebben dus ongeacht status recht op de mensenrechten. Niet (en dat heb ik je daar ook gezegd) op de (veel uitgebreidere) rechten van Nederlanders. Een buitenlander kan en mag je uitwijzen.quote:[..]
In het zorg voor illegalen topic krijg ik te horen dat er gelijkheid is ongeacht kleur, geur, ras of status. Of wil je zeggen dat we voortaan een buitenlander (zonder Nederlands paspoort) strenger mogen straffen dan NLers?
Officieel is iets anders dan in wet.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:09 schreef Napalm het volgende:
[..]
passen we de wet aan.
Trouwens, als ik solliciteer op een baan bij de overheid en er is een allochtone vrouw in een rolstoel dan krijgt zij officeel de voorkeur bij gelijke geschiktheid. Dat hele verbod is dus lang zo star niet als je doet voorkomen..
Fraai is dat ,hier had je het nog over gelijkheidsrechten en nu heiligt het doel de middelen?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:15 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Als er een keuze gemaakt moet worden, dan vind ik het niet erg dat er binnen een bedrijf wordt geprobeerd om gelijkheid binnen het bedrijf te krijgen.
Als er geen keuze gemaakt hoeft te worden, zou ik niet weten waarom er gekeken moet worden naar iemand zijn achtergrond of afkomst.
quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:17 schreef calvobbes het volgende:
Je maakt dus wel onderscheid...
In Nederland hebben we nog rechten van de mensen, gelijke behandeling ongeacht afkomst e.d. ...
Wat snap je niet aan het verschil dat de ene keer er een keuze gemaakt moet worden, en de andere keer niet?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:20 schreef Napalm het volgende:
Fraai is dat ,hier had je het nog over gelijkheidsrechten en nu heiligt het doel de middelen?
[..]
of·fi·ci·eel (bn.)quote:
Als dat een keuze is dan is het wel of niet het land uit mikken ook een keuze.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:22 schreef calvobbes het volgende:
Wat snap je niet aan het verschil dat de ene keer er een keuze gemaakt moet worden, en de andere keer niet?
Je kunt bij een bedrijf niet iedereen aannemen die geschikt is, straffen worden niet uitgedeeld op iemand zijn CV en achtergrond, maar op iemand zijn misdaad.
Bij het een maak je een keuze uit een aantal mensen. Natuurlijk selecteer je dan, anders kom je niet tot het kiezen van een uit meerderen. Niet de wet selecteert wie voorkeur geniet.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:20 schreef Napalm het volgende:
[..]
Fraai is dat ,hier had je het nog over gelijkheidsrechten en nu heiligt het doel de middelen?
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |