Heb je hier ook onderbouwing van?quote:Op donderdag 27 juli 2006 14:07 schreef manhattan het volgende:
De problemen met een grote groep Marokkanen nemen steeds verder toe. Deze groep heeft een duidelijke apathie tegen Nederland verkozen boven participeren in de samenleving. Geweldsmisdrijven, criminaliteit en soms zefs radicalisme zijn het gevolg .Deze groep is tevens in het bezit van zowel een Marokkaans, als Nederlands paspoort.
Voor de integratie van andere Marokkanen/allochtonen lijkt het me een goed plan om Marokkaanse draaideur-criminelen en extremisten het land uit te zetten. Niet alleen geven ze een slechte naam aan hun gemeenschap,ook kosten ze de maatschappij bakken met geld en willen ze vaak toch niet veranderen omdat Nederland in hun ogen een min land is.
Nee.quote:Is het juridisch mogelijk om, met behulp van het dubbele paspoort, criminele Marokkanen uit te zetten door ze (net als Ponke Prinsen) Persona non grata te verklaren, of staatsgevaarlijk ?
Wel ja. laten we alle criminele "buitenlanders" naar het land van herkomst terugsturen. Laten we beginnen met Israeli's die de misdaden van hun regering goedkeurenquote:Op donderdag 27 juli 2006 14:07 schreef manhattan het volgende:
De problemen met een grote groep Marokkanen nemen steeds verder toe. Deze groep heeft een duidelijke apathie tegen Nederland verkozen boven participeren in de samenleving. Geweldsmisdrijven, criminaliteit en soms zefs radicalisme zijn het gevolg .Deze groep is tevens in het bezit van zowel een Marokkaans, als Nederlands paspoort.
Voor de integratie van andere Marokkanen/allochtonen lijkt het me een goed plan om Marokkaanse draaideur-criminelen en extremisten het land uit te zetten. Niet alleen geven ze een slechte naam aan hun gemeenschap,ook kosten ze de maatschappij bakken met geld en willen ze vaak toch niet veranderen omdat Nederland in hun ogen een min land is.
Is het juridisch mogelijk om, met behulp van het dubbele paspoort, criminele Marokkanen uit te zetten door ze (net als Ponke Prinsen) Persona non grata te verklaren, of staatsgevaarlijk ?
Dat helpt ook echt he, zeggen dat het verboden is. Hoe wou je dat doen, dat de Nederlandse overheid de rest van de wereld dicteert ofzoquote:Op donderdag 27 juli 2006 14:18 schreef RSV1000R het volgende:
omdat het gehele fenomeen dubbele nationaliteit verboden zou moeten worden, voor iedereen, je bent OF nederlander OF marrokaan.
Je eigen Nederland bijvoorbeeld..quote:En met Marrokaans paspoort ben je dan gewoon de sjaak, net als met ghanees, engels of whatever.. crimineel zijn doe je maar in het land waarvan je een paspoort hebt.
Waarom?quote:Op donderdag 27 juli 2006 14:18 schreef RSV1000R het volgende:
omdat het gehele fenomeen dubbele nationaliteit verboden zou moeten worden, voor iedereen, je bent OF nederlander OF marrokaan.
Om de inburgering te bevorderen, heeft met het gevoel nederlander te zijn te maken enzoquote:
Dubbele nationaliteit mag toch niet meer bij het verkrijgen van een NL-schap?quote:Op donderdag 27 juli 2006 14:18 schreef RSV1000R het volgende:
En met Marrokaans paspoort ben je dan gewoon de sjaak, net als met ghanees, engels of whatever.. crimineel zijn doe je maar in het land waarvan je een paspoort hebt.
simpel. Je krijgt gewoon geen NL-nationaliteit als je een andere hebt.quote:Op donderdag 27 juli 2006 14:23 schreef sigme het volgende:
Dat helpt ook echt he, zeggen dat het verboden is. Hoe wou je dat doen, dat de Nederlandse overheid de rest van de wereld dicteert ofzo![]()
Nope, in duitsland is het normaal dat je moet kiezen, heeft niets met dicteren te maken, is daar gedaan om het uitbuiten van de sociale stelsels tegen te gaan, daar moet je dus kiezen welk paspoort je wilt, kies je voor een ander paspoort dan duits dan krijg je een verblijfsvergunning voor 5 jaar, na die 5 jaar wordt er geevalueerd of je voor verlenging in aanmerking komt. dit n.a.v banen, strafblad etc etc. heb je een strafblad of meerdere ernstige delicten op je naam staan dan wordt je vergunning niet verlengd en moet je duitsland verlaten. Op die manier dus.quote:Op donderdag 27 juli 2006 14:23 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat helpt ook echt he, zeggen dat het verboden is. Hoe wou je dat doen, dat de Nederlandse overheid de rest van de wereld dicteert ofzo![]()
[..]
Je eigen Nederland bijvoorbeeld..
Dus bijv. Nederlanders die in het buitenland Sinterklaas vieren of niet zonder hagelslag kunnen in het buitenland, dat kan ook niet?quote:Op donderdag 27 juli 2006 14:27 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Om de inburgering te bevorderen, heeft met het gevoel nederlander te zijn te maken enzo
Wat hij zegt, je makt dan een duidelijk statement dat men de nederlandse cultuur en onze manier van samenleven dient te respecteren en je daar aan aan dient te passen, integratie dus.quote:Op donderdag 27 juli 2006 14:27 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Om de inburgering te bevorderen, heeft met het gevoel nederlander te zijn te maken enzo
Hehe dat dan weer wel, maar ga jij nou eens voor de gein naar een zwaar islamitisch land/gebied, en verkondig daar dat je er 3 kerken op wilt gaan zetten.. moet je kijken hoe snel je weer hier terug bent....quote:Op donderdag 27 juli 2006 14:29 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Dus bijv. Nederlanders die in het buitenland Sinterklaas vieren of niet zonder hagelslag kunnen in het buitenland, dat kan ook niet?
Vanwege de eenvoud van de administratie. Er wordt gewoonlijk ook naar gestreefd door overheden: (liever) geen dubbele nationaliteiten.quote:
Waarom mogen Nederlanders in andere landen zich wel als Nederlander gedragen, maar moeten "Niet Nederlanders" zich in Nederland als Nederlander gedragen?quote:Op donderdag 27 juli 2006 14:30[/url] schreef RSV1000R het volgende:
Hehe dat dan weer wel
Ik zou zeggen, ga eens kijken in een zwaar islamitisch land / gebied. Je zal versteld staan.quote:Op donderdag 27 juli 2006 14:30 schreef RSV1000R het volgende:
[..]
Hehe dat dan weer wel, maar ga jij nou eens voor de gein naar een zwaar islamitisch land/gebied, en verkondig daar dat je er 3 kerken op wilt gaan zetten.. moet je kijken hoe snel je weer hier terug bent....
Dat wordt daar gewoon niet geaccepteerd...
quote:Iran heeft het boek De Da Vinci Code van Dan Brown verboden. Met dit verbod willigt de Iraanse regering een verzoek in van drie Iraanse christelijke geestelijken.
Hoezo?quote:Op donderdag 27 juli 2006 14:28 schreef RSV1000R het volgende:
Het is toch ook niet normaal dat mensen die hier geboren zijn, van de 3e generatie of meer nog een dubbel paspoort hebben...
Of allebei op vakantie in marrakech, vindt dat nog niet eens zo slecht, de reden dat deze groep zich zo kan misdragen ligt deels in het softe straffenbeleid in nederland.quote:Op donderdag 27 juli 2006 14:32 schreef Mwanatabu het volgende:
Gelijke vergrijpen, gelijke straffen. Beetje raar en ongrondwettig om dam Piet in de Bijlmer van kabeltv te laten genieten en Ali op eeuwige vakantie te sturen in Marrakech. Laat ze beter allebei iets nuttigs doen, bij voorkeur buiten de maatschappij.
En dan moeten we dat hier ook maar niet? Dus gewoon alle verlichte ideeën over anderen anders laten zijn laten varen omdat ze dat fatsoen elders niet hebben?quote:Op donderdag 27 juli 2006 14:30 schreef RSV1000R het volgende:
[..]
Hehe dat dan weer wel, maar ga jij nou eens voor de gein naar een zwaar islamitisch land/gebied, en verkondig daar dat je er 3 kerken op wilt gaan zetten.. moet je kijken hoe snel je weer hier terug bent....
Dat wordt daar gewoon niet geaccepteerd...
Kzeg ook niet dat ze er in het geheel niet zijn, maar wel een stuk minder als er moskeeen in europa zijn, omdar de zwaar islamitische landen (vooral de extremistische dus) niet gediend zijn van wat voor soort westers dan ook.quote:Op donderdag 27 juli 2006 14:33 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, ga eens kijken in een zwaar islamitisch land / gebied. Je zal versteld staan.
Voorbeeldje:
Iran verbiedt Da Vinci Code
[..]
woorden verdraaien is ook een vak, mis interpretatie noemen ze dat .. heb ik ergens in mijn posts gezegd dat wij dat hier moeten laten varen??quote:Op donderdag 27 juli 2006 14:39 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
En dan moeten we dat hier ook maar niet? Dus gewoon alle verlichte ideeën over anderen anders laten zijn laten varen omdat ze dat fatsoen elders niet hebben?
Dit vind ik altijd zo'n domme redenering, jezelf een beetje gelijkstellen in landen waar het woord "mensenrechten" zelfs bij Scrabble niet boven komt drijven...
Maar wat heeft dat te maken met de openingspost?quote:Op donderdag 27 juli 2006 14:39 schreef RSV1000R het volgende:
Kzeg ook niet dat ze er in het geheel niet zijn, maar wel een stuk minder als er moskeeen in europa zijn, omdar de zwaar islamitische landen (vooral de extremistische dus) niet gediend zijn van wat voor soort westers dan ook.
Mja het gaat hier niet om "anders" zijn, het gaat hier om crimineel gedrag. Magoed, zoals ik al zei: of ze gaan allemaal (bleekscheten + marocs ) of ze gaan niet en ze worden hier keihard aangepakt.quote:Op donderdag 27 juli 2006 14:39 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
En dan moeten we dat hier ook maar niet? Dus gewoon alle verlichte ideeën over anderen anders laten zijn laten varen omdat ze dat fatsoen elders niet hebben?
Dit vind ik altijd zo'n domme redenering, jezelf een beetje gelijkstellen in landen waar het woord "mensenrechten" zelfs bij Scrabble niet boven komt drijven...
het geeft gewoon wel aan hoe zij zich voelen. Iemand die hier geboren is en nog steeds liever een paspoort van de berbers heeft moet mi ook oprotten naar het rif.quote:Op donderdag 27 juli 2006 14:34 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Hoezo?
Wat maakt het uit of iemand een dubbel paspoort heeft? Lekker belangrijk zeg wat er op dat papiertje staat. Iemand wordt daar niet een ander mensen door ofzo.
jou voorbeeld van hagelslag was dan ook niet echt een zwaar argument of wel???quote:Op donderdag 27 juli 2006 14:41 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Maar wat heeft dat te maken met de openingspost?
We drijven wel heel erg af zo.
Je vind aan de ene kant dat Nederlanders zich niet aan een ander land aan hoeven te passen, maar anderen moeten zich zel aan Nederland aanpassen. Of niet?
Alleen maar omdat iemand een papiertje van een ander land heeft moet men maar naar dat land?quote:Op donderdag 27 juli 2006 14:42 schreef mister_popcorn het volgende:
het geeft gewoon wel aan hoe zij zich voelen. Iemand die hier geboren is en nog steeds liever een paspoort van de berbers heeft moet mi ook oprotten naar het rif.
En wie zegt dat dat niet het geval is bij Marokkanen?quote:Het kan ook anders, kijk maar naar de de latijns-amerikanen die in de states werken/wonen. Die zijn trots op hun zuid-amerikaanse roots, wat prima is, maar even goed hebben zij een zwak voor de states.
Je hebt gelijk, sorry, ik veegde je in een automatisme even op de grote hoop van mensen die roepen dat in islamitische landen ook geen kerken mogen staan en dat dat dús hier ook andersom moet gelden. Dat laatste dacht ik er zelf maar weer bij...Ik ben verfokt...quote:Op donderdag 27 juli 2006 14:41 schreef RSV1000R het volgende:
[..]
woorden verdraaien is ook een vak, mis interpretatie noemen ze dat .. heb ik ergens in mijn posts gezegd dat wij dat hier moeten laten varen??
Hallo! Je kan een Marokkaanse nationaliteit NIET kwijtraken. Ook niet als je bidt, smeekt, de koning, Allah, het Rif en alle Marokkanen vervloekt.quote:Op donderdag 27 juli 2006 14:42 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
het geeft gewoon wel aan hoe zij zich voelen. Iemand die hier geboren is en nog steeds liever een paspoort van de berbers heeft moet mi ook oprotten naar het rif.
Dat was een reactie op iemand die begin over het "Nederlander voelen". Daarbij sugererend dat veel Marokkanen dat niet zouden doen en daarom maar uitgezet moeten worden.quote:Op donderdag 27 juli 2006 14:45 schreef RSV1000R het volgende:
jou voorbeeld van hagelslag was dan ook niet echt een zwaar argument of wel???
En wie zegt dat Marokkanen dat niet doen dan?quote:Als ik in Een ander lanfd ga wonen dien ik me ook an de regels van dat land te houden, net zo goed als een ieder ander, en dan dien ik ook respect te hebben voor de cultuur van het land waar ik in woon. Dat ik daarbij enkele van de gebruiken van mijn cultuur aan blijf hangen kan ik gewoon doen. Zolang ik de "andere " cultuur en levenswijze maar respecteer.
NP, daarom roepen ze nu ook zo blij dat wij de maatschappij zijn, maar als wij vroeger al duidelijker onze regels hadden gesteld dan hadden we nu het hele probleem mat allochtone groeperingen wss niet gehad, of in ieder geval in mindere mate..quote:Op donderdag 27 juli 2006 14:46 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, sorry, ik veegde je in een automatisme even op de grote hoop van mensen die roepen dat in islamitische landen ook geen kerken mogen staan en dat dat dús hier ook andersom moet gelden. Dat laatste dacht ik er zelf maar weer bij...Ik ben verfokt...![]()
Hoezo, ik vind ook zoveel dingen uit de Nederlandse cultuur kansloos. Moet ik me daar dan aan gaan aanpassen of zo? Dacht het niet.quote:Op donderdag 27 juli 2006 14:29 schreef RSV1000R het volgende:
[..]
Wat hij zegt, je makt dan een duidelijk statement dat men de nederlandse cultuur en onze manier van samenleven dient te respecteren en je daar aan aan dient te passen, integratie dus.
Onder welke steen leef jij?quote:Op donderdag 27 juli 2006 14:45 schreef calvobbes het volgende:
En wie zegt dat dat niet het geval is bij Marokkanen?
Zeg ik aanpassen in mijn post ergens dan??? Respecteren zeg ik, niet dat je het er mee eens moet zijn, maar wel dat je het moet respecteren..quote:Op donderdag 27 juli 2006 14:50 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Hoezo, ik vind ook zoveel dingen uit de Nederlandse cultuur kansloos. Moet ik me daar dan aan gaan aanpassen of zo? Dacht het niet.
Lees mijn posts eerst eens goed voor je reageert.. staat daar ergens in dat ze anders gestraft moeten worden??? er staat alleen dat als je marrokaans of whatever bent, dat je terugkunt naar land van herkomstquote:Op donderdag 27 juli 2006 14:49 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Dat was een reactie op iemand die begin over het "Nederlander voelen". Daarbij sugererend dat veel Marokkanen dat niet zouden doen en daarom maar uitgezet moeten worden.
[..]
En wie zegt dat Marokkanen dat niet doen dan?
Of is dat het geval als je een keer steelt in een winkel?
Dan kom ik weer bij mijn eerste vraag, waarom zou je Marokkanen anders straffen dan Nederlanders?
Een andere steen dan jij.quote:Op donderdag 27 juli 2006 14:51 schreef LENUS het volgende:
Onder welke steen leef jij?![]()
quote:Op donderdag 27 juli 2006 14:51 schreef RSV1000R het volgende:
[..]
Zeg ik aanpassen in mijn post ergens dan??? Respecteren zeg ik, niet dat je het er mee eens moet zijn, maar wel dat je het moet respecteren..
quote:Op donderdag 27 juli 2006 14:29 schreef RSV1000R het volgende:
en je daar aan aan dient te passen, integratie dus.
Nee. Ik zeg ook helemaal niet dat jij dat zegt.quote:Op donderdag 27 juli 2006 14:52 schreef RSV1000R het volgende:
Lees mijn posts eerst eens goed voor je reageert.. staat daar ergens in dat ze anders gestraft moeten worden???
Iemand mag niet trots zijn op z'n afkomst.quote:Op donderdag 27 juli 2006 14:42 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Onder voorwaarden wel. Bijvoorbeeld als de andere nationaliteit niet op te zeggen valt.quote:Op donderdag 27 juli 2006 14:28 schreef Napalm het volgende:
[..]
Dubbele nationaliteit mag toch niet meer bij het verkrijgen van een NL-schap?
Het recht op Marokkaanse nationaliteit is erfelijk. Wie een Marokkaanse ouder heeft, heeft recht op Marokaanse nationaliteit. Dat ouders, grootouders, betovergrootouders misschien allemaal óók een andere nationaliteit hebben dan de Marokkaanse maakt niet uit.quote:Het probleem met de Marokkanen is dat je de Marokaanse nationaliteit niet kwijt kan raken. Wellicht is deze zelfs erfelijk??
Kan, maar dat maakt de Nederlandse overheid afhankelijk van de wetgeving van andere overheden.quote:simpel. Je krijgt gewoon geen NL-nationaliteit als je een andere hebt.
quote:Op donderdag 27 juli 2006 14:45 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Alleen maar omdat iemand een papiertje van een ander land heeft moet men maar naar dat land?
Wat dan met de mensen in het buitenland die nog steeds sinterklaas vieren bijv? Dat soort dingen vind ik veel meer zeggen of iemand wel of niet liever in een ander land woont.
Het gaat hier om een derde generatie. Mensen die hier zijn geboren. Niet zomaar een willekeurige Duitsers of Chinees die hier komt werken/wonen.
[..]
Ik. En je moet wel dom zijn om alles te negeren, maar ik zal het toch even voor je voorkauwen.
Hoeveel marokkanen heb jij gezien die naar het Nederlands elftal keken? Of die het Wilhelmus zongen bij aanvang? Hoeveel marokkanen zie jij op kon. dag in Oranje gekleed? Hoeveel marokkanen zie jij bij de politie(zonder als arrestant afgevoerd te worden...)/brandweer/overheid werken?
Wie verstoorde herdenkingsdag op de dam? En zo kan ik wel 100 andere voorbeelden opnoemen.
inloggen, en dan editenquote:Op donderdag 27 juli 2006 14:58 schreef mister_popcorn het volgende:
hmmz daar ging iets fout en ik kan niet editen?![]()
mongool lees 's verder. Staat letterlijk in het stukje daaronder.quote:Op donderdag 27 juli 2006 14:56 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Iemand mag niet trots zijn op z'n afkomst.![]()
Achja... Omdat (kleine groepjes) Marokkanen niet het wilhelmus zingen of zich crimineel gedragen, moeten alle Marokkanen maar anders gestraft worden dan Nederanders.quote:Op donderdag 27 juli 2006 14:57 schreef mister_popcorn het volgende:
Ik. En je moet wel dom zijn om alles te negeren, maar ik zal het toch even voor je voorkauwen.
Hoeveel marokkanen heb jij gezien die naar het Nederlands elftal keken? Of die het Wilhelmus zongen bij aanvang? Hoeveel marokkanen zie jij op kon. dag in Oranje gekleed? Hoeveel marokkanen zie jij bij de politie(zonder als arrestant afgevoerd te worden...)/brandweer/overheid werken?
Wie verstoorde herdenkingsdag op de dam? En zo kan ik wel 100 andere voorbeelden opnoemen.
mongool nogwelquote:Op donderdag 27 juli 2006 15:00 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
mongool lees 's verder. Staat letterlijk in het stukje daaronder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |